Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
spašen san

Ulivanje dve trake u jednu, potrebno mišljenje oko prednosti

Recommended Posts

Često sa kolegom prolazim Trgovačkom u Žarkovu (smer prema Ibarskoj) gde se nakon prolaska kroz raskrsnicu (Trgovačka/Braće Vučković) dve trake ulivaju u jednu. To se odlično vidi dole na google street view-u, kada se krene malo napred i nakon prolaska pored uvučene autobuske stanice dolazi do tog suženja. Pitanje je ko ima prednost pri ulasku u tu traku, da li vozilo iz desne ili vozilo iz leve trake? Nas dvojica zastupamo različite stavove, često se rasprava usija, a pala je i opklada :lol: pa ako vas ne mrzi molim rastumačite i dajte mišljenje.

 

https://www.google.rs/maps/@44.7541793,20.4140396,3a,90y,180.94h,75.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNmIVIrQiL7kKOsF1S6bCLA!2e0!7i13312!8i6656

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kraj:D prolazim tuda nekoliko puta dnevno. 

Mišljenja sam da bi horizontalnom signalizacijom trebala desna traka ispred semafora da bude obeležena sa strelicom na desno za vozila i žutom za pravo odnosno za autobus.

Čak sam siguran da je tako i zamišljeno da ta desna traka bude samo da autobus može do stanice (koja je na 30metara nakon raskrsnice) i da na tom potezu i dok je u njoj ne ometa saobraćaj. 

Odmah nakon stanice dolazi do predmetnog stapanja traka u jednu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi orgnaizovao dao bi prednost vozilu sa leve strane jer ova desno mi deluje kao da je za ukljucenje vozila koja se ukljucuju skretanjem u desno... Ne mora da bude zuta traka ali da se oznaci da se sa nje prelazi u traku levo... U ovoj situaciji posto nije obelezeno mozda moze da se primeni i pravilo desne strane... Definitivno sam zbunjen jer nije pravilno obelezeno, najverovatnije bi po proceni ili dodao gas ili usporio, sacekao.... Mislim da necete dobiti resenje opklade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravilo Rajsfešlusa - Ukoliko je na putu sa više saobraćajnih traka za kretanje u istom smeru onemogućen saobraćaj na jednoj od traka ili se traka završava, vozač koji se kreće u istom smeru, u saobraćajnoj traci pored, dužan je da omogući uključivanje jednog vozila u traku kojom se on kreće.

kretanje vozila na putu - suzenje puta

 

 

Znam na koju raskrsnicu misliš. Pravilo je jedno, a praksa drugo. Trebalo bi da ovi iz leve trake puste po jedno vozilo, odnosno, jedno iz desne, jedno iz leve i tako u krug.

A to se tu ne poštuje, mada većina znam i odmah se odvoji u levu traku, još nekih 500m ranije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pokušam da obrazložim moju stranu razmišljanja. Problem je što na tom potezu ne postoji ni jedan znak. Pravilo rajsfešlusa bi važilo ako bi bio prisutan znak:

 

image?path=signalizacija_a_219_1.png

 

Mislim da ako ovaj znak ne postoji vozač nije obavezan da poštuje taj sistem. Takođe ne postoje ni znakovi za gašenje desne trake/skretanja saobraćaja poput ovih:

 

image?path=signalizacija_a_259_1.pngimage?path=signalizacija_a_257_1.pngimage?path=signalizacija_a_392_1.png

 

Na kraju računam da kada nema ni horizontalne ni vertikalne signalizacije onda jedino ostaje pravilo saobraćaja tj. pravilo desne strane. Zato u ovom slučaju cenim da vozila iz leve trake moraju da propuste vozila koja su u desnoj, a ne da ih seku kako se to često dešava. Postavlja se pitanje kada bi došlo do nekog čukanja ko bi bio kriv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni prednost ima vozilo u levoj traci, tj. vozilo kome se ne gubi traka u odnosu na vozilo cija se traka uliva u levu traku i primorano je da vrsi 'promenu' pravca kretanja, u ovom slucaju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

s tim da leva traka ne služi za vožnju već za preticanje

 

Znam da kad se ulazi u Valjevo, redovno stoji policija i piše kazne za vožnju levom trakom

 

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je gradska saobracajnica u pitanju i ako si npr. sam u traci, po kom osnovu? Koliko sam ja davno ucio, koliko se secam i kako se ponasam :) , leva traka moze slobodno da se koristi po gradu, ukoliko se time ne ometaju vozila koja se krecu iza. Ima nekih izuzetaka, tipa teretna vozila preko 3500kg, ona koja ne mogu da razviju preko 40 km/h i sl... Pomenuto pravilo vazi za autoput, gde leva traka sluzi samo za obilazenje.

 

On 5/11/2017 at 11:44 PM, spašen san said:

Problem je što na tom potezu ne postoji ni jedan znak.

 

Ovo mesto (tako tipicno za nase oranice) stoji ovako vijeki vijekova :) - po meni iznad citirano i jeste problem, jer apsolutno nista nije oznaceno ni horizontalnom ni vertikalnom signalizacijom. Slazem se sa ostalim da je logicno da se, pre svega zbog stajalista, desna traka preusmerava u levu. S obzirom da nije tako, u praksi bi za mene vazilo pravilo "rajsfeslusa" - da sam u levoj traci, pustio bih coveka koji ide tik ispred mene u desnoj traci i obrnuto. Takodje bih isto to ocekivao da i ostali urade, osim ako u pitanju nije neki nafurani gradski trkac.

Kao sto rekoh, tako tipicno za nase puteve. Ovakvih primera neobelezenih potencijalno konfliktnih mesta, mesta lose organizacije saobracaja, nelogicnih resenja, neusaglasenosti horizontalne i vertikalne signalizacije, itd., itd. ima gde god da se krene. Neke stvari kao da namerno stoje neresene godinama, a svaki zdravorazumski covek ce ih primetiti i smetace mu.

 

Sto se tice signalizacije, mene licno izludjuje maltene nepostojanje znakova prestanka ogranicenja brzine na nasim putevima. Setite se koliko puta ste npr. na magistrali naisli na prekrizenih 50, 60 km/h posle nekog potencijalno problematicnog mesta i da kilometrima i kilometrima posle toga vise nema nikakvog znaka iza... Pa ti, ako ne poznajes put i gde ima patrola, gataj dokle vazi ogranicenje, ima li neke raskrsnice do tada, a zbunic varijanta samo radi. Situaciju su malo popravili znakovi za prestanak naseljenog mesta koji su se pojavili tek zadnjih godina.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno je da je vožnja levom trakom zabranjena, ali samo van naselja, na autoputu i motoputu. U naselju leva traka je ravnopravna osim kao što Ivan reče u nekim specijalnim slučajevima za spora vozila, teretna i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/12/2017 at 0:16 AM, gurabija said:

Po meni prednost ima vozilo u levoj traci, tj. vozilo kome se ne gubi traka u odnosu na vozilo cija se traka uliva u levu traku i primorano je da vrsi 'promenu' pravca kretanja, u ovom slucaju.

 

slozio bih se

 

On 5/11/2017 at 11:44 PM, spašen san said:

image?path=signalizacija_a_259_1.pngimage?path=signalizacija_a_257_1.pngimage?path=signalizacija_a_392_1.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos samo da utvrdimo sta se u sta uliva :D :

 

1.thumb.jpg.a2e3a872db04ab5751aff9cba029dc05.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/12/2017 at 9:44 PM, Ivan said:
Jos samo da utvrdimo sta se u sta uliva  :
1.thumb.jpg.a2e3a872db04ab5751aff9cba029dc05.jpg


ah, sad ja sam komentarisao sliku sa primera, ne ovu, ne mogu da rastumacim
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moj krajdefault_biggrin.png prolazim tuda nekoliko puta dnevno. 
Mišljenja sam da bi horizontalnom signalizacijom trebala desna traka ispred semafora da bude obeležena sa strelicom na desno za vozila i žutom za pravo odnosno za autobus.
Čak sam siguran da je tako i zamišljeno da ta desna traka bude samo da autobus može do stanice (koja je na 30metara nakon raskrsnice) i da na tom potezu i dok je u njoj ne ometa saobraćaj. 
Odmah nakon stanice dolazi do predmetnog stapanja traka u jednu

To je logicno razmisljanje, ali kad bi jedan dan pustio saobracaj tako da desna traka bude samo za desno, dobio bi predugacku kolonu u levoj traci, vozila koja hoce da skrenu levo prema pinku ne bi mogla da se prestroje u krajnju levu zbog kolone, a desna bi zvrjala prazna.

Ja tako zamisljam tu situaciju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još par znakova koji bi odgovarali, a mogli da razjasne situaciju, a kojih naravno nema:

 

image?path=signalizacija_a_26_1.pngimage?path=signalizacija_a_27_1.png

 

Ostaje nam da sačekamo neko čukanje pa da vidimo šta će saobraćajna da kaže ko je kriv :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/12/2017 at 9:44 PM, Ivan said:

Jos samo da utvrdimo sta se u sta uliva :D :

1.thumb.jpg.a2e3a872db04ab5751aff9cba029dc05.jpg

ruku na srce ova situacija je stvarno diskutabilna i ne znam kako bih se postavio ali srecom meni u mom kraju ovo nije svakodnevica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prednost ovde ima onaj koji prvi da po gasu. :D :P

Svaki dan prolazim tuda, uglavnom sve prođe ok po sistemu rajsfešlusa, ali je ipak i mesto za česte konflikte. Dok sam redovno prao auto u perionici prekoputa, za tih pola sata-sat bude barem 4-5 slučajeva sa sirenom duuuugo, duuuugo, ili davanjem gasa od strane oba vozača (ovaj drugi daje da mu se ne bi ubacio vozač sa desne strane), i taaaaako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...