Jump to content
FAS Euroauto Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

On 8/22/2017 at 8:40 PM, Saša T said:

Ja sam u februaru pazario Tipo 1.3 multijet sa easy paketom.

Ako hoćeš, kad budeš imao vremena, predstavi nam Tipo u ovom delu Foruma:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/12-predstavljanje-automobila-članova-foruma/

 

:thumbup: @Saša T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda ce biti isto kao i za Miki Mausa. Krenuli su sa 1.4 atmosfercem, pa su naknadno ubacili i 1.4 turbaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa verovatno ista prica. Ubacice ga u restajlingu. Ne znam kakav je 1.4 u njemu, slabo ima videa ili testova sa njim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam prilike da vozim 1.4 95 ks u njemu,i definitivno mu treba vise snage. Iako vozim 500l sa tim motorom,najbolje bi mu pristajao taj 1.4t-jet. Njega sam vozio u giullieti ,neverovatna razlika. @N.N. Koliko KS ce imati taj 1.0 ? Ford ima isto 1.0 motor iz koga izvlaci 125 ks, i koliko sam mogao da shvatim odlicno se pokazao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, VladaG9 said:

Imao sam prilike da vozim 1.4 95 ks u njemu,i definitivno mu treba vise snage. Iako vozim 500l sa tim motorom,najbolje bi mu pristajao taj 1.4t-jet. Njega sam vozio u giullieti ,neverovatna razlika. @N.N. Koliko KS ce imati taj 1.0 ? Ford ima isto 1.0 motor iz koga izvlaci 125 ks, i koliko sam mogao da shvatim odlicno se pokazao.

Imati će više verzija. Svakako je plan doći do 120-130 KS sa najjačom. E koja će se nuditi u Tipu je pitanje.

 

Ford ima nekih drugih problema. Problema kakve imaju dizeli. Baš me zanima što će napraviti sa Euro 6c i Euro 6d standardom ili se ovaj zadnji neće primijeniti na benzince.

1 hour ago, srdjos said:

Mislim da ce proci vremena dok ne stigne na nase trziste.

Mislim da će im biti u interesu takav motor gurnuti što prije na sva tržišta. Takav jedan motor Tipu dosta nedostaje. Već jedan 1.3 turbo bi se dosta manje tražio.

 

Vrlo izgledno da će biti takav motor na tržištu 2018. ili 2019. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N. Negde sam procitao,nisam siguran gde. Ali se spominjala ugradnja DPFa u benzince. Po meni cista glupost. To bi drasticno diglo cenu ,a i javili bi se svi problemi kao i sa dizel motorima.  Ono sto svakako jeste potrebnl je malolitrazni motor  upravo te snage oko 120 i vise KS. Nekako mi se cini da postojeci 0.9 nije dovoljan ,a i nisam siguran da je bas nesto i popularan ,bar ne ovde kod nas. Verovatno jer ima samo 2 cilindra. Za ove automobile au ipak potrebna 3 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, VladaG9 said:

Imao sam prilike da vozim 1.4 95 ks u njemu,i definitivno mu treba vise snage. Iako vozim 500l sa tim motorom,najbolje bi mu pristajao taj 1.4t-jet. Njega sam vozio u giullieti ,neverovatna razlika. @N.N. Koliko KS ce imati taj 1.0 ? Ford ima isto 1.0 motor iz koga izvlaci 125 ks, i koliko sam mogao da shvatim odlicno se pokazao.

kako tek onda ide karavan sa tim motorom ili kad natovaris auto, dvoje dece + pun gepek a gepek mu je poprilican!!!!

 

taj tJet je prava mera i za Miki Mausa i za Tipa, šteta što nisu u Tipa odmah stavili taj motor, bilo bi zanimljivo sa cenom jer i sad ima odličnu cenu

Miki Maus sa tim motorom ne kosta nesto previse para

 

46 minutes ago, N.N. said:

Mislim da će im biti u interesu takav motor gurnuti što prije na sva tržišta. Takav jedan motor Tipu dosta nedostaje. Već jedan 1.3 turbo bi se dosta manje tražio.

Vrlo izgledno da će biti takav motor na tržištu 2018. ili 2019. 

Fiat po obicaju uvek kasni u svemu, sad i sa motorom iako vec svi proizvodjaci vec uveliko imaju te male turbo motoriće!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos Greska u koracima pri kupovini. Ovo mi je prvi put da sam vozio benzinca i kupovao. U tim trenucima sam rqzmisljao samo o potrosnji. Koja je svrha ako ti auto u proseku trosi 8l. Na svu srecu to je daleko od istine,ali tom prilikom nisam o tome razmisljao. Tako da su performanse otisle u drugi plan. Dizel je bar meni bio neisplativ, a cena 1.4tjet je cini mi se bila oko 2000eur veca. Sad bih ipak doplatio. Inace kad sam vozio Tipa nisam primetio da nesto je preterano elasticniji ,a obzirom da Tipo ima manju masu. 

Za tu cenu koju nudi Tipo ,mislim da je najbolji odnos ulozeno / dobijeno. 

Mada sledeci auto pri kupovini ce mi u uzem krugu biti giulietta. Posle onih par dana voznje prirasla mi je srcu. Bila je to ljubav na prvi pogled. :wub: A i cena joj je kad je bila ona joc cuda ,sa solidnom opremom i 1.4 tjet  iznosila 14 500eur. I to je bilo cena sa xenonima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

ih, ti ode sa porodicnog auta u sportski auto :).

Elem, Tipo je dobar pazar ali izbor motora za naše tržište im je baš ono, mogli bi malo da se trgnu

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, srdjos said:

Fiat po obicaju uvek kasni u svemu, sad i sa motorom iako vec svi proizvodjaci vec uveliko imaju te male turbo motoriće!!

 

Pa 1.4 turbo MultiAir i turbo su stigli dosta rano. Isto i TwinAir. Za prvoga je problem što je prevelik pa kreće tek od 140 KS. A za drugoga je problem što ima jedno 100 ccm premalo i 1 cilindar manjka.
Recimo da T-JET nije taj zbog prevelike emisije CO2.

 

U sličnoj je kaši i Renault. Manji 0.9 Tce je problem no oni su imali prednost što je 1.2 Tce dovoljno velik. No sada i oni predstavljaju novi 1.3 (točnije 1.33) prvo u Scenicu, a vjerujem nešto kasnije i novi 1.0. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

 

1.4 tjet je kao sto kazes poprilicno star i voli da popije goriva

1.4 Multiair bi mogao ali bi onda Tipiša ugrozio neke druge modele

Dva cilindra niko ne koristi osim Fiata, masina relano odlicna ali nedovoljna

Dakle, imaju gap koji uvek sporo popunjavaju, ista prica kao i sa izbacivanjem vozila u SUV segmentu

 

ostaje nam da cekamo šta i kad će uvaliti u TIPišu sledećih godina

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas i onaj Etorq 1.6 benzinac, ali to je tek egzotika, ima malo veci obrtni u vecem rasponu obrtaja, ali opet to nije turbo. Apropo MultiAir, davno sam uz jos par majstora pitao i naseg cenjenog Gorana, interesovao me je konkretno Bravo Sport 1.4 MultiAir - neki moj zakljucak je da ako hocu opet turbo, da se ipak drzim dizelasa (ko planira da duze vozi auto - kilometraza na kojoj MultiAir razvod moze da napravi problem, paprena cena razvoda,...)

A imao sam priliku da teram 1.4 atmosferac i u sluzbenom L. Prednost mu je startna cena i jednostavnost, ali realno niti se moze pohvaliti performansama niti stedljivoscu. Za vozila kao sto su L, Tipo definitivno je na donjoj granici prihvatljivosti. Dok nisu krenuli masovnije ovi manji motorici, ovde su te atmo varijante 1.4 cca 90 KS stalno bile na nekim akcijama i kod ostalih proizvodjaca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

MultiAir nije skup, tipkao sam davno o tome i to su prihvatljivi iznosi za izmjenu. Puno je skuplje voziti dizel ako bi ga držao u tvorničkom stanju, a ti će doći.

 

I nije da je kvarljiv, bar ne nakon prvih serija. Ključ je da se dosta mora paziti na ulje. Mijenjati često i paziti da je po Fiatovim specifikacijama. Sustavu za rad treba ulje.

 

 

@srdjos

Samo što je taj T-JET na tržištima gdje nema CO2 davanja povoljan i izvrsno podnosi LPG. Uostalom ima tvorničkih instalacija za LPG. Odnedavna radi toga nude i 500X sa T-JET motorom iako on ima i 1.4 turbo MultiAir u ponudi.

 

Ima negdje kod Francuza usporedni test Tipo 1.4 T-JET protiv novog Meganea 1.2 Tce. Tipo sa sličnom opremom ispada dosta jeftiniji, a što se performansi tiče otare Megane kao slinu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

Jbm li ga, ogradio sam se da sam preneo sta su mi majstori od poverenja rekli kada sam se interesovao za MultiAir u Bravo Sport. Kako za odrzavanje, tako i za cene kod nas.

Dodatno sto je ovde poprilicna egzotika, pa i T-Jet je vrlo redak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

I ja sam prije mislio da je MultiAir skup. Onda ispade da nije. Veće je pitanje tko to zna promijeniti. Tu bi mogao naići problem. Ali recimo da su svojom kompliciranošću moderni benzinci sustigli dizele od pred 10 godina. Sada evo ide i GPF na njih.

Ali gdje je dizel od toga. DPF, dva kruga EGR-a sa tim da je problem onaj High Pressure, pa evo sada po novome svi će dizeli imati i SCR. A još će se na tehničkim pregledima početi i gledati tko je šta dirao na dizelu. Bar se čini da će to EU nametnuti. OK, ne znam kod vas jer niste EU ali tako ide za nas u Hrvatskoj jer smo dio EU.

 

 

@srdjos

 

Dolazi i mild hybrid sa ovim malim benzincima. Osim što je Sergio rekao da dolazi 48V BSG mild hybridi. To su potvrdili i inženjeri koji su radili na razvoju novih motora. To u prvom krugu mijenja 1.3 JTD.
Znači elektromotor pro startu da dodatni potisak i eliminira turbo lag ili područje gdje turbo ne radi ako je to potrebno. Naravno jako pomaže i kod stani-kreni gradske vožnje jer smanjuje potrošnju.

I to nas čeka jako skoro. Već su predstavili 2.0 turbo benzinca sa tom tehnologijom u novom Jeep Wrangleru. I to su jedni od prvih jer automobili koji to imaju su A8, novi A7, novi Mercedesov 2.0 motor. Nude i u A4 i A5 s 2.0 benzincom ali to je lošiji 12 V sustav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N. Kako Toyota uspeva da izgura Euro normu sa svojim atmo benzincima? Imaju onaj 1.6 130+ks, sada i novi 1.5 u Yarisu od 111ks.

Mazda isto ima one SkyActive. Pre bih uzeo tako nesto nego mali turbo benzinac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dukadin


Toyota kao grupa, uključuje još Lexus i Daihatsu, je predstavila 1.2 turbo, 2.0 turbo, i čini mi se 3.0 V6 bi-turbo motore. Tako da i oni idu u tom smjeru. 
Mazda ima novi 2.5 turbo. Govore kako će sljedeća generacija Skyactiv motora cijela biti sa turbopunjačima.
Ali ne zaboravi da skoro svi ti motori imaju i hlađeni EGR, i direktno ubrizgavanje, iako ne moraju biti turbo.

 

I nije problem Euro norme, to uopće nije sporno, čak nezavisna istraživanja kažu da je Fiatov 1.2 8v dan danas najčišći benzinac što se NOx tiče. Problem je potrošnje tj. emisija CO2. Koji je lakši put za što nižu potrošnju.
Ima i Fiat, doduše ne nudi se u Europi, moderni atmosferski 1.3 visoke kompresije sa 100 KS. Ključ je visoka kompresija. Taj čak nema ni dvije bregaste, a ni GDI.

Samo što svaki atmosferski motor moraš manje ili više vrtiti, turbo povuče jako rano. Naravno ako ne pričamo o motorima o 2.5 litre ili više. To je recimo ono što @VladaG9 smeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko god da ga vrti, ipak je 127 Nm obrtnog (@4500 rpm) na donjoj granici prihvatljivosti, za karoseriju 500L ili Tipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...