Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Husqvarna električni skuter stiže naredne godine

 

husqvarna 02.jpg

 

Pierer Mobility AG, matična kompanija KTM i Husqvarna brendova, nedavno je objavila najnoviju prezentaciju za svoje investitore, u kojima između ostalog najavljuje planove za 2021. i 2022. godinu. Jedan od važnih događaja je lansiranje prvog Husqvarna električnog skutera, koji bi trebalo da debituje naredne godine.

 

Nazvana Husqvarna E-Scooter, ovu ''zelenu'' mašinu će pokretati električni agregat snage 4 kW. Kada je u pitanju prevoz u urbanim uslovima, novi skuter neće biti među najsnažnijim mašinama takve vrste na tržištu, ali će uz pravu cenu i brzo vreme punjenja moći da se nametne konkurentima. Ali to nije sve. Švedski proizvođač u ovom trenutku radi na električnom uličnom motociklu, koji bi postao član Vitpilen/Svartpilen porodice, a kada stigne na tržište, poneće naziv Husqvarna E-Pilen.

 

husqvarna e-pilen 01.jpg

 

Nažalost, nema mnogo detalja o njemu, ali je poznato da će kupci moći da biraju između varijante od 4 kW i 10 kW. Prema dostupnim informacijama, E-Pilen će na tržište stići tokom 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MT800 prvi iz CFMOTO-KTM fabrike

 

cfmoto-ktm.jpg

 

KTM razvija liniju modela od 750 kubika, koji će činiti 750 Duke, 750 Adventure i 750 Supermoto T, a svi će se proizvoditi u Kini. Nova linija je otkrivena u prezentaciji za investitore koje je objavila KTM-ova matična kompanija, Pierer Mobility. Ova linija će biti vitalni deo novog zajedničkog poslovnog projekta sa kineskom kompanijom CFMOTO, najavljenog još pre dve godine. U junu je otkriveno da će se u novoj fabrici proizvoditi KTM 790 Duke i 750 Adventure za kinesko tržište.

Izgradnja novog pogona je u toku, a kako navodi Pierer Mobility, proizvodni kapaciteti biće oko 50.000 motocikala godišnje, sa mogućnošću za povećanje na 100.000. Prvobitno je zamišljeno da fabrika Hangžuu proizvodi dvotočkaše samo za kineske kupce, ali nedavne informacije navode da će s njenih proizvodnih traka silaziti i modeli za globalna tržišta. Prvi model koji će se proizvoditi u novoj fabrici neće biti KTM, već CFMOTO dvotočkaš po imenu MT800. CFMOTO MT800 je trebalo da bude lansiran u oktobru, ali je njegov dolazak na tržušte pomeren za prvo tromesečje naredne godine. Što se nove linijeod 750 kubika tiče, još uvek nema informacija o tome kada će ona biti dostupna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: BMW S 1000 XR

 

Motocikl zastrašujućih mogućnosti koji je trenutno najpopularniji BMW na dva točka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanska ''velika četvorka'' radi na zajedničkoj tehnologiji

 

big4 japan01.jpg

 

Japanska ''velika četvorka'' - Honda, Yamaha, Kawasaki i Suzuki - predstavila je svoje planove o razvoju električnog motocikla, koji uključuju i zajednički probni program. Iako veliki tržišni rivali, pomenuti proizvođači su udružili snage prošle godine kako našli način da brže i efikasnije lansiraju nove modele, ali i da nove tehnologije primenjuju na isti način. Tu mislimo da primenu zamenjivih baterija. I mada se segment električnih mašina brzo razvija, imamo vrlo malo modela sa nula emisijom u ovom trenutku.

 

Prošle godine su Honda, Yamaha, Kawasaki i Suzuki oformili konzorcijum čiji cilj je razvoj standardizovane zamenjive baterije za električne motocikle, koja bi mogla da radi na modelima ovih proizvođača. Nakon nekoliko meseci ćutanja, kvartet je najavio da će lansirati e-Yan Osaka probni program, koji će studentima i osoblju Univerziteta u Osaki omogućiti da voze električne motocikle u kampusu, gde će biti postavljene stanice sa zamenjivim baterijama. I mada će ova tehnologija biti najrelevantnija za motocikle i skutere malih kubikaža, imaće dalekosežniji uticaj na razvoj električnih tehnologija, a ujedno će i smanjiti troškove razvoja. Još uvek nije poznato hoće li projekat za rezultat imati standardizaciju tehnologija koje će koristiti veći modeli, ali definitivno predstavlja važan korak ka tome. Treba naglasiti da u ovom trenutku, čuvena četvorka prilično zaostaje u ovom segmentu za rivalima kakvi su KTM, BMW i Harley-Davidson.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće li Honda CBX koncept postati CB1000 X?

 

honda 2022 02.jpg

 

Iz zemlje izlazećeg sunca stižu glasine da Honda sprema dva nova modela, koja bi na tržištu mogla da se nađu tokom naredne godine. Navodi o pomenutim mašinama stižu od magazina Young Machine, koji je često znao da ima odlične insajderske informacije iz japanskog proizvođača. Ako je verovati glasinama, Honda će kao osnovu za dva nova i uzbudljiva modela iskoristiti CB1000R.

 

Prvi novi model je sportski turing motocikl, koji će koristiti agregat i šasiju sa CB1000R nejkeda, uz oklop inspirisan Fireblade dvotočkašem. Sam motocikl, ukoliko se ispostavi da je zaista u planovima će se na tržištu boriti protiv mašina kakve su Kawasaki Ninja 1000 SX i Suzuki GSX-S1000F.

 

honda 2022 01.jpg

 

Drugi novitet je povezan sa CBX konceptom, koji smo prošlog novembra videli na EICMA sajmu. Studija je koristila agregat CBR650R, mada Young Machine sugeriše da bi proizvodna variajnta mogla da donese CB1000R agregat, koji potiče s prošle generacije modela Fireblade. To će biti znatno ozbiljniji projekat, jer je zasnovan na CBX konceptu, sportskoj turing mašini modernog kalupa. Estetika ove kreacije više odgovara Yamaha Tracer 900 i BMWF900 XR modelima, uz mogućnost da donese preko 180 KS, što bi ga odlično pozicioniralo na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia radi na novom sportskom modelu od 300/400 kubika

 

aprilia-rs660.jpg

 

Do kraja ove godine, Aprilia će konačno lansirati svoju novu dvocilindarsku platformu i to u vidu novog RS660 modela. Ovom sportskom motociklu će se početkom 2021. pridružiti Aprilia Tuono 660, kao i najverovatnije još jedan dvotočkaš zasnovan na istoj platformi. Ali, ima li tu mesta za manji model?

 

U gami italijanskog proizvođača je prisutno odsustvo modela koji bi Apriliju u segmentu od 300/400 kubika. To bi, međutim, moglo da se promeni. Takvu informaciju je nedavno preneo indijski magazin ZigWheels, pozivajući se na izjave Dijega Grafija, direktora tamošnje filijale kompanije Piaggio. Prema dostupnim informacijama, predstojeći model bi na tržištu trebalo da se uhvati u koštac s modelima poput KTM-ovih 390 Duke i RC390. Kako je sugerisao Grafi, nova platforma će biti dizajnirana i projektovana u Italiji, ali će se proizvoditi u Indiji. Pretpostavljamo da će se raditi o jednocilindarskoj platformi za indijsko tržište, ali ukoliko Aprilia želi da se nadmeće sa Hondom, Kawasakijem i Yamahom u pomenutom segmentu, onda će dvocilindarska arhitektura biti najbolje rešenje. Kako je projekat još uvek u ranoj fazi, pretpostavljamo da se o detaljima još uvek raspravlja u Noaleu. Zato ćemo na konkretne rezultate morati da sačekamo još koju godinu. Za sada, možemo samo da se nadamo predstojećim RS660 i Tuono 660 modelima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj BMW S 1000 RR je Kinez od 450 kubika

 

moto-s450rr-china 03.jpg

 

Kažu da je imitacija najiskreniji oblik laskanja, a savršen primer toga je ovaj BMW S1000 RR, za kojim bi se - u to nema sumnje - okrenule mnoge glave. Naime, snažni nemački superbajk koji vidite na slikama je u stvari kineska kopija. Upoznajte Moto S450RR!

 

moto-s450rr-china 02.jpg

 

Pitali smo se kada će BMW Motorrad lansirati sportsku varijantu G 310 R, a odgovor nam je dala ova relativno nepoznata kineska firma. Doduše, pitamo se kako su uspeli to da izvedu, a da pritom ne zarade tužbu zbog povrede intelektualne svojine.

 

moto-s450rr-china 01.jpg

 

Moto S450RR donosi dizajnersku DNK BMW S 1000 RR do sitnih detalja kakav je logo. Što se ostatka karoserije tiče, čini se da se dizajneri baš i nisu trudili da sakriju da se radi o više nego očiglednoj kopiji nemačke mašine. Kada je reč o specifikacijama, ovu mašinu pokreće paralelni tvin agregat zapremine 450 kubika, sa 24 KS na 6.500 obrtaja i 22 Nm maksimalnog obrtnog momenta na raspolaganju - što su prilično tužne brojke sa mašinu sa ovakvim motorom. Prema dostupnim informacijama, Moto S450RR ima i podesive USD prednje viljuške, TFT instrument tablu, ABS i još toga.

Što se cene tiče, za sad smo uspeli da nađemo samo onu na tajlandskom tržištu, gde je za njega potrebno izdvojiti nešto preko 1.800 evra. Obzirom na njegov izgled to i nije mnogo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigla je nova Yamaha WR450F

 

yamaha-wr450f 02.jpg

 

Yamaha je otkrila novi WR450 enduro za 2021. godinu i možemo reći da je model pretrpeo značajne promene. Iako je model zasnovan na aktuelnoj YZ450F platformi, Japanci su modifikovali gotovo svaku komponentu da bi mašinu prilagodili enduro uslovima. Pokreće je novi vodom hlađeni četvorotaktni agregat, zapremine 449 kubika, koji donosi novu glavu cilindra, 310 grama lakšu od prethodne, uz redizajnirani oblik komore za sagorevanje. Petostepeni prenos je sređen kakobi pružio bolji odziv pri promeni brzina. Kako navodi Yamaha novi agregat proizvodi više snage bez obzira na broj obrtaja.

 

yamaha-WR450F 01.jpg

 

Tu je i najnovija evolucija aluminijumskog rama, redizajniranog tako da svojim karakteristika što više odgovara ofroud trkanju. I ostale komponente šasije, uključujući KYB ogibljenje, su pretrpele određene promene sa ciljem smanjenja težine i istovremenog poboljšanja upravljačkih karakteristika i performansi. Upravljač je spušten za 5 mm i pomeren napred za 15 mm, što omogućava vozaču da svoju težinu prebaci preko prednjeg točka. Za zaustavljanje se brinu prednje kočione čeljusti i disk novog dizajna. Motocikl ima i kompaktniji električni sistem paljenja, poboljšano ubrizgavanje goriva, redizajniranu LCD instrument tablu sa pokazivačem potrošnje goriva u realnom vremenu, aluminijumski štender, kao i 18-inčnu zadnju felnu. Težina motocikla spremnog za vožnju je ostala ista - 119 kilograma, uz rezervoar zapremine 7.9 litara i kompaktnu pumpu za gorivo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki otkrio slavljeničku verziju GSX-R1000R

 

206738-suzuki-gsx-r1000r 03.jpg

 

Suzuki poslavlja stoti rođendan sa stilom, lansiranjem najsnažnije varijante svog GSX-R1000R superbajk modela. Slavljeničko izdanje popularne mašine donosi grafiku inspirisanu onom koja u ovom trenutku krasi aktuelnu GSX-RR MotoGP mašinu, koju u premijernoj klasi voze Đoan Mir i Aleks Rins. Grafika je retro stila, jer tradicionalna plavo-srebrna kombinacija potiče još iz šezdesetih godina prošlog veka, kada je japanski proizvođač pravio svoje prve korake u svetu gran pri trkanja. Tako ovaj GSX-R predstavlja ne samo podsetnik na vek postojanja renomirane kompanije, već je i omaž njegovoj bogatoj trkačkoj istoriji.

 

suzuki-gsx-r1000r 02.jpg

 

Nova varijanta donosi VVT sistem, koji za posledicu ima povećanje maksimalne snage i obrtnog momenta. Tu je i najnoviji paket elektronike, uz 10-stepenu kontrolu proklizavanja, kvikšifter, ABS i kontrolu paljenja.

 

suzuki-gsx-r1000r 01.jpg

 

Kao što je slučaj s ovakvim verzijama ovaj slavljenički GSX-R1000R će biti proizveden u ograničenom broju primeraka. Prema dostupnim informacijama, njegova cena će iznositi oko 19.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vespa Elettrica dobitnik prestižne dizajnerske nagrade

 

vespa-elettrica 2021.jpg

 

Implementacijom električne tehnologije Vespa je potvrdila svoj status vanvremenske ikone, simbola modernog i godina koje tek dolaze. Zato ne čudi što je žiri ovogodišnjeg izdanja prestižnog Compasso d'Oro događaja dodelio prestižnu dizajnersku nagradu Vespa Elettrica modelu.

 

Vespa Elettrica predstavlja najmoderniju ikonu italijanskog stila i tehnologije. Sinonim je za naprednu povezanost i gotovo nečujan rad, prilagođavanje po meri i pristupačnost, okrenutost prirodi i unikatni dizajn. Time je Vespa potvrdila svoj status kao brend koji je uvek bio moderan, mladalačkog duha i ispred svog vremena. Compasso d'Oro nagrada je najstarije i najautoritativnije globalno dizajnersko priznanje. Ustanovljena je 1954. godine, a od 1964. ga dodeljuje Asocijacija za industrijski dizajn (ADI). Tokom istorije ove nagrade, imali smo preko 500 stotine laureata u različitim kategorijama, a svi pobednički projekti se drže u istorijskoj kolekciji kojom upravlja ADI fondacija. Dobitnika bila čitav odbor u kojem se nalaze ekspreti, dizajneri, kritičari, istoričari, specijalizovani novinari, kao i članovi ADI-ja. Oni procenjuju i biraju najbolje proizvode, koji se potom objavljuju u godišnjem ADI dizajnerskom katalogu.

 

Piaggio grupa je Compasso d'Oro nagradu dobila tokom devedesetih, a poslednji put je nagrađena 2016. godine za dizajn Vespe 946. Ceremonija dodele nagrade je održana u novom ADI dizajnerskom muzeju u Milanu, gde će Vespa Elettrica biti izložena do 16. septembra, zaje sa ostalim proizvodima koji se našli u takmičarskoj konkurenciji na ovogodišnjem izdanju Compasso d'Oro događaja. Vespa Elettrica je dizajnirana sa istim nepogrešivim linijama koje su od Vespe napravile ikonu stila i elegancije, donevši joj ljubitelje na svim stranam sveta, tokom bogate 75-godišnje istorije brenda. Vespa Elettrica dostupna je u dve verzije - jednoj čija je maksimalna brzina 45 km/h namenjenoj korišćenju u urbanim uslovima i homologovanoj kao moped, dok druga ima maksimalnu brzinu od 70 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigla Bimota Tesi H2

 

206762-bimota-tesi-h2 02.jpg

 

Dugo očekivana proizvodna verzija Bimota Tesi H2 motocikla je konačno otkrivena, zajedno s informacijama o snazi, zvanično na tržište stiže 1. oktobra. Italijanski ''hiperbajk'' je u konceptnoj formi predstavljen na prošlogodišnjem EICMA sajmu, kao prva kreacija Bimote nakon što je 49% njenih akcija kupio Kawasaki. Zasnovan na Kawasaki Ninja H2, novi motocikl je više puta uhvaćen tokom testiranja, ali ovo je prvi put da vidimo potpuno gotov proizvod. Malo se razlikuje od mašine koju smo imali priliku da vidimo u Milanu. Tu je i dalje upečatljiv dizajn oklopa centralni far koji nije pretrpeo gotovo nikakve promene. Kao ''tačka na i'' stiže crna grafika sa italijanskom trobojkom, što celokupnom izgledu daje Aprilijin šmek.

 

206763-bimota-tesi-h2 01.jpg

 

Srce novog agregata je četvorocilindarski turbo agregat sa Ninja H2, koji donosi iste cifre od 228 KS, odnosno 238 KS po Ram Air načinu merenja koji koristi japanski proizvođač. To je ispod 300 KS o kojma se prvobitno nagađalo, ali daleko od toga da su brojke razočaravajuće. Sa drugačijom arhitekturom od ugljeničnih vlakana, Bimota Tesi H2 možda ispadne i brža od daleko poznatijeg Japanca. Pretprodaja je već krenula, a isporuke će početi 1. oktobra. Bimota je najavila proizvodnju 250 primeraka, a svaki od modela će imati pločicu sa oznakom i numeracijom.

Tesi H2 je nastala kao tržišna promocija saradnje italijanskog proizvođača i Kawasakija, iz koje će proizaći čitava serija novih mašina sa ciljem da ožive kultni brend. Drugi model će biti sportski motocikl kafe rejser stila nazvan KB4, zasnovan na Ninja 1000SX. Bimota je u jednom trenutku svoje istorije bila vodeći italijanski proizvođač, ali je promenom raznih vlasnika dovedena do ivice propasti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže novi Ducati Monster 821

 

ducati-monster 02.jpg

 

Ako je verovati dostupnim izvorima, Ducati radi na novom Monster 821 modelu koji bi mogao da bude prvi član ove linije koji neće imati čelični trelis ram. Špijunske fotografije na kojima se nalazi Monster sa aluminijumskim ramom su se pojavile pre nekoliko meseci, ali u tom trenutku nije bilo baš najjasnije na čemu radi kompanija iz Borgo Panigalea. Nedavno objavljene skice sugerišu da Ducati želi da napravi mašinu konkurentnu u segmentu modela srednje kategorije, gde bi joj tržišni rivali bili KTM 790 Duke, Triumph Street Triple i Yamaha MT-09.

 

ducati-monster 01.jpg

 

Jedno je sigurno: ne samo da aluminijumski ram donosi pomalo šmeka Panigale V4 modela, već bi za posledicu trebalo da ima i prilično smanjenje težine. U ovom trenutku nemamo nikakvih zvaničnih informacija iz Italije, ali izvori navode da bi motocikl na tržištu mogli da vidimo pre kraja 2020. godine. Što se cene tiče, šuška se da bi ona mogla da bude negde između 10.500 i 11.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Multistrada V4 ''uhvaćena'' na testiranju

 

206904-ducati-multistrada-v4 02.jpg

 

Internetom već duže vreme kruže fotografije na kojima se, navodno, nalazi Ducati Multistrada V4.

Najnoviji set koji je postao viralan prikazuje motocikl na testiranju, a sudeći po izgledu čini se da je serijska proizvodnja izuzetno blizu. Poznavaoci prilika navode da je dvotočkaš „uhvaćen“ tokom testiranja u blizini fabrike italijanskog proizvođača u Bolonji. Što se move zveri sa V4 agregatom tiče, deluje izuzetno atraktivno. I mada je logično pomisliti da će najnovija inačica Multistrade imati Desmosedici Stradale agregat, u nešto izmenjenijoj varijanti, imao i onih koji očekuje potpuno novu V4 jedinicu. Takvo rešenje, bar prema njima, bi izvuklo maksimum iz upravljačkih karakteristika nove mašine.

 

ducati-multistrada-v4 01.jpg

 

Ono što možemo da vidimo na osnovu fotografija jeste dvostrana zadnja viljuška, što je konvencionalnije rešenje od onog koje se uobičajeno nalazi na Ducati modelima. Uz to, tu su i nešto veće, 19-inčne felne. Dizajnirana da donese stil i snagu u duge vožnje, nova Multistrada bi mogla da bude predstavljena na kraju godine, a početkom naredne bi se možda našla i u prodajnim salonima širom sveta. Ako do sada niste bili uzbuđeni zbog lansiranja nove Multistrada mašine, ovo je pravi trenutak za to. Mi jesmo, to je sigurno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su BMW G 310 R i GS za 2021. godinu

 

bmw-g-linija motori02.jpg

 

Novi BMW G 310 R i BMW G 310 GS bi trebalo da ugledaju svetlost dana u narednim sedmicama, a do tada imamo pomalo mutne slike dva nova modela, objavljenje na sajtu indijske filijale čuvene kompanije.

 

bmw-g-linija motori01.jpg

 

G 310 R je lansiran 2018. godine kao prvi model bavarske kompanije sa agregatom zapremine manje od 500 kubika, sa ciljem da Nemcima ojača prisustvo na ključnim azijskim tržištima. Upravo zbog toga, G 310 modeli se proizvode u Indiji, što je razlog zašto su se fotografije pojavile baš na sajtu namenjenom tamošnjem tržištu. G 310 linija ulazi u drugu generaciju, a koliko može da se vidi s fotografija, promene u odnosu na aktuelni model su relativno male. Većina je fokusisana na prednji deo, gde ova modela - i nejked R i više avanturistički orijentisani GS- imaju sportskiji profil. Tu će biti i LED farovi, slični onima na F 900 R, što su potvrdile i ranije špijunske fotografije. Očekuju se i određene izmene kako bi motocikli ispunili nove emisione standarde, BS6 u Indiji, tj. Euro5 u Evropi.

GS model, rival KTM 390 Adventure modelu, bar na prvi pogled se gotovo uopšte nije promenio u odnosu na još uvek aktuelnu verziju. Tako će i dalje izgledati kao svojevrsna minijaturna varijanta popularnog R 1250 GS. Što se snage tiče, očekuje se da će G 310 zadržati iste brojke. Agregat zapremine 313 kubika u ovom trenutku proizvodi 34 KS na 9.500 obrtaja i 28.6 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot Metropolis

 

peugeot-metropolis 2021 03.jpg

 

Peugeot je predstavio novi Metropolis, koji predstavlja prvu veliku premijeru nakon što je brend prešao u vlasništvu indijskog giganta Mahindre. Novi Peugeot će za tržišne rivale imati Yamaha Tricity 300 i možda najpoznatijeg predstavnika u segmentu modela na tri točka, Piaggio MP3.

 

peugeot-metropolis 2021 02.jpg

 

Kada je pomenuti MP3 lansiran 2006, privukao je dosta pažnje, dok su mnogi debatovali o tome može li se uopšte klasifikovati kao motocikl. Bez obzira na sve, tržišni udeo ovog modela je svake godine rastao, postavši jedan od najprodavanijih modela italijanske kompanije. Sam segmet je sve popularnije, o čemu govori i Yamahino osveženje Tricity modela, pa tako Metropolis i te kako može da se nada dobrim prodajnim rezultatima.

 

peugeot-metropolis 2021 01.jpg

 

Svakako je lepši od svog prethodnika, koji je u prodaji od 2014. Stilski izgled je znatno uglastiji i podseća na četvortočkaše francuskog proizvođača. Farovi takoše izgledaju kao da su sa novog 208, a sve ti stilssi detalji za cilj imaju povećanje atraktivnosti. Metropolis pokreće ažurirani agregat zapremine 400 kubika sa 35.6 KS i maksimalnom brzinom od oko 145 km/h. Pomenuti PowerMotion agregat nudi dodatnu stabilnost u vožnji, a ispunjava i Euro5 emisioni standard. Dostupan u ''snežno beloj'', ''ponoćno plavoj'', ''amazonit satensko plavoj'' i mat crnoj boji, Metropolis dolazi sa osnovnom cenom od 9.699 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia stidljivo najavila novi SXR160

 

aprilia-sxr160.jpg

 

Aprilia je spremna da lansira novi skuter po imenu SXR160, a kako se njegov debi bliži italijanski proizvođač je odlučio da nam malo zagolica maštu. Model je deo nove linije sportskih skutera napravljenih namenski za kupce u Aziji. Pretproizvodna varijanta SXR160 je prikazana na početku godine, a još tada se nagađalo da će na njoj biti zasnovano više mašina manje kubikaže. Te varijante, konkretno verzija od 125 kubika, bi mogle da se nađu i u Evropi.

 

Novi skuter je već trebalo da se nađe u prodaji, ali je lansiranje odloženo zbog dobro poznate situacije sa virusom korona. I mada nemamo tačnu informaciju kada stiže u prodaju, činjenica da je prvi tizer već stigao sugeriše da će to biti do kraja godine. SRX160 pokreće jednocilindarski agregat, koji će se naći i na SR160 modelu. Donosi 11KS, uz zapreminu rezervoara od 6 litara. Osim agregata, tu su teleskopske viljuške napred, prednja disk kočnica i zadnji ''bubanj''. Prema dostupnim informacijama, model od 160 kubika će u Aziji imati ABS u standardnoj opremi, dok će verzija od 125 kubika imati kombinovani kočioni sistem, uz mogući dvokanalni ABS za evropsko tržište. Aprilia SXR 160 će biti dostupna u četiri boje, crvenoj, plavoj, beloj i crnoj. Lista opcionalnih dodataka uključuje mobilno pvezivanje, ali i brendirane proizvode poput Aprilia kacige i moto odeće. Cena nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Honda Forza stiže ove jeseni

 

 

Honda će u oktobru lansirati novi Forza model, a najnoviji tizer video sugeriše da nas možda čeka sportski skuter veće kubikaže. Sam video snimak, objavljen ovog meseca, prikazuje kućište motora (bar se tako čini) i elemente rama, uz za ovakve kreacije nezaobilaznu muzičku podlogu. Najinteresantniji deo je tekst koji ide na kraju snimka, a koji poručuje da ''Forza porodica postaje veća''. Uz video ide i datum - 14.10.2020, a pretpostavljamo da se radi o datumu predstavljanja nove Hondine mašine.

Tekst možemo shvatiti na dva načina: da Forza linija postaje veća u smislu novih modela male kubikaže, odnosno da nas očekuje novi skuter sa agregatom veće zapremine. Mi se, da budemo iskreni, kladimo na ovu drugu opciju, a više tragova u samom videu to i sugerišu. Pre svega, kućište motora na motociklu izgleda izuzetno slično onome koje se nalazi na mašinama poput Integre i X-ADV modela, koje pokreće NC750. Honda je poznata po tome da pomera granice, čineći razlikui između motocikala i skutera sve manjom i mešajući elemente iz ova dva segmenta kako bi izvukla što više.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italjet Dragster se vraća u novom izdanju

 

dragster 03.jpg

 

Uvek je uživao status futurističkog skutera, a sada se Italjet Dragster, slavni model '90-ih godina, vraća u novom izdanju. Proizvodnja obnovljenog Dragstera je u stvari najavljena još ranije ove godine, ali je koronavirus prolongirao planove.

 

dragster 02.jpg

 

Sada više nema dilema: Ove jeseni počinje proizvodnja modela Dragster 125 i Dragster 200. U oba slučaja reč je o jednocilindričnom 4-taktnom, tečno hlađenom motoru, pri čemu slabija verzija razvija 15 KS, a jača 20 konja.

 

dragster 01.jpg

 

Italjet Dragster je zadržao svoje prepoznatljive elemente - otvoreni cevasti okvir i patentirani nezavisni sistem upravljanja (ISS) koji filtrira neravnine s puta, bez prenošenja vibracija na upravljač. Cena novih modela još nije saopštena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson ipak neće platiti višemilionsku kaznu zbog emisije

 

harley-davidson-fat-boy 01.jpg

 

Harley-Davidson je uspeo da izdejstvuje nagodbu u slučaju vezanom za emisiju svojih motocikala.

Naime, 2016. godine je kompaniji iz Milvokija uručena kazna od 12 miliona dolara, nakon što je utvrđeno da prodaje nelegalne aftermarket komponente koje povećavaju emisiju. Uz to, Harley-Davidson se obavezao da izdvoji 3 miliona dolara kako bi pomenute komponente zamenio. Međutim, ministartstvo pravde SAD je 2017. saopštilo da će izvršiti reviziju kazne. Nakon četiri godine postupka, sud je doneo odluku koja ide u korist kompaniji, uprkos velikom protivljenju grupa za zaštitu prirode, ali i predstavnika 10 saveznih država, uključujući Njujork, Ilinois, Merilend, Vermont, Vašington i Masačusets. Tako će Harley-Davidson izbeći plaćenje višemilionske kazne.

 

Sama kompanija nije priznala odgovornost u pomenutom slučaju, a njen glavni argument je bio da su delovi dizajnirani za korišćenje na takmičenjima, odnosno da nisu namenjeni za korišćenje na drumskim motociklima. Interesantno je da je kompanija u međuvremenu posvetila dosta pažnje razvoju ''zelenih'' tehnologija, postavši prvi veliki proizvođača koji je lansirao proizvodni električni motocikl. U pitanju je model LiveWire. Međutim, ostatak ponude ne vodi toliko računa o prirodi jer veliki agregati na snažnim kruzerima američkog giganta imaju veliku emisiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO otkrio najsnažniji kineski motocikl ikada napravljen

 

cf-moto-novi-gt 03.jpg

 

CFMOTO je na međunarodnom sajmu u Kini predstavio najnoviji 1250 TR-G grand turing model. To je GT najveće kubikaže ikada proizveden u Kini, što je privuklo dosta pažnje ljubitelja motocikala. Navodi sugerišu da se radi o civilnoj verziji CFMOTO 1250J policijskog motocikla, lansiranog nešto ranije ove godine, s kojim će novi GT modela deliti veliki broj komponenti. Nema zvaničnih informacija o njegovom agregatu, ali se pretpostavlja da će se raditi o istoj jedinici kao i na policijskoj verziji.

 

cf-moto-novi-gt 02.jpg

 

Ako se to ispostavi tačno, novi motocikl će biti najsnažniji kineski dvotočkaš ikada napravljen. Kineski proizvođač već duži niz godina sarađuje sa KTM-om, a čak su lansirali i nekoliko modela sa oznakom austrijskog brenda. Samo partnerstvo je donelo veći broj benefita za CFMOTO, od kojih je najveći svakako pravo na korišćenje KTM-ovog LC8 agregata.

 

cf-moto-novi-gt 01.jpg

 

Od avgusta prošle godine, inženjeri kineske kompanije su vredno radili na modifikovanju pomenute jedinice, a rezultat je V-tvin agregat zapremine 1.279 kubika, sa 140 KS i 120 Nm maksimalnog obrtnog momenta, bar u policijskom izdanju. Upravo taj model će se naći i na civilnom TR-G modelu. Uz snažan agregat, prodajni adut 1250 TR-G bi trebalo da bude i njegov izgled. Sam motocikl je delo dizajnerskog studija Kiska, koja stvara motocikle za KTM poslednje tri decenije. Novi model bi trebalo da donese i dosta premijum opreme, karakteristične za jednu GT mašinu više klase. Tu će biti USD prednje viljuške sa Brembo disk kočnicama, LED svetla i elektronski podesivo vetrobransko staklo, grejači ručica i kožno sedište s grejačem, JBL zvučnici i kao glavna stavka, 12.3-inčna digitalna instrument tabla, s mogućnošću povezivanje sa mobilnim uređajima, GPS-om i četiri moda vožnje. Novi CFMOTO 1250 TR-G bi u prodajne salone u Kini trebalo da stigne u prvoj polovini naredne godine, a nakon toga će se brzo naći i na tržištima širom sveta. Cena još uvek nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novus - električni motor izuzetno male težine i visoke cene

 

novus 02.jpg

 

Sve je više električnih motocikala na tržištu, ali model po imenu Novus se potpuno razlikuje od svojih konkurenata. Premijerno predstavljen u januaru na CES događaju u Las Vegasu, Novus je privukao dosta pažnje svojim neobičnim izgledom, kao i impresivnim ramom od ugljeničnih vlakana i ogibljenjem. Da ne pominjemo težinu od svega 75 kilograma...

 

novus 01.jpg

 

Podjednako impresivna je bila i cena od oko 42.000 evra, koja je u međuvremenu promenjena i sada iznosi blizu 55.000 evra. Za taj novac vozači će dobiti mašinu sa 25 KS i 200 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 120 km/h. Prednje ogibljenje je mono viljuška sa hodom od 90 mm. Motocikl ima tri moda vožnje. Osnovni mod omogućava 40% od ukupne snage, ''Super'' daje 70%, a ''God'' pruža pristup maksimalnoj snazi i obrtnom moment. Modovima se pristupa preko instrument table ili preko pametnog telefona koji se preko Bluetooth-a povezuje sa motociklom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha MT-09 dobija novu jedinicu za 2021.

 

yamaha mt-09.jpg

 

Lansirana 2014, Yamaha MT-09 je već dugo vremena prodajni adut japanskog proizvođača, podjednako poplarna i među vozačima i među novinarima. Zbog svega toga, vest da se sprema generalka uopšte ne iznenađuje. Aktuelna generacija ovog modela je predstavljena 2018. godine, sa jedinicom koja je usko povezana sa agregatom koji se nalazio na originalu. To znači da se motor bliži kraju svog veka trajanja, pogotovo jer mu je potrebno prilagođavanje novim emisionim regulativama.

 

Nedavno otkrivena dokumenta iz Nemačke sugerišu da Yamaha sprema novi CP3 agregat za MT-09. Emisioni testovi nemačke Savezne uprave za saobraćaj(KBA) pokazuju da model nosi radni naziv MTN890D. Aktuelni model ima naziv MTN850D, gde 850 označava kubikažu (847 kubika). Vođeni tom logikom, pretpostavljamo da će nova verzija MT-09 imati jedinicu zapremine oko 900 kubika. Ista dokumenta KBA otkrivaju i povećanje snage sa 114 KS na 120 KS, kao i da će jedinica ispunjavati Euro5 emisioni standard. Osim na MT-09, novi agregat bi trebalo da se nađe i na drugim Yamahinim modelima koje pokreće CP3 jedinica. To su MT-09 SP, Tracer 900, Tracer 900 GT i XSR900.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedinstveni BMW R18 premijerno predstavljen u Srbiji

 

bmw r18 3.jpg

 

BMW Motorrad Srbija predstavio je svojim klijentima i predstavnicima medija dugoočekivani model koji BMW motocikle na pravi način uvodi u segment ''kruzera''. BMW R18 je u potpunosti u skladu sa tradicijom čuvenih BMW motocikala - i tehnički i po pitanju stilskog dizajna. Međutim, iako se dizajnom i izgledom ovaj model nastavlja na BMW Motorrad tradiciju i na legendarni BMW R5, model koji se nalazio u proizvodnji pre više od 80 godina i potpuno preusmerava fokus na osnovne motociklističke elemente: jednostavnost i bokser motor kao epicentar uživanja u vožnji, i sve u kombinaciji sa ''dobrim vibracijama'', on ipak poseduje sve najmodernije tehnologije iz BMW-a.

 

''Konceptni model ovog motocikla predstavljen je prošle godine na čuvenom događaju Concorso D'Eleganza koje se održava na jezeru Komo u Italiji, a pozitivne reakcije koje je izazvao samo su potvrdile da je BMW Motorrad na pravom putu.

 

207208-bmw r18 2.jpg

 

Proletos je predstavljena serijska verzija, ali nažalost zbog cele situacije samo preko interneta, a sada konačno možemo uživo da vidimo, da čujemo, a uskoro i da probamo ovaj fantastični motocikl'', rekao je Lazar Radanov Radičev, zaposlen kod generalnog uvozinka i distributera BMW Motorrad programa u Srbiji. Težak je 345kg, dugačak skoro 2.5 metra i ima međuosovinsko rastojanje od 173cm. Ima 1802cc, po čemu je i dobio naziv R18, a maksimalnu 91KS imsporučuje pri 4.750 obrtaja u minutu. Važno je istaći njegov ogroman obrtni moment od 158Nm na 3.000 obrtaja, pri čemu je u rasponu od dve do četiri hiljade obrtaja, sve vreme na raspolaganju obrtni moment od preko 150Nm.

 

bmw r18 1.jpg

 

Centar pažnje je ''Big boxer'' agregat, sa najveći kapacitetom dvocilindričnog bokser agregata ikada korišćenog u serijskoj proizvodnji. Poseduje kvačilo i menjač sa 6 brzina, a finalni prenos je preko kardana. Poseduje detalje legendarnih bokser motora iz 1936. godine kao što su dvostruki cevasti ram, karakterističan oblik rezervoara i vidljivo kardansko vratilo. Nasledio je i tradicionalno vazdušno hlađenje. Auspuh je urađen po ugledu na koncept R7 iz tridesetih godina.

 

Iako minimalističkog izgleda opremljen je najsavremenijom opremom i sistemima. U standardu poseduje ASC sistem stabilnosti, ''Hill start control'' sistem za polazak na uzbrdici, kao i MSR sistem koji kontroliše kočenje motorom. Kočioni sistem se sastoji od dvostrukih diskova napred i jednostrukih pozadi, oba sa četvoroklipnim kočionim čeljustima. Ono što ovaj motocikl dodatno izdvaja od ostalih modela iz istog segmenta jesu i tri različita moda vožnje ''Rain'', ''Roll'' i ''Rock'' koja se mogu prilagođavati individualnim željama vozača. Pozicija sedenja je uspravna i uslovljena nogostupima koji su postavljeni na sredini, iza cilindara, što je odlika BMW modela.

 

Novi model će se naći u prodaji  kao ekskluzivni First Edition - sa mnogo hromiranih detalja, belih linija na rezervoaru, First Edition oznaka na motociklu, kao i posebnog poklon paketa koji će dobiti vlasnici ovih motocikala, uz ovo dostupan je veliki broj opcija individualizacije. Početna cena modela R18 je 23.300 evra i to sa uključenom petogodišnjom garancijom, a na početku prodaje i sa uključenim First Edition paketom. Ovom prilikom je BMW Motorrad predstavio i potpuno novi koncept servisnog prijema posvećenog samo motociklima, kao i prostor koji klijentima omogućava opuštanje u prijatnoj atmosferi uz kafu i razgovor sa serviserima i prijemnim savetnikom, dok je njihov motor u servisu.

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW M1000RR

 

bmw-m1000-rr 003.jpg

 

Stigao je novi BMW M1000RR superbajk, čiji debi se sa pažnjom iščekivao poslednjih dana. Prva stvar koja upada u oči jesu karbonska zakrilca na prednjem delu oklopa, koja pružaju aerodinamički potisak od 16.2 kg pri brzini od 187 km/h. Nemački superbajk se može pohvaliti sa 209 KS i 113 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Biće napravljeno 500 primeraka, a BMW je već nagovestio da će homologovati novi motocikl za korišćenje u WSBK šampionatu. Shodno svemu što donosi cena iznosi 30.000 evra.

 

bmw-m1000-rr 002.jpg

 

Glavna stavka na BMW M1000RR je njegov redni četvorocilindarski agregat, koji je pretrpeo prilične promene u odnosu na varijantu koja se nalazi na S1000RR. Tu su novi Mahle klipovi, kao i promenjena kompresija od 13.5:1. Redizajnirani su usisnici za vazduh, dok novi titanijumski izduvni sistem doprinosi smanjenju težine od 3.6 kg.

 

bmw-m1000-rr 001.jpg

 

Ne samo što je M1000RR snažniji, već i proizvodi više snage od 6.000 pa do maksimalnih 15.100 obrtaja. Što se elektronike tiče, tu su četiri standardna moda vožnje (Rain, Road, Dynamic i Race), uz tri Race Pro moda. Sva su povezana sa inercijalnom mernom jedinicom, koja uključuje i kontrolu proklizavanja. Vozači mogu podešavati i odziv motora, uz tri različita podešavanja upravljanja agregatom dostupna u okviru Race Pro modova. ''Kvikšifter'' je deo standardne opreme, kao i kontrola paljenja i Hill Start Control Pro opcija. Ukoliko želite dodatke koji skupljaju esencijalne podatke, moraćete da doplatite. Na šasiji je pregršt elemenata od ugljeničnih vlakana, a još više ćete ih dobiti ako se odlučite za M Competition paket, u kojem se nalazi i novi M Endurance lanac bavarskog proizvođača, koji ne zahteva nikakvo podmazivanje. Poboljšane su i kočnice, što je odlična vest za vozače imajući u vidu da je po mnogima S1000RR imao najgori kočioni paket u segmentu.

 

Na kočionim čeljustima je oznaka ''M'', mada bi više voleli da vidiomo Brembo Stylema R jedinicu, ali treba videti kako će ovakvo rešenje pokazati. I zadnja viljuška je modifikovana i sada je 220 grama lakša. Karbonske felne, koje su na S1000RR bile u paketu dodatne opreme, su na M1000RR u standardnoj ponudi, što zajedno sa ostalim karbonskim dodacima doprinosi ukupnoj težini od 192 kg. BMW M1000RR očekujte u prodajnim salonima od proleća naredne godine. BMW Motorsport divizija ne krije da će iskoristiti novi superbajk na najboji način, pa očekujemo da ga vidimo na WSBK stazi, Isle of TT trci i drugim profesionalnim i amaterskim takmičenjima širom planete.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benda LF-01 koncept

 

benda-lf-01-koncept 01.jpg

 

18. međunarodni CIMA sajam motocikala u Kini je uveliko u toku, a veliki broj kineskih proizvođača je izložio svoje modele. Već smo pisali o novom dvotočkašu kompanije CFMOTO, najsnažnijem Kinezu ikada napravljenom. Jedan od brendova koji je privukao dosta pažnje je Benda, koja je predstavila novi konceptni kruzer, nimalo kreativno nazvan Benda LF-01 koncept.

 

benda-lf-01-koncept 02.jpg

 

Patentni LF-01 već duže vreme cirkulišu internetom, ali za CIMA sajam, Benda je napravil korak dalje, dodavši atraktivnu boju i grafički dizajn digitalnim renderima. Osim toga, eksterijer izgleda slično prethodnom BD700 dizajnu, koji opet, dosta podseća na snažni krzer model kompanije Ducati, Diavel.

 

benda-lf-01-koncept 03.jpg

 

Bez obzira na sve, LF-01 koncept donosi odličan ''vajb''. Pokreće ga redni četvorocilindarski agregat zapremine 680 kubika, koji donosi 97 KS na 12.000 obrtaja. Uz masivnu, 18-inčnu felnu i 310/35R pneumatik, Benda LF-01 koncept je veliki dvotočkaš od 215 kilograma. Poglede će definitivno privući novi far, koji ima dve funkcije. Osim toga što osvetljava put vozaču, služi i kao usisnik. Nažalost, informacije o ovoj studiji su šture, ali ono što znamo nam se izuzetno dopada. Da li će se ikada naći u serijskoj proizvodnji je pitanje na koje će vreme dati odgovor. Potencijala ima, a uz pravu cenu bi mogao dobro da se pozicionira na određenim tržištima...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...