Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Splice je slovenački supermoto sa prilično visokom cenom

 

rotobox-1.jpg

 

Slovenački Rotobox je daleko po svojim karbonskim felnama, ali sada se čini da bi mogli da prošire svoju ponudu. Naime, Rotobox se sprema da lansira svoj moto brend, a kao premijerni projekat stiže supermoto pod imenom Splice. Zasnovan na Yamahinim WR250 i WR450 platformama, u radu na ovoj mašini, Rotoboxu je pomogao Yamaha Austria Racing Team (YART).

 

rotobox-2.jpg

 

Ove mašine nisu nimalo jeftine, a cena iznosi 29.830 evra, u koju nije uključen PDV. Za taj novac ćete dobiti pravi ulični supermoto motocikl. Rotobox Splice dolazi sa setom karbonskih felni, Brembo T-Drive 320-milimetarskim diskovima i Brembo GP4RR čeljustima.

 

rotobox-5.jpg

 

Ogibljenje je Ohlins, sa FG461 viljuškama i TTD Flow zadnjim amortizerom. Pozadi, zadnja viljuška sa R6 je stavljena na WR40F ram, karoserija je sređena, uz po meri izrađeni izduvni sistem, koji se baš nešto i ne ističe, jer je u crnoj boji. Završni detalji uključuju potapajuće kvačilo, unikatnu grafiku i po meri napravljeno sedište. Motocikl je sa sve punim rezervoarom težak 118 kilograma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati planira nove modele sa V4 motorom

 

ducati-panigale-v4-1.jpg

 

Izvršni direktor kompanije Ducati, Klaudio Domenikali, otkrio je da renomirani proizvođač planira još V4 modela. Kao razlog za takvu odluku, naveo je uspeh modela Panigale V4.

Ducati planira da u narednih 5 godina lansira 29 novih motocikala, a među njima će se naći i dvotočkaši iz segmenata u kojima kompanija u ovom trenutku nije prisutna. To znači da će V4 agregat biti korišćen na različitim platformama. I mada nema informacijma gde ćemo videti Desmosedici Stradale V4, zapremine 1.103 kubika, kao i njegovih 215 KS, poznavaoci prilika u industriji su mišljenja da će to biti ''naked'', ''touring'' i ''adventure'' modeli. Domenikali je takođe izjavio da je pozitivno iznenađen trkačkim Panigale V4 R superbajkom, koji koristi V4 zapremine 998 kubika. ''Uz smanjenu zapreminu bilo je teško zadržati istu snagu, ali je agregat lepo reagovao na poboljšanja koje smo odradili, pa smo na kraju imali više snage nego što smo prvobitno očekivali. Na mnogo načina, to je najnapredniji motocikl koji je Ducati ikada razvio.'' Istina je da je tim koji je radio na WSBK mašini imao mnogo više slobode u radu od svojih kolega koji su zaduženi za MotoGP motocikl, jer ''premijerna klasa'' ne dozvoljava pakete elektronike, krilca, elektronsko ogibljenje i ABS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

HELD lansirao inovativni sistem LED osvetljenja za vozače

 

held-led-osvetljenje.jpg

 

Kompanija HELD je predstavila pametni sistem LED osvetljenja koji se može ugraditi u jakne ovog proizvođača. Kako navode iz HELD-a, novi sistem će motocikliste učiniti vidljivijim na drumu, Sistem se lako ugrađuje na za to spremljene modele jakni, a fleksibilne svetlosne cevi se postavljaju u kanale na odeći - bele napred, a crvene pozadi - i pokreće ih mala eksterna baterija koja može raditi i do sedam sati bez punjenja. Svetla se sa baterijom povezuju preko USB porta, a samu bateriju vozač može da drži u spoljašnjem džepu. Cevi proizvodi Osram i njihova dužina se može prilagoditi, a zbog svoje fleksibilnosti mogu se koristiti i u druge svrhe. Sistem još nije dostupan na tržištu, a kada bude bio, koštaće oko 80 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za legendu - Suzuki gasi proizvodnju Hayabuse

 

187026-suzuki h 1.jpg

 

Suzuki je lansiranjem GSX1300R Hayabuse praktično stvorio klasu hipermotocikala. Ovo čudo je postizalo 312 km/h i suvereno dominiralo segmentom sve do pojavljivanja Ducatija Panigale R, kao i Kawasaki Ninje H2. Hayabusi su, baš kao i mnogim drugim mehaničkim draguljima, presudile ekološke norme. Euro 4 standard uveden 2016. je zahtevao od Suzukija razvijanje nove pogonske jedinice, budući da ih postojeći motor jednostavno nije zadovoljavao. Umesto da pođu u smeru ''daunsajzinga'', u Suzukiju su nakon dvadeset godina proizvodnje odlučili da okače Hayabusine cilindre o klin.

 

187027-suzuki h 11.jpg

 

Postojeća kvota motocikala koji ne zadovoljavaju norme Euro 4 biće na evropskom tržištu dostupna do kraja ovog meseca. Sa početkom 2019. godine preostala količina biće prebačena na severnoamerička tržišta Kanade i SAD-a gde ekološke norme za motocikle još uvek nisu onako stroge kao u Evropi. Suzuki je obnovio prava na ime Hayabusa, pa postoji šansa da treću generaciju legende dočekamo u nekom novom ruhu u ne tako dalekoj budućnosti. Ko zna - možda će sledeća Hayabusa biti električni hipermotocikl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha planira značajna ulaganja u nove tehnologije

 

yamaha-tesseract-koncept.jpg

 

Pomalo je iznenađujuće da velika imena moto industrije ulažu toliko malo u razvoj novih tehnologija i korporativni razvoj uopšte. Možda je u pitanju pomalo konzervativna priroda ove industrije, a možda zbog toga što su proizvođači motocikala prilično loši u segmentu korporativnog razvoja. Upravo zbog svega toga je važna vest da je Yamaha odvojila 100 miliona dolara (88.1 milion evra), koji će u narednoj deceniji biti uloženi u nove tehnologije i ''start ap'' projekte. Sedište pravnog subjekta koji će upravljati ovim fondom biće u Silikonskoj dolini, gde se već nalazi Yamahina laboratorija.

Do sada, Yamaha je uložila u devet ''start ap'' projekata, uključujući one fokusirane na razvoj komunikacionih mreža, robotike i automatizovanih vozila. Kako navode u kompaniji, kroz ovaj fond će ohrabrivati investicije u zajedničke projekte s ciljem razvoja inovativnih tehnologija i poslovnih modela, a sve u svrhu realizacije kompanijine dugoročne vizije. Veliko je osveženje videti da je jedno veliko ime spremno da uloži u inovacije. Nadamo se da će ovakav potez japanskog giganta motivisati i druge brendove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayabusa ipak nije mrtva

 

187199-suzuki-hayabusa.jpg

 

Internetom je prošle sedmice, kao bomba odjeknula vest o ''smrti'' Suzuki Hayabuse, ali izgleda da su medijski natpisi bili pomalo prenaglašeni. Oglasila se i američka filijala japanske kompanije i to saopštenjem za medije, u kojem je poručila da će se proizvodnja Hayabuse za tržište SAD nesmetano nastaviti.

 

''Suzuki Motor of America'' je potvrdila da će proizvodnja Hayabuse za evropsko tržište prestati, zbog Euro4 emisionih regulativa, ali da to nikako neće uticati na proizvodni proces na drugoj strani Atlantika. Sve je počelo kada je sajt matične kompanije objavio da će prestati sa proizvodnjom, a uskoro su to objavili mediji širom planete. Tako je ''umrlica'' za jednu od najpoznatijih Suzukijevih mašina, stigla na sve četiri strane sveta. Međutim, ni sam proizvođač nije dovoljno jasno naglasio o čemu se radi, što je i unelo zabunu među pripadnike ''sedme sile''. Dakle, da ponovimo: Suzuki prestaje s proizvodnjom isključivo modela za evropsko tržište. Odlična vest je da se sada možemo nadati Hayabusi koja će ispunjavati Euro5 standard, ali koju ne treba očekivati pre 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha YZF-R1 GYTR spremna za poručivanje, cena obara s nogu

 

yamaha-yzf-r1-gytr-1.jpg

 

Yamaha YZF-R1 GYTR je definitivno jedna posebna mašina, a to dovoljno potvrđuje činjenica da će biti proizvedena u svega 20 primeraka. Taj broj nije slučajno izabran, jer je R1 superbajk ove godine napunio 2 decenije, a uz to je omaž uspehu Yamahe na trci ''8 sati Suzuke'', koju su ove godine osvojili četvrti put zaredom.

 

Yamaha-YZF-R1-GYTR-2.jpg

 

Namenjena isključivo za stazu, YZF-R1 GYTR će praviti članovi tima koji stoji iza pobedničkog tima sa Suzuke. I mada je već poznato da će motocikl imati pregršt delova iz GYTR kataloga i od drugih sponzora, Yamaha nije želela da otkriva detalje vezane za performanse.

 

Yamaha-YZF-R1-GYTR-3.jpg

 

Ono što znamo je da će ovaj dvotočkaš imati Akrapović Full Evo 2 Titanium izduv, Brembo kočioni sistem (GP4-RX prednje čeljusti, 320mm T-Drive diskove i 19RCS Corsa Corta glavni cilindar), oklop od ugljeničnih vlakana, Ohlins ogibljenje (FGRT 219 viljuške, TTX36 GP amortizer), kao i Bridgestone pneumatike.

 

Yamaha-YZF-R1-GYTR-6.jpg

 

Uz to, svaki od primeraka će biti numerisan i uz njega će ići potvrda autentičnosti. Cena? 39.500 evra plus lokalni PDV, pa će tako konačna varirati od zemlje do zemlje. Za većinu nas će ovaj motocikl ostati samo nedosanjani san. Zato su tu fotografije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Savršena Yamaha pravljena po meri

 

187280-yamaha 1.jpg

 

U svetu motora, u poslednjih nekoliko decenija svedoci smo neverovatnog napretka, kako po pitanju dizajna, tako i po pitanju performansi. Sve više brendova odlučuje da svoje finansije usmeri prema istraživanju i razvoju, sa ciljem kreiranja dvotočkaša koji na prvi pogled može da osvoji srce svakog ljubitelja. Ipak, kada jedan renomirani brend odluči da preuzme odgovornost za naručeni projekat iz Bonesheart kompanije, svi fanovi motora iz čitavog sveta ne mogu da dočekaju trenutak i vide ga u akciji.

 

187281-yamaha 11.jpg

 

Upravo sa tim na umu, dva apsolutno najbolja kreatora prilagođenih motora i vozila pravljenih po meri iz Ujedinjenog Kraljevstva, uložila su svoje vreme, trud, nerve i novac, kako bi zajednici ljubitelja predstavili veličanstveni McLaren Orange Yamaha MT-10 model, koji je kreiran za jednu specifičnu lutriju.

 

187283-yamaha 1111.jpg

 

Ovaj motor nije zapostavljen u odseku performansi, kako to često biva kada se radi o tjuniranju postojećih modela, jer se oni u većini slučajeva menjaju samo sa estetskog stanovišta dok u svojoj srži ostaju isti kakvi su i bili. Specijalno izdanje koje vam predstavljamo koristi motor od 998cc sa četiri cilindra u ravni, a uspešno generiše 158 konjskih snaga. Morate priznati da to nije za šalu, kada se radi o kompletno ogoljenom motoru, koji koristi nekoliko slojeva ugaone plastike i lažnih usisnika.

 

187282-yamaha 111.jpg

 

Kako bi ovaj motor dobio svoj oklop kompleksnog dizajna, veliki broj njegovih delova je morao biti skinut i ponovo procenjen i obrađen. Dodatak novog nosača fara, spuštenog LED sveta, blatobrana rađenog po meri i ručno obrađenih panela, uz sedište tapacirano alkantarom, u svakom slučaju je prenelo ovaj motor na neki sasvim novi nivo. Motor je dobio novu siluetu, dodavanjem savijenog i formiranog aluminijuma na postojeći ram. Veličanstvena narandžasta boja ovog motora odabrana je na zahtev klijenta, a verovatno i vas, kao i nas, direktno asocira na McLaren 570 GT automobil kojim je i inspirisana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha YZF-R1 GYTR rasprodata za 24 sata

 

yamaha-yzf-r1-gytr-1.jpg

 

Ako ste se nadali da se jedan nađe u vašoj garaži, moramo da vas obavestimo da ste propustili priliku za to. Kako navode iz japanske kompanije, svih 20 primeraka je prodato u prvih 24 sata od otvaranja prijava za naručivanje!

Yamaha YZF-R1 GYTR je zasnovan na mašini koja je ove godine pobedila na trci izdržljivosti ''8 sati Suzuke'' i donosi grafiku zasnovanu na originalnoj iz 1999. Sve u svemu, mašina predstavlja odličnu kombinaciju izgleda i performansi. Od komponenti donosi Akrapovič izduv (Full Evo 2 Titanium), Brembo kočionisistem (GP4-RX prednje čeljusti, 320mm T-Drive diskove i 19RCS Corsa Corta glavni cilindar), oklop od ugljeničnih vlakana, Öhlins ogibljenje (FGRT 219 viljuške, TTX36 GP amortizer), kao i Bridgestone pneumatike. Nije bio nimalo jeftin, jer su budući kupci za njega morali da izdvoje 39.500 evra + lokalni PDV, tako da nema sumnje da u Yamahi zadovoljno trljaju ruke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skromni Honda Super Cub sa izgledom retro trkačke mašine

 

honda sc 1.jpg

 

Kreiran bez prestanka od 1958. godine, u proizvodnim linijama koje su prevazišle brojku od sto miliona prošle godine, Honda Super Cub predstavlja najprodavaniji motocikl u istoriji. Ovo je ikona automatski prepoznatljiva širom sveta, posebno u Aziji, gde poseduje najveći deo prodaje na globalnom nivou. Popunjavajući rupu između skuter i motocikl segmenata, Super Cub predstavljao je inpsiraciju tajlandskom K-Speed modelu, koji sada može biti građen u specijalnim varijantama i prema željama kupaca.

 

honda sc 10.jpg

 

Gledajući fotografije, automatski možemo zaključiti da njihov specijalni K-Storm dolazi kao fantastičan omaž Super Cub modelu skromnih karakteristika. Kada uporedimo ''pre i posle'' fotografije, jasne postaju sve promene u poređenju sa originalnim modelima.

 

honda sc 11.jpg

 

Eksperti specijalizovani za kreiranje posebnih i tjuniranih motocikala, kreirali su Super Cub 110 model, daleko agresivnijeg izgleda i retro trkačku mašinu, koja je potpuno očuvala prepoznatljivi izgled i oblik originala.

 

honda sc 111.jpg

 

Prednji deo poseduje teleskopsku viljušku sa kraćim hodom, prekrivenu zaštitnim delom koji čini da deluje daleko ozbiljnije. Efekat je pojačan velikim sekcionim gumama. Tajlandski tjuner opremio je motocikl sedištem za jednu osobu, efektno pretvarajući K-Storm u jednosed. Do sada ste stigurno primetili da motocikl umesto bandaša poseduje karbonske felne, sjajnih finiša zaduženih za komplementiranje K-Storm bronzanoj i crnoj šemi boja. Nikakve mehaničke promene nisu kreirane, što znači da je ovaj model isključivo zasnovan na izgledu, bez brzine, ali je on svakako vredan svake pažnje. Posebni K-Storm zadržava Super Cub jednocilindrični četvorotaktni agregat sa 109 cc, vazdušnim hlađenjem, 8 ks i 8.5 Nm obrtnog momenta, povezan sa četvorostepenim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retro superbajk sa Ducati ''srcem''

 

wsm-ducati-superbike.jpg

 

Čini se da je svet prepun radionica za izradu ''custom'' modela, željnih dokazivanja, ali tu su i imena sa povećim stažom na sceni. Takvo jedno ime je Walt Siegl Motorcycles (WSM), koje dolazi iz Nju Hempšira, a koje krasi izuzetna posvećenost detaljima i težnja savršenstvu u radu. Najnovija kreacija WSM-a je retro superbajk sa Ducati ''srcem''. Modeli zasnovani na Ducati ili MV Agusta agregatima su gotovo zaštitni znak ove radionice, a novi dvotočkaš nastavlja tu tradiciju.

 

Sam motocikl je kreiran tako da u njega mogu da se postave i vazduhom hlađena jedinica sa dva ventila i nešto kasnija sa dva ventila više i vodenim hlađenjem, što kupcima ove kreacije daje više opcija pri izboru agregata, a da pritom ne moraju da razmišljaju kako će to uticati na stilski izgled. Motocikl na naslovnoj fotografiji ima agregat za Ducati 1098 modela, smešten u WSM trelis ram, napravljen po fabričkoj WSB geometriji, uz po meri odrađen paket elektronike koji u sebi ima originalnu Ducati jedinicu za kontrolu rada motora (ECU), kvikšifter, kontrolu proklizavanja i LCD instrument tablu. Ovaj superbajk ne izgleda samo lepo, već je ozbiljno ''oružje'' i za drum i stazu. Felne su OZ Racing, kočnice Brembo, a ogibljenje čine Ohlins FGT WSBK viljuška i TTX monošok amortizer (povezan sa originalnom zadnjom viljuškom 1098). Karoserija, napravljena od ugljeničnih vlakana, se mže pohvaliti odličnim proporcijama, a u ponudi je i nekoliko konfiguracija izduvnog sistema, sa WSM izduvnim cevima i SC Project prigušivačima. Jedino što nam se ne dopada u vezi ove mašine je njena cena. Početna iznosi 58.000 dolara (oko 51.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se desilo sa asimetričnim farovima na BMW S 1000 RR?

 

bmw-s-1000-rr.jpg

 

Prethodna generacija BMW S 1000 RR modela je imala asimetrični dizajn farova, koji je i te kako bio kontroverzan kada je debitovao te 2008. godine. Mnogi su imali primedbe na ovakvo stilsko rešenje, ali ga je tokom godina sve više njih prihvatilo, tako da je postao svojevrsni zaštitni znak ove bavarske mašine. Ali, sa novom generacijom smo u istoj situaciji, koja pokazuje da ljudi definitivno ne vole velike promene. BMW Motorrad često koristi različit dizajn farova na svojim mašinama. Takav je slučaj bio i sa GS modelima, s tim što to rešenje nije bilo toliko upečatljivo kako na S 1000 RR. Prema BMW-u, izgled farova na S 1000 RR proizvedenim od 2008. do 2018. je takav iz inžinjerskih, a ne iz stilskih razloga. Naime, levi far je ''kratko svetlo'', ali je procenjeno da nije dovoljno snažno, pa je ubačen i veći na desnoj strani. Levi je ostao manji, štedeći na taj način 500 grama. Kod novog modela, koji stiže u varijanti za proizvodnu 2019. godinu, takvo rešenje nije bilo potrebno, jer donosi LED osvetljenje. Kako navodi šef BMW-ovog dizajnerskog tima, Edgar Hajnrih, asimetrično rešenje za LED komponente bi bilo ''glupo'', jer nema funkcionalne potrebe za njim.

Tako da će ljubitelji S 1000 RR morati da se naviknu. Nema im druge.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovenački Tomos u stečaju

 

tomos alpino.jpg

 

Okružni sud u Kopru otvorio je stečaj nad slovenačkom fabrikom motora ''Tomos'', nakon što nije uspela da pronađe strateškog partnera koji bi joj pomogao da se izbori sa problemom likvidnosti. Predlog za prinudnu upravu su u novembru podneli zaposleni u ''Tomosu'' zbog neisplaćenih plata, doprinosa i regresa za godišnji odmor. Budući da ''Tomos'' nije osporio da je nesolventan niti je dostavio zahtev za odlaganje, smatra se da je nesolventan po zakonu o stečaju. ''Sud je odlučio da dužnika pošalje u stečaj'', navodi se u odluci suda. Sud je za stečajnog upravnika imenovao Štefana Verena, dajući poveriocima rok do 3. aprila da prijave svoja potraživanja. Kada su radnici podneli zahtev za prinudnu upravu, direktor i vlasnik ''Tomosa'' Istok Pikl je rekao da se kompanija i dalje može spasiti. Priznao je, međutim, da zaposlenima duguje dve mesečne plate i regres za godišnji odmor. Piklova kompanija ''MPO Kabel'' kupila je 2015. godine ''Tomos'' od industrijskog konglomerata ''Hidria'', koji je tada prodao proizvođača motora kao nestratešku aktivu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda CB250 RS sređena na mađarski način

 

honda-trail 1.jpg

 

Slobodno možemo reći da je lak posao uzeti jedan sportski klasični Ducati i napraviti od njega atraktivnu ''custom'' kreaciju. Ali, potpuno je druga priča kada je osnova za rad jedan sasvim običan motocikl za svakodnevnu vožnju. I to iz osamdesetih godina prošlog veka. ''Scrambler'' koji vidite na fotografijama je svoj život počeo kao Honda CB250RS, model koji je svojevremeno prilično bio popularan na Starom kontinentu, a i danas se može naći na tržištu polovnjaka.

 

honda-trail 11.jpg

 

Kako su takvi primerci prilično jeftini, to ga čini idealnim za sređivanje po meri, a taj potencijal su lako prepoznali vredni ljudi iz mađarske radionice ''Mokka Cycles'', koju vodi Arpi Bozi, inače programer po struci. ''Ovo je jeftin, ali prilično ružan motocikl'', kaže Arpi. ''Zato smo želeli da od njega stvorimo nešto potpuno drugačije - 'trail' mašinu retro izgleda.''

 

honda-trail 111.jpg

 

CB250RS je težak svega 148 kg, a njegovo ogibljenje i kočnice su izvrsni, što je bila odlična osnova da početak rada. Kozmetičke promene su bile prilično drastične. Prvo je sanjega skinuta sva plastika, a onda je na njega stavljen rezervoar za gorivo za Suzukija TS 185. Zadnji deo rama je potpuno zamenjen, a motocikl je dobio i novo kožno sedište. Kako je motor star blizu 4 decenije, u potpunosti je sređen u skladu sa fabričkim specifikacijama, a Arpi je u radu koristio originalne Hondine komponente, a dve izduvne cevi su sada povezane sa novim sistemom od nerđajućeg čelika. I ogibljenje i kočnice su sređeni, a stavljen je i glavni kočioni cilindar sa Honde CB600 Hornet, dok su Hagons amortizeri potpuno novi.

Aluminijumski blatobrani su napravljeni ''od nule'', a ovaj materijal je izdašno korišćen u radu, s glavnim ciljem da se smanji težina. Pomenućemo Accossato ručice, uključujući i Domino kvačilo, brzinomer sa Daytona Velona modela, ali i far koji predstavlja reprodukciju klasične Bates jedinice. Arpi je dodao i po meri napravljeno LED stop svetlo, smešteno u aluminijumskom kućištu. Kao tačka na ''i'' stižu Heidenau K60 pneumatici, tako da je mašina potpuno spremna isporučena svom novom vlasniku, nekih 1.300 kilometara severnije, u Danskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mCeRDN-n2YKDkNxUcnxlxfWH7qAmVmaAkN2 RoadShow video: BMW autonomni motocikl na CES sajmu

 

Naravno, ideja nije napraviti motocikl bez vozača, već razviti nove sigurnosne sisteme kako bi vozač bio još bezbedniji tokom vožnje, naročito za nove/mlade motoriste:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznata cena električnog Harley-Davidson motocikla

 

harley lw 1.jpg

 

Prvi električni motocikl proizveden od strane nekog velikog proizvođača je Harley Davidson LiveWire, a ove godine će se naći i u prodaji. Američki gigant je iskoristio ovogodišnji Sajam potrošačke elektronike (CES) u Las Vegasu da otkrije cenu novog modela, kao i njegovu dostupnost. LiveWire dolazi sa početnom cenom od 29.799 dolara. Ova cena se odnosi na američko tržište, gde je njegovo naručivanje već počelo, a prve isporuke se očekuju na jesen - prvo u SAD, a nešto kasnije i na drugim tržištima.

 

harley lw 11.jpg

 

''Ovo je istorijski trenutak, kako za našu kompaniju, tako i za celokupnu budućnost motocikala'', izjavio je Met Levatič, izvršni direktor proizvođača iz Milvokija.

 

harley lw 1111.jpg

 

''Inovacije su uvek bile srž našeg brenda, a ovo uzbudljivo novo poglavlje u našoj istoriji će doneti proizvode kako za postojeće, tako i za nove vozače, svih godina i zanimanja.'' LiveWire će imati dve baterije. Jedna će pokretati motor, a druga svetla, kontrole, sirenu i instrument tablu. Prema informacijama iz kompanije, autonomija je procenjena na oko 180 km, dok će se punjenje vršiti preko kabla smeštenog ispod sedišta. Od nula do 100 km/h će moći da ubrza za 3.6 sekundi.

 

harley lw 111.jpg

 

U kompaniji su naročito ponosni na Harley-Davidson Connect sistem, koji će moći da poveže vozače sa njihovim mašinama preko Panasonic kontrolne jedinice. Iz ''Harlija'' poručuju da je motocikl dizajniran tako da postane novi zaštitni znak kompanije, a da li će uspeti u tome, ostaje da se vidi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson predstavio dva nova električna koncepta

 

harley-davidson-electric-moped.jpg

 

Uz najavu početka prodaje novog ''LiveWire'' električnog modela i njegove cene, Harley-Davidson je predstavio svoja dva nova koncepta.

Radi se o dve električne studije, mopedu i skuteru, koji su izgledom slični renderima prikazanim prošle godine. Električni moped više izgleda kao MTB bicikla i predstavlja kombinaciju e-bicikla i motocikla, s dizajnom koji definitivno ima elemente prepoznatljive za Harley-Davidson (zadnji deo i ''rezervoar za gorivo''). Na njega može da se smesti baterije snage 2-3 kWh, slična onima koje se mogu naći na japanskim e-biciklima, a trebalo bi da obezbeđuju autonomiju od par sati. Ipak, manji kapacitet znači i kraće vreme punjenja. Električni skuter bi mogao mnoge da prevari svojim izgledom. Izduženo sedište i odmorišta za noge bi trebalo da znače mesta za vozača i suvozača, dok prostor između sedišta i baterija može da se iskoristi za skladištenje.

 

Harley-Davidson-Electric-Scooter.jpg

 

Baterija izgleda veliko, što bi trebalo da znači i solidnu autonomiju za jedno svakodnevno prevozno sredstvo. Prednje viljuške su obrnute, ali ipak je pitanje da li će takvo rešenje ostati i na eventualnoj proizvodnoj varijanti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati blizu proizvodnje električnog motocikla

 

ducati-fondazione-1.jpg

 

Već duže vreme se priča o tome da bi Ducati uskoro mogao da napravi svoj prvi električni motocikl. Međutim, te priče su novu dimenziju dobile pre nekih godinu-godinu i po dana, kada je Volkswagen predstavio svoju ''Roadmap E'' inicijativu. Ideja iza te inicijative je jednostavna: svi brendovi u Volkswagen porodici bi trebalo da do 2030. imaju liniju električnih modela. Ljubitelje motocikala je posebno zanimalo kako će se to odraziti na italijanskog proizvođača motocikala.

 

Mesec dana kasnije, izvršni direktor kompanije za zapadnu Evropu, Eduar Lote, izjavio je da Ducati sprema električni motocikl i električni skuter, ali je naglasio da ih nećemo videti pre proizvodne 2021. Dosta prašine je nedavno podigao izvršni direktor italijanske marke, Klaudio Domenikali, izjavivši da je ''budućnost električna'' i da Ducati nije daleko od početka proizvodnje električnog dvotočkaša. Shodno tome, prvi Ducati na struju bi mogli da vidimo 2020. ili 2021. Ostaje pitanje koji tip motocikla bi Ducati mogao da ''elektrifikuje''. Brend nema nikakav model male zapremine, koji bi mogao da se zameni električnom varijantom. Naravno, svako od nas bi voleo da to bude žestoka mašina poput Harley-Davidson LiveWire model. Takvog dvotočkaša bi im možda i najtvrdokorniji Dukatisti oprostili. Do tada, možemo da uživamo u fotografijama projekta studenata Univerziteta u Bolonji, kojima je Ducati pomogao u radu.

 

Ducati-Fondazione-2.jpg

 

Nemamo informacijama o specifikacijama, ali nam je dizajn i te kako interesantan, jer donosi (bar se tako čini) monokok šasiju od ugljeničnih vlakana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja Ducati Diavel 1260 motocikla

 

Ducati-Diavel.jpg

 

Prvi Ducati Diavel 1260 za proizvodnu 2019. je sišao sa proizvodne trake fabrike u Bolonji. To su pozdravili svi radnici fabrike, uz zdravicu i govor izvršnog direktora kompanije, Klaudija Domenikalija. Diavel 1260 je predstavljen prošle godine, a prvim kupcima će biti isporučen narednog meseca.

 

Ovo je druga generacija ovog modela. Kako navodi Ducati, motocikl je sada udobniji, kako za vozača tako i za suvozača. Glavna karakteristika je Testastretta DVT ''V-twin'' agregat, zapremine 1.262 kubika, koji Diavel deli sa Multistrada 1260 modelom. Pomenuta jedinica proizvodi 161 KS na 9.500 o/min, uz 129 Nm obrtnog momenta na 7.500 o/min. DVT (varijabilno otvaranje ventila) daje agregatu uravnoteženu raspodelu snage bez obzira na broj obrtaja. Osim DVT-a, motocikl ima i inercijalnu mernu jedinicu (IMU), a ova komponenta obezbeđuje potrebne informacije za kontrolu proklizavanja i ABS. Kao što smo već navikli, Diavel 1260 je dostupan u standardnoj i ''S'' varijanti, dok seva druga se može pohvaliti Ohlins ogibljenjem i Evo kvikšifterom. Obe varijante imaju 240-milimetarsku zadnju gumu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mATC0B2k9yEz3_x4Qr3kGdPvZ8y1NUd-TN5 AutoTrader video: Test BMW R1200GS Adventure

 

U okviru ''Adventure'' motocikala, nema mnogo uspešnijih ili važnijih od BMW serije GS. A, u okviru nje, najsposobnija, najveća je varijanta 1200GS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shitanes 61 - BMW R nineT na švajcarski način

 

shitanes-61-2.jpg

 

Dani Veldman i njegova ekipa izu švajcarske radionice VTR Customs i te kako znaju da naprave mašinu koja pleni svojom pojavom. Ovoga puta, njihove vešte ruke su sredile jedan BMW R nineT. I to kako. Njihova kreacija ima 136 KS, 145 Nm obrtnog momenta i zove se Shitanes 61 - što je referenca na čuvenu Gitanes trkačku grafiku iz osamdesetih godina prošlog veka.

 

shitanes-61-1.jpg

 

Cela priča počinje na poslednjem sajmu custom modela u Švajcarskoj, na kojem je VTR izložio jednu svoju kreaciju, takođe zasnovanu na BMW R nineT. Drugog dana događaja je motocikl prodat, što je razočaralo jednog od regularnih klijenata ove radionice.

 

shitanes-61-4.jpg

 

U razgovoru sa Danijem, došao je na ideju još radikalnije kreacije od te, a osnovna ideja je dogovorena na licu mesta: BMW R nineT sa USD viljuškama, sređen agregat, kvikšifter, komponente visokih performansi i malo stila 80-ih. I dok su tražili ideje, Dani je inspiraciju našao u Formuli 1, tačnije Gitanes grafici koju je koristila jedna francuske ekipa. Tako je nastao Shitanes, a broj 61 predstavlja godinu rođenja njihovog klijenta.

 

shitanes-61-5.jpg

 

Agregat je prava zvezda ovog sređivanja. Sada ima zapreminu od 1.320 kubika, sređene glave cilindra, kao i nova podešavanja. Na dinamometru je pokazao 136 KS, što je 23% više snage u odnosu na standardnu jedinicu. Dani za mašinu kaže da je prava zver, a i zvuči tako, zahvaljujući Akrapovič titanijumskog trkačkom izduvnom sistemu. Tu je i Translogic ''kvikšifter'', a inicijalna NOS opcija je napuštena, jer je klijent želeo motocikl za vožnju po ulici. Stavljene su Michelin trkačke Power RS gume, u koje su ušuškane 17-inčne Kineo felne. Rezervoar je ostao nepromenjen, s tim što je stavljen čep u Monza stilu. Standardne ručice su zamenjena Magura SX modelom, znatno manje težine. Tu su i HC3 radijalni glavni cilindra, kao i zeleno staklo na instrumentima. Sedište donosi stil 80-ih, a multifunkcionalno zadnje svetlo je jedva vidljivo, ali je tu.

Vlasnik ove kreacije ima običaj da svoje motocikle prodaje nakon izvesnog vremena i da potom naruči nove. Videvši Shitanes 61 u punom sjaju, kratko je prokomentarisao da njega neće čekati ta sudbina. Kako stvari za sada stoje, ovo će biti unikatna kreacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

XTR Pepo PANTAH će vas oboriti s nogu

 

xtr-pepo-pantah-1.jpg

 

Ducati Monster 821 se ne bi mogao nazvati naročito snažnim motociklom za stazu, ali kada budete videli ovu kreaciju, promenićete mišljenje. Španska radionica XTR Pepo svoj motocikl je nazvala ''PANTAH'', a samo ime je omaž istoimenom Ducati modelu čiji izgled su pokušali da što vernije prenesu.

 

XTR-Pepo-pantah-2.jpg

 

Naravno, na taj izgled je uticaj i te kako imao stil koji XTR Pepo godinama stvara, naročito na svojim Ducati kreacijama. Konačan rezultat je trebalo da bude mašina idealna i za stazu i van nje.

 

XTR-Pepo-pantah-4.jpg

 

Originalni Ducati Monster 821 je prošao dosta promena, kako u formi tako i u funkciji. Dizajn je urađen s dosta stila, a u suštini imao savremen motocikl koji je trebalo učiniti da izgleda kao da je iz prošlosti. Ovaj spoj modernih komponenti i retro dizajna je sada izuzetno popularan, a lako je videti zašto je to tako. Ovim pristupom su gotovo dve vremenski različite generacije motocikala spojene u jedno i to fantastično izgleda. Posebno se ističe plava žuta boja, a stvarno je teško odoleti ''repu'' minimalističkog izgleda. Pomenućemo SPARK izduv, Andreani viljušku, Ohlins zadnji amortizer, Discacciati kočnice, ako i Ducabike hidraulično kvačilo. Sve u svemu, XTR Pepo je uradio odliča posao, a mada se Ducati polako oprašta sa Monster 821, Španci su i te kako pokazali šta se sve s njim može uraditi. A mi se nadamo da će i dalje nastaviti da stvaraju ovakva dela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...