dexxybor 0 Posted May 8, 2017 Pozdrav. Pregledah forum ali nisam uspeo da nadjem nigde da je neko opisao postupak provere ispravnosti lambda sonde unimerom . Radi se o Bravu 1.6 16v , `97. Povecana mi je podosta potrosnja goriva, pa sam posunjao na sondu. E sad, koji je postupak (osim dijagnostike naravno), unimerom proveriti te famozne milivolte ili volte, kakogod. Gledao sam na youtube ali mi nije jasno kako nesto sto nema " + " moze da daje bilo kakav napon, ili sam ja lose razumeo pa je tamo meren otpor. hajde ako neko zna neka napise postupak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted May 8, 2017 @dexxybor Pogledaj ovu temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/47492-punto-mk2-12-16v-menjati-ili-ne-lambda-sondu/ Ukratko: Quote ...ako kod upravljacke sonde napon varira od 200mV do 800mV kod monitor sonde varira oko 400mV. Sam u pravu? Quote Jesi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexxybor 0 Posted May 8, 2017 Hvala ali to nije to. Meni je potrebno uputstvo za merenje unimerom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted May 8, 2017 @dexxybor Quote Signal lambda sonde se dobije na crnoj zici i dok auto radi seta se od 0.2 - 0.8 V. Quote ...dve bele, siva i crna bez stekera i povezes. Kostaju oko 40e moze bilo koja ako je isti navoj di se srafi jer je sve to isto sra... zvanicno to se zove Bosch LSU4.2 UEGO Sensor i sva kola od 1993-2005 koriste isti samo se broj zicki razlikuje . A ecu ima neke parametre koji se zovu long i short term fuel trim i majstor koji ti odrzava auto treba da zna to da protumaci i sazna zasto ecu trpa vise ili manje goriva... Na istom autu, klik: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/40363-bravo-14-12v-vožnja-sa-isključenom-lambda-sondom/&do=findComment&comment=752583 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexxybor 0 Posted May 8, 2017 Znaci ako sam razumeo postupak je sledeci. Raskaciti sondu sa kobektora, unimer na 20v, crvenu sa unimera na crnu sa sonde a crnu sa unimera na masu negde na autu. Ako je ispravna trebala bi vrednost da se krece od 0,1v - 0,9v prilikom turiranja auta. Ja sam danas probao ovako i nisam dobio nikakvu vrednost na crnoj zici, t.j. 0v. Od kako sam raskacio sondu auto mi pali na pola kljuca i mnogo tise radi. Nisam ga forsirao da vidim kako se sada ponasa na vecim obrtajima posto u gradu ne ide da ga gazim. Inace razlog zbog koga sam posumnjao u sondu je enormna potrosnja goriva i njegov miris u kabini. Ako neko zna neka mi potvrdi da li sam dobro izvrsio merenje i da li do zamene sonde smem da vozim bez nje. Quote Share this post Link to post Share on other sites