Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Mali proizvođači zarađuju od velikih projekata

Recommended Posts

koenigsegg%20g%20111.jpg

 

Kompanije kao što su Koenigsegg, Spyker i Rimac ostvaruju izvanredan profit na tržištima na kojima postoji velika potražnja za besprekornim superautomobilima koji se ističu iz čopora. Amerika predstavlja najveće tržište na svetu po potražnji vozila sa visokim performansama, a iako su tamo relativno novi, ova tri mala proizvođača, od kojih je jedan u našem komšiluku, smatraju se za neke od najvažnijih. Direktor prodaje kompanije Koenigsegg Tarik Ali, izjavio je da kupci na švedskom podneblju poseduju dovoljno novca kako ne bi morali da razmišljaju o izboru između jajeta ili kokoške, odnosno oni će kupiti sve, bilo da je to Rimac ili Spyker ili oba modela. Direktor Spyker brenda Viktor Miler, potvrdio je Alijeve izjave, otkrivajući da ponekada deluje veoma lako pronaći mušterije. ''Tipična mušterija naše kompanjije predstavlja osobu koja je onda kada je bila mlada sebi priuštila Porsche 911, ali onda kada je malo zašla u godine odabrala je Ferrari, Bentley ili Aston Martin. Onda se preselila u predgrađe i videla da svako poseduje Ferrari 488, što je veoma čest slučaj. Sledeći korak predstavlja izbor nečega unikatnog iz butik brenda kao što je Spyker''. Sudeći po šefu operacija kompanije Rimac, Moniki Mikac, ubeđivanje perspektivnih kupaca da se opredele za njihov Concept_One električni superautomobil obično završava na probnoj vožnji, zajedno sa utiskom koji gotovo odmah u kupca usađuje poverenje u kompaniju i njen veoma ekstravagantan model. Kada pogledamo na drugu stranu i iza ovih besprekornih proizvođača automobila, ustaljeni brendovi kao što su McLaren i Lamborghini definitivno uživaju u rekordnim prodajama, potvrđujući ujedno da je tržište jače no ikad, mada nikada neće dostići taj šarm koji su sa sobom doneli mali igrači koji svojim velikim delima stvaraju novu istoriju automoto industrije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prevara zvana Spyker:

Pokupili novac od klijenata, automobile nisu počeli da proizvode ni nakon 18 meseci

 

183885-spyker c8.jpg

 

Možda se neki od vas sećaju Spykera C8 Preliator Spyder koji je predstavljen na salonu u Ženevi 2017. godine. Reč je o holandskom automobilu koji je trebalo da pokreće Koenigseggov 5.0 litarski V8 motor od 600KS i koji je trebalo da bude proizveden u 100 primeraka. Zašto ''trebalo'', a sada je već druga polovina 2018. godine? Pa osnivači Victor Muller i Martijn Schilte su za 400.000 evra vredan automobil uzeli depozite od 100 ''srećnika'' koji su sada shvatili da i nisu baš tako srećni. Naime, još nijedan Spyker nije krenuo u proizvodnju, a to je potvrdio i predstavnik Koenigsegga Steve Ward koji je za ''Autovisie'' izjavio da se u poslednjih nekoliko meseci ništa nije pokrenulo.

 

''Nismo napravili ni jedan motor za Spyker. Spyker još nije ispunio dogovorene uslove, tako da ni mi nismo krenuli sa proizvodnjom koja je trebalo da usledi nakon ispunjenja uslova'', izjavio je Ward. Jedan očigledno nezadovoljni klijent je na svom Instagramu objavio da nijedan depozit nije vraćen uprkos poništenim narudžbinama. U svakom slučaju, marka koja nas je nekad fascinirala impresivnim i neobično dizajniranim automobilima se sada snalazi na crnoj listi mnogih i verujemo da će u budućnosti (ako ona uopšte postoji za ovu kompaniju) veoma teško dobijati depozite za najavljene modele...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koenigsegg će uskoro proizvoditi hiljade automobila?

 

177332-koenigsegg 11.jpg

 

Iako ima kapacitete da se takmiči sa ozbiljnim igračima kao što su Lamborghini i Ferrari, Koenigsegg je još uvek proizvođač automobila minijaturnih razmera, uz ogromne kapacitete razvoja tehnologija. Međutim, čini se da će se to znatno promeniti u godinama koje dolaze. CEO i predsednik Koenigsegga, Cristian von Koenigsegg, izjavio je za Bloomberg da je u planu proizvodnja hiljada automobila godišnje. Ostvarenje njegovog cilja bi ga pozicioniralo nedaleko od Ferrarija i Lamborghinija, koji proizvode manje od 10.000 automobila na godišnjem nivou.

Koenigseggov plan je da u kratkom roku podigne proizvodnju super automobila sa desetak primeraka godišnje na nekoliko stotina, uz pomoć novog ''ulaznog'' modela i partnerstva sa kineskim NEVS-om. Koenigsegg je dodao i da novi ulazni model zapravo neće biti jeftin, ali da će biti jeftiniji od modela kao što je Agera. Spekuliše se da će novi model koštati oko 1.05 miliona dolara. Koenigsegg je ulaskom u novu godinu napravio bum, kada je potpisao ugovor sa NEVS-om u vezi razvijanja novog hibridnog super automobila sa dizajnom motora bez bregastih vratila. Ovo partnerstvo je Koenigseggu omogućilo pristup bivšoj fabrici Saaba u Švedskoj, dok je NEVS dobio manji udeo proizvođača super automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeće godine novi Koenigsegg sa V8 motorom i ''pristupačnijom'' cenom

 

186924-koenigsegg 11.jpg

 

Kristijan fon Kenigseg otkrio je detalje ulaznog modela svoje kompanije Koenigsegg.

Fon Kenigseg tvrdi da će automobil debitovati sledeće godine u Ženevi i da neće biti ekstreman kao ostali modeli iz game. ''Biće to više automobil za put, ne toliko fokusiran na stazu'', kaže Fon Kenigseg. On nije otkrio specifikacije vozila, ali je istakao da će biti elektrifikovan i da će imati V8 atmosferski agregat sa ''Freevalve'' tehnologijom koja omogućava proizvodnju više snage uz manju potrošnju goriva. Koenigsegg će i osnovni model praviti kao i ostale u pogonu u Angelholmu, a planira godišnje da proizvede ''nekoliko stotina'' jedinica. Ključna stvar u vezi sa osnovnim modelom Koenigsegga je cena, koja će biti pristupačna kada su u pitanju superautomobili: 600 do 800 hiljada evra. Fon Kenigseg je otkrio i da osniva novu kompaniju koja će se fokusirati na pružane pomoći firmama koje žele da razvijaju nove platforme, električne sisteme čak i točkove od ugljenih vlakana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

NEVS kupio firmu za razvoj električnih motora u točku

 

protean.jpg

 

Švedski startup za električne automobile NEVS, čiji vlasnik je kineska Evergrande Grupa, saopštio je da je preuzeo Protean Electric, britansku firmu za razvoj električnih motora u točkovima za automobilsku upotrebu. Ovo znači da će Protean nastaviti da nezavisno razvija svoj električni motor u točku, poznat kao Protean Drive, koji će NEVS koristiti u svojoj budućoj liniji modela. Uz to, Protean će biti u mogućnosti da traži finansijsku pomoć i poslovne prilike od NEVS-a, uključujući i potencijalno isporučivanje motora Koenigseggu, u kom NEVS drži 20% deonica.

 

NEVS je firma rođena iz ostataka posrnulog Saaba. Nakon što nije uspeo da ponovo pokrene Saab, NEVS je odlučio da lansira svoj istoimeni brend kako bi razvio celu gamu električnih, kao i autonomnih automobila. Plan je da prodaja ovih vozila počne od Kine, i da se kasnije proširi na Evropu i SAD. Protean je osnovan 2008. godine, a od tada je pokazao svoj električni točak samo u formi koncepta. Pomenuti motori su dizajnirani da budu pogodni za postojeće automobile, što znači da bi bilo koji običan automobil mogao postati hibrid. Protean već ima preko 160 registrovanih patenata za svoju tehnologiju, kao i dodatnih 150 u procesu registracije. Međutim, nijedan proizvođač automobila još nije spreman da lansira serijski model sa motorom u točku. Jedan od glavnih razloga je to što točkovi gotovo svakodnevno prolaze kroz torturu, prelazeci preko rupa, bankina, neravnina, i mnogo čega drugog. Točkovi sa ugrađenim elektromotorima do današnjeg dana nisu uspeli da izdrže ove uslove na duže staze. Drugi dodatni problem je postojanje velike neogbljene mase, što znači da ne neophodno masivno i snažno ogbljenje da bi se postigla adekvatna vozna dinamika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spyker pronašao nove partnere, proizvodnja se nastavlja sledeće godine

 

spyker-c8-preliator 02.jpg

 

Holandski Spyker je objavio da je postigao sporazum o saradnji sa novim partnerima, a koji će mu omogućiti nastavak proizvodnje i lansiranje tri nova modela. Kako se navodi u saopštenju, Spyker Group je ujedinio snage sa motorsport kompanijama BR Engineering i SMP Racingom, kao i Milan Morady marketing kompanijom. BR Engineering i SMP Racing su u vlasništvu ruskog oligarha Borisa Rotenberga, dok je Milan Morady u vlasništvu Rotenbergovog biznis partnera Michaila Pessisa.

 

spyker-c8-preliator 01.jpg

 

Ovo će Spykeru omogućiti da počne sa proizvodnjom C8 Preliatora (promovisan 2016. godine na sajmu u Ženevi), ali i modela D8 Peking-to-Paris SUV i B6 Venator. Prvi će se u proizvodnji pojaviti C8 Preliator, i to tokom sledeće godine. Takođe, oživljeni Spyker će se baviti i servisiranjem 265 do sada proizvedenih Spyker vozila, a u planu je i otvaranje prodajnih centara. Jedan od njih je i ''Flagship Store'' koji će sledeće godine biti otvoren u Monaku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spyker podneo zahtev za bankrotstvo

 

spyker-c8-preliator 02.jpg

 

Holandski Spyker je krajem avgusta prošle godine objavio da je postigao sporazum o saradnji sa novim partnerima, a koji je trebalo da mu omogući nastavak proizvodnje i lansiranje novih modela. Kako je tada navedeno, Spyker Group je trebalo da ujedini snage sa motorsport kompanijama BR Engineering i SMP Racingom, kao i Milan Morady marketing kompanijom. BR Engineering i SMP Racing su u vlasništvu ruskog oligarha Borisa Rotenberga, dok je Milan Morady u vlasništvu Rotenbergovog biznis partnera Michaila Pessisa.

 

Međutim, ništa od ovoga u proteklom periodu nije realizovano, novac od pomenutih partnera nije stigao i Spyker je sada ostao bez para. Prvi čovek kompanije Victor Muller je zato bio prinuđen da podnese zahtev za bankrotstvo. Ipak, Muller kaže da se neće predati i da se neće odreći nade da će oživeti Spyker. On misli da su šanse da će biti ulaganja u Spyker vrlo velike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraća se Bristol?

 

bristol 2022.jpg

 

Ako se ostvare najnoviji planovi sledeće godine bi na scenu trebalo da se vrati britanski proizvođač Bristol Cars.

Iza najnovijeg pokušaja stoji britanski biznismen Jason Wharton koji je nedavno otkupio sva prava na Bristolovo intelektualno vlasništvo. Wharton najavljuje da će sledeće godine prvo ponuditi modernizovane verzije sportskog modela Fighter i 411 grand tourer. Oba će pokretati 6.4 V8 motor kompanije Fiat-Chrysler Automobiles. Osim toga, Wharton je objavio plan koji podrazumeva i osnivanje nove Bristolove centrale u mestu Filton u Velikoj Britaniji, gde će se nalaziti i centar za pružanje usluga restauracije postojećih vozila. U vesti se navodi da bi prvi prototipovi modifikovanih vozila trebalo da se nađu na putevima do kraja ove godine, dok će potpuno novi model Buccaneer navodno biti spreman za sredinu decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povratak Spykera tokom 2022. godine

 

spyker-c8-preliator 02.jpg

 

Spyker se po pisanju pojedinih holandskih medija navodno vraća iz mrtvih jer se u jednom saopštenju tvrdi da će grupa investitora na čelu sa Michailom Pessisom i Borisom Rotenbergom oživeti ovog proizvođača ekskluzivnih automobila. Dogovor je po tim izvorima postignut 20. decembra i rezultiraće osnivanjem Spyker Groupe. Osim toga, navodi se da kompanija namerava da počne proizvodnju modela B6 Venator, C8 Preliator i D8 Peking-to-Paris tokom 2022. godine.

 

Victor Muller će biti zadužen za novu kompaniju, a u saopštenju se kaže da je ''grupa investitora'' već razvila i proizvela veliki broj Spaykera u takozvanoj BR konfiguraciji (verovatno nazvanih po Rotenbergovom BR Engineeringu) u sopstvenim pogonima. U saopštenju se dalje kaže da će se karoserije budućih Spykera proizvoditi u Rusiji, dok će inženjering biti podeljen između Rusije i Nemačke. Završna montaža će se odvijati u novom proizvodnom pogonu u Holandiji i kompanija namerava da ponovo zaposli što je moguće više bivših zaposlenih. Postoje i planovi za nove servisne centre na francuskoj Azurnoj obali, kao i u blizini belgijske, francuske i luksemburške granice.

 

Muller navodi i ovo: ''Sporazum o saradnji, koji smo potvrdili, jeste početna tačka za obnovu Spykera kao proizvođača sportskih automobila sa čvršćim osnovama nego ikada ranije, i sa dovoljno pristupa boljim tehničkim i finansijskim resursima kako bi postigli naše ambiciozne poslovne ciljeve.'' On je rekao i da će kompanija ponuditi ''hibridna rešenja u budućim modelima, ali V8 ostaje u srcu svakog Spykera u godinama koje dolaze''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Koenigsegg hiperautomobil?

 

koenigsegg 2022.jpg

 

Koenigsegg je povodom Nove godine na Faceboku objavio sliku na kojoj se po svemu sudeći nalazi njihov novi hiperautomobil.

Švedski proizvođač automobila je uz sliku napisao i ovo: ''Draga 2022. evo naše novogodišnje odluke - još vrhunskih performansi kroz pametan inženjering i optimalan dizajn. Idemo!''

Najavna slika pokazuje zatamnjenu figuru Koenigsega, ali za sada nije poznato o čemu se tačno radi. Zato su se pojavile špekulacije da je možda u pitanju neki novi hiperautomobil, posebno imajući u vidu činjenicu da će se 2022. obeležiti i 20-godišnjica prve isporuke CC8S modela, prvog serijskog Koenigsegg superautomobila. U tom slučaju, novi hiperautomobil bi mogao da bude napravljen kao počast toj godišnjici, ali to još nije zvanično potvrđeno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noble M500

 

noble 500 06.jpg

 

Britanski Noble Cars je koncept verziju modela M500 prikazao još 2018. godine na Goodwood festivalu brzine, dok je sada pred nama i predserijski primerak.

 

noble 500 05.jpg

 

Kako stvari sada stoje, isporuke prvim kupcima će biti izvršene još tokom ove godine.

 

221635-noble 04.jpg

 

Za sada je poznato da će M500 pokretati 3.5 twin-turbo V6 iz Forda GT (ovde će razvijati oko 550KS), u paru sa Graziano 6-stepenim manuelnim menjačem.

 

221637-noble 03.jpg

 

Takođe, zahvaljujući laganim materijalima upotrebljenim u konstrukciji ovaj dvosed (u kabini su dva Recaro Podium sedišta) će biti težak oko 1250 kg.

 

221636-noble 02.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bi trebalo da iznosi oko 3.5 sekundi, a najveća brzina nešto ispod 320 km/h.

 

221638-noble 01.jpg

 

Što se cene tiče, ona bi mogla da bude oko 180.000 evra, dok proizvodnja neće preći 50 primeraka godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

M.A.T. i Jannarelly Automotive objavili stratešku saradnju

 

198826-jannarelly 05.jpg

 

Manifattura Automobili Torino, italijanski butik proizvođač automobila, i Jannarelly Automotive, dizajner i proizvođač ultralakih sportskih automobila, sklopili su Memorandum o razumevanju kako bi sarađivali na projektima dizajna, inženjeringa i proizvodnje automobila. Dve kompanije će svoju saradnju početi prenosom proizvodnje Jannarellyjevog modela Design-1 iz Jannarellyjeve radionice u Dubaiju (UAE) u M.A.T.-ov ISO sertifikovani pogon u Torinu, Italija. M.A.T. će primeniti svoju stručnost za proizvodnju sportskog dvoseda Design-1 za globalno tržište.

 

Sa težinom od samo 810 kg, Jannarelly Design-1 sa 3.5 Nissanovim V6 motorom od 325 konjskih snaga je pravi sportski automobil koji se vraća osnovnim stvarima, koji svoje vozače ''nagrađuje zanimljivim i nutritivnim'' iskustvom vožnje. Dimenzije modela Jannarelly Design-1 su sledeće: dužina 3.860 mm, širina 1.840 mm, visina 1.080 mm, međuosovinsko rastojanje 2.425 mm. Njegovo ubrzanje od 0 do 100 km/h je 3.9 sekundi, a krajnja brzina 220 km/h. Dimenzije guma su 225/45R17 napred i 255/40R17 pozadi.

 

198824-jannarelly 04.jpg

 

Osim toga, firme su se složile da počnu rad na razvoju Jannarellyjevog sledećeg automobila, Design-2 GT coupéa, koji će označiti Jannarellyjev ulazak na brzorastuće ''restomod'' tržište. Kompanije su izjavile da će detalji o novom modelu Design-2 biti dostupni javnosti u narednim mesecima.

 

198827-jannarelly 03.jpg

 

Uz ovaj novi sporazum o razvoju i proizvodnji, obe kompanije će izgraditi zajednički tim za razvoj poslovanja. To će povezati M.A.T.-ov centar u Torinu, s Jannarellyjevim timovima u Dubaiju i Los Anđelesu, kako bi se iskoristile nove mogućnosti, uključujući elektrifikaciju vozila.

 

stratos 023.jpg

 

M.A.T. je butik proizvođač automobila, koji se fokusira na razvoj i proizvodnju sportskih automobila visokih performansi i posebnih projekata. M.A.T. je osnovao Paolo Garella, bivši šef Pininfarininog odeljenja za posebne projekte.

 

201580-aspark 01.jpg

 

M.A.T.-ovi programi razvoja vozila su uključivali električni hiperautomobil Aspark Owl, New Stratos, Glickenhaus SCG003C i SCG003S, i Apollo Intensa Emozione.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lee Noble priprema sportski automobil Exile

 

exile.jpg

 

Lee Noble, dizajner i inženjer koji je osnovao proizvođača sportskih automobila Noble, priprema novi automobil pod nazivom Exile. Po sadašnjim najavama, Exile će biti dvosed sa centralno smeštenim Fordovim 3.5 twin-turbo V6 motorom sa 504KS. To će biti dovoljno da automobil od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 3.5 sekundi i postigne maksimalnih 265 km/h. Motor je uparen sa Graziano šestostepenim manuelnim menjačem, dok je pogon na zadnje točkove. Što se dimenzija tiče, Exile je dugačak 4.216 mm, širok 1.828 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.438 mm.

U vesti se navodi da je Exile u trenutnoj formi prototipa težak 1.100 kg, kao i da serijski model neće imati sisteme kao što su traction control i stability control. Noble planira da prodaje 200 ovih vozila godišnje, po ceni koja će za baznu verziju iznositi malo manje od 120.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noble M500 na Goodwood festivalu brzine

 

225865-noble 05.jpg

 

Britanski Noble Cars je koncept verziju modela M500 prikazao još 2018. godine, dok će na Goodwood festivalu brzine izložiti predserijski primerak. Noble procenjuje da će razvoj M500 biti završen do kraja 2022. Moguće je da će prve isporuke početi ubrzo nakon tog toga.

 

225866-noble 04.jpg

 

Za sada je poznato da će M500 pokretati 3.5 twin-turbo V6 iz Forda GT (ovde će razvijati oko 550KS), u paru sa Graziano 6-stepenim manuelnim menjačem.

 

225867-noble 03.jpg

 

Takođe, zahvaljujući laganim materijalima upotrebljenim u konstrukciji ovaj dvosed (u kabini su dva Recaro Podium sedišta) biće težak oko 1.250 kg.

 

noble 02.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bi trebalo da iznosi oko 3.5 sekundi, a najveća brzina nešto ispod 320 km/h.

 

225868-noble 01.jpg

 

Što se cene tiče, ona bi mogla da bude oko 150.000 funti (175.000 evra), dok proizvodnja neće preći 50 primeraka godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...