knezevic76 6885 Posted June 7, 2021 (edited) Isto sam čuo da ovaj moj motor (Tipo 1.0 T3 100KS) sa običnim benzinom 95 oktana izbacuje 98ks a sa 100 oktana 107 ks. Edited June 7, 2021 by neshaoct prebačeno / formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 126 Posted June 7, 2021 Vrlo zanimljvo, povećanje se u dlaku poklapa sa tvrdnjom jednog proizvođača goriva o učinku svoje stotke, da je povećanje snage sa tim gorivom 7%. Natandžata kriva stotka, siva 95 oktana. Lično preferiram stotku zbog ranijih iskustava vezanih za potrošnju i mirnoću rada na leru, a što se tiče snage ne znam, ne mogu biti objektivan. Đavo će ga znati. 2 knezevic76 and djole81ar reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17455 Posted June 7, 2021 Po meni bi interesantnije bilo pogledati poredjenje krive za torque, pre snage. Posto smo caskali vec ovde negde da 1368 ccm i atmo i turbo dosta lepse "reze" u voznji upravo sa niskih obrtaja sa 100-tkom (da ne reklamiram bilo koga). U odnosu na obicno gorivo. Na MA Turbo bas primetim kako grize vec sa 1800 rpm (230/260 Njutna po fabrici). 1 Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 126 Posted June 7, 2021 (edited) Nažalost krivu momenta ne daju samo tvrdnju da se u tom segmentu ostvaruje poboljšanje do 5%. Realno ili ne? Edited June 7, 2021 by Zakeralo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17455 Posted June 7, 2021 Ovih 7% po prvom grafu koji si ostavio ocigledno racunaju u obrtajima maksimalne snage, pretpostavljam da isto vazi i za torque. Sta je razlika - max obrtni je na 1368 ccm turbu dostupan vec od 1750 rpm, na 1368 ccm atmo na oko 4500 rpm. Sto znaci da je mozda na turbo motoru ta razlika vise izrazena u nekoj laganoj "taksi" voznji i kako reaguje iz niskih obrtaja. Licno, primetna mi je razlika izmedju ta dva goriva. Potrosnjom dosta manje, mereno X puta po cepu. 1 Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6885 Posted June 7, 2021 Po nekoj logici i mora da bude izražena razlika, ipak je to više oktana, negde mora da se ispolji. 1 Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 126 Posted June 7, 2021 Da budem iskren sve ovo vreme u nazad mi je bilo krajnje sumnjivo kako vozila čiji motori imaju stepen kompresije veći od 9 mogu imati iste performanse sa 95 i 100 oktana u svo dužno poštovanje prema upravljačkoj elektronici. Nekada je bilo to mnogo jednostavnije. manje oktana u dužem vremenskom periodu na motoru sa većim stepenom kompresije jednako je duži i skupi boravak kod majstora. Po ovoj naftaškoj proizvođačkoj logici motor sa 95ks teorijski bi mogao ostvarivati i do 101.6ks i 133 Nm obrtnog momenta. Ja ću se za sada zadovoljiti samo jasnim efektima na potrošnju goriva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 7, 2021 Visak oktana ne bi trebalo da utice na potrosnju, niti na snagu osim kod motora koji imaju recimo 200ks po litru zapremine, ali nije uopste iskljuceno da su kod nas ovi sa vise oktana kvalitetniji u svakom smislu, da je veca kalorijska vrednost i da su druge karakteristike osim oktana bolje/vece. 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6885 Posted June 7, 2021 Ono u šta verujem, od kad se pojavilo gorivo sa višom oktanskom vrednosti, tj ovi Gdrive, Maxx motion I ostali je da je ustvari to "normalno" gorivo kakvo I treba da bude. To je neka moja teorija a ostale varijante, tipa 95ica itd, je osiromašeno, tj pravljeno po nekim praistorijskim standardima. Sećam se da sam u BMWa sipao običan dizel , međutim, kad sam sipao Gdrive dizel, ja i žena smo isto primetili, motor je tiši i proizvodi manje vibracija. 3 dach@, neshtry and Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted June 7, 2021 Ja sam sipao obican i Gdrive dizel u Djulijetu i u Brava i nikakve razlike nisam primetio, osim sto sam placao vise Cak neki majstori savetuju da se sipa obican dizel cesto jer je "masniji" i bolje podmazuje dizne. Jedina razlika koju sam primetio u gorivu je dok sam vozio Stila i sipao povremeno na Mol-u ( obican dizel ), auto je mnogo mirnije radio, manje dimio i lepse vukao. Bas se primecivala razlika. Mada to je bilo pre 7, 8 godina 2 totti and vagenovac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 126 Posted June 7, 2021 Kada smo kod dizela, moje a i od skora sinovljevo sa Merivom 1.7 cdti je je motor tiši, uglađeniji, mirniji ali nešto malo niža potrošnja barem nama ne opravdava razliku u ceni. Kod benzina je potpuno druga situacija. Ja to nekako opravdavam prirodom dizel motora koji još uvek može da proguta svašta, Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14518 Posted June 7, 2021 Isto mislim… 95 benzin je užas i u puntu koji prostoća od automobila 1 Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 17, 2021 EKO Serbia najavio početak prodaje premium goriva EKO Racing 100 RON Komanija EKO Serbia, koju čini maloprodajna mreža od 55 benzinskih stanica, predstavila je novo, premium EKO Racing 100 RON gorivo. EKO Racing 100 RON je gorivo nove generacije, unapređene formule aditiva, povećane za 50% u poređenju sa prethodnom generacijom vrhunskog benzina. Novo gorivo je nastalo kao rezultat sinergije između kompanija Hellenic Petroleum i Total ACS, jednog od najpoznatijih svetskih proizvođača aditiva. Prednosti EKO Racing 100 RON podrazumevaju poboljšanje performansi motora, što dovodi do povećanja snage, smanjenja potrošnje goriva, smanjenja trenja motora i samim tim doprinosi većem uživanju prilikom vožnje. Tokom jedinstvenog medijskog događaja u okviru koga su novinari bili u prilici da dožive uzbudljivo iskustvo na stazi centra NAVAK, Loukas Panagiotis, generalni direktor EKO Serbia, izjavio je: ''EKO Serbia je uvek vredno radila na postavljanju visokih standarda u poslovanju i pružanju usluga potrošačima. Tokom pandemije Covida-19, bezbednost naših zaposlenih i kupaca bila nam je i ostala glavni prioritet. Istovremeno, prateći najnovije tehnološke trendove, radili smo na poboljšanju kvaliteta naših proizvoda i usluga. Inovacije su sastavni deo našeg poslovanja, jer verujemo da potrošači na EKO pumpama treba da dobiju najbolje iskustvo''. Ovom prilikom kompaniija EKO Serbia je, takođe, najavila početak velike nagradne igre. Svi potrošači koji kupe najmanje 25 litara premium goriva EKO Racing 100 RON ili Diesel Avio Dobule Filtered na EKO benzinskim stanicama od 15. juna do 14. jula, koristeći svoju Smile karticu ili Smile mobilnu aplikaciju, dobiće priliku da učestvuju u nagradnom izvlačenju za fantastični Mini Cooper S, iPhone 12 PRO i vaučere za gorivo u vrednosti od 100 evra. Novo gorivo visokih performansi EKO Racing 100 RON, dostupno je svim potrošačima na EKO benzinskim stanicama širom Srbije. PR saopštenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 18, 2021 SMANJENJA TRENJA MOTORAAAAAAAAAAAAA Marketing odeljenje nema nimalo obraza 5 vicent, dekirs, MS PK and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted June 18, 2021 Pa trenje se lakše smanji kad ostaviš luft između karike i cilindra...al onda troši ulje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted June 18, 2021 Ubacuju kojekakve lubrikante... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 18, 2021 Vazelin verovatno, misle na svoje kupce Meni je inace smesno koliko su i pumpadzije postale agresivne sa aditiviranim gorivima, a cuo sam da na nekim pumpama imaju i procenat od prodaje skupljeg goriva, dok kod jeftinijeg toga nema. Redovno koristim aditive za gorivo, od ravenola, preko stpa i sonaxa pa do wynnsa, vise volim sam da kupim sipam i da znam sta sam sipao. Reakcija pumpadzija je obicno negativna, kao sta bacam pare, bolje njihovo aditivirano gorivo od aditiva (cak iako ih kupim na njihovoj pumpi), te da mi uz njihovo aditivirano gorivo ne trebaju aditivi drugi itd. Eh da, jos jedna stvar, vrlo cesto pitaju koje gorivo sipa, ali u fazonu hocemo li obicno ili ovo bolje, tako nekako uvek naglase i nazivaju aditivirano gorivo boljim, eh tada im uglavnom kazem da mi sipaju ovo losije gorivo Inace nemam nista protiv aditiviranog goriva i sam ga trosim cesto, ali misljenja sam da u vecini slucajeva ne vredi tu razliku u ceni, mozda je bolje dinar dva recimo. 2 Mijailović P. and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted June 18, 2021 Ne mogu da pričam o potrošnji benzina jer vozim uglavnom na plin, ali sam primetio zveckanje u motoru sa 95 oktana, a sa 100 ne. Pri tom je važno da napomenem kako meni relativno dugo ostaje benzin u rezervoaru jer ga malo trošim, pa to valjda biva zbog pada oktana. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted June 18, 2021 On 6/18/2021 at 12:44 PM, vagenovac said: SMANJENJA TRENJA MOTORAAAAAAAAAAAAA Marketing odeljenje nema nimalo obraza Sto bi imalo, sto bi iko od nas trebao da ima kad vidis koliki uspeh u ovoj zemlji ima politicki marketing i to kakav 1 vicent reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted June 18, 2021 Bas sam sipao 100 oktana na Nis-u pre par dana, bukvalno nikakva razlika. Znam da su ljudi ovde pisali da vide razliku ali meni je isto isao, isto radio u leru.. Bem li ga. 1 vagenovac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneJ 294 Posted June 18, 2021 Radi povećanja oktanske vrednosti benzina, proizvođači dodaju etanol i to max 10%. Tačno je da čak i mali benziski motori, kao Punto 1.2 8V malo podivljaju od 4500 rpm. Ono što je još tačnije - jeste da etanol brzo isparava pa efekat goriva u rezervoaru neće biti isti kada svane novi dan. Kao posledica pomenutog isparavanja javlja se subjektivni (mada je i objektivni) osećaj kod vlasnika da auto sa 100 oct. benzinom više troši, tj. sa istom količinom goriva manje prelazi u odnosu na 95oct. Inače, pre nego što kupac dođe da proba auto koji prodajete, sipajte ovo ili slično: https://www.autosport.rs/catalog/permatex/ulja-i-tecnosti/aditivi/aditivi-za-benzin/nos-aditiv-za-povecanje-oktanske-vrednosti-3-oktana-340g.html Auto potpuno podivlja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted June 18, 2021 Je l' ovo tema za preprodavce? Tips and tricks. 1 kreator reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted June 18, 2021 Verujem da ne smes ni da mu pipnes gas 1 dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted June 18, 2021 On 6/7/2021 at 12:30 PM, Ivan said: Po meni bi interesantnije bilo pogledati poredjenje krive za torque, pre snage. Posto smo caskali vec ovde negde da 1368 ccm i atmo i turbo dosta lepse "reze" u voznji upravo sa niskih obrtaja sa 100-tkom (da ne reklamiram bilo koga). U odnosu na obicno gorivo. Na MA Turbo bas primetim kako grize vec sa 1800 rpm (230/260 Njutna po fabrici). Razlika je sigurno jos manja jer je snaga definisana momentom i obrtajima. Cim na dijagramu raste snaga sa obrtajima, to znaci da je je procenat povecanja momenta minimalan kroz cele obrtaje i da raste snaga samo zavaljujuci obrtajima koji mnoze taj procenat povecanja momenta. Poredjenje snage je puno bolji pokazatelj nego moment, jer 5Nm na 1000 obrtaja nije isto kao 5Nm na 6000 obrtaja... A 5ks je uvek 5ks... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 19, 2021 13 hours ago, dekirs said: Bas sam sipao 100 oktana na Nis-u pre par dana, bukvalno nikakva razlika. Znam da su ljudi ovde pisali da vide razliku ali meni je isto isao, isto radio u leru.. Bem li ga. Mi smo druze izgleda bezosecajni 1 dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites