Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ferrari 550 Maranello / Ferrari 550 Barchetta

Recommended Posts

Pogledajte zašto je Ferrari 550 Maranello, kao polovnjak, skočio sa prosečnih oko 90.000 na preko 150.000 dolara po komadu u poslednjih nekoliko godina... 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 550 GT by Niels van Roij Design

 

ferrari-250-gt 11.jpg

 

Kompanija Niels van Roij Design sa sedištem u Londonu najavljuje zanimljiv projekat na bazi Ferrarija 550 Maranello.

 

ferrari-250-gt 111.jpg

 

Radi se o unikatnom vozilu koje će biti napravljeno u čast jednog legendarnog automobila iz slavne Ferrarijeve trkačke istorije.

 

ferrari-250-gt 1111.jpg

 

Konkretnije, Ferrari 550 GT by Niels van Roij Design je dobio modifikovani zadnji deo po uzoru na trkački Ferrari 250 GT SWB koji je 1962. godine učestvovao u trci 24 sata Le Mana. Automobil dakle ima napred smešten V12 motor i zadnji pogon, a u vesti se kaže i da će svi paneli na vozilu biti zamenjeni u odnosu na originalni 550 Maranello, uključujući i one na prednjem delu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Evo kako izgleda uzor, pomenuti Ferrari 250 GT SWB:

 

187749-ferrari 250 gt.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari Breadvan Hommage

 

ferrari-breadvan 06.jpg

 

Kompanija Niels van Roij Design je realizovala zanimljiv projekat na bazi Ferrarija 550 Maranello.

 

ferrari-breadvan 05.jpg

 

Radi se o unikatnom vozilu koje je napravljeno u čast jednog legendarnog automobila iz slavne Ferrarijeve trkačke istorije.

 

ferrari-breadvan 04.jpg

 

Konkretnije, Ferrari Breadvan Hommage je dobio modifikovani zadnji deo po uzoru na trkački Ferrari 250 GT SWB koji je 1962. godine učestvovao u trci 24 sata Le Mana.

 

187749-ferrari 250 gt.jpg

 

Ferrari Breadvan Hommage ima napred smešten 5.5 V12 motor sa 485KS i zadnji pogon.

 

ferrari-breadvan 02.jpg

 

U vesti se navodi da je Breadvan Hommage u odnosu originalni 550 Maranello dobio i izmenjeni prednji deo (novi branik, spojler, hauba...), nove točkove, Vredestein gume, modifikovano oslanjanje, novi izduvni sistem, kao i doteranu unutrašnjost sa plavim sportskim sedištima.

 

ferrari-breadvan 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari 550 GT u Red Bull ruhu

 

ferrari 550 rb03.jpg

 

Među poznavaocima i ljubiteljima automobila definitivno ima onih koji su zaljubljeni u Ferrari 550 GT, a sada jedan primerak ide na aukciju. Ferrari 550 je bio poslednji automobil iz Marannela sa V12 motorom koji je ostvario pobedu na 24-satnoj trci, a to se dogodilo na stazi Spa 2004. godine. Upravo je taj automobil prošle godine, koji je jedan od deset primeraka koje je napravio Prodrive, prodat na aukciji za vrtoglavih 3.8 miliona evra.

 

ferrari 550 rb02.jpg

 

Oni koji žele Ferrari 550 GT sada imaju priliku da kupe primerak u Red Bull-ovom ruhu, koji će se naći na aukciji kuće RM Sotheby's u Milanu u junu.

 

ferrari 550 rb01.jpg

 

Ovaj automobil je jedan od dva koje je napravila kompanija Italtecnica za Team Rafanelli za učešće u FIA GT šampionatu 2001. godine. Nakon toga je prosleđen JAS Motorsportu 2002. godine, gde je nosio Red Bullove boje koje su ponovo nanesene u proteklim godinama. Godine 2003. i 2004. je automobil koristio JMB Racing u italijanskom GT šampionatu gde je ostvario nekoliko pobeda, a vozio ga je i Toto Wolff, aktuelni direktor Mercedes-AMG Petronas Motorsport Formula One tima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaylenogarage.jpg Jay Leno & 2001. Ferrari 550 Barchetta

 

Prvi Ferrari model posle nekoliko decenija koji je imao V12 motor (ovde 5.5 sa 480 konja) napred:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Ferrari 550 Maranello

 

Možda ima ''samo'' 478KS/570Nm obrtnog momenta, ali 5.5 V12 mu daje fleksibilnost karakterističnu za velike atmosferske motore. Pruža veoma snažan osećaj:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 550 Maranello - Povratak klasične elegancije

 

237393-ferrari 550 05.jpg

 

Kada je Ferrari 1996. godine predstavio model 550 Maranello, to je značilo važnu prekretnicu za čuvenu italijansku marku. Bio je to prvi Ferrarijev dvosed sa 12-cilindarskim motorom koji je smešten napred umesto u sredini još od 1973. godine kada je model 365 GT4 BB nasledio legendarnu ''Daytonu'' (365 GTB/4).

Pored toga, 550 Maranello je posle 12 godina poslao u penziju jedan od najpoznatijih Ferrarija u istoriji, model Testarossa tj. njegovu poslednju varijantu F512 M. Bio je to istovremeno povratak tradiciji i početak nove ere za Ferrari u ovoj klasi. Za dizajn je tradicionalno bio zadužen studio Pininfarina. U početku su reakcije javnosti na 550 Maranello bile pomešane, jer su mnogi nakon ekstravagantne Testarosse očekivali automobil još agresivnijeg dizajna, ali bez promene osnovne koncepcije.

 

237391-ferrari 550 04.jpg

 

Ferrari 550 Maranello se svetu predstavio kao elegantni GT dvosed sa motorom napred i stajlingom koji je u prvi plan stavio lepotu forme. Naravno, tu je i određena doza agresivnosti koju, ruku na srce, jedan rasni Ferrari i treba da poseduje. ''Šlag na tortu'' su bili retro detalji - bočni otvori za vazduh po ugledu na modele 250 GTO i 275 GTB iz 1960-tih, ali i zadnji deo koji je nepogrešivo evocirao uspomene na 365 GTB/4 ''Daytonu'' iz 1970-tih godina prošlog veka. Rezultat je bila impresivna silueta, kombinacija estetike Ferrarijevih V12 klasika sa autentičnom pojavom tada najnovijeg 550 Maranella.

 

237392-ferrari 550 03.jpg

 

Ferrari je u 550 Maranello ugradio atmosferski V12 motor zapremine 5.5 litara koji oslobađa 485 KS pri 7.000 obrtaja u minutu i 568 Nm obrtnog momenta pri 5.000 obrtaja. To mu je omogućilo maksimalnu brzinu od 320 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4.4 sekunde. Glavne komponente tog agregata potiču iz modela 456 GT, sa kojim 550 Maranello deli i šasiju, ali je njegovo međuosovinsko rastojanje za 10 cm kraće.

 

ferrari 550 02.jpg

 

Snagu na zadnje točkove prenosi šestostepeni manuelni menjač, a 550 Maranello je opremljen i sistemom kontrole proklizavanja koji je vozač po želji mogao da isključi. Osim boljih performansi, nova koncepcija je omogućila veću praktičnost i bolji komfor u poređenju sa prethodnikom, modelom F512 M.

 

ferrari 550 01.jpg

 

Povodom 70. rođendana dizajnerskog studija Pininfarina, 2000. godine je napravljena i egzotična kabriolet verzija 550 Barchetta Pininfarina. Iste godine je na osnovi 550 Maranella izrađen i koncept Ferrari Rossa, čiji dizajn je bio inspiracija za neke od kasnijih Ferrarijevih modela kao što su F430 i Enzo Ferrari. 

Ferrari 550 Maranello je i pored početne skepse dela javnosti vrlo brzo osvojio simpatije kako kupaca tako i entuzijasta. Retko ko je ostao imun na njegovu kombinaciju klasične lepote, supersportskih performansi (u to vreme), luksuza i praktičnosti. Ferrari je između 1996. i 2001. godine napravio 3083 primerka ovog modela. Svi njegovi naslednici (575M, 599 GTB Fiorano, F12 Berlinetta i 812 Superfast) su do danas sledili osnovni recept sa atmosferskim V12 motorom smeštenim iznad prednje osovine. Ta činjenica je možda i najbolja potvrda uspeha sada već legendarnog 550 Maranella.

 

 

Autor: Miloš Vasin

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...