Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Crossover/SUV modeli sada ubijaju i limuzine?

Recommended Posts

Vozači poručuju McLarenu da ne žele krosovere

 

McLaren-GT 01.jpg

 

Majk Fluit, direktor britanskog McLarena, jedan je od lidera koji neguju izuzetnu povezanost sa svojim kupcima. Na njegov Email svakodnevno stižu brojne poruke, a deo kupaca je saglasan u želji da se u McLarenovom asortimanu nikada ne nađe model krosovera. Za razliku od Porschea, Lamborghinija ili Aston Martina, Fluit ne planira drastično povećanje proizvodnje. Prema njegovim rečima, britanski auto-brend je u potpunosti okrenut dizajnu sportskih trkačkih modela, a izvesno je da u budućnosti neće proizvoditi više od 5.000 vozila godišnje. Trenutno nema naznaka ni o razvijajnu EV-a, iako će model predviđen za narednu godinu najverovatnije imati neki vid hibridnog pogona. O tome će se više znati naredne godine kada McLaren Artura bude zvanično predstavljen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prestala proizvodnja Honde HR-V za evropsko tržište

 

186735-honda hrv.jpg

 

Pojedini mediji pišu da je Honda na britanskom tržištu prestala da nudi aktuelni crossover HR-V, kao i da će se to verovatno uskoro desiti i u drugim evropskom zemljama. Ovaj manji SUV se više ne nalazi na Hondinom britanskom sajtu, pa se tamošnjim kupcima sada nude modeli Jazz, CR-V, Civic, NSX i električna Honda e. U vesti se navodi da je proizvodnja Honde CR-V za evropsko tržište prestala krajem decembra 2020. godine, ali i da se na lagerima još uvek nalazi određena količina ovog modela. HR-V se i dalje može naći na tržištima kao što su nemačko, špansko, italijansko i francusko. Treba napomenuti da će HR-V kasnije ove godine dobiti naslednika koji će se značajno razlikovati od prethodnika, a imaće samo elektrifikovane pogonske sisteme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Smart SUV za 2022. godinu

 

Smart SUV 02.jpg

 

Smart je još ranije potvrdio da priprema električni SUV za koji se kaže da će odmah biti lako prepoznatljiv kao Smart, ultra moderan, sofisticiran i napredan što se tiče mogućnosti konekcije. Osim toga, najavljuju se i superkompaktne spoljašnje dimezije i pametno korišćenje unutrašnjeg prostora. Smart SUV će se bazirati na SAE platformi kineske kompanije Geely (sa kojom je Mercedes još ranije postigao dogovor o budućnosti marke Smart), uz najavu da će biti dizajniran uz pomoć Mercedesa. Osim u Kini (gde će se i proizvoditi), Smart SUV će se prodavati i u Evropi.

 

Smart SUV 01.jpg

 

Premijera se očekuje tokom 2022. godine, dok drugi detalji za sada nisu poznati. Geely inače očekuje da će autonomija vozila na SAE platformi iznositi i do 435 milja (700 km), kao i da će zaslužiti 5 zvezdica za bezbednost. Ostaje međutim pitanje koliki domet će konkretno imati Smart SUV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan se ne odriče Skyline-a bez obzira na ''seču'' sedana

 

194507-nissan s 02.jpg

 

Nissan je jedna od automobilskih marki koja ima najheterogeniju ponudu na globalnom planu. Budući da je aktuelni trend unutar automobilske industrije unifikacija, definitivno je neophodno usvajanje novog poslovnog plana. Naravno, limuzine su najosetljivije s obzirom na trendove, ali je Skyline bezbedan. Ipak, ljubitelji Nissana još uvek ne treba da budu previše oduševljeni. Naime, akuelni Skyline sedan, u Evropi poznat kao Infiniti Q50, nije GT-R.

 

Kako pišu Vrele Gume, nedavni novinski izveštaj iz Japana tvrdi da Nissan ukida razvoj svih svojih limuzina u matičnoj zemlji, uključujući modele Cima, Fuga i Skyline. Fuga je povezana sa bivšim Infinitijem Q70, dok je Cima slična Q70L. Prošle nedelje je Nikkei Shimbun izvestio da je razvoj Skylinea suspendovan, kao i da je veo spušten na dalju evoluciju ovog Nissanovog simbola. Međutim, japanska marka se neće odreći Skylinea, izjavila je izvršna potpredsednica kompanije, Asako Hošino tokom lansiranja modela Nissan Note Aura e-Power, ne demantujući vesti vezane za odlazak Fuge i Cime. Izveštaj iz 2020. bi mogao da baci izvesno svetlo na ono što Nissan ima na umu za svoje buduće premium modele. Naime, japanska marka namerava da transformiše Infiniti u ''Nissan-plus'' podelom više platformi i tehnologija među divizijama. To bi moglo da znači i manje proizvoda sa zadnjim pogonom za Infiniti.

 

194506-nissan s 01.jpg

 

Naziv ''Skyline'' je postojao i pre nego što ga je Nissan predvideo za svoj model automobila. Prva generacija je pristigla 1957. kao proizvod Prince Motor Company-ja. Nissan i Prince su se spojili 1966. a popularni sedan je ostao u portfoliju. Skyline je trenutno u svojoj 13. generaciji u Japanu. Aktuelna verzija je pristigla 2013. kao limuzina, a restilizacija je obavljena 2019. kada je automobilu podaren više ''GT-R-ovski'' izgled uz tehnološku i bezbednosnu nadogradnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo će u ponudi i dalje imati limuzine i karavane

 

volvo s90 04.jpg

 

SUV-ovi imaju većinsko učešće u prodaji Volvoa, ali generalni direktor Hakan Samuelsson najavljuje da ta kompanija ipak neće napustiti S (limuzina) i V (karavan) gamu modela. To praktično znači da će postojati zamena za aktuelne modele S60/V60 i S90/V90, ali verovatno u potpuno električnom obliku. Preciznije, Samuelsson je za britanski Autocar izjavio da će ti modeli ''biti zamenjeni nečim još privlačnijim za klijente''. Odlazeći izvršni direktor smatra da su Volvou i dalje potrebni ''niži automobili sa konvencionalnijom veličinom karoserije'' pored njihovih visoko pozicioniranih SUV vozila, dodajući da bi sledeća generacija limuzina/karavana mogla da bude ''malo manje kockasta'' za poboljšanje aerodinamike.

 

200789-volvo v90 01.jpg

 

Novi komentari Samuelssona se razlikuju od prošlogodišnjih kada je izvršni direktor nagovestio mogućnost ukidanja bar nekih limuzina i karavana iz Volvo ponude u korist više SUV-ova. Volvo je takođe najavio da će uvesti novu strategiju imenovanja za celu svoju liniju, zamenjujući alfanumeričke oznake modela pravim imenima. To znači da će oznake S, V i XC uskoro nestati, signalizirajući novu eru za brend.

 

SUV modeli, uključujući C40 Recharge, XC40, XC60 i XC90, trenutno čine 75% Volvo prodaje. Recimo XC60, koji je trenutno najprodavaniji Volvo, prodao se u više jedinica između januara i novembra 2021. nego S60, V60, S90 i V90 zajedno. U tom kontekstu, švedska kompanija koja je u vlasništvu kineskog Geelya će uskoro proširiti svoju SUV gamu i manjim modelom o kome se pričalo, uz pripremu naslednika modela XC90. Volvo se takođe obavezao da će do 2030. godine postati samo električni brend, ukidajući sve modele sa SUS motorima, uključujući hibride. Proizvođač automobila planira da poveća svoj godišnji proizvodni kapacitet EV sa 15.000 jedinica na 150.000 do sledeće jeseni, na putu da dostigne prekretnicu od 50% prodaje EV do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes od 2030. više neće nuditi karavane

 

201178-mercedes e 07.jpg

 

Dok će Volvo nastaviti da nudi i limuzine i karavane, Mercedes će s druge strane iz svoje ponude do 2030. godine u potpunosti izbaciti karavan modele. Tako bar piše Automobilwoche koji navodi da Mercedesov plan podrazumeva da prestane da nudi karavane do kraja ove decenije. To će početi sa ukidanjem modela CLA Shooting Brake koji će nestati iz palete 2025. godine i za koji nije predviđen naslednik. Osim toga, navodi se i da nova E klasa za 2030. godinu takođe neće imati karavan verziju u gami.

 

O tome se inače pričalo još u septembru prošle godine kada je izvršni direktor kompanije Markus Schäfer raspravljao o sve manjoj privlačnosti i tržištu karavana u vreme kada proizvođači automobila troše milijarde na prelazak na električna vozila. Nije naime lako opravdati investiranje novca za dizajniranje, razvoj i proizvodnju za sve manju bazu kada kupci žele električne krosovere i SUV vozila. U Automobilwoche izveštaju se navodi da nemačka kompanija zato razmatra alternative za kupce, posebno nemačke. S tim u vezi, Mercedes bi mogao da ponudi povišene limuzine koje mogu da prime baterije u podu ili da napravo jasniju razliku između krosovera i SUV-a u svojoj ponudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uticaj popularnosti SUV/krosovera na automobilsku industriju

 

Renault Espace 1.jpg

 

Renault je nedavno predstavio novi Espace. Reč je o SUV sedmosedu srednje veličine, namenjenom evropskim porodicama. Zasnovan je na Renault-Nissan CMF-C/D platformi, istoj onoj koju koriste aktuelne generacije Nissanovih modela Sentra, X-Trail i Qashai, uz još neke primerke iz alijanse. Ova platforma takođe čini bazu Renault Australa, koji je zapravo umanjena verzija Espacea sa petoro vrata. Kultni naziv Espace je prisutan na tržištu od 1984. kada je Renault lansirao u to vreme ''čudno'' ali avangardno vozilo. Od tada, Espace je postao pojam za veliki evropski monovolumen, a francuski proizvođač ga je prodao u međuvremenu preko 1.3 miliona primeraka, sudeći po podacima JATO Dynamicsa.

 

Au revoir monovolumeni

Mada Renault tvrdi da se radi o šestoj generaciji Espacea, istina je malo drugačija, jer više nemamo posla s monovolumenom već SUV-om. Kontinuiran pad prodaje prvonavedene karoserijske konfiguracije u Evropi i severnoj Americi prisilio je mnoge marke da napuste MPV segment i posvete se SUV modelima, iz prostog razloga što se ovi najbolje prodaju. Renault naprosto koristi popularnost naziva Espace, posebno jer se radi o vozilu sa sedam sedišta, ovoga puta u varijanti sa povišenim klirensom. Podele DNK sa originalnim Espaceom jednostavno nema. Zapravo se radi o odgovoru francuske kompanije na tranziciju izazvanu prvenstveno od strane kupaca, koji s tradicionalnih karoserijskih konfiguracija prelaze na SUV/krosovere.

 

Ovaj svojevrsni prodajni ''bum'' je započeo krajem devedesetih u SAD, a nekih desetak godina kasnije i u Evropi. Na taj način su mali automobili, limuzine, karavani i monovolumeni ostali u nemilosti sa sve manje modela na tržištu. Tokom 2014. godine 52 različita monovolumena su bila prisutna na Starom kontinentu. Prošle godine, kupci su mogli da biraju između samo 20 takvih modela. Espace je ispratio isti put kao i Peugeoti 3008 i 5008 pre nekoliko godina. Isto važi i za Opel Merivu i Citroen C3 Picasso, koji su zamenjeni krosoverima. Ford je takođe naziv Puma iskoristio za krosover B segmenta, dok je Mitsubishi kultni bedž Eclipse, koji je pripadao sportskom automobilu, ''prikačio'' na kompaktni SUV. Ford trenutno koristi naziv Mustang za električnih kompaktni SUV, Mach-E.

 

Hegemonija SUV/krosovera

Razlog za repozicioniranje čuvenih oznaka je velika  potražnja za SUV/krosoverima širom sveta. Podaci JATO Dynamicsa pokazuju da je 5.64 miliona takvih automobila registrovano u Evropi prošle godine. Mada to nisu najbolji prodajni rezultati (rekord je postavljen 2019. sa 6.06 miliona jedinica), SUV/krosoveri uživaju u rekordnom tržišnom udelu od 50.1%. Drugim rečima, polovinu novoregistrovanih vozila u Evropi prošle godine su činili SUV/krosoveri. Isto se dešava u SAD. Tržišno učešće SUV/krosovera je poraslo sa 11% 1995. na rekordnih 54% 2022. Kupci su priuštili čak 8.1 milion komada u toku 2019. godine.

 

Budućnost sa povišenim klirensom

Ako se ovaj trend nastavi, prilično je verovatno da ćemo u bliskoj budućnosti svedočiti tome kako se popularni karavani, monovolumeni, pa čak i limuzine, transformišu u SUV/krosovere. To bi mogao biti slučaj sa novim Renault Scenicom. Formula sa povišenim klirensom je veoma profitabilna i sasvim odgovara proizvođačima, a veoma je atraktivna većini kupaca (ovde nismo sigurni da li da napišemo ''nažalost''). SUV modeli nude praktičnost i komfor monovolumena, kombinujući ih s robusnim izgledom terenaca, što im omogućava da se uhvate ukoštac i s voznom podlogom koju ne čini asfalt. Za starije ljude su idealni jer je u njih lakše ući, i isto tako lakše izaći iz njih. Za one koji nisu zagrejani za dinamičnu vožnju, SUV/krosoveri pružaju prednost povišene pozicije za volanom. Što se porodične eksploatacije tiče, čine gotovo savršenu soluciju kada je reč o dužim putovanjima. Dakle SUV ''bum'' verovatno se neće završiti u skoro vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus se ne odriče limuzina

 

lexus electrified sedan.jpg

 

Po prvi put, na SUV/krosovere se odnosilo više od 50% svih automobila prodatih u Evropi (u prvoj polovini 2023.), sudeći po podacima firme Dataforce, koja se bavi istraživanjem tržišta. Kupci i dalje favorizuju SUV modele svih oblika i veličina, na račun nekada tradicionalnih karoserijskih stilova. Jedan od njih je naravno limuzinski, ali Lexus smatra da je i dalje relevantan na nekim tržištima, uprkos opsesiji kupaca SUV/krosoverima.

 

U razgovoru sa australijskim magazinom Drive, šef Lexusa, Takaši Vatanabe, priznao je da se potražnja za limuzinama smanjuje. Međutim, on smatra da i dalje postoje ljudi koji žele da ih priušte, što opravdava dalji razvoj trozapreminske karoserijske konfiguracije: ''Nastavljamo da uočavamo tržište za limuzine, tako da i dalje stavljamo akcenat na njih.'' Sedani ostaju posebno popularni u Kini, gde se na ES odnosi polovina ukupnih Lexusovih isporuka. Međutim, šef kompanije ističe da se preferencije u drugoj najmnogoljudnijoj zemlji sveta rapidno menjaju, tako da bi ono što je popularno danas, moglo da padne u zapećak za par godina. S tim na umu, šef Toyotine luksuzne divizije kaže da bi planiranje globalnih proizvoda moglo da bude dopunjeno modelima fokusiranim na Kinu, pa čak i modelima specifično razvijenim za to tržište. Kada je Lexus predstavio čitav niz koncepata krajem 2021. Electrified Sedan (na fotografiji) je bio jedan od njih, verovatno kao prethodnica modela nalik IS-u. Tu je takođe bio automobil veličine Toyote Camry, s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, uz par karavana pa čak i kabriolet četvoroseda.

 

Dakle, očigledno je da budućom ponudom japanske marke neće dominirati SUV/krosoveri, pod pretpostavkom da će ovi koncepti ikada doći do serijske proizvodnje. Lexus je takođe saopštio da čisto električni kamionet nije u potpunosti odbačen, budući da bi mogao da generiše dovoljnu potražnju. Perjanica game japanskog premijum proizvođača bi bio duhovni naslednik LFA, i došao bi u formi električnog superautomobila sa ''manuelnim'' menjačem, elektronskim upravljanjem i kočenjem i pogonom na sve točkove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...