Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Yamaha Star Venture: novi japanski luksuzni tourer

 

yamaha-star-venture-1.jpg

 

Yamaha je otkrila novi touring model koji kombinuje klasičan stil s modernom tehnologijom. Upoznajte novi Yamaha Venture (Star Venture). Najinteresantnije je da namera novog Japanca nije da bude retro tourer poput nekih Harley-Davidson/Indian modela.

 

yamaha-star-venture-2.jpg

 

Novi Venture ima dizajn neo-retro stila, moderni i vazduhom hlađeni V-twin agregat, a donosi širok izbor opreme. Celokupan paket je pravi rival BMW-ovom K 1600 B modelu.

 

yamaha-star-venture-3.jpg

 

''Srce'' novog motocikla, pomenuta V-twin jedinica, ima zapreminu od 1.854 kubika i donosi ubrizgavanje goriva i šestostepeni prenos. Smešten iznad njega je rezervoar u koji može da stane oko 22 litra goriva, nudeći autonomiju od blizu 355 kilometara. Za pomoćnu snagu je zadužen Sure-Park sistem, koji se kontroliđše preko prekidača na ručicama. Mali električni motor pruža mogućnost da se malim brzinama kreće napred i nazad, radi lakšeg manevrisanja na parkingu ili u garaži. Uz sve to, tu je ''ride-by-wire'' sistem, kontrola proklizavanja, tempomat, podesivi modovi vožnje za različite uslove i, naravno, ABS. Iskombinujte ovo ve sa novom šasijom, niskim centrom mase i podesivim ogibljenjem i dobijate odličan motocikl kako za otvoren put, tako i za krivudave planinske deonice.

 

Venture za putnike nudi grejače sedišta, podesivo vetrobransko staklo, kao i panele oklopa koji se mogu podesiti da štite od vetra kad je hladno ili da leti omogućuju bolji protok vazduha. Treba pomenuti i Smart Key sistem paljenja, koji omogućava startovanje mašine ili pristup koferima bez korišćenja samog ključa. Tu su info-zabavni sistem i snažni zvučni sistem, uz Bluetooth povezivanje, glasovne komande, navigaciju i druge funkcije. Star Venture će biti dostupan u dva paketa opreme - standardnom, koji će koštati 24.999 dolara i Transcontinental, čija cena će biti 26.000 dolara. Ovaj drugi će ponuditi više skladišnog prostora, USB portove, alarm, CB radio, LED maglenke, audio sistem za suvozača i GPS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzukijev turbo sportski motocikl ide u serijsku proizvodnju

 

suzuki-recursion-koncept.jpg

 

Suzukijev turbo sportski motocikl je još jednom dospeo u žižu javnosti, nakon što su nedavno otkriveni patenti japanskog proizvođača. Dvocilindarska turbo mašina predstavlja evoluciju Suzuki Recursion koncepta (na slikama), predstavljenog 2013, dok će finalna proizvodna verzija najverovatnije imati XE7 turbo agregat, predstavljen na sajmu u Tokiju 2015, a koji je već sad spreman za serijsku proizvodnju. Kompanija je za razvoj koncepta i za njegovu pripremu za serijsku proizvodnju, potrošila četiri godine, pa nije ni čudo što su patenti privukli dosta pažnje.

 

suzuki-recursion-koncept-4.jpg

 

Imajući u vidu da sportski motocikli srednje kategorije polako gube popularnost na tržištu (pogotovo četvoroclindarski supersport modeli od 600 kubika), novi Suzukijev turbo twin agregat ima potencijal da ovom segmentu vrati staru slavu. Izbor je pao na XE7 agregat jer više odgovara za svrhu serijske proizvodnje, mada ima tu nekih stvari koje bi mogle da se izmene, poput međuhladnjaka postavljenog na vrhu glave cilindra. Za razliku od Recursion koncepta, najavljeni model će imati čelični trelis ram, a ne aluminijumski. Ovakva promena sugeriše bolji pristup samom agregatu, ali i više mesta da se on postavi. Još uvek je rano govoriti kakve će biti konačne cifre, ali je verovatnoća prilično velika da bi pomenuti turbo twin agregat od 600 kubika mogao da donese oko 150 KS i 100 Nm obrtnog momenta, što su solidne brojke čak i litarsku mašinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opsesija: BMW R100RT u kafe-rejser izdanju

 

bmw-r100rt-cafe-racer-3.jpg

 

Kada u svojoj garaži imate sedam BMW motocikala, od kojih najstariji ima blizu sedam decenija - a pritom nemate automobil - slobodno možemo reći da je hobi postao opsesija. Ali šta raditi kada skupljanje motocikala više nije dovoljno? Odgovor je lak, počnite s njihovih sređivanjem.

 

bmw-r100rt-cafe-racer-6.jpg

 

Upoznajte Marka Džonstona, mašinskog inžinjera iz Kejp Tauna u Južnoj Africi, koji je rešio da sa svetom podeli svoj prvi custom projekat, jedan od najpedantnijih po pitanju detalja, koji smo ikada videli.

 

bmw-r100rt-cafe-racer-1.jpg

 

U Markovoj garaži ćete naći R67/2 iz 1952, R80G/S, pa čak i HP2, ali je ''pod nož'' otišai R100RT iz 1980. godine. Razlog zašto baš taj model? Prema Markovom priznanju, ovo mu je najmanje omiljen motocikl.

 

bmw-r100rt-cafe-racer-7.jpg

 

''Kupio sam ga tu u svom kraju. Radio je, ali je definitivno imao bolje dana. Važna mi je bila i godina proizvodnje, jer stariji modeli imaju aluminijumski air box koji sam hteo da iskoristim u radu.'' Ideja o stvaranju kafe-rejser modela je Marku bila izuzetno primamljiva. ''Hteo da sam da od nečeg starom napravim modernu kreaciju, ali da zadržim dušu motocikla tj. njegov izvanredni vazdušno hlađeni bokser motor.'' Da bi osvežio prednji deo, Mark se odlučio za set obrnutih viljuški sa Suzuki GSX-R 600, a Japanac je bio donor svojih Brembo kočnica. Felne su BMW-ove i pripadaju eri iz koje sam motocikl potiče, a treba napomenuti da ih je bilo izuzetno teško naći u Južnoj Africi. Radove na prednjem delu zaokružuju mali far na ručno napravljenom kućištu, kao i ručno napravljeni prednji blatobran, a primetno je da je Mark izuzetno vodio računa i o najsitnijim detaljima prilikom rada. Da bi mu smanjio težinu, Mark je originalni rezervoar za gorivo zamenio onim sa BMW R50/5. Motocikl je dobio po meri napravljen podram i sedište, a XXI vek je vidljiv po integrisanim LED zadnjim svetlima. Mark priznaje da je najviše vremena proveo radeći na zadnjem delu, želeći da linije budu savršene simetrije, jer je i sam primetio kod BMW kafe-rejsera da je često jedan amortizer postavljen pod većim uglom.

 

Što se agregata tiče, on je ostao u fabričkom stanju, ali treba pomenuti da je potpuno rastavljen da bi Mark bio siguran da je svaki deo potpuno ispravan. Tu je Motogadget m-Unit elektronika, a sam Džonston priznaje da je morao da prouči BMW-ov sistem paljenja kako bi sve bilo u najbolje redu. Ostali Motogadget dodaci uključuju brzinomer, ručice, retrovizore i indikatore promene pravca, kao i m-Lock sistem paljenja bez ključa. Imajući u vidu njegovu ljubav prema bavarskom brendu, sređivanje spoljašnjeg izgleda je bio lak posao. Motocikl dolazi u beloj boji, suptilnim crnim ukrasnim detaljima za elegantnu i uglađenu pojavu. Mark je na ovom motociklu radio punih godinu dana, a kako sam kaže, to je bilo dobro utrošeno vreme. Sad se ''navukao'' i već planira naredni projekat, čija zvezda će biti R80G/S. ''Najveća želja mi je da po svojoj meri sredim R nineT'', poručio je za kraj Džonston.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta predstavila prvi RVS model

 

mv%20agusta%20ab.jpg

 

Pre otprilike mesec dana, MV Agusta je objavila veoma misteriozan teaser video sa motociklom skrivenim u tami i slovima RVS, a brzo je stigla potvrda da se radi o skraćenici koja označava odeljenje za izradu specijalnih vozila. Sada, RVS (Reparto Veicoli Speciali) otkriva svoju prvu kreaciju, koja stiže kao deo inicijative MV Aguste za proizvodnju u posebno izrađenih motocikala, epskih razmera. Kako je poručio predsednik i izvršni direktor kompanije, Đovani Kastiljoni, kompanija je na jednom mestu dovela najbolje dizajnere i inžinjere kako bi finalne kreacije bile jedinstvene. Šef dizajnerskog odeljenja, Adrijan Morton, će imati punu kreativnu slobodu u zamišljanju novi i izvanrednih MV Agusta modela.

''MV Agusta motocikli predstavljaju spoj tehnologije, strasti i dizajna. Sa RVS programom nam je cilj da tu strast, ali i emociju, pretvorimo u dinamičan i poseban dvotočkaš'', izjavio je tehnički direktor, Brajan Gilen. Prva kreacija je MV Brutale 800, mračnog izgleda, sređen o vrha do dna, dok je naš omiljeni deo posebno izrađeni SC Project izduvni sistem sa RVS slovima na sebi. Još uvek nije poznato kada će RVS program biti dostupan za javnost, ali je kompanija definitivno uspela da privuče pažnju ljubitelja motocikala. Imajući u vidu da je pre nekoliko meseci MV Agusta bila pred zatvaranjem, čini se da bi RVS program mogao da udahne novi život italijanskom proizvođaču.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia predstavila novi Dorsoduro 900

 

aprilia-dorsoduro-900-1.jpg

 

Aprilia je sa zadovoljstvom predstavila novi motocikl, nastao sa jednim ciljem, a to je da pruži tonu zabave na putu kombinujući najbolje karateristike sportskog motocikla i supermotarda. Molimo aplauz ua Dorsoduro 900, u varijanti za 2018! Dizajn italijanskog motocikla igra veliku ulogu kada je reč o zabavnom delu, jer je razvojni tim uložio dosta truda da strukturu svede na minimum. Osnova je čelični trelis ram, u kombinaciji sa aluminijumskim pločama, što je tehnologija direktno inspirisana kompanijim radom u svetskom supermoto šampionatu.

 

aprilia-dorsoduro-900-2.jpg

 

Gornji deo rama je spojen s aluminijumskim pločama preko vijaka izuzetne idržljivosti, pa je konačan rezultat izuzetno kruta, ali laka struktura, pogodna da izvuče najbolje iz V-twin agragata zapremine 900 kubika. Još jedna upadljiva karakteristika je položaj amortizera, koji ostavlja dragocen prostor za optimalni raspored izduvnog sistema. Amortizer je povezan s aluminijumskom zadnjom viljuškom, prilagođenom da izdrži neujednačen pritisak.

 

aprilia-dorsoduro-900-5.jpg

 

Prednji deo je oslonjen na novu Kayaba viljušku, gotovo pola kilograma lakšu, uz mogućnost prilagođavanja. Paket kompletiraju nove felne, čak više od 2 kilograma lakše nego na prethodnom Dorsoduro 750 motociklu, što za posledicu ima bolje upravljačke karakteristike i ubrzanje. V-twin je ''porastao'' na 900 kubika. Maksimalnih 95 KS je dostupno na 8.750 obrtaja, a 90 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.500. Naravno, agregat je pretrpeo još promena - redizajniran klipove za manje trenje, rebalansiranu novu radilicu, efikasniji sistem podmazivanja kartera, nove ubrizgivače, redizajniran izduv, kao i novu jedinicu za kontrolu rada motora, uz ride-by-wire.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Scrambler dobio dve nove verzije

 

ducati-scrambler-nove-verzije-2.jpg

 

Stižu lepe vesti za sve ljubitelje Ducati brenda jer je italijanski proizvođač predstavio dve nove varijante popularnog Scrambler modela.

 

ducati-scrambler-nove-verzije-3.jpg

 

Ducati je na događaju u francuskom Bijaricu svetu oktrio Mach 2.0 i Full Throttle.

 

ducati-scrambler-nove-verzije-4.jpg

 

Inspiracija za ime Mach 2.0 dolazi od motocikla koji je tokom šezdesetih ispisao istoriju italijanske kompanije. 1965. Mach 1 250 je lansiran, postavši klasik svog vremena. Ne treba pominjati da ime treba da asocira na brzinu i pokret, pogotovo što je ''mah'' jedinica za supersoničnu brzinu. Elegantnog izgleda, Scambler Mach 2.0 dolazi sa Flat Track Pro sedištem, izduvnim sistemom u crnoj boji, dok sveže grafike potpisuje Roland Sends. One izgledom podsećaju na Bell Cross Idol kacigu i donosw boje koje podsećaju na trendove koji su na američkoj zapadnoj obali vladali tokom sedamdesetih. Scrambler Full Throttle dolazi sa novim rezervoarom za gorivo, prednjim blatobranom, kao i sa novim bočnim panelima. Ducati se potrudio da dva motocikla ostave snažan utisak na događaju u Francuskoj, nakon što su Borgo Panigale napustila 12. Juna. Na put su krenuli u dva Volkswagen kombija koji su istovremeno emitovala ''živ'' program radija Ducati Scrambler.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unu - šarm Vespe za električno doba

 

unu-skuter-1.jpg

 

Jedan od najvećih problema električnih motocikala u danima kada su počeli izalazak na tržište je preterani trud oko dizajna. Neki su i dan danas zadržali tu osobinu, poput ''junaka'' naše današnje priče, skutera čiji kreatori su se svojski potrudili da liči na Vespu.

 

unu-skuter.jpg

 

Kopiranje nikada nije dobra ideja, ali ako je već to opcija, treba izabrati model sa čijim dizajnom nema greške. Italijanski klasik je najbolji primer za to.

 

unu-skuter%2011.jpg

 

Rezultat u ovom slučaju je Unu, elekstrični skuter izvanrednog stilskog izgleda. Radi se o dvotočkašu dizajniranom i napravljenom u Nemačkoj, koji zahvaljujući svojom Panasonic litijum-jonskoj bateriji, teškoj 8 kg, dolazi s autonomijom od 50 km. Baterija se vadi, što omogućuje lako punjenje, za koje je potrebno i do pet sati. Za one kojima 50 km nije dovoljno, tu je i slot za drugu bateriju, čime se autonomija povećava na 100 km. Snagu isporučuje jedan od tri Bosch električna motora u ponudi - od 1.000, 2.000 ili 3.000 W, uz maksimalnu brzinu od 45 km/h. Kako je Unu zamišljen kao prevozno sredstvo u urbanim uslovima, to bi trebalo da bude dovoljno. Ceo skuter je težak oko 58 kilograma - bez baterije, uz nosivost od 150 kg. Što se cene tiče, osnovna verzija - s jednom baterijom i sa motorom od 1.000 W koštaće 1.799 evra, dok je cena dodatne baterije 700 evra. Za najskuplju varijantu će biti potrebno izdvojiti 2.799 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro spremna za off-road

 

ducati-multistrada-enduro-pro-1.jpg

 

Tokom poslednjih nekoliko godina, Ducati Multistrada 1200 je polako transformisala u kredibilnu off-road mašinu, a sada je napravila još jedan korak ka utvrđivanju svog statusa. Stiže novi 1200 Enduro Pro, napravljen na osnovama Multistrade 1200 Enduro, a kako navode iz kompanije, motocikl je dizajniran za vozače željne off-road vožnje i istraživanja.

 

Ducati-Multistrada-Enduro-Pro-2.jpg

 

Enduro Pro donosi dosta novina u smislu izgleda. Tu je pre svega nova kombinacija boja, uz podram u crnoj farbi i niže postavljeno vetrobransko staklo. Da bi vozači još više bili motivisani da siđu s asfalta, tu su Pirelli Scorpion Rally pneumatici, kao i Touratech protektori. Ducati ne bi bio Ducati da nema prepoznatljivi soundtrack, za koji je zadužen titanijumski Termignoni izduv. Ostatak motocikl je isti, što znači da ga pokreće standardni Testastretta DVT agregat, zapremine 1.200 kubika. Tu su i kontrola proklizavanja, različiti modovi vožnje i ABS, dvotočkaš i dalje nudi udobnost standardnog Enduro modela, uključujući tempomat, rezervoar od 30 l i polu-aktivno ogibljenje. Elektronski paketi oba motocikla su slični, s tim što BMW ima i Pro modove, namenjene agresivniPoznavaocima prilika je jasno da je Enduro Pro napravljen kao takmac novom BMW R1200 R1200GS Rallye modelu. joj vožnji. Vrata su i dalje otvorena za Multistrada 950 Enduro, koji bi možda mogao da dobije 21-inčnu prednju felnu. Za sada nema informacija o takvom motociklu, ali 114 KS i enduro od 200 kg - ko bi to odbio.

Očekujte novi motocikl ovog leta uz cenu od oko 21.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CCM Spitfire Cafe Racer spreman da osvoji tržište

 

ccm-spitfire-cafe-racer-1.jpg

 

Britanski CCM je proširio svoju nedavno kreiranu liniju modela Spitfire, a najnoviji njen član je nova cafe racer varijanta. CCM Spitfire Cafe Racer, kako glasi njegov naziv, donosi isti agregat i šasiju kao originalni motocikl, s tim što donosi stilska rešenja svojstvena segmentu po kojem je nazvan.

 

CCM-spitfire-cafe-racer-2.jpg

 

Posebno se izdvaja jednocilindarski agregat zapremine 600 kubika, koji donosi 55 KS i 58 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Čak i sa ručno napravljenim čeličnim ramom, Cafe Racer donosi težinu od svega 125 kilograma, što je izuzetna karakteristika. Spitfire liniija je donela veliki uspeh za proizvođača iz Boltona, a prva serija od 100 motocikala je rasprodata za svega nekoliko sedmica. Što se Cafe Racer modela tiče, on će biti dostupan u 250 primeraka, a prve isporuke se očekuju do kraja godine. Cena iznosi 9.247 funti, što je oko 10.500 evra. Pa, ako volite, požurite. :) 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha MT-10 Tracer - nada ipak postoji!

 

yamaha-mt-10.jpg

 

Marta prošle godine pojavili su se navodi da je Yamaha i zvanično odustala od touring verzije MT-10. Kako se situacija na tržištu može promeniti neverovatnom brzinom, tako stižu informacije da je japanska kompanija registrovala naziv ''Tracer GT'', koji bi trebalo da se nađe na dugo očekivanoj, ali nikad realizovanoj verziji MT-10. Kako Yamaha nikada nije progovorila o ''Tracer GT'' odrednici, pa tako može da se dogodi da je u pitanju napredniji touring paket za postojeće Tracer modele. Ima i onih koji spekulišu da se radi o dugo očekivanom MT-10 Tracer modelu. Kako postoje Tracer verzije MT-07 i MT-09 motocikala, MT-10 zvuči kao logičan potez.

Ali i nije tako. Razlog je jednostavan: kako je MT-10 zasnovan na R1, takva kreacija bi u stvari bio R1 tourer. Ipak, takva ideja ne zvuči previše suludo. BMW je napravio touring verziju S1000RR superbajka, nazvavši je S1000XR, a model je na nekim tržištima postao prodavaniji od RR. S druge strane, Ducati je sa Multistradom 1200S sam napravio segment sportskih touring motocikla. MT-10 Tourer Edition je lansirana početkom godine, a veliki broj onih smatra da je to bio test za Tracer verziju. Odgovore bi mogli brzo da dobijemo, možda već na jesenjem EICMA sajmu u Milanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati XDiavel u rukama Freda Krugera

 

xdiavel-kruger-1.jpg

 

Ducati je svoj XDiavel model veštim rukama Belgijanca Freda Krugera, poznatog po svojim modelima izrađenim po meri. Njegov zadatak je da izradi posebno izdanje kruzera kompanija iz Bolonje. U nastavku je konačan rezultat, a vi procenite da li je posao uspešno odrađen.

 

xdiavel-kruger-3.jpg

 

Motocikl je nazvan Thiverval, po maloj trkačkoj stazi nedaleko od Pariza, a svoju premijeru će imati ovoga vikenda na jednoj drugoj, znatno poznatijoj stazi - Spa u Belgiji, gde će učestvovati na ''Biker’s Classic'' događaju, koju svaka godine okupi na hiljade motociklista iz čitave Evrope.

 

xdiavel-kruger-7.jpg

 

Srce motocikla je monstruozni V-twin agregat koji pokreće XDdiavel. Agregat je centralni deo kreacija, ne skriva ga čelični trelis ram, a dizajneri su posebno vodili računa da linje budu što jednostavnije.

 

xdiavel-kruger-6.jpg

 

Rezervoar za gorivo i zadnji deo su kompletno sređeni, dok se na zadnjem delu nalaze složeni izduvni sistem i novi dizajn zadnjeg svetla. Ducati je od Krugera tražio da motocikl zadrži osnovnu DNK XDiavela, a originalni far i kombinacija crne boje i hromiranih elemenata do savršeno naglašava.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glavni grad Vijetnama proteruje motocikle do 2030.

 

167786-hanoj.jpg

 

Avgusta prošle godine, Vijetnam je najavio nameru da do 2025. protera motocikle iz glavnog grada, Hanoja. Cilj zabrane je rešiti saobraćajne probleme u prestonici, ali i promocija javnog prevoza. Međutim, nakon što su prvobitni planovi naišli na žestok otpor, krajnji rok implementacije planova je pomeren na 2030. Na putevima Hanoja, koji prema popisu iz 2015. ima 7.7 miliona stanovnika, u ovom trenutku ima 4.9 miliona motocikala i skutera. Tokom 2015. godine, svakog meseca je registrovano između 8.000 i 20.000 novih dvotočkaša, a procenjuje se da će ih do 2020. na ulicama biti 7 miliona. Javni prevoz vijetnamske prestonice čini 1.000 autobusa, koji mesečno preveze 27 miliona putnika. Planovi za proširenje sistema javnog prevoza uključuje izgradnju metroa sa šest stanica, tri nove autobuske linije i čak 18 novih mostova - do 2031. godine. Veliki broj automobila, a naročito motocikala je doveo i do povećanja nivoa zagađenosti, a vazduh u Hanoju je označen kao ''nezdrav''. Hanoj će, ukoliko ova mera uspe, biti prvi grad koji je u potpunosti zabranio dvotočkaše. Pariz je 1. jula prošle godine uveo sličnu zabranu, proteravši s ulica sve motocikle proizvedene pre 1999.

 

Na video snimku u nastavku možete steći uvid u haos koji vlada na ulicama Hanoja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna motocikli uskoro Made in India

 

husqvarna.jpg

 

KTM i indijski proizvođač Bajaj su prošili svoju međusobnu saradnju, pa je u nju sada uključena i Husqvarna, švedski brend koji su Austrijanci kupili 2013. Pod vlasništvom KTM-a, novi Svartpilen 401, Vitpilen 401 i Vitpilen 701 Husqvarna modeli će se proizvoditi u Matighofenu, a na tržište će stići 2018. Nakon prve proizvodne serije, proizvodnja Svartpilen i Vitpilen 401 mašina će se preseliti u fabriku kompanije Bajaj u indijskom Čakanu. Bajaj ima ambiciozne planove s Husqvarnom. Kako saopštavaju iz kompanije, po rasporedu je proizvodnja 100.000 KTM i Husqvarna motocikala u 2017. i 200.000 u narednoj godini. Da podsetimo, u dosadašnjem toku godine, prodato je 30.000 Husqvarninih modela. Bajaj već proizvodi KTM Duke 125 i 390, kao i RC 125 i 390 modele, a od kako je došlo do njihovog spajanja, KTM je postao drugi najveći proizvođač motocikala u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambretta predstavila svoj prvi skuter u ovom veku

 

lambrettas-v-special-1.jpg

 

Lambretta se konačno vratila korenima novim neo-retro skuterom. Svete, upoznaj V-Special, prvi kompanijin skuter napravljen u XXI veku. Novi V-Special bi trebalo da bude idealan izbor za one kojima se dopada retro stil, ali nisu ljubitelji Vespi.

 

lambrettas-v-special-2.jpg

 

Dizajn je delo čuvene kuće Kiska, poznate po radovima za KTM i Husqvarnu, i odrađen je zajedno sa zajednicom ljubitelja Lambreta brenda. Predstavlja sintezu klasičnih dizajnerskih elemenata i modernog pristupa. Mašina muževnog izgleda dolazi u tri varijante, nazvane V50, V125 i V200.

 

lambrettas-v-special-3.jpg

 

Kao što ime sugeriše, V50 pokreće motor zapremine 49,5 kubika, koji donosi 3,5 KS. Ispunjava Euro4 standard, ima električni starter i maksimalnu brzinu od 45 km/h. Verzija s agregatom od 125 donosi 10 KS, a jedinica od 200 kubika - oko 12 KS. Od ostalih karakteristika treba navesti LED svetla, punjač od 12V, veliki skladišni prostor ispod sedišta, bočni i centralni štender, kao i LCD instrument tablu i mogućnost Bluetooth povezivanja.

 

lambrettas-v-special-6.jpg

 

Čini se da je dosta novca uloženo u oživljavanje ovog brenda, a planovi se ne završavaju na ovom skuteru. Naime, Lambretta radi na oživljavanju nekih od svojih kultnih klasika - GP200 i SX200, u Euro4 i električnim varijantama. Iz kompanije poručuju da očekuju odlične reakcije poklonika ovog brenda, pogotovo onih zagriženih kolekcionara. O popularnosti dizajna Lambretta skutera govori činjenica da je tržište prepuno replika iz Kine, Indije i Tajlanda, a Lambretta navodi da će se tome uskoro stati na put preko nedavno oformljenog pravnog tima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debitovao Ducati 1299 Panigale R Final Edition

 

Ducati-1299-Panigale-R-Final-Edition-4.j

 

Ducati je najzad otrkio svoju Final Edition verziju svog 1299 Panigale superbajka, nazvanu Ducati 1299 Panigale R Final Edition. Motocikl deli određene delove motora sa 1299 Superleggera modelom i donosi 209 KS (na dinamometru), što je cifra kojom se i te kako može uporediti sa njom.

 

Ducati-1299-Panigale-R-Final-Edition-2.j

 

Iako imaju slične brojke kada je snaga u pitanju, Final Edition Panigale nije toliko opsednut težinom kao Superleggera, pa su u njegovoj izradi korišćeni konvencionalniji materijali. U prevodu, to znači da nema pregršt ugljeničnih vlakana kao na Superleggeri. Final Edition je težak 190 kilograma, oko pola kilograma lakši od 1299 Panigale S modela, odnosno 5,4 kilograma više od Panigale R mašine. Ono po čemu se Final Edition izdvaja je činjenica da s radi o poslednjem Ducati V-twin superbajku, bar kada se radi o dužem vremenskom periodu.

 

ducati-1299-panigale-r-final-edition-1.j

 

E sad, sama serija jeste numerisana, ali nije ograničena. To znači da će svaki motocikl imati poseban proizvodni broj ugraviran na sebi, ali Italijani nisu postavili limit kada je broj napravljenih primeraka u pitanju. Računica je jasna: dokle god bude potražnje za njim, on će se proizvoditi. Srce Final Edition verzije je V-twin agregat zapremine 1.285 kubika, u kombinaciji sa Akrapovič izduvnim sistemom izuzetno male težine, koji stilski vuče svoju inspiraciju sa WSBK jedinice koju Ducati Corse koristi na Panigale R motociklu. Za oko posebno zapada nova trobojna grafika, koju ovog vikenda u čast lansiranje Final Edition, na svojim WSBK motociklima nositi Čez Dejvis i Marko Melandri, vozači Ducati tima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM RC 390 osvežen za 2017.

 

ktm-rc390-2.jpg

 

KTM je objavio listu promena za RC 390 sportski motocikl, u varijanti za 2017. godinu, koja uključuje novi ride-by-wire, bočno postavljeni izduvni sistem i novo kvačilo. Kako navode iz kompanije, novi ride-by-wire omogućava bolje ubrzanje jednocilindarskog agregata zapremine 373.2 kubika, a celokupan sistem je zaslužan za bolju efikasnost kada je potrošnja u pitanju.

 

ktm-rc390-1.jpg

 

Na raspolaganju je 43.5 KS na 9.500 o/min i 35 Nm maksimalnog obrtnog momenta 7.250. Uz šestostepeni prenos, RC 390 nudi kompbinovanu potrošnju od 3.5 litra na 100 km uz emisiju ugljen-dioksida od svega 82 g/km.

 

ktm-rc390-3.jpg

 

Iako to nije bio slučaj sa ranijim RC 390 modelima, nova verzija ima tradicionalnije postavljeni izduvni sistem, a razlog tome su strožije emisione regulative, koje su stupile na snagu uvođenjem Euro4 standarda. Napred je 320-milimetarska disk kočnica, uz Brembo radijalne kočione čeljusti, dok ABS u standardnom paketu, potpisuje Bosch. Kada je reč o ergonomiji, RC 390 donosi nekoliko promena. Ručice kvačila i kočnice su sada podesive, retrovizori su širi - pružajući bolji pregled - dok je suvozačevo sedište redizajnirano da pruži poboljšanu udobnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vespa otkrila Sei Giorni specijalno izdanje

 

vespa-sei-giorni-1.jpg

 

Vespa je dobila novu specijalnu verziju, nazvanu Sei Giorni, ili u prevodu ''šest dana'', a posvećena je Vespi Sport koja je 1951. na trci ''Šest dana Varezea'' osvojila čak 9 zlatnih medalja. Zasnovana na aktuelnoj generaciji Vespe GTS, stil nove specijalne verzije je direktna referenca na klasični stil italijanskog proizvođača.

 

vespa-sei-giorni-5.jpg

 

Instrument tabla je takođe inspirisana originalnim modelom od pre šest i po decenija, sa elegantnim izgledom i analognim brzinomerom na beloj pozadini. Međutim, tu ipak ima savremene tehnologije koja vozaču pruža pregršt potrebnih informacija.

 

vespa-sei-giorni-2.jpg

 

Izgled modela naglašavaju kožno sedište i Vespa Racing Team grafika iz pedesetih, kao i zatamnjene felne, paneli izduvnog sistema, ali i drugi sitniji detalji. Kako se radi o ograničenoj seriji, tu je specijalna pločica sa serijskim brojem, a izdvojićemo USB port,ABS i LED svetla. Naravno, kao i svi GTS modeli, Sei Giorni možete sređivati preko dugačke liste dodataka, koja uključuje vetrobransko staklo, kofer zapremine 42 litra, zaštitu od krađe, kao i Tom Tom Vio GPS jedinicu. Skuter pokreće vodom hlađeni agregat zapremine 300 kubika, koji ispunjava Euro4 standarde, a donosi 21 KS i 22 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Tu su i električni starter, CVT, kao i rezervoar zapremine 8.5 litara. Vespa nije otkrila cenu i broj primeraka koji će biti proizvedeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha otkrila osveženi X-MAX 400

 

yamaha-xmax-400-1.jpg

 

Yamaha je otkrila detalje osveženog X-MAX 400 maksi-skutera, koji donosi novi stilski izgled i tehnička poboljšanja. Japanac donosi određene promene na karoseriji, inspirisane manjim, X-MAX-300, modelom, uz LED svetla i napred i pozadi.

 

yamaha-xmax-400-2.jpg

 

X-MAX 400 je smršao 5 kilograma, za ukupnu težinu od 210 kg, a dobio je i nove viljuške. Srce skutera, jednocilindarski agregat zapremine 400 kubika sada ispunjava Euro4 emisione standarde.

 

yamaha-xmax-400-3.jpg

 

Sedište je reoblikovano, tu i novi dizajn aluminijumskih felni, a na instrument tabli se nalaze analogni brzinomer i obrtomer.

 

yamaha-xmax-400-4.jpg

 

Skladišni prostor ispod sedišta je povećan i sada se u njega mogu smestiti dve full-face kacige, a iz Yamahe navode da novi X-MAX 400 dolazi sa kontrolom proklizavanja i beskontaktnim paljenjem. Što se boje tiče, skuter je dostupan u plavoj i u dve nijanse sive, a dolazak u prodajne salone očekujte ove jeseni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loša situacija za Harley-Davidson

 

harley-davidson-street-rod-1.jpg

 

Harley-Davidson je saopštio prodajne rezultate za drugi kvartal 2017, koji pokazuju da je čuveni proizvođač na matičnom tržištu zabeležio pad od 9.3%. Ništa bolje Harley nije prošao ni van Sjedinjenih Država, gde pad iznosi 2.3%. Ukupno gledano, kompanije je u drugom kvartalu ove godine prodala 6.7% motocikala manje nego u istom periodu prošle godine. Kako je izjavio izvršni direktor kompanije iz Milvokija, ovakvi rezultati bi mogli da dovedu i do smanjenja broja zaposlenih.

Nakon što su objavljene ove cifre, akcije Harley-Davidsona su pala za više od 10%. Što se konkretnih tržišta tiče, na gotovo svakom su zabeleženi slabiji rezultati, dok je jedino u Južnoj Americi ostvaren rast prodaje. Prema očekivanjima kompanije, do kraja godine će ukupno biti dilerima isporučeno između 241.000 i 246.000 jedinica. Što se finansijskog aspekta stvari tiče, Harley-Davidson je u drugom kvartalu zaradio 258.9 miliona dolara, što je 8.3% na manje nego u prošloj godini. Prihodi kompanije su pali za 5% na 1.77 milijardi dolara. Imajući u vidu ovakvu situaciju treba se zapitati koliko su ozbiljne glasine da će američki brend kupiti Ducati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigla Honda Africa Twin Rally, još jedan model u planu

 

honda-africa-twin-rally.jpg

 

U Italiji napravljena specijalna Africa Twin Rally verzija, privukla je mnogo pažnje, a celokupna priča oko motocikla je prilično složena.

Rally model je delo kompanije Red Moto, Hondinog zvaničnog uvoznika za Italiju, koji je želeo da duh Dakara ugradi u japanski model. Rezultat toga je specijalna i skupa ograničena serija, koja donosi premijum delove, modifikovanu karoseriju, sedište iz jednog dela, a stilski u mnogome podseća na Hondinu 450 Dakar repliku, makar kad je prednji deo u pitanju. Iz Honde su potvrdili da je Africa Twin Rally urađen u saradnji sa kompanijom Red Moto, kao i da će ograničeni broj primeraka biti ponuđen isključivo kupcima u Italiji. Ono što je zanimljivije je činjenica da bi na EICMA sajmu u Milanu mogli da vidimo novi adventure model. On sigurno neće biti radikalan poput Rally verzije, ali će i te kako biti fokusiran na off-road, uz veći rezervoar za gorivo i Touratech torbe, ali i stilske promene. Glasine pominju još jednu verziju - što bi broj članova Africa Twin porodice povećalo na tri, a svi oni bi imali isti paralelni twin agregat, zapremine 1.000 kubika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhvaćen novi BMW S1000RR 2018

 

bmw-s1000rr.jpg

 

Star osam godina, BMW S1000RR je prilično dobro ostario, doduše udeo u tome ima i osveženje odrađeno za proizvodnu 2015. Ipak, u poređenju s premijum mašinama koje vladaju tržištem, RR model je u određenom tehnološkom zaostatku, pa stoga ne čudi odluka nemačkog brenda da osveži svoj motocikl za 2018. S1000RR su na testiranju uhvatili objektivi Motorrad magazina, a čini se da se radi o potpuno novoj mašini, uz nekoliko jasno vidljivih promena na šasiji, uz novine na četvorocilindarskom agregatu - o kojima se, istini za volju, već duže vreme spekuliše.

Najočiglednije novine su redizajnirana zadnja viljuška, modifikovani oblik šasije, restilizovana karoserija i manji estetski detalji (kao što su usklađen izduvni sistem i farovi), dok kućište motora sugeriše da je ''srce'' Bavarca pretrpelo određene promene. Treba očekivati i robusniji elektronski sistem, s više dostupnih opcija, bolju inercijalnu mernu jedinicu (IMU), TFT instrument tablu, uz skromno povećanje snage. Naravno, da li treba uopšte pominjati da će mašina ispunjavati Euro4 standarde. Izgledom je blizu finalnoj, proizvodnoj verziji, a logično je očivati da nemački superbajk premijerno vidimo na jesenjem EICMA sajmu u Milanu. Kako je do jednog od najvažnijih događaja u moto industriji ostalo još par meseci, biće vremena za još promena na finalnoj verziji. Doduše - ono što vidimo nam se i te kako dopada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Guzzi predstavio novi V7 III

 

moto-v7-iii-2018-1.jpg

 

Proslavljajući pedesetu godišnju lansiranja prvog modela, Moto Guzzi je otkrio novi V7 III.

Radi se o trećoj generaciji ovog dobro poznatog i dosta voljenog modela, koji dolazi kompletno sređen, a navodi se da je svaki detalj tako napravljen da vozaču pruži maksimalno uživanje u vožnji. Moto Guzzi V7 III za 2018. godinu je dostupan i tri verzije: Stone - u tamnoj boji, Special - klasičnog izgleda i Racer, koji predstavlja uspešno sportsko nasleđe italijanske kompanije. Međutim, linija će biti proširena da uključi i Anniversario verziju, ograničenu na svega 750 primeraka. Ona je zasnovana na Special modelu, ali se od nje razlikuje po mnoštvu detalja, počevši od grafike, hromiranog rezervoara za gorivo, laserski urezanom serijskom broju, uz još toga. Novi V7 III je napravljen na novoj šasiji, koja je zadržala svoju dosadašnju konfiguraciju. Međutim, prednji delovi su kompletno redizajnirani i ojačani, čime je motocikl dobio novu upravljačku geometriju i bolju stabilnost, pogotovo u krivinama.

 

moto-v7-iii-2018-6.jpg

 

Tu je i novi par podesivih Kayaba amortizera, koji bi trebalo da doprinesu većoj odzivnosti u bilo kojoj situaciji, čak i kada vozite sa suvozačem. Kad smo kod suvozača, usled modifikovanog položaja sedišta, povećana je udobnost.

 

moto-v7-iii-2018-2.jpg

 

Što se poprečnog V-twin agregata tiče, njegovo aluminijumsko kućište radilice je ojačano na ključnim tačkama i sada se oslanja na novi karter i radilicu. Sistem podmazivanja je tako dizajnirana da omogući najoptimalnije raspršivanje ulja, kao i da smanji apsorpciju snage na uštrb performansi i potrošnje, dok su aluminijumski klipovi i cilindri potpuno novi. Izduvni sistem je takođe nov i ima poboljšanu termalnu izolaciju, a novi dizajn agregata je u skladu sa Euro4 emisionim standardima. Sve ove promene za rezultat imaju ukupno 52 KS na 6.200 o/min i 60 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 4.900 o/min. Što se bezbednosti tiče tu je standardni ABS uz podesivu MGCT kontrolu proklizavanja. V7 III donosi opcionalni Media Platform multimedijalni sistem, koji omogućuje povezivanje pametnog telefona s motociklom preko Bluetooth tehnologije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džin sa delovima Harley-Davidsona

 

harley%20d.jpg

 

Definitivno ima ideja koje nas ostavljaju u čudu. Među njima je i džin koji se prodaje sa potopljenim delovima Harlija, i to po paprenoj ceni.

Ništa nas više ne može iznenaditi pa tako ni džin u čijoj flaši se nalaze delovi Harley Davidson motora. Zvanično, piće se zove The Archaeologist i u flašama se nalaze delovi raznih primeraka Harlija kao što su motori iz 1939., 1947. i 1962. Ljubitelji alkohola ne treba da brinu u vezi nečistoće delova, koji su specijalnom tečnošću oprani i dezinfikovani. Svaka flaša ima ručno postavljen žig na čepu kao i serijski broj dela koji je potopljen u džin. Kupci dobijaju i specijalnu ručno pravljenu kutiju sa voskiranim papirom koji je odštampan na Heidelberg Tiegel štamparskoj mašini iz 1931. Na njemu se takođe nalaze podaci o delu motora koji je u flaši.

Prva serija pića je potpuno rasprodata, a uveliko se primaju porudžbine za drugu. Cena flaše je okruglo 900 evra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva velika rivala rade zajedno na novom projektu

 

yamaha-e-vino.jpg

 

Honda i Yamaha su dva velika rivala u svetu dvotočkaša, ali će na najnovijem projektu raditi zajedno. Cilj projekta je stvaranje novog električnog motocikla, koji će biti urađen u partnerstvu sa gradom Saitama, severno od Tokija, koji bi bio deo programa iznajmljivanja motocikala. Konkretno, radi se o 30 motocikala uz mrežu stanica za punjenje i zamenu baterija. Saitama želi da smanji emisiju ugljen-dioksida, ali je takođe značajan jer će dva velika rivala udružiti snage u stvaranju nove mašine. Obe kompanije rade na svojim električnim konceptima, kojima se prema dostupnim informacijama, smeši serijska proizvodnja. U Hondinom slučaju, radi se o električnoj varijanti kultnog Super Cub modela, dok od Yamahe očekujemo lansiranje PES1 električnog uličnog motocikla, čiji dolazak je bio zakazan za 2016. U saradnji sa Saitamom, Honda i Yamaha su već počeli s testiranjima, ali i sa izgradnjom prateće infrastrukture, uz programe koji će finansirati pomenute projekte.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...