Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

TopSpeed uporedni test: Seat Ibiza vs Kia Rio

 

kia seat.jpg

 

Najnovije generacije modela SEAT Ibiza i KIA Rio toliko su napredovale na svim poljima da u mnogim aspektima postavljaju nove standarde u B segmentu, a istovremeno smanjuju razliku u odnosu na predstavnike za broj višeg C segmenta. Situacija u B segmentu prilično se zakuvala u poslednje vreme. Prinove se ređaju jedna za drugom, podižući standarde u ovoj, i dalje veoma popularnoj klasi. Reč je o takozvanim malim, porodičnim automobilima koji su prvenstveno namenjeni svakodnevnoj vožnji po gradu, ali s vremena na vreme treba i da odgovore na zahteve manjih porodica u pogledu odlazaka na duža putovanja. Zbog toga predstavnici ovog segmenta postaju sve veći, bolje opremljeniji i prolaze nezaobilaznu tehnološku modernizaciju kako bi sve značajne aspekte korišćenja podigli na maksimalni nivo. Ovakav recept sve više postaje standard i očigledno je da su ga proizvođači prepoznali kao formulu uspeha u pogledu ispunjenja zahteva kupaca i dinamike tržišta uopšte. Drugim rečima, mnogo toga što je do skora bilo rezervisano isključivo za predstavnike više klase, sada polako postaje standard u B segmentu.

 

DSC_8222.jpg

 

Upravo to potvrđuju testirani automobili - Seat Ibiza i Kia Rio, i to u mnogim aspektima! Dugački su više od četiri metra, postavljeni su na nove platforme, nude kvalitet i dinamiku vožnje na visokom nivou, a ističu se i bogatom opremom, s ciljem što prijatnijeg, sadržajnijeg i sigurnijeg boravka u automobilu. Modeli koje smo testirali pokreću benzinski agregati koji se koncepcijski dosta razlikuju. SEAT-ov trocilindarski TSI od 95 KS predstavlja izraz moderne tehnike, dok je atmosferac od 1.25 litara sa 84 KS u modelu Rio poznat od ranije, uz napomenu da bi novi jednolitarski motor trebalo da bude uvršten u ponudu nešto kasnije na domaćem tržištu.

 

DSC_8259.jpg

 

SEAT Ibiza
Decenijama unazad, Ibiza predstavlja udarnu iglu, odnosno volumenski model u gami španskog proizvođača. Peta generacija dolazi na platformi novog VW Pola, mada se može reći i suprotno, s obzirom na to da je prvo predstavljen ''Španac'', a nedugo zatim i njegov ''rođak'' iz Nemačke. Bilo kako bilo, Ibiza ima odlične predispozicije, jer u sebi nosi germanske gene u pogledu inžinjeringa i to je, priznaćete, ozbiljna preporuka. Sa dužinom koja premašuje četiri metra, ovo je jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi. U kabini ima sasvim dovoljno prostora za četiri odrasla putnika i, što je takođe važno, prtljažnik raspolaže sa 355 litara.

 

ibiza-12.jpg

 

Testirani primerak opremljen je za sada jedinim dostupnim, ali veoma dobrim paketom opreme Style i pokreće ga trocilindarski turbomotor od 999 kubika i 95 konja. Poseduje, između ostalog, automatski klima uređaj, multifunkcionalni kožni volan i ručicu menjača, aluminijumske felne, LED dnevna svetla, prednja svetla za maglu sa funkcijom za skretanje, 8-inčni ''tač skrin'' sa Full Link povezivanjem sa pametnim telefonom, dva USB ulaza…

 

ibiza-9.jpg

 

Na spisku su i tempomat, sistem za detekciju zamora vozača, a naravno neizostavne bezbednosne stavke su ESP uređaj i komplet vazdušnih jastuka napred i pozadi. Sve ovo dostupno je po akcijskoj ceni od 12.996 evra, uz napomenu da je automobil dodatno opremljen Vision Plus paketom koji se doplaćuje 500 evra i sadrži prednje i zadnje parking senzore, kameru za vožnju unazad, a tu su i alu felne 16-ice (190 evra), kao i LED prednje svetlosne grupe od 565 evra. Dakle, nova Ibiza sustiže mnoge modele iz višeg C segmenta, kako ponudom prostora, tako i opremom. Kvalitet izrade i selekcija materijala u enterijeru takođe zaslužuju pohvalu. Sedišta su dobro oblikovana i udobna, a instrumenti jasni i pregledni. Na ergonomiju i funkcionalnost teško da će bilo ko staviti objektivan prigovor.

 

ibiza-10.jpg

 

Do pre nekih desetak godina, SEAT-u su mnogi prigovarali kako nema ništa posebno po čemu bi se nametnuo kao interesantna alternativa u okviru matične VW grupe. Međutim, u poslednje vreme, španski proizvođač uspešno gradi reputaciju brenda sa blagom sportskom primesom, rečju, sve više stremi mladalačkoj populaciji. Da bi bio što uspešniji u toj misiji, publici mora da se nametne dopadljivim dizajnom, ali i živahnim voznim karakteristikama. U vožnji, novi turbo benzinac od 95 KS iskazuje dovoljno temperamenta. Iako je “uparen” sa petostepenim ručnim menjačem sa primetno dugim prenosnim odnosom, SEAT je kadar da snažno povuče kada zatreba. U međuubrzanjima mu pomaže maksimalni obrtni moment od 175 Nm, između 2.000 i 3.500 o/min.

 

ibiza-11.jpg

 

Doduše, uvek je na početku primetna mala zadrška u odzivu na gas, ali od toga ne mogu da pobegnu ni daleko snažniji turbomotori. Sa druge strane, kada turbo punjač dostigne optimalan pritisak sa dodavanjem gasa, a to se dogodi za manje od jedne sekunde, Ibiza sasvim pristojno grabi napred i to ne isključivo pravo. U vožnji po krivinama je prilično neutralna što joj omogućava da oštro skreće uz blago podupravljanje koje se javlja prilikom jačeg naginjanja karoserije. Ništa neobično s obzirom da ovo, ipak, nije sportski model. I pored toga, upravljač je dosta precizan, baš kao i ručica menjača koja ima kratak hod. U vožnji je primetno da je oslanjanje čvrsto ''našpanovano'', ali nije neudobno. Ono što nam se nije dopalo jeste zvuk trocilindraša, ali ta pomalo iritirajuća nota je prisutna samo prilikom snažnog ubrzavanja sa punim gasom…

 

DSC_8278.jpg

 

Zato se maleni Volkswagenov TSI odužuje veoma umerenim apetitom. U gradu može da prevali 100 kilometara uz potrošnju koji varira između pet i šest litara, u zavisnosti od načina vožnje, dok je na otvorenom putu štedljiviji bar za jedan litar, ako ne i više. Još jedna stvar koju moramo da pohvalimo za kraj jesu fenomenalna prednja LED svetla koja značajno olakšavaju posao vozaču i vožnju u noćnim uslovima čine sigurnijom, tako da je naša preporuka da, ukoliko ste u mogućnosti, spisku opreme obavezno dodate ovu opciju koja obuhvata još dnevna LED i zadnja stop svetla.

 

 

DSC_8234.jpg

 

KIA Rio
Zajedno sa modelima Sportage i Ceed, Rio predstavlja okosnicu KIA portfolija u Evropi. Četvrta generacija je svojim moderdnim dizajnom i voznim karakteristikama poptpuno prilagođena ukusu kupaca na Starom kontinentu. Odlikuje je moderan dizajn, gde je u prvom planu najnovija evolucija čuvenog ''tigrovog nosa'' kako u Kiji zovu široku, ovalnu prednju masku. To je, zajedno sa skraćenim zadnjim prepustom, najupečatljiviji elemenat u nizu dizajnerskih inovacija koje su donele znatno moderniji izgled. Inače, čitav automobil je postao oštriji i izgleda dosta dinamičnije nego ranije. Novi model je za 15 mm duži od prethodnika tako da je dobacio čak do 4.065 mm, a istovremeno je postao 5 mm niži i ima za 10 mm veće međuosovinsko rastojanje. Dakle, po spoljnim dimenzijama novi Rio se svrstava među najveće automobile u segmentu.

 

DSC_8179.jpg

 

Isto se može reći i za enterijer - na raspolaganju je dovoljno prostora za putnike, kako napred, tako i pozadi, a mnogobrojne ostave i pretinci svedoče da su konstruktori posebno vodili računa o funkcionalnosti u kabini. Prtljažnik nije na nivou SEAT-ovog, mada je sa 325 litara među najvećima u klasi. Tako recimo, na dnu centralne konzole ima mesta za dva mobilna telefona, središnji tunel je ispresecan pregradama, a pored USB ulaza napred dostupan je još jedan za putnike na zadnjim sedištima. Kvalitet materijala je dobar, a komandna tabla je, kao i u SEAT-u, blago okrenuta ka vozaču. U centralnom delu, na vrhu, nalazi se ''tač skrin'' koji nije integrisan već pomalo ''štrči''. Rešenje koje se mnogima, kao i nama ne dopada, no, kada ''pije vodu'' u pojedinim Mercedesovim modelima, onda nije za osudu ni kod KIA vozila. Preko ovog ekrana se upravlja radom multimedijalnog i navigacionog sistema koji predstavlja deo najvišeg nivoa opreme EX Motion.

 

DSC_8180.jpg

 

Standard u ovom paketu su i aluminijumske felne 16-ice, tempomat, parking senzori i kamera za vožnju unazad, LED dnevna svetla, elektropodizači svih prozora, a naravno tu su i kožni volan sa multifunkcijama, senzori za kišu i svetla i još mnogo toga… Naravno, već od osnovnog paketa Rio standardno dolazi sa ESC uređajem za elektronsku kontrolu stabilnosti, a tu su i šest vazdušnih jastuka, zlu ne trebalo. Novi Rio je u Srbiji zasad dostupan uz izbor između benzinskog 1.25 motora i 1.4 CRDi dizela, a nešto kasnije se očekuju još dve benzinske verzije - poznati 1.4 od 100 KS, kao i moderni 1.0 turbo sa tri cilindra u dva nivoa snage - od 100 i čak 120 KS. Mi smo na ovom uporednom testu imali model sa proverenim atmosferskim motorom sa četiri cilindra, kapaciteta 1.25 litara koji pri visokih 6.000 o/min oslobađa maksimalnih 84 konja, dok je najveći obrtni moment od 121 Nm dostupan pri 4.100 o/min.

 

DSC_8182.jpg

 

Odlikuje ga miran i kultivisan rad i sasvim dobar odziv na gas u opsegu iznad 2.000 obrtaja. Na prvi mah, deluje čak živahnije od snažnijih malolitražnih turbomotora od cirka 100 konja, koji sve više preuzimaju primat u B i C segmentu. Nakon početnog ubrzanja, očekivano ne može da sakrije razliku u snazi, jer raspolaže sa 15-ak konja manje od pomenutih trocilindraša. Uprkos tome, Rio lepo i tečno vuče, a svakako od njega ne treba očekivati čuda po pitanju performansi. Petostepeni menjač dobro sarađuje sa motorom, jedino što je njegova ručica postavljena nešto niže pa nije na idealnom odstojanju od ruke vozača. Osim toga, pozicija za upravljačem je sasvim korektna, baš kao i sedišta.

 

DSC_8183.jpg

 

Napor koji je razvojni tim KIA uložio pri konstruisanju kako bi uveo brojne modifikacije na šasiji novog modela Rio, nije ostao bez rezultata. Naprotiv! Vozne karakteristike su takve da se odmah može osetiti kako je Rio napravljen po modernom receptu. Upravljanje nije neprecizno, ali bi moglo da prenosi više informacija do vozača, dok je agilnost takva da ostavlja mesta za brzu i sigurnu vožnju u svim uslovima. Automobil je okretan i poslušan, a po iskazanoj voznoj dinamici, KIA s pravom pretenduje na visoku poziciju veoma konkurentnog B segmenta. Što se tiče potrošnje, ni tu nije omanuo - sa prosekom od 6.5 do 7 litara u gradu, ''pije'' tek za jedan litra više u poređenju sa mnogobrojnim trocilindrašima sa kojima smo se u poslednje vreme susretali, uz opasku da je na otvorenom, ta razlika još manja, jer Rio pažljivom vožnjom i mirnim tempom, dakle bez čestih i naglih ubrzavanja, troši manje od 5 litara.

 

DSC_8246.jpg

 

Veoma ujednačena borba od samog početka pa sve do kraja, a ovakav odnos snaga zaista predstavlja iznenađenje. Prednost SEAT-a svakako jeste nov i moderan turbomotor, koji nudi bolje performanse i pritom je za nijansu ekonomičniji od KIA atmosferca. Imidž je takođe na strani ''Španca'', a tu su i pojedini opcionali poput odličnih i veoma korisnih LED svetala koje Rio uopšte nema u ponudi. ''Korejac'', sa druge strane, ima za dve godine dužu fabričku garanciju - 7 godina, spram SEAT-ove petogodišnje (3 godine fabričke + dodatne 2 godine od strane uvoznika), i to je nešto što nam je bilo poznato i pre nego što smo automobile preuzeli na test.

 

DSC_8314.jpg

 

Međutim, ono što nismo očekivali je da će KIA toliko malo zaostajati za SEAT-om u pogledu voznih karakteristika. Ako zanemarimo razliku u snazi kod testiranih motora, po svemu ostalom, Rio i Ibiza stoje rame uz rame, te se zajedno sa Fiestom i Polom, svrstavaju u predvodnike novog talasa malih porodičnih automobila poslednje generacije koji se opasno približavaju višem segmentu.

 

DSC_8302.jpg

 

Ibiza 1.0 TSI u paketu opreme Style, sa akcijskom cenom od 12.990 evra, skuplja je tek za 200 evra od Kije u najvišem paketu opreme i to je nešto što takođe može da se okarakteriše kao iznenađenje. Ono ne predstavlja problem samo za Kiju, već i za sve ostale, jer u ovom trenutku, Ibiza kao potpuno nov i bogato opremljen model predstavlja ''bestbuy'' kada se posmatra odnos uloženo-dobijeno u vrhu ponude B segmenta. Ipak, KIA sa modelom Rio ima šta da ponudi i kupcima koji su budžetom ograničeni na desetak hiljada evra jer početna cena ovog modela iznosi 9.990 evra.

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat već sređuje jeftin enterijer Ibize

 

seat ibiza

 

Španski Seat najavio je da će samo godinu dana nakon premijere nove generacije biti unapređen enterijer Ibize. Automobil koji je debitovao na novoj Volkswagenovoj platformi MFB AO je odmah po pojavljivanju hvaljen zbog dizajna i dinamičnog izgleda, ali istovremeno i kritikovan zbog jefitinije završne obrade unutrašnjih materijala, pre svega mat crne plastike. Izvršni direktor Seata Luka de Meo je najavio nadogradnju digitalne grupe kao i mnoštvo novih materijala u kabini, uključujući i više alkantere umesto veštačkog antilopa, mekanih jastučića i vidljivog šava. "Radimo na tome. Prepoznali smo problem", rekao je De Meo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat Ibiza na testu ''Novosti''

 

seat ibiza n.jpg

 

Nova Seat ibiza, koju smo imali na višednevnom testu, veoma prijatno nas je iznenadila. Novi, dopadljivi, moderan dizajn, skladnih, naglašenih linija i obilje opreme (već u osnovnom paketu) je uz odlične VW motore, i naravno, više nego konkurentnu cenu u ovoj kategoriji vozila, jak adut na tržištu. Ibiza je skrojena prvenstveno za grad. Ipak, iznenađujuća udobnost i izdašan prostor u kabini omogućiće, prosečnom srpskom kupcu, da se njome otisne i na duže staze. Modernom kabinom dominira ekran od osam inča, tač-skrin koji vam odmah daje do znanja da su u španskoj fabrici, uz dašak leta i sunčanih plaža, u Ibizu ugradili i najsavremeniju tahnologiju. Između ostalog, tu je i indukcioni punjač za mobilne telefone (za punjenje bez žica), vrhunski klima-uređaj, sjajan audio-sistem (''beats audio'' sa 300 vati, šest zvučnika, subvuferom)... Navigacija je integrisana, tu je i kamera za vožnju unazad zajedno sa veoma praktičnom pomoći vozaču prilikom parkiranja. Tu je i ceo sistem najsavremenijih asistencija vozaču. Od uočavanja vozila koje dolazi iz ''mrtvog ugla'' do procene (od strane vozila) da je vozač umoran i da je vreme za ''kafe pauzu''. Naravo Ibiza će i zakočiti umesto vas ukoliko je to potrebno, smanjiće sama brzinu ukoliko vozilo ispred vas to uradi naglo. Pod haubom nalazi se sjajni Volkswagenov benzinski trocilindraš sa 999 kubnih centimetara radne zapremine.

 

z-seat  (3).jpg

 

U ponudi su verzije sa 75, 95 i 115 konjskih snaga. Prve dve verzije motora su uparene sa petostepenim manuelnim menjačem, dok snažnije verzije imaju šestostepeni manuelni menjač, a motor sa 115 KS je moguće kombinovati i sa sedmostepenim automatskim DSG menjačem. Prosečna potrošnja ovih motora je između 4.7 i 4.9 litara benzina na 100 pređenih kilometara!

 

z-seat  (2).jpg

 

Seat ibiza je laka za vožnju, okretna u gradu i veoma praktična. Zapremina prtljažnika je 355 litara, a sedišta zadnje klupe se lako obaraju pa se dobije, veoma brzo i jednostavno, dovoljan prostor za prevoz i znatno kabastijih stvari.

 

 z-seat  (6).jpg z-seat  (4).jpg

 

Početna cena za Ibizu u početnom paketu opreme ''referens'' i motorom 1.0 sa 75 KS (petostepeni menjač) je 11.850 evra. Ibiza koju smo mi imali na testu sa ''stajl'' paketom opreme i snažnijim motorom, košta 12.688 evra.

 

 z-seat  (7).jpg

 

preuzeto sa - novosti.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI Style na testu Auto magazina

 

seat ibiza test.jpg

 

Peta generacija Seata Ibiza predstavlja veliki iskorak u odnosu na prethodni model. Veoma povoljna akcijska cena, uz bogatu opremu, učinila je da novi Seat odmah postane jedna od najatraktivnijih kupovina kod nas. Nije tajna da je nova Seat Ibiza pete generacije konstruisana na novoj ''MQB A0'' mehaničkoj platformi koju deli sa takođe novim VW Polom. Svakako smo očekivali brojna unapređenja na polju mehanike, ali ono što nas je iznenadilo je količina opreme i izbor motora koji se dobijaju za 12.996 evra. To je akcijska cena koja se odnosi na vozila sa lagera, dok je za novoporučena neznatno veća, reda veličine nekoliko stotina evra.

 

IMG_1896-e1538229098106-700x474.jpg

 

Reč je o ''Ibici'' sa 1.0 TSI trocilindarskim turbo-benzincem od 95 konjskih snaga i srednjem, Style paketu opreme. Uzimajući u obzir šta je sve standard, može se reći da je ovo trenutno jedna od najboljih kupovina u B segmentu, odnosno, nižoj klasi. Nova konstrukcija je, osim veće čvrstine, omogućila i više prostora nego do sada. I zaista, Seat Ibiza bez problema može da bude jedino vozilo u porodici.

 

IMG_2054-700x467.jpg

 

Zapremina prtljažnika je povećana za 63 litre, sa 292 na 355 litara. Čak je veći u odnosu na novi VW Polo, ali tek za koji litar. Više je komfora i na zadnjim sedištima. Iako je donji deo prilično kratak, osobe prosečne visine mogu da se smeste vrlo udobno. Doduše, mesta za glavu ima koji centimetar manje nego u VW Polu. Ipak, akcenat je na prednjim sedištima, gde je putnicima omogućen položaj tela kao u većim automobilima.

 

IMG_1743-700x467.jpg

 

Pedala kvačila je prilično udaljena kada se pritisne do kraja. S obzirom na dosta nisko sedenje, leva noga je tada potpuno opružena. Za razliku od nekih konkurenata, ne sedi se uspravno, već prilično zavaljeno. Čak i kada solidno oborite naslon sedišta, nemate potrebu za izvlačenjem volana do kraja, već morate da ga uvučete, s obzirom da ste podvučeni pod komandnu tablu. To znači da će se visoki vozači za volanom osećati kao u limuzinama, vrlo komforno i bez kompromisa.

 

IMG_1668-700x467.jpg

 

Strategija Seata je da u odnosu na Volkswagene u kabini ima manje površina pod mekom plastikom. Tako je i u novoj ''Ibici'', koja, za razliku od VW Pola, na komandnoj tabli celom površinom ima tvrdu plastiku. Tapacirunzi u vratima su praktično identični u pogledu materijala, sa jedinom tapaciranom površinom za lakat.

 

IMG_1674-700x467.jpg

 

To ostavlja utisak skromnosti; ako je za utehu, ništa nije bolja situacija u VW Polu, pa čak ni u novom ''T-Roc'' i Audiju Q2. Međutim, ono što nas je iznenadilo je to da Seat Ibiza standardno ima sva četiri podizača prozora i to automatska. Style paket opreme podrazumeva još mnogo toga - automatsku dvozonsku ''klimu'', za razliku od prethodne generacije koja je imala samo jednu zonu.

 

IMG_1689-700x467.jpg

 

Nove su i komande klime, slične onima u Polu. Ljubiteljima multimedije će se sigurno dopasti veliki osmoinčni displej osetljiv na dodir. Ono što nas je oduševilo je to da Ibiza ima i ambijentalno osvetljenje u predelu nogu, što je karakteristično za dosta skuplje automobile. Ipak, ono što je najvažnije, tek sledi. Svaka Ibiza od sada standardno ima sistem za automatsko kočenje u cilju izbegavanja sudara ili smanjenja njegovih posledica.

 

IMG_1730-700x467.jpg

 

Radarski senzor koji je zadužen za bezbednost je postavljen u pravougaonoj kutiji smeštenoj u sredini prednje maske. Manje vešti vozači će moći da odahnu jer je i pomoć pri kretanju na uzbrdici takođe standard. Trenutno je u ponudi, kao što smo već pomenuli, samo verzija sa 1.0 TSI motorom. Ovo je najslabija varijanta a kasnije se na našem tržištu očekuje jača sa 115 KS, kao i atmosferske verzije sa manje snage.

 

IMG_1758-700x467.jpg

 

Takođe, u ponudi bi trebalo da se nađe i novi 1.5 TSI od 150 KS sa deaktivacijom cilindara. Seat je odlučio da kod nas, za početak, ponudi najoptimalniju verziju - 1.0 TSI od 95 KS.

 

IMG_1660-700x467.jpg

 

VW grupacija ima ogromno iskustvo sa trocilindarskim motorima. Usavršavanjem je postignuta velika sofisticiranost u radu. Naprimer, vibracije su svedene na minimum, tako da jedino po zvuku i to ne stalno, možete da prepoznate da je pod haubom trocilindarski motor.

 

IMG_1734-700x467.jpg

 

Inače, ova vrsta malolitražnih turbo-benzinaca može da bude vrlo nezahvalna u smislu turbo-rupe. Za razliku od većine proizvođača, inženjeri VW-a su je sveli na minimum, tako da se u svakodnevnoj vožnji praktično i ne oseća. U praksi, to znači se motor ''ne guši'' na niskim obrtajima i ne morate da ga ''zavrtite'' da bi spremno povukao, kao što je to slučaj kod nekih motora. Upravo zbog toga je postavljen petostepeni menjač sa prilično dugim prenosnim odnosima. Na primer, petu traži oko 65 km/h, a pri 130 km/h se vrti na relativno niskih 2.900 obrtaja. Čak nam se često dešavalo da prilikom kočenja motorom vraćamo i u prvu brzinu, s obzirom da je prilično duga. U odnosu na dosadašnje 1.2 TSI motore, u velikoj meri je smanjena emisija ugljen-dioksida zbog manjeg broja pokretnih delova i manjeg otpora unutar samog motora. Snaga je ostala ista, pa čak i potrošnja. Po gradu smo postigli prosek od oko 6.3 l/100 km sa povremenim uključivanjem klime.

 

IMG_1529-700x467.jpg

 

Po ko zna koji put, pokazalo se da auto približno jednako troši pri 130 km/h kao i u gradu. Inače, konstruktori su napravili veliki pomak u pogledu buke i šuma vazduha, tako da se pri velikim brzinama ne narušava komfor u kabini.

 

IMG_1707-700x467.jpg

 

Seat Ibiza je vrlo stabilna na auto-putu. Progresivni servo postaje vrlo težak a podešavanja su takva da nemate potrebe za sitnim korekcijama kako biste držali pravac. Prelazak preko dugih neravnina ne predstavlja nikakav problem jer Ibiza nežno zapliva u stilu većih limuzina.

 

IMG_1558-700x467.jpg

 

Sitne neravnine vrlo efikasno neutrališe, tako da možemo reći da je ogibljenje prilično meko podešeno; izuzev naletanja na udarne rupe, kod kojih se stresa kao i većina modernih automobila. Generalno, pravo je zadovoljstvo voziti novu ''Ibicu''. Jednostavno, u svakom trenutku ste svesni nemačkog superiornog inženjeringa, ali i veoma dobre završne obrade. Ručica menjača je tradicionalno precizna sa kratkim hodovima. Sve komande su meke i praktično nije potrebno nikakvo navikavanje, s obzirom da je ergonomija na najvišem nivou.

 

IMG_1721-700x467.jpg

 

Jedino bismo voleli da je ugrađen volan kao u novom Polu, koji ima dosta deblji obruč i prijatnije leži u rukama. Posebno smo iznenađeni performansama motora, koji je vrlo žustar i tih. Čak je toliko tih da u prvo vreme prekasno menjate brzine, misleći da ste na nižim obrtajima nego što zapravo jeste. U uobičajenoj gradskoj vožnji teško da ćete ga i čuti, ako na vreme menjate brzine. Priznajemo, očekivali smo da će biti izvesnih ograničenja u pogledu snage.

 

IMG_1679-700x467.jpg

 

To što ima deklarisanih 95 konja ne znači mnogo, s obzirom da se u praksi pokazao snažnijim nego atmosferski 1.6 motori od 110 KS u starijim modelima B segmenta. Niski obrtaji mu prijaju, ali tek visoki otkrivaju pravo lice. Bez problema možete da ga vrtite sve do 5.500 obrtaja, što je krajnji trenutak da promenite brzinu, jer nakon toga kriva snage opada. Ovo je jedan od motora koji nije baš zgodno često voziti sa punim gasom jer ćete tako prekršiti mnoge propise.

 

IMG_1703-700x467.jpg

 

Drugim rečima, snage mu ne nedostaje i nećete doći u situaciju da vas motor isfrustrira. Ako se u proseku voze dve osobe u automobilu, nedostatak snage ćete dostizati u zaista retkim prilikama. Najnovija konstrukcija, bezbednosni sistemi i bogata oprema koja pruža sve što je neophodno prosečnom vozaču su nešto što novu ''Ibicu'' čini zaista poželjnom. Uz veoma atraktivan dizajn i sve navedene pogodnosti, vreme je da na našem tržištu izađe iz senke bratskih modela VW grupacije.

 

IMG_1541-700x467.jpg

 

Veliki multimedijalni displej osetljiv na dodir dijagonale osam inča je standard u ''Ibici''. Podržava Android i iOS operativne sisteme, tako da povezivanjem možete da koristite vaš mobilni telefon preko displeja automobila. Moramo da pohvalimo tradicionalno kvalitetno standardno ozvučenje, koje čini šest zvučnika.

 

IMG_1685-700x467.jpg

 

Tu su sada dva USB priključka, tako da u jednom može da bude priključena fleš memorija, a u drugom mobilni telefon. Malo je nezgodno što su USB konektori postavljeni baš u pregradi za mobilni telefon ispred ručice menjača, tako da telefon morate da podvučete pod fleš memoriju ili priključak kabla mobilnog telefona koji su već priključeni u konektore. CD plejer je u kaseti, baš kao i slot za SD karticu. Blutut konekcija je standard, baš kao i komande na volanu.

 

IMG_1677-700x467.jpg

 

Za razliku od novog Pola, kod nove ''Ibice'' svetle i zadnja svetla kada su aktivna dnevna. To je sjajna stvar, na primer, kada ulazite u kratak osvetljen tunel. Ne trebaju vam srednja svetla za osvetljavanje puta a više ste nego uočljivi sa blještećim dnevnim i upaljenim zadnjim svetlima, koja su takođe u LED tehnologiji.

 

IMG_1739-700x1050.jpg

 

LED su i stop-svetla, baš kao i svetla za vožnju unazad. Jedino migavci imaju klasične sijalice. Time se ''Ibica'' pridružila retkim novim modelima kod kojih danju takođe svetle i zadnja svetla.

 

IMG_1525-700x467.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg EmisijaSAT video: Seat Ibiza - 1. ispit supertesta

 

Nova generacija Seat Ibiza stigla je na supertest. U pitanju je test automobila koji traje šest meseci, a tokom kojeg se kroz etape i ispite ocenjuju različiti segmenti.

Počinjemo sa prvim ispitom u kome se ocenjuju komfor i praktičnost:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam Škodu Fabiju mk I i Fabiju mk II, činjenica je da su fabija i ibiza bliznaci, barem po mehanici, ali meni se lično unutrašnjost fabije više sviđa od enterijera ibize. Kada pogledam sedišta Ibize, onako klot, prave linije, čak i armaturna tabla.... jednostavno me odbija....

 

fabija me odlično služila...da napomenem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat Ibiza 1.5 TSI 150 DSG

 

206409-seat ibiza 02.jpg

 

Ovaj auto je namenjen mlađoj populaciji koja ima želju za sportskim automobilima. Na nesreću ljubitelja brzih hečbekova, Cupra Ibiza predstavljena 2018. godine nikada nije prošla fazu ''studije dizajna''. Očigledno, Seat nije uspeo da nađe ubedljiv poslovni momenat za Cupra Ibiza model koji je trebalo da ima isti 2.0 TSI motor sa 200 KS kao i VW Polo GTI.

 

206410-seat ibiza 01.jpg

 

Međutim, zato je Seat napravio sportsku verziju svog subkompaktnog hečbeka. Pokreće ga dobro poznati 1.5 TSI četvorocilindrični motor sa 150 KS i 250 Nm obrtnog momenta. Uparen sa sedmostepenim DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom, motor omogućava Ibizi da se ubrza od 0 do 100 km/h za 8.2 sekunde i postigne maksimalnu brzinu od 219 km/h. Iako su performanse više nego dovoljne, efikasnost je takođe tu. Kaže se da novi model troši između 5.6 i 6.4 litara na 100 pređenih kilometara, što je izuzetno ekonomično s obzirom na povećanu snagu vozila. Kao i kod svih ostalih varijanti Ibize, model sa 150 KS biće proizveden u Barseloni, u pogonima fabrike Martorell. Sa novom varijantom, Seat se nada da će povećati prodaju Ibize...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Seat Ibiza restajling

 

Posle 6 miliona prodatih Ibiza od 1984. godine do danas, njena aktuelna peta generacija je prošla kroz restajling:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2022. Seat Ibiza

 

Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo - SEAT, nam pokazuje svoju verziju VW Pola:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...