mradosav 0 Posted June 5, 2017 Imam Lybru 1.9 JTD 2002. motor mi je postao jako bučan. Pogledajte video. Ponaša se kao da je gornje crevo pocepano. Nekoliko puta sam proverio sva creva. Od usisa do interkulera. Sve lepo spojeno i nigde nema pukotine. Zamenio sam pletenicu koja je bila napukla, ali se bučnost nije smanjila. Očigledno je problem u usisnoj grani. Jer kada se zatvori leptir buka prestane. I još jedna napomena. Kad se motor startuje a hladan je buka je manja, kako se motor zagreva sve je bučniji. Ili je to moj subjektivni osećaj. Miolim za pomoć. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted June 5, 2017 Ta klapna je za gasenje auta, i kad je zatvoris trebalo bi da ugasi auto, tako da pocni od nje, skini, proveri.... da li kad je zadrzis malo duze ugasi auto? Ovakva buka je obicno vezana sa nekim falsiranjem vazduha, proveri kuciste filtera da li je dobro zatvoreno, da li je filter lepo postavljen i ona plasticna usisna cev koja dovodi vazduh do kucista filtera mora da bude dobro namestena na ulazu u kuciste, na proslom autu kad sam radio servis mi je nekako ispala i na ubrzanjima je zvuk bas bio dubok, i pogledam ono ona ispala delimicno. Vrati film u nazad kad je poceo tako da ti se cuje auto, da li si nesto neposredno pre toga cackao pod haubom..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted June 6, 2017 I meni deluje kao.da vuce negde fals vazduh, na filter ili crrvo.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mradosav 0 Posted June 6, 2017 Hvala na brzim odgovorima. Kada zadržim klapnu auto se ugasi. Pregledao sam sva creva i ok su. Cev koja ide iz filtera u blatobran je bila spala pa sam je zalepio silikonom tako da sada nema šanse da spadne. Auto odlično vuče, ne pali se nikakva signalna lampica. A buka neponošljiva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted June 6, 2017 Proveri jos jednom tu cev i kako dihtuje sa kucistem i samo kuciste proveri, meni stvarno deluje da je nesto od toga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mradosav 0 Posted June 18, 2017 (edited) On 6.6.2017. at 10:22 AM, Kuvalja said: Proveri jos jednom tu cev i kako dihtuje sa kucistem i samo kuciste proveri, meni stvarno deluje da je nesto od toga. Evo, da javim šta sam uradio u proteklih nekoliko dana. Ponovo sam skinuo sva creva i pregledao ih. Nema nikakvih pukotina. Sve spojeve sam namazao tankim slojem silikona i dobro stegao šelnama. Sačekao da prenoći i da se silikon stegne. Uradio sam sledeću proveru: skinuo sam plastično crevo u obliku slova "U" što spaja kućište filtera za vazduh desno i čudno račvasto gumeno crevo levo. Zatvorio sam rukom taj levi otvor. Auto je hteo da se ugasi. Da sam bolje zatvorio, ugasio bi se. To znači da su svi spojevi od usisa, preko gornjeg gumenog creva, desnog plastičnog, preko interkulera i donjeg gumenog creva (interkuler-turbina) dobri i dobro dihtuju. Kućište filtera vazduha je bilo problematično. Telo kućišta nema nikakvu pukotinu ali je poklopac loše dihtovao. Onaj tanki dihtung nije dobar, a zatekao sam i malo vode na dnu kućišta. Vodu sam pokupio, filter zamenio novim. Žljeb sa tankim dihtungom sam nalio silikonom, a na šrafove koji stežu poklopac stavio velike podloške, jer su rupe za šrafove na poklopcu malo popustile. Ovim podloškama sam silu stezanja šrafova preneo i na okolnu plastiku da mi rupe za šrafove ne bi pukle. Vratio sam "U" crevo, spojeve silikonisao i stegao šelnama. Sutradan, kada se silikon stegao, uradio sam još jednu proveru. Iz kućišta filtera vazduha na desnoj strani izlazi cev koja ide u branik, kroz koju sistem uvlači vazduh. Skinuo sam je i rupu na kućištu filtera zatvorio rukom. Auto je počeo da se gasi. Donje gumeno crevo se skupljalo. Da sam zadržao ruku, auto bi se ugasio. Time sam proverio sve spojeve. Sve je dihtovalo. Vratio sam cev koja ide u branik. I njegov spoj sa kućištem sam silikonisao. Sledećeg dana sam upalio auto. Buka je bila daleko manja. Pošto je desni far bio skinut, video se otvor gde sistem uvlači važduh. Iz tog otvora se čulo brundanje, koje se smanjuje i pojačava kada pritiskam i puštam klapnu leptira. I na taj otvor kada stavim ruku, auto hoće da se ugasi. Zaključak: buka je daleko manja, ali je i dalje ima. Iam utisak, ujutro, kad upalim auto da je buka daleko manja, nego kad se vratim iz grada i kad je auto zagrejan. Tada se brundanje jače čuje. Jedno laičko pitanje: da li je položaj leptira kriv za tu buku? Kada je leptir skroz otvoren buka je najveća. Kada je zatvoren auto se gasi. Da li tu postoji neko srednje rešenje (tada je buka najmanja)? Da li se on kalibriše? Ko njega kontroliše? Može li se dijagnostikom utvrditi (odrediti) i podesiti njegov tačan položaj? Edited June 18, 2017 by mradosav Quote Share this post Link to post Share on other sites