Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
PEKA

Fiat Ulysse - pokvarena brava vozačevih vrata

Recommended Posts

Zdravo,

Imam Ulysse 2003 godište 2.0 HDI, i skoro mi se pokvarila brava vozačevih vrata. Imam cetralnu pa otljučavam sa vozačevih. 

Skinuo sam tapacir i ništa došao do jedne vrlo nepristupačne rupe gde je po sredini plastika (držač) za ručno otvaranje vrata ali je unitovana i ne može se odšrafiti.

Da li možda neko zna kako može ova brava da se razmontira i da li ima neko uputstvo za montiranje i demontiranje brave?

 

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, 

 

Malo sam se pomučio ali sam ipak na kraju rasturio bravu i skinuo cilindar. Zamenio polovljene delove cilindra tako što sam kupio drui polovni cilindar na otpadu i upakovao ponovo bravu i cilindar nazad. sada sve radi.

 

Najpre sam skinuo Tapacir vrata, odvrtanjem 4 šrafa koja se nalaze jedan desno gore, drugi u ručici za zatvaranje vrata (skine se mali okrugli poklopac u dnu ručice), treći je skroz ispod na donjem delu tapacira po sredini. i četvrti ispod lampice za noćno osvetljenje koja se nalazi u donjem levom uglu.

 

Kada se skinu ova četiri šrafa postoji još 5 žabica koje drže tapacir, njih je potrebno na silu skinuti ( na svu sreću kod mene je to neko već skidao i polomio ih pa je ostao samo jedan ceo koji sam ja naravno polomio. Na buvljaku u Nišu sam kasnije pronašao iste takve žabice po ceni od 40 dinara komad pa sam ih i namestio, verujem da ima jeftinije ali mi je bilo sve jedno za 5 žabica.

 

Potrebno je skinuti foliju bele boje koja pokriva rupu gore levo (sem ove postoje još dve rupe u vratima koje su zatvorene zaštitnom folijom). Kada sam vraćao foliju nazad upotrebio sam živu gumu (može se naći u farbari za 30 dinara štap, meni je to bilo dovoljno).

živu gumu sam umesio i rasporedio po obodu rupe koju zatvaram folijom. Drži dovoljno.

 

Nakon toga sam izbušio nitne kojima je unitovana plastika koja ne bih znao čemu baš služi ali koliko sam video sve može da radi i bez njih.

Prva plastika je okvir koji drži žicu kojom se otvaraju vrata iznutra. ona ima tri nitne koje sam izbušio bušilicom, nakon toga izvadio plasiku iz otvora.

Drugu plastiku drže dva nita sa strane vrata jedan je skoro u visini prozora a drugi ispod bravice kojom se hvataju vrata za šasiju.

Kada sam vraćao ovu plastiku pozajmo sam pištolj za nitovanje i unitovao ponov ovu plastiku nazad.

 

Kada sam sve ovo poskidao odšrafio sam tri šrafa koja drže bravu s unutrašnje strane i izvadio bravu napolje.

Brava se još jednom žicom drži za cilindar i nju je potrebno otkačiti od cilindra da bi se skinula brava sa vrata.

 

Na kraju je ostalo samo skidanje cilindra koji sa spoljne strane ima jezičak gde je potrebno tankim šrafcigerom pogurati osigurač ka licindru i sa unutrašnje strane izvaditi cilindar.

 

Kada sam skinuo cilindar i skinuo osigurač video sam da su polomljena dva mala dela u samom cilindru. kupio sam na opadu od istog auta drugi cilindar za 10 eur i prepakovao polomljene delove. Ovo može da uradi i neki bravar ali meni su tražili da nabavim istu bravu pa da mi oni prepakuju, mada meni nije bilo teško da rastavim i sastavim cilindar.

 

Pozdrav,

 

 

 

Brava.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...