Jump to content
FAS Goran
Tmule

Da li motoru prijaju aditivirani benzin / dizel?

Recommended Posts

Vrlo zanimljvo, povećanje se u dlaku poklapa sa tvrdnjom jednog proizvođača goriva o učinku svoje stotke, da je povećanje snage sa tim gorivom 7%.

 

broj-obrtaja-eng.thumb.png.b039d8dc586404486f6656be1cc7653c.png

 

Natandžata kriva stotka, siva 95 oktana.

Lično preferiram stotku zbog ranijih iskustava vezanih za potrošnju i mirnoću rada na leru, a što se tiče snage ne znam, ne mogu biti objektivan. Đavo će ga znati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni bi interesantnije bilo pogledati poredjenje krive za torque, pre snage.

Posto smo caskali vec ovde negde da 1368 ccm i atmo i turbo dosta lepse "reze" u voznji upravo sa niskih obrtaja sa 100-tkom (da ne reklamiram bilo koga). U odnosu na obicno gorivo.

Na MA Turbo bas primetim kako grize vec sa 1800 rpm (230/260 Njutna po fabrici).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost krivu momenta ne daju samo tvrdnju da se u tom segmentu ostvaruje poboljšanje do 5%.

 

improving-eng-2.thumb.png.75cdea8b869f5a83303dfb159e850f7b.png

Realno ili ne?

 

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovih 7% po prvom grafu koji si ostavio ocigledno racunaju u obrtajima maksimalne snage, pretpostavljam da isto vazi i za torque.

Sta je razlika - max obrtni je na 1368 ccm turbu dostupan vec od 1750 rpm, na 1368 ccm atmo na oko 4500 rpm. Sto znaci da je mozda na turbo motoru ta razlika vise izrazena u nekoj laganoj "taksi" voznji i kako reaguje iz niskih obrtaja. Licno, primetna mi je razlika izmedju ta dva goriva. Potrosnjom dosta manje, mereno X puta po cepu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da budem iskren sve ovo vreme u nazad mi je bilo krajnje sumnjivo kako vozila čiji motori imaju stepen kompresije veći od 9 mogu imati iste performanse sa 95 i 100 oktana u svo dužno poštovanje prema upravljačkoj elektronici. Nekada je bilo to mnogo jednostavnije. manje oktana u dužem vremenskom periodu na motoru sa  većim stepenom kompresije jednako je duži i skupi boravak kod majstora.

Po ovoj naftaškoj proizvođačkoj logici motor sa 95ks teorijski bi mogao ostvarivati i do 101.6ks i 133 Nm  obrtnog momenta. Ja ću se za sada zadovoljiti samo jasnim efektima na potrošnju goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visak oktana ne bi trebalo da utice na potrosnju, niti na snagu osim kod motora koji imaju recimo 200ks po litru zapremine, ali nije uopste iskljuceno da su kod nas ovi sa vise oktana kvalitetniji u svakom smislu, da je veca kalorijska vrednost i da su druge karakteristike osim oktana bolje/vece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono u šta verujem, od kad se pojavilo gorivo sa višom oktanskom vrednosti, tj ovi Gdrive, Maxx motion I ostali je da je ustvari to "normalno" gorivo kakvo I treba da bude. To je neka moja teorija a ostale varijante, tipa 95ica itd, je osiromašeno, tj pravljeno po nekim praistorijskim standardima.
Sećam se da sam u BMWa sipao običan dizel , međutim, kad sam sipao Gdrive dizel, ja i žena smo isto primetili, motor je tiši i proizvodi manje vibracija.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sipao obican i Gdrive dizel u Djulijetu i u Brava i nikakve razlike nisam primetio, osim sto sam placao vise :D Cak neki majstori savetuju da se sipa obican dizel cesto jer je "masniji" i bolje podmazuje dizne. 

Jedina razlika koju sam primetio u gorivu je dok sam vozio Stila i sipao povremeno na Mol-u ( obican dizel ), auto je mnogo mirnije radio, manje dimio i lepse vukao. Bas se primecivala razlika. Mada to je bilo pre 7, 8 godina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada smo kod dizela, moje a i od skora sinovljevo sa Merivom 1.7 cdti je je motor tiši, uglađeniji, mirniji ali nešto malo niža potrošnja barem nama ne opravdava razliku u ceni. Kod benzina je potpuno druga situacija. Ja to nekako opravdavam prirodom dizel motora koji   još uvek može da proguta svašta,

Share this post


Link to post
Share on other sites

EKO Serbia najavio početak prodaje premium goriva EKO Racing 100 RON

 

Loukas Panagiotis.jpg

 

Komanija EKO Serbia, koju čini maloprodajna mreža od 55 benzinskih stanica, predstavila je novo, premium EKO Racing 100 RON gorivo. EKO Racing 100 RON je gorivo nove generacije, unapređene formule aditiva, povećane za 50% u poređenju sa prethodnom generacijom vrhunskog benzina.

Novo gorivo je nastalo kao rezultat sinergije između kompanija Hellenic Petroleum i Total ACS, jednog od najpoznatijih svetskih proizvođača aditiva. Prednosti EKO Racing 100 RON podrazumevaju poboljšanje performansi motora, što dovodi do povećanja snage, smanjenja potrošnje goriva, smanjenja trenja motora i samim tim doprinosi većem uživanju prilikom vožnje.

 

Tokom jedinstvenog medijskog događaja u okviru koga su novinari bili u prilici da dožive uzbudljivo iskustvo na stazi centra NAVAK, Loukas Panagiotis, generalni direktor EKO Serbia, izjavio je:

''EKO Serbia je uvek vredno radila na postavljanju visokih standarda u poslovanju i pružanju usluga potrošačima. Tokom pandemije Covida-19, bezbednost naših zaposlenih i kupaca bila nam je i ostala glavni prioritet. Istovremeno, prateći najnovije tehnološke trendove, radili smo na poboljšanju kvaliteta naših proizvoda i usluga. Inovacije su sastavni deo našeg poslovanja, jer verujemo da potrošači na EKO pumpama treba da dobiju najbolje iskustvo''.

 

Ovom prilikom kompaniija EKO Serbia je, takođe, najavila početak velike nagradne igre. Svi potrošači koji kupe najmanje 25 litara premium goriva EKO Racing 100 RON ili Diesel Avio Dobule Filtered na EKO benzinskim stanicama od 15. juna do 14. jula, koristeći svoju Smile karticu ili Smile mobilnu aplikaciju, dobiće priliku da učestvuju u nagradnom izvlačenju za fantastični Mini Cooper S, iPhone 12 PRO i vaučere za gorivo u vrednosti od 100 evra.

 

Novo gorivo visokih performansi EKO Racing 100 RON, dostupno je svim potrošačima na EKO benzinskim stanicama širom Srbije.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazelin verovatno, misle na svoje kupce :D  

 

Meni je inace smesno koliko su i pumpadzije postale agresivne sa aditiviranim gorivima, a cuo sam da na nekim pumpama imaju i procenat od prodaje skupljeg goriva, dok kod jeftinijeg toga nema.

 

Redovno koristim aditive za gorivo, od ravenola, preko stpa i sonaxa pa do wynnsa, vise volim sam da kupim sipam i da znam sta sam sipao.

Reakcija pumpadzija je obicno negativna, kao sta bacam pare, bolje njihovo aditivirano gorivo od aditiva (cak iako ih kupim na njihovoj pumpi), te da mi uz njihovo aditivirano gorivo ne trebaju aditivi drugi itd.

 

Eh da, jos jedna stvar, vrlo cesto pitaju koje gorivo sipa, ali u fazonu hocemo li obicno ili ovo bolje, tako nekako uvek naglase i nazivaju aditivirano gorivo boljim, eh tada im uglavnom kazem da mi sipaju ovo losije gorivo :D 

 

Inace nemam nista protiv aditiviranog goriva i sam ga trosim cesto, ali misljenja sam da u vecini slucajeva ne vredi tu razliku u ceni, mozda je bolje dinar dva recimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da pričam o potrošnji benzina jer vozim uglavnom na plin, ali sam primetio zveckanje u motoru sa 95 oktana, a sa 100 ne. Pri tom je važno da napomenem kako meni relativno dugo ostaje benzin u rezervoaru jer ga malo trošim, pa to valjda biva zbog pada oktana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/18/2021 at 12:44 PM, vagenovac said:
SMANJENJA TRENJA MOTORAAAAAAAAAAAAA
 
Marketing odeljenje nema nimalo obraza   

Sto bi imalo, sto bi iko od nas trebao da ima kad vidis koliki uspeh u ovoj zemlji ima politicki marketing i to kakav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam sipao 100 oktana na Nis-u pre par dana, bukvalno nikakva razlika. Znam da su ljudi ovde pisali da vide razliku ali meni je isto isao, isto radio u leru.. Bem li ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi povećanja oktanske vrednosti benzina, proizvođači dodaju etanol i to max 10%. Tačno je da čak i mali benziski motori, kao Punto 1.2 8V malo podivljaju od 4500 rpm.

 

Ono što je još tačnije - jeste da etanol brzo isparava pa efekat goriva u rezervoaru neće biti isti kada svane novi dan.

Kao posledica pomenutog isparavanja javlja se subjektivni (mada je i objektivni) osećaj kod vlasnika da auto sa 100 oct. benzinom više troši, tj. sa istom količinom goriva manje prelazi u odnosu na 95oct.

 

Inače, pre nego što kupac dođe da proba auto koji prodajete, sipajte ovo ili slično:

 

https://www.autosport.rs/catalog/permatex/ulja-i-tecnosti/aditivi/aditivi-za-benzin/nos-aditiv-za-povecanje-oktanske-vrednosti-3-oktana-340g.html

 

 

nos.thumb.jpg.0144eac86d8e51365b91767bf9401bfa.jpg

 

Auto potpuno podivlja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/7/2021 at 12:30 PM, Ivan said:

Po meni bi interesantnije bilo pogledati poredjenje krive za torque, pre snage.

Posto smo caskali vec ovde negde da 1368 ccm i atmo i turbo dosta lepse "reze" u voznji upravo sa niskih obrtaja sa 100-tkom (da ne reklamiram bilo koga). U odnosu na obicno gorivo.

Na MA Turbo bas primetim kako grize vec sa 1800 rpm (230/260 Njutna po fabrici).

Razlika je sigurno jos manja jer je snaga definisana momentom i obrtajima. Cim na dijagramu raste snaga sa obrtajima, to znaci da je je procenat povecanja momenta minimalan kroz cele obrtaje i da raste snaga samo zavaljujuci obrtajima koji mnoze taj procenat povecanja momenta. Poredjenje snage je puno bolji pokazatelj nego moment, jer 5Nm na 1000 obrtaja nije isto kao 5Nm na 6000 obrtaja... A 5ks je uvek 5ks...

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, dekirs said:

Bas sam sipao 100 oktana na Nis-u pre par dana, bukvalno nikakva razlika. Znam da su ljudi ovde pisali da vide razliku ali meni je isto isao, isto radio u leru.. Bem li ga.

Mi smo druze izgleda bezosecajni :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...