Jump to content
FAS Goran
wireshark

Fiat Stilo 1.6 16v - balončići u ekspanzionoj posudi

Recommended Posts

Pozdrav svima

 

Primetio sam da posle voznje, znaci kada se auto ugasi i prodje 3-4 minuta, u ekspanzionom sudu za hladjenje izlaze mehurići. Radi se o stilu 1,6 16v bez plina

 

Da napomenem, ne gubi nivo tecnosti ona šeta izmedju min i max, nema bele skrame na čepu za ulje ni na meraču nivoa ulja, creva nisu tvrda, nivo ulja je normalan (ne povećava se) , paraflu nije prljav, najvaznije ne diže temperaturu, kod mene je vise od 4 god i nije se pregrejavao sigurno, ventilator se redovno uključuje (na leru nakon 4-5 min)

Auto lepo ide kao uvek i sve drugo deluje normalno, vreme podizanja temperature do radne itd

 

Ovo sam slučajno primetio pre par dana kada sam ostao u autu nakon voznje da pokupim neke papire. Čuo sam čudan zvuk klokotanja ispod haube i imam sta da vidim rashladna tečnost se vrti u ekspanzionom sudu. Inače motor je prešao 126.000 i to sigurno jer se sve poklapa i ja sam skinuo fabričke svecice pre 3 godine. Termostat je zamenjen pred zimu kao i kompletan paraflu.

 

Zamenio sam i čep na boci jer je mi je majstor izgubio stari kada je menjao paraflu.

 

Da li se i ovo još nekome dešava?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si sipao istu tečnost kao što ti je bila pre? Jer nikad iz sistema ne mozeš da isprazniš sve do poslednje kapi, a penušanje se obično javlja ako se pomešaju dve različite tečnosti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo sam zamenio sve sa parafluom onda mi je zaglavio termostat i morao sam da ta zamenim, prilikom te zamene je majstor dodao g12 ali ne paraflu u količini koliko on tvrdi od 2 litra. Različite su tecnosti. Ti nije penusanje vise je kao da tečnost kruži

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon gašenja motora temperatura se uvek malo podigne i trebalo bi da je zbog toga. Pošto kao što si naveo nema drugih znakova koji bi mogli da ukažu na problem, ne bi trebalo da ovo znači nešto loše. I meni to bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako reče kolega@nesa 169
temperatura malo poraste nakon gašenja motora ali sa druge strane ventilator je taj koji treba da dovede temperaturu još u toku rada, na toliko da upravo ne dolazi do ove situacije. Kao što znamo, taj ventilator zna da ponekad zakaže.
Opet, čep je tu da spreči abnormalno povećanje pritiska u sistemu...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilator radi dokle god radi i auto. Bar je tako kod mene, dešavalo se da ugasim motor dok radi ventilator i on onda prestaje da radi nakon 10 sec odprilike.

Da li to normalno to je pitanje jer je to oduvek tako na njemu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, a ako je vožen s uključenom klimom bude i duže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto mi se desava na sluzbenoj Astri G 1.6,  sa 290.000 predjenih, cirkulise antifriz i nakon gasenja i mehurica koliko hoces.

Ja sam mislio da odlazi dihtung glave, sad ne znam sta je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wireshark

 

Čitav sistem je pod pritiskom. Piše na samom čepu posude kolikom.

Ako hoćeš brzo i lako da proveriš i tako se umiriš :D , idi do nekog servisa i traži da ti izmere ima li tragova izduvnih gasova u posudi... Ima neki mali uređaj koji to meri, dosta servisa ga ima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim ga ovako, ne gubi vodu ne diže temperaturu, normalno se zagreva, vuče kao nevreme, ulje je na 2/3 nema skrame oko cepa za ulje .
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priča ima nastavak. Kako je sve toplije i toplije ovo pocinje da me plasi. Ne bih da iskrivi glavu. Uglavnom nije mi dali mira. Otkrio sam da mi je hladnjak hladan u donjem delu. Probao da isperem sve pod pritiskom izaslo je svašta iz njega ali opet nije bolje. Creva su vruća. I dolazno i odlazno tj termostat otvara sigurno ali je hladan sto i nije normalno . Onda sam sipao samo destilovanu vodu liqvi moly koji služi za čišćenje i pustio da radi i ti nije pomoglo

 

Inače sto se tice ispiranja i servisa hladnjaka kiler auto (kojima je ovo specijalnost ) ne radi ovaj hladnjak. Kazu da ima neke plastike koje kada se skinu ne mogu da se vrate.

 

da li je neko imao ovakvo iskustvo

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zavrsim priču možda će nekome da znaci. Uzrok je Čep na posudi. Nije pravio vakuum tj nije zadržavao pritisak u posudi. Ja sam pomenuo čep i to 2 kom oba nova i ni jedan nije valjao. Vratio sam stari i sve je došlo na svoje. Hladan hladnjak je ok jer se radi o hladnjaku klime a ne hladnjaku motora a klima nije radila tako da je to u redu. Stari čep sam skinuo jer sam dolivao malo antifriza s vremena na vreme. Majstor kaže sipaj do minimuma i ne diraj
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wireshark

 

Svakako će značiti svakome ko bude čitao temu da sazna šta je na kraju pravilo problem.

Hvala što si se setio Foruma da napišeš. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima pre svega

Problem je sledeci, u pitanju je fiat stilo 1.6 i od pre neki dan desava se da kada je auto ugasen on neko vreme vraca neki vazduh u ekspanzionu bocu sa antifrizom. Buvalno se cuje i vidi kako iz creva koje ide iz boce u motor se vraca neki vazduh i sve vreme uduvava u bocu. I nivo tecnosti se digne dosta preko maksimuma. To traje 15-20 minuta sigurno i sto je cudno u svemu tome desava se kad se auto ugasi nakon voznje. Je l imao neko iskustva sa ovim?Bojim se da se ne stvori preveliki pritisak u boci i da se raznese. Moguce je skroz i da vraca i tecnost pored vazduha. Pozdrav i hvala unapred!

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ugrađen TNG i gubi li vodu?
Kakva je rashladma tečnost, tipa, meša ulje ili je koncentracija antifriza loša , starost tečnosti ...?
Prema tome će biti povezano sa već postojećom temom, jer, nema šta već nije obrađeno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glava motora, ima takve simptome kad je kriva, ako je motor koji put prokuvao.

 

Tada po malo gubi vodu, naduvava posudu i td, odvrni čep od posude malo, da se pritisak oslobađa, ako nameravaš da voziš, dok ne rešiš šta ćeš, da nebi napravio još štete, popucaju creva, ili hladnjak ili posuda, izbije ležaj vodene pumpe i td.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resen problem, izvinjavam se sto se javljam kasno. Cep od boce dotrajao, na svu srecu nsta ozbiljno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...