Jump to content
FAS Goran
Tmule

Da li motoru prijaju aditivirani benzin / dizel?

Recommended Posts

Posto sam skoro promenio tabor sto se tice pogonskog goriva, polako skupljam iskustva, pa da cujem mozda i ovde neko misljenje od kolega forumasa...

Tema je ogromnim delom (logicno) posvecena dizelu, pa je moje pitanje - gde sipate BENZIN, koji (od koliko oktana), imate li neku preporuku ili sta treba zaobici... U sluzbena vozila sipamo na NIS-u, u JTD sam godinama sipao ED na MOL-u, tako da se ranije nesto i nisam upustao u problematiku benzina.

Prvu turu sam natocio na NIS-u, uzeh G-Drive 100. Cena je bila oko 160 din (trenutno 162 din). Obican BMB95 je 10 dinara jeftiniji, trenutno oko 153 din. Vidim da se pominje da ponegde imaju i BMB98. Kakva je situacija sa ponudom kod ostalih, sta uzimati, kolika je razlika ili je gro toga slicno... Svako iskustvo je od koristi, hvala unapred ;) (inace, u pitanju je 1.4 MultiAir Turbo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo moraš da isprobaš da li ti veći oktanski broj odgovara.Onda da vidiš da li ti odgovaraju aditivi ili ne.
Realno NIS je,onako,solidan,ja najviše sipam na MOLu i OMVu,mom autu tako udgovara.
Oktanski broj kod mog auta je,po uputstvu,"preko 95" i najviše mu odgovara BMB95 i BMB98 kad ima.Ovo ostalo je bacanje para,kada je moj auto u pitanju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja punta dok sam vozio nisam primecivao razliku izmedju obicnog od 95 i tih 98/100/G-drive/Maxx-motion i ostalih aditiviranih i pojacanih sr*nja. A znamo kako i u kojim rezimama je vozen. Da kazem jedan jedini put kada sam nesto primetio je bilo kada sam na putu za Tasos sipao makedonski 100 oktana benzin a posto je punto bio pun, opterecen...cim je gorivo proslo kroz sistem osetio sam da bolje grize.
Kod nas, evo tvrdim - neprimetna razlika sta god sipao...sem...

 

...Dok sam i te kako primecivao razliku kada popijem gorivo koje je losije od standardne 95-ice koju sam tada uglavnom sipao na NIS-u.
Na HGT-u vrlo lako odradis test, pustis ga da se kotrlja 4. brzinom stisnes gas, ako zvecka - ne valja...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja osetim razliku sa Mađarskim i Hrvatskim gorivom....ovo naše sve isto...I na Alfi mi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, neshtry said:

Prvo moraš da isprobaš da li ti veći oktanski broj odgovara.Onda da vidiš da li ti odgovaraju aditivi ili ne.

Istrazujem tek malo vise od nedelju dana :lol: , zato i pitam za iskustva ostalih, hvala svakako ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uglavnom sipam na lukoilu i omv-u, obican benzin, mol je pre jedno 4 godine bio primetno bolji, sad ne valja ( iz mog iskustva sa mojim autom ), nis je ubedljivo najlosiji, na ostalim pumpama nisam probao. Sa 98 oktana se lakse vozi i lakse prima gas, ali to samo na magistrali i na AP, ovako po gradu nikakve razlike nema u poredjenju sa 95oktana. Sve u svemu moras da probas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Ivan said:

Istrazujem tek malo vise od nedelju dana :lol: , zato i pitam za iskustva ostalih, hvala svakako ;) .

Ovo što je napisao Milutin živa istina, sipao i taj od 100 oktana i 98 a razlike niđe, sve isto. Čuveni trip u glavi "Kako ideee bolje sa ovim gorivom, vauuu" a ono zapravo k***ina. 

Inače sipam uglavnom na OMV, ne zbog onog malog popusta koji daju uz njihovu karticu nego su mi uvek usput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u principu da, stim sto meni Nis nikako ne odgovara,ostali su manje vise isti.

Edited by Rile_bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je auto predviđeno za 95 oktana nema teorije da ide bolje ako se toči od 100 oktana! Oktanski broj je otpornost na samozapalenje..

E sad kod nas je gorivo mešavina svega i svačega pa možda u ovom od 100 oktana ima više benzina nego u ovom za šire narodne mase!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste primetili isto kad je automobil baš jako zaprljan sporije ide a kad se opere do sijanja nekako bolje povlači hahaha

Sve je u glavi, gorivo je ok uglavnom gde god sipali, i da nije, teško da to možete primetiti bez nekog ozbiljnog merenja.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specijalni test benzina: 95 protiv 100 oktana

 

Mnogi vozači su uvereni da kada u automobil sipaju benzin od 100 oktana, on odmah bolje ide. ''Emisija SAT'' ove nedelje specijalnim testom upravo pokušava da proveri da li je to istina ili samo mit. U saradnji sa Centrom za motorna vozila, na specijalnu mašinu stavili su tri različita automobila i izmerili performanse sa benzinom od 95 oktana. Zatim su ispraznili rezervoare i ponovili ispitivanje, samo sa benzinom od 100 oktana. Dobijeni rezultati su bili izuzetno zanimljivi.

  • Od 05:24 do 07:17
  • Od 10:04 do 14:00
  • Od 17:38 do 19:03
  • Od 23:00 do 25:52
  • Od 28:43 do 30:15
  • Od 38:30 do 41:38
     

 

Screenshot_11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva je ta stotka G-Drive? Ja tocim samo OMV MaxxMotion Super 100plus.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li zaista neke primetne razlike u perfomansama motora zavisno od toga da li se sipa običan bezin (95) ili taj "jači" ( od 100 oktana)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam livao u pocetku razna goriva, sta god da sam sipao, razliku nisam osetio...ni u potrosnji, ni u performansama. Sad sipam G100, jer eto... :D 

 

Pokusacu jednom da napravim eksperiment, dijagnostikom da snimim log ugla paljenja, sa jednim gorivom, i sa drugim, pa da vidim ima li neke razlike. Mada, ako se ne pogode temperaturni uslovi, upitan ce biti test, al ajd, bolje ista nego nista... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Kod nas sipam oba kako naletim (mala je razlika i u ceni sa popustima), kod mene na MA ne primecujem neku evidentnu razliku u performansama i potrosnji. Sipao sam i te aditivirane po inostranstvu - sem placebo efekta :D , slicno ide, slicno trosi... Jedino sam primetio neocekivano nizu potrosnju sa Shell iz Turske. Ako i to nije bio splet uslova na autoputu, s obzirom da je auto bio sa 4 osobe, krcat do krova i lepo gazen kroz celu Bugarsku, gde je ogranicenje 140 km/h i ... :)

Npr. vise primetim kada je auto lepo produvan posle par stotina km otvorenog puta, nego razlike u benzinu, to je mozda najbolji opis.

Slicno iskustvo sam imao i sa naftom skoro punu deceniju, u JTD sam tada tankovao kod nas uglavnom na MOL (ED i njihov EVO ED).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom rečju, svejedno? 

Ja pitah za nova kola, prodavca, da li ima smisla ili možda preporučuju taj od 100 oktana, i kaže: "Jok, sipaj običan".

A, neki dan beše vest za novi mazdin 2,5 turbo (ako se ne varam) i dali su za njega dve specfikacije snage ( oko 10% razlike), zavisno od oktana. 

Zato pitam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da, sto kaze Ivan, jedino Shell V-Power ima razlike, ja nekad u Madjarskoj sipam, zaista drugi auto, vec po zvuku primetim. Ali on kosta bas papreno, rekao bih mozda i oko 2 evra litar... 

 

A kod nas sipati na Shell-u je bzv, NIS-ovo gorivo koliko cujem... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i kod nas V-Power ali nije nista bolji od ovog obicnog (dizel je u pitanju)
Slozio bih se isto da kad sam sipao V-Power u Italiji, auto tisi i manja potrosnja. Mislim da je tada marea trosila oko 5.5l po cepu posto sam sipao pun. I litar je bio oko 1.8eur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog toga mozda i imas te vibracije. Mnogi su se zalili da im losije rade motori sa aditiviranim gorivom

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2020 at 4:01 PM, Ivan said:

Npr. vise primetim kada je auto lepo produvan posle par stotina km otvorenog puta, nego razlike u benzinu, to je mozda najbolji opis.

To ja tvrdim  takođe, jer, od mnogo ljudi sam čuo, kad sipam u Hrvatskoj, Makedoniji ili negde sa strane, auto mi mnogo bolje ide, manje troši itd.

A u stvari, prvo su ga vozili do te zemlje, produvali izduve, ventile, razgrejali lepo motor i normalno da će bolje da ide a drugo, na šta ljudi vrlo malo obraćaju pažnju, jeste kvalitet samog puta, manje neravnina, manje "mikro" pukotina koje se ne vide kada se voziš, a to utiče na otpor kotrljanja točkova. 

 

Što se tiče aditiviranog goriva, mislim da ne može da škodi ničemu osim novčaniku a da pomaže, možda, kako kome.

Ja na putnu 1,2 - 8v od prvog dana imam problem što se venitli čuju kada naglo ubrzavam iz niskih obrtaja. Ništa se nije promenilo sipanjem kvalitetnijeg goriva. Ono što je dobro, to je da se to čuje relativno kratko, pa verujem da neće mnogo oštetiti motor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se isplati sipati skuplje premium gorivo?

 

184876-gorivo.jpg

 

Na većini benzinskih stanica, možemo da biramo između ''običnog'', ''premium'' i ''superpremium'' goriva, bilo da je reč o benzinu ili dizelu. Kako pišu Vrele Gume, kompanije naravno promovišu sve moguće benefite koje donose skuplja goriva, ali nameće se pitanje - da li je to vredno odvajanja dodatnog novca? Naravno, marketinške etikete koje se lepe za skuplja goriva, ne bi li se u superlativima istakle njihove karakteristike su razne, a glavni razlog zbog kojeg se kolebamo da li da se odlučimo za njih je viša cena. Kao i kod bilo koje druge robe, što je proizvod kvalitetniji to on više košta, ali ovde se nameće pitanje šta je to što dotična goriva čini tako posebnim i da li se isplati sipati ih u rezervoar umesto standardnih verzija? Treba imati na umu da u životu češće plaćamo dodatno za luksuz, ne i potrebu.

 

Da započnemo priču sa široko rasprostranjenim premium benzinom, često nazivanim ''super''.

Njega obično karakteriše nešto viši oktanski broj u odnosu na ''regular'', što znači da ima bolji otpor na detonaciju. U prevodu, manje je sklon nekontrolisanom samozapaljenju. Količina oktana koju sadrži gorivo takođe utiče na performanse motora sa višim kompresionim odnosom. U teoriji, trebalo bi da poboljša ekonomičnost i performanse pogonskog agregata.

 

U većem delu sveta, uključujući i Evropu, rangiranje ide od 95 do 98 oktana za standardan benzin, dok onaj premium ide od 98 do 100. U Americi, kupci mogu da biraju između standardnog, ''srednjeg'' i ''premium'' benzina, rangiranog između 87 i 94. Naravno, ovo ne znači da Amerikanci koriste lošiji benzin jer su razlike rezultat drugačije klasifikacije. U Evropi i većem delu sveta koristi se ''Research Octane Number'' (RON), dok u Americi, Kanadi, Brazilu i nekim drugim zemljama, oktanski brojevi koje možemo da vidimo na pumpama predstavljaju prosek između RON-a i druge klasifikacije pod imenom ''Motor Octane Number'' (MON). Ovo prosečno rangiranje je nazvano antidetonacioni indeks (AKI), koji se na benzinskim stanicama često piše kao (R+M)/2, tako da su za iste vrednosti brojke niže nego u drugim regionima.

 

Premium dizel obično ima viši cetanski broj u odnosu na regularnu verziju. To znači da će se brže zapaliti kada dospe u komoru za sagorevanje. Ono što je još važnije, premium dizel sadrži aditive koji pomažu čišćenju sistema ubrizgavanja i sprečavaju stvaranje gareži. Takođe, bolje funkcioniše pri niskim temperaturama, jer hemikalije koje sadrži ga bolje štite od zgušnjavanja.

 

Dakle, vraćamo se na pitanje nad pitanjima - da li vredi izdvojiti više novca za premium goriva?

Generalno, odgovor je - da, posebno ako ste od onih ljudi koji obraćaju pažnju na svoja vozila i planiraju da ih voze duži vremenski period. Međutim, većina pogonskih agregata, bilo da su benzinski ili dizel, konstruisani su na način da funkcionišu sa regularnim gorivima, tako da njihova upotreba ni u kom slučaju neće naškoditi motoru niti sistemu ubrizgavanja. Neki visokoperformantni (benzinski) motori zahtevaju visokooktansko gorivo. Dotičnu informaciju ćete pronaći i u uputstvu za upotrebu vozila tog tipa, a ona često počiva i na čepu rezervoara. U ovom slučaju je korišćenje premijum goriva obavezno, jer u suprotnom može doći do oštećenja ključnih komponenti, kao štu su pumpe goriva, dovodi i brizgaljke. Što se dizelaša tiče, dobra je ideja napuniti rezervoar sa vremena na vreme premium gorivom, da bi se sistem dovoda i ubrizgavanja goriva održavao čistim, posebno iz razloga što su pumpe i dizne ovde mnogo skuplje nego u slučaju benzinskih pandana. Naravno, ukoliko posedujete vozilo koje ''fabrički'' koristi regularno gorivo a sipate premium, svakako nećete pogrešiti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...