Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

F1: Monako 2017.

Recommended Posts

Hamilton: Biće dosta razbijanja o zidove

 

110683-luis-hamilton.jpg

 

Najbrži cirkus seli se na najglamurozniji teren, u Monte Karlo. Po mnogo čemu specifična staza ozbiljan je izazov i za one najbolje, što potvrđuje i aktuelni vicešampion sveta Luis Hamilton. ''Imamo bolide koji su širi i brži, što je veliki izazov. Moramo pokušati da dovedemo bolid što bliže limitu. To će biti pravi test za našu percepciju. Siguran sam da će biti dosta razbijanja o zidove'' - rekao je Hamilton. Hamilton je drugi u generalnom plasmanu sa 98 bodova, šest manje od Sebastijana Fetela. U petak počinje vikend u Monte Karlu, a trka za Veliku nagradu Monaka na programu je u nedelju od 14 časova uz direktan prenos na Sport klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimiju prvi pol od 2008, Hamilton startuje 13.

 

kimi%20monaco.jpg

 

Vozač Ferarija Kimi Raikonen osvojio je pol poziciju pred šestu trku ovogodišnjeg šampionata Formule 1, Veliku nagradu Monaka. Finac je prethodno najbolji u kvalifikacijama bio pred trku u Francuskoj 2008. godine. Šampion sveta iz 2007. godine do najboljeg startnog mesta u Kneževini došao je sjajnim krugom u vremenu od 1:12.78 minuta. Raikonen je u borbi za pol poziciju pobedio svog timskog kolegu Sebastijana Fetela za 43 hiljaditinke. Sa trećeg mesta na ulicama Monte Karla, u nedelju od 14 časova, uz direktan prenos na Sport klubu 1, startovaće vozač Mercedesa Valteri Botas. Njegov timski kolega Luis Hamilton će zauzeti 13. poziciju, pošto nije uspeo da se plasira u poslednji deo kvalifikacija. Hamilton je, inače, imao 14. vreme, ali će na startu napredovati za jednu poziciju zbog kazne koju je zaradio vozač Meklarena Dženson Baton, koji je bio deveti.

 

Kvalifikacije u Kneževini su obeležile impresivna forma Raikonena i problemi koji su zadesili Hamiltona. Britanac nije uspeo da popravi svoje vreme posle udesa Stofela Vandornea u bolidu Meklarena u drugom delu, pa je morao da se zadovolji tek 14. mestom, dok su se njegovi rivali borili za pol poziciju. Raikonen je u poslednjem delu kvalifikacija bio klasa za sebe, a iako mu je Fetel bio blizu, tek u samom finišu je uspeo da smanji razliku. Botas je bio samo dva hiljadita dela sekunde iza Fetela, a njemu će se u drugom startnom redu pridružiti vozač Red Bula Maks Ferstapen. Peto mesto zauzeo je Danijel Rikardo u drugom bolidu Red Bula, ispred vozača ekipe Toro Roso Karlosa Sainsa i Serhija Peresa u bolidu Fors Indije. Najbolju desetoricu kompletirali su Roman Grožan u Hasu, vozači Meklarena Baton, koji menja Fernanda Alonsa dok on vozi Indijanapolis 500, i Vandorne. Međutim, Britanac će zbog promene nekoliko komponenata svog motora startovati sa samog začelja, pa će deseti na startu biti Danil Kvjat u drugom bolidu ekipe Toro Roso. Kvjat je bio prvi ispod crte u drugom delu kvalifikacija, a pratili su ga Niko Hilkenberg u Renou, drugi vozač Hasa Kevin Mangusen i Hamilton. Pored njih četvorice, tada je eliminisan i vozač Vilijamsa Felipe Masa. Prvi deo kvalifikacija protekao je bez ikakvih iznenađenja, pošto su tada takmičenje što se subote tiče završili dvojac Zaubera i po jedan vozač Vilijamsa, Fors Indije i Renoa. Esteban Okon je imao 16. vreme, a pratili su ga Džolion Palmer, Lens Strol, Paskal Verlajn i Markus Erikson.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

i na kraju dupla pobeda ferarrija konacno,prva posle 2011te,a zao mi samo sto Kimi nije pobedio,videlo se i to po njemu samom da nije bio raspolozen posle trke

i ove godine Ferarri je proradio kako treba,svaka cast samo napred

Share this post


Link to post
Share on other sites

F1 Monako: Fetel u boksu do pobede u Kneževini!

 

166226-fetel.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Ferarija Sebastijan Fetel trijumfovao je na Velikoj nagradi Monaka, šestoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Nemac je tako italijanskom timu doneo prvu pobedu u Kneževini od 2001. godine, a ukupno desetu. Četvorostruki svetski šampion je po drugi put slavio na ulicama Monte Karla, gde je upisao svoju 45. pobedu, ispred timskog kolege Kimija Raikonena. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se Danijel Rikardo u bolidu Red Bula.

 

Trka u Kneževini nije pružila mnogo uzbuđenja, a obeležila ju je dominacija Ferarija i veliki incident u kojem su učestvovali vozač Zaubera Paskal Verlajn i Dženson Batonu Meklarenu.

Raikonen je bio taj koji je vodio posle starta sa pol pozicije, ali mu je prvo mesto ugroženo onog trenutka kada ga je italijanski tim pozvao u boks. Fetel je do tada bio drugoplasiran, a pošto je njegov timski kolega otišao po nove pneumatike vozio je najbrže krugove na stazi i tako povećao razliku. Kada je došlo vreme za njegov odlazak u boks, imao je dovoljno vremena da se vrati tik ispred svetskog šampiona iz 2007. godine.

Dvostruka pobeda Ferarija nijednog trenutka nije došla u pitanje, iako je Fetelova prednost anulirana 18 krugova pre kraja, kada je na stazu izašlo bezbednosno vozilo. Pred ulazak u tunel došlo je do kontakta između Batona i Verlajna, posle kojeg se bolid mladog Nemca obrnuo bočno za 180 stepeni i ostao naslonjen na zaštitnu ogradu. Srećom, vozač Zaubera je izašao nepovređen iz bolida, ali je trka bila gotova za obojicu.

 

I dok je borba za pobedu rešena između vozača Ferarija, iza njih je bilo nešto neizvesnije, a treće mesto zasluženo je osvojio Rikardo. Australijanac je imao sličnu taktiku kao Fetel, zahvaljujući kojoj je ostao duže na stazi pre odlaska po nove pneumatike, i tako pretekao vozača Mercedesa Valterija Botasa i timskog kolege Maksa Ferstapena.

Botas i Ferstapen su morali da se zadovolje četvrtim i petim mestom, ispred vozača ekipe Toro Roso Karlosa Sainsa i Luisa Hamiltona u drugom Mercedesu. Britanac je osvajanjem četiri boda uspeo da spase svoju trku, posle problema u kvalifikacijama i starta sa 13. pozicije. Osvajače bodova kompletirali su vozači Hasa Roman Grožan i Kevin Magnusen, između kojih se umetnuo Felipe Masa u bolidu Vilijamsa.

Šestu trku sezone završio je samo 13 vozača, a pored Batona i Verlajna, zbog grešaka su odustali vozač Meklarena Stofel Vandorne, Markus Erikson u Zauberu i drugi vozač ekipe Toro Roso Danil Kvjat. Zbog kvara trku nije završio samo Niko Hilkenberg, koji je jedini odustao u prvih 60 od 78 krugova, koliko je voženo u Kneževini.

Fetel na čelu generalnog plasmana sada ima 129 bodova, a prate ga Hamilton sa 104 i Botas sa 75. U poretku konstruktora, Ferari je pretekao Mercedes i sada je na prvoj poziciji sa 196 bodova, a nemački tim ima 23 manje. Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Kanade na stazi „Žil Vilnev“ 11. juna.

 

Tok trke:

Od starta je poveo Raikonen, ispred Fetela, Botasa, Ferstapena i Rikarda, dok je Hamilton bio 12. Nije bilo mnogo promena u prvih nekoliko krugova, da bi Hilkenberg odustao zbog kvara menjača u 16. krugu. Botas je bio brži od vozača Ferarija, pa je smanjio razliku koja je u jednom trenutku iznosila pet i po sekundi.

Prvi je od vozača pri vrhu u boks otišao Ferstapen u 33. krugu, a pratio ga je Botas u narednom i vratio se ispred Holanđanina na stazu. Raikonen je po pneumatike otišao u 35. krugu, a u tim trenucima Rikardo je bio najbrži na stazi.

 

Australijanac je kroz boks uspeo da pretekne Botasa i Ferstapena, a Fetel je posle najbržih krugova otišao u boks u narednom krugu i vratio se kao vodeći na stazi. Sledili su ga Raikonen, Rikardo, Botas i Ferstapen.

Hamilton je u boks otišao u 47. krugu sa šestog mesta i vratio se kao sedmi. U 60. krugu je došlo do velikog incidenta, kada je se Verlajn bočno okrenuo za 180 stepeni i ostao naslonjen na zaštitnu ovgradu posle kontakta sa Batonom. Britanac je odustao iz trke nedugo zatim, a na stazu je izašlo bezbednosno vozilo.

Ferstapen je to iskoristio da ode u boks, zadržao je peto mesto, ali na kraju nije uspeo da pripreti Botasu, koji je bio ispred njega. Erikson je imao incident u prvoj krivini baš kada je bio ispred bezbednosnog vozila, pošto je uradio u zid, a trka je nastavljena u 66. krugu. Po nastavku, Vandorne udario u zid u prvoj krivini, pošto ga je Peres naterao na grešku. U finišu je došlo do kontakta između Kvjata i Peresa, posle kojeg je Rus odustao, a do kraja su probleme zadesili i Strola.

Fetel je na kraju imao tri sekunde ispred Raikonena, čija prednost u odnosu na Rikarda je iznosila šest desetinki. Botas je bio četvrti, ispred Ferstapena, Sainsa, Hamiltona i Grožana. Među prvom desetoricom našli su se i Masa i Magnusen.

 

Rezultati trke za Veliku nagradu Monaka:

1. Sebastijan Fetel (Nemačka) Ferari 1:44:44.340
2. Kimi Raikonen (Finska) Ferari + 3.145
3. Danijel Rikardo (Australija) Red Bul + 3.745
4. Valteri Botas (Finska) Mercedes + 5.517
5. Maks Ferstapen (Holandija) Red Bul + 6.199
6. Karlos Sains junior (Španija) Toro Roso + 12.038
7. Luis Hamilton (Velika Britanija) Mercedes + 15.801
8. Roman Grožan (Francuska) Has + 18.150
9. Felipe Masa (Brazil) Vilijams + 19.445
10. Kevin Magnusen (Danska) Has + 21.443
11. Džolion Palmer (Velika Britanija) Reno + 22.737
12. Esteban Okon (Francuska) Fors Indija + 23.725
13. Serhio Peres (Meksiko) Fors Indija + 39.089

 

Odustali:

Lens Strol (Kanada) Vilijams 
Danil Kvjat (Rusija) Toro Roso
Stofel Vandorne (Belgija) Meklaren
Markus Erikson (Švedska) Zauber
Paskal Verlajn (Nemačka) Zauber
Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren
Niko Hilkenberg (Nemačka) Reno

 

Generalni plasman vozača:

1. Sebastijan Fetel 129
2. Luis Hamilton 104
3. Valteri Botas 75
4. Kimi Raikonen 67
5. Danijel Rikardo 52
6. Maks Ferstapen 45

 

Generalni plasman konstruktora:

1. Ferari 196
2. Mercedes 179
3. Red Bul 97
4. Fors Indija 53
5. Toro Roso 29
6. Vilijams 20

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Fetel: Pobeda nije do timskih naredbi

 

fetel%2021.jpg

 

Pobednik trke za Veliku nagradu Monaka Sebastijan Fetel negirao je da je strategija Ferarija bila unapred planirana da bi mu pomogla u borbi za titulu.

Četvorostruki svetski šampion je pretekao svog timskog kolegu Kimija Raikonena posle odlazaka u boks, pošto je ostao na stazi pet krugova duže od Finca, zbog čega su se pojavile spekulacije o timskim naredbama. Međutim, kada je upitan da li je takva strategija bila rezultat timskih naredbi, koje su dozvoljene u Formuli 1, Fetel je rekao: „Nije, zaista, nije bilo nikakvog plana za timske naredbe. Razgovarali smo u trci i svima je bilo jasno – onaj ko vodi ima prioritet, i da sam ja morao da biram prvi, isto bih uradio. Ovo je jedan od retkih trenutaka kada imate pozitivan ishod, a otišli ste u boks kasnije. Ali, pravila su jasna, ako ste se kvalifikovali ispred, vi ste prioritet kod odlakaza u boks. Sada je sve meni išlo u korist i zadovoljan sam“.

Fetel je istakao da razume ako Raikonen, koji je za drugo mesto rekao da se ne računa, nije zadovoljan svojim rezultatom. „Nemam razloga da lažem, veoma sam srećan. Ali, razumem da mu nije prijatno. Za mene je takva strategija značila da ostajem ispred Valterija i blizu Kimija i zaista sam bio iznenađen kada sam izašao ispred. Ostanak duže na stazi je dobro funkionisao sada, ali kada razmišljate o tome pre trke, ne možete da predvidite. Trkamo se, dobro se slažemo. Razumem ako Kimi nije presrećan. Vozio je dobro u prvom stintu, ali kada dobijete poruku da uđete u boks, to i učinite i onda vozite što brže možete“, naglasio je Fetel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...