Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Pogledajte kako izgleda novi električni motor ''Iž'' iz fabrike Kalašnjikov

 

kalas motor 02.jpg

 

Prototip novog električnog motora ''Iž'' koji je osmišljen u fabrici Kalašnjikov biće predstavljen na Forumu za profesionalnu orijentaciju Projektorija u Jaroslavlju. To je najavio je Oleg Jevtušenko, izvršni direktor Rosteha koji je već objavio prve fotografije novog motocikla i otkrio njegove karakteristike.

 

kalas motor 01.jpg

 

Prototip gradskog električnog motora ''Café Racer'' ima autonomiju kretanja do sto kilometara. Opremljen je DC motorom bez četkica sa tečnim hlađenjem, čiji je maksimalna snaga 50 kilovata (gotovo 68 konjskih snaga). Vreme punjenja akumuklatora je osam sati. Dostiže brzinu od sto kilometara na sat. Može se koristiti pri temperaturama od nula do plus četrdeset. Zasad nije poznato kada će se motor naći u prodaji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki ZZR1400 uskoro odlazi u istoriju

 

Kawasaki-ZZR1400 02.jpg

 

Kawasaki je saopštio da se ZZR1400 više neće prodavati nakon 2020. godine - 14 godina nakon što je prva generacija ovog modela ugledala svetlost dana. ZZR1400 je bio deo generacije ludačkih ''projektila'' velike zapremine, koja je nastavila tamo gde su stali Honda Super Blackbird i Kawasaki ZX-12R.

 

kawasaki-zzr1400 01.jpg

 

Kada je lansiran 2006. godine, ZZR1400 je bio najsnažniji drumski motocikl koji je novac mogao kupiti. Sa neverovatnih 197 KS na raspolaganju, imao je maksimalnu brzinu ograničenu na 300 km/h. Osveženje 2012. godine je donelo dodatnih 3 konja, učvrstivši ZZR-ovu reputaciju kao kralja brzine, sada sa ABS-om, modovima vožnje i kontrolom proklizavanja u standardnom paketu opreme. Ali, kako moderiji Ninja H2 SX sada preuzima scenu, tako je ZZR1400 postao suvišan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Kymco RevoNEX

 

kymco-revonex 02.jpg

 

Kymco je na EICMA sajmu sa ponosom predstavio novi RevoNEX, električni ''nejked'' motocikl koji bi u prodaji trebalo da se nađe 2021. godine. Ova ''pametna'' mašina dolazi sa prenosom, ali se u urbanim uslovima može voziti isključivo u drugoj brzini u kojoj se može voziti sve do 110 km/h.

 

kymco-revonex 01.jpg

 

Iz kompanije najavljuje impresivne brojke, kao što su ubrzanje do 100 km/h za 4 sekunde, dok mu je za dostizanje maksimalne brzine od 200 km/h potrebno 11.8 sekundi! Motocikl ima četiri moda vožnje, a kako navodi Kymco svaki od modova ima i različiti zvuk koji se menja po jačini. Prema prvim informacijama očekuje se cena od oko 24.000 evra, ali nikakve zvanične potvrde o tome za sada nema. Na prošlogodišnjem sajmu Kymco je predstavio dva električna modela: skuter Ionex i SuperNEX (superbajk koncept).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW bokser je inspirisan prošlošću

 

bmw-novi-bokser 02.jpg

 

BMW je otkrio nove detalje o nedavno razvijenom dvocilindarskom bokser agregatu, zvezdi čak četiri Motorrad koncepata predstavljenih tokom protekle godine, a koje ćemo vrlo verovatno videti u proizvodnoj formi. Nazvan ''veliki Bokser'', ovaj agregat zapremine 1.802 kubika se nalazi na sledećim studijama: Concept R18/2, prikazanom na EICMA sajmu, Concept R18, kao i na mašinma Departed by ZON i Birdcage. Prema navodima iz kompanije, ovo će biti najsnažniji BMW-ov agregat ovakve vrste, koji će proizvoditi 91 KS i 157.8 Nm obrtnog momenta.

 

bmw-novi-bokser 01.jpg

 

Ova jednica je inspirisana dvocilindarskim motorima sa R5 i R51 modela napravljenih od 1936. do 1941. godine, kao i R51/2 proizvedenim 1950. i 1951. Uz povećanu preciznost i poboljšanu stabilnost pri većim brzinama, novi agregat takođe primenjuje tradiciju starih bokser agregata i u svojoj samoj arhtekturi. Prenos je šestostepni, dok će rikverc biti dostupan kao opcija. Treba napomenuti da je i kod rešenja prenosa obrtnog momenta na zadnji točak primenjeno malo Motorrad istorije, sa modela iz sredine pedesetih godina prošlog veka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna Norden 901 ide u serijsku proizvodnju

 

husqvarna 901.jpg

 

Jedan od noviteta koje je kompanija Husqvarna predstavila na EICMA sajmu bio je i avanturistički ''turing'' koncept nazvan Norden 901, koji je dobio zeleno svetlo za serijsku proizvodnju. Sama vest i nije neko iznenađenje za poznavaoce prilika u ADV segmentu jer je novi model već uhvaćen na testiranjima, a i bez toga Husqvarna ima tradiciju da svoje EICMA koncepte šalje na traku. Ono što je najinteresantnije je šta Norden 901 donosi, kao i koji su njegovi prodajni aduti u poređenju sa konkurencijom.

 

O Norden 901 znamo da će ga pokretati paralelni ''tvin'' agregat zapremine 890 kubika koji je pre par sedmica debitovao na KTM 890 Duker R motociklu. Uz to, imaće 21-inčnu prendnju i 18-inčnu zadnju felnu. Ako je verovati dostupnim informacijama, Norden 901 će imati pregršt dodataka za KTM 790 Adventure R modela, ali i mnogo više od toga. Navodi pominju da će se posebno voditi računa o ceni jer je Husqvarna i te kako znala da pretera sa tim, što je kod Svartpilen 701 i Vitpilen 701 modela za posledicu imalo slabiju prodaju, a ukoliko se ne izvuku pouke iz toga isto bi mgao da prođe i Norden 901. Iako se još uvek ne zna kada bi mogao da stigne na tržište, pretpostavljamo da bi to moglo da bude na ili na EICMA ili INTERMOT sajmu naredne godine, u izdanju za 2021. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-Power Roadster Concept: da li je ovo budućnost BMW-a?

 

bmw-e-power 03.jpg

 

Struja je, bez ikakve sumnje, budućnost prevozna, a BMW Motorrad i te kako razvija ovaj segment. Najnoviji projekat bavarske kompanije je BMW E-Power Roadster koncept. Sa godinama istraživačko-razvojnog procesa iza sebe, ova studija - za razliku od mnogih drugih - će se najverovatnije naći u serijskoj proizvodnji.

 

bmw-e-power 02.jpg

 

Iz perspektive dizajna, izgledom je sličan S 1000 R, nemačkom snažnom litarskom ''nejkedu'', doduše samo kada je prednji deo u pitanju. Zadnji vuče inspiraciju od R 1200 GS. E-Power Roadster Concept predstavlja mešavinu tehnologija koje nudi BMW, a navodno je i sam pogonski sklop pozamljen iz automobilskog segmenta. Električni agregat je sa PHEV modela serije 7, dok je baterija uzeta sa modela serije 2. Možda projekat zvuči kao Frankenštajn, ali sudeći po konačnom rezultati, ovaj električni motocikl definitivno izgleda spreman za proizvodnu liniju.

 

bmw-e-power 01.jpg

 

Međutim, motocikl neće biti nimalo lak, a procenjuje se da će težina biti oko 290 kilograma što je prilično za jedan ''nejked''. To će nadoknaditi 162 KS i blizu 200 Nm obrtnog momenta, a kako navodi BWM do 100 km/h ubrzava svega 0.2 sekunde sporije od S 1000 RR. Što se punjenja tiče, BMW je poznat po tome da proizvodi modele čije baterije se brzo pune. Na papiru, E-Power Concept može u potpunosti da se napuni za manje od sat vremena. Kako se navodi, cilj za proizvodnu verziju je 6 km za svaki minut punjenja. To u prevodu znači da bi toko kratke 10-minutne pauze motocikl mogao da se napuni da pređe dodatnih 60 km. Njegov dolazak na tržište će biti značajan potez - u to nema sumnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson potvrdio novi HD350

 

harley-davidson-hd350 01.jpg

 

Harli-Dejvidson je potpisao ugovor sa svojim novim kineskim partnerom, kompanijom Quianjiang, čime su ispunjeni uslovi za proizvodnju najnovije mašine renomiranog proizvođača.

Motocikl, nazvan HD350 (iako je zapremine 388 kubika) je zasnovan na agregatu, šasiji i pogonskom sklopu Benelli 302, modela koji Qianjiang već proizvodi. Ova vest stiže u trenutku kada je bredn iz Milvokija na prekretnici, jer se okreće mlađoj publici i to kroz modele kakvi su električni Livewire, Bareknuckle i Bronx, koji smo imali priliku da vidimo na EICMA sajmu.

Za sada nismo u mogućnosti da vam prikažemo fotografije nove mašine, koja je osim izgledom rezervoara i sedišta gotovo identična Benelli 302S. I mada ideja o ''bebi'' Harley-Davidson dvotočkašu zvuči primamljivo, ne očekujemo da ćemo novi model videti u našem delu svetu. Naime, velika je verovatnoća da će novi HD350 biti namenjen kineskom, indijskom i tajlandskom tržištu. Još uvek nije poznato i da li će HD350 biti konačan naziv novog motocikla, ali svakako ćemo u narednom periodu saznati više o njemu. Verziju gotovo spremnu za serijsku proizvodnju očekujemo na EICMA sajmu, zajedno sa finalnim varijantama Pan America i Bronx motocikla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da IKEA pravi motocikle, ovako bi izgledali

 

cake 004.jpg

 

Švedski ''Cake'' je proizvođač za kojeg verovatno niste čuli, ali njihove električne motocikle male težine i te kako vredi pomenuti. Najnovija kreacija ovog proizvođača je Osa, a radi se o ludoj mašini.

 

cake 003.jpg

 

Osa je električni motocikl namenjen ''radnim ljudima'', a kao takav predviđen je da ponese dosta stvari, od kesa i torbi iz kupovine, pa do znatno kabastije opreme.

 

cake 002.jpg

 

Kako navodi Cake, Osa može da se konfiguriše na nekih 1.000 načina u zavisnosti od potreba njegovog vlasnika. Međutim, svaka od tih konfiguracija je podjednako čudna za gledati.

 

cake 001.jpg

 

Na sajtu švedske kompanije su dostupne dve varijante modela Osa: Osa Lite i Osa+, uz početnu cenu od 6.500 evra. Ne radi se o jeftinom dvotočkašu, ali za razliku od nekih drugi, ovaj može da se iskoristi i druge stvari osim vožnje. Osnovni model ima maksimalnu brzinu od 45 km/h i autonomiju od 66 km. Može da se puni preko obične utičnice, a za kompletno punjenje će mu biti potrebno 3 sata. Osim za vožnju, njegova baterija je predviđena da pokreće alat, elektroniku, pa čak i mobilne telefone. Nema sumnje da će ovaj model naći svoju ciljnu grupu, pogotovo što može da se pohvali izuzetnom praktičnošću.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počelo naručivanje proizvodne verzije BMW R 18 koncepta

 

bmw-r18-concept.jpg.6cc7db39fcf891a3fbf295b38c4442ea.jpg

 

BMW Motorrad je počeo da prima avansne uplate za proizvodnu verziju R 18 koncepta. To znači da je finalna varijanta na putu ka proizvodnoj traci, ali nažalost niko od nas još uvek nije video kako će izgledati model koji će se naći na tržištu. U prevodu to znači da ni oni koji će uplatiti avans neće imati priliku da – bar ne još uvek – vide motocikl za koji daju novac. Kako navode u BMW Motorrad-u, proizvodna varijanta R18 koncepta će svoju svetsku premijeru imati tokom naredne godine, a već sad je poznato koji agregat će pokretati tu mašinu. U pitanju je „bokser“ jedinica zapremine 1.802 kubika, sa 91 KS na 4.750 o/min i 158 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog već na 3.000 o/min. Radi se o najvećem „bokser“ agregatu koji su Bavarci ikada napravili. Veliki „kruzer“ sa širokim opcijama prilagođavanja, u kombinaciji na nasleđem nemačkog giganta je nešto na čemu u BMW-u rade već duže vreme. Za sada, avansne uplate u moguće samo u Velikoj Britaniji, ali se očekuje da ta opcija bude dostupna i kupcima na drugim tržištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CF Moto i KTM proširuju saradnju

 

cf-moto.jpg

 

KTM će naredne godine prebaciti proizvodnju nekoliko svojih modela u Kinu i to u novi pogon u mestu Hangžou, a sve okviru partnerstva sa kompanijom CF Moto. Dve kompanije sarađuju još od 2011, kada su lansirali zajednički poslovni projekat. Naime, CF Moto uvozi i prodaje KTM motocikle širom Kine, a u novoj fazi partnerstva će sa Austrijancima tešnje sarađivati. Novi pogon će imati proizvodne kapacitete od 50.000 do 100.000 motocikala godišnje, a početak proizvodnje kreće sredinom naredne godine.

 

KTM će tako proizvodnju određenog broja modela srednje kategorije prebaciti iz Austrije u Kinu, a modeli iz Hangžoua će se prodavati kako u Aziji, tako i u Evropi i Sjedinjenim Državama. Ovim potezom, KTM će se fokusirati na povećanje prodaje u Aziji, a istovremeno će osloboditi proizvodne kapacitete za nove i prestižnije modele, kakav je novi Super Duke R. Ovakva strategija se već isplatila u Indiji, gde KTM radi sa kompanijom Bajaj Auto, a koja će postati proizvodna baza na predstojeću liniju električnih motocikala. Koristi od novog ugovora će imati i CF Moto, koji već poseduje licencu za korišćenje KTM-ovog LC8 agregata od 990 kubika, a već je prikazao seriju novih modela čiji cilj je da učvrste prisustvo kompanije na evropskom tržištu. Jedan od najvećih proizvođača ATV modela na svetu, CF Moto u svojoj gami ima i određen broj motocikala male i srednje kubukaže.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawa e-motocikl: Prevozno sredstvo za budućnost sa stilom

 

nawa racer.jpg

 

Kompanija po imenu Nawa nedavno je predstavila svoj električni motocikl koji ima veći domet po jednom punjenju od ostalih sličnih proizvoda na tržištu. Prototip po imenu ''Racer'' nije tu samo da bi zadivio dizajnom i sposobnostima, već iz jednog drugog razloga da bi reklamirao glavni proizvod kompanije: ultra-kondenzatore od 0.1 kWh koji se nalaze iznad baterije od 9 kWh, i koji mogu da sačuvaju 80-90% od energije kočenja, zahvaljujući čemu motor može da pređe i do 300 kilometara po jednom punjenju. Tako ultra-kondenzatori prave razliku u odnosu na druge električne motocikle koji bez ultra-kondenzatora prelaze oko 180 kilometara po jednom punjenju, uprkos tome što imaju istu bateriju. ''Racer'' prototip zato nije na prodaju budući da trenutno služi samo za promociju novih super-kondenzatora koji u masovnu proizvodnju ulaze već početkom 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najluđa Yamaha Niken na svetu

 

game over 03.jpg

 

Za mnoge je Yamaha Nikken jedna od najluđih mašina, koja uprkos dodatnom prednjem točku ima dosta snage i odlične upravljačke karakteristike. Da uvek može bolje, pokazali su majstori iz poljske radionice Game Over Cycles (GOC) koji su ovu kreaciju odradili u saradnji sa poljskom filijalom japanske kompanije.

 

game over 02.jpg

 

Konačni rezultat je prva potpuno po meri sređena Yamaha Niken, a bez ikakve sumnje jedna od najluđih kreacija koje smo dosad videli. Mašina je predstavljena ja sajmu custom mašina u Nemačkoj, gde je odnela prvu nagradu u kategoriji ''najluđeg motocikla''. GOC je svoju reputaciju izgradio na američkim dvotočkašima, pa je tako Niken bio jedan potpuno drugačiji izazov koji su uspešno odradili.

 

game over 01.jpg

 

''Niken je za jedne revolucionarna, a za druge kontroverzna mašina. Upravo zbog toga me je i privukla'', izjavio je šef GOC radionice, Stanislav Miškovski. ''Po pitanju tehnologije, na Nikenu se ništa ne treba menjati, dok njegov izgled i te kako nudi mogućnosti za promenu. Mi smo se za to opredelili, dajući mašini nešto drugačiji karakter. Da bi to postigli promenili smo celokupnu karoseriju. Sve plastične elemente je zamenio aluminijum, pa je oblik mašine postao oštriji, agresivniji. Pritom, nismo ništa izgubili na aerodinamičkim karakteristikama.'' Vrednim majstorima je bilo potrebno preko 1.400 radnih sati da ručno naprave svaki od aluminijmskih delova za Niken. U poljskoj filijali Yamahe su bili izuzetno zadovoljni finalnom kreacijom. ''Oduševio nas je njihov talenat, nekonvencionalni pristup radu i fantastične ideje koje su imali tokom procesa stvaranje ovog unikatnog motocikla.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda proizvela 400-milioniti motocikl

 

honda-dream-type-d.jpg

 

Prošlo je 70 godina od kada je Honda napravila svoj prvi model, Dream D-Type.

7 decenija u ovom poslu je samo po sebi izvanredan uspeh, a sada je japanska kompanija proslavila još jedan važan jubilej: 400 miliona proizvedenih modela na globalnom nivou. Honda je dosta toga prošla, a od skromnih početaka sada ima 35 fabrika u 25 zemalja širom sveta, uz snažnu proizvodnju i još snažniju potražnju za modelima koji su iz godine u godinu, generacije u generaciju, sve bolji. Bez obzira na to kakav ste vozač, Honda ima model koji odgovara vašim potrebama.

Kako navodi Takahiro Hačigo, izvršni direktor Honde, Honda je zahvalna svim svojim kupcima, kao i svim zaposlenima u razvojnom i proizvodnom sektoru, u prodaji i servisima. Hačigo je naglasio da će japanski gigant nastaviti da daje svoj maksimum, kako bi vozači na sve 4 strane sveta uživali u Hondinim dvotočkašima. Prvi veliki jubilej Honda je proslavila 1997. godine kada je stigla do cifre od 100 miliona proizvedenih modela. 2014. godine je stigla do brojke od 300 miliona, da bi za svega 5 godina još 100 miliona dodala u svoj rezime.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki sprema Katanu manje kubikaže?

 

199394-suzuki-katana.jpg

 

Povratak Suzuki Katane na veliku scenu bi uskoro moglo da donese novu verziju zaprrmine 125 kubika. Reakcije na povratak Katana na EICMA sajmu prošle godine bile su više nego pozitivne, ali sa svojim agregatom od 999 kubika ovaj motocikl je prilično usamljen u gami japanske kompanije. Ovo bi uskoro moglo da se promeni.

Naime, kako navodi japanski magazin Young Machine, kompanija iz Hamamacua uveliko radi na varijantama Katane manje kubikaže koje bi donele neo-retro dizajn koji ljubitelji dva točka toliko vole, ali na kompaktnijoj platformi. Kao što je Katana zasnovana na GSX-S1000, tako bi manja varijanta navodnog imena 125R bila zasnovana na GSX-S125 motociklu. Prema dostupnim izvorima, model će biti namenjen isključivo japanskom tržištu. Ipak, kako je GSX-S125 dostupan u Evropi, nova Katana 125R bi i te kako imala gde da se smesti u ponudi na Starom kontinentu. Znajući Suzuki odluke se teško menjaju, ali bez obzira da li bi takav model stigao do naše strane sveta, proći će još dosta vremena dok se uopšte ne nađe na ulici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VINS predstavio novi električni sportski motocikl

 

vins-ev01 1.jpg

 

Italijanska kompanija VINS je najavila svoju najnoviju mašinu, koja nam dolazi u formi EV-01 električnog sportskogmotocikla. Motocikl je dosta sličan dvotaktnoj mašini istog proizvođača po imenu Duecinquanta, mada ispod ''kože'', dva motocikla su potpuno različita.

 

vins-ev01.jpg

 

Duecinquanta ima dvotaktni agregat od 250 kubika trkačkog pedigrea, dok EV-01 ima električni pogonski sklop već dokazan na Zero mašinama na struju. Kao što je to slučaj sa drugim kreacijama ovog proizvođača, EV-01 donosi dosta ugljeničnih vlakana uz karbonski monokok ram i karbonsku viljušku. Zahvaljujući korišćenju egzotičnih materijala motocikl je težak svega 170 kg, što je brojka kojom može da se pohvali samo mali broj električnih dvotočkaša. Performanse su mu podjednako dobre. Maksimalna brzina mu je 200 km/h, dok se njegov električni agregat može pohvaliti sa 70 KS in 150 Nm obrtnog momenta. Nema informacija o autonomiju, mada se očekuje da on bude između 130 i 160 km. VINS je potvrdio da će za kompletno punjenje baterije biti potrebno oko 10 sati, preko standardne utičnice, odnosno 2 i po sata preko brzog punjača, dostupnog u paketu dodatne opreme.

- Specifikacije:

Maks. kapacitet baterije: 14 kWh

Maks. snaga: 70 KS

Maks. obrtni moment: 150 Nm

Maks. brzina: 200 km/h

Šasija: karbonska monokok

Kočnice: 300 mm dupli diskovi napred sa radijalnim čeljustima; 220 mm disk pozadi

Težina: 170 kg

Međuosovinsko rastojanje: 1.380 mm

Odnos snage i težine: 0.41 hp/kg

Vreme punjenja: 9.8 sati (100%) - 9.3 sata (95%); 2.5 sati (100%) - 2 sata (95%) sa brzim punjačem

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki sprema model na tri točka

 

kawasaki tri tocka02.jpg

 

U svetu motocikala na tri točka, najnovija generacija Yamahe Niken suvereno vlada, ali bi uskoro mogla da dobije ozbiljnog konkurenta. Naime, Kawasaki planira da uđe u ovaj segment, što pokazuju najnoviji patenti koji otkrivaju da budući model neće koristiti konvencionalne viljuške za prednje točkove. Umesto njih koristiće novi sistem, koji će zahvaljujući svom jednostavnom, a ipak efikasnom dizajnu, omogućiti značajnu uštedu težine.

 

kawasaki tri tocka01.jpg

 

Japanski gigant je dosta vremene uložio u ovakvo rešenje, koje zahteva izuzetno poznavanje mehanike i fizike kako bi u stvarnim uslovima funkcionisalo na pravi način. Sam sistem je značajno uticao na celokupno ponašanje u vožnji prednjeg dela motocikla, tako da možemo da pretpostavimo koliko su posla imali ludi u istraživačko-razvojnom odeljenju. I mada nikakvih drugih detalja o predstojećem Japancu nema, već sad možemo reći da nas očekuje tehniki izuzetno složena kreacija. E sad, nezahvalno je davati prognoze kako će takav model proći na tržištu, ali imajući u vidu uspeh Yamahe Niken sigurni smo da Kawasaki ima potrebno znanje da od svog trotočkaša napravi prodajni hit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trevis Pastrana od sada vozi KTM

 

199540-trevis-pastrana 001.jpg

 

Trevis Pastrana je legenda ''X igara'', svetski poznati ''stant'' vozač, osnivač Nitro cirkusa i višestruki motokros šampion u slobodnom stilu. Nedavno je kao bomba odjeknula vest o njegovoj novoj floti KTM dvotaktnih mašina. Pastrana je tokom celokupne karijere poznat kao ljubitelj Suzuki motocikala, a u više navrata je Suzuki RM 250 označio kao svoju omiljenu mašinu. Ipak, nekad dođe vreme za promene, tako da je i Amerikancu bio potreban novi dvotočkaš. Imao je dve opcije: da pređe na četvorotaktne mašine ili da promeni proizvođača. Ovo prvo nije bila opcija, pa je tako logično bilo da se odluči za KTM jer su Austrijanci jedini koji u ovom trenutku nude moderne dvotaktne mašine. Pastrana se u KTM mašine zaljubio ''na prvi pogled'', a sigurni smo da će na sebi svojstven način obeležiti saradnju sa kompanijom iz Matinghofena. Jedva čekamo!

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW radi na električnom motociklu

 

bmw-vision.jpg

 

Kada je BMW predstavio Vision DC Roadster u junu prošle godine, time je ujedno i poslao poruku da razmišlja o električnom motociklu, a sada je stigla i zvanična potvrda o proizvodnji. Prošlog meseca je grupa novinara u Francuskoj imala priliku da se upozna sa BMW-ovim E-Power električnim roadsterom, prototipom čije su komponente električnog pogona pozajmljene od hibridnih automobila. Cilj je bio pokazati potencijal BMW-ovog električnog pogona, ali su to mnogi shvatili i kao nagoveštaj električnog motocikla. Tada je šef razvoja BMW Motorrada Christoph Lischka rekao da će projekat ići u proizvodnju samo ako domet motocikla bude povećan na najmanje 200 km.

 

Šef BMW Motorrada dr. Markus Schram je u razgovoru za Cycle World bio mnogo optimističniji pa je izjavio da je moguće da se na tržištu u narednih pet godina pojavi električni motocikl. On je dodao da bi taj motocikl bio razvijen za ''urbano okruženje''. Patent otkriva da BMW istražuje tehnologiju bežičnog punjenja za svoje električne motocikle i skutere, a to je pokazatelj ozbiljnosti kompanije da ojača svoju poziciju na polju električne mobilnosti. BMW je 2016. godine postao jedan pod prvih velikana koji su predstavili električne dvotočkaše. Tada je u centru pažnje bio skuter C Evolution, pa zato iznenađuje činjenica da još uvek čekamo na električni motocikl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li nas čeka povratak Honde CB900F?

 

Honda CB900F.jpg

 

Oživljavanje starih modela je postalo veoma popularno, a jedna od mašina za koju se šuška da bi mogla da dobije modernu verziju je kultni Hondin model CB900F. Render izuzetno atraktivnog izgleda je objavio japanski magazin Young Machine, poznat po ozbiljnim i kredibilnim insajderskim informacijama.

 

Navodi sugerišu da bi kao platforma mogli da posluže agregati sa CB1300 i 1100, naravno u varijanti manje kubikaže, s tim što bi ona mogla da se prilagođava i drugim retro CB mašinama u budućnosti. Japanski magazin navodi dva potencijalna modela, ''CB900 Four'' klasičnog stila (naslovna) i CB900F (ispod), koji bi više bio fokusiran na performanse. ''CB900 Four'' bi trebalo da izgleda kao prava moderna verzija klasičnih CB modela, sa šasijom i ogibljenjem koji bi lako mogli da se ''skinu'' sa CB1100. Možda najviše pažnje je privukao CB900F zbog odlične kombinacije boja, prepoznatljivog rezervoara za gorivo i dizajna sedišta. Ova mašina donosi USD viljuške sportskog izgleda, radijalno postavljene kočione čeljusti i izduvni sistem visokih performansi. Videćemo da li će se Honda odlučiti za povratak ove mašine na tržište...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW patentirao novi način za punjenje dvotočkaša na struju

 

bmw-bezicno-punjenje.jpg

 

Kada su u pitanju električni motocikl više nije pitanje da li će, već kada će postati deo ''menjstrim'' tržišta. U međuvremenu, proizvođači razmatraju najbolje načine za punjenje vozila na struju, a neki već imaju sopstvene standarne koje primenjuju na modele iz svoje game. BMW Motorrad je očigledno posvetio dosta pažnje ovom pitanju, a kao rezultat toga nemački brend je osmislio izuzetno pametno rešenje za punjenje motocikala na struju.

 

Sama ideja koristi sastavni deo motocikla, štender, koji povezuje (doduše ne bukvalno) sa bežičnim (induktivnim) sistemom punjenja, što sam proces čini izuzetno lakšim. Induktivno punjenje nije ništa novo, a sam princip već koriste neki pametni telefoni. O promeni ove tehnologije u segmentu transporta se već dugo govori, ali nije bilo nikakvih konkretnih rešenje. Bar ne do sada. BMW planira da ugradi indukcioni kalem u štender motocikla, koji bi se onda spuštao na podlogu za punjenje smeštenu na zemlji. Kako u tom slučaju dolazi do direktnog kontakta između motocikla i podloge za punjenje, sistem bi imao maksimalnu efikasnost, iako bi bilo malih gubitaka usled bežičnog sistema.

 

Sistem bi bio primenjen na parking mesta i garaže, tj. na ona mesta gde bi motocikl mogao da stoji duže vreme. Koncept bi mogao da se primeni i na benzinske motocikle, s tim što bi se kod njih koristio da dopuni akumulator. Inženjeri će morati da porade na tome da vremena potrebna za punjenje svedu na neko razumno trajanje, a tu je i problem ugrađivanje dovoljno indukcionog kalema u mali štender. Svakako, ideja je dobra, tehnologija već postoji, samo je potrebno dalje usavršavanje i prilagođavanje. A to će Nemci svakako znati da odrade kako treba. BMW ima električne skutere u svojoj ponudi, dok se već uveliko priča o električnim motociklima, tako da bi put od patenta do primene u stvarnosti mogao veoma brzo da se pređe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karbonski ram - budućnost BMW Motorrad-a

 

bmw dc 1.jpg

 

Brojni ljubitelji motocikala vole karbon, koji se može naći na velikom broju modela visokih performansi, a neki ga čak koriste za izradu integralnih delova kakvi su šasija i ram. BMW Motorrad smatra da je upravo to budućnost dva točka, a kao dokaz poverenja u tu ideju stigao je i DC Roadster koncept. Ugljenična vlakna su poznata po svojoj maloj težini i izuzetnoj snazi. Mnogo premium modela, kakvi su BMW HP4 i MotoGP mašine, imaju karbona u velikim količinama. Bavarci sada traže način da karbon dovedu i do motocikala za svakodnevnu upotrebu, ali bez velikog uticaja na cenu. Da li je tako nešto uopšte i moguće? Odgovor je - možda.

 

BMW je ekspert kada je reč o upotrebi karbonskih vlakana, a električni DC Roadster koncept je i stvoren sa namerom da se napravi ekonomski pristupačnu mašinu pogodnu za masovnu proizvodnju. Motocikl izgleda izuzetno atraktivno, ali najviše pažnje je privukla njegova karbonska šasija koja debituje na ovom modelu. BMW polako, ali sigurno, usavršava proces izrade svestrane karbonske šasije i potpuno fukncionalnog karbonskog trelis rama manje težine, ali istovremeno znatno snažnijeg, u potpunosti izrađenog od ovog matеrijala. I mada je Vision DC Roadster još uvek u konceptnoj fazi, potpuno funkcionalni model bi mogao da bude lansiran u narednim godinama. Ovakav potez bi svakako bio revolucija na tržištu i uticao bi na celokupnu moto industriju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson sprema električni skuter

 

harley-davidson sk02.jpg

 

Da, dobro ste pročitali. Tim inženjera i dizajnera u SAD radi na električnom skuteru koji će nositi znak Harley-Davidsona na sebi. Dokazi o planovima brenda iz Milvokija stižu u vidu patenata podnetih agenciji Evropske unije za zaštitu intelektualne svojine.

 

harley-davidson sk01.jpg

 

Sami patenti pokazuju kako Harley-Davidson zamišlja svoju električnu mašinu, a primetno je da njen izgled cilja mlađu populaciju, što je i sama kompanija nedavno navela kao svoj strateški cilj. Ram izgleda prilično čvrsto,dok električna pogonska jedinica izgleda spremno za proizvodnu fazu. Okrugli prednji far daje klasični „dodir“ celokupnom izgledu, a moramo primetiti da se radi o znatno refinisanijem paketu u poređenju sa prvim slikama objavljenim početkom prošle godine. Patenti otkrivaju i druge detalje, poput sedišta, felni, ručica u BMX stilu, kao i veliku prednju viljušku. Velika rupa u sredini rama ne izgleda nešto naročito, ali pretpostavljamo da će Harley-Davidson s nekoliko panela vizuelno kompletirati taj deo. Detalja o snazi i kapacitetu baterije za sada nema, a teško je sa sigurnošću reći kada ih možemo uopšte i očekivati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Bimota KB4 spremna do leta

 

bimota kb4.jpg

 

Italijanska kompanija Bimota je potvrdila da će pretproizvodna verzija njihovog retro KB4 sportskog motocikla biti sremna na leto ove godine. Drugi novi model nakon što je Kawasaki kupio vlasnički udeo od 49.9% u kompaniji krajem prošle godine, imaće najnoviji četvorocilindarski agregat zapremine 1.043 kubika. Radi se o istoj jedinici koja pokreće novi Kawasaki Ninja 1000SX model, samo ovoga put smešten u novu Bimota trelis šasiju. Za razliku od Tesi H2 modela, prikazanog na EICMA sajmu u novembru, KB4 smo do sada videli samo kao render, uz kratko pojavljivanje u jednom You Tube video snimku.

 

''Prvi probni prototip će izaći na drum na proleće, pa je logično očekivati da će pretproizvodni model biti spreman do leta'', izjavio je portparol Bimote, Đanluka Galaso. Iz Bimote navode da će motocikl imati Kawasaki paket elektronike koji će pomoći u kontrolisanju agregata sa preko 140 KS. ''Ideja iza KB4 je da imamo motocikl veličine mašine od 600 kubika, ali sa snagom litarskog agregata. To su ideje koje su bile vodilje tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka'', rekao je Galaso. Novi motocikl ima dosta sličnosti sa KB1, ranim modelom kompanije sa kraja sedamdesetih. Osim sličnog prednjeg oklopa i okruglog fara, KB1 je takođe pokretao četvorocilindarski Kawasaki agregat sa prvobitnog Z1000. Ovo će biti prva potpuno nova Bimota još od 2014. i BB3 modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benelli sprema turer od 1.200 kubika

 

benelli t.jpg

 

Dobre vesti za sve ljubitelje Benelli marke, jer ih u bliskoj budućnosti čeka novi ''turer'' od 1.200 kubika. Dizajn je u dobio zeleno svetlo u Kini, pod imenom Qianjiang - što je naziv matične kompanije. Sa oznakom QJ1200-3 čini se da nas čeka trocilindarski agregat od 1.200 kubika, poboljšan u poređenju sa jedinicama koje su koristili prethodni modeli poput Tornado 1130. Tržišni rivali novom ''tureru'' će biti BMW R 1250 RT i Triumph Tiger 1200, koji su izuzetno popularni modeli sa izvanrednim prodajnim rezultatima širom sveta. Što se snage tiče, dostupni navodi sugerišu da bi novi model mogao da ima oko 135 KS na raspolaganju.

To znači da će novi Benelli biti najveći i nasnažniji motocikl ikada proizveden u Kini. Mašina će ispunjavati China IV emisioni standard, koji je identičan evropskim regulativama, pa ga možemo očekivati na tržištima širom sveta. Benelli je prodao 63.000 motocikala u 2019. godini, a u Italiji je čak nadmašio učinak koji ima Ducati, uprkos činjenici da su vlasnici Kinezi. Međutim, cena bi mogla da bude najveća prepreka popularnost ovog modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...