Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Moram da dodam da i ja dobijam neki utisak da se ovde dileri i fabrike jednostrano brane?

 

Zar kupac treba da jedini snosi stetu u slucaju kada su fabrike i dileri koji rade sa njima (neki i po 10-15godina) u losoj komunikaciji i dezorganizaciji?

 

Sta znaci margina im je mala, kakve to veze ima uopste? 

 

Moja margina profita u mojoj firmi je mnogo mnogo manja od tih 5% pa sta sad treba da se bahatim prema klijentima?

 

Uzgred Kole je prodao samo u onoj nedelji u junu kada je bila akcija izmedju 60-70 Tipa (kako su mi sami rekli) pa pomnozite...

 

Takodje ovde niko ne vidi drugu stranu medalje, sto je i okej ali morate da znate da ovakve stvari prouzrokuju neke druge probleme. U mom slucaju recimo ja od juna odlazem prodaju mog automobila, na kome sam u medjuvremenu (sto nije bilo u planu) odradio mali servis, imao solidnu stetu na prednjem braniku, pukla guma (bukvalno na parkingu letos) i platio registraciju. To kad se sabere uopste nije malo para. Siguran sam da i ostali clanovi imaju probleme koji su nastali ovim kasnjenjem.

 

Zelim da napomenem da mi AK Kole NIJE izasao u susret da mi da bilo koje (bukvalno bilo koje sam im rekao da sam okej sa tim ) vozilo na koriscenje dok auto KASNI (sto je na kraju bilo ~2 meseca). Trazio sam im bilo je price da ce biti i odjednom jedno veliko nista, a sa zamenskim autom bih cekao i jos 4 meseca ako treba.

 

Potpuno razumem sve clanove koji su razocarani i besni ponasanjem dilera, jer su potpuno u pravu, ne moze kupac da snosi odgovornost za nesto sto je odgovoran prodavac. Niko ih nije terao da na svoje predugovore/ugovore i usmene razgovore komuniciraju i pisu rokove koje su znali da ne mogu da ispune, i kao slag na tortu ne ponude nista u kompenzaciju. Lepo je napisao @Novi član ovo za kurirske sluzbe, takvih situacija je malih milion gde se reaguje i za 100 dinara a ne za 14k evra.

 

Edited by Andrija93
ispravljena cena

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Andrija93 said:

Moram da dodam da i ja dobijam neki utisak da se ovde dileri i fabrike jednostrano brane?

Pogrešan utisak.

 

Nije dobro žmuriti na svet u kojem sve fabrike automobila masovno ne uspevaju da ispune planove proizvodnje, i onda gledati na svoj primer kao na neki poseban slučaj.

Kupci novih automobila imaju iste probleme. Znajući za njih i na osnovu tuđih primera iz prakse, mnogo ljudi je odložilo svoje kupovine i tržišta širom Evrope su u ozbiljnom padu tražnje za novim automobilima poslednjih meseci.

 

Priča o profitnim marginama je tu samo da se lakše razume situacija, a ne da se pravda bilo ko. Očigledno je da su sve fabrike odlučile da to resursa (nedovoljno) sa kojima raspolažu u ovim vanrednim okolnostima, prebace na proizvodnju skupljih modela iz svoje ponude, a na kojima im je veća zarada.

 

Šta bi ste vi uradili na mestu tih direktora proizvodnje? Imate npr. opciju da u roku napravite 1 Stelvia ili 2 Tipa...šta bi ste napravili? Zarada na jednom Stelviu je npr. kao na 5 komada Fiata Tipo...i, koga bi ste stavili "na čekanje"? Kupca Stelvia ili kupca Tipa?

 

To nije pravdanje bilo koga, već pokušaj da se pojasni zašto neki auti kasne, a neki ne...i zašto tako sve fabrike rade.

A, možda i ne treba pojašnjavati bilo šta...već pustiti žalopojku kako eto neko namerno neće da proizvede auto već hoće da zeza ljude po celom svetu...

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta puta sam napomenuo, kako ovde na forumu, tako i inace. Nije glavni problem sto kasne, sto nema delova, sto ce pre da naprave model od 14.5k nego onaj od 11k. To se desava to je zivot jbg, medjutim ovde problem lezi na pocetku price koji se ignorise.

 

Da li bi @pile_sale kaparisao svoj primerak i cekao do sad da su mu rekli da ce da ceka do marta 2022?

Da li bi @Malmsteen digao kredit i dao celu sumu od 14k evra da su mu rekli isto da mu auto stize feb/mart 2022?

Da li bih ja uzeo onaj model sto je bio u salonu? :))

 

itd itd...

 

Mislim da znas odgovore, to je ono o cemu se ovde radi, problem ka nama krajnjim kupcima je nastao na samom pocetku od strane dilera. Ovo sve sto se dogadja nakon toga je nesto o cemu sad ne bismo pricali da smo mi kao kupci znali realnu situaciju na pocetku, ljudi bi mogli da se pripreme i naprave odluke u skladu sa REALNOM situacijom, pa ako se odluce da cekaju, onda nema ljutnje, tako je kako je, ali ovde je nekome zinulo nesto za tih 5% sto je jako kratkovido, kao sto si i sam rekao prave svesno ili nesvesno veliku stetu brendu i svojoj auto kuci, ja prvi (a verovatno i ostali) znam gde necu ici sledeci put po auto.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Andrija93 said:

Zelim da napomenem da mi AK Kole NIJE izasao u susret da mi da bilo koje (bukvalno bilo koje sam im rekao da sam okej sa tim ) vozilo na koriscenje dok auto KASNI (sto je na kraju bilo ~2 meseca). Trazio sam im bilo je price da ce biti i odjednom jedno veliko nista, a sa zamenskim autom bih cekao i jos 4 meseca ako treba.

Ovo zaista nije bilo realno da očekuješ.

 

To vozila što imaju u rent-a-car ogranku (kao što ih ima AK Kole, tako ih ima i npr. AK Kompresor) služe (između ostalog) kao zamenska vozila za ljude koji ostave svoje aute u servisu na duže, ili koji se popravljaju po garanciji i sl...a, svakako ne služe da ih dobijaju na višemesečno korišćenje budući vlasnici koji su uglavnom ostavili par stotina evra kapare, jer onda nema automobila za one koji imaju pravo na njih.

 

Plus, i kad dileri daju zamenski auto jer se nekome npr. nešto rešava po garanciji, taj zamenski auto dileru po danu plaća fabrika (davalac garancije).

 

Ko bi u tvom primeru platio? Diler?

Dileri imaju malu zaradu na jednom 500L-u ili Tipu. I sad zamisli koliko je realno da bilo koji diler da na korišćenje (i to na više meseci) auto kupcu od kojeg će da zaradi 50 ili 100 evra kad mu jednom isporuči Tipo ili 500L...

 

Znam da ovo ne prija uhu, al' je bez obzira na to korisno da pričamo realne stvari.

 

49 minutes ago, Andrija93 said:

 

Da li bi @pile_sale kaparisao svoj primerak i cekao do sad da su mu rekli da ce da ceka do marta 2022?

Da li bi @Malmsteen digao kredit i dao celu sumu od 14k evra da su mu rekli isto da mu auto stize feb/mart 2022?

Da li bih ja uzeo onaj model sto je bio u salonu? :))

 

itd itd...

 

Mislim da znas odgovore, to je ono o cemu se ovde radi, problem ka nama krajnjim kupcima je nastao na samom pocetku od strane dilera. 

Da, znam odgovore, isti je kao i tvoj odgovor. Sigurno bi se jedan broj ljudi predomislio da je odmah znao da će na kraju čekati po 6-7-8 meseci.

 

Polaziš od pretpostavke da je diler znao da će se čekati toliko, a da su namerno to prećutali i pisali vam 90 dana. Tu se ne slažemo jer imaš dokaz da nisu znali u činjenici kako su kasnije tokom godine novim kupcima dizali prvo na 120, pa na 150, a sada već i na 180 dana. Iz toga vidiš da se situacija tokom godine pogoršavala...a, ne da je od starta bila jednako loša.

 

Potpuno van toga su iskustva, za koje su ljudi pisali da im se dešavalo, da su im neki dileri usmeno pričali o 60 dana (čak i kraće). E, to je katastrofa i to je svesno laganje potencijalnog kupca. To je štetno i za dilera i za brend koji prodaje, i pojma nemam kojom logikom se rukovodio onaj prodavac koji je takve stvari usmeno obećavao. Bez obzira što je posle na papir stavio 90 dana, to "navlačenje" ljudi pričom o 45 ili 60 dana je budalaština.

 

Svako  može da povuče kaparu, i onda ili da stane na početak novog dugog reda kod nekog drugog brenda i da sad kupuje po cenama koje su u međuvremenu porasle, ili da kupi polovnjak, ili da odloži zamenu auta na neko vreme. Naravno, može i da sačeka još par meseci, iako već čeka (pre)dugo, kako ne bi bacio u vetar vreme koje je do sada prošlo u čekanju.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno se slazem da treba da pricamo i realne stvari koje ne prijaju uhu. To je ono sto stalno akcentujem kao glavni problem kod dilera, sto nam nisu rekli odmah bas te stvari.

 

Slazem se da nije bilo realno za zamenski auto, ali sam probao, i znas sta su mi rekli? Da mogu da daju vozila na max 1 mesec, i to rade u slucajevima kada imaju fiksiran datum proizvodnje, bas kada sam pricao sa agentom iz Koleta negde krajem avgusta, rekli su mi kako eto bas sad imaju problem sa jednim covekom koji je dobio vozilo na koriscenje i proslo je tih mesec dana a auto mu jos uvek kasni pa ce morati da mu produze i kao tu sada imaju problem, i da zato moraju malo da sacekaju sa tim zamenskim vozilom za mene... Ali da, rekli su mi da ce mi dati, i da ne ocekujem nikakav specijalan auto, ali ni to nisam dobio, zato sam napomenuo kao negativnu stavku, jer je bila jos jedna laz. Da su mi odmah rekli zaboravi i da to nije opcija, kao recimo za zimske gume (koje sam trazio kao kompenzaciju- ako prodje prodje) nikad ne bih ni spomenuo ali ovako samo se dodaje kao jos jedna u nizu...

 

Sto se tice ovoga da nisu znali na pocetku, apsolutno su znali. Iz FCA su mi rekli da su im jos u aprilu izricito rekli da ne komuniciraju rok ispod 120 dana nikako, na sta su mi u Koletu rekli da su tu informaciju od FCA dobili tek pocetkom jula?  @pile_sale je svoj primerak narucio 29.07. ako se dobro secam. - znaci jos jedna laz. Doduse da budem precizan, on nije porucio u Koletu, ali sam prilicno siguran da je diler gde je narucio auto dobio isti mail/uput od FCA, Prosto bi bilo neverovatno da su oni magicno dobili bas u avgustu nakon njegove kupovine :))

 

Na kraju utisak koji ja imam licno od momenta kada sam usao u salon do momenta kada cu napokon verovatno sledece nedelje preuzeti auto, jeste gorak, u principu nemam nista pozitivno da kazem... Pa cak sad razmisljam dok pisem, cak i da se napravim lud i poverujem na jedan sekund da oni to stvarno nisu znali, znas kako, nisu nista ni ucinili da malo ublaze situaciju, bilo kakvim izlaskom u susret, naprotiv svi dogadjaji nakon govore samo i iskljucivo u prilog tome da ipak mene i jos verovatno dosta kupaca utisak ne vara.

 

Meni se ova prica zavrsava uskoro, nadam se da ce svi ostali dobiti u sto kracem roku svoja vozila i da ce ovo biti samo prica kojoj cemo se smejati kad budemo pricali :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct Pomisliću da imaš nešto protiv mene.

Ti kao da namerno zamenjuješ teze da bi poentirao. 

Da objasnim - ne stavljam ja sebe iznad svih i pokušavam da iz jednog slučaja da stvorim pravilo, već ti. 

 

Pravilo - slučaj koji se redovno dogadja u odredjenom kontekstu stvari. 

Izuzetak - slučaj koji u istom kontekstu odstupa od većinskih slučajeva. 

 

E, upravo tvoj slučaj je izuzetak, koji nam namećeš kao pravilo, a naši slučajevi su pravilo u kontekstu otežane proizvodnje. 

Suština mog oglašavanja je sledeća - znali su za poremećaj i svesno su nas doveli u zabludu. Nisu imali čvrst plan proizvodnje, već su sve bazirali na nadanjima da će biti bolje. 

Ali najvažnija stvar - NIKO nas nije ppzvao da nam kaže šta se dešava, zavladala je panika i teško nezadovoljstvo. 

A ti pokušavaš da opravdaš takvo ponašanje... 

Ja sam prvi rekao da ne treba ljuljati brod u kojem plovimo i pridržavam se toga, stići će vozils, ali to ne znači da treba da ćutim na njihovo odsustvo poslovne etike i negovanja komunikacije sa kupcima. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=19651]ISV_01[/mention] Moje reči si izokrenuo, a ceo problem sveo na zajebanciju...

Mislim da nekome ko je dao 15k evra i čeka 3 meseca duže nije nimalo smešno. 

Još u aprimu su znali za zastoje, i FCA i dileri! 

I da - trebalo je da kažu "nemamo pojma"! 

I patosnice nisu u rangu krovnog kofera. 

Korišćenje milion ipo dinara na 3 meseca kosta 45 hiljada dinara. 

Pa ti vidi. 

Upravo smo i mi tako. Ostavili im novac na raspolaganju svih šest meseci.

Kad smo u to vreme gledali Daciu, odmah su nam prodavci rekli ako sad naručimo da stiže tek u oktobru. Fiat nas je privukao i sa kratkim obećanim rokom od 45 dana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Novi član said:

Da objasnim - ne stavljam ja sebe iznad svih i pokušavam da iz jednog slučaja da stvorim pravilo, već ti. 

A, napisao sam:

8 hours ago, neshaoct said:

...ja neću sad ubeđivati ljude da je sve super, i da sve funkcioniše kao švajcarski sat, i da auti stižu i pre nego što kažu. Ne mogu to da kažem jer nije tako - ne, nije sve super i ne funkcioniše kao švajcarski sat, ne mogu svoj primer da podižem na opšti nivo.

-----

 

Da pokušam da pojasnim koja mi je jedina logika u navođenju svog primera:

 

1)

- kupac broj 1 je poručio auto, i auto kasni. Diler ga ne obaveštava o tome.

- kupac broj 2 je poručio auto. i auto stiže nedeljama ranije od navedenog datuma. Diler ga ne obaveštava o tome.

Logični zaključak: diler nema pojma kad mu automobili stižu, ili ih baš briga da obaveštavaju kupce.

 

2)

- kupac broj 1 je poručio auto, i auto kasni. Diler ga ne obaveštava o tome.

- kupac broj 2 je poručio auto, i auto stiže nedeljama ranije od navedenog datuma. Ali, diler ga obavesti o tome.

Logični zaključak: diler još kako zna kad mu stižu automobili, pa zato kupcu broj 1 namerno prećutkuje da će mu auto kasniti, a kupcu broj 2 namerno potrči da kaže da će mu auto stići ranije.

 

U realnosti se nije dogodila situacija 2, već situacija 1. Ni tebe ni mene diler nije obavestio. Napisao sam koji mi je logični zaključak toga.

Kao što sam rekao već više puta, dileri su krivi u onim pojedinačnim primerima gde su ljudima usmeno govorili 45 ili 60 dana (iako su posle na papir sa tim ljudima stavili 90). To sa 45 ili 60 dana je bilo namerno laganje. Ako smatraš da je i tih 90 dana laganje od starta, zašto su onda posle podizali na 120, pa na 150, a sada i na 180 dana? Što podižu to što na papir stavljaju, kad ionako lažu sa tim rokovima?

 

Oko davanja celokupnog iznosa...opet ću reći nešto što ne prija uhu - tu možete biti ljuti samo na sebe.

Davati i do 15k evra prilikom poručivanja Tipa, iako vam diler kaže da je dovoljno 200-300 evra, ili 500?! To mi zaista nije jasno zašto ste uradili.

Meni je prilikom poručivanja Giulie diler saopštio da je za taj model i željenu specifikaciju (jer nije standardni paket) ''prilikom poručivanja potrebno dati malo veći iznos od uobičajenog''. Kad sam pitao koliko je to ''malo više'', rečeno je: ''...neophodna je uplata avansa u iznosu od 5% od vrednosti vozila''.

 

Svakako je lakše ljutnju usmeriti na konkretu osobu (dilera), jer može da se zove telefonom, može da se pošalje Email...nego usmeriti ljutnju na globalni poremećaj u autoindustriji zbog kojeg svi imaju velike probleme. Lakše je jer se sa ovim drugim ne može pričati, ne može se poslati Email. :) To su i dileri morali znati, pa zadužiti jednu osobu da se prvenstveno bavi time jer bi tako ustvari pomogli i svom renomeu, i brendu kojeg prodaju. Nisu to uradili, što bi se fancy reklo nisu ''hendlovali'' na odgovarajući način kupce koji čekaju, i onda opravdana ljutnja kupaca preraste u bes, u kojem se stvori narativ da ih namerno lažu, neće da im kažu kad će im auto biti proizveden, ni kad će krenuti u transport, gde se nalazi u toku transporta, nemoguće je da oni u svakom trenutku ne znaju gde im je auto jer se to zna za pošiljke od 2$ sa Aliekspresa, neće da im kažu kad će auto biti isporučen...itd, itd.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Andrija93 said:

Sto se tice ovoga da nisu znali na pocetku, apsolutno su znali. Iz FCA su mi rekli da su im jos u aprilu izricito rekli da ne komuniciraju rok ispod 120 dana nikako, na sta su mi u Koletu rekli da su tu informaciju od FCA dobili tek pocetkom jula?  @pile_sale je svoj primerak narucio 29.07. ako se dobro secam. - znaci jos jedna laz. Doduse da budem precizan, on nije porucio u Koletu, ali sam prilicno siguran da je diler gde je narucio auto dobio isti mail/uput od FCA, Prosto bi bilo neverovatno da su oni magicno dobili bas u avgustu nakon njegove kupovine :))

Auto je poručen kod istog tog dilera gde si i ti poručio, krajem aprila.

Na papiru je stajalo 90-120 dana. Rečeno je (tada, poslednjih dana aprila) da su do skoro pisali 90 dana, ali su nedavno podigli na 120.

Kada je auto preuziman (početak jula) pitao sam ih kakva je sad situacija, i rekli su da pišu 150, ali da će verovatno uskoro podići na 180 dana.

Ima nešto i do samog prodavca u okviru istog dilera. To je opet problem do dilera jer moraju imati standardizovanu uslugu, da se jasno zna šta se komunicira sa kupcem...a, ne da se prodavac jednog brenda drži onoga što je poslato, a prodavac drugog brenda, u okviru iste autokuće, ne drži onoga što mu je poslato.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct Uz dužno poštovanje, logika ti je iskrivljena.

Diler ti daje rok u kojem će auto isporučiti, a ne datum. 

Kada auto stigne u okviru tog roka, onda je on ispunio svoju ugovornu obavezu i jedino što treba jeste da te obavesti kada da dodješ po vozilo. 

Kada diler probija rok isporuke, trebalo bi da javi kupcu da neće ispuniti svoju ugovornu obavezu iz tog i tog razloga. 

Ne znam šta tu nije jasno?!? 

Što se tiče para, tu takodje nema razloga da se to pitanje poteže do isteka roka isporuke. To pitanje postaje aktuelno nakon isteka roka, jer diler zapada u docnju, a docnja ima svoju cenu. 

No nebitno, mi smo odlučili da čekamo i još smo strpljivi i pristojni koliko su oni neposlovni i nemarni. 

Ali nemoj molim te da budeš veći katolik od pape...

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Novi član said:

@ISV_01 Moje reči si izokrenuo, a ceo problem sveo na zajebanciju...

Mislim da nekome ko je dao 15k evra i čeka 3 meseca duže nije nimalo smešno. 

Još u aprimu su znali za zastoje, i FCA i dileri! 

I da - trebalo je da kažu "nemamo pojma"! 

I patosnice nisu u rangu krovnog kofera. 

Korišćenje milion ipo dinara na 3 meseca kosta 45 hiljada dinara. 

Pa ti vidi. 

Mislim da je @neshaoct dovoljno rekao u moje ime ali nemoj me shvatiti pogresno, red je malo se i nasaliti, iako se u pisanoj formi zaista moze i lose protumaciti jer je suvoparna.

 

Dakle, nisam mislio nista lose a mislim i da nisam izokrenuo nicije reci vec napisao ono sto i ti i ja znamo i vidimo da se dogadja unazad nekoliko meseci na svetskoj sceni. 

 

Rokovi su probijeni nerealno i ja pizdeo jer bi mi auto trebao i zelim TO sto sam platio. 

 

Postoji u Zakonu nesto sto se zove docnja i mozes je iskoristiti kao osnovu za tuzbu zbog neispunjenja obaveza druge strane (ukoliko nije nesto pisano sitnim slovima u ugovoru sto onemogucuje potezanje tuzbe) i mozda ostvaris neki pomak/uspeh u istom (ne zalazim u to). 

 

Sa druge strane znam da su i drugde pomerani rokovi isporuke, jos i malo pre pandemije, posebno u uslovima masovne proizvodnje ili nabavke odredjenih delova (npr Fiat bih opet tu spomenuo kao plasticne delove za 500L). 

 

Da ne palamudim, ispisali ste svi svoja gledista i svi smo u pravu i auta za sad nema kod pojedinih kupaca i to je fakat. 

 

Edit:sad vidim napisao si za docnju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Novi član said:

@neshaoct Pomisliću da imaš nešto protiv mene.

Ti kao da namerno zamenjuješ teze da bi poentirao. 

Da objasnim - ne stavljam ja sebe iznad svih i pokušavam da iz jednog slučaja da stvorim pravilo, već ti. 

 

Pravilo - slučaj koji se redovno dogadja u odredjenom kontekstu stvari. 

Izuzetak - slučaj koji u istom kontekstu odstupa od većinskih slučajeva. 

 

E, upravo tvoj slučaj je izuzetak, koji nam namećeš kao pravilo, a naši slučajevi su pravilo u kontekstu otežane proizvodnje. 

Suština mog oglašavanja je sledeća - znali su za poremećaj i svesno su nas doveli u zabludu. Nisu imali čvrst plan proizvodnje, već su sve bazirali na nadanjima da će biti bolje. 

Ali najvažnija stvar - NIKO nas nije ppzvao da nam kaže šta se dešava, zavladala je panika i teško nezadovoljstvo. 

A ti pokušavaš da opravdaš takvo ponašanje... 

Ja sam prvi rekao da ne treba ljuljati brod u kojem plovimo i pridržavam se toga, stići će vozils, ali to ne znači da treba da ćutim na njihovo odsustvo poslovne etike i negovanja komunikacije sa kupcima. 

 

Potpuno se slažem sa tobom!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, neshtry said:

Kaže čovek 120 dana čekanja

Ja pročitah neki dan na forumu dačije, ako bi se sada poručio običan Sandero ( da nije TNG ) da bi u najboljem slučaju bio isporučen u junu 2022.

Mada, nisam razumeo šta se tačno potpisuje u samom startu, onda kada plaćaš "kaparu". Neki kažu da se potpisuju samo ugovori o rezervaciji "na rok od 6 do 8 meseci".

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Novi član said:

Diler ti daje rok u kojem će auto isporučiti, a ne datum. 

Daje i datum.

Prvo daje rok, u pravu si. Kad se auto proizvede, onda se operiše sa datumom isporuke. Evo ti deo iz papira koji su krstili kao ''podaci o orderu'':

 

datum 01.jpg

 

Tog 12.07. je trebao da bude kod dilera, a 20.07. isporučen krajnjem korisniku (info od dilera da mu treba oko 7 dana za ostatak papirologije i pripremu za isporuku).

Na kraju je kod dilera auto bio 25.06. a isporučen 01.07., iako su ovaj papir gore dali negde 13.06 ili 14.06...ne sećam se tačno. Eto, oni tada nisu znali da će auto za malo manje od dve nedelje biti kod njih, već su rekli da će biti 12.07. kod njih (ako uopšte krene brod, što je trebalo da se zna ''krajem juna, početkom jula'').

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam poručivao Hondu ("iz proizvodnje"), ja sam kasnije od dilera dobio mail onog dana kada je vozilo faktički proizvedeno, sa nekom "potvrdom", a u njoj je bio i broj šasije vozila. Tako da faktički znam i "dan rodjenja" kola. A sve to je bilo na početku pandemije, i nakon proglašenja vanrednog stanja. Da budem iskren, bio sam malo "kao na iglama", sve dok nisam preuzeo kola od dilera, sa tablicama ( drugi dan po ukidanju vanrednog stanja ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam već na ovu temu pa da se baš ne ponavljam mnogo. Da sam znao da ću vozilo čekati 9 meseci ne bih uzimao kredit i uplaćivao celu sumu dileru. Podsetiću vas da i krediti imaju neke svoje ponude i ograničene akcije koje imaju znatno manji rok važenja od 4 ili čak 9 meseci. Ako ću da ugrabim povoljan kredit prinuđen sam odmah da ga uzmem. Nisu svi kupci novih automobila u situaciji da imaju 15k evra u kešu na raspolaganju pa da ih stoli bojko kako se diler ponaša.

Dileri su od aprila ove godine znali za zastoj. Uprkos toj informaciji FCA organizuje DVA PUTA u maju i u junu prodajnu akciju WEEK of MIRACLES. Svim zainteresovanim prosleđuju informacije o rokovima od 120 dana. Nekima čak i 90 dana.

Ne krivim dilera za to što sam ja nesmotreno uplatio ceo iznos. Krivim ga što ne nudi ništa da se iskupi za prosleđivanje lažnih rokova. Mogao je diler sam da ponudi da vrati novac koji je uplaćen u iznosu preko avansa. Diler svakako ima obavezu naknade i zateznu kamatu na taj iznos a za rok preko 120 dana.

Odsustvo komunikacije stvara nepoverenje kod kupca. Ja konkretno tripujem da je auto koji sam ja u junu naručio već stigao i da ga je diler prodao nekom svom prijatelju koji nije želeo da čeka a da je za mene ponovo poslao porudžbinu i sada ja čekam do februara. Ja imam podatak o fabričkom broju porudžbine iz juna. Kada mi u martu sledeće godine stigne auto i na nalepnici ne bude identičan broj porudžbine - neko će da plati možda i glavom. Da me neko pravi blesavim i da me vara obnavljanjem porudžbine kako neki njegov pajtos ne bi morao da čeka. Pa pašće krv ako je tako.

Opravdanja za dilera tipa logistike - brod prazan u jednom pravcu  i sl - uopšte ne stoji. Ne prevozi FCA već prevoze špediteri - oni imaju pune brodove u oba pravca a Fiat ih samo po potrebi angažuje - ne čeka se da se popuni brod...

Što se tiče argumenta da je proizvođaču više u interesu da proda skuplji model jer je veća zarada je besmislica. Proizvođač želi da minimizira pritužbe a ne da maksimizira profit. Jedan nezadovoljni kupac će svoje loše iskustvo podeliti sa 100 ljudi a jedan zadovoljni kupac če svoje pozitivno iskustvo podeliti sa njih 10 samo. Negativne kritike se brže šire od pozitivnih i zato je proizvođaču u interesu da što veći broj porudžbina ispuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Malmsteen said:

Što se tiče argumenta da je proizvođaču više u interesu da proda skuplji model jer je veća zarada je besmislica. Proizvođač želi da minimizira pritužbe a ne da maksimizira profit. Jedan nezadovoljni kupac će svoje loše iskustvo podeliti sa 100 ljudi a jedan zadovoljni kupac če svoje pozitivno iskustvo podeliti sa njih 10 samo. Negativne kritike se brže šire od pozitivnih i zato je proizvođaču u interesu da što veći broj porudžbina ispuni.

Kada se pogledaju poslovni rezutati, vidi se da uprkos broju prodatih automobila tokom 2021. godine (u odnosu na plan), poslovni bilansi izgledaju veoma zdravo...

Proizvodnja automobila je inače posao sa veoma malom profitnom maržom za sve, osim za Ferrari i Porsche. Sve ostale fabrike se uglavnom vrte na par procenata, a kada dođu do 5% ili 6% prosečne profitne marže u dve-tri godine zaredom smatraju da imaju odličan period. Ali, u 2021. godini npr. Toyota ima profitnu maržu od 12.6%, Stellantis 11.4%, Daimler 12.2%, BMW 15.8%...

Zašto su automobili sve skuplji?

Vidiš na tom linku i ko je izvor informacija (čiji video). Da, fabrike su ove godine odlučile da prioritet imaju skuplji modeli na uštrb jeftinijih.

 

28 minutes ago, Malmsteen said:

Opravdanja za dilera tipa logistike - brod prazan u jednom pravcu  i sl - uopšte ne stoji. Ne prevozi FCA već prevoze špediteri - oni imaju pune brodove u oba pravca a Fiat ih samo po potrebi angažuje - ne čeka se da se popuni brod...

Jeste tako, ali kad živiš u npr. Holandiji, pa taj brod ionako vozi brdo automobila za Holandiju i iz Holandije.

Ali, kada živiš u SRB, onda taj brod ide samo i jedino zbog Fiata jer niko drugi ne pravi aute u SRB. FCA Srbija koristi, kao i globalni FCA, kompaniju Grimaldi...to je već pola veka tako.

Evo slika kada jedan od njihovih (Grimaldi) brodova stiže u luku Bar da pokupi 500L-ove:

 

luka05.jpg luka03.jpg luka02.jpg

 

E, kad nema ovoliko (ili malo manje) Fiata 500L u luci Bar za ITA, ovaj čikica sa brkovima ne dolazi jer nema neki drugi razlog zbog kojeg bi i inače došao u luku Bar.

Ništa nisam pričao napamet.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, neshaoct said:
Jeste tako, ali kad živiš u npr. Holandiji, pa taj brod ionako vozi brdo automobila za Holandiju i iz Holandije.
Ali, kada živiš u SRB, onda taj brod ide samo i jedino zbog Fiata jer niko drugi ne pravi aute u SRB. FCA Srbija koristi, kao i globalni FCA, kompaniju Grimaldi...to je već pola veka tako.
Evo slika kada jedan od njihovih (Grimaldi) brodova stiže u luku Bar da pokupi 500L-ove:
 
luka05.thumb.jpg.303e62591e43da0ba61c5d1cb2df0820.jpg luka03.thumb.jpg.6ae3200a28015e498b4649bb1b1f1e73.jpg luka02.thumb.jpg.bcc4836249d6545325cdfddbf66bdb2a.jpg
 
E, kad nema ovoliko (ili malo manje) Fiata 500L u luci Bar za ITA, ovaj čikica sa brkovima ne dolazi jer nema neki drugi razlog zbog kojeg bi inače došao u luku Bar.

A ono su stare slike iz 2017.godine.
 

8 minutes ago, andreja.micovic said:
Narucen pocetkom avgusta...
Javljeno stize sledece nedelje :wub::animier: 

Mora da nije iz Fiat grupacije.
Svaka čast na brzini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, andreja.micovic said:
Narucen pocetkom avgusta...
Javljeno stize sledece nedelje :wub::animier: 

Šta ćutiš? Daj više detalja
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, dankab1 said:

A ono su stare slike iz 2017.godine.emoji23.png

Pa, kakve veze ima, to je iz videa koji je kačen i na Forumu o FCA logistici.

Sigurno su od ove godine uveli da Fiati ne idu iz Luke Bar brodom, nego polete iz Kragujevca...pa je ovo postalo nerelevantno, šta li... :D 

 

Uostalom, imate dilere od kojih ste poručili aute, zovite njih, oni dobijaju pare za taj svoj rad. Ja pokušavam da pojasnim kako ide i gde su vam očekivanja realna, a gde nisu...gde je do vas, a gde je do dilera i gde do fabrike...ali teško je pojasniti onome ko ne želi da vidi...tako da slobodno svi dilerima na fon ili na Email. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...