Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Crossover/SUV modeli sada ubijaju i limuzine?

Recommended Posts

U eri krosovera, Peugeot i Toyota i dalje veruju u opstanak limuzina

 

peugeot 508 811.jpg

 

Peugeot i Toyota pokazali su spremnost da investiraju u limuzine srednje klase iako kupci u Evropi sve više preferiraju SUV i krosover modele. Statistički gledano, stvari ne izgledaju sjajno za automobilski D segment, kome pripadaju limuzine kao što su VW Passat, Opel Insignia ili Ford Mondeo. LMC Automotive procenjuje da će godišnja prodaja automobila ove klase na evropskom tržištu do 2021. opasti na 400.000, sa 540.000 koliko je isporučeno kupcima u 2017. godini. A do pre samo 20-ak godina, situacija je izgledala potpuno drugačije - svaki peti prodati automobil u Evropi bio je limuzina srednje klase, piše ''Automotive News''.

 

Dve decenije kasnije, u prvih pet meseci 2018. limuzine D segmanta činile su samo 3.2% ukupne prodaje automobila na Starom kontinentu, pokazuju podaci koje je objavio JATO Dynamics. Ovakav rezultat svrstava segment limuzina srednje klase tek na 9. mesto po prodaji u odnosu sa sve ostale kategorije automobila. U prvih pet meseci tekuće godine najuspešniji model u ovoj klasi vozila bio je VW Passat, sa 74.791 isporučenim primerkom u Evropi, što je dvostruko više od druge najtraženije limuzine u segmentu - Škode Superb. Treći je Opel/Vauxhall Insignia, a četvrti po prodaji je Ford Mondeo. Peugeot i Toyota nisu ni blizu vrha, ali zato najavljuju ofanzivu u D segmentu. Francuski proizvođač počeće u septembru da prodaje potpuno novi 508, čiji je najjači tržišni adut atraktivan, sportski dizajn. Sa druge strane, Toyota, koja je obustavila prodaju svoje limuzine Avensis na evropskom tržištu, odlučila je da kupcima umesto tog modela ponudi provereni Camry, koji je godinama veoma tražen na nekim svetskim tržištima, poput SAD i Rusije.

 

181260-toyota camry 1.jpg

 

Camry koji u prodajne salone u Evropi stiže 2019. ima hibridni pogon i izrađuje se u Japanu. Toyota računa da će Camry hibrid privući klijentelu svojom ekonomičnošću u vožnji i niskom CO2 emisijom. U prilog im idu i statistički podaci koji pokazuju da se značajan broj kupaca u Evropi odlučuje upravo za hibridne varijante Toyotinih modela. Ostaje da se vidi da li će ova dva različita pristupa evropskom kupcu od strane francuskog i japanskog proizvođača dati rezultate i produžiti život limuzinama srednje klase u Evropi, ili će SUV/krosover vozila, posle desetkovanja malih mini-vanova, ''uništiti'' i D automobilski segment.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nissanu veruju da će mladi vozači kupovati limuzine jer im se neće sviđati ''tatin crossover''

 

nissan-altima 11111.jpg

 

Limuzine i karavani su poslednjih godina pod žestokim pritiskom SUV-ova i crossovera. Odnosi snaga su takvi da proizvođači poput Forda i Fiat-Chryslera, zbog tržišnih okolnosti, postepeno smanjuju broj dostupnih limuzinskih modela u ponudi. U Nissanu se ne slažu sa ovom strategijom i veruju da se popularnost limuzina vraća na velika vrata.

Prilikom lansiranja nove Altime u SAD-u, direktor marketinga Bruce Pillard je za The Detroit Bureau rekao da u Nissanu veruju da će mlađe generacije kupovati puno više limuzina. Mladi kupci, tvrdi Pillard, ne žele da voze tatin automobil, koji je danas verovatno SUV ili crossover. Da ovakva predviđanja drže vodu svedoči istorija. ''Baby Boomeri'' su preferirali karavane, ali njihovi potomci su birali monovolumene. Danas su dominantni SUV-ovi i crossoveri, ali baš kao i u slučaju mode - tržišni trendovi se menjaju i vraćaju iz generacije u generaciju. Ipak, za razliku od monovolumena i crossovera, limuzine jednostavno nisu u istoj meri praktične, pa bi pre mogli očekivati da će karavani, odnosno njihove moderne inkarnacije - ''shooting brake-ovi'' sa pet vrata - zasijati u predstojećem periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i Kia kreću u SUV/krosover ofanzivu

 

hyundai palisade.jpg

 

Nakon što su se probili na globalnom tržištu sa konvencionalnim, a potom i sportskim modelima, južnokorejska grupacija Hyundai-Kia kreće i u SUV/krosover ofanzivu. Direktor kompanije Vonhi Li otkrio je da će brendovi lansirati nove krosovere i SUV modela od kompaktnih do velikih sa osam sedišta, te lagani kamionet, a fokus je tržište Severne Amerike. Na vrhu ponude Hyundai će imati SUV sa osam sedišta, model smešten iznad Santa Fea, a zvaće se Palisade. Ovaj model je na Sajmu automobila u Busanu u junu najavio koncept HDC-2 Grandmaster. Palisade će biti konkurent modelima poput Chevrolet Traverse i Toyota Highlander u SAD, a Li je potvrdio da će se na tržištu pojaviti u drugoj polovini 2019, i uvoziće se iz Južne Koreje. Što se tiče ulaznog modela, Hyundai planira istovremeno plasiranje i malog krosovera koji će biti smešten ispod Kone, a projekat pod nazivom ''QX'', baziran na konceptu SP, za sada nema zvanično komercijalno ime.

 

185430-kia t 1.jpg

 

U međuvremenu, Kia planira veliki SUV Telluride na proleće sledeće godine, u periodu od marta do maja, a novi kompaktni model će stići u drugoj polovini 2019. Za razliku od Hyundaijevog brata, Kiin veliki SUV će se proizvoditi u SAD, u Džordžiji, dok će se krosover uvoziti iz Koreje.

 

kia sp 345.jpg

 

''Naša strategija je da lansiramo više SUV modela. Imaćemo kompletnu liniju. Prilagođavamo se SUV tržištu, bićemo sposobni da pratimo njegov rast'', rekao je Li.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira mali krosover isključivo za američke kupce

 

vw cross 1111111.jpg

 

Volkswagen je nedavno otkrio svoj četvrti krosover, ali njegov najmanji SUV nije planiran za tržište SAD. To je poprilično iznenadilo javnost u auto-industriji s obzirom da prodaja potkompaktnih krosovera cveta i da je Jeep samo u SAD prošle godine prodao više od 100.000 modela Renegade. Međutim, u VW su više nego svesni toga, neće se tako lako odreći tog komada kolača, jer je njihov trenutno najpristupačniji SUV u Americi Tiguan čija je početna cena skoro 25.000 dolara. Kako bi popunili tu praznini u kompaniji iz Volfsburga planiraju potpuno nov mali krosover dizajniran isključivo za američke kupce. Za sada se ne zna mnogo o automobilu koji će konkurisati pomenutom Renegadeu i Hondi HR-V, a spekuliše se i da neće stići pre 2020. godine. Iako će malo ''zakasniti na žurku'', VW mali SUV će za razliku od konkurencije nuditi četvorocilindarski agregat sa turbopunjačem po opcionalni pogon na sva četiri točka. Iako vozila u SUV/krosover klasi obično i nude tu opciju, ona nije toliko česta u potkompaktnoj kategoriji, pa primera radi Nissan Kicks i Toyota C-HR imaju pogon samo na prednjoj osovini. Takođe, odluka VW da ne prodaje T-Cross u SAD verovatno znači da u ovoj kompaniji planiraju da model baziran na ovom bude nešto veći u Severnoj Americi, negde između T-Roca i Tiguana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenov jeftini električni automobil će biti ''narodni'' krosover

 

174613-vw id 11.jpg

 

Nemački Volkswagen najavio je pre nekoliko dana da će 2022. godine na tržište izbaciti električni automobil čija će cena biti oko 20.000 evra. Od tada se spekuliše koji će to tačno model da bude, a ''Autocar'' tvrdi da je u pitanju kompaktni krosover sličnih dimenzija kao VW T-Roc. Ovaj krosover će biti peti Volkswagenov električni model jer će do tada na tržištu da bude cela I.D. porodica koju čine hečbek Neo, Crozz, Buzz i Vizzion. Volkswagenov cilj sa ovim modelom je stvaranje novog ''narodnog'' automobila kojim bi gigant iz Volfsburga ponovio uspeh koji je u 20. veku donela Buba, a u 21. Golf.

 

Cela VW električna gama će biti izgrađena na novoj MEB platformi razvijanoj isključivo za EV vozila, a u kojoj je elektromotor smešten u prednjem delu automobila, dok baterijsko pakovanje omogućava autonomiju od 300 km između dva punjenja. Kako bi ostvario svoj cilj, a to je duplo jeftiniji EV od Teslinog ''pristupačnog'' Modela 3, VW će najverovatnije ponuditi samo prednji pogon i ograničen izbor opreme. Cela VAG grupacija će biti uključena u ovaj projekat, pa će tako slične modele ponuditi i Audi, Škoda i Seat. VW će svoj jeftini EV praviti u pogonu u Emdenu, gde se trenutno proizvode limuzine Pasat i Arteon, koji će se navodno preseliti u Škodinu fabriku u Kvasiniju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prius gubi trku, da li će ga Toyota pretvoriti u krosover?

 

186651-toyota p 11.jpg

 

Toyota Prius je godinama dominirao tržištem automobila sa alternativnim pogonom, ali rastom popularnosti električnih vozila i krosovera polako gubi trku. Prius je do 2014. imao godišnju prodaju od više od 200.000 jedinica u SAD, nakon čega je krenuo strmoglav pad pa je prošle godine Toyota isporučila samo 108.000 Priusa. U Toyoti su svesni problema pa razmatraju brojne promene za novu generaciju modela, ali su uvereni da Prius ne treba da postane potpuno električni automobil jer u tom slučaju više neće biti pristupačan, što je bitan adut Toyote u prodaji ovog vozila.

 

Japanski gigant ima iskustva sa ovim jer je pre nekoliko godina Toyota bila među prvim proizvođačima koji je nudio električni automobil i to u obliku RAV4 SUV-a, ali nije bilo potražnje za njim. Zato Toyota traži novi pravac kojim će se kretati njen popularni hibrid, a odgovor leži u pogonu na sva četiri točka. S obzirom da je od EV trenutno na tržištu automobila popularniji samo trend SUV i krosovera, možda Toyota planira da malo ''podigne'' Prius i ugura ga u ovaj segment. Toyota planira da u Prius za sledeću godinu ubaci dodatni elektromotor za zadnju osovinu koji će omogućiti maksimalnu brzinu od 69 km/h. U Toyoti imaju velika očekivanja od ove verzije Priusa jer veruju da 4x4 pogon lako može da poveća prodaju ovog modela u SAD za 25%. Pogon na sva četiri točka će učiniti Prius i poželjnijim automobilom kupcima u delovima sveta sa hladnijom klimom gde su sneg i led svakodnevni deo života. S obzirom na popularnost RAV4 Hybrida, nema sumnje da bi i neki manji Toyotin krosover bio tražen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijev električni kompaktni crossover stiže 2020. godine

 

184275-audi e 22.jpg

 

Audi je nedavno svoju ponudu proširio sa električno pokretanim SUV/crossoverom E-Tron (na slici), a sada već stiže najava da će do 2020. na tržište stići još jedan crossover s električnim pogonskim sklopom. Tačnije, britanski ''Autocar'' javlja, pozivajući se na insajderske izvore, da će taj novi model biti najavljen studijom koja će premijeru imati tokom sledeće godine. Produkcijski model će spoljašnjim dimenzijama biti nešto veći od Q2 i nešto manji od Q3. Novi crossover će se bazirati na platformi MEB. Podsetimo, radi se o modularnoj platformi Grupe VW koja će biti osnova za veliki broj električnih automobila većine marki u vlasništvu ovog nemačkog diva. S obzirom na platformu, očekuje se da će novi električni crossover imati veoma kompetitivnu cenu za jedan električno pokretani Audi. Tačnije, Autocar tvrdi da će mu se cena kretati oko 35.000 evra. Nikakvi tehnički detalji za sada nisu poznati, a znamo samo da bi trebalo da ima nešto dinamičniji i slobodniji dizajn.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 10+1: Najprodavanije limuzine u Americi

 

160209-toyota c 7.jpg

 

Tradicionalni putnički sedan automobili beleže pad prodaje u SAD iz godine u godinu pred navalom SUV/krosover vozila, ali su za mnoge kupce i dalje prvi izbor za porodični auto

 

Limuzinski modeli dugo su bili najpopularnija vozila u Sjedinjenim Državama, ali u poslednje vreme primat preuzimaju SUV automobili. Zato su neki američki proizvođači, poput Forda i General Motorsa najavili ukidanje pojedinih sedana u 2019. Možda je jedan od razloga za takvu odluku i činjenica da američkih limuzina nema u samom vrhu prodaje putničkih vozila, gde vladaju Japanci.

Tako je prema podacima sajtova ''The Motley Fool'' i ''Goodcarbadcar'' prvo mesto na listi najtraženijih putničkih automobila u SAD u periodu januar-novembar 2018. zauzeo Toyotin model Camry sa 314.346 prodatih primeraka, dok je na drugoj poziciji Honda Civic (uračunate sve karoserijske varijante) sa 299.376 vozila, a treći još jedan Toyotin automobil, Corolla sa 278.293 prodata primerka. Četvrto mesto zauzima ponovo Honda sa modelom Accord (262.444), a 5. i 6. Nissanove limuzine Sentra (195.479) i Altima (192.082). Posle 6 Japanaca, tu je i jedan model iz Koreje, Hyundai Elantra na 7. poziciji sa 185.339 isporučenih automobila. Tek na 8. mestu je jedan model američkog proizvođača - Ford Fusion (u Evropi poznat kao Mondeo), sa 157.548 prodatih jedinica. Slede dva modela američkog General Motorsa, deveti Chevrolet Cruze i deseti Chevrolet Malibu (''The Motley Fool'' ne navodi tačan broj prodatih vozila). Uprkos tome što nije dospeo u Top 10 listu, bilo bi nepravedno ne pomenuti Teslin Model 3, koji je u periodu januar-novembar u Sjedinjenim Državama prodat u 115.067, čime je ovaj čisto električni automobil izbio na 11. poziciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA veruje da sedani imaju budućnost

 

170002-chrysler 300 1.jpg

 

Iako je fokus auto-industrije pomeren sa tradicionalnih putničkih autmobila na SUV klasu, u Fiat Chrysler Automobilima (FCA) veruju da sedani imaju budućnost. Iz FCA ističu da nemaju nameru da poput Forda prave ''seču'' modela, naprotiv. FCA pod svojim okriljem ima nekoliko proizvođača, među kojima će neki ostati fokusirani na putničke automobile, dok drugi neće.

 

Dodge-Charger_SRT 1.jpg

 

Direktor FCA za putničke automobile Stiv Bim je kao primer dobre prodaje uprkos starosti istakao da Dodge modela - Challenger i Charger.

''Ne mogu da poreknem da je trend manji broj putničkih automobila u industriji. Mislim da je naša kompanija to uvidela mnogo brže nego neki drugi. Napravili smo korake kako bi se izborili s tim. Kada smo doneli tu odluku došli smo do pitanja kako da izaberemo brendove koji će ostati fokusirani na sedane'', rekao je Bim. Kako on kaže, jedan od razloga kontinuiranog uspeha Challengera i Chargera, uprkos godinama, su jedinstven dizajn koji poseduju, zbog koga se ističu među konkurentima. S tim na umu, u FCA ne vide svrhu prerađivanja ova dva modela. Pre nekoliko godina je pokojni Serđo Markjone rekao da će ova dva automobil dobiti unapređenu Giorgio platformu koju koriste Alfa Rome Giulia i Stelvio, međutim, u kompaniji su se u međuvremenu predomislili pa će samo unaprediti postojeću platformu na kojoj je aktuelna generacija Challengera i Chargera. ''Iskoristiću možda lošu frazu. Oni su kao vino, vremeno postaje sve bolja'', opisao je Bim tu platformu.

 

Potpuno druga priča je Chrysler 300. Kompanija je imala nameru da zameni aktuelnu generaciju sa novim sedanom na palatformi Chrysler Pacifice sa pogonom na prednjoj osovini. Ali su opet planovi promenjeni, FCA je najavio prodaju 300 do kraja ove godine, što najavljuje novu generaciju ili bar redizajn početkom 2020. ''U pogledu prodaje, ide odlično. Sviđa nam se kako je pozicioniran. Donosi veliku vrednost. To je mnogo automobila za taj novac'', rekao je Bim koji se složio sa konstatacijom da je prelazak Chryslera 300 na platformu sa prednjim pogonom loša ideja. Ako Dodge Challenger i Charger nešto dokazuju, to je da kupci FCA automobila radije koriste vozila koja se ističu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raste prodaja malih crossovera u Evropi

 

vw t 5555.jpg

 

Prodaja malih crossovera u Evropi nastavlja rast u 2019. godini uz još jedan dvocifreni rast u prvom kvartalu. Povećanje od 11% dovodi do skoro 570.000 prodatih primeraka, što znači da ćemo ove godine po prvi put videti više od 2 miliona prodatih automobila u ovom segmentu. Ovaj segment već čini 14% ukupnog evropskog tržišta automobila, a porastao je za još dva procentna poena u jednoj godini. To znači da se ovaj segment dodatno približio segmentu kompaktnih automobila (''Golf klasa'') i uskoro bi mogao da postane drugi najveći segment u Evropi nakon subkompaktnih automobila.

 

Nije ni čudo da proizvođači koji nemaju modele u ovoj klasi žure da se pridruže ovoj unosnoj trci, dok postojeće marke udvostručuju svoje napore. Kao rezultat toga, ovo nije samo jedan od najvećih segmenata u smislu obima, već i po broju predstavnika klase sa čak 29 automobila u segmentu, s tim da još nekoliko potpuno novih modela dolazi ove godine. Novost je i novi predvodnik ovog segmenta. Sada je to Volkswagen T-Roc koji je nadmašio svoje rivale i izbio na prvo mesto samo godinu dana nakon početka prodaje. Sada T-Roc drži 10% segmenta, ali bivši lider Renault Captur nije daleko iza sa samo 1.000 manje prodatih primeraka. Zanimljivo je da prodaja Captura i dalje raste iako je druga generacija ovog megapopularnog Renaulta spremna za predstavljanje u drugoj polovini ove godine. Kao rezultat ove promene generacije kod Captura prilično je izvesno da će T-Roc imati najbolje prodajne rezultate na kraju ove godine čime bi trebalo da sa trona skine Captur koji je prvo mesto ovog segmenta uverljivo držao punih pet godina. Uz T-Roc odlične rezultate, ali i sam vrh klase, cilja vrlo popularni Dacia Duster koji je zahvaljujući dolasku nove generacije i velikom osveženju zabeležio rast od 19 odsto u ovom kvartalu u odnosu na isti period prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limuzinama (ni)su odbrojani dani

 

nissan-altima 111111.jpg

 

Najnovije istraživanje pokazuje da se potencijani kupci baš i ne slažu sa odlukama pojedinih proizvođača automobila o ukidanju limuzinskih modela. Poput vozila iz drugih tradicionalnih automobilskih segmenata, i limuzine polako uzmiču pred najezdom SUV/krosover modela. Najveći američki proizvođači Ford, Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) i General Motors već su smanjili ponudu sedana na tom tržištu, a u planu je gašenje još nekih klasičnih limuzina u SAD.

 

nissan-versa 111.jpg

 

Ipak, najnovija studija pokazuje da takve odluke nisu u skladu sa željama kupaca. Naime, čak 78% Amerikanaca koji trenutno ne poseduju limuzinu razmatraju opciju da njihov sledeći automobil bude upravo sedan. Ovo istraživanje naručio je Nissan, a njime su obuhvaćeni Amerikanci uzrasta između 18 i 65 godina. Studija je pokazala i da su za limuzine naročito zainteresovani pripadnici mlađe populacije, čak 86% njih 18-34 godina starosti, koji inače trenutno ne voze sedan. Među populacijom uzrasta 35-50 godina ovaj procent iznosi 81 odsto. Sa druge strane, 89% onih koji već poseduju neku od limuzina navelo je da su zadovoljni svojim automobilom, a taj procent je već nego kod vlasnika drugih tipova vozila.

 

nissan-maxima 1.jpg

 

Nema sumnje da su rezultati ovog istraživanja obradovali ljude iz Nissana jer je ta kompanija u poslednjih nekoliko godina ponudila američkim kupcima nekoliko novih i restilizovanih sedana, kao što su Altima, Versa i Maxima, dok se priprema i nova Sentra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni oni nisu odoleli SUV maniji: Rusi sve ređe kupuju limuzine

 

lada nova.jpg

Lada 4x4 Vision Concept - ilustracija

 

Osim sedana, ni hečbek automobili više nisu tako popularni na ruskom tržištu. Za poslednjih 12 godina, udeo limuzina u prodaji novih automobila pao je sa 47% na svega 30%, pokazuju podaci koje je objavio ''Autostat''. U istom periodu, u Rusiji je smanjena i tražnja za hečbek modelima. Pre desetak i više godina ova kategorija putničkih vozila činila je 23-25% svih novih prodatih automobila, dok je u 2019. spala na svega 15%.

Kao i veći deo Evrope, i Rusi su se ''zaljubili'' u krosover/SUV automobile, a rast prodaje ovih vozila bio je munjevit. U 2017. godini SUV modeli držali su samo 17% tržišta novih automobila, dok je u 2019. taj procenat porastao na čak 43%. Statistički podaci takođe otkrivaju da su Rusi naklonjeniji velikim SUV vozilima. Samo 28% prodatih SUV/krosovera čine modeli iz potkompaktnog i kompaktnog segmenta, dok su SUV vozila srednje veličine zastupljena na tržištu sa 42 procenta. Veoma su traženi i veliki SUV modeli koji čine 30% tržišta novih SUV/krosovera u Rusiji.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crossover/SUV i terenska vozila čine gotovo četvrtinu voznog parka Rusije

 

lada 4x4 urban.jpg

 

U najvećoj zemlji na svetu ukupno je registrovano 10.15 miliona automobila koji pripadaju Crossover/SUV/Off-Road kategoriji vozila ili 23% svih registrovanih vozila u Rusiji. Od tog broja na putevima najviše ima Lada - 1.2 miliona vozila ili skoro 12%. Svaki deseti SUV nosi značku Toyote (1.03 miliona), dok su na trećem mestu SUV vozila marke Nissan (933.000). Među deset najpopularnijih marki automobila na putevima Rusije, kada su u pitanju SUV i krosover automobili, nalaze se još: Chevrolet (699.000), Mitsubishi (620.000), Hyundai (601.000), UAZ (598.000), Renault (492.000), Kia (444.000) i Suzuki (332.000).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevrolet i Ford ukinuli kompaktne limuzine, pa počeli da gube kupce

 

133315-chevrolet cruze 001.jpg

 

Među žrtvama novih potrošačkih trendova u autoindustriji su i sedani, čija se ponuda na američkom tržištu proredila. Tako je nedavno u SAD okončana proizvodnja limuzinskih verzija modela Chevrolet Cruze i Ford Focus. Interesantno je da su dva kompaktna sedana ostala bez direktnih naslednika na američkom tržištu iako su imali sasvim solidne prodajne rezultate u 2018. Prema podacima ''Carsalesbase'', Chevrolet je američkim kupcima prošle godine isporučio 142.617 primeraka modela Cruze sedan, dok je Ford u istom periodu prodao 113.345 Focus limuzina.

 

111767-ford focus 001.jpg

 

Iako bi se možda očekivalo da će kupci ostati verni svojim brendovima i eventualno preći na krosovere iste marke, analitičari tvrde suprotno. Prema podacima do kojih je došao ''Edmunds'', mnogi nekadašnji kupci limuzina Chevrolet Cruze i Ford Focus, koji bi ipak da voze sedan a ne SUV, više nisu lojalni ovim američkim brendovima. Tako se čak 42% bivših vlasnika modela Cruze i Focus opredelilo da ponovo kupi sedan, a kako više ne mogu da računaju na neki od ta dva automobila, okrenuli su se u velikom broju japanskim alternativama - Hondi Civic i Toyoti Corolli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biagini Passo - kabrio terenac na bazi VW Golfa

 

biagini 02.jpg

 

Kabrio crossoveri su aktuelna pomodna izmišljotina što i ne čudi jer su crossoveri svih vrsta i fela preplavili tržište. Pa zašto onda, zapitali su se neki od proizvođača, ne odseći krov i napraviti crossover sposoban za penjanje na visoke gradske ivičnjake, ali i za uživanciju uz obalu mora uz zalazak sunca? Nissan je prvi modelu Murano posebno popularnom u SAD, odsekao krov i predstavio Murano CrossCabriolet, a zatim je ragovao i Range Rover koji je na tržište pustio popularni Evoque bez krova. Uspeh i interes je ipak bio osrednji, ali Volkswagen je ove godine predstavivši T-Roc Cabriolet pokazao da ima više vere u ovakav koncept.

 

Ali, ako se vratimo malo u prošlost, videćemo da takav koncept - terenca bez krova nije ništa novo. Italijanska firma ACM koja se proslavila uvozom rumunskih terenaca ARO u Italiju gde su im se ugrađivali dizel motori i kasnije licencnim modelom Enduro X4 na osnovi ARO terenca, početkom 1990-ih je počela da pravi i model Biagini Passo. Osnovu je činio VW Golf II Country od kojeg je preuzet i pogon 4x4, međutim, gore je bila modifikovana karoserija VW Golfa ''jedinice'' Cabrio u nešto izmenjenom, robusnije doteranom izdanju.

 

biagini 01.jpg

 

ACM je pritom puno promenio prednji i zadnji deo Biaginija Passa. Prednji blatobrani i rešetka hladnjaka su Biaginijeva proizvodnja, dok su prednja svetla sa žmigavcima preuzeta od Fiata Pande, a zadnja svetla od Opel Kadetta D. Od 1990. do 1993. proizvedeno je samo 65 primeraka sa 1.8 četvorocilindričnim motorom od 98 KS, a prodavao se najviše u Nemačkoj putem nekih VW trgovaca. Slaba prodaja je kumovala brzom prestanku proizvodnje, a to što je Biagini Passo poput ovog na fotografijama danas izuzetno retka pojava je zasluga slabije fabričke zaštite od rđe.

Kako bilo, da, VW T-Roc ima oca...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U planu Smart crossover

 

smart 4x4 crossover.jpg

 

Smart je svestan da ulaskom u tržište crossovera pravi jedan vrlo ironičan potez. Međutim, Daimleru i Geely-u, vlasnicima Smarta sve to zajedno nije nimalo smešno. Oni su pragmatični i gledaju brojke koje govore samo jedno, nešto je moralo da se promeni da bi Smart opstao. Očekivanja ipak trebamo približiti Smartu i njegovim i dalje kompaktnim dimenzijama kao osnovnoj filozofiji.

 

Zato nemojte očekivati da će Smart svoje ime staviti na vozilo veličine Audija Q7 ili Mercedesa GLS. Prema dostupnim informacijama, Smartov crossover SUV bi trebalo da ima 4.060 milimetara. Mehanički bi trebalo da se bazira na platformi napravljenoj isključivo za njega. Srce cele priče bilo bi električno vozilo sa 78-kWh kompletom baterija u centru pri čemu možemo očekivati domet od otprilike 400 kilometara u najboljem slučaju. Vizuelni prikaz Smartovog SUV-a nije još ni blizu finalne varijante. Jedna od opcija i predloga je ForStars koncept. Terenske mogućnosti tog Smartovog ''terenca'' neće biti ništa bolje od nekog klasičnog gradskog automobila jer kao glavni front Smart ne vidi prirodne divljine nego užurbani ritam gradskog betona. Na tržište bi trebalo da stigne početkom 2023. godine jer se očekuje da bude zvanično predstavljen krajem 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus ukida limuzinu GS

 

lexus-gs 02.jpg

 

Lexus je potvrdio da će ukinuti limuzinsku liniju GS zbog slabe prodaje tokom nekoliko poslednjih godina. Poslednja je predstavljena specijalna edicija GS 350 F Sport Black od 470KS, a njena proizvodnja se završava u avgustu. ''Konstanto evaluiramo našu ponudu modela. U opadajućem segmentu limuzina, porodica GS imala je mali udeo u prodaji tokom poslednjih nekoliko godina'', saopštila je japanska kompanija.

 

Lexus je lansirao GS 1993. godine, a poslednje temeljno osvežavanje četvrte generacije izvršeno je 2012. godine kad je ovaj model prvi dobio novu Lexusovu prednju masku. Lexus sada u ponudi ima šest limuzina i kupea u vreme kada se pažnja tržišta pomera na krosover i SUV modele. Prošle godine, GS je imao udeo od samo 4% u prodaji japanske marke. U prva tri meseca 2020. godine prodata su samo 624 primerka GS, što je pad za više od 34% na godišnjem nivou. U 2019. godini prodaja ovog modela oslabila je za 48.8%, a najbolja godina za GS bila je 2015. kada je prodato 23.117 primeraka.

 

202519-lexus gs 01.jpg

 

Black Line specijalna edicija ograničena je na 200 primeraka i moći će da se kupi od ovog leta. Cena za inostrana tržišta još nije formirana, ali je poznato da u Japanu ova varijanta košta oko 66.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lincoln ukida luksuznu limuzinu Continental

 

lincoln c 03.jpg

 

Lincoln će kasnije ove godine okončati proizvodnju čuvenog modela Continental, piše B92. Lincoln je saopštio da će se taj brend od sada fokusirati na modele koji imaju perspektivu a to su, kako oni tvrde, SUV vozila i potpuno električni automobili.

 

lincoln c 02.jpg

 

Iz kompanije navode da je postalo očigledno da su klasične limuzine na američkom tržištu sve manje tražene. Zbog ove činjenice i drugi američki proizvođači postepeno ukidaju sedan modele iz svoje ponude. Lincoln je aktuelnu generaciju Continentala lansirao 2016. nakon što je taj model bio odsutan sa tržišta duže od deset godina. Mada je u početku privukao veliku pažnju medija i naišao na pozitivan prijem javnosti, novi Continental nije se prodavao kako se očekivalo. Najviše vozila u SAD je isporučeno 2017. kada je prodato 12.012 primeraka, da bi taj broj pao na svega 6.586 jedinica prošle godine.

 

Lincoln-Continental 1.jpg

 

Odluka rukovodstva Lincolna o ukidanju limuzina u skladu je sa strategijom vlasnika te marke, kompanije Ford, koja je već odlučila da ukine sedane kao što su Fusion (u Evropi ga znamo kao Mondeo) i Taurus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler prestaje da pravi limuzine u Americi i Meksiku

 

saloni automobila 2020.jpg

 

Daimler će prestati da pravi Mercedes limuzine u Americi i Meksiku zbog potrebe za smanjenjem troškova posle loših rezultata u prva dva kvartala ove godine.

To znači da se C klasa više neće praviti u Tuscaloosi u Alabami, odnosno ta fabrika će ubuduće praviti samo SUV modele. Takođe će prestati sa proizvodnjom sedan varijante kompaktnog Mercedesa A klase u Aguascalientesu u Meksiku, pa će se ta fabrika fokusirati opet na jedan SUV, na model GLB koji fabrici daje veću maržu. Sve je ovo najavljeno zajedno sa prvim finansijskim podacima za drugi kvartal po kojima je Daimler u drugom tromesečju 2020. godine ostvario gubitak od 1.68 milijardi evra.

 

Ipak, ti rezultati iz drugog kvartala 2020. godine su bolji od očekivanih, tj. očekivali su minus od 2 milijarde evra, a ostvarili su 1.68 milijardi evra gubitka. Od te sume novca, diviyija Mercedes-Benz Cars & Vans u okviru Daimlera je prijavila gubitak od 1.13 milijardi evra. ''Naši sistemski napori da dovedemo poslovanje kompanije u ravnotežu smanjenjem troškova i prilagođavanjem kapaciteta, nastaviće se'', rekla je izvršna direktorka Ola Kaellenius.

 

Kompanija je ranije najavila da planira prodaju svoje fabrike u Hambachu, u Francuskoj. Daimler je rekao da je do sada potrošio 129 miliona evra na otplate i prevremenu penziju, kao i da je za restrukturiranje svoje globalne proizvodne mreže fabrika automobila Mercedes-Benz do sada potrošio 687 miliona evra. Kompanija mora da uštedi 2 milijarde evra godišnje putem smanjenja broja zaposlenih, što je ekvivalentno za više od 20.000 radnih mesta. Daimler je ranije zvanično saopštio da želi da uštedi više od 1.4 milijarde evra od godišnjih troškova osoblja.

 

Daimler preispituje i da li će prodati svoju fabriku u Iracemapolisu u Brazilu, a proširenje fabrike u Kekskemetu u Mađarskoj verovatno neće ugledati svetlost dana. Proizvođač automobila takođe pregledava svoju ponudu modela, pa se dalje postojanje čini neizvesnim za Coupe i kabriolet varijantu C-klase i E-klase, kao i za kompaktnu B klasu, prenosi nemački ugledni list Handelsblatt.

Daimler je odbio da zvanično prokomentariše najnovije informacije.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci nezainteresovani za Volvo limuzine

 

181210-volvo s60.jpg

 

Tražnja za modelima Volvo S60 i S90 je mala, dok su SUV modeli sve popularniji.

Kako prenosi B92, od ukupnog broja prodatih Volvo automobila limuzine čine svega 14%. Sa druge strane, 70% isporučenih vozila švedskog proizvođača su SUV modeli. Pored nedovoljnog interesovanja kupaca za sedan modele, kao što je S60 koji se pravi u Americi, čelnike kompanije Volvo brine i to što je njihova fabrika u Južnoj Karolini ove godine imala dug prekid u radu zbog pandemije koronavirusa. Dodatne muke proizvođaču stvaraju meksički snabdevači koji izrađuju delove i komponente za Volvo S60 i koji kasne sa isporukama. Fabrika u Čarlstonu zbog pandemije nije radila od marta do 11. maja, da bi proizvodnja ponovo bila zaustavljena u junu, zbog problema sa snabdevačima.

 

Volvo je u prvoj polovini godine u Americi prodao 6.738 primeraka modela S60, što predstavlja pad od 25% u odnosu na isto razdoblje 2019. Čelnici kompanije veruju da će američka fabrika najzad ''stati na noge'' tek kada se u njoj bude pravio još jedan model - SUV XC90. Reč je o novoj generaciji koja će stići 2022. i koja bi trebalo da dobije potpuno električnu varijantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukida se VW Passat i za Evropu

 

VW je ranije ove godine odlučio da ukine Passat za tržište Amerike. Taj auto je ionako bio tehnološki inferioran u odnosu na evropski (koji se bazira na modernoj MQB platformi).

Međutim, u novom izveštaju Automotive News Europe se tvrdi da je VW sada odlučio da ukine Passat i u Evropi. Ipak, za Variant (karavan) verziju planovi su drugačiji i ta karoserijska varijacija će u novoj formi živeti i nakon gašenja limuzinskog Passata.

 

Osim velikog ulaganja u izgradnju potpuno novih električnih modela i ''mega ekspanzije'' SUV i crossover modela, jedan od razloga tog poteza je i ''kanibalizam'' koji već duže vreme vlada unutar koncerna na relaciji VW Passat/Škoda Superb.

 

U izveštaju se dalje pominje da je za razliku od Passata sledeća generacija Superba potvrđena, a ciljaće na kupce iz zemalja centralne i istočne Evrope gde su limuzine i dalje popularne, dok će Passat koji ostaje kao karavan ''mamiti'' kupce iz zapadne Evrope. Izvori iz kompanije upoznati sa programom VW Grupe rekli su za Automotive News Europe da će kompanija nakon Passata još veći fokus preusmeriti na SUV modele i još jaču zastupljenost električnih modela. Posredno, kraj Passata znači i kraj Arteona koji neće doživeti novu generaciju.

 

Detaljnije klikom OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

da je VW sada odlučio da ukine Passat i u Evropi

Zapadne komsije, a i dobar deo nasih - na aparatima :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...