Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

6 hours ago, neshtry said:

Video sam Lassa na 2 nova Tipa sedan, fakat emoji106.png
Niža oprema,pošto su im točkovi maleni,jedan je bordo,drugi skroz crn.
 

Ako su zimske ili all season onda su to vlasnici stavili jer dolazi sa letnjim.  Mada ne bih imao protiv ni da mi nov stigne s tim, pošto su moja iskustva s Lassom pozitivna. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudi me bas da ne cepaju Lassu kao domaci proizvod, kao sto guraju druge lokalne komponentase, npr. "Mako" za farove i sl.

 

s-l1600.jpg.b02de8c05e55b096c9951056bcee87a1.thumb.jpg.94590d836ecbfc2b2fd419c9904a6b53.jpg

 

Jedino ako ove eko-verzije Contija ili GY koje stavljaju, nemaju opet neku lokalnu proizvodnju tamo. 

Sta se desava sa novim sedanima, mozda mozete da ispratite na turskim grupama, npr.? Videh im, "onomad" kada sam bio u Turskoj x2, polepljene "Aegea club" nalepnice. A oni dominantno kupuju iskljucivo bele sedane. Doduse, isto tako dominantno dizele, posto im je gorivo bagatela. Mozda iskoci neka korisna informacija sa maticnog trzista, uz pomoc Translate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

GY Efficient grip sa kojim je auto stigao je turski. Inače vrlo brzo su gume dobile na obodu/boku braonkasto-crvenkastu nijansu.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci dobro razmisljam :)... Posto ih ni tamo nisam vidjao sa Lassom, za domace trziste. Ili upravo Efficient Grip ili Contijev bazni EcoContact, kao i ovde. 

@Zakeralo

Smanji malo gazenje, spalices Djenku :stuart: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

E, pa više od 85% je savim dosadna i potpuno nezanimljiva vožnja bez ikakvih ludiranja. E ako je ono malo isprobavanja mogućnosti i to bez vožnje "na ivici" načelo guma da počnu da "cvetaju" onda to i nije baš za pohvalu, naprotiv.

Inače gume su otišle dalje, pala je investicija u Mišlen CC2, pa kada se nakupi dovoljno kliometara u točkovima  na temi o gumama biće poneki utisak o njima, za sada se iTipo  i ja privikavamo na novu obuću.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da ces biti i vise nego zadovoljan, ako ne ides u neki zesci sneg. Imao sam prvu verziju CC na bivsem autu tamo jos 2015., a ova moze da bude samo bolja. Da ne off-ujemo dalje ovde, pisi utiske u temi o gumama ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sasha015

 

Za ovakve modele (cenovni rang) uplata je čisto reda radi, npr. 500 evra. Mislim da može i manje od toga (par stotina evra), zavisno kolika je vrednost željenog Tipa.

Naravno, ima ljudi koji plate ceo iznos, ali to realno nije potrebno raditi prilikom poručivanja Tipa...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala.

Tako sam i mislio.

Tako sam i radio za zadnja 2 auta.

 

Planiram dogodine fiat tipo.Mozda i cross.

 

Kia je usla u 7 godinu,vreme za zamenu....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

Znaci dobro razmisljam :)... Posto ih ni tamo nisam vidjao sa Lassom, za domace trziste. Ili upravo Efficient Grip ili Contijev bazni EcoContact, kao i ovde. 

@Zakeralo

Smanji malo gazenje, spalices Djenku :stuart: ;)

Kolega je dobio pre par meseci isto sa GY i takođe je primetio da mu se brzo troše. prešao je oko 13.000 km. Sedan 1,3 mjet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/20/2021 at 11:05 AM, Andrija93 said:
Cisto i ja da dam info kao sto vec znaju neki porucio sam i uplatio depozit 11.06. Auto je konacno prosle nedelje proizveden i rekli su mi da mogu da ocekujem preuzimanje u prvoj nedelji novembra.  Takodje receno mi je iz AK Kole da ocekuju dostavu jedno 60ak vozila u periodu kraj oktobra/ pocetak novembra.

Da li su ti javili da je stigao auto?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dankab1

 

I dalje ne, nista cudno iskreno, tacno 20 dana je proslo od proizvodnje i dalje navodno nemaju nikakve precizne informacije. Zadnje sto sam dobio je da je u "transportu" , na sta sam im odgovorio da kad imas paket od 2$ sa Aliexpressa pa znas gde je precizno u skoro svakom trenutku, a auto kao ne znaju gde je... 

 

U svakom slucaju pisao sam im i danas pa cekam odgovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako što se tiče praćenja pošiljki.
Ja koliko znam jedan brod je već stigao u četvrtak u Bar. Naše vozilo je završeno početkom oktobra i evo već mesec dana se čeka transport.
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dankab1 Da i meni su rekli da jedan kontigent stize u petak u KG, ali da ne znaju da li je moje vozilo u tom (citaj nije).  Posto sam ih cimao i u petak naravno, rekli su mi iz Koleta da im nisu nista javili (citaj javili su im naravno ali da moje vozilo nije u tom kontigentu) pa evo sad bas cekam sta ce da kazu :))

 

Da li ti imas neku dodatnu informaciju vezano za tvoj auto?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam samo da je završen i da se čeka transport. Navodno javiće kad krene transport.
Meni je logično da znaju po broju šasije koje je vozilo poslato, ali još čekam da mi se jave.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog želje fabrika da troškove logistike drže na što nižem nivou, uvek postoji vreme između trenutka kad je auto proizveden i trenutka kada se natovari na transport.

 

Evo vam lični primer za jedan drugi auto, ali je priča ista:

- auto je proizveden u FCA fabrici u Italiji 25.05.2021.

- mesec dana kasnije je tek trebalo da se zna hoće li biti natovaren na brod ili ne. To je isti brod koji iz luke Bar transportuje 500L za tržište Italije (i još nekih zapadnih država), ali taj brod ne kreće iz ITA za CG ukoliko nema dovoljno 500L-ova za tržište Italije i zapadne Evrope. Ne kreće jer bi od CG do ITA plovio prazan (jer nisu natovareni 500L-ovi)...ali FCA bi morao da plati taj brod u oba pravca iako bi bi bio prazan u jednom smeru. Zato onda brod i ne kreće ukoliko neće biti natovaren u oba smera.

- taj brod ide jednom u mesec dana. Rečeno je da će se tek krajem Juna znati hoće li biti natovaren auto i stići kod dilera 12.07., a za isporuku biti spreman oko 20.07....ili neće ni krenuti na kraju Juna, već u sledećem terminu na kraju Jula...pa su onda opet sve isti datumi ali mesec dana kasnije (12.08. kod dilera i oko 20.08. kupcu).

- iznenada, 21. ili 22.06. su zvali iz KG da potvrde da je auto stigao na carinu u KG, da će kod dilera u BG biti za par dana...i na kraju je auto isporučen 01.07.

 

Dakle, dogodi se nekada da bude i brže nego što kažu. :D

Uvek postoji vreme od dana kada je auto proizveden, do dana kada auto krene u transport i stigne do dilera. I kad stigne do dilera, opet računajte još 5-10 dana da se sve pripremi (papiri/nulti servis) za isporuku vama kao kupcima. Ne znam da li je isti brod koji ide ITA-CG i onaj koji ide TUR-CG, ali koji god da je sigurno i tu gledaju da brod ne ide u jednom smeru prazan, iako već postoje auti u Turskoj koji čekaju na transport.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je sve totalno ok sto si napisao iznad promene se desavaju, kasnjenja se desavaju i slicno. Ono sto nije ok i ono sto nervira mene a i jos par ostalih clanova foruma, jeste da dileri mnogo lazu i to traje vec 5,6 meseci a kod nekih i duze. Znaci u pitanju je odnos prema kupcima koji je katastrofalan. Niko ne moze da mi kaze da oni ne znaju gde je makar otprilike kontigent vozila i tu se zavrsava svaka prica.

 

Ja od prvog trenutka kada sam usao u AK Kole do dana danasnjeg me konstantno lazu, da ne pisem sad celu hronologiju dogadjaja i prebacivanja krivice na relaciji diler>fca>fabrika pa nazad, ono sto je meni najupecatljivije u svemu jeste da tog dana 11.06. je bio identican model kao moj u salonu samo je imao 7.5 inch multimediju umesto ove vece od 10. Na sugestiju prodavca sam porucio model sa tech paketom jer mi je receno stize do kraja jula. To su uradili po mom misljenju iz ove perspektive da bi imali jos jednu dodatnu porudzbinu, jer taj model koji je tad bio u salonu bio prodat u roku od par dana, a dobili su jos jednog kupca (mene). 

 

Tako da po mom misljenju ko god da je naknadno kriv za odlaganja i slicno me ne interesuje puno jer je sve pocelo od lazi prodavca iz AK Kole, da me tad nisu svesno slagali, vec 5 meseci bih vozio auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Andrija93 said:

Ono sto nije ok i ono sto nervira mene a i jos par ostalih clanova foruma, jeste da dileri mnogo lazu i to traje vec 5,6 meseci a kod nekih i duze. Znaci u pitanju je odnos prema kupcima koji je katastrofalan. Niko ne moze da mi kaze da oni ne znaju gde je makar otprilike kontigent vozila i tu se zavrsava svaka prica.

Vidiš kako nisu znali za moj auto jer je na kraju stigao pre nego su rekli da će stići. ;) 

 

Ako, kako kažeš ''niko ne može da te ubedi da oni ne znaju gde je makar otprilike kontigent vozila'', onda bi faktički ispalo da su i u mom primeru to znali, ali su me eto lagali u korist svoje štete :D jer su rekli nepovoljnije datume po kupca. Očigledno je da ipak nisu znali...jer da jesu sigurno mi ne bi rekli kasnije (nepovoljnije) datume kao očekivane. Oni su samo karika u lancu, i to karika koja ne odlučuje o tome kad će auto da bude proizveden, niti kada će da krene na transport. Barataju sa informacijama koje im daju iz fabrike.

 

Dileri vide kod (šifru) za određeni broj šasije...i to je to.

Dakle, kad pitaš šta je sa tvojim autom, oni ukucaju broj šasije (ako je auto proizveden), i u sistemu vide jednu od šifara (kodova). Npr. kad vam kažu da će auto biti proizveden u toj i toj nedelji, to je ustvari jer vide kod ''D1'' i datum pored. Niko njima ne piše referate o tome u kakvom su statusu automobili, već sve ide samo kroz update jedne od šifara pored odgovarajućeg broja porudžbine/šasije i to je to. Kad je fabrika Cassino u Italiji u pitanju, znam da oni dva puta nedeljno rade update tih kodova. Ne znam da li i druge fabrike dva puta nedeljno osvežavaju info ka dilerima.

 

Evo kako izgledaju ti kodovi kad je proizvodnja Giulie u pitanju (nešto ne verujem da svaka FCA fabrika ima svoje):

 

-- Unscheduled --
BX – good order available for scheduling
BB – fleet order only – review by Bid Dept
BD – special equipment processing
BE – edit error – coding error must be corrected before schedule
BG – order has passed edit but not considered for scheduling
BG F – finance hold – automatic cancellation after 15 days
BG B - build out hold
BG L – material restriction hold
BG M – material hold (fleet)
ZA - cancelled order

 

-- Scheduled --
C – tentative schedule
D – firm schedule; number is assigned
D1 – gateline: plant has sequenced the unit for production

 

-- Build --
E – framing
F – paint
G – trim

 

-- Built --
I – unit is pending final inspection
J – vehicle has passed final inspection but not released to carrier
JB – shipped to body vendor
JE – shipped to emissions
JJ – consigned body vendor
JS – shipped to storage
KZ – released by plant and invoiced

 

-- Traffic Codes --
KZ L – released but not shipped
KZ M – first rail departure
KZ N – first rail arrival
KZ O - delayed/received
KZ OA – plant hold, quality audit
KZ OB - zone or dealer hold, sales hold, vehicle prep hold, tax hold, finance hold, dealer refusal, diversion hold, vehicle diverted, derailment hold
KZ OC – carrier delay hold, rail car shortage, bad load, insufficient load, inclement weather, need shipping order, manifest order, strike-bound hold, emission or safety hold
KZ OE – misdropped or misshipped vehicle
KZ OF – shipped air freight, stolen vehicle recovered, show vehicle test info code, vessel sailed
KZ OG – damaged vehicle, stolen vehicle, abandon to carrier, vehicle scrapped, donate vehicle, repair and auction
X - Delivered

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, dankab1 said:

Auto je u maju poručeno, rečeno da stiže već u junu.

Napisali ti 60 dana na papiru?

Ako su napisali 60 dana, mislim da ovaj info nije bilo ok govoriti kupcima, tj. da nije bio zasnovan na realnom podatku/praksi. Naročito što imaju striktno određeno od FCA koje rokove moraju komunicirati sa kupcima, i koje rokove moraju na papir staviti. Nažalost, svedoci smo da autoindustrija sve manje automobila pravi kako je odmicala 2021. godina, pa se od 90 ili 120 dana (proleće ove godine), danas stiglo na 180 dana i više.

 

Moooožda jedino ako si poručio auto baš u konfiguraciji u kojoj ga je diler već ranije poručio da ima na svom lageru, pa ustvari čekaš auto koji je diler već ranije poručio za budućeg nepoznatog kupca npr. u martu. Jedino tada su mogli reći i na papir staviti neki tako kratak rok do 60 dana (kako kažeš ''poručen u maju, a stiže u junu'').

 

1 hour ago, Andrija93 said:

...tog dana 11.06. je bio identican model kao moj u salonu samo je imao 7.5 inch multimediju umesto ove vece od 10. Na sugestiju prodavca sam porucio model sa tech paketom jer mi je receno stize do kraja jula. To su uradili po mom misljenju iz ove perspektive da bi imali jos jednu dodatnu porudzbinu, jer taj model koji je tad bio u salonu bio prodat u roku od par dana, a dobili su jos jednog kupca (mene). 

A, da možda taj auto nije bio već prodat i samo čekao u salonu na isporuku? Pa je onda zato i nestao iz salona već posle par dana? Realno, teško da su tada imali 1 auto koji nije bio već prodat...ali svakako ti je prodavac to morao reći ako si ga pitao. I moj auto je stajao u salonu par dana (nakon obavljenog nultog servisa), a pre isporuke. To je uobičajena praksa salona automobila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran kakve veze ima da li je napisano na papiru ili usmeno receno tih 60 dana, posto u mom slucaju u predugovoru stoji 90 dana rok isporuke, pa opet nemam sta puno sa tim da uradim osim da trazim avans nazad. Ono sto je bitno je to da su oni znali tada da nece biti ni 60, ni 90, ni 120, sto mi je i sam fca potvrdio mailom da su dilerstvima jos u aprilu rekli da ne komuniciraju rok ispod 120 dana nikako.

 

Ne znam sa stopostotnom sigurnoscu u tom momentu da li je taj auto bio prodat ali je stajao bukvalno u centralnom delu za prezentovanje kupcima na njemu je bila cena i stajao je promo "miracle week", nigde nije pisalo da je rezervisan/prodat. Kada sam pitao nakon mesec i po dana cisto informativno da li je mooozda taj model i dalje tu uz moju opasku da sam trebao da uzmem taj kada je vec bio tu, receno mi je da je odavno prodat (ne i da je vec bio prodat kada sam bio tada).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...