Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Pozdrav svima, imamo priliku uzet Tipo 4/2017g sa 39.000km po povoljnoj cijeni 1.4 95ks...sedan. zanima me...ima li kakve mane i na sto obratiti pozornost kod kupnje posto imamo 15 dana mogucnost povrata. Molim pomoc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo obrati paznju da li sve radi i da nije bio slupan nesto zesce. Da li je ok kvacilo, mekano, lako, brzine da li idu bez problema, nista da ne lupa, motor da radi tiho i ugladjeno, izvuci stap za ulje vidi da nije suvo ili skroz na minimumu, plastike u enterijeru, da li radi klima, itd... to je mlad auto, ne bi trebalo da bude nekih iznenadjenja...

Ali pre svega vidi da li ti odgovara taj auto, snagom, prostorom, opremom, komforom...

Ako kupis, predstavi ga na forumu slobodno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na brzom odgovoru. Kupujemo ga u autokući koja daje 2g garancije na isti pa me zato zanima dal imaju kakve mehaničke mane kao npr GP 2006...senzor volana i još neke stvarčice koje su s vremenom riješili.

Sad vozimo GP 1. 3 mtj 90ks već 7g, coupe i nema brige, al nam premali radi djeteta. Moj stari također GP 2008g prvi vlasnik 1.4 8V + plin i preko 350.000km i nikad problema, mali ide ko zvjer. Znam da su prve izvedbe Tipa imale nekih problema sa kvačilom, mjenjačem...al nadam se da je do 2017g to riješeno. 

Najviše nam je bitan prostor i komfor pa ćemo vidjeti. Ako nam sve prođe po planu...slikice i dojmovi slijede ^_^

Hvala ti još jednom

 

Edited by Woodoo
ne citiraj upis napisan neposrednog pre tvog

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, Kiki2106 said:

Najviše nam je bitan prostor

Prostora u sedanu ima sasvim dovoljno, tu nece biti problema. Vise obrati paznju na ergonomiju i "cuvena" Fiatova sedista (kraci sedalni deo i slabija bocna potpora), tj. da li ti to odgovara zbog konstitucije i pogotovo za neki duzi put. Gepek je bukvalno pecina :) , za Compact klasu sjajnih 520l. Cak i HB je odlican sa 440l, neki prosek za klasu je primetno manji. Recimo novi Golf, Leon su na 380l, od Fiata u toj klasi Nuova Bravo je bio na 400l itd. Ruku na srce, u pitanju su klasicna hatch vozila.

42 minutes ago, Kiki2106 said:

Moj stari također GP 2008g prvi vlasnik 1.4 8V + plin, mali ide ko zvjer.

Ako ti obican 8v FIRE atmo od 77 KS sa plinom, na manju tezinu Puntica "ide kao zver" :) - verujem da ce ti malo jaci, takodje FIRE atmosferac zavrsiti posao. Za tu klasu vozila i tezinu, danasnji maltene standard je turbo motor. Ali se pri kupovini novih, zbog cene i odnosa ulozeno-dobijeno ljudi (bar ovde kod nas) dominantno opredeljuju za taj najslabiji motor u ponudi. Pisano je vec dosta ovde, imas i iskustva vlasnika... Svakako u praksi debelo proveren i jednostavan peri-deri motorcic starije konstrukcije koji voli da se vrti, uparen sa takodje proverenim FPT-ovim C514.6 menjacem, a svakako provozaj i vidi da li ti odgovara i u slucaju malo veceg opterecenja ili porodicnog putovanja.

I sto postovani kolega rece - relativno nov auto je u pitanju, sa smesnom kilometrazom, ako ne vidis nekih anomalija i imas jos 2 godine garancije, nemas sta da razmisljas ako ti auto lezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala susjedi na brzim odgovorima..e sad više nemam dvojbi, Tipo sedan je moj ak sve prođe kak smo i planirali ;).  Sjedili jesmo u njemu i zbilja mjesta sasvim dovoljno za nas troje i što se toga tiče nam savršeno odgovara, pogotovo bunker.

Ne patimo na jurnjave ni na konje pod haubom već nam treba  jedan fini obiteljski autić. Ne radimo velike kilometraže i mislim da će nas lijepo poslužiti redovitim održavanjem. 

 

Kaj se tiče tih motora, upravo zato i gledam taj 1.4 95ks motor koji je provjeren i u obitelji u GP ( i vjerujte..od mog starog nimalo nije mažen ni pažen ) ide prema 400.000 km bez ijedne greške, samo potrošni materijal i servisi koji su rađeni puno puno kasnije nego kaj su trebali biti :lol:, ali GP se nikad nije bunio. 

I naravno, cijena servisa za njega i potrošnog materijala nam je također bitna koja je sasvim pristupačna i jeftinija od GP 1.3. MTJ 90ks kojeg trenutno vozimo ( cca 250.000km)

Eto...hvala vam još jednom na podršci, sad je i nekako odmah lakši izbor :D

Držte fige i kad ga napokon piknemo...javim iskustva 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sve stoji, apsolutno se slazem. Ko nije zahtevniji po pitanju performansi - jednostavan motor, jeftino odrzavanje, jeftini veliki/mali servis, jeftina registracija... 

Slobodno malo iscitaj i ovu temu, ima prilicno korisnih saveta i iskustava, da se ne ponavljamo. Imas i nekoliko Tipa predstavljenih u odgovarajucoj sekciji foruma:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/12-predstavljanje-automobila-članova-foruma/

 

Ako imas vremena, informacije mogu samo da koriste. Srecno sa kupovinom, pa se slobodno dopisite sa utiscima ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel se zna išta o predstavljanju restilizovanog Tipa i novih motora?

 

Tast je aplicirao za taxi vozilo, pa mu je prodavac u telefon rekao da dođe u salon na dogovor i da može da bira između motora sa 4 cilindra i sa 3 cilindra. Kao poručivanje unapred i isporuka za 90 dana. Nikako da ode da čuje šta nude, jer nije siguran šta je čuo (jbg malo je nagluv :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

GSE motori su sa tri cilindra,a FIRE motori sa četiri cilindra...ako nije dizel...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzin+gas je hteo za taxi, pa mu je prodavac rekao da ne može odmah gas...uglavnom mora se otići do salona sa se čuju detalji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisali smo vec detaljno vise puta, na temi o Tipu kao modelu (ne u ovoj temi za iskustva pri kupovini). Novi FireFly motori su vec odavno u ponudi u drugim modelima, a stizu kao T3 (120 KS, 190 Njutna) i T4 (150 KS i 270 Njutna, jaca verzija 180 KS i do 285 Nm). Nazalost, za Tipo je u skladu sa filozofijom vozila predvidjen samo ovaj trocilindras, detaljno u pomenutoj temi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/65323-fiat-novi-tipo-novi-fiat-c-segmenta/

 

Od benzinaca je sa fabrickim gasom imao i matori T-Jet 120 (ne FireFly), secam se da je takodje na forumu bio clanak, pa pogledaj ako ti je interesantno:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/65323-fiat-novi-tipo-novi-fiat-c-segmenta/&do=findComment&comment=1447486

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,molio bih za pomoć od ljudi koji već su prošli kupovinu Tipa.

Definitivno sam utvrdio da je Fiat Tipo HB auto za mene.(dizajn ,konfor,cena)

Ono što još nisam proverio je ono što očigledno mu svi zameraju "jačina motora"

Obzirom da sam neko ko autoputem vozim max 140,a izadjem godišnje na autoput tri,četiri puta(kad rikne tašta biće dva puta)

I ostatak vožnje mi je kuća-posao-majstor po BGu,cenim da je 1.4 benzinac dovoljan za te stvari.

Iz tog konteksta da izvučem prvo pitanje:

-Da li postoji negde neka varijanta test vožnje Tipa 1.4 benzinac?

Drugo pitanje vezano za proveru auta...ili kako god to definisali.Najviše što mogu za sada da se otvorim je 10000 evra.

Igrom nesrećnog slučaja nov košta od 11600.

Kao kompromis nadjo neke autokuće koje ih prodaju posle dve ,tri godine korišćenja. I cena im ide ispod 9000evra.

Da li postoji mogućnost sa "mladim" Fiatovim vozilima da se proveri da li je neko napravio "harmoniku" u nekom havarisanju pre nego što su je te autokuće skockale kao što to čini mi se ima BMW.?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, što se tiče testiranja moje mišljenje je da zaobiđeš salone, u nekim je bilo ''testiranje'' oko salona neregistrovanog, a čak i kad sam našao i zakazao registrovanog i to je bilo premalo iskustva. Ako hoćeš relano da ga testiraš najbolje je da ga iznajmiš na dan u rentacar i probaš sve varijante, autoput i sl. Jeste to malo trošak ali jedino realno. Druga neka opcija je da probaš nekog iz oglasa polovnog, ali opet i i to ima neka ograničenja, naravno i trošak. 

 

Takođe mislim da po ceni 10.600 ne može da se nađe HB već samo limuzina. 

 

Napomenuo bih da ko vozi samo u gradu treba da planira veću potrošnju, na otvorenom je ona veoma veoma  prihvatljiva ali grad ne toliko.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru. Slažem se da je renta bolja opcija. Bolje videti odmah da li je to to ....nego kajanje dok se plaća rata kredita.

Mada ako izadje uz Begaljičko brdo petom onda je bolje nego ono što sad vozim.

 

Što se tiče potrošnje vidim da ovi tvrde7.5l kombinovane vožnje a opet ako je ispod 10 litra po BGu mogu sa tim da živim. Kakva su tvoja iskustva ?

 

Naravnoda nemaHB ispod 11500 nego sam gledao neke varijante kao https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17068615/fiat-tipo-14-b-lounge

Medjutim kaže ovaj što prodaje da Fiatovim vozilima ne može se ući u trag da li ih je neko skalupio za vreme tih 3 godina lizinga firme.

Pa reko da proverim sa vama da li je to tačno. Ako jeste onda mi ne gine štednja za novog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, MilanT85 said:

Obzirom da sam neko ko autoputem vozim max 140,a izadjem godišnje na autoput tri,četiri puta(kad rikne tašta biće dva puta)

 

:) kod nas kažu, čovek je odande, odakle mu je i žena :) 

 

28 minutes ago, MilanT85 said:

Mada ako izadje uz Begaljičko brdo petom onda je bolje nego ono što sad vozim.

 

To teško :) 

Ja taj motor vozim u 500L i nije baš da hoće da ide. Možda je taj auto nešto lakši, manji čeoni otpor vazduha i sl. ali da nešto "leti" pa i neće baš.


Ako voziš normalno, prosek će ti biti svakako oko 7 - 8 litara.

Ali su ti troškovi održavanja relativno niski, pa to onda dođe na isto.

 

Ja sam imao test vožnju baš tog automobila pre nego što sam kupio ovaj moj, baš da bi video kako taj motor radi.

Tih je, elastičan, ali slabašan. Sa druge strane, u svakom trenutku opcija može da bude TNG, sve zavisi od potreba.

 

Ako ćeš da platiš 10000 € za auto, spremi još dve i kupi nov, imaš i ovu akciju za 500L, restart, odlična oprema, lep auto, bezbedan, po mom mišljenju, mnogo bolja kupovina od Tipa, što zbog unutrašnjeg prostora, što zbog opreme koja stiže uz auto.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, MilanT85 said:

Mada ako izadje uz Begaljičko brdo petom onda je bolje nego ono što sad vozim.

 

Može petom, samo njemu to nije najveća brzina jer ima 6. brzina tako da nije baš za poređenje sa nekim autom koji ima pet brzina. Uz begaljicu maksimlana brzina je na vrhu uspona  oko 100km/h zavisi sa koje strane, ka Bg može više i mislim da možei  6 da izađe naravno ako se dole u podnožju vozi 150km/h. Iz smera iz Beograda ako te neko ometa tj. ne uspeš da voziš svoj ritam može da bude na vrhu i samo 90km/h.

 

Kombinovana potrošnja može da se drži na na 7,5. A mislim da i Bg može do 10 da bude.

 

Ovo oko oštećenja i polovnih ne znam, da znam ne bih uzeo novo :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MilanT85 Ako ces vec kupovati polovan, bolje 1.6mjt. Jeste da su servisi skuplji ali osetno booooolje ide i trosi manje (ako gledamo isplativost kroz potrosnju).

Ima par komada na PA u tom cenovnom rangu u kom  si pricao, jesu presli 50tak hiljada vise od ovog benzinca ali...  

 

npr

image.thumb.png.3fb4dae5eae156cfc9bdc6a83684f14d.png

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16849494/fiat-tipo-16-mjt-lounge-2017
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno ljudi na sugestijama,znače mi puno. Činjenica da sam polovnjaka razmišljao samo ako sa VIN brojem mogu proveriti dinamiku servisa,ugradnje,havarisanja,popravke i sl kao što imaju BMW mladji modeli.

Ako toga nema kod Fiatovih modela dzaba meni sva procena i garancija od 6 meseci .Ja sam od onih koji da bi nešto očigledno videli moraju skinuti branik ,osmotriti sve žabice ,creva,farbu i aaa. Jednostavno se ne razumem u to.

Još kad sa, video kako ih profesionalno repariraju definitivno moja dedukcija se svela na nivo deteta iz vrtića.

 

Ono što je definitivno je da će biti nov Tipo HB. Fiat 500L je favorit mnogima u preporuci...Ali pusto kad mi se ne svidja ,tačnije dizajn tipa HB je stvarno u mojim očima najlepši auto u klasi.A da li će se gladovanje produžiti za koju godinu za 1.6mjt zavisiće od te test vožnje.

U svakom slučaju puno ste mi pomogli ljudi ,hvala

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisna istorija za automobile do 5 godina bukavalno i nepostoji, odnosno, sve se svodi na redovne servise, eventualno, nešto ako je otkazalo, fabrička greška itd.

 

Većina automobila koja se kupuje kod nas, do 10 godina, ima dobru istoriju, što znači, ništa nije popravljano, samo redovni servisi i to je to, ali, tek tada stiže sve na zamenu.


Što se tiče izgleda, meni je takođe mnogo lep model Tipo HB, ali ima gomilu nekih nedostatka, pre svega preglednost. Meni je užasno nepregledan, što ne znači da sam u pravu, to je subjektivan utisak.


500L što se sada prodaje nije onaj 500L koji se prodavao ranije, sada izgleda dosta lepše, ni meni se nije svideo onaj prvi model, ovaj Cross je mnogo lepši (subjektivno, takođe), izdignutiji je za oko 2 cm, modernizovana je unutrašnjost, ispravljene su sve "dečije bolesti" sa početka proizvodnje a po ovoj sada, akcijskoj ceni, sa ovom opremom, definitivno je nešto na šta valja obratiti pažnju. 

I ne zaboravi, ono što je najbitnije, kad kupuješ nov auto, možeš da biraš boju, eventualno da dodaš nešto od opreme, da ga napraviš da bude jedinstven u onoj meri u kojoj si spreman da platiš.

 

Eh, da, samo da znaš, da ako ga sada naručiš, isporuku možeš da očekuješ negde u martu sledeće godine :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što reče jedan kolega pre mene, ako si već rešio polovni, onda "progutaj" tih 50-60.000 km i kupi 1.6 mJet sa kojim nema greške, nego da se razmišljaš da li i kako ti odgovara 1.4 atmo!

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Tipo95 said:

Ako hoćeš relano da ga testiraš najbolje je da ga iznajmiš na dan u rentacar i probaš sve varijante, autoput i sl. Jeste to malo trošak ali jedino realno.

Apsolutno se slazem. Bolje se iscimati, dobro istestirati, dati neku sicu i da se auto proba ceo dan ili vikend... Nego kupovati na brzaka, pa se kasnije kajati na tenane. Skoro sam pisao da sam ostao frapiran posle voznje jednog relativno mladjeg modela (a brenda koji vazi za udoban) - prvi put u zivotu, za 20 i kusur godina staza, posle nepunih pola sata voznje sedista su pocela nenormalno da mi smetaju i prave nervozu, kako god da sam ih namestio. Tako da pored motorizacije, treba detaljno istestirati i uzeti u obzir sve zivo, a ne samo estetiku i da li ti se nesto svidja na oko.

Na temu 1.4 je toliko ispisano i na ovoj temi, i za masu drugih modela u koje je isao - da samo treba odvojiti malo vremena za citanje. I pod obavezno sesti, probati i videti da li vrsi posao za konkretnog kupca. Svi smo razliciti i svi cemo dati razlicite odgovore i savete :) .

Apropo preglednosti Compact modela - pa u zadnjim generacijama je to sve izrazenije - sve veci A stubovi, B stubovi u ravni glave vozaca, takodje ogromni C stubovi i male staklene povrsine pozadi placaju danak dizajnu.... Mada, nista cemu parking senzori ili kamera ne mogu da pripomognu :) . I da ne duzim vise, slazem sa sa @ortakov - koliko god da mi je 500L prvih generacija bio "Miki Maus", da ga bukvalno nisam ni registrovao na ulici - toliko su mi ove zadnje verzije ozbiljnije uradjene i deluju zanimljivo, Cross pogotovo. Pre svega mnogo bolji enterijer (tamo gde mi je recimo Tipo ubedljivo najlosiji) - bolja sedista, volan, cajgeri, multimedija. Kao i par sitnih, ali efektnih dodataka u eksterijeru. Plus pogodnosti koje daju, a i zna se da su izlazne serije nekog modela uvek najbolje, sa ispeglanim bubicama i problemima. Ne kazem nista protiv Tipa :D , kada vidim kako cenama "pumpaju" najnovije Compacte (ne znam da li ste videli cenovnike za Leon :blink:), namece se kao izuzetno racionalan izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se da cross sada sa ovom akcijskom cenom od oko 12.000 ozbiljna prilika.Da zaista može da posluži u snegu ili negde van puta. Kakva je asistencija ili kako se već zove što pomaže u snegu? Verovatno ima odgovora na 500l temi... 

 

Da, vožnja u rikverc sa HB je veoma veoma teška, sa tamnim staklima dodatno, često ga nakrivo parkiram u rikverc što mi se nikad nije dešavalo ranije. C stub ogroman, kad treba negde da se uključiš iz kontra strane nema teorije da vidiš, tu je karavan u prednosti jer ima treće staklo. 

 

A da možda sačekaš restajl, uz nadu da cena neće biti mnogo veća, u šta sumnjam ako ne bude 1.4 motora, jer ako bude drastično lepši kajaćeš se. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...