Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

F1: Kina 2017.

Recommended Posts

Hamilton brojao do pet u Šangaju!

 

f1%2077.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton trijumfovao je na Velikoj nagradi Kine, drugoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Britanac je peti put u karijeri slavio u Šangaju, što je dostignuće kojem nijedan vozač u narednim godinama neće moći da priđe. Trostruki svetski šampion je vodio od starta do cilja i upisao je prvu pobedu ove sezone, posle drugog mesta u Australiji, a 54. trijumfa u karijeri. Drugo mesto zauzeo je Sebastijan Fetel u Ferariju, pa posle dve trke Hamilton i on dele prvo mesto u generalnom plasmanu. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se vozač Red Bula Maks Ferstapen, koji se sjajno probio posle starta sa 16. pozicije.

 

Velika nagrada Kine donela je više uzbuđenja nego trka na otvaranju sezone na stazi Albert park, ali je Hamilton upisao poprilično siguran trijumf. Rivali su imali priliku da ugroze Britanca samo u prvih nekoliko krugova, dok se staza još sušila posle kiše koja je padala pre početka trke. Vozaču Mercedesa je put do trijumfa olakšao udes Antonija Đovinacija u bolidu Zaubera u četvrtom krugu, zbog kojeg je na stazu izašlo bezbednosno vozilo. Kada je trka nastavljena, Hamilton je zadržao vođstvo i od tada se nije osvrtao, dok je iza njega viđena velika borba za preostala mesta na podijumu.

U toj borbi su tokom trke pored Fetela i Ferstapena učestvovale i njihove timske kolege - Danijel Rikardo i Kimi Raikonen. Međutim, Australijanac je bio konkretniji i do samog finiša je imao šansu da pretekne Ferstapena, ali ju je propustio greškom nekoliko krivina pre kraja poslednjeg kruga. Fetel je najranije od svih vozača otišao po nove pneumatike, zbog čega je izgubio korak za Hamiltonom, a tokom trke imao je nekoliko sjajnih preticanja, među kojima se izdvaja ono koje je izveo protiv Rikarda, uz kontakt. Četvorostruki svetski šampion se našao i u centru pažnje zbog svog položaja na startu, zbog čega je i bio pod istragom, ali je tokom trke odlučeno da ne treba da bude kažnjen. Iako su se Hamilton i Fetel našli ispred njega, Ferstapen zaslužuje epitet junaka trke, pošto se sjajno probio sa 16. pozicije, sa koje je startovao posle udesa u kvalifikacijama. Mladom Holanđaninu su savršeno odgovarali promenljivi uslovi, pa je brzo napredovao, a greška koju je napravio baš kada ga je Fetel sustigao koštala ga je veće borbe za bolju poziciju. Rikardo je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred Raikonena i drugog vozača Mercedesa Valterija Botasa. Finac, koji je stigao kao zamena za šampiona Nika Rozebrga u nemačkom timu, držao se pri vrhu posle samog starta, ali je posle restarta trke imao izletanje, posle kojeg je spasao svoju trku osvajanjem šestog mesta. Sedmi je bio vozač ekipe Toro Roso Karlos Sains junior, ispred Kevina Magnusena, koji je Hasu doneo prve bodove ove sezone. Danac je ujedno postao prvi vozač uz Romana Grožana, koji je osvojio bodove za američki tim, a najbolju desetoricu kompletirali su vozači Fors Indije Serhio Peres i Esteban Okon.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se već sledećeg vikenda Velikom nagradom Bahreina na stazi ''Sakir''.

 

f1%20888.jpg

 

 

Tok trke:

Zbog padavina pre početka trke, staza je bila veoma vlažna, pa su svi vozači osim Sainsa izabrali pneumatike za promenljive uslove. Od starta u Šangaju poveo je Hamilton, ispred Fetela, Botasa, Rikarda, Raikonena, Hilkenberga i Mase. Palmer je pre samog starta otišao u boks na promenu pneumatika, a najviše je napredovao Ferstapen, koji se posle 16. mesta u kvalifikacijama probio do devete.

Trka je već u prvom krugu bila gotova za Strola, koji je posle kontakta sa Peresom izleteo na stazi, pa je na stazi od tada bio režim virtuelnog bezbednosnog vozila. Od trećeg kruga vozači su počeli sa odlascima u boks po pneumatike za suvo, a među prvima to je učinio i Fetel, koji je izabrao meke. Samo krug kasnije, ukinut je režim virtuelnog bezbednosnog vozila, ali je samo nekoliko trenutaka kasnije Đovinaci imao veliki incident na startno-ciljnom pravcu i na stazu je izašlo pravo bezbednosno vozilo. Zbog krhotina koje su ostale na stazi posle njegovog udarca u zid vozači su prolazili kroz boks, pa su tako Hamilton, Botas i Fetel otišli po nove pneumatike. Hamilton je zadržao prvu poziciju, ispred Rikarda, Raikonena, Ferstapena, Botasa i Fetela. Australijanac je tek krug kasnije zamenio pneumatike, ali je bez problema zadržao drugo mesto. Okretanje na stazi imao je Sains, koji je pri povratku zakačio i zaštitnu ogradu, ali ga to nije mnogo koštalo, pošto je držao osmo mesto.

 

U međuvremenu, slično se desilo i Botasu, koji je pao na 12. mesto, a u osmom krugu, trka je nastavljena, a Hamilton je bez problema zadržao vođstvo ispred Rikarda, Raikonena i Ferstapena. Mladi Holanđanin se posle samo nekoliko krivina probio pored vozača Ferarija, kojeg je počeo da napada njegov timski kolega. Hamilton je borbu iza sebe iskoristio da se odvoji na više od sekunde od Rikarda, ali se ubrzo iza njega našao Ferstapen, koji je imao sjajan ritam i polako je smanjivao razliku. Holanđanin je vozio najbrže krugove na stazi, ali se nije znatno približio Hamilton, čak je trostruki svetski šampion potom povećao prednost na više od dve sekunde. U 17. krugu, Hilkenberg je kažnjen stajanjem deset sekundi u boksu zbog preticanja dok je na stazi bilo bezbednosno vozhilo, a Nemac je u tom trenutku držao 13. mesto. Dva kruga kasnije, Vandorne se povukao u boks, a negudo zatim odustao je i Kvjat. Posle velike borbe, u 20. krugu Fetel je pretekao Raikonena za četvrto mesto, a nije mu mnogo vremena trebalo da napadne Rikarda i nađe se i ispred njega posle malog kontakta.

 

f1%2088.jpg

 

Hamilton je tada bio na oko šest sekundi ispred Ferstapena, dok je Fetel bio još četiri sekunde dalje. Iza su Raikonen i Rikardo vodili veliku borbu, ali je Australijanac potom uspeo da se odvoji na više od sekunde. Do polovine trke, Hamilton je bio već deset sekundi ispred Ferstapena, koji je napravio grešku kada mu se Fetel približio, pa vozač Ferarija nije imao težak posao da ga pretekne. Iz tima su Ferstapenu odmah poručili da uđe u boks, što je on i učinio, baš kada mu se timski kolega približio, a na stazu se vratio iza Botasa, koji je bio peti. Tri kruga kasnije, vozač Red Bula se probio pored Finca i odvojio se, a tada je bio 16 sekundi iza Raikonena. Rikardo je u 34. krugu otišao u boks, Fetel je učinio isto krug kasnije, kada je viđeno Alonsovo odustajanje, zbog problema sa vešanjem u trenutku kada je bio osmi. Mercedes je reagovao i pozvao Botasa u boks, a odmah potom ponovo je po nove pneumatike otišao i Hamilton, koji se vratio u vođstvo, ispred Raikonena. Finac je timu preko radija poručio da je nezadovoljan kako mu se bolid ponaša, pa je produžio u boks u 40. krugu. Na stazu se vratio kao šestoplasiran, a nekoliko trenutaka kasnije pretekao je Sainsa.

 

f1%208.jpg

 

U narednim krugovima, Magnusen se probio među osvajače bodova, a u samom finišu najveću borbu vodili su vozači Red Bula, koja je odlučena u nekoliko poslednjih krivina. Hamilton je trijumfovao sa šest sekundi prednosti, dok je Ferstapenov zaostatak bio 45 sekundi. Rikardo je bio četvrti, ispred Raikonena, Botasa, Sainsa, Magnusena, Peresa i Okona, a prvi ispod crte što se tiče osvajača bodova bio je Grožan.

Rezultati trke za Veliku nagradu Kine:

1. Luis Hamilton (Velika Britanija) Mercedes 1:37:36.160

2. Sebastijan Fetel (Nemačka) Ferari + 6.250

3. Maks Ferstapen (Holandija) Red Bul  + 45.192

4. Danijel Rikardo (Australija) Red Bul + 46.035

5. Kimi Raikonen (Finska) Ferari + 48.076

6. Valteri Botas (Finska) Mercedes + 48.808

7. Karlos Sains junior (Španija) Toro Roso + 1:12.893

8. Kevin Magnusen (Danska) Has + jedan krug

9. Serhio Peres (Meksiko) Fors Indija + jedan krug

10. Esteban Okon (Francuska) Fors Indija + jedan krug

11. Roman Grožan (Francuska) Has + jedan krug

12. Niko Hilkenberg (Nemačka) Reno + jedan krug

13. Džolion Palmer (Velika Britanija) Reno + jedan krug

14. Felipe Masa (Brazil) Vilijams + jedan krug

15. Markus Erikson (Švedska) Zauber + jedan krug

 

odustali:

Fernando Alonso (Španija) Meklaren

Danil Kvjat (Rusija) Toro Roso

Stofel Vandorne (Belgija) Meklaren

Antonio Đovinaci (Italija) Ferari

Lens Strol (Kanada) Vilijams

 

Generalni plasman vozača:

1. Sebastijan Fetel 43

2. Luis Hamilton 43

3. Maks Ferstapen 25

4. Valteri Botas 23

5. Kimi Raikonen 22

6. Danijel Rikardo 12

 

Generalni plasman konstruktora:

1. Mercedes 66

2. Ferari 65

3. Red Bul 37

4. Toro Roso 12

5. Fors Indija 10

6. Vilijams 8

 

Hamilton: Biće ovo moja najneizvesnija borba za titulu

Trostruki svetski šampion Luis Hamilton rekao je da je presrećan posle sigurne pobede na drugoj trci sezone Formule 1, Velikoj nagradi Kine. Britanac je vodio od starta do cilja u Šangaju i tako upisao svoju petu pobedu na toj stazi, ispred vozača Ferarija Sebastijana Fetela i Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula. Vozač Mercedesa se odlično snašao u promenljivim uslovima, pošto se staza sušila posle kiše koja je padala pre same trke i na kraju je imao šest sekundi prednosti u odnosu na Fetela, sa kojim se izjednačio na čelu generalnog plasmana.

 

 

''Osećam se neverovatno. Bila je ovo izuzetno teška trka za nas, bilo je teško proceniti uslove kada smo krenuli na start. Pokušao sam sa slikovima, ali je bilo nemoguće i svi smo startovali na pneumaticima za promenljive uslove, a bilo je mnogo suvih delova. Staza je uglavnom bila suva, sem određenih krivina, tako da sam pokušao da zadržim bolid na stazi i pazim na pneumatike'', rekao je Hamilton posle 54. pobede u karijeri. Hamilton tokom praktično cele Velike nagrade Kine nije imao pravu konkurenciju, pošto je Fetel pao na šesto mesto posle prvog odlaska u boks. Britanski automobilista, uprkos tome, kaže da se raduje nagoveštajima da bi njih dvojica mogli da imaju mnogo duela u narednim mesecima. ''Biće ovo jedna od najneizvesnijih borbi za titulu, ako ne i najneizvesnija u kojoj sam ja učestvovao. Radujem se borbi sa Sebastijanom, ali i drugim momcima koji će nam se pridružiti. Ferari je odradio fantastičan posao, sjajno je što smo obojica praktično jurili u poslednjih 20 krugova. Znao sam da moram da vozim najbrže što mogu, pošto mi se približavao, ali sam uspeo da ostanem ispred'', naglasio je Hamilton. Iako je Hamilton istakao da očekuje svoju možda i najneizvesniju borbu za titulu, treba se setiti onoga što se desilo 2007. godine. Bila je to njegova debitantska sezona u Formuli 1, a Kimi Raikonen je njega i Fernanda Alonsa pobedio za samo jedan bod i osvojio prvu i ujedno jedinu titulu za sada.

 

Fetel: Bio sam ljut, nervozan, ali sam se zabavio

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel izjavio je da je prezadovoljan svojom vožnjom na Velikoj nagradi Kine, drugoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1, koju je završio na drugom mestu.

 

f1%208888.jpg

 

Nemac je zadržao drugo mesto posle starta iza Luisa Hamiltona u promenljivim uslovima u Šangaju, a posle ranog odlaska u boks i izlaska bezbednosnog vozila na stazu, pao je na šesto mesto. Četvorostruki svetski šampion je potom uspeo da se probije pored svog timskog kolege Kimija Raikonena i dvojca Red Bila Danijela Rikarda i Maksa Ferstapena, ali nije uspeo da ugrozi Hamiltona. ''Pneumatici za promenljive uslove su se brzo trošili jer je staza bila suva na određenim delovima, pa sam znao da neće moći dugo da traje. Drago mi je što sam rizikovao tokom perioda virtuelnog bezbednosnog vozila, ali je potom izašlo i pravo baš kada sam postao brži. Nisam mogao da iskoristim tu prednost, izgubio sam mnogo pozicija, ali sam imao uzbudljivu trku. Pokušao sam da sustignem Luisa, ali mi je posle svakog mog sjajnog kruga on odgovarao. Trka je mogla i drugačije da izgleda, ali sam zadovoljan kako sam je spasao'', istakao je Fetel.

Jedan od detalja koji je obeležio trku je i Fetelov duel sa Rikardom u šestoj i sedmoj krivini, kada je došlo i do kontakta, a Nemac uspeo da pretekne svog nekadašnjeg timskog kolegu. ''Moj cilj je bio da stignem Luisa, ali sam se zaglavio iza vozića i bio sam ljut, nervozan, želeo sam da prođem. Imao sam osećaj da mogu da budem mnogo brži u tim uslovima, ali sam bio iza Danijela, video sam da mu točkovi blokiraju u četvrtoj krivini. Zato sam sebi rekao da pokušam sa spoljašnje strane šeste krivine, kočio sam kasno i jako, i pri izlasku iz krivine sam imao problem, pošto je suzbio, ali je bilo zabavno i uspeo sam da ga preteknem sa unutrašnje strane u narednoj krivini'', rekao je Fetel.

Fetel posle dve trke deli čelo generalnog plasmana sa Hamiltonom, pošto obojica imaju po 43 boda, a sezona se nastavlja sledeće nedelje Velikom nagradom Bahreina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...