Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ovako izgleda bazna Seat Ibiza nove generacije

 

164102-seat%20ibiza%201.jpg

 

Prilikom predstavljanja nekog novog modela, proizvođači automobila kao po pravilu prikazuju samo bogato opremljene verzije, što važi i za foto-galerije koje se zatim objavljuju u specijalizovanim medijima.

One bazne, dakle najjeftinije verzije se stavljaju u drugi plan, budući da takve varijante i nisu baš vizuelno najatraktivnije. Možda dobar primer za to je nova generacija Seatove Ibize koja je na onim prvim promo slikama izgledala fantastično, jer su na njima bili primerci sa vrha ponude. Oduševljenje međutim naglo splasne kada potencijalni kupac pogleda slike osnovne, dakle verzije sa početka ponude. Ovde naime imamo slike najpristupačnije Ibize, i to sa konfiguratora u Nemačkoj, gde nova Ibiza startuje po ceni od 14.240 evra.

 

164103-seat%20ibiza%2011.jpg

 

Za tu sumu se dobija bazna Ibiza sa 1.0 MPI benzincem sa 75KS, kao i čeličnim točkovima, crnim retrovizorima i ručicama na vratima, standardnim svetlima i plavom bojom. Potpuno crna je i prednja maska (bez ikakvih hromiranih detalja), a nema naravno ni svetala za maglu. Ako kupac želi bolje opremljene verzije sa jačim motorom, u ponudi je između ostalog Ibiza FR po ceni od 19.690 evra i sa 1.0 TSI turbo motorom koji razvija 115KS. Boja vozila kakva se nalazi na slikama u press materijalu košta dodatnih 650 evra, a 18-inčni točkovi još 420 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test automobila video: Polovni Seat Ibiza MK2 1.4 benzinac

 

Na testu je Seat Ibiza druge generacije Mk2, redizajnirana verzija sa motorom 1.4 benz. snage 59KS.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Seat Ibiza SE

 

SE oznaka znači da je između početnih verzija sa oznakom S, i onih sportskih sa oznakom FR.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Seat Ibiza u Beogradu

 

170269-seat%20i%201.jpg

 

Četiri generacije ovog modela i preko 5 milion prodatih primeraka do sada, postavili su Ibizu na najznačajnije mesto u SEAT-u, ali i pored toga, čelnici brenda su najnoviji model najavili kao ''najbolju Ibizu ikada''.

 

170270-seat%20i%2011.jpg

 

Iako španski brend već važi za ''najstilizovaniji'' u Volkswagen grupaciji, nova Ibiza nezaustavljivo nastavlja u istom smeru. Ibiza pete generacije donosi mnogo novina. Činjenica da je ona prvi auto koji se bazira na novoj Volkswagen MQB A0 platformi nam donosi smanjenje dužine za 2mm uz značajno povećanje međuosovinskog rastojanja i povećanje širine za 87mm, što značajno povećava komfor u kabini. Takođe, ovom platformom je nova Ibiza dobila impozantan prtljažnik za vozilo ove klase od čak 355 L.

 

170271-seat%20i%20111.jpg

 

Novi materijali i modernija unutrašnjost jasno pokazuju da je Ibiza otišla korak dalje i da novim pristupom želi da privuče prosečnog kupca koji je i do 10 godina mlađi od kupca drugog brenda iste klase. Style paket opreme, sa kojima SEAT počinje prodaju ovog modela u Srbiji, nudi upravo sve ono što savremenom vozaču treba: TSI motor 95 KS, 8'' touch screen ekran sa Full LINK-om kompatibilnim sa Android i Apple telefonima, sistem za detekciju zamora vozača, bluetooth, tempomat, multifunkcionalni volan, digitalni klima uređaj, aluminijumske felne, kožnu ručicu menjača i kožni volan u standardnoj opremi. Oštri farovi podvlače sportski karakter, hromirani detalji naglašavaju konture, a najnovija paleta boja održava svež izgled, nudeći velike mogućnosti prilagođavanja - od komandne table do presvlaka sedišta i upravljača. Najavljeno je postepeno uvođenje svih ostalih paketa opreme, te se u narednom periodu očekuje mogućnost šireg izbora modela Ibiza, a među njima i FR modela sa 150 KS.

 

kompletno na - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Seat Ibiza

 

seat%20ibiza%20dm.jpg

 

B segment je možda jedan od najkonkurentnijih, barem kada je Evropa u pitanju. Ponuda ogromna, konkurencija velika, a gotovo da svake godine dobijemo novi model u ''do 4 metra'' klasi

 

Ako bi pokušao da nabrojim sve modele u B segmentu koji se samo kod nas prodaju, siguran sam da bi neki preskočio. Lista je jako duga, a svaki od njih nudi manje ili više slično za sličnu cenu samo zapaokovano u različitu ''oblandu''. Ono što je po kupca ''malog gradskog automobila'' najgore je zapravo najbolje - praktično svake godine stiže nečiji novi model. Sad, koliko je toga stvarno novog u tim novim modelima je jako diskutabilno, pa čak i pod znakom pitanja da li je bolje od prethodnog. Što se Evrope tiče, ove godine Ford vladar je ovog segmenta i to sa Fiestom, koja je zapravo bila na zalasku karijere i dobila svoju naslednicu, koja bi trebala da nastavi svoju misiju. Samo da li će? Ni drugi nisu dremali, pa u istom trenutku stižu dva pandana iz jedne grupacije: VW Polo i Seat Ibiza. U osnovi, možda ovaj par treba složiti drugim redosledom, obzirom da je Ibiza prva istrčala na teren na novoj MQB A0 platformi. Gotovo da bi se moglo pomisliti da je bila provera pre nego što se pojavi Polo. Seatu će se manje zameriti greška nego ''Velikom bratu'' VW-u.

 

S-3.jpg

 

Ibiza je najdugovečniji model pod markom Seat. Da se ne bavimo mnogo istorijom, ali nastala je još 1984. čudnom međunarodnom kombinacijom Španija - Italija - Nemačka, a da bi se bavili aktuelnom erom Ibize moramo da premotamo do 1993. kada je ovo postao model koji kontroliše VW. Lepe su to godine iza Ibize, a danas sa pravom od nje dosta i očekujemo. Zapravo šta očekujemo? Nemačku mehaniku i malo vedrine koja bi opravdala Made in Spain. Na dizajnu karoserije se vidi ko je tu šef i da se lenjir koristi više nego krivuljar. Nova Ibiza, uprkos osnovnom obliku karoserije koji je oblikovao aero tunel, ima dosta oštrih linija. Neko ih voli, neko ne, ali je činjenica da se krivine i oštri uglovi ciklično smenjuju, a da je trend onoga što ćemo videti u narednih nekoliko godina u oštrim linijama, a da su krivudavi talasi, za sada, na čekanju. Moda ne moda, Ibiza je simpatičan autić generalno dobrih proporcija, a sve ostale ocene svako može doneti za sebe.

 

S-1.jpg

 

Ibiza je porasla u odnosu na prethodnu. Ali ne u dužinu ili visinu, nego samo malo u širinu. Ono što je poraslo je međuosovinski razmak (nova platforma), a velik međuosovonski razmak znači više prostora u kabini. Ibiza ga ima, i mora se skinuti kapa na iskorišćenje raspoloživog prostora u kojem su mesto našla čak i sedišta koja dolikuju većem vozilu.

 

detalji-4.jpg

 

Nema ovde mnogo ''kinđurenja'' i ko preferira minimalizam biće jako zadovoljan. Broj komandi je sveden na minimum, 8'' ekran preuzima brojne funkcije, instrumenti su anlogni sa, ako mene neko pita, odlično odabranim fontom za brojke.

 

detalji-5.jpg

 

Cela atmosfera u Ibizi je nepretenciozna i podređena funkcionalnosti. Plastika jeste tvrda ali, u glavnom, ne deluje jeftino.

 

detalji-3.jpg

 

Ono što se ceni su dugi hodovi vozačevog sedišta, ali i upravljača, pa će se dobro smestiti i ''veliki i mali''. Generalno, dobro i precizno uklopljena unutrašnjost, ali bez preterano ukrašavanja.

 

detalji-6.jpg

 

Sa 355 litara prtljažnika Ibiza je na nivou pa i preko konkurencije, što znači neki trenutni maksimum u segmentu. Samo, u prtljažniku se sreće i malo španske aljkavosti u neprecizno obrađenoj oplati, a pogotovo prostoru ispod tepiha prtljažnika. U osnovi to malo koga zanima, ali uz malo truda ne treba da postoje ovakve nedovršenosti.

 

prtljaznik.jpg

 

Trocilindarski 1.0 TSI motor garantuje niske troškove pri registraciji. To je dobra vest. Skoro 100 (95KS) konja garantuje i dobru motorizaciju, i to je dobra vest. Samo tri cilindra ne garantuju uvek dobru vest. Neki su uspeli da uravnoteže ''dva klipa gore jedan dole'', a drugi su bili manje uspešni u tome. VW po meni nije među onima koji su to najbolje uradili. Ima i boljih, tačnije mirnijih. Ibiza pri ubrzavanju zvučnom kulisom podseća da ima neparan broj cilindara, ali ipak usledi i dobra vest. Kada se brzina ustali, agregat postaje tiši i mirniji od nekih sa četiri cilindra. Što se elastičnosti tiče, tu je situacija savim drugačija. Mali turbo benzinac je odlično ukomponovan sa petostepenim manuelnim prenosom. Šta više, iako su prenosni odnosi dugi, pa se vozaču može desiti da od trećeg stepena pomisli da je peti, snage ne fali. U gradu se bez problema može voziti trećim stepenom, bez potrebe da se često menja. Na temu ekonomičnosti Ibiza zadovoljava. Ne naš sa fabrički obećanih 4 litre, ali sa prosečnih stvarnih 6 može dobiti i epitet ekonomičnog vozila.

 

DSC_7184.jpg

 

Što se trima ogibljenja i upravljanja tiče, najobjektivnije je oceniti da je Ibiza za nijansu mekša od poslovične VW tvrdoće, mada poprilično prijavljuje neravnine na drumu. To ipak ne znači da se naginje u krivinama, ili stvara osećaj gubljenja kontakta sa podlogom na neravninama. Upravljač je prijatno indirektan i ne preterano nervozan, isto kao i kočnice, koje kod VW-a umeju da budu previše ''prgave'' Generalno, opšti utisak u vožnji je jako dobar. Ibiza je dobro izbalansirana po svim karateristikama, ako se za polaznu osnovu uzme činjenca da je ovo gradski automobil.

 

DSC_7216.jpg

 

I sada ostaje pitanje zbog čega Seat sebi nije obezbedio veću popularnost od postojeće. Čak i da zanemarimo sve vline i mane dosadašnjih modela, po statistikama pouzdanosti ova marka ne zaostaje za drugima. Za Ibizu isto važi. Nova Ibiza je definitvno koncipirana u skladu i na nivou onoga što drugi nude. Testirani model se u Vision Pack opremi sa akcijskom cenom može kupiti za 14.600 evra, uz koju će stići i podugačak spisak opreme koji podrazumeva odlične LED farove, parking senzore i napred i pozadi, alu naplatke, 8” višenamenski ekran, odličan muzički sistem, ''front assist'' i asistenciju kočenja, pa čak i asistenciju na polazak sa uzbrdice i još dosta toga. Sa ovom cenom i spiskom opeme može na crtu bilo kom predstavniku u B segmentu. Ako se eliminiše deo opreme, sa 13.000 se već bude u sasvim zadovoljavajuće opremljenom gradskom automobilu najnovije generacije. I tada pitanje o nepopularnosti ove marke postaje zanimljivo. Ibiza nije zaslužila nepopularnost, to je sigurno. E sada, o padu vrednosti u drugoj prodaji moralo bi se dosta diskutovati. Ovde ipak pričamo o novom automobilu.

 

DSC_7205.jpg

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baby Leon :)

Odusevio sam se kada sam video da ce nova Ibiza Cupra imati 1.8 motor sa 200+ konjica i DSG sa Ferrari style samaraljkama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat Ibiza 1.0 TSI na testu Auto magazin portala

 

20180101044447_photo_0.jpg

 

Kada bi Seat Ibiza bila devojka, imala bi Instagram profil pun vlastitih fotografija i veliki broj pratilaca, posebno snažnijeg pola. Za španski Seat je kompaktni gradski hatchback Ibiza najvažniji model u ponudi. Istorijski posmatrano, Ibiza je najprodavaniji model marke Seat. U okviru aktuelne ekspanzije Seata, stigla je nova, peta generacija modela Ibiza. Nova Ibiza dobila je novu - MQB platformu (u verziji A0 namenjenoj za male automobile) i to ranije nego drugi modeli iz koncerna, kao što su Volkswagen Polo, Audi A1 ili Škoda Fabia. Ovo je bilo očekivano, jer je Ibiza četvrte generacije na tržištu od 2008. godine, uz dve modernizacije (2012. i 2015. godine). Još jedan važan detalj - dok je prethodnik bio dostupan i u karavanskoj verziji, nova Ibiza je u ponudi isključivo kao hatchback sa petoro vrata. Za karavanskom verzijom nije postojalo veliko interesovanje, pa je ona napuštena u maju 2016. godine.

 

20180101044447_photo_2.jpg20180101044447_photo_1.jpg

 

Nova Seat Ibiza meri dužinu od 4.059 mm, što znači da je za 2 mm kraća od prethodnika, a sa visinom od 1.444 mm za milimetar je niža. Međuosovinsko rastojanje od 2.564 mm je za velikih 95 mm duže nego kod prethodne generacije, a širina je povećana za 87 mm na 1.780 mm. Nova Ibiza izgleda dinamičnije i robusnije nego prethodnik. ''Široka maska hladnjaka optički proširuje automobil, a zahvaljujući novim svetlima, nova Ibiza podseća na veći Leon. Prednje stubove prate dizajnerske linije koje se nastavljaju preko haube, sve do maske hladnjaka. Bokovima dominiraju nešto oštrije linije, koje odlikuju i dizajn zadnjih svetala.'' - objašnjava Vladan Petrović.

 

20180101044447_photo_8.jpg

 

Unutrašnjost krase čiste i jednostavne linije. Instrumentalna ploča je jednostavna, a monotoniju razbija atraktivan centralni displej osetljiv na dodir, na kojem se nalaze sve najvažnije funkcije. Ispod displeja su komande klima uređaja i ventilacije, koje su ergonomski savršeno složene i nalaze se upravo tamo gde ih očekujemo. Za svaku pohvalu su i dva USB ulaza koji se nalaze ispod komandi klima uređaja. Veliki displej je pregledan i takođe jednostavan za korišćenje. Iako je lepota u očima posmatrača, recimo i to da su oko dizajna kokpita mišljenja podeljena - dok jedni smatraju da je dizajn savršeno jednostavan, drugi osećaju štednju.

 

20180101044447_photo_3.jpg

 

''Slično kao kod novog Pola, kada se smestimo za volan, utisak je kao da se nalazimo u za klasu većem automobilu. Imam utisak da je širina kao kod Leona, a respektabilan je i prostor za glavu. Nova Ibiza sve jeste, samo nije mali automobil, a s obzirom na naš standard, mislim da mnogi ne bi imali ništa protiv da im ona bude i jedini automobil u porodici. Moram posebno da pohvalim dizajn sedišta, jer odlično drže telo u krivinama. Takođe, za svaku pohvalu je dužina sedalnog dela, što obezbeđuje dobru udobnost i na dužim putovanjima.'' - istakao je Petrović.

 

20180101044447_photo_4.jpg


Posmatrano kroz brojke, širina u oblasti laktova na prednjim sedištima međugeneracijski je porasla za 97 milimetara, na 1.440 mm, a visina nad sedištem vozača je za centimetar viša (990 mm). Slična je situacija i na zadnjim sedištima, koja su veoma udobna i sačinjena od prijatnih materijala. Prostora ima sasvim dovoljno u svim smerovima, naravno osim u situaciji kada vozač i suvozač pomere svoja sedišta do krajnje pozicije unazad. U svakom slučaju, nova Ibiza je položila ispit iz ergonomije i prostranosti, o čemu i svedoči prtljažnik zapremine 355 litara, što je međugeneracijsko povećanje od 63 litra. Ne zaboravite, da govorimo o automobilu, koji je međugeneracijski kraći za 2 milimetra. Prtljažnik je za svaku pohvalu, uostalom čak za 25 litara je veći od onog u modelu Škoda Fabia, što je značajna razlika.

 

20180101044447_photo_6.jpg

 

Ponuda benzinskih motora počinje sa benzinskim trocilindrašima zapremine 1.0 litra. Atmosferski motor razvija maksimalnu snagu od 55 kW, a turbo verzija motora TSI dostupna je u dva nivoa snage: 70 i 85 kW. Naš test automobil pokretao je slabiji 1.0 TSI motor. Sa svojim 70 kW i 175 Nm dostupnih između 1.500 i 3.500 o/min, ovaj agregat je sasvim dovoljan za svakodnevnu upotrebu. Iz stanja mirovanja do 100 km/h potrebno mu je 10.9 sekundi i postiže 182 km/h.

 

20180101044447_photo_5.jpg

 

''Ipak, ispod 1.800 o/min, motor obezbeđuje skromne performanse, ali od srednjeg nivoa obrtaja dobija elan. Menjač (5 brzina) je odlično ukombinovan sa motorom, precizan je i hodovi su kratki. Zanimljivo je, da motor ima sasvim dovoljno snage za autoput, ali kada se vozi preko 3.000 o/min, postaje bučan. Potrošnja je za svaku pohvalu. Nakon višednevne vožnje, pokazivao je potrošnju od 6 l/100 km, ali i u gradskoj vožnji potrošnja nije prelazila 7l/100 km. Autonomija bi mogla biti i veća, jer rezervoar ima zapreminu od 40 litara, što je za 5 litara manje nego kod prethodnika.'' - zaključuje Petrović.

 

20180101044447_photo_7.jpg

 

Kao i svi automobili nove generacije marke Seat i Ibiza pruža vrhunski užitak u vožnji. Nova platforma sa veoma laganim motorom u prednjem delu sa nešto širim tragom točkova nego kod prethodnika, kombinacija je koju Ibizu čini izuzetno stabilnim automobilom, koji se u krivinama oseća kao riba u vodi. ''Ibiza pruža vrhunski užitak u vožnji, jer je upravljački sistem precizan. Zahvaljujući optimalno podešenim amortizerima i oprugama, automobil pruža puno povratnih informacijama vozaču, a naginjanje je minimalno. Pored toga, Ibiza pruža visoku udobnost, što možemo zahvaliti i pneumaticima dimenzija 195/55 R16. Ako nešto moram zameriti, onda je to nešto bučnije zadnje oslanjanje, posebno na poprečnim neravninama, ali to nije ništa neobično u klasi malih automobila.'' - zaključuje Petrović.

Nova Seat Ibiza na srpskom tržištu dostupna je u tri nivoa opreme: Reference, Style i Xcellence. Seat je za srpske kupce pripremio i specijalne popuste, pa tako osnovnu verziju, koju pokreće 1.0-litarski atmosferski benzinski motor od 55 kW, možete kupiti po ceni od 11.990 evra. Prema onome što smo videli na višednevnom testu, ovo je veoma konkurentna cena.

 

preuzeto sa - automagazin.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...