neshaoct 9584 Posted May 13, 2017 CarFection video: Citroen 2CV Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 441 Posted May 13, 2017 Ja sam mog prodao.... otisao u Svajcarsku.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
siera 2 Posted May 13, 2017 Pre neki dan sam slikao jednog kod mene u gradu, ako trebaju slike imam Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted May 13, 2017 Ima ih kod mene više, nekad je u Novom Sadu bio veoma popularan, kao i Citroeni uopšte. I Balašević ga je vozio u mladosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2139 Posted September 1, 2017 Drvena skulptura Citroena 2CV Autor je Michel Robillard kome je bilo potrebno šest godina da kompletira skulpturu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 19, 2018 Top Gear video: Citroen 2CV Challenge Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 30, 2018 Top Gear video: Chris Harris provozao Citroen 2CV na stazi Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 15, 2018 1974. Citroen 2CV Furgon AK400 Za razliku od civilnih automobila, kombiji, furgoni i pikapi iz davnih vremena često ne dožive zasluženu penziju. Oni gotovo nikada nisu bili članovi porodice, već službene mašine koje su svakodnevno obavljale svoje teške poslove do samog kraja. Dotrajale i umorne, ove ''rage'' na točkovima menjane su novijim, svežijim i sposobnijim i padale su u zaborav. Zbog toga, danas je prava retkost videti ih kompletne, a kamoli u punom sjaju, kao davnih godina kada su prenosili svoje prve terete. Ipak, zahvaljujući Filipovoj ljubavi prema Spačeku, putovanjima i istrajnosti, jedan 2CV Furgon AK400 iz 1974. posle devet godina ponovo živi. Sa Filipom smo se našli u zemunskoj kraft pivari Kaš, na idealnoj lokaciji za njegov nesvakidašnji dostavni Citroën. ''Žuti Spaček je bio porodični, a ovaj je bio priča o klincu koji je radio u Mekdonaldsu, zaradio pare i mislio da je bogat''. Otvorio je Filip prvo poglavlje ove 2CV odiseje, otkrivši nam da je od zarađenog novca bez ikakvog cenkanja kupio automobil sa idejom da od njega napravi kampera. Ceo projekat je bio dosta obiman, budući da ovaj Spaček nije imao ni šasiju ni trapove, te je iz garaže na ruke prebačen na prikolicu: ''Auto je iz CIMOS-a kupljen u Osijeku, uzela ga je neka putarska firma. Posle je u toku rata završio u Novom Sadu u veterinarskom zavodu, a ja sam ga kupio od jednog stolara iz Rumenke. Volim teretne automobile svakog proizvođača, jer ih ne viđaš često i pitaš se šta je preživeo, prevezao i prošao, a onda završi kod tebe.'' Sasvim očekivano, Filip nije naišao na razumevanje porodice: ''Mama me je odmah pitala šta će mi ovo, a deda ga je dva-tri puta prodavao. Motor je poklonio, a kada je došao red na ostatak, spasilo ga je sestrino plakanje.'' Kako je Filip priznao, od Spačeka nije želeo da odustane iz inata, onog pozitivnog koji na kraju daje velike rezultate: ''Ovaj automobil je više bio moja životna borba i inat nego što sam ga zaista želeo. Jedina osoba koja je verovala da će se on srediti je moja bivša žena, a posle i Đura, drug koji je isto lud koliko i ja. Želeo sam da dokažem i mami i dedi i sestri i svima da on nije obično đubre, već će jednog dana biti auto. Nisam hteo da kupim gotov, hteo sam da uradim njega. Ja sam ga birao i želeo.'' Godinama nakon kupovine, Filip je završio fakultet i od roditelja dobio novčanu pomoć koju je iskoristio kao generator, a kada se zaposlio, shvatio je da je konačno došlo vreme da se Spaček i završi. Posla se prihvatio Munja iz Lazarevca, a kroz godine, njihov odnos je izrastao u pravo prijateljstvo: ''Ja sad za njega smatram da je on jedan od retkih iskrenih prijatelja koji se nekoliko puta stvarno dokazao. To više nije bila stvar para, ni auta, ni bilo čega, a on ga je radio iz meraka. Sređivanje do spremanja za farbe je trajalo godinu dana. Još par sitnica se rasteglo na još godinu, da li zbog toga što smo hteli još da se družimo ili jer se meni nisu davale pare za te sitnice. Auto je na kraju ofarbao Sova u Jagodini, još jedan od nas ludaka koji su se maksimalno potrudili oko ovog auta.'' Tehničke specifičnosti AK400 u odnosu na običnog Spačeka su duža šasija i drugačije ogibljenje zbog nosivosti od 400 kilograma, dok je model AK250 imao manju nosivost, a samim tim i manju kabinu iza vozača. Ta 1974. godina bila je prelazna za farove, a pošto su Filipu okrugli bili draži od četvrtastih, njegov Spaček nosi upravo okrugle. Još detalja po kojima se teretni 2CV razlikuje od civilnog jesu prednja klupa, te pozicija rezervne gume. Sa druge strane, iako je i ređi i veći, AK400 privlači manje pažnje od Filipovog žutog Spačeka, a i u vožnji se ponašaju potpuno drugačije zbog drugog prenosa. Prva vožnja je za Filipa bila posebna jer su mu kroz glavu prolazile sve rečenice koje je godinama slušao: ''Ma šta će ti to? Ma ne treba ti, to mnogo košta… Sve je to odzvanja, a ja ga vozim, i smejem se, i pevam!'' Iako je Spaček sada kompletno sređen, želja da on postane šator na točkovima i dalje tinja u Filipu. Poznajući ga, verujemo da će on i Spaček ubrzo obilaziti mnoge daleke puteve i prostranstva, te da će zajedno prenositi mnogo više od putnih torbi - priču o ljubavi, entuzijazmu i inatu. Autor teksta: Đorđe Sugaris Autor fotografija: Miloš Nikodijević preuzeto sa - autoslavia.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 2, 2019 Citroen 2CV Rat Rod sa V8 motorom Realizacija je već u toku, a kreator je ''Danton Arts Kustoms''. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 22, 2019 Citroen nema nameru da oživi legendarni Spaček Uprkos statusu proizvođača neobičnih i specifičnih modela, Citroen nema nameru da oživi svoj legendarni 2CV (naziv 2CV dolazi od francuskog izraza ''deux chevaux'' što znači ''dva konja''). Čuveni Spaček je jedan od modela koji su obeležili 20. vek automobilske industrije, predstavljen 1948. kao automobil za široke mase. Njegova ključna komponenta bio je jednostavni motor lak za održavanje koji je razvijao samo 11 KS. U Nemačkoj su ga zvali ''patka'', u Norveškoj ''gvozdeni krevet'', u Španiji ''žaba'', ''koza'' ili ''dva konja'', a u bivšoj Jugoslaviji ''spaček''. I dok su u međuvremenu Fiat i Mini oživeli svoje klasične modele i sa njima osvajaju tržišta, u Citroenu su fokusirani isključivo na savremene kreacije. ''Ne želim da budemo proizvođač koji će da pravi retro automobile. Nećemo praviti novi 2CV. Imao je svoj trenutak, bio je uspešan, ali sada se traži nešto novo. Koncentrisani na potragu za sledećim dizajnom koji će kupci prihvatiti'', rekla je direktorka Citroena Linda Džekson. Citroen je prestao da proizvodi 2CV 1990. godine posle skoro 9 miliona primeraka raznih varijanti ovog modela. Automobil na našim prostorima poznat kao ''Spaček'' je svojevremeno opisan kao najoriginalniji model od Fordovog prvog pristupačnog automobila, Modela T. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted August 1, 2019 U Samoboru počeo 23. svetski susret vlasnika Spačeka U Samoboru je počeo 23. svetski susret vlasnika Citroenovog modela 2CV, poznatijeg pod nazivom Spaček. Na zelenoj površini iza Autobuske stanice izloženo je preko 3.000 vozila, koja će tamo, na veliku radost svih ljubitelja ovog metalnog ljubimca, stajati sve do nedelje. Video je napravio Davor Puklavec/PIXSELL: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 18, 2020 VreleGume video: Citroen 2CV Spaček Znamo da hrana može da bude obogaćena vitaminima, ali Spaček luksuzom? To je već neka nova dimenzija: 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 13, 2020 VreleGume video: 1979. Citroen Dyane Možda nije u fabričkom stanju, ali sa original delovima prelazi i 10.000 km godišnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 29, 2020 Pre 30 godina proizveden poslednji Citroenov Spaček 28.07.1990. godine je bio poseban dan za Citroen jer je u portugalskoj fabrici proizveden poslednji model 2CV. O njegovoj istoriji nećemo previše jer je taj automobil postao deo opšte kulture. Prodat je u više od 5.1 miliona primeraka, a projekat je definisan još 1939. godine. Zbog početka Drugog svetskog rata porodica Michelin (tada vlasnici Citroena) sakrili su ga od Nemaca. Proizvodnja je počela nakon rata 1948. godine, a cilj je bio ponuditi francuskom stanovništvu jeftin i svestran automobil. Sve nakon toga je kontinuirana priča o uspehu koja je potrajala 42 godine. Poslednji 2CV 6 Charleston je izašao sa proizvodne trake u fabrici u Mangualdeu i završio je u rukama menadžera pogona Claudea Herberta. Nezvanično, priča se i da je sedam dana kasnije proizvedeno još pet primeraka, ali o tome nećemo da nagađamo. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 30, 2020 Citroen 2CV Charleston slavi 40. rođendan Citroen je 1980. godine lansirao specijalnu seriju od 8.000 primeraka nazvan ''Charleston'', po ceni od 24.800 franaka. Kao što je pomenuto u informaciji za novinare koja je poslata u ono vreme ''kako bi se zadovoljili 2CV 'puristi', svetla su okrugla sa crvenim kućištem''. Svojim elegantnim i neobičnim dizajnom, 2 CV 6 Charleston utelovljuje najviše standarde završne obrade i snage ikad viđene u 2 CV. 2 CV 6 Charleston je započeo sa specijalnim serijama, a isticao se svojim specijalnim presvlakama i okruglim svetlima, kao onaj na 2 CV Special. Sledeće godine, u julu 1981. limitirane serije su bile toliko uspešne da su postale nelimitirane: sada je počeo da se masovno proizvodi u fabrici Levallois, a model je dodat u Citroen katalog. Ova verzija se razlikovala od specijalne serije sa hromiranim svetlima i sivim presvlakama. Inicijalno prodavan u crvenoj Delage i crnoj, kasnije dolazi sa žutom Helios i crnom varijantom u julu 1982. koja je zamenjena u julu 1983. sa verzijom ofarbanom u dve nijanse sive: Night i Cormorant. Proizvodnja je nastavljena 1988. u frabrici Mangualde u Portugalu. Modeli proizvedeni u ovoj fabrici mogu da se prepoznaju po njihovim prozorima koji su dobili naziv po španskom staklaru ''Covina''. Tokom 27. jula 1990. u 16:30 poslednji 2 CV je napustio proizvodnu liniju Mangualde. Bio je sivi Night i sivi Cormorant 2 CV 6 Charleston. To je bio 5.114.969-ti i poslednji proizvedeni 2 CV. 2 CV ostaje ikona automobilske istorije i omiljeni model među kolekcionarima u svetu. Charleston je dao doprinos ovom uspehu sa preko 10 godina proizvodnje. Danas se za 2 CV Charleston u dobrom stanju traži oko €14.500 za originalnu limitiranu seriju i €10.500 za serijsku verziju. Povodom 60-godišnjice Spačeka, tokom 2008. specijalna serija Charleston je lansirana na drugom modelu iz game Citroen, koji je bio takođe sa krovom na otvaranje: C3 Pluriel Charleston, sa istom crvenom Delage i crnom spoljašnjom bojom karoserije. Istorijski 2 CV je imao 10 specijalnih izdanja lansiranih u Francuskoj i nekim evropskim zemljama: - 1976: 2 CV Spot - 1980: 2 CV Charleston - 1981: 2 CV 007 James Bond - 1983. i 1984: 2 CV France 3 - 1985. i 1986: 2 CV Dolly - 1986: 2 CV Cocorico Španija: - 1982: 2 CV Marcatelo Nemačka i Švajcarska: - 1985: 2 CV Ente Grün Engleska: - 1987: 2 CV Bamboo Belgija: - 1988: 2 CV Perrier preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 6, 2020 Top Gear video: Chris Harris i Citroen 2CV Zanimljiva ''trka'' dva auta Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 17, 2021 39 godina star Citroen 2CV prodaje vlasnik koji ga je vozio samo jednom I to je to, parkirao ga je u garažu i ostavio sve do danas, kada je odlučio da ga proda. Citroen 2CV koji se se prodaje na francuskom aukcijskom portalu Aguttes, za 40 godina je putovao samo 39 kilometara. Prešao je udaljenost od salona do vlastitog doma - to je 30 kilometara, a treba dodati i 9 kilometara sa koliko je kupio vozilo. Verovatno je to rezultat vožnje između različitih fabričkih stanica i kratke probne vožnje kojoj su bili podvrgnuti svi novi automobili u to vrime, pre odlaska kupcu. Citroen 2CV 6 Charleston je debitovao 1980. na salonu automobila u Parizu. Tada je bio plan da se napravi ograničena serija Charlestona od samo 8000 primeraka, ali uspeh je bio toliko velik da je Citroen ovaj novi model odlučio da uvrsti u standardnu prodaju. G. H. iz Maine-et-Loirea u Francuskoj je 1981. godine naručio Citroen s posebnim naplacima i dobio ga 1982. Zatim je parkirao automobil pored svog Citroena DS i preko njega stavio prekrivač. Nikada ga više nije vozio. Aukcijska kuća nije ponovo pokrenula motor (pitanje je da li se to može i učiniti), ostavljajući automobil u istom stanju kao i onog dana kada je 1982. napustio salon. Prema proceni aukcijske kuće, Citroen će postići cenu između 30.000 i 55.000 evra. Nije jasno zašto se automobil sada prodaje na aukciji, niti zašto ga vlasnik nikada nije vozio. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted August 28, 2021 Ovaj Spaček vredi između 50.000 i 70.000 evra Citroen 2CV Charleston iz 1990. sa samo 9 km na satu biće 30. avgusta 2021. ponuđen na aukciji u Parizu. Auto nikada nije bio registrovan i potpuno je nov. Sa samo 9 kratkih kilometara. Ova ruta inače odgovara testovima koji se obave pre isporuke novog auta. Ovaj automobil nikada nije prodat, pa se zato nudi čak i sa novim sertifikatom za automobil. A svakome ko još sumnja u ispravnost ovih reči treba reći da stanje automobila svedoči o njegovoj istoriji, a da ne govorimo o nedostatku rupa za registarske tablice. Ovaj 2CV biće ponuđen na aukciji koju će Aguttes organizovati 30. avgusta 2021. u Parizu - u Grand Palaisu - tokom Tour Auto 2021. Ovaj izvanredni komad, koji se u ovom trenutku može opisati kao nov, procenjuje se na 50.000 do 70.000 evra. Ovaj iznos može da se učini pomalo nerealnim, ali pre nekoliko nedelja na aukciji je prodat Citroen 2CV Charleston, koji je u manje dobrom stanju i sa 39 kilometara postigao veličanstvenih 47.560 evra. Mada automobil nikada nije registrovan, imao je vlasnika koji želi da bude diskretan. Vlasnik je osnovao firmu u Americi koja je uvozila i prodavala modele Citroen. Kupio je 30 od poslednjih 2 proizvedena kamiona, od kojih je 27 prodato. Šta je sa poslednja tri? Kaže se da je dotični čovek zadržao ova tri modela, a ovaj Charleston je jedan od njih. Opšte stanje nije samo izuzetno za spoljašnjost, unutrašnjost bi i dalje trebalo da miriše kao nova. Međutim, aukcijska kuća ističe da Spačeku potrebna kratka vožnja do radionice pre nego što pređe prve kilometre, jer su tečnosti sada stare preko 30 godina, a i vazduh u gumama je iz prošlog milenijuma. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 22, 2021 VreleGume: 1979. Citroen Dyane 6 Napravljen davnih dana u koparskom Cimosu, ima bokser 0.6 motor sa dva cilindra i 32KS/40Nm, a trebaju joj 34 sekunde do stotke i može sve do 120 km/h: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 5, 2022 ThrottleHouse: Citroen 2CV Citreon 2CV je težak samo 590 kilograma, i u stanju je da isporuči ''velikih'' 29 konjskih snaga na svoje prednje točkove. Ovom nekadašnjem narodnom automobilu Francuske do stotke trebaju 33 sekunde. Ali, nekada narodni auto danas više uopšte nije jeftin, naročito ako na kilometar satu ima 3.000 kilometara: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted August 13, 2022 Caselani Citroen 2CV Fourgonnette Ovo nije prvi put da italijanski Caselani modifikuje neki model Citroena. Kompanija je naime još 2017. godine pokazala svoj Type H baziran na Citroenu Jumper. Sada stiže i njihova reinterpretacija Citroena 2CV Fourgonnette, i to na bazi Berlinga. Ukratko, Berlingo je ovde dobio drugačiji prednji deo, po uzoru na nekadašnji 2CV Fourgonnette, sa okruglim farovima, novim blatobranima, maskom i haubom, kao i bočnim talasastim panelima. Komplet je u završnoj fazi razvoja, a kako se najavljuje prodaja bi trebalo da startuje uskoro (uključujući i potpuno električnu verziju na bazi e-Berlinga). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 15, 2022 AutoShopMagazin: Vremeplov Citroen Dyane Pogledajte zašto Dyane i 2CV nisu potpuno isti auto: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 30, 2022 Caselani Citroen Berlingo 2CV Fourgonnette Ovo nije prvi put da italijanski Caselani modifikuje neki model Citroena. Kompanija je naime još 2017. godine pokazala svoj Type H baziran na Citroenu Jumper. Sada stiže i njihova reinterpretacija Citroena 2CV Fourgonnette, i to na bazi Berlinga. Berlingo je ovde dobio drugačiji prednji deo, po uzoru na nekadašnji 2CV Fourgonnette, sa okruglim farovima, novim blatobranima, maskom i haubom, kao i bočnim talasastim panelima. Prodaja će startovati 1. oktobra uključujući i potpuno električnu verziju na bazi e-Berlinga. Proizvodnja će po sadašnjim najavama početi u januaru sledeće godine, ali cene za sada još nisu objavljene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 10, 2023 Drveni Citroen 2CV prodat za 210.000 evra Jedinstveni Citroen 2CV, sa telom u potpunosti napravljenim od drveta, nedavno je prodat na Rouillacovoj 35. Garden Party aukciji u Francuskoj, i to za 210.000 evra. Ovaj Spaček je inspirisan Citroenom 2CV iz 1955. godine, a napravio ga je stolar Michel Robillard. Pomenuti majstor je na njemu počeo da radi 2011. godine i ukupno je potrošio 5.000 sati. Instrument tabla, volan i drugi elementi enterijera su takođe napravljeni od drveta. Pokreće ga dvocilindrični motor sa vazdušnim hlađenjem od 602 kubika, pri čemu je vozilo bazirano na šasiji iz 1969 Citroen Dyane. Automobil navodno može da postigne maksimalnu brzinu od 80 km/h, ali trenutno nije registrovan. Kupac je inače Jean-Paul Favand, osnivač Musée des Arts Forains (Muzej sajamske umetnosti), gde bi trebalo da bude izložen. Robillard inače nije odustao od koncepta drvenih automobila i sada planira da radi na Citroenu DS21 Decapotable Chapron, za koji se nada da će ga završiti na vreme za 70. godišnjicu DS-a. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites