spašen san 0 Posted May 11, 2017 Često sa kolegom prolazim Trgovačkom u Žarkovu (smer prema Ibarskoj) gde se nakon prolaska kroz raskrsnicu (Trgovačka/Braće Vučković) dve trake ulivaju u jednu. To se odlično vidi dole na google street view-u, kada se krene malo napred i nakon prolaska pored uvučene autobuske stanice dolazi do tog suženja. Pitanje je ko ima prednost pri ulasku u tu traku, da li vozilo iz desne ili vozilo iz leve trake? Nas dvojica zastupamo različite stavove, često se rasprava usija, a pala je i opklada pa ako vas ne mrzi molim rastumačite i dajte mišljenje. https://www.google.rs/maps/@44.7541793,20.4140396,3a,90y,180.94h,75.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNmIVIrQiL7kKOsF1S6bCLA!2e0!7i13312!8i6656 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted May 11, 2017 Moj kraj prolazim tuda nekoliko puta dnevno. Mišljenja sam da bi horizontalnom signalizacijom trebala desna traka ispred semafora da bude obeležena sa strelicom na desno za vozila i žutom za pravo odnosno za autobus. Čak sam siguran da je tako i zamišljeno da ta desna traka bude samo da autobus može do stanice (koja je na 30metara nakon raskrsnice) i da na tom potezu i dok je u njoj ne ometa saobraćaj. Odmah nakon stanice dolazi do predmetnog stapanja traka u jednu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sinnerman 17 Posted May 11, 2017 Kada bi orgnaizovao dao bi prednost vozilu sa leve strane jer ova desno mi deluje kao da je za ukljucenje vozila koja se ukljucuju skretanjem u desno... Ne mora da bude zuta traka ali da se oznaci da se sa nje prelazi u traku levo... U ovoj situaciji posto nije obelezeno mozda moze da se primeni i pravilo desne strane... Definitivno sam zbunjen jer nije pravilno obelezeno, najverovatnije bi po proceni ili dodao gas ili usporio, sacekao.... Mislim da necete dobiti resenje opklade... Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5898 Posted May 11, 2017 Pravilo Rajsfešlusa - Ukoliko je na putu sa više saobraćajnih traka za kretanje u istom smeru onemogućen saobraćaj na jednoj od traka ili se traka završava, vozač koji se kreće u istom smeru, u saobraćajnoj traci pored, dužan je da omogući uključivanje jednog vozila u traku kojom se on kreće. Znam na koju raskrsnicu misliš. Pravilo je jedno, a praksa drugo. Trebalo bi da ovi iz leve trake puste po jedno vozilo, odnosno, jedno iz desne, jedno iz leve i tako u krug. A to se tu ne poštuje, mada većina znam i odmah se odvoji u levu traku, još nekih 500m ranije Quote Share this post Link to post Share on other sites
spašen san 0 Posted May 11, 2017 Da pokušam da obrazložim moju stranu razmišljanja. Problem je što na tom potezu ne postoji ni jedan znak. Pravilo rajsfešlusa bi važilo ako bi bio prisutan znak: Mislim da ako ovaj znak ne postoji vozač nije obavezan da poštuje taj sistem. Takođe ne postoje ni znakovi za gašenje desne trake/skretanja saobraćaja poput ovih: Na kraju računam da kada nema ni horizontalne ni vertikalne signalizacije onda jedino ostaje pravilo saobraćaja tj. pravilo desne strane. Zato u ovom slučaju cenim da vozila iz leve trake moraju da propuste vozila koja su u desnoj, a ne da ih seku kako se to često dešava. Postavlja se pitanje kada bi došlo do nekog čukanja ko bi bio kriv? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gurabija 8 Posted May 11, 2017 Po meni prednost ima vozilo u levoj traci, tj. vozilo kome se ne gubi traka u odnosu na vozilo cija se traka uliva u levu traku i primorano je da vrsi 'promenu' pravca kretanja, u ovom slucaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5898 Posted May 12, 2017 (edited) s tim da leva traka ne služi za vožnju već za preticanje Znam da kad se ulazi u Valjevo, redovno stoji policija i piše kazne za vožnju levom trakom Edited May 12, 2017 by andreja.micovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted May 12, 2017 Ako je gradska saobracajnica u pitanju i ako si npr. sam u traci, po kom osnovu? Koliko sam ja davno ucio, koliko se secam i kako se ponasam , leva traka moze slobodno da se koristi po gradu, ukoliko se time ne ometaju vozila koja se krecu iza. Ima nekih izuzetaka, tipa teretna vozila preko 3500kg, ona koja ne mogu da razviju preko 40 km/h i sl... Pomenuto pravilo vazi za autoput, gde leva traka sluzi samo za obilazenje. On 5/11/2017 at 11:44 PM, spašen san said: Problem je što na tom potezu ne postoji ni jedan znak. Ovo mesto (tako tipicno za nase oranice) stoji ovako vijeki vijekova - po meni iznad citirano i jeste problem, jer apsolutno nista nije oznaceno ni horizontalnom ni vertikalnom signalizacijom. Slazem se sa ostalim da je logicno da se, pre svega zbog stajalista, desna traka preusmerava u levu. S obzirom da nije tako, u praksi bi za mene vazilo pravilo "rajsfeslusa" - da sam u levoj traci, pustio bih coveka koji ide tik ispred mene u desnoj traci i obrnuto. Takodje bih isto to ocekivao da i ostali urade, osim ako u pitanju nije neki nafurani gradski trkac. Kao sto rekoh, tako tipicno za nase puteve. Ovakvih primera neobelezenih potencijalno konfliktnih mesta, mesta lose organizacije saobracaja, nelogicnih resenja, neusaglasenosti horizontalne i vertikalne signalizacije, itd., itd. ima gde god da se krene. Neke stvari kao da namerno stoje neresene godinama, a svaki zdravorazumski covek ce ih primetiti i smetace mu. Sto se tice signalizacije, mene licno izludjuje maltene nepostojanje znakova prestanka ogranicenja brzine na nasim putevima. Setite se koliko puta ste npr. na magistrali naisli na prekrizenih 50, 60 km/h posle nekog potencijalno problematicnog mesta i da kilometrima i kilometrima posle toga vise nema nikakvog znaka iza... Pa ti, ako ne poznajes put i gde ima patrola, gataj dokle vazi ogranicenje, ima li neke raskrsnice do tada, a zbunic varijanta samo radi. Situaciju su malo popravili znakovi za prestanak naseljenog mesta koji su se pojavili tek zadnjih godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
spašen san 0 Posted May 12, 2017 Tačno je da je vožnja levom trakom zabranjena, ali samo van naselja, na autoputu i motoputu. U naselju leva traka je ravnopravna osim kao što Ivan reče u nekim specijalnim slučajevima za spora vozila, teretna i sl. Quote Share this post Link to post Share on other sites
baron21 7 Posted May 12, 2017 Na konkretnom primeru vazi pravilo brzeg i jaceg Quote Share this post Link to post Share on other sites
puntara 26 Posted May 12, 2017 On 5/12/2017 at 0:16 AM, gurabija said: Po meni prednost ima vozilo u levoj traci, tj. vozilo kome se ne gubi traka u odnosu na vozilo cija se traka uliva u levu traku i primorano je da vrsi 'promenu' pravca kretanja, u ovom slucaju. slozio bih se On 5/11/2017 at 11:44 PM, spašen san said: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted May 12, 2017 Jos samo da utvrdimo sta se u sta uliva : Quote Share this post Link to post Share on other sites
gurabija 8 Posted May 12, 2017 On 5/12/2017 at 9:44 PM, Ivan said: Jos samo da utvrdimo sta se u sta uliva : ah, sad ja sam komentarisao sliku sa primera, ne ovu, ne mogu da rastumacim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sava 92 Posted May 13, 2017 Moj kraj prolazim tuda nekoliko puta dnevno. Mišljenja sam da bi horizontalnom signalizacijom trebala desna traka ispred semafora da bude obeležena sa strelicom na desno za vozila i žutom za pravo odnosno za autobus. Čak sam siguran da je tako i zamišljeno da ta desna traka bude samo da autobus može do stanice (koja je na 30metara nakon raskrsnice) i da na tom potezu i dok je u njoj ne ometa saobraćaj. Odmah nakon stanice dolazi do predmetnog stapanja traka u jednuTo je logicno razmisljanje, ali kad bi jedan dan pustio saobracaj tako da desna traka bude samo za desno, dobio bi predugacku kolonu u levoj traci, vozila koja hoce da skrenu levo prema pinku ne bi mogla da se prestroje u krajnju levu zbog kolone, a desna bi zvrjala prazna. Ja tako zamisljam tu situaciju Quote Share this post Link to post Share on other sites
spašen san 0 Posted May 13, 2017 Još par znakova koji bi odgovarali, a mogli da razjasne situaciju, a kojih naravno nema: Ostaje nam da sačekamo neko čukanje pa da vidimo šta će saobraćajna da kaže ko je kriv Quote Share this post Link to post Share on other sites
puntara 26 Posted May 14, 2017 On 5/12/2017 at 9:44 PM, Ivan said: Jos samo da utvrdimo sta se u sta uliva : ruku na srce ova situacija je stvarno diskutabilna i ne znam kako bih se postavio ali srecom meni u mom kraju ovo nije svakodnevica Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted May 18, 2017 Prednost ovde ima onaj koji prvi da po gasu. Svaki dan prolazim tuda, uglavnom sve prođe ok po sistemu rajsfešlusa, ali je ipak i mesto za česte konflikte. Dok sam redovno prao auto u perionici prekoputa, za tih pola sata-sat bude barem 4-5 slučajeva sa sirenom duuuugo, duuuugo, ili davanjem gasa od strane oba vozača (ovaj drugi daje da mu se ne bi ubacio vozač sa desne strane), i taaaaako... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djuk85 2984 Posted May 18, 2017 Ko da toliko znaci tih 2 sekunde ili ne daj boze da budes drugi u koloni Sent from my 5010D using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites