Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Harley Davidson Beograd otvorio novi prodajno-servisni centar

 

Da bi obezbedili vrhunske uslove za sve aktuelne i potencijalne kupce HD motocikala, kompanija Harley-Davidson Beograd svoje poslovanje preselila je na atraktivnu lokaciju u centru Novog Beograda, u Poslovni centar Merkator.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki SV650X stiže krajem oktobra

 

suzuki%20sv%201.jpg

 

Suzuki će novi SV659X predstaviti na sajmu motocikala u Tokiju, koji počinje 27. oktobra - godinu dana nakon što je dvotočkaš prvi put ugledao svetlost dana kao SV650 Rally koncept.

 

suzuki%20sv%2011.jpg

 

Originalni koncept je zasovan na reli automobilima iz sedamdesetih godina prošlog veka i donosi velika prednja svetla koja upravo podsećaju na ona koje su ti četvorotočkaši koristili tokom noćnih trka. Kao što je to slučaj sa konceptima i njihovim proizvodnim varijantama, Suzuki će u Tokiju predstaviti znatno manje radikalniji model. Retro svetla sa studije su zamenjena mnogo manjim jedinicama, a nema ni Yoshimura izduvnog sistema. Kako navode u kompaniji, SV650X je evolucija konceptnog modela i na pravi način pokazuje prelaz iz konceptne u proizvodnu verziju. Konačni planovi vezani za serijsku proizvodnju nisu poznati u ovom trenutku, a iz Suzukija poručuju da će prvo sačekati reakciju tržišta. Dakle, javnost će biti ta koja će odlučiti proizvodnu budućnost SV650X. Da li biste voleli da vidite ovaj model u najbližem Suzuki salonu?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle automobila, kinezi počeli da kopiraju i motocikle:

 

Loncin HR7 - kineski ''blizanac'' Honde CB500F

 

loncin-hr7-500-1.jpg

 

Kineski proizvođač motocikala Loncin, lansirao je svoj prvi model koji će se mnogima učiniti poznatim. Naime, Loncin HR7 500 svojim izgledom i specifikacijama podseća na jedan drugi model iz Azije, japansku Hondu CB500F. ''Srce'' nove mašine je twin agregat zapremine 500 kubika, za koji poznavaoci prilika navode da je gotovo identičan onome sa japanskog motocikla.

 

Loncin-HR7-500-3.jpg

 

Sam agregat je već korišćen na jednom drugom modelu, a u pitanju je Motrac MG500 adventure. Što se HR7 tiče, on donosi gotovo identične specifikacije kao i CB500F - 47 KS i 44 Nm obrtnog momenta. A nisu samo brojke ono po čemu su dva dvotočkaša slična. Od kućišta motora, pa sve do dizajna spoljašnjosti, nailazimo na sličnosti, pa se ne treba začuditi ako su na dizajnu Loncinove mašine radili dizajneri japanske kompanije. Da li postoji povezanost dve kompanije, u ovom trenutku nije potpuno jasno. Ipak, ima i nekih razlika, pre svega u dizajnu zadnje viljuške, kao i u odabiru viljuške. Sve u svemu, Loncin HR7 izvanredno izgleda, a sličnost sa Hondom CB500F nikako ne može da škodi. Još uvek nemamo odgovor kada ovaj motocikl stiže na tržište i da li će možda krenuti put Evrope.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triumph Bonneville Speedmaster

 

Triumph-Bonneville.jpg

 

Prošlo je skoro šest decenija od kako je britanski Triumph proizveo svoj prvi Bonneville motorcikl. U narednoj godini ovaj motor stiže u kastm Bonneville Speedmaster verziji.

Triumph je predstavio sopstvenu interpretaciju klasičnog retro kruzera - Bonneville Speedmaster. Na prvi pogled može se videti da su se držali duge tradicije ovog modela jer nas svojim stilom ovaj motor vraća u kasne šezdesete godine prošlog veka.

 

Triumph-Bonneville%20111.jpg

 

Motor je promenjen u odnosu na prethodnu generaciju Speedmaster - umesto 865 ccm sada ima vodeno hlađeni motor 1200 ccm od 77 KS i maksimalni obrtni moment od 106 Nm pri 4.000 obrtaja u minuti.

 

Triumph-Bonneville%2011.jpg

 

Prednji kraj deluje dominantnije zahvaljujući većem rezervoaru (12l umesto 9l) i široj prednjoj gumi. Zahvaljujući povećanju mase, na prednjem točku su sada umesto jednog, dva diska od 310 mm i dvoklipna klješta, uz ABS sistem koji je standard. Triumph Bonneville Speedmaster opremljen je i sistemom kontrole proklizavanja, LED farom, tempomatom i dva moda Road i Rain. Dostupna su dva paketa; Highway, koji podrazumeva vetrobran, dva udobna sedišta i kožne bisage i Maverick koji je namenjen jednom vozaču, ljubitelju minimalističkog stila i buke koja dolazi iz Vance & Hines izduva. Spisak dodatne opreme ima čak 130 stavki, pa se motor lako može prilagoditi sopstvenim potrebama. Cena će biti poznata tek početkom naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki ZX10R za 2018. godinu

 

171340-kawasaki%20z%201.jpg

 

Kawasaki ZX10R je već par godina unazad jedan od najboljih motocikala u klasi od 1.000 ccm. Dokaz za to su i tri uzastopne titule u superbajk klasi i mnogim klasama širom sveta. Kawasaki je za 2018. godinu izbacio novi model, u principu se radi o redizajniranom prošlogodišnjem modelu. Najviše promena na novom modelu pretrpeo je agregat. Na agregatu je olakšana radilica, prošireni usini i izduvni kanali, zatim su ubačeni i novi lakši titanijumski ventili. Zapremine kutije za vazduh povećana je i iznosi 10L, takođe su povećani i filteri za vazduh sa malom otpornošću na vazduh koji prolazi kroz filtere. Sve ove promene na agregatu napravljene su sa ciljem da se poveća snaga na niskim i srednjim obrtajima. Nov je i izduvni sistem, lakši, postavljen tako da spusti centar gravitacije da bi učinilo motor upraviljivijim. Maksimalna snaga iznosi oko 210 KS.

 

171341-kawasaki%20z%2011.jpg

 

Za kočenje su zadužene Brembo radijalne aluminijum monoblok kočnice sa duplim diskovima prečnika 330 mm.

 

kawasaki%20z%20111.jpg

 

Napred je postavljena Showa ''Balance Free Forks’'' prednja viljuška prečnika 43 mm. Od elektronskih pomagala ovaj model poseduje kontrolu brzog startovanja (launc control), kontrolu motornog kočenja, kvik šifter, kontrolu proklizavanja kao i tri moda za odabir snage. Takođe postoji i model sa ABS - om, koji se posebno naručuje. Cena za ovaj model na Američkom tržištu kretaće se oko 15.500$.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo koliko je Yamaha R1 brža od R6?

 

yamaha%20r1.jpg

 

Sa vozačkog aspekta malo šta pruža toliko zadovoljstva kao motocikli. Maleni su, lagani, samim time i brzi, pa pružaju iskustvo sinergije čoveka i mašine. Ovo se najviše oseti u sportskoj klasi. Uzmimo za primer Yamahu R6 koja sa punim rezervoarom ima 190 kg, a pritom razvija 114KS i 62 Nm iz svog rednog četvorocilindraša od 600 kubika. Video prikazuje ambicioznog vozača R6-ice kako pokušava, na Motorsport Areni u Oscherslebenu, da dostigne značajno jaču Yamahu R1, a pritom postiže brzine i veće od 200 km/h. Naravno da u ovom naumu nije uspeo, ali to samo vozačko iskustvo ne čini ništa manje zanimljivim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Monster 821 za 2018. godinu

 

171820-ducati%20m%201.jpg

 

Ducati Monster prvi put je sišao sa proizvodne trake davne 1995. godine, tada je to bio prvi ''naked'' Ducati koji je sa ovacijama prihvaćen širom sveta. Ove godine Monster slavi 25 godina postojanja i u tu čast Ducati je za 2018. godinu predstavio novi prelepi Monster 821. Ducati je u ovom Monsteru spojio prepoznatljivi izgled Monstera sa novom tehnologijom i efikasnim agregatom.

 

171821-ducati%20m%2011.jpg

 

Monster pokreće tradicionalni dvocilindrični agregat zapremine 821 ccm, agregat isporučuje 109 KS pri 9250 obrt/min i maksimalnim obrtnim momentom od 86 NM pri 7750 obrt/min. Dakle ovaj agregat ima sasvim dovoljno snage za lepu zabavu na putu. Ono što naročito raduje je to da se servis ventila radi na 30.000 kilometara, a zamena ulja na svakih 15.000 km što znači da je agregat pouzdaniji i izdržljiviji od prethodnih. Na modelu je ugrađeno ''anti-hop'' kvačilo koje pruža bolji osećaj prilikom korišćenja kvačila i pruža sigurnost prilikom naglih usporenja jer kvačilo ne dozvoljava zadnjem kraju motocikla da poskakuje.

 

ducati%20m%201111.jpg

 

Rezervoar i sedište na ovom modelu potpuno su redizajnirani i ovo redizajniranje dalo je odličan zgodan izled novom Monsteru, sedište na ovom modelu može da se podešava po visini što će obradovati mnoge vozače jer ovo pomaže da se pronađe udobniji položaj na motoru. Ducati ne bi bio Ducati a da i na ovom modelu nije ugradio ''trkačke gene'' sa nekog od R modela. U ovom slučaju kačenje rama na agregat preuzeto je sa Panigale modela gde je agregat noseći deo rama.

 

ducati%20m%20111.jpg

 

Za kočenje su zadžene radijalno postavljene Brembo kočnice sa monoblok kočionim klještima i aksijalno postavljenim kočionim cilindrom, napred se nalaze dva diska prečnika 320 mm, dok je pozadi montiran jedan disk prečnika 245 mm. Osim jakih kočnica Monster poseduje i ABS sistem što sve zajedno ovaj model čini izuzetno pouzdanim na kočenju pri svim uslovima na putu. Što se ogibljenja tiče napred je postavljenja prednja viljuška prečnika 43 mm, a nazad se nalazi monoamortizer sa mogućnošću podešavanja predopterećenja. Monster je dobio mnogo elektronike, čak možemo reći da poseduje svu elektroniku koju poseduje i jedan superbajk model namenjen za pistu. Prvo što upada u oči je pregledna instrument tabla urađena u TFT tehnologiji sa displejom u boji na kojem možete pročitati sve informacije počev od količine goriva u rezervoaru, moda u kojem se nalazi kontrola proklizavanja i mnoge druge informacije. Monster 821 čak ima i USB priključak ispod sedišta ukoliko želite da stavite vaš mobilni telefon na punjač.

 

Model poseduje mnoštvo elektronike, na prvom mestu tu je Ducati kivk šifter sa mogućnošću menjanja stepena prenosa naviše bez otpuštanja gasa i naniže bez korišćenja kvačila ali sa otpuštenim gasom. Ducati se pobrinuo da ovom modelu ništa ne nedostaje pa ovaj model ima i Ducati kontrolu proklizavanja sa više modova, ''sport'', ''touring'' i ''urban''. U ''sport'' modu vozaču je na raspolaganju maksimalna snaga agregata, nivo ABS spušten je na nivo 1 i isključen je uređaj protiv podizanja na zadnji točak. ''Toruing'' mode je nešto blaža varijanta od ''sport'' moda, u ovom modu takođe je na raspolaganju maksimalna snaga ali sa nešto manje agresivnijim odzivom na gas i ABS sistemom koji je u ovom slučaju na drugom stepenu osetljivosti i kontrola podizanja na zadnji točak je nešto stroža od prethodnog moda. ''Urban'' mod daje na raspolaganje 75 KS i uglađeniji odgovor na dodavanje gasa, ABS je na trećem maskimalnom stepenu osetljivosti i kontrola podizanja motoikla na zadnji točak je uključena potpuno. Takođe postoji mogućnost da nezavisno podešavate ABS, stepen kontrole proklizavanja, kontrolu podizanja na zadnji točak.

Monsterje dostupan u tri boje, Ducati crvenoj, mat crnoj i u ponudu je vraćena tradcionalna žuta boja. Ducati Monster 821 će biti predstavljen na EICMA sajmu u Milanu kada ćemo znati i cenu ovog modela. Prvi Monster predstavljen pre 25 godina odmah je postao hit i bio je omiljen među vozačima koji ne preferiraju sportske motore. Ovaj model će sigurno nastaviti stopama svog starijeg brata i ne sumnjamo da će biti veoma popularan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Kalašnjikov počinje sa proizvodnjom motocikala?

 

kalasaikov.jpg

 

Sajt Jalopnik javlja da će jedan od najčuvenijih proizvođača oružja na svetu, kompanija Kalašnjikov, uskoro početi da proizvodi i električne motocikle. Naime, ruski brend već je pripremio najmanje 50 motocikala koje će pokretati elektromotor i dostavio ih lokalnoj policiji koja će ih koristiti za obezbeđivanje Svetskog prvenstva u fudbalu u Rusiji iduće godine.

 

kalasnikov%2011.jpg

 

Kalašnjikov naglašava da je autonomija njihovog električnog motocikla oko 160 kilometara, kao i da će pored policijske verzije biti dostupna i borbena varijanta. Nikakve informacije o performansama još uvek nisu dostupne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Ducati stiže do 2030?

 

ducati%20e.jpg

 

Izjava predsednika Volkswagen Grupe Matijasa Milera je odjeknula kao bomba. Naime, on je poručio da će svi brendovi pod okriljem Volkswagena najkasnije do 2030. imati najmanje po jedan električni model u svojoj ponudi. Ova inicijativa nosi naziv "Roadmap E", a mada je uglavnom fokusirana na automobile, Nemci su dali naznake da je u nju uključen i Ducati. U saopštenju za medije, stoji da će svaki od preko 300 modela, koliko svi brendovi članice Grupe imaju, dobiti makar jednu varijantu na struju, a u saopštenju se našao i logo Ducatija, zajedno s logotipima drugih kompanija u sastavu nemačkog giganta. Italijanska kompanija se nije oglašavala po ovom pitanju, ali ima zakova da ćemo električni Ducati ipak videti u budućnosti.

 

Klaudio Domenikali je na predstavljanju Desmosedici Stradale agregata pomenuo struju kao naredni korak u evoluciji kompanije. U prošlosti, Domenikali nije previše pažnje posvećivao ovoj tehnologiji, ali kako se ona kontinuirano razvija, ekonomska izvodljivost električnog Ducati motocikla sve više postaje realnost. Postavlja se pitanje koliko je Ducati spreman na ovaj korak, tj. koliko su Dukatisti spremni da prihvate ovako drastičnu novinu. Do realizacije ove inicijative i te kako ima vremena, ali kako je za elektrifikaciju čitave jedne linije potrebno dosta vremena, kompaniju čeka dosta posla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW HP4 Race za 2018. godinu - prebrz i skup Bavarac!

 

bmw%20hp%201.jpg

 

BMW je za 2018. godinu spremio jedan žestok model u limitiranoj seriji. Motocikl je napravljen samo sa jednom namenom - da se vozi na trkačkoj stazi. BMW se opet potrudio da nam izmami uzdaje sa novim HP4 modelom koji ovom priliko pored oznake modela nosi i oznaku Race. Race označava da je ovaj model napravljen isključivo za trkačku stazu i na modelu su upotrebljene vrhunske komponente. Iako je na prvi pogled isti kao S1000RR ipak se dosta razlikuju i HP4 je mnogo naprednija verzija S1000RR - a.

 

bmw%20hp%2011.jpg

 

Agregat je zapremine 999 ccm i sličan je onom koji poseduje S1000RR sa tim što je isporuka snage drugačija i maksimalan broj obrtaja podignut ja na 14 500 obrt/min, maksimalna deklarisana snaga iznosi čak 215 KS. Maksimalan obrtni momenat isporučuje se veća na 10 000 obrt/min i isporučuje čak 120 Nm obrtnog momenta! Izduv i auspuh potpisuje Akrapovič i rađeni su u vatijanti 4 u 2 u 1.

 

bmw%20hp%20111.jpg

 

HP4 može da se pohvali monokok šasijom izrađenom od karbona, sa ovom šasijom inženjeri tvrde da su uštedeli četiri kilograma. Karbon pruža izuzetnu krutost i čvrstoću uz smanjenje težine. Šasija pruža mogućnost podešavanja ugla prednje viljuške i položaj agregata, ovo je veoma važno na trkačkoj stazi zbog rasporeda težine i balansa motocikla. Napred je postavljena Olinsova FGR 300 prednja viljuška, ovu vijušku koristi i većina timova u superbajk klasi. Na ovoj viljušci moguće je podešavati kompresiju i dekompresiju viljuške kao i podešavanje opruga u samoj viljušci. U paketu dolazi i Olinsov amortizer upravljača poslednje generacije. Pozadi se nalazi potpuno podesivi Olins TTX 36 GP amortizer.

 

bmw%20hp%201111.jpg

 

BMW - ovi inženjeri nisu se zaustavili samo na šasiji od karbona,  oba točka napravljena su od čistog karbona. Točkovi su montirani tako da mogu brzo da se menjaju bez potrebe da skidate kočnice. Za kočenje su zadužene radijalno postavljene Brembo monoblok kočnice sa dva diska prečnika 320 mm i debljine 6.75 mm, u kočionim klještima nalaze se titanijumski klipovi. Pozadi se nalazi jedan diske prečnika 220 mmm.

Sve ove karbonske komponente dovele su do toga da je suva težina motocikla samo 146 kg a ukupna težina sa svim tečnostima iznosi 171 kg što uz snagu od 215 KS od HP4 Race čini ubojito oružje na stazi.

Elektronski paket na ovom motociklu potpuno je prilagođen za trkačku stazu i poseduje dinamičku kontrolu proklizavanja sa rasponom podešavanja od -7 do +7, motorno kočenje sa rasponom podešavanja od -7 do +7, kontrolu propinjanja na zadnji točak sa mogućnošću podešavanja od 1 do 5 nivoa.

 

Svaki od ovih sistema može biti prilagođen za svaki stepen prenosa posebno. Takođe u standardnu opremu ulaze i kontrola startovanja i limitator brzine prolaska kroz boks. Displej je napravljen u 2D tehnologiji i na njemu možete pronaći sve podatke potrebne jednom vozaču na stazi, plus možete skidati podatke i analizirati ih posle vožnje. BMW HP4 Race napravljen je u limitiranoj seriji od 750 komada, svaki od ovih 750 komada sastavljeni su ručno od strane specijalne ekipe iz BMW - a. Svaki agregat testiran je u fabrici i spreman je da ide odmah na pistu. Cena ovog motocikla papreno je visoko i iznosi 78 000$, cena jeste visoka ali ovaj motocikl čija je brzina preko 300 km/h sigurno će svom vlasniku pružiti veliku dozu adrenalina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda otkrila novi Gold Wing

 

honda_goldwing-1.jpg

 

Još od debija Honde Gold Wing 1975. godine, GL je postala oznaka za vrhunac kada su touring motocikli u pitanju. Ipak, aktuelni model je izgledao previše ''umorno'' u poređenju sa BMW, Harley-Davidson i Indian rivale.

 

Honda_Goldwing-2.jpg

 

Sada stiže novi Gold Wing i to pravo sa dijete, uz nove tehnološke dodatke i više snage na raspolaganju.

 

Honda_Goldwing-7.jpg

 

Iz Honde su poručili da su novi Gold Wing dizajnirali od nule, a cilj je bio napraviti zaokruženiju mašinu bez gubitka osnovnih principa na kojima je motocikl bio zasnovan. Ključ za to je bio u smanjivanju veličine japanske mašine. Stari Gold Wing je bio veliki, uz nezgrapni oklop koji je sada znatno manji, uz agresivniji izgled. Novi oklop kanališe vazduh na drugačiji način, koji poboljšava i aerodnamiku celokupnog motocikla, smanjujući potrošnju za nekih 20%.

 

Honda_Goldwing-6.jpg

 

Stoga je i rezerovar za gorivo manji i njegova zapremina iznosi 21 litar (4 litra manje od starog modela). Veliko vetrobransko staklo je zamenjeno manjim (mada će i veća varijanta biti dostupna), uz takođe podesive deflektore vetra. Smanjena je zapremina prtljažnog prostora - na 110 litara, mada u top-box i dalje mogu stati dve full-face kacige.

 

Agregat na starom Gold Wingu potiče još iz 2001, a mada je na novom zapremina ostala ista (1.833 kubika), sve ostalo je novo. Osnovna arhitektura je nepromenjena, uz četiri ventila po cilindru, a uz to je i znatno kompaktniji i 6,2 kilograma lakši. Na raspolaganju je 125,7 KS i 170 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnih na 4.500 o/min. Tu je fly-by-wire, kao i četiri moda vožnje (Tour, Sport, Economy i Rain) koja su povezana za kontrolom proklizavanje, ogibljenjem i sistemom kočenja. Honda navodi da je Tour standardni mod vožnje, u kojem ogibljenje i kočnice imaju podrazumevane vrednosti. Sport pruža bolji odziv i ubrzanje, u čvršće ogibljenje i snažnije kočenje. Economy je dizajniran za ekonomičniju vožnju, a ogibljenje i kočnice imaju podrazumevane vrednost. Rain zadržava standardno kočenje, uz mekše ogibljenje, Kontrola proklizavanja je aktivna u sva četiri moda.

Za vožnju po gradu, novi motor ima Idling Stop sistem, koji zaustavlja motor nakon tri sekunde mirovanja i restartuje ga čim se stisne gas. Honda je poručila da je dosta radila na ovom sistemu, a ukoliko se nekome ne dopada, može je isključiti. U paru s novim agregatom su dva nova prenosa: šestostepeni manuelni i sedmostepeni DCT, a oba imaju Hill Start Assist sistem koji koristi ABS radi lakšeg kretanja na uzdbrdici. DCT predstavlja novu, treću generaciju Hondinog prenosa i ima nekoliko novina, poput dva kvačila - jedno za startovanje, 1, 3. i 5. brzinu, a drugi za 2, 4. i 6. Tu je i manuelni sa Drive i Spor modovima. Promena stepena prenosa na DCT modelima je povezana s izabranim modom vožnje. Novi Gold Wing ima i novi ram, s potpuno novim ogibljenjem. Reč je o aluminijumskom ramu, 2 kg lakšem od starog, u kojem je novi agregat pomeren 40 mm napred radi veće stabilnosti u vožnji. Ipak, najveća promena je novo prednje ogibljenje, 30% efikasnije i s manje trenja. Naravno, ogibljenje je elektronski podesivo. Zadnje ima četiri podešavanje (vozač, vozač+prtljač, vozač+suvozač, vozač+suvozač+prtljag), a i prednje i zadnje su usklađeni s izabranim modom vožnje. Sve ovo doprinosi značajnom smanjenju težine. Stari Gold Wing je težak 413 kg, a osnovna verzija novog 365 kg.

 

Japanac donosi novu instrument tablu sa 7-inčnim TFT ekranom u boji, koji pruža sve potrebne informacije i ima novi info-zabavni sistem. Tu je i mogućnost Bluetooth i USB povezivanja, a korisnici iPhone uređaja će s motociklom moći da će povežu preko posebe aplikacije. Audio sistem je poboljšan, kao i GPS sistem koji ima žirokompas. Osvetljenje je LED, kao i indikatori promene pravca. Novi Gold Wing će biti dostupan u tri verzije: osnovnoj GL 1800 Gold Wing, Gold Wing Tour i Tour DCT.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki Ninja 400 za 2018. godinu

 

172178-kawasaki%20n%201.jpg

 

Kawasaki je za 2018. godinu spremio novi model Ninja 400, ovaj model je zamena za Ninja 300 model koji se više neće proizvoditi iako je relativno kratko bio na tržištu. Kawasaki je napravio Ninja 400 model da bi ostao konkurentan sa modelima kao što su Yamaha YZF-R3 i KTM RC390. Ninja 400 iako je dosta slična Ninji 300 u stvari je potpuno novi model, Kawasaki je od ovog modela napravio pravi motocikl manje zapremine sa kojim možete da uživate u svakodnevnoj vožnji i da pravite izlete na trkačku stazu.

 

172179-kawasaki%20n%2011.jpg

 

Srce ovog modela čini paralelni dvocilindrični agregat zapremine 399 ccm, iz ovog agregata inženjeri iz Kawasakija uspeli su da izvuku 45 KS pri 10 000 obrt/min a da pritom agregat zadovoljava EURO 4 standard. U agregatu je ugrađeno proklizavajuće kvačilo što znači da sa ovim motociklom možete maksimalno da se prepustite uživanju i na trkačkoj stazi.

 

kawasaki%20n%20111.jpg

 

Napred je postavljena prednja viljuška prečnika 41 mm razvijana tako da pruži bolji povratni osećaj, kao i da bolje podnosi sile kočenja. Kočnice su marke Nišin (Nissin) sa jednim diskom napred prečnika 310 mm, ovaj model poseduje i ABS sistem kočenja.

 

172181-kawasaki%20n%201111.jpg

 

Kawasaki se trudio da sve što je nedostajalo na Ninja 300 modelu ispravi na Ninja 400, pa je tako sedište na Ninja 400 nešto uže što omogućava bolji i udobniji osećaj prilikom vožnje, naročito u krivinama. Upravljač je potavljen nešto višlje da bi se pri dužim vožnjama smanjilo zamaranje vozača. Šasija je napravljena tako da pruži bolju stabilnost i manevarske sposobnosti u odnosu na prethodni model Ninja 300.

 

kawasaki%20n%2011111.jpg

 

Farovi su izvedeni u LED tehnologiji što bi trebalo da pruži odlično osvetljenje tokom noćne vožnje. Instrument tabla je digitalna i pregledna sa svim potrebnim informacijama. Rezervoar goriva zapremine je 14L što je prema rečima ljudi iz Kawasakija dovoljno da se pređe 340 km. U Kawasakiju se se trudili da uštede na svakom gramu, te Ninja 400 ima suvu težinu motocikla koja iznosi 168 Kg, ako na to dodamo i težinu svih tečnosti dobićemo težinu od oko 185 kg. Ninja 400 predstavljena je na Tokio motor show sajmu, cena za sad još nije poznata i verovatno će biti poznata na EICMA sajmu motora u Milanu. Veruje se da će ovaj motocikl biti veoma popularan i konkurentan u svojoj klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valentino Rosi bolji od Motobota

 

valentino-rossi-motobot.jpg

 

2015. godine, Yamaha je krenula u realizaciju ambiciozonog projekta stvaranja robota koji bi bio sposoban da na stazi nadmaši jednog od najvećih vozača svih vremena, Valentina Rosija. Usput, japanski proizvođač bi dobio pregršt informacija o dinamici vožnje i drugim stvarima važnim za stvaranje bržih mašina. Dve godine nakon starta projekta, došlo je do prvog okršaja čoveka i mašine na stazi, a rezultati su izuzetno zanimljivi. Valentino Rosi je ubedljivo pobedio Motobota, s preko 30 sekundi prednosti na kraju, ali oduševljava napredak koji je Yamaha napravila u razvoju ovog projeka. Sada više nije pitanje da li će Motobot uspeti da se ponaša kao pravi vozač na stazi, već samo kada će to uraditi, čime će Rosi dobiti novog velikog rivala.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retro Kawasaki Z900RS ugledao svetlost dana

 

kawasaki-z900rs-1.jpg

 

Kawasaki je predstavio novi Z900RS na sajmu motocikala u Tokiju, a ono što je odmah primetno je da se radi o dvotočkašu izuzetnog retro stila, a sve od boja, preko oblika i detalja nas vraća u prošlost japanskog proizvođača. Dve godina glasina su tako završene, a pred nama je model napravljen kao omaž legendarnom Z1. On takođe predstavlja povratak kompanije u izuzetno popularan neo-retro segment, iz kojeg je izašla prestankom proizvodnje W800 prošle godine.

 

kawasaki-z900rs-3.jpg

 

Kao što ime sugeriše, agregat koji pokreće ovog lepotana je pozajmljen sa standardnog Z900, ali je modifikovan da nudi više snage na nižem broju obrtaja, čime je još zabavniji za vožnju po gradu.

 

kawasaki-z900rs-5.jpg

 

Na raspolaganju je 111 KS na 8.500 o/min i 98 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.500 o/min, što je dosta za njegou veličinu i težinu od 215 kg. Iznad agregata je veo važan element kada je celokupan izgled u pitanju. To je rezervoar zapremine 17 litara, koji je ključan u prikazivanju retro DNK ovog motocikla.

 

kawasaki-z900rs-7.jpg

 

Ostali retro elementi uključuju zadnji blatobran, analogne instrumente na tabli, okrugli far, stop svetlo ovalnog oblika, okrugle retrovizore, kao i izduvni sistem od nerđajućeg čelika. Novi Z900RS možda izgleda kao ''oldtajmer'', ali i te kako ima modernih tehnologija na njemu. Tu mislimo na kontrou proklizavanja sa dva moda, ali i radijalne kočione čeljusti nešto više sportskih performansi, kao i LED osvetljenje - što su karakteristike koje nećete naći na standardnom Z900 modelu - kao i obrnutu 41-milimetarsku viljušku. RS će biti dostupan u sledećim kombinacijama boja: Candytone Brown i Candytone Orange, Metallic Spark Black, Metallic Matte Covert Green i Flat Ebony. Samo fali cafe racer verzija, ali smo sigurni da je i ona na putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene je to početak i kraj konstrukcije i ljepote motociklizma. To je ono što bih ja sebi kupio da vozim do smrti. Ništa ljepše nije napravljeno odavno. Svemirski dizain modernih motora me ne privlači uopšte..
Em što su spojili moderne tehnologije sa starim štihom nakeda,i to Z serije!! Imat ću ga kad tad!! Ovo je za mene vrh!!! Okrugli far,pačiji rep..,kojeg se nisu odrekli!!! Zaljubio sam se definitivno!!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upoznajte novi Yamaha Niken

 

yamaha-niken-1.jpg

 

Konačno! Yamaha MWT-9 konceptni tricikl je uspeo da stigne do serijske proizvodnje i to kao novi Yamaha Niken za 2018. godinu.

 

yamaha-Niken-2.jpg

 

Pokreće ga poznati trocilindarski agregat zapremine 900 kubika, isti kakav se može naći na FZ-09 modelu. To je sve što je poznato kada se radi o Nikenu, jer se definitivno ne radi o uobičajenoj kreaciji na dva tri točka.

 

yamaha-Niken-3.jpg

 

Niken je zasnovan na dizajnu šasije s tri točka, koja nudi potpuno drugačije iskustvo u vožnji. Yamaha nije bila toliko darežljiva kada su informacije u pitanju, ali znamo da nas čekaju 15-inčne dve felna napred i to sa obrnutim viljuškama.

 

yamaha-Niken-5.jpg

 

Niken je prilično dugačak - 2.150 mm, uz širinu od 885 mm. Više detalja očekujemo na EICMA sajmu u Milanu...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Scrambler 1100 donosi tri varijante

 

ducati-Scrambler-1100-2.jpg

 

Novi ''heritage'' motocikl italijanske kompanije debituje na ovogodišnjem EICMA sajmu u Milanu, a u suštini nas ne čeka samo jedan dvotočkaš, već čak tri njegove varijante.

 

Ducati-Scrambler-1100-3.jpg

 

To su Ducati Scrambler 1100, Ducati Scrambler 1100 Special i Ducati Scrambler 1100 Sport.

 

ducati-Scrambler-1100-6.jpg

 

Sve tri mašine pokreće vazduhom hlađeni V-twin agregat, zapremine 1.079 kubika i sa 84 KS i 88 Nm obrtnog momenta. Model koji je na vrhu lanca ishrane u Scrambler porodici, donosi sa Bosch ABS sistemom u standardnoj opremi, 320-mm duplim diskovima na prednjom točku, uparenim sa Brembo 4.32 kočionim čeljustima i hidrauličnim glavnim cilindrom. Tu je i 10-stepena kontrola proklizavanja, ride-by-wire i LED far. Napred je 18-inčna, a pozadi 17-inčna felna, koje su ušuškane u Pirelli MT60 RS pneumatike. Što se razlika između tri modela tiče, one počinju s težinom. Osnovna i sportska verzija imaju 206 kg, dok je Specijal nešto teži - 211 kg. Aluminijumske felne ima osnovna verzija, Sport takođe ima aluminijumske, doduše nešto lakše, dok Special ima žičane felne. Osnovni model i Special imaju potpuno podesive Marzocchi viljuške i Kayaba amortizer, dok Sport ima Ohlins ogibljenje i napred i pozadi. Sva tri modela dolaze sa dvogodišnjom garancijom i servisnim intervalom od 12.000 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

================

 

Ducati Panigale V4 - nova generacija italijanskog superbajka

 

ducati-panigale-v4-1.jpg

 

Stižu uzbudljiva vremena za sve tvrdokorne Dukatiste, jer italijanska kompanija zvanično predstavlje svoj prvi proizvodni četvorocilindarski superbajk model. Ducati Panigale V4 donosi agregat zapremine 1.103 kubika i može se pohvaliti impresivnim brojkama: 214 KS i 120 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uz težinu od svega 174 kg.

 

ducati-Panigale-V4-3.jpg

 

Sami Italijani ga više smatraju evolucijuom Ducati 1299 Panigame dizajna, a ne potpuno novom mašinom, dok je najveća novina koju donosi njegov Desmosedici Stradale agregat, koji svojom arhitekturom više podseća na dve V-twin jedince postavljene jedna do druge.

 

ducati-Panigale-V4-2.jpg

 

Cilj ovakvog rešenja je bio da karakter novog motora ostane prepoznatljiv lojalnim kupcima brenda iz Borgo Panigalea. Ipak, promene nisu ograničene samo na agregat, jer je ispod oklopa Panigale V4 uistinu potpuno nova mašina. ABS je standardan, uz Bosch dinamičku kontrolu klizanja, koja vozaču dozvoljava driftovanje zadnjeg točka uz izuzetnu kontrolu i bezbednost. Kvikšifter je takođe pretrpeo određena poboljšanja i sada prilagođava svoje postavke stilu vožnje. Šasija Panigale V4 motocikla je napravljena direktno se nastavljajući na agregat, a airbox i zadnja viljuška su napravljeni od aluminijuma. Osnovni Panigale V4 koristi 43-mm Showa Big Piston viljuške, povezane sa potpuno podesivim Sach amortizerima. ''S'' model dolazi sa Ohlins elektronskim ogibljenjem, u idu Ohlins NIX-30 viljuški i Ohlins TTX36 amortizera. Ducati Panigale V4 S ima i litijum-jonsku bateriju, Marchesini felne od kovanog aluminijuma i podram od livenog magnezijuma, čime je težina svedena na svega 173 kg. Sam agregat je težak oko 65 kg, pa tako, uz uštede na šasiji, nova Ducati mašina može da se pohvali da je jedan od najlakših proizvodnih superbajk modela na tržištu. Motocikl je svega pet kilograma teži od odlazećeg 1299 Panigalea, što je impresivna činjenica imajući u vidu da se radi o četvorocilindarskoj mašini. Uz titanijumski Akrapovič izduv i sređeni ECU, Panigale V4 ide i do 226 KS, što je vodeći odnos snage i težine u klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia RSV4 RF za 2018. godinu

 

172612-aprilia%201.jpg

 

Aprilija je uvek nudila specijalne verzije za svoje kupce i fanove nudeći modele poput Aprilije RSV4R FW-GP koja isporučuje čak 250 ks. Za nas obične smrtnike koji ne mogu da priušte takav specijalni motocikl Aprilija je ponudila i blažu superstok verziju RSV4RF.

 

172613-aprilia%2011.jpg

 

RSV4RF isporučuje 215 KS, totalno je legalan za trke. RSV4RF modeli su ručno sastavljani u fabrici, još jedna stvar po kojoj se ovaj model ističe je to da dolazi sa aerodinamičnim oklopima sa krilcima! Već smo u prethodne dve godine u MotoGP klasi mogli da vidimo sporna krilca na motociklima i nadali smo se da se tako nešto neće naći na ''običnim'' motociklima. Ipak se to dogodilo, mada RSV4RF nije običan serijski motocikl, već više specijalka namenjena profesionalnim trkačima. Ostale delovi koji se ističu na ovom modelu a drugačiji su od standardne Arpilije RSV4 jesu novi klipovi, drugačija glava motora, trkački izduv i auspuh i regenerisani elektronski paket sposoban da ''smiri'' svih 215 Ks koliko ovaj model isporučuje. Aprilijini inženjeri radili su i na uštedi težine tako što su stavili litijumsku bateriju, novi rezervoar, već pomenuti novi auspuh i množtvo delova od karbona i aluminijuma. Aprilija RSV4RF je motor namenjen direktno za trkačku stazu i trebalo bi da predstavlja odgovor Kawasakiju ZX10RR, Ducati Panigale R i Yamaha YZF-R1M modelu. Sa ovim modelom Aprilija pokušava da se opet vrati u sam vrh superbajk klase gde im je i mesto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda CB4 Interceptor Concept

 

honda-cb4%20111.jpg

 

Honda je na salonu motocikala u Milanu izložila i koncept, a koji je predstavljen zajedno sa novim modelom CB1000R i CB300R. Konceptni model je mešavina više vrsta motocikala, a odlikuje ga retro dizajn.

 

honda-cb4%201.jpg

 

Ono što je posebno zanimljivo jeste činjenica da je opremljen propelerom kojeg pokreće struja vazduha, a koji se koristi za stvaranje električne energije.

 

honda-cb4%2011.jpg

 

Ta energija se koristi za napajanje infotainment sistem koji ima i ekran osetljiv na dodir smešten na rezervoaru za gorivo, a koji služi za prikaz navigacije i slične tričarije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Guzzi V85 - nova platforma, novi enduro

 

Moto-Guzzi-V85-2.jpg

 

Moto Guzzi Stelvio je bio čudan motocikl, pomalo na svoju ruku, ali je imao lojalnu bazu obožavatelja, tako da se njegov izostanak iz game italijanske kompanije i te kako osetio. Sada se vratio... u neku ruku.

 

Moto-Guzzi-V85-5.jpg

 

Upoznajte Moto Guzzi V85 koncept, enduro model koji nastavlja tamo gde je Stelvio stao, donoseći novu platformu sa agregatom od 850 kubika, koja je sa 80 KS pozicionirana između V7/V9 porodice i velikih 1400 kruzera.

 

Moto-Guzzi-V85-4.jpg

 

U ovom trenutku Moto Guzzi ne deli previše detalja o novoj studiji, mada je poznato da će imati potpuno digitalnu instrument tablu, kao i LED dnevna svetla.

 

Moto-Guzzi-V85-6.jpg

 

Takođe je poznato da je šasija donosi potpuno novi dizajn, sa V-twin agregatom kao središnjim delom arhitekture. Zadnja viljuška je napravljena od aluminijuma i asimetričnog je dizajna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki Ninja H2 SX

 

kawasaki-ninja-h2-sx-1.jpg

 

Kawasaki je značajna sredstva uložio u turbo tehnologiju, koju namerava da koristi na što je više modela moguće. Shodno tome, upoznajte treći turbo motocikl japanskog proizvođača - Kawasaki Ninja H2 SX.

 

kawasaki-Ninja-H2-SX-2.jpg

 

Napravljen kao sport-tourer sa više sportskih karakteristika, najnoviji ''Nindža'' dolazi u dve varijante: Ninja H2 SX, u crnoj boji i Ninja H2 SX SE, u zelenoj.

 

kawasaki-Ninja-H2-SX-5.jpg

 

SE verzija je prvi Kawasaki sa TFT instrument tablom u boji, a još donosi i kontrolu proklizavanja i kvikšifter. ''Srce'' novog Kawasakija je četvorocilindarski agregat zapremine 998 kubika, sa 201 KS na raspolaganju. Što se potrošnje tiče, ona je u rangu modela Versys 1000. Kada je autonomija u pitanju, očekujemo da bude prilično dobra obzirom da je zapremina rezervoara 19 litara.

 

kawasaki-Ninja-H2-SX-6.jpg

 

Motocikl ima inercijalnu mernu jedinicu (IMU), uz ABS i poboljšane parametre kontrole proklizavanja (tri različita podešavanja). Tempomat je standardan, što će i te kako dobro doći tokom dugih vožnji. Jedina mana, uslovno rečeno, je težina novog modela, koja kod obe varijante iznosi nešto preko 255 kg. Iz nekog razloga Kawasaki ne može da postigne veću uštedu na turbo platformi, mada je agregat H2 SX 3 kg lakši od snaže jedinice na H2/H2R.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CLUB 125 - Cafe racer stvoren u Vršcu

 

cafe_racer_001.jpg

 

''Club Custom Motorcycles'' je ime radionice za kastamizaciju motora iz Vršca koja je napravila jedan interesantan primerak cafe racera pod nazivom CLUB 125.  Ako za ovu radionica za izradu custom motocikala do sada niste čuli onda i te kako zaslužuje da je bolje upoznate. Pogotovo njen model CLUB 125, cafe racer za kojim se definitivno okreću svi kuda on prođe.

 

Cafe_Racer_003.jpg

 

CLUB 125 je projekat koji je nedavno završen i uspešno testiran vožnjom od Vršca do Beograda gde je bio povodom ''The Distinguished Gentleman’s Ride'' koji je održan u septembru ove godine.

 

Cafe_Racer_006.jpg

 

Kao njegova osnova je poslužio stari Suzuki GN 125 iz 1998. godine, koji dolazi sa modifikovanim zadnjim delom rama, sređenim i osveženim agregatom, kao i prepravljenim amortizerima koji su prilagođeni ostatku mašine.

 

Cafe_Racer_007.jpg

 

Na njemu je rezervoar za gorivo sa Honde CB 400 N, doduše u modifikovanom izdanju, zapremine oko 7 litara, koji će takođe biti ''dom'' svoj elektronici motocikla kao i akumulatoru. Udobno sedište sa kožnim tapacirungom je specijalno dizajnirano i izrađeno za CLUB 125. Otvara se pritiskom na dugme na instrument tabli, a nudi dovoljno prostora za odlaganje dokumenata, alata i omanje torbice. Nosač prednjeg svetla je izrađen od nerđajućeg čelika i posebno je izrađen za CLUB 125, dok se motocikl može pohvaliti i zadnjom LED signalizacijom. Nožne komande su unikatne, pravljene od aluminijuma T6310, dok su duraluminijumski heblovi sa nosačima namenski projektovani i izrađeni za CLUB 125. Kao tačka na ''i'' je auspuh, kratki konus bez prigušivača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolja stvar u vezi novog KTM 790 Duke je njegova cena!

 

172979-ktm-790-duke-1.jpg

 

KTM 790 Duke donosi novu platformu austrijskog brenda, zasnovanu na paralelnom twin agregatu zapremine 800 kubika. Već znamo da će ova twin platforma dati adventure varijantu, KTM 790 Adventure R, koja je svoje pojavljivanje imala na EICMA sajmu u Milanu.

 

172980-KTM-790-Duke-2.jpg

 

U narednim godinama možemo da očekujemo druge 790 modele, kako iz KTM-a, tako i one sa Husqvarna znakom. To su i te kako dobre vesti, jer je 790 Duke moćan motocikl sa dosta toga u ponudi.

 

KTM-790-Duke-5.jpg

 

Lider svoje klase kada je elektronika pitanju, KTM 790 Dike donosi kontrolu proklizavanja sa inercijalnom mernom jedinicom (IMU), ABS-om, kontrolom paljenja, ride-by-wire sistemom i kvikšifterom - i to u standardnoj opremi. Tu su još i TFT instrument tabla u boji, proklizavajuće kvačilo i LED far. Kada je reč o onome što nudi, 790 Duke definitivno postavlja nove standarde u svojoj kategoriji, ali on ima još jedan adut, a to je cena, za koju je KTM naveo da će biti manja od 10.000 evra. Time će Austrijanac biti žestok rival modelima kakvi su Ducati Hypermotard 939 i Ducati Monster 821, Triumph Street Triple 765, BMW F800R i Aprilia Shiver 900. Treba pomenuti da nijedan od konkurentnih modela nema kontrolu proklizavanja sa IMU, a da ne pominjemo koliko je ABS na 790 Duke napredniji. Očekivanja sau da motocikl napravi pravu pometnju na tržištu modela srednje kategorije, ali i da izazove reakcije drugih evropskih brendova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki Katana 3.0 koncept izgleda odlično

 

suzuki-katana-koncept-1.jpg

 

Jedan od dvotočkaša koji se nije našao u centru pažnje ovogodišnjeg EICMA sajma je jedan koncept, koji je više pažnje privukao na društvenim mrežama nego u halama u Milanu. Ime koncepta je Katana 3.0 i predstavlja zanimljivu ideju kako bi Suzuki mogao da oživi jedno od svojih kultnih imena. Iza koncepta stoji italijanski magazin Motociclismo, koji ga je završio uz veliku pomoć dizajnera Rodolfa Fraskolija i radionice Engines Engineering, tako da Katana 3.0 nije zvanični koncept japanske kompanije, kao što su se mnogi ponadali.

 

Suzuki-Katana-koncept-2.jpg

 

Međutim, dobar signal je činjenica da je koncept izložen na Suzukijevom štandu. Zasnovan je na Suzuki GSX-S1000F sportskom motociklu, cilj koncepta je da pokaže kako bi Hamamacu mogao da oživi klasično ime iz svoje linije. Što se koncepta tiče, sviđa nam se šta je Fraskoli (koji je između ostalog napravio Moto Guzzi Griso i Triumph Street Triple) napravio, a definitivno je privlačniji od GSX-S100F. Ostaje pitanje da li bi ovakva retro tema dobro prošla kod onih koji ne poznaju istoriju Katana linije? Teško je dati odgovor na to, ali nam je drago da Suzuki ima sluha za projekte poput ovog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...