Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ima ih kod mene više, nekad je u Novom Sadu bio veoma popularan, kao i Citroeni uopšte. I Balašević ga je vozio u mladosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1974. Citroen 2CV Furgon AK400

 

citroen 1974.jpg

 

Za razliku od civilnih automobila, kombiji, furgoni i pikapi iz davnih vremena često ne dožive zasluženu penziju. Oni gotovo nikada nisu bili članovi porodice, već službene mašine koje su svakodnevno obavljale svoje teške poslove do samog kraja. Dotrajale i umorne, ove ''rage'' na točkovima menjane su novijim, svežijim i sposobnijim i padale su u zaborav. Zbog toga, danas je prava retkost videti ih kompletne, a kamoli u punom sjaju, kao davnih godina kada su prenosili svoje prve terete. Ipak, zahvaljujući Filipovoj ljubavi prema Spačeku, putovanjima i istrajnosti, jedan 2CV Furgon AK400 iz 1974. posle devet godina ponovo živi. Sa Filipom smo se našli u zemunskoj kraft pivari Kaš, na idealnoj lokaciji za njegov nesvakidašnji dostavni Citroën.

 

1974-citroen-2c-ak-400-fourgonnette-filip-01.jpg

 

''Žuti Spaček je bio porodični, a ovaj je bio priča o klincu koji je radio u Mekdonaldsu, zaradio pare i mislio da je bogat''. Otvorio je Filip prvo poglavlje ove 2CV odiseje, otkrivši nam da je od zarađenog novca bez ikakvog cenkanja kupio automobil sa idejom da od njega napravi kampera. Ceo projekat je bio dosta obiman, budući da ovaj Spaček nije imao ni šasiju ni trapove, te je iz garaže na ruke prebačen na prikolicu: ''Auto je iz CIMOS-a kupljen u Osijeku, uzela ga je neka putarska firma. Posle je u toku rata završio u Novom Sadu u veterinarskom zavodu, a ja sam ga kupio od jednog stolara iz Rumenke. Volim teretne automobile svakog proizvođača, jer ih ne viđaš često i pitaš se šta je preživeo, prevezao i prošao, a onda završi kod tebe.'' Sasvim očekivano, Filip nije naišao na razumevanje porodice: ''Mama me je odmah pitala šta će mi ovo, a deda ga je dva-tri puta prodavao. Motor je poklonio, a kada je došao red na ostatak, spasilo ga je sestrino plakanje.''

 

1974-citroen-2c-ak-400-fourgonnette-filip-02.jpg

 

Kako je Filip priznao, od Spačeka nije želeo da odustane iz inata, onog pozitivnog koji na kraju daje velike rezultate: ''Ovaj automobil je više bio moja životna borba i inat nego što sam ga zaista želeo. Jedina osoba koja je verovala da će se on srediti je moja bivša žena, a posle i Đura, drug koji je isto lud koliko i ja. Želeo sam da dokažem i mami i dedi i sestri i svima da on nije obično đubre, već će jednog dana biti auto. Nisam hteo da kupim gotov, hteo sam da uradim njega. Ja sam ga birao i želeo.'' Godinama nakon kupovine, Filip je završio fakultet i od roditelja dobio novčanu pomoć koju je iskoristio kao generator, a kada se zaposlio, shvatio je da je konačno došlo vreme da se Spaček i završi.

Posla se prihvatio Munja iz Lazarevca, a kroz godine, njihov odnos je izrastao u pravo prijateljstvo: ''Ja sad za njega smatram da je on jedan od retkih iskrenih prijatelja koji se nekoliko puta stvarno dokazao. To više nije bila stvar para, ni auta, ni bilo čega, a on ga je radio iz meraka. Sređivanje do spremanja za farbe je trajalo godinu dana. Još par sitnica se rasteglo na još godinu, da li zbog toga što smo hteli još da se družimo ili jer se meni nisu davale pare za te sitnice. Auto je na kraju ofarbao Sova u Jagodini, još jedan od nas ludaka koji su se maksimalno potrudili oko ovog auta.''

 

1974-citroen-2c-ak-400-fourgonnette-filip-03.jpg

 

Tehničke specifičnosti AK400 u odnosu na običnog Spačeka su duža šasija i drugačije ogibljenje zbog nosivosti od 400 kilograma, dok je model AK250 imao manju nosivost, a samim tim i manju kabinu iza vozača. Ta 1974. godina bila je prelazna za farove, a pošto su Filipu okrugli bili draži od četvrtastih, njegov Spaček nosi upravo okrugle. Još detalja po kojima se teretni 2CV razlikuje od civilnog jesu prednja klupa, te pozicija rezervne gume. Sa druge strane, iako je i ređi i veći, AK400 privlači manje pažnje od Filipovog žutog Spačeka, a i u vožnji se ponašaju potpuno drugačije zbog drugog prenosa. Prva vožnja je za Filipa bila posebna jer su mu kroz glavu prolazile sve rečenice koje je godinama slušao: ''Ma šta će ti to? Ma ne treba ti, to mnogo košta… Sve je to odzvanja, a ja ga vozim, i smejem se, i pevam!''

 

1974-citroen-2c-ak-400-fourgonnette-filip-04.jpg

 

Iako je Spaček sada kompletno sređen, želja da on postane šator na točkovima i dalje tinja u Filipu. Poznajući ga, verujemo da će on i Spaček ubrzo obilaziti mnoge daleke puteve i prostranstva, te da će zajedno prenositi mnogo više od putnih torbi - priču o ljubavi, entuzijazmu i inatu.

 

asd003.jpgasd007.jpgasd011.jpg

asd001.jpgasd002.jpgasd004.jpg

asd005.jpgasd006.jpgasd008.jpg

asd009.jpgasd010.jpgasd012.jpgasd014.jpg

asd013.jpgasd015.jpgasd016.jpgasd017.jpg

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen 2CV Rat Rod sa V8 motorom

 

189753-danton 1.jpg

 

Realizacija je već u toku, a kreator je ''Danton Arts Kustoms''.

 

189754-danton 11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen nema nameru da oživi legendarni Spaček

 

citroen 2cv 01.jpg

 

Uprkos statusu proizvođača neobičnih i specifičnih modela, Citroen nema nameru da oživi svoj legendarni 2CV (naziv 2CV dolazi od francuskog izraza ''deux chevaux'' što znači ''dva konja'').

Čuveni Spaček je jedan od modela koji su obeležili 20. vek automobilske industrije, predstavljen 1948. kao automobil za široke mase. Njegova ključna komponenta bio je jednostavni motor lak za održavanje koji je razvijao samo 11 KS. U Nemačkoj su ga zvali ''patka'', u Norveškoj ''gvozdeni krevet'', u Španiji ''žaba'', ''koza'' ili ''dva konja'', a u bivšoj Jugoslaviji ''spaček''.

 

citroen 2cv.jpg

 

I dok su u međuvremenu Fiat i Mini oživeli svoje klasične modele i sa njima osvajaju tržišta, u Citroenu su fokusirani isključivo na savremene kreacije. ''Ne želim da budemo proizvođač koji će da pravi retro automobile. Nećemo praviti novi 2CV. Imao je svoj trenutak, bio je uspešan, ali sada se traži nešto novo. Koncentrisani na potragu za sledećim dizajnom koji će kupci prihvatiti'', rekla je direktorka Citroena Linda Džekson. Citroen je prestao da proizvodi 2CV 1990. godine posle skoro 9 miliona primeraka raznih varijanti ovog modela. Automobil na našim prostorima poznat kao ''Spaček'' je svojevremeno opisan kao najoriginalniji model od Fordovog prvog pristupačnog automobila, Modela T.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Samoboru počeo 23. svetski susret vlasnika Spačeka

 

U Samoboru je počeo 23. svetski susret vlasnika Citroenovog modela 2CV, poznatijeg pod nazivom Spaček. Na zelenoj površini iza Autobuske stanice izloženo je preko 3.000 vozila, koja će tamo, na veliku radost svih ljubitelja ovog metalnog ljubimca, stajati sve do nedelje. Video je napravio Davor Puklavec/PIXSELL:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Citroen 2CV Spaček

 

Znamo da hrana može da bude obogaćena vitaminima, ali Spaček luksuzom? To je već neka nova dimenzija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: 1979. Citroen Dyane

 

Možda nije u fabričkom stanju, ali sa original delovima prelazi i 10.000 km godišnje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 30 godina proizveden poslednji Citroenov Spaček

 

205448-citroen 2cv.jpg

 

28.07.1990. godine je bio poseban dan za Citroen jer je u portugalskoj fabrici proizveden poslednji model 2CV. O njegovoj istoriji nećemo previše jer je taj automobil postao deo opšte kulture. Prodat je u više od 5.1 miliona primeraka, a projekat je definisan još 1939. godine. Zbog početka Drugog svetskog rata porodica Michelin (tada vlasnici Citroena) sakrili su ga od Nemaca.

Proizvodnja je počela nakon rata 1948. godine, a cilj je bio ponuditi francuskom stanovništvu jeftin i svestran automobil. Sve nakon toga je kontinuirana priča o uspehu koja je potrajala 42 godine. Poslednji 2CV 6 Charleston je izašao sa proizvodne trake u fabrici u Mangualdeu i završio je u rukama menadžera pogona Claudea Herberta. Nezvanično, priča se i da je sedam dana kasnije proizvedeno još pet primeraka, ali o tome nećemo da nagađamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen 2CV Charleston slavi 40. rođendan

 

208334-citroen 2cv.jpg

 

Citroen je 1980. godine lansirao specijalnu seriju od 8.000 primeraka nazvan ''Charleston'', po ceni od 24.800 franaka. Kao što je pomenuto u informaciji za novinare koja je poslata u ono vreme ''kako bi se zadovoljili 2CV 'puristi', svetla su okrugla sa crvenim kućištem''. Svojim elegantnim i neobičnim dizajnom, 2 CV 6 Charleston utelovljuje najviše standarde završne obrade i snage ikad viđene u 2 CV.

 

2 CV 6 Charleston je započeo sa specijalnim serijama, a isticao se svojim specijalnim presvlakama i okruglim svetlima, kao onaj na 2 CV Special. Sledeće godine, u julu 1981. limitirane serije su bile toliko uspešne da su postale nelimitirane: sada je počeo da se masovno proizvodi u fabrici Levallois, a model je dodat u Citroen katalog. Ova verzija se razlikovala od specijalne serije sa hromiranim svetlima i sivim presvlakama. Inicijalno prodavan u crvenoj Delage i crnoj, kasnije dolazi sa žutom Helios i crnom varijantom u julu 1982. koja je zamenjena u julu 1983. sa verzijom ofarbanom u dve nijanse sive: Night i Cormorant. Proizvodnja je nastavljena 1988. u frabrici Mangualde u Portugalu. Modeli proizvedeni u ovoj fabrici mogu da se prepoznaju po njihovim prozorima koji su dobili naziv po španskom staklaru ''Covina''.

 

205448-citroen 2cv.jpg

 

Tokom 27. jula 1990. u 16:30 poslednji 2 CV je napustio proizvodnu liniju Mangualde. Bio je sivi Night i sivi Cormorant 2 CV 6 Charleston. To je bio 5.114.969-ti i poslednji proizvedeni 2 CV.

 

citroen 2cv last charlston02.jpg

 

2 CV ostaje ikona automobilske istorije i omiljeni model među kolekcionarima u svetu. Charleston je dao doprinos ovom uspehu sa preko 10 godina proizvodnje. Danas se za 2 CV Charleston u dobrom stanju traži oko €14.500 za originalnu limitiranu seriju i €10.500 za serijsku verziju. Povodom 60-godišnjice Spačeka, tokom 2008. specijalna serija Charleston je lansirana na drugom modelu iz game Citroen, koji je bio takođe sa krovom na otvaranje: C3 Pluriel Charleston, sa istom crvenom Delage i crnom spoljašnjom bojom karoserije.

 

citroen c3 pluriel charleston 01.jpg

 

Istorijski 2 CV je imao 10 specijalnih izdanja lansiranih u Francuskoj i nekim evropskim zemljama:

- 1976: 2 CV Spot

- 1980: 2 CV Charleston

- 1981: 2 CV 007 James Bond

- 1983. i 1984: 2 CV France 3

- 1985. i 1986: 2 CV Dolly

- 1986: 2 CV Cocorico

Španija:

- 1982: 2 CV Marcatelo

Nemačka i Švajcarska:

- 1985: 2 CV Ente Grün

Engleska:

- 1987: 2 CV Bamboo

Belgija:

- 1988: 2 CV Perrier

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

39 godina star Citroen 2CV prodaje vlasnik koji ga je vozio samo jednom

 

citroen cv 02.jpg

 

I to je to, parkirao ga je u garažu i ostavio sve do danas, kada je odlučio da ga proda.

Citroen 2CV koji se se prodaje na francuskom aukcijskom portalu Aguttes, za 40 godina je putovao samo 39 kilometara. Prešao je udaljenost od salona do vlastitog doma - to je 30 kilometara, a treba dodati i 9 kilometara sa koliko je kupio vozilo. Verovatno je to rezultat vožnje između različitih fabričkih stanica i kratke probne vožnje kojoj su bili podvrgnuti svi novi automobili u to vrime, pre odlaska kupcu. Citroen 2CV 6 Charleston je debitovao 1980. na salonu automobila u Parizu. Tada je bio plan da se napravi ograničena serija Charlestona od samo 8000 primeraka, ali uspeh je bio toliko velik da je Citroen ovaj novi model odlučio da uvrsti u standardnu prodaju.

 

citroen cv 01.jpg

 

G. H. iz Maine-et-Loirea u Francuskoj je 1981. godine naručio Citroen s posebnim naplacima i dobio ga 1982. Zatim je parkirao automobil pored svog Citroena DS i preko njega stavio prekrivač. Nikada ga više nije vozio. Aukcijska kuća nije ponovo pokrenula motor (pitanje je da li se to može i učiniti), ostavljajući automobil u istom stanju kao i onog dana kada je 1982. napustio salon. Prema proceni aukcijske kuće, Citroen će postići cenu između 30.000 i 55.000 evra. Nije jasno zašto se automobil sada prodaje na aukciji, niti zašto ga vlasnik nikada nije vozio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj Spaček vredi između 50.000 i 70.000 evra

 

217430-Citroen 2CV 02.jpg

 

Citroen 2CV Charleston iz 1990. sa samo 9 km na satu biće 30. avgusta 2021. ponuđen na aukciji u Parizu. Auto nikada nije bio registrovan i potpuno je nov. Sa samo 9 kratkih kilometara. Ova ruta inače odgovara testovima koji se obave pre isporuke novog auta.

 

217431-Citroen 2CV 01.jpg

 

Ovaj automobil nikada nije prodat, pa se zato nudi čak i sa novim sertifikatom za automobil. A svakome ko još sumnja u ispravnost ovih reči treba reći da stanje automobila svedoči o njegovoj istoriji, a da ne govorimo o nedostatku rupa za registarske tablice. Ovaj 2CV biće ponuđen na aukciji koju će Aguttes organizovati 30. avgusta 2021. u Parizu - u Grand Palaisu - tokom Tour Auto 2021. Ovaj izvanredni komad, koji se u ovom trenutku može opisati kao nov, procenjuje se na 50.000 do 70.000 evra.

 

Ovaj iznos može da se učini pomalo nerealnim, ali pre nekoliko nedelja na aukciji je prodat Citroen 2CV Charleston, koji je u manje dobrom stanju i sa 39 kilometara postigao veličanstvenih 47.560 evra. Mada automobil nikada nije registrovan, imao je vlasnika koji želi da bude diskretan. Vlasnik je osnovao firmu u Americi koja je uvozila i prodavala modele Citroen. Kupio je 30 od poslednjih 2 proizvedena kamiona, od kojih je 27 prodato. Šta je sa poslednja tri? Kaže se da je dotični čovek zadržao ova tri modela, a ovaj Charleston je jedan od njih. Opšte stanje nije samo izuzetno za spoljašnjost, unutrašnjost bi i dalje trebalo da miriše kao nova. Međutim, aukcijska kuća ističe da Spačeku potrebna kratka vožnja do radionice pre nego što pređe prve kilometre, jer su tečnosti sada stare preko 30 godina, a i vazduh u gumama je iz prošlog milenijuma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: 1979. Citroen Dyane 6

 

Napravljen davnih dana u koparskom Cimosu, ima bokser 0.6 motor sa dva cilindra i 32KS/40Nm, a trebaju joj 34 sekunde do stotke i može sve do 120 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg ThrottleHouse: Citroen 2CV

 

Citreon 2CV je težak samo 590 kilograma, i u stanju je da isporuči ''velikih'' 29 konjskih snaga na svoje prednje točkove. Ovom nekadašnjem narodnom automobilu Francuske do stotke trebaju 33 sekunde.

Ali, nekada narodni auto danas više uopšte nije jeftin, naročito ako na kilometar satu ima 3.000 kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caselani Citroen 2CV Fourgonnette

 

caselani 2cv.jpg

 

Ovo nije prvi put da italijanski Caselani modifikuje neki model Citroena. Kompanija je naime još 2017. godine pokazala svoj Type H baziran na Citroenu Jumper. Sada stiže i njihova reinterpretacija Citroena 2CV Fourgonnette, i to na bazi Berlinga.

Ukratko, Berlingo je ovde dobio drugačiji prednji deo, po uzoru na nekadašnji 2CV Fourgonnette, sa okruglim farovima, novim blatobranima, maskom i haubom, kao i bočnim talasastim panelima. Komplet je u završnoj fazi razvoja, a kako se najavljuje prodaja bi trebalo da startuje uskoro (uključujući i potpuno električnu verziju na bazi e-Berlinga).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caselani Citroen Berlingo 2CV Fourgonnette

 

caselani 2cv 03.jpg

 

Ovo nije prvi put da italijanski Caselani modifikuje neki model Citroena. Kompanija je naime još 2017. godine pokazala svoj Type H baziran na Citroenu Jumper. Sada stiže i njihova reinterpretacija Citroena 2CV Fourgonnette, i to na bazi Berlinga. Berlingo je ovde dobio drugačiji prednji deo, po uzoru na nekadašnji 2CV Fourgonnette, sa okruglim farovima, novim blatobranima, maskom i haubom, kao i bočnim talasastim panelima.

 

caselani 02.jpg caselani 2cv 01.jpg

 

Prodaja će startovati 1. oktobra uključujući i potpuno električnu verziju na bazi e-Berlinga. Proizvodnja će po sadašnjim najavama početi u januaru sledeće godine, ali cene za sada još nisu objavljene.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drveni Citroen 2CV prodat za 210.000 evra

 

234363-citroen 2cv drvo.jpg

 

Jedinstveni Citroen 2CV, sa telom u potpunosti napravljenim od drveta, nedavno je prodat na Rouillacovoj 35. Garden Party aukciji u Francuskoj, i to za 210.000 evra.

Ovaj Spaček je inspirisan Citroenom 2CV iz 1955. godine, a napravio ga je stolar Michel Robillard. Pomenuti majstor je na njemu počeo da radi 2011. godine i ukupno je potrošio 5.000 sati. Instrument tabla, volan i drugi elementi enterijera su takođe napravljeni od drveta. Pokreće ga dvocilindrični motor sa vazdušnim hlađenjem od 602 kubika, pri čemu je vozilo bazirano na šasiji iz 1969 Citroen Dyane. Automobil navodno može da postigne maksimalnu brzinu od 80 km/h, ali trenutno nije registrovan.

 

Kupac je inače Jean-Paul Favand, osnivač Musée des Arts Forains (Muzej sajamske umetnosti), gde bi trebalo da bude izložen. Robillard inače nije odustao od koncepta drvenih automobila i sada planira da radi na Citroenu DS21 Decapotable Chapron, za koji se nada da će ga završiti na vreme za 70. godišnjicu DS-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...