Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

On 10/20/2020 at 8:30 AM, Tipo95 said:

Ako hoćeš relano da ga testiraš najbolje je da ga iznajmiš na dan u rentacar i probaš sve varijante, autoput i sl. Jeste to malo trošak ali jedino realno. Druga neka opcija je da probaš nekog iz oglasa polovnog, ali opet i i to ima neka ograničenja, naravno i trošak. 

Ili da probaš nečiji od članova foruma. Pa ako te put nosi ka Aranđelovcu javi se pa izvoli probaj mašinu.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Tipo95 said:

Slažem se da cross sada sa ovom akcijskom cenom od oko 12.000 ozbiljna prilika.Da zaista može da posluži u snegu ili negde van puta. Kakva je asistencija ili kako se već zove što pomaže u snegu? Verovatno ima odgovora na 500l temi..

 

Ovaj moj nema tu opciju, a verujem ni da ovi što se sada nude nemaju nikakvu asistenciju.


To je kao pomoć za spuštanje i kretanje tj vožnju na usponu. Ja sam se za to raspitivao, nema to mnogo efekta, posebno što ja ni u snovima nemam ideju da idem po nekim tako čudnim terenima, jer ovo vozilo i nije za to namenjeno. 

Na mestu gde stoji taj izborni prekidač, kod mene stoji isključivanje kontrole proklizavanja. To je dovoljno ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, ortakov said:

jer ovo vozilo i nije za to namenjeno.

Po meni cross verzija tj. ovoliko veliki klirens jedino za to ima opravdanje, da se zagazi u dublji sneg a da se auto ne okači na njega i  zaglavi, i uz to da se po neravnom terenu ne zakači patos... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To da, ili eventualno da prejašiš preko visokih ivičnjaka, možda da se spustiš do neke rečice, ali i to sve uslovno, opet da ne okačiš auspuh ili nešto od podvozja na neku tako izbočinu... ali, taj sistem, proklizavanja, nije potreban, jer esp to odrađuje, ako se zaglaviš, znači za uspon nije potrebno a kada se spuštaš niz neko brdo, to ne traje po pola sata, već verovatno nekih 50 - 100 metara ;) 

 

Tema je Tipo, pa, da ne trujemo čoveku temu :) 

 

Meni je Tipo mnogo lep ali nije dovoljno praktičan, kao npr 500L 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, vrata gepeka koja se otvaraju do ravni gepeka je svakako praktična stvar, ko stlano nešto utovara istovara, ima neki posao, ubciš izbaciš, a i ako legne malo nije strašno pošto je povišen :)

 

Pa dobro, malo osvrt Tipo vs 500l pošto su cenovno tu negde a i ciljna grupa se delom preklapa kod porodica

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ortakov said:
To da, ili eventualno da prejašiš preko visokih ivičnjaka, možda da se spustiš do neke rečice, ali i to sve uslovno, opet da ne okačiš auspuh ili nešto od podvozja na neku tako izbočinu... ali, taj sistem, proklizavanja, nije potreban, jer esp to odrađuje, ako se zaglaviš, znači za uspon nije potrebno a kada se spuštaš niz neko brdo, to ne traje po pola sata, već verovatno nekih 50 - 100 metara  

 

Tema je Tipo, pa, da ne trujemo čoveku temu  

 

Meni je Tipo mnogo lep ali nije dovoljno praktičan, kao npr 500L 

Ja zato ravnopravno gledam i 500l i Tipo sw(i Passat 7sw)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@samo_da_pitam

 

Nije moguće kod HB-a.

Pogledaj vlasničku knjižicu, strane 16/17/18 su oko obaranja zadnjih sedišta:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78913-fiat-nuova-tipo/

 

Kod karavana je moguće dobiti ravan pod, ali ne i kod HB-a.

Ima i ovaj video koji nam pokazuje ono iz vlasničke knjižice kod HB-a:

 

 

 

...i ova reklama koja nam pokazuje opet iz vlasničke knjižice kako kod karavana može da se dobije ravan pod nakon obaranja komplet zadnjih sedišta:

 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje je sta ce i po kojim cenama biti ponudjeno na nasem trzistu, treba sacekati. Sigurno da to nece biti bas ova cena iznad.

A posto nas covek dominantno preferira 1.4 atmo :)  - treba jos jednom napomenuti da je u Termoliju u maju proizveden poslednji matori FIRE. Od novih benzinskih turbaka, ulazni ce biti T3 1.0 Firefly, tj. GSE, sa direktnim ubrizgavanjem, aluminijumskim blokom i glavom cilindara, tezak samo 90 kg. Koji ce pretpostavljam kostati nesto vise od dosadasnje entry ponude odavno zastarelog i za Compact klasu performansama inferiornog FIRE atmosferca.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mu gepek ne bude za 3-4 5L-tarskih bidona vode sa spuštenim krovom, naći će kupce sigurno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam Tipa u Longe opremi. Što se mene tiče, u Longe opremi je vrh. Auto je baš udoban, tih i lepo upija neravnine. Lep je za vožnju.

Sada može da se uzme za 13500 evra, odnosno skoro 16k za 1.6 mjet.
Doplata za fabrički plin je 750e.
Jedino taj benzinac kvari utisak. Ipak je 95 ks malo za tu karoseriju, naročito kad se uključi klima. Ili sam ga ja vozio kao dizela - umesto sa 3k, ubrzavao sa 2k obrtaja.

Nije da ne ide, ali navikao bih se.:yes

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/6/2020 at 12:09 PM, andreja.micovic said:
Odavno FC(L)A nije izbacio neki kabriolet. Mislim da je zadnje bilo Lancia Flavia

Punto kec cabrio
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu ste, jedino ako 124 Spider od pre 4 godine ne smatrate za karavan ;) :

 

fiat124spi2-hires.thumb.jpg.39f86c4bb230be3709e4a69f04f7145c.jpg

 

A i ono iznad je cist render.

1 hour ago, Martin said:

Jedino taj benzinac kvari utisak. Ipak je 95 ks malo za tu karoseriju, naročito kad se uključi klima. Ili sam ga ja vozio kao dizela - umesto sa 3k, ubrzavao sa 2k obrtaja.

Pisano vec X puta u detalje, poprilicnih 12,1 kg/KS, pa kako kome odgovara. A i za tih 127 Njutna mora da se gazi u obrtaje, max torque je tek na 4500 rpm, max snaga na 6000 rpm. Znaci za iole performansi, FIRE mora da se vrti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je 1.4 FIRE u maju ove godine konacno poslat u istoriju u pogonu u Termoliju - malo razgledam i uporedjujem performanse stare i nove ulazne motorizacije Tipa.

Za poredjenje uzimam identicni hatchback. Stari atmo FIRE 1.4 95 i novi trocilindarski turbak sa direktnim ubrizgavanjem (T3 1.0 GSE 100, tj. FireFly) u Tipu MY 2021.

Ono sto se i bez podataka zna je da naravno imaju slican odnos power/weight. FIRE je na 12,6 kg/KS, FireFly 12,4 kg/ks.

Ono gde 1.0 turbak naravno najvise odskace je 50% veci torque, koji fabrika teoretski deklarise vec na samo 1500 rpm (videcemo sta kaze praksa). Tj. 127Nm na prilicno visokih 4500 rpm kod FIRE, nasuprot 190Nm@1500rpm kod FireFly.

Isto vazi i za max snagu, tih 5KS vise je dostupno na 1000 rpm nize. Tj 95KS@6000rpm kod FIRE, naspram 100KS@5000rpm kod FireFly.

Licno uvidjam dve "mane" kod najmanjeg GSE turbaka, ako su podaci tacni - prva je petobrzinski menjac (koji pokazuje jasnu namenu vozila, verovatno je i sa nesto kracim prenosima u odnosu na onaj koji ce ici na 1.3), a druga je GPF :) :

 

Untitledxy.thumb.png.486fddff142f5739260c2482e6cd7160.png

 

Po navedenom, vidi se da je novi osnovni motor daleko elasticniji, lepsi za voznju i trazice primetno manje saltanja, sto je i ocekivano za turbaka. Dovoljno je pogledati Overtake parametre, tj. ono sto je u normalnoj voznji najbitnije.

Ubrzanja u preticanjima od 60-100 km/h i 80-120 km/h su od 2.4 sec do 4.3 sec na strani turbaka, u istom stepenu prenosa.

Ono gde sam ocekivao vise od 1.0 FireFly su ista ova ubrzanja, ali sa promenom stepena prenosa. Tj. najefektnija i najbrza preticanja, gde je razlika u korist turbaka "samo" 0.7 sec i od 60-100km/h i od 80-120km/h.

Bilo bi interesantno videti sta bi na ovoj karoseriji "rekao" T4 1.3 motor, posto sam pogledao poredjenje za svoj 1.4 MultiAir Turbo 140 (koji je stariji pandan 1.3 motora), gde je ova razlika poprilicnih 3 sec. Evo i podataka, levo 1.4 FIRE, desno 1.0 FireFly:

 

Untitledxz.thumb.png.76a3b1a75f5536684790432f8704fd9e.png

 

Prednost novog T3 motora trebala bi da bude i manja potrosnja (narocito u gradu, sto prilicno utice i na kombinovanu), kao i manja emisija gasova (164 vs 125g CO2/km).

 

Evo i grafikona torque i snage za oba motora - ovde se i vizuelno lepo vidi koliko je kod T3 veci obrtni i dostupan na nizim obrtajima. Kao i koliko je kriva snage T3 motora pomerena u levo, tj. u nize obrtaje:

 

Untitledxx.thumb.png.b1a06cfa8b4b493a7f5f92bdec5a04f2.png

 

I za kraj, meni najmanje bitno - uporedni grafikon ubrzanja iz mesta (bilo bi interesantno uporediti i prenosne odnose na oba menjaca, deluje da su na FIRE zbog 6 brzina i slabijeg motora startne brzine krace):

 

Untitledxzx.thumb.png.8d00b92152814dc28a60b45827b24739.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...