Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Ducati Hypermotard 950 RVE

 

ducati rve03.jpg

 

Ako ste već ''bacili oko'' na novi Ducati Hypermotard 950, italijanski proizvođač ima još atraktivniju ponudu za vas. Ducati je upravo najavio novu varijantu u obliku modela nazvanog Ducati Hypermotard 950 RVE. Ova verzija je privukla dosta pažnje kada je konceptni model prikazan tokom prošlogodišnjeg izdanja prestižnog Concorso d'Eleganza Villa d'Este događaja.

 

ducati rve02.jpg

 

Hypermotard 950 RVE stiže sa novom ''grafiti'' grafikom, dok je sam model zasnovan na varijanti osnovnih specifikacija, uz dodatak dvosmernog kvikšiftera u standardnom paketu, koji je u tom obliku inicijalno bio namenjen samo za SP varijantu.

 

ducati rve01.jpg

 

RVE, međutim, nema aluminijumske Marchesini felne, ali ni Ohlins ogibljenje. Bez obzira na to, RVE je sam po sebi već remek delo s obzirom da su koristili novu metodu bojenja i obučili osoblje da posao obavi na najvišem stepenu kvaliteta. I dalje ga pokreće ''v-tvin'' Testastretta agregat zapremine 937 kubika koji proizvodi 114 KS i 96 Nm obrtnog momenta. Takođe je opremljen vrhunskom Ducati elektronikom poput modova vožnje, modova napajanja, a tu su i Bosch ABS EVO, Ducati kontrola proklizavanja i drugi. Za Ducati Hypermotard 950 RVE će u Italiji biti potrebno izdvojiti 13.500 evra, što je svega 750 evra više u poređenju sa osnovnim modelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja Ducatija V4 Superleggera

 

ducati superleggera-v4 01.jpg

 

Prva Ducati V4 Superleggera je sišla sa proizvodnih traka fabrike u Borgo Panigaleu. Radi se o prvom od 500 planiranih primeraka ove ograničene i numerisane serije, pa će tako motocikl nositi broj ''001''. Radi se o pravom remek-delu mehaničkog inženjerstva, tehnike i italijanskog dizanja, koji će postaviti nove standarde kada su performanse, stil i pažnja detaljima u pitanju. Uz svaki motocikl će ići i potvrda autentičnosti, dok će numeracija biti prikazana na glavi upravljača i na ključu. Prvi srećni vlasnik ovog dvotočkaša je pozvan u Borgo Panigale, na prigodnu svečanost, a lično će se sresti i sa direktorom kompanije, Klaudiom Domenikalijem, koji će mu uručiti prvi proizvedeni primerak Superleggera V4 motocikla.

 

Jedinstvenost Superleggera V4 projekta naglašava činjenica da su Ducati i Ducati Corse spremili posebano, ''Superbajk iskustvo'' za sve vlasnike, tj. mogućnost da isprobaju Panigale V4 R, takmičarsku mašinu italijanske kompanije u WSBK šampionatu. 30 vlasnika ovog motocikla će imati šansu da priušte sebi ''MotoGP iskustvo'' i da provozaju Desmosedici GP na stazi. Oba ''iskustva'' će se održati tokom 2021. godine. Svim kupcima se nudi i opcija personalizacije u vidu vazdušnih jastuka iz SuMisura Ducati linije, kaciga od ugljeničnih vlakana u bojama i grafici samog motocikla. Svaka od mašina će imati trkački paket, u kojem se, između ostalog, nalazi i titanijumski Akrapovič izduv. Svaka Ducati Superleggera V4 će biti isporučena u drvenom sanduku, a svaki će imati lični dodir. Uz sve to, kupci će dobiti i maketu motocikla u razmeri 1:10, kao podsetnik na transakciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američka mašina, italijanskog imena, napravljena na nemački način

 

harley-davidson-mugello 03.jpg

 

Italiji definitivno ne manjka poznatih i uzbudljivih trkačkih staza. Jedna od njih je i ona u Muđelo. Upravo na ovoj stazi su se nekada održavale trke DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) šampionata, a na njoj se svake godine okupljaju i najbolji MotoGP vozači. Vlasništvo kompanije Ferrari, ona predstavlja i glavnu test stazu za F1 bolide italijanskog tima. Koliko je nama poznato, nijedan Harley-Davidson nije imao tu čast da bude provozan ovom stazom. A verovatno i nikada neće, iako bi kreacije - poput ove koju vidite na fotografijama - odlično izgledale pod nebom Toskane.

 

Nemačka radionica custom motocikala, Thunderbike, odlučila je da svojoj kreaciji da ime po ovoj stazi, a deo je veće kolekcije nazvane po čuvenim trkačkim lokacijama, pa tako uključuje model po imenu Laguna Seca i Silverstone.

 

harley-davidson-mugello 02.jpg

 

Niti jedan od ta tri modela nije trkački, već predstavljaju svojevrstan bilbord na dva točka, jer reklamiraju delove koje ova radionica pravi.

 

harley-davidson-mugello 01.jpg

 

Na motociklu je ukupno 25 po meri napravljenih delova, uključujući izduvni sistem i velike felne (od 21 i 23 inča). Kao ''tačka na i'' stiže specijalna kombinacija boja, koju potpisuje Ingo Kruse, sa kojim Thunderbike ima dugu istoriju zajedničkog rada. Motocikl nije na prodaju, a iako se nikada neće trkati na stazi svakako bi lepo izgledao u takvom okruženju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi Aston Martin AMB 001 motor testiran na trkačkoj stazi

 

aston AMB001.jpg

 

Napokon možemo videti na šta je sve spreman ovaj dvotočkaš...

Aston Martin & Brough Superior pre nekoliko meseci su otkrili AMB 001, novi motocikl ograničene serije koji je debitovao na sajmu motocikala u Milanu. Novi superbike će biti ograničen na samo 100 primeraka koji nude spoj Aston Martin dizajna i najsavremenijeg inženjeringa Brough Superior kompanije. Dovršen u Aston-ovim trkačkim bojama Stirling Green i Lime Essence na matiranim crnim točkovima, vilicama i kočionim sklopovima, novi AMB 001 koristi kućište od karbonskih vlakana, a pokreće ga V-tvin motor sa 180 KS, dok je njegova težina 180 kg.

 

''To je ono što verujemo da bi trebalo da bude vrhunski motocikl i veoma smo ponosni što smo prvi put videli krila Aston Martina na motociklu'', rekao je Marek Rajhman, izvršni potpredsednik kompanije Aston Martin i glavni kreativni direktor. ''Gotov proizvod je zaista prekrasan motocikl, dizajnersko i inženjersko umetničko delo.'' Posle zvaničnih predstavljanja i prikazivanja, sada je ovaj motor napokon izvezen na trkačku stazu gde je pokazao svoju moć i sposobnosti. Tačne informacije o performansama još uvek nisu poznate, ali je poznato da će jedan primerak ovog motora koštati 108.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao je Ducati Scrambler Club Italia - i verovatno ga nećete kupiti

 

ducati-scrambler-club-italia 02.jpg

 

Ako tražite najluksuzniji Scrambler Ducati model na tržištu, onda je novi Scrambler Club Italia pravi motocikl za vas. Zasnovan na Scrambler 1100 PRO modelu, ova ekskluzivna verzija je nastala u zajedničkom projektu kompanije iz Borgo Panigalea i prestižne organizacije Scuderia Club Italia. Loša vest je da će ova mašina, napravljena u ograničenoj seriji, prvo bitni dostupna samo članovima ovog kluba, a tek kasnije će stići do prodajnih salona. Ovo nije prvi put da Ducati i Scuderia Club Italia sarađuju. 1995. je nastao Monster 900 Club Italia proizveden u svega 36 primeraka.

 

ducati-scrambler-club-italia 01.jpg

 

Uz unikatnu grafiku ovaj motocikl donosi i pregršt drugih dodataka, poput Poltrona Frau sedišta, rezervoara za gorivo i rama u metalik plavoj boji, crvene bočne panele, Đuđarov Ducati logo, uz obaveznu pločicu sa numeracijom. Tu su i Termignoni titanijumski prigušivači, ali i gomila aluminijumskih delova - od poklopca rezervoara, dok Club Italia logotipa. Kao ''tačka na i'', stižu i LED Rizoma indikatori promene pravca. Kao što smo već napomenuli, članovi Scuderia Club Italia će prvi imati tu mogućnost da kupe ovaj predivni model. Za svaki od prodatih primeraka Ducati će donirati sredstva bolnici u Bolonji, kao pomoć u borbi protiv pandemije. Uz svaki motocikl dolazi i potvrda autentičnosti, kao i ručno napravljena Bell kaciga koja se izgledom slaže sa spoljašnjošću italijanske mašine.

Klub ne sme da ima više od 80 članova, zato pretpostavljamo da broj proizvedenih primeraka neće preći tu cifru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Yamaha Tenere 700 Rally Edition

 

yamaha-tenere-700-rally-edition 04.jpg

 

Lansirana 2019. godine, Yamaha Tenere 700 predstavlja rezultat intenzivnog razvojnog programa, tokom kojeg su neki od najboljih reli vozača testirali i evaluirali prototipe ovog modela na širokom spektru terena širom planete.

 

Yamaha-Tenere-700-Rally-Edition 03.jpg

 

Sa kompaktnom i agilnom šasijom i obrtnim momentom punim CP2 agregatom zapremine 689 kubika, ovaj izuzetno popularni avanturistički motocikl srednje kategorije je sposoban da isporuči uzbudljive off-road performanse, zajedno sa izuzetnom udobnošću tokom dugih putovanja na autoputu.

 

Yamaha-Tenere-700-Rally-Edition 02.jpg

 

Sada stiže nova Tenere 700 Rally Edition verzija, koja se sa ponosom sklapa u Francuskoj, zajedno sa regularnom varijantom.

 

Yamaha-Tenere-700-Rally-Edition 01.jpg

 

Novi ''Rally Edition'' ćete prepoznati po specijalnoj plavo-žutoj grafici. Ona predstavlja omaž Yamaha trkačkim motociklima koje su Žan-Klod Olivije i Serž Baku vozili na Dakar reliju 1983. i 1984. godine. Ljubitelji japanskog brenda će prepoznati (i zasigurno voleti) kultni dizajn XT600Z iz 1983. godine. Motocikl je autentički omaž vozačima i mašinama koje su inspirisale mnoge vozače da se otisnu na avanture epskih proporcija. Tenere 700 Rally Edition dolazi sa pregršt ekskluzivnih dodataka koji će pružiti još bolje off-road iskustvo u vožnji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akrapovič otkrio performanse novog Kawasaki Ninja ZX-25R

 

kawasaki-ninja-zx.jpg

 

Kawasaki je prilično dobro skrivao informacije o tome koliko će snage doneti novi Ninja ZX-25R, ali sada je tu informaciju otkrio Akrapovič. Naime, renomirani proizvođač je na kratko objavio podatke koliko snage ima novi model od 250 kubika sa fabričkim i sa novim izduvnim sistemom.

 

akrapovic-podaci.jpg

 

Vožnja na dinamometru je dala željene odgovore: u fabričkoj varijanti Kawasaki Ninja ZX-25R ima donosi 42 KS na 15.350 obrtaja i 20.8 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 12.700 obrtaja. Najnoviji Racing Line izduv slovenačke kompanije te brojke podiže na 43.3 KS i 21.5 Nm obrtnog momenta, što predstavlja povećanje od oko 6% (na nižem broju obrtaja). Još jedna prednost korišćenja ovog sistema je ušteda na težini od 4.4 kilograma. Standardni izduv je težak 8.9 kilograma, dok Akrapovičev teži 4.5. Drugim rečima, Akrapovič nudi značajno poboljšanje u odnosu snage i težine, što je i te kako bitan faktor naročito kod sportskih motocikala visokih performansi. Što se predstojeće zveri sa rednim četvorocilindarskim agregatom od 250 kubika tiče, još uvek nemamo nikakve zvanične specifikacije, ali sa sigurnošću možemo reći da ćemo ih dobit u narednom periodu. Što se cene tiče ona nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat kreće u proizvodnju električnih skutera i trotineta

 

Španski proizvođač automobila (u vlasništvu VW-a) predstavio je novi brend za urbanu mobilnost, nazvan ''Seat MO''.

 

seat moto01.jpg

 

Pre neki dan je u Barseloni održana promocija novih proizvoda kompanije Seat koji će se proizvoditi u okviru podbrenda ''Seat MO''. Kako kažu u španskoj kompaniji, novi brend je ''pokretač strategije urbane mobilnosti koja je fokusirana na proizvode i usluge mikromobilnosti''. U prevodu, reč je liniji električnih skutera i trotineta, sve popularnijeg individualnog gradskog prevoznog sredstva.

 

seat moto02.jpg

 

Prvi modeli koje će ponuditi Seat MO su skuter eScooter 125 i trotinet eKickScooter 65. Reč je o potpuno električnim dvotočkašima, a više detalja o ovim proizvodima novog španskog brenda očekujemo uskoro.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta ima ambiciozne planove za budućnost

 

mv-agusta-f4 1.jpg

 

Poslednjih 12 meseci su veoma uzbudljiv period za MV Agustu, tokom kog je novi direktor, Timur Sardarov, potpuno preuzeo kontrolu nad kompanijom. Sardarov je otkrio brojne ambiciozne planove, čiji cilj je povećanje prisustva italijanske marke na tržištu uz istovremeno zadržavanje prepoznatljivog istorijskog identiteta. U tu svrhu MV Agusta trenutno radi na liniji modela 300-400 kubika sa svojim kineskim partnerom, kompanijom Loncin, uz planirane novitete i u kategoriji od 500-600 kubika.

 

Ipak, MV Agusta se neće isključivo osloniti na ove mašine kako bi dostigla cifru od 20.000 prodatih jednica, planiranu u narednim godina, veće sprema i velika osveženja za svoje postojeće F3 i F4 modele.

Nedavno je otkrtiveno da se radi na novom F3, koji bi trebalo da donese novi paket elektronike. Navodi se da bi već 2021. mogli da ga vidimo u akciji, što ostavlja mogućnost da ga MV Agusta otkrije već tokom ove godine.

 

Osim toga, već je potvrđeo da nas očekuje novi F4 sportski model, ali ćemo na njega morati da sačekamo par godina. Novi motocikl će činiti okosnicu MV Agustinog povratka u WSBK šampionat, a kako poručuju Italijani, biće više od samo jednog novog superbajka na tržištu. Kako stvari stoje, MV Agusta za njega razvija novi V4 agregat. U međuvremenu, Turismo Veloce će dobiti motor od 950 kubika, a sugeriše se da bi on mogao da bude osnova novog kruzer čija potvrda se još uvek čeka. MV Agusta planira i oživljavanje Cagive u bliskoj budućnosti i to kao električnog brenda. Nema sumnje da nas čeka još dosta uzbuđenja kada je italijanski proizvođač u pitanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svet još nije spreman za električni Suzuki

 

204596-suzuki e.jpg

 

Tokom poslednjih nekoliko godina često smo mogli da čujemo rečenicu da se sprema električna revolucija. Čuli su je i u kompaniji Suzuki, ali još uvek čekaju na signale koji najavljuju njen dolazak. U ovom trenutku ponuda električnih motocikala nije toliko velika i puna je kontradiktornosti. Naime, onima koji koštaju slično kao modeli sa klasičnim agregatima fale performanse, a oni koji imaju odlične performanse dolaze sa astronomski visokim cenama.

 

Suzuki ima svoj stav po pitanju električnih motocikala i u kompaniji smatraju tržište još uvek nije spremno za električnog Japanca. Kako poručuju u kompaniji, u ovom momentu nisu fokusirani na električne mašine. Usled krize prouzrokovane virusom korona, Suzuki je usmerio svoje resurse na prilagođavanje novim načinima prodaje. To ne znači da kompanija nije spremna da radi na električnom modelu. Jednostavno, smatraju da je još uvek rano da otkrivaju rezultate svoj rada.

 

''Sa pažnjom posmatramo segment, ali za sada nemamo konkretnih planova za ulazak u tu trku. Još uvek postoji velika razlika u ceni, u odnosu na motocikle s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Tehnologiju imamo, a predstavićemo je kada za to bude pravo vreme'', poručili su iz japanskog giganta. Drugim rečima, električni motocikli su previše skupi i ne kupuje ih previše ljudi. Za Suzuki, nisu tržišno isplativi. Bar ne sada. Najbolji primer velikog imena koje se odlučilo na ulazak u ovaj segment je Harley-Davidson. LiveWire model američkog proizvođača je sa cenom od 30.000 dolara prilično skup čak i najvernije ljubitelje ovog brenda. Suzuki nije spreman za toliki rizik, bar ne u ovakvim okolnostima pada prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Kawasaki ZX-25R debituje 10. jula

 

kawasaki-ninja-zx-25r.jpg

 

Svet već duže vreme čeka dolazak novog Kawasaki Ninja ZX-15R motocikla. Jedna zemlja, ipak neće toliko čekati. Saopšteno je da će svetska premijera biti u Indoneziji, 10. jula. Tamošnja filijala renomirane kompanije je objavila kratak, ali veoma uzbudljiv video snimak na kojima pomenuti ZX-25R i njegova trkačka varijanta uživaju na stazi Sentul.

 

 

Dosta zanimljivih detalja će nas čekati na zvaničnom predstavljanju nove redne četvorocilindarske mašine od 250 kubika, uključujući i specifikacije. Pre nekoliko danas, Akrapovič je slučajno otkrio šta njihov najnoviji izduv nudi, u smislu snge, za novi Kawasaki. Tu je navedeno da će mašina u fabričkom obliku imati oko 42 KS. Očekujte i dosta trkačkih (i trkački inspirisanih) dodataka, ali ipak, ono što svi žele da znaju je cena. Nedavno je otkriveno da će na Novom Zelandu koštati 15.990 tamošnjih dolara, što je oko 9.200 evra. U Indoneziji će verovatno biti niža od evropske, koja je za sada najveća nepoznanica. U svakom slučaju, 10. jul nije daleko.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW motocikli dobijaju adaptivni tempomat

 

bmw adaptivni tempomat.jpg

 

Adaptivni tempomat je tehnologija čiji dolazak u svet dvotočkaša se već dugo priprema, a tokom poslednjih nekoliko godina, nekoliko evropskih brendova je ispitivalo mogućnosti za njeno uvođenje. Svi su na integrisanju ove opcije na motociklima radili sa kompanijom Bosch.

 

I konačno je došao trenutak da se adaptivni tempomat nađe na jednom motociklu, a prvi proizvođač koji će je predstaviti je BMW Motorrad, koji je tehnologiju nazvao ''aktivni tempomat'' (ACC). Samo ime dosta govori o načinu na koji sistem funkcioniše. Radar procenjuje udaljenost od vozila u pokretu i prilagođava brzinu motociklu toku saobraćaja. To znači da vozač može da podesi željenu brzinu i da potom ne mora konstantno da je prilagođava situaciji na putu. Jedna od opcija je i održavanje udaljenosti od drugog (ili drugih) vozila. Sistem ne reaguje na parkirana vozila, što znači da će u odgovarajućoj situaciji vozač ipak sam morati da kontroliše gas.

 

Naravno, vozač ima mogućnost da izabere razdaljinu tokom koje će sistem biti uključen, a radi što boljih performansi ACC radi zajedno sa već postojećim DCC (dinamičkim tempomatom) sistemom, koji se već nalazi na BMW-ovim mašinama. Još uvek nije jasno kada će ACC stići na bavarske motocikle, a nisu poznati ni modeli na kojima će biti dostupan, Možemo pretpostaviti da će to biti ''turing'' mašine poput BMW K1600GT, ali i modeli iz gornjeg cenovnog razreda. Kada BMW bude predstavio nove modele za 2021. očekujemo da među njima bude mašina sa novim sistemom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Panigale V2 dostupan i u White Rosso kombinaciji boja

 

ducati-panigale-v2-white-rosso 02.jpg

 

Ako nemate novca za Ducati Panigale V4, novi Ducati Panigale V2 je onda svakako pravi izbor za sve ljubitelje sportskih motocikala srednje kategorije. Novi Italijan sada može da se pohvali novom kombinacijom boja nazvanom ''White Rosso'', a koja predstavlja spoj Start White Silk i klasične Ducati Red crvene. V2, koji u gami italijanskog proizvođača menja 959 Panigale mode, donosi istu DNK kao i snažni V4, uz slične karakteristike u vožnji i dinamiku.

 

ducati-panigale-v2-white-rosso 01.jpg

 

I mada V2 nije ''superbajk'' model najviših performansi, donosi kultnu jednostranu aluminijumsku zadnju viljušku u paru sa ''tvin'' Superquadro agregatom zapremine 955 kubika. Ova jedinica proizvodi 155 KS na 10.750 obrtaja i 104 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ove brojke obećavaju dosta zabave i na stazi i van nje. Sve to dodatno naglašava odličan paket elektronike, koji uključuje ABS Bosch EVO, Ducati kontrolu proklizavanja, sistem kočenja motorom, 3 moda vožnje (Street, Sport, Race), GPS, kvikšifter i multimedijalni sistem. Ducati Panigale V2 u White Rosso kombinaciji boja se već sada može naručiti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki sprema hibridni motocikl

 

suzuki-hibrid 02.jpg

 

Najnoviji patenti Suzukija otkrivaju u kom pravcu bi mogla da ide budućnost kompanije. Naime, nedavno otkriveni patenti renomiranog proizvođača prikazuju hibridni motocikl!

To i nije revolucionarna ideja jer su takav koncept razmatrale studije Kawasakija i Yamahe, ali se ipak ističe.

 

Suzuki-hibrid 01.jpg

 

Razlog je modularni pristup izradi motocikla. U ''ful'' električnom modu, mašina ima veliku bateriju smeštenu tamo gde bi se našao agregat sa unutrašnjim sagorevanjem. Dakle, u tom modu imamo kompletno električni motocikl koji svu snagu dobija od baterije. Alternativni način izrade se primećuje na skicama, gde vidimo mali motor sa unutrašnjim sagorevanjem na mestu gde je stajala velika baterija. U ovom modu, imamo benzinsko-električni hibrid jer sam benzinski agregat sada funkcioniše kao generator za električni motor.

 

Same skice ne otkrivaju da li se promena moda može odraditi kod kuće, ili je moguća samo na proizvodnim trakama. Međutim, patenti pokazuju da je Suzuki ozbiljan u korišćenju oba pristupa. Mnoge ovakve skice prikazuju osnovni dizajn motocikla koji liči na crtež desetogodišnjaka, a razlog je činjenica da su fokusirani na tehnologiju na samom dvotočkašu, a ne na njegov izgled. Na ovim skicama dizajn mašine je detaljno stilizovan i veoma sličan Suzuki Crosscage konceptu, prikazanom pre nekoliko godina. Mada je Crosscage bio hidrgenski koncept i ništa više od stilske vežbe, ali u ovom slučaju navodi da pomisao da japanska kompanija već ima spreman prototip. Nivo detalja je visok, pa se primećuje i deo gde se dve polovine rama spajaju. U svakom slučaju, načekaćemo se pre nego što novu mašinu vidimo uživo. Intermot, EICMA, i tokijski sajam su otkazani, pa ćemo morati da se strpimo do druge polovine 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Multistrada V4 skoro spremna za proizvodnju

 

ducati-multistrada-v4.jpg

 

Odavno nismo čuli ništa novo vezano za Ducati Multistrada V4 motocikl, a poslednji put kada je ovaj sportski model ''uhvaćen'' na testiranju, svet još uvek nije zahvatila pandemija virusa korona. Italijanska kompanija je sada nastavila test fazu svoje predstojeće V4 mašine, a imamo i fotografije kao dokaz toga.

 

Najnovije špijunske fotografije pružaju znatno jasniji uvid u izgled Ducati Multistrade V4. Test mašina nema toliko kamuflaže na sebi, pa tako izgleda mnogo ''čistije''. Ono što možemo da potvrdimo na osnovu fotografija je da će nova Multistrad V4 imati dvostranu zadnju viljušku. Na slikama koje su objavljene ranije ove godine, taj deo je bio prekriven trakom, pa nije bilo moguće videti kakvo rešenje su izabrali u Borgo Panigaleu. Jednostrana zadnja viljuška bi i dalje trebalo da ostane dostupna za druge varijante ovog modela, poput Multistrade 1260. Uz sve to, sve se češće može čuti da nas čeka veliko ažuriranje elektronike na svim novim Ducati modelima, a pominje se da bi neke od mašine mogle da dobiju radar tehnologiju. Mala crna kutija pozicionirana između prednjih svetala, bi mogla da bude indikator najnovijih bezbednosnih sistema italijanske kompanije. Multistrada V4 možda ne izgleda toliko primamljivo sada, ali nemojte sumnjati u dizajnerski tim renomiranog proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje za BMW Motorrad u prvoj polovini godine

 

bmw-r-ninet-5 003.jpg

 

BMW Motorrad je objavio najnovije prodajne rezultate za prvih šest meseci 2020. koji su po obimu za 17.7% slabiji u poređenju sa istim periodom prošle godine. Ono što može da raduje jesu rezultati tokom juna. ''Sa rekordnim prodajnim rezultatima tokom juna meseca, BMW Motorrad završava prvu polovinu 2020. godine i sa velikom samouverenošću ulazimo u drugu'', stoji u saopštenju nemačkog giganta.

 

Što se juna tiče, BMW Motorrad je prodao 20.021 motocikl na globalnom nivou - to je 12% bolji rezultat nego u istom mesecu 2019, a u odnosu na prethodni mesec (maj), predstavlja poboljšanje od 9.8%. Rast prodaje u junu je primetan trend, koji je bio i očekivan nakon što u martu i aprilu kupovine nisu ni bile moguće. Tako da se prodaja iz ova dva meseca prelila u jun, nakon što je većina zemalja tokom juna olakšala mere uvedene u okviru borbe protiv virusa korona.

 

Razloga za slavlje donekle ima...ali treba naglasiti da su i BMW Motorrad i drugi proizvođači daleko od brojki koje su inicijalno postavili kao ciljeve za 2020. U regularnim uslovima, pad prodaje od oko 18% (tj. Ukupno 76.707 modela) bio bi razlog ne za zabrinutost, već bi upalio sve moguće alarme. Sad se postavlja pitanje hoće li druga polovina godine popraviti utisak i makar malo približiti rezultate željenim. Najprostije rečeno, to je teško predvideti. Dvocifreni rast iz juna će se teško nastaviti u drugim mesecima. U julu i možda, ali van toga u ovakvim uslovima to je gotovo nemoguće. BMW Motorrad, kao i celokupna moto industrija će se morati fokusirati na pozitivne rezultate. Drugog im nema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spremaju se otpuštanja u Harley-Davidsonu

 

harley-davidson-cvo-road-glide 01.jpg

 

Harley-Davidson je saopštio da će otpustiti 500 radnika u okviru novog plana o postavljanju posrnulog proizvođača na noge. Finansijski direktor, Džon Olin, će odmah napustiti kompaniju, a njegovo mesto će privremeno zauzeti dosadašnji glavni blagajnik Darel Tomas. Prodaja kompanije u poslednjih pet godina beleži pad na svom glavnom tržištu, a to su Sjedinjene Države. Ove godine na ekonomske probleme giganta iz Milvokija dodatno je uticala globalna pandemija virusa korona. Zbog aktuelne situacije Harley-Davidson je morao da smanji proizvodnju, što je dovelo do otpuštanja 140 radnika u pogonima u Pensilvaniji i Viskonsinu.

 

Sve ovo je deo novog plana izvršnog direktora, Nemca Johena Cajca, čiji cilj je oporavak kompanije. Cajc je na čelo došao u februaru, a slavu je stekao nakon što je renomiranog proizvođača sportske opreme, kompaniju Puma, spasao sa ivice bankrota. Njegova strategija restrukturiranja, nazvana ''The Rewire'', ima za cilj da resetuje proizvodne linije, fokusira se na najsnažnije aspekte poslovanja i na davanje prvenstva profitabilnijim tržištima. ''Potrebne su ozbiljne promene'', naglasio je Cajc.

 

Kako navodi Harley-Davidson, najnovije mere će postaviti temelje za petogodišnji strateški plan, koji će obuhvatiti i oživljavanje prodaje u četvrtom kvartalu ove godine. Proces restrukturiranja će ostaviti 700 ljudi bez posla, a njegovi troškovi će u 2020. iznositi ukupno 50 miliona dolara. Mada se očekuje da proces u potpunosti bude gotov do kraja godine, u kompaniji očekuju da će imati određene dodatne troškove i u 2021. Više detalja će biti poznato nakon što bude objavljen finansijski izveštaj za drugi kvartal 2020. Najnoviji potez je doveo do pada cene akcije kompanije za 1%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanski dvotaktni ''kafe rejser'' - 250 kubika i 113 kilograma

 

langen 02.jpg

 

Zvuk, osećaj u vožnji, miris...dvotaktni modeli imaju posebno mestu u srcima brojnih ljubitelja motocikala.

Međutim, danas su postali relikt prošlosti usled emisionih regulativa koje su ih sklonile s drumova davno pre današnjih strogih pravila. Svejedno, često se može čuti da se dvotaktna tehnologija može prilagoditi modernom dobu, a kako bi to moglo da izgleda u stvarnosti, možemo videti na motociklu koji vam predstavljamo u nastavku. Upoznajte pametni ''kafe rejser'', kreaciju britanske kompanije Langen Motorcycles. Ovaj dvotaktni model sa agregatom zapremine 250 kubika izuzetno je male težine od 113 kg. Pomenuti agregat je poznata jedinica sa italijanskog Vins Duecinquanta motocikla.

 

langen 01.jpg

 

Ova pouzdana i proverena jedinica je sada našla svoj novi dom na Langenovoj mašini od 250 kubika, kreaciji koja se može pohvaliti panelima od ugljeničnih vlakana obmotanim oko aluminijumskog rama. Što se dizajna tiče, on je delom sportski, delom ''kafe rejser'', ali svakako je atraktivniji od italijanskog Vinsa. Uz to, Langen donosi izuzetno privlačne elemente kakvi su ukrasni detalji od 24-karatnog zlata i pregršt ugljeničnih vlakana. Što se cene tiče, ona iznosi oko 33.500 evra, dok za taj novac dobijate zaista unikatnu mašinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW GS linija slavi 40 godina postojanja

 

bmw-gs 02.jpg

 

BMW Motorrad ove godine slavi izuzetan jubilej, a to je 40 godina svoje GS linije motocikala. Nisu to bile uvek lake četiri decenije, ali se poverenje u GS i te kako isplatilo.

Te 1980. se svašta dogodilo. Nemačka je postala prvak Evrope u fudbalu, umro je drug Tito, a na televiziji je premijerno prikazana serija ''Vruć vetar''. Iste te godine BMW Motorrad je predstavio svoju prvu ''dual'' mašinu - R 80 G/S. Odlično kombinujući svoje veštine van asfalta i ''turing'' sposobnosti, svet se vrlo brzo navikao (a bogami i navukao) na ideju koju je bavarski motocikl doneo.

 

bmw-gs 01.jpg

 

Koliko je GS linija uspešna, govori podatak da je u poslednjih 40 godina prodato preko 1.2 miliona primeraka ovog motocikla. Status GS linije je zacementirala pobeda Ibera Oriola na Pariz-Dakar reliju, 1981. godine, vozeći R 80 G/S. Usledilo je još uspeha, a novi GS modeli su se tokom narednih godina pridružili liniji. Takođe, GS je poslužio kao savršena platforma za nove tehnologije BMW-a, uključujući i bokser agregat renomiranog proizvođača. Nakon 40 godina, u liniji ovog modela se može naći GS za svakoga, od malog i zabavnog G 310 GS, pa sve do snažnog R 1250 GS, a GS porodica je postala jedno od najpoznatijih imena u svetu ''turing'' i ''dual'' mašina. Sigurni smo da će BMW na pravi način obeležiti ovaj jubilej, a da li će to biti specijalni GS model ili potpuno nova mašina, videćemo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawa radi na električnom motociklu

 

jawa.jpg

 

Jawa je najavila da radi na novom električnom motociklu, a sama vest je privukla dosta pažnje. Razlog je činjenica da Jawa ima ponudu koja uključuje jednostavne motocikle, klasičnog stila, bez ikakve trunke modernog. Upravo zbog toga se ljubitelji dva točka pitanju kako bi ta nova mašina mogla da izgleda. Kako nemamo zvaničnih informacija, informacije nalazimo iz raznih izvora u Indiji, a svi govore gotovo istu stvar.

 

Motocikl razvija Jawa, bez ikakve pomoći od svoje matične kompanije, Mahindre. Delovi poput baterije i motora će biti proizvedeni van Potkontinenta. Ipak, očekuje se da će Mahindra biti uključena u razvojni projekta, zbog svog tehnološkog znanja u oblasti električnih vozila. Podsećanja radi, indijski gigant je vlasnik tima koji se takmiči u Formula E šampionatu. Navodi sugerišu da motocikl neće doneti nikakve ludačke brojke kada su snaga i obrtni moment u pitanju. Jawa želi brojke kakve nude kompanijini modeli s unutrašnjim sagorevanjem - tj. nešto preko 30 KS i isto toliko Nm obrtnog momenta. Poslednji deo slagalice je stilski izgled motocikla. Jedno je sigurno: nova Jawa mašina će se i te kako razlikovati od ostalih konkurenata na tržištu, pre svega zbog retro izgleda, zbog kojih dvotočkaši ovog proizvođača izgledaju kao da su iz pedesetih godina prošlog veka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda CB-F koncept bi uskoro mogao u proizvodnju

 

honda-cb-f-koncept 02.jpg

 

Uvreženo je mišljenje da su neki od naboljih Hondinih ''nejked'' modela došli iz CB-F porodice, uključujući CB900F iz osamdesetih godina prošlog veka. Ranije ove godine, japanski proizvođač je predstavio CB-F koncept, koji vidite na slikama, u mnogome zasnovan na postojećem proizvodnom motociklu, CB1000R. Radi se o moćnoj platformi, čiji četvorocilindarski agregat od 998 kubika donosi preko 140 KS, u paru sa modernom šasijom - uključujući obrnute viljuške, amortizer i radijalno postavljene prednje kočione čeljusti.

 

Honda-CB-F-koncept 01.jpg

 

Recept uopšte nije loš. Mašina retro stila, zasnovana na postojećoj platformi može značajno da ubrza proces evolucije od obične studije do serijske proizvodnje. Drugi moderni elementi koje donosi CB-F koncept uključuju LED far i zadnja svetla, kao i TFT instrument tablu. Iz Honde ne žele da otkrivaju kada će (i da li će, uopšte) ovaj koncept stići do proizvodnih traka. Ako je verovati poznavaocima prilika na tržištu, mogli bi već ga da vidimo do kraja godine, kao model za proizvodnu 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM ostvario pad prodaje po prvi put u 9 godina

 

ktm-1290-superduke-r 01.jpg

 

Ma koliko se moto industrija trudila da nam objasni kako prodaja motocikala ne trpi usled pandemije virusa korona, brojke ne lažu i govore jednu potpuno drugačiju priču. Nedavno su stigli polugodišnji prodajni rezultati Pierer grupe, kompanije koja između ostalih obuhvata brendove KTM, Husqvarna i GasGas. Prema tim podacima, brend je zabeležio pad prodaje od 8% u poređenju sa prvih šest meseci 2019. To nisu naročito loše brojke, imajući u vidu okolnosti i bile bi, čak, odlične da nisu potpuno izmišljene.

 

Bićemo iskreni, najveći gubitnik i krivac za rezultate jesu partneri iz indijskog Bajaja koji je zabeležio pad prodaje od čak 38%. Međutim, Bajaj obuhvata samo trećinu poslovanja KTM-a, a što više ''ulazimo'' u brojke, vidimo da Pierer grupa pokušava da nas zbuni pojedinim ciframa. U prvih šest meseci 2020, Pierer grupa je prodala 124.692 jedinice, a po prvi put su u te cifre uključeni i električni dvotočkaši austrijske kompanije. Bez njih, taj broj iznosi 90.331. Ako to uporedimo sa istim periodom prošle godine, kada je prodato 135.711 jedinica (ne uključujući električne mašine), dobijemo da pad prodaje nije 8%, već 33%.

 

Da se razumemo, električni segment je i te kako važan za kompaniju i od njega se očekuju još bolji rezultati u narednim godinama, ali teško da može da ukaže na tržišne trendove i zato je, u najmanju ruku, neprimereno da bude uključen u prodajne rezultate. Jedini razlog zašto su uključeni u prodajne rezultate jeste da bi povećali ukupne brojke i popravili inače veoma razočaravajući izveštaj. Ovo je prvi pad prodaje za KTM u poslednjih devet godina, dok brojke pokazuju da je situacija mnogo kompleksnija i teža nego što sugerišu dostupne cifre. Sva je prilika da će 2020. biti očajna godina za celokupnu industriju, što pokazuje činjenica da Pierer grupa nije jedina među evropskim proizvođačima koja se odlučila da ''spinuje'' svoje prodajne rezultate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ovo novi KTM električni skuter?

 

ktm-e-skuter.jpg

 

KTM već dugo vremena planira ulazak na tržište skutera i to električnim modelom. Najnovije skice nam pokazuju kako bi taj dvotočkaš mogao da izgleda kada bude spreman za serijsku proizvodnju. Austrijska kompanija rapidno razvija svoju gamu, a već su spremni planovi o njenom proširenju kako bi učvrstili kompanijine tržišne pozicije i pokrili sve segmente - od 250 kubika, pa na dalje. Međutim, najvažniji novi model kompanije iz Matinghofena bi mogao da bude i najmanji u ponudi. Ipak, ne samo što bi označio ulazak u urbani sektor, već bi označio i početak realizacije električnih planova renomiranog proizvođača.

 

KTM je već najavio planove za razvoj čitave linije vozila sa nula emisijom, uključujući i modele većih performansi. Taj projekat bi trebalo da bude realizovan zajedno s indijskom kompanijom Bajaj, a kao ciljani datum navodi se 2022. Upravo bi prvi model iz tog projekta mogao da bude električni skuter, čije skice je objavio austrijski Motorad-Magazin. I mada se sam dizajn više nezvaničan, sve karateristike koje bi očekivali na KTM skuteru su tu i kompletiranju oštri profil ovog dovotolčaka.

 

Sama skica bi mogla da se opiše kao reinterpretacija neuspelog KTM E-Speed projekta, premijerno prikazanog 2013. na sajmu u Tokiju. Skuter je sad ponovo u planovma, a njegovo lansiranje bi otvorilo novo tržište za jednog od najvećeg proizvođača u Evropi. Električni model će najverovatnije koristiti platformu Bajaj Chetak skutera, koji je u Indiji stigao na tržište krajem prošle godine. Pre KTM-a, svoju verziju će dobiti Husqvarna. I švedski brend koristi sve pogodnosti različitih platformi, pa će tako uskoro dobiti svoja prva dva ADV modela, Noredn 901 i 701. Svoju platformu će dobiti i GasGas, čime će kompanija, uz postojeće enduro dobiti i nove drumski orijentisane modele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha FJR1300AE je nova mašina italijanske policije

 

yamaha italijanska policija 02.jpg

 

Italijanska filijala kompanije Yamaha Motor Europe je napravila projekat ''Yamaha za policiju'', kroz koji službama za održavanje reda i mira nudi izbor policijskih motocikala. Zahvaljujući pomenutom programu, italijanska policija će moći da koristi najnapredniji sportski ''turer'' japanskog proizvođača, specijalno prolagođen novim potrebama. Flota od 90 Yamaha FJR1300AE je isporučena italijanskoj policiji, pa će vrlo brzo da se nađu na ulicama tamošnjih gradova, gde će dati svoj doprinos sprovođenju zakona.

 

yamaha italijanska-policija 01.jpg

 

FJR1300AE pokreće četvorocilindarski redni agregat, zapremine 1.298 kubika, koji isporučuje odlično ubrzanje, sportske performanse i malu potrošnju. Osim posebne plavo-bele grafike, sa znakon policije, motocikl ima više posebnih dodataka, kako što su LED blinkeri, integrisani u standardno vetrobransko staklo, zvučni paket koji čini par neodijumskih zvučnika, dvotonska sirena, kao i sistem upravljanja sa vodootpornim panelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson objavio nove rezultate, pad prodaje se nastavlja

 

harley softail-slim.jpg

 

Harley-Davidson je objavio prodajne rezultate za drugo tromesečje ove godine, koji pokazuju pad prodaje ne samo u Americi, već i u inostranstvu. Prodaja na matičnom tržištu je pala za 27%, dok je prodaja izvan SAD zabeležila isti negativan rezultat. Ako to dodamo ciframa iz prvog tromesečja, prodaja Harley-Davidsona je u prvih šest meseci 2020. manja za 22% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Što se prodaje van SAD tiče, ona je u prvoj polovini ove godine pala za 23%.

 

Kada je finansijska strana u pitanju, prihodi kompanije su pali za čak 47% u drugom tromesečju, odnosno 28% na polugodišnjem nivou. Uz predstojeće organizacione promene, kompaniju čeka 147% manja neto zarada u drugom tromesečju, tj. 28% manja ako uzmemo u obzir prvih šest meseci 2020. Vodeći čovek američkog giganta, Johen Cejc, diplomatski je prokomentarisao najnovije rezultate: ''Zadovoljan sam postignutim u ovom teškom i nesigurnom periodu. Napravili smo važan napredak ka ciljevim postavljenim u Rewire strategiji. Dobili smo pozitivne reakcije od akcionara, a trendovi na tržištu su ohrabrujući. U potpunosti menjamo naš operativni model i proizvodni plan. Uz to, čekaju nas promena u tržišnoj strukturi i organizaciji, kako bi jače strane fokusirali na brend i kompaniju. Sada radimo na novom petogodišnjem planu, nazvanom Hardwire, čiji cilj će biti povećanje privlačnosti Harley-Davidson brenda i zaštita vrednosti naših kultnih proizvoda.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...