Jump to content
FAS Goran
ivick

Fiat Nuova Bravo 1.9 - problem sa menjačem (slobodna ručica)

Recommended Posts

Veceras uparkiravam svog bravca i ubacujem u rikverc, stajem na mesto i pokusavam da vratim menjac u prvu brzinu, kad ono medjutim. Vidim ja rucica menjaca slobodno landara napred nazad, a menjac ostao u rikverc brzini. I tako ja ugasim auto, i vidim rucica menjaca slobodno radi samo napred nazad, ali nema nikakvo ubacivanje u brzine. Tu se negde jedna od sajli vezana za rucicu menjaca uzhebala to je recimo definitivno dijagnostika. Gledao sam iza kutije akumulatora obe sajle su zakacene gde i treba da budu na zvonu menjaca, tako da je verovatno neka sajla pukla.

 

Sad ono sto me zanima je kako makar da ubacim menjac u neutralu da mogu auto makar da odslepam do majstora da to sredi. Ili pak ako imate neki predlog ako je ikako moguce da se na licinom mestu to okrpa, ako je moguce tu sajlu nekako zameniti bez neke prevelike vratolomije oko cerupanja kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E nek si me utesio :) Smislicu mu nesto :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzi ga na kvacilu :D ili tu gde su zakacene sajle povuci u nazad valjda dok ne klikne, sve jedno, guraj napred nazad pa ces naci ler :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam šta si uradio i da li si odglavio ...
Usput da spomenem, gornja sajla/poluga na menjaču je za kretanje palice napred nazad a donja je za poprečni hod.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto sam kupio pre 2 godine besprekorno radi presao sam preko 60000 km  ali mi se desavalo od samog pocetka da menjac ispadne iz rikverca,inace menjac je sa 6 brzina.

Na ravnom se ne desava ali sto je veci uspon to je izrazajnije,na velikom usponu cim krenem ispane iz rikverca.

Primetio sam da rucica menjaca ima otpor na svih 6 brzina a jedino iz rikverc nema nikakav otpor kad pokusam da izbacim iz brzine bez kvacila.

Dali postoji neka kocnica koja zabravi rucicu menjuaca?

Dali je neko imao slicnog iskustva?

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elem auto kod majstora. Rucno sam izbacio auto iz brzine i lagano slepanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stradala gornja sajla. Odgovara od stila, i dosta je jeftinija (5k) nego za bravca (11k) kako majstor rece. Propala gumica koja pokriva sajlu kod zvona menjaca, pa je voda odradila svoje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd bar nije nista strasno. Pitanjce jedno, da li je to radjeno kad je radjen servis mjenjaca? Tipa da li je problem bio do rezervnog dijela ili uopste taj dio nije bio obradjivan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricka sajla. Nije dirana kad je radjen remont menjaca. Ustvari bar se nadam da nije, u smislu da tad nije stradala ta zastitna guma sajle kod zvona menjaca. Ali to necemo nikada utvrditi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto sam kupio pre 2 godine besprekorno radi presao sam preko 60000 km  ali mi se desavalo od samog pocetka da menjac ispadne iz rikverca,inace menjac je sa 6 brzina.

Na ravnom se ne desava ali sto je veci uspon to je izrazajnije,na velikom usponu cim krenem ispane iz rikverca.

Da li je neko imao slicnog iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@subranislav

 

Nema potrebe na više mesta po Forumu pitati isto. Dovoljno je na jednom. :thumbup: 

Pogledaj nosače menjača. Sinhrona za rikverc nema.

Drugo što sam pronašao je zezanje sa jednim šrafom na menjaču ''u kojem je kuglica sa federom, i ona uskoči u rupu na polugi menjača i drži je''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam problem sa ručicom menjača koja umereno landara da tako kažem.

Za ove dve ipo godine koliko je auto kod mene nikada nije ispao iz brzine, ali me to sve više i više nervira pa reko da čujem još neko mišljenje sa strane.

 

Rekao bih da "gornje" brzine prave problem, u "donje" ručica ide bez problema.

 

Situacija sa prvom je da ponekada ručica uđe "dublje" u brzinu, a ponekada "pliće" ne znam kako to drugačije da objasnim, a onda kada ubacim u brzinu ručica se nekako sama pomeri u drugačiji položaj i ne ostane onako kako sam je ja postavio.

Situacija sa trećom je da nekada ne mogu da ubacim u brzinu, odnosno, ručica kao da udara u zid i nema gde da ode napred. Bukvalno bez puštanja kvačila je samo vratim malo unazad i gurnem napred pa onda uđe bez problema. A nekada bukvalno kao da rukom pomeram ručicu levo desno da bi "upala" tamo gde treba. Takođe, u trećoj brzini kada dam gas ručica poskoči unazad i čim pustim gas onda se vrati.

 

Da l' bi tu sajle mogle da prave problem? 

 

Prošle zime mi je i teže ubacivao u prvu dok se auto ne zagreje a posle sam promenio ulje u menjaču pa mi se čini da je bilo bolje, videćemo šta će da bude ove zime..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...