Jump to content
FAS Goran
dexxybor

Provera ispravnosti lambda sonde

Recommended Posts

Pozdrav.

Pregledah forum ali nisam uspeo da nadjem nigde da je neko opisao postupak provere ispravnosti lambda sonde unimerom .  Radi se o Bravu 1.6 16v , `97.  Povecana mi je podosta potrosnja goriva, pa sam posunjao na sondu.

E sad, koji je postupak (osim dijagnostike naravno), unimerom proveriti te famozne milivolte ili volte, kakogod. Gledao sam na youtube ali mi nije jasno kako nesto sto nema " + "  moze da daje bilo kakav napon, ili sam ja lose razumeo pa je tamo meren otpor. hajde ako neko zna neka napise postupak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dexxybor

 

Pogledaj ovu temu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/47492-punto-mk2-12-16v-menjati-ili-ne-lambda-sondu/

 

Ukratko:

 

zza10121.jpg

 

Quote

...ako kod upravljacke sonde napon varira od 200mV do 800mV kod monitor sonde varira oko 400mV. Sam u pravu?

 

Quote

Jesi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dexxybor

 

Quote

Signal lambda sonde se dobije na crnoj zici i dok auto radi seta se od 0.2 - 0.8 V.

 

Quote

...dve bele, siva i crna bez stekera i povezes. Kostaju oko 40e moze bilo koja ako je isti navoj di se srafi jer je sve to isto sra... zvanicno to se zove Bosch LSU4.2 UEGO Sensor i sva kola od 1993-2005 koriste isti samo se broj zicki razlikuje .
A ecu ima neke parametre koji se zovu long i short term fuel trim i majstor koji ti odrzava auto treba da zna to da protumaci i sazna zasto ecu trpa vise ili manje goriva...

 

Na istom autu, klik:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/40363-bravo-14-12v-vožnja-sa-isključenom-lambda-sondom/&do=findComment&comment=752583

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ako sam razumeo postupak je sledeci. Raskaciti sondu sa kobektora, unimer na 20v, crvenu sa unimera na crnu sa sonde a crnu sa unimera na masu negde na autu. Ako je ispravna trebala bi vrednost da se krece od 0,1v - 0,9v prilikom turiranja auta.

Ja sam danas probao ovako i nisam dobio nikakvu vrednost na crnoj zici, t.j. 0v.

Od kako sam raskacio sondu auto mi pali na pola kljuca i mnogo tise radi. Nisam ga forsirao da vidim kako se sada ponasa na vecim obrtajima posto u gradu ne ide da ga gazim. Inace razlog zbog koga sam posumnjao u sondu je enormna potrosnja goriva i njegov miris u kabini.

Ako neko zna neka mi potvrdi da li sam dobro izvrsio merenje i da li do zamene sonde smem da vozim bez nje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...