Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Da, Lada je kupila licencu od Fiata da bi radila sve iznova.:)

Istina, motor je drugi sa istom kubikažom 1200. Razlika je bila u položaju bregaste osovine. Rusi su hteli da budu moderniji od Italijana pa su projektovali motor sa bregastom u glavi, a Fiatov je imao bregastu u bloku (stara škola). I naravno bolja zaštita karoserije zbog ruskih zima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moji su imali baš ovakvu svetloplavu Ladu 1200 standard...

Ja sam je vozio jedno godinu dana, pre prodaje.

Odličan menjač, tj. veoma precizna ručica menjača.

Odličan auto za učenje driftovanja po suvom, a tek kad se vozi leti noću po tek opranim ulicama...

Posle njega sam vozio Ford Taunus. Ista koncepcija vozila, ali mnogo stabilniji.

 

P.S.

A u gepeku torba sa alatom, dovoljnim da napraviš generalnu na putu, u nekoj nedođiji...

I kurbla da ga ručno upališ. Kurblu proturiš kroz rupu na braniku.

Edited by Grafit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm, odosmo mi u AutoVaz a ne u Fiat Tipo
Svakako treba izbegavati bilo sta na rucici menjaca, kao sto sam cuo da ne treba drzati kilo kljuceva na kontakt bravi za paljenje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bi pravili svastaru od topic-a o kupovini Tipa:

- prica oko izbora dimenzija felni i guma prebacena je u odgovarajucu temu: 

 

- prica o izboru pneumatika prebacena je u odgovarajucu temu:

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celo detinjstvo, do studentskih dana obeleženo njime. Stizao na Crno, Egejsko, Jadransko more, obišao celu SFRJ, Rumuniju, Austriju... Nikad ostao na putu. 

A ovaj sadašnji tipo je otprilike na onom mestu gde je bio tristać, pa 124 i 125 (kod nas poznatiji kao lada i pezejac), pa nama manje poznati 131 (zasenio ga funkcionerski 132),  pa regata, pa tempra... Brava je bila ispod, a marea iznad, pa stilo i bravo. Menjala se moda, a oni su i diktirali trendove ali i kaskali za njima. 

Kad je tristać sezdesetih masovnije krenuo iz KG, zvali su ga "srpski mercedes". Zamislite kako je sa onim crvenim enterijerom izgledao u ondašnjoj poslrratnoj sirotinji! 

Zato ja svoj prvi novi auto i prvi novi u porodici od 1988. i mnogo raznoraznih km smatram za dobar posao. Još samo da vremenom ne pokvari utisak. 

Bar 30% sam zadovoljniji sada na 3500km nego na početku - bilo da sam se "uvozao", bilo da se razradio motor i menjač, navikao na parkiranje, tek - uživam. Da sam mogao da platim, naravno da bih uzeo mj, ali dovoljno godina imam da znam gde mi je granica.  Prešao sam pre nekoliko dana oko 120km u rapidu 1,2 (86ks). Jedva čekao da se vratim u tipa. Enterijer mi je najgori, škrtarenje na opremi.... Jedini plus vrata gepeka. Siguran sam da nisam promašio u izboru! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga hiljadarka.

Potrošnja opala za 0.7l, auto ide za 30% bolje, ulje dosipao 100ml, što je 200ml na 2000km. Polako ulazim u štos što se tiče prve i druge tako da je i cimanje svedeno na minimum.
Za sad više nego zadovoljan dobijenim.

Jedino bih ubacio onu kinesku multimediju uskoro, vidim da je na AliExpress-u oko 330€ sa 4gb rama i octa-core procesorom. Kod nas ih još nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/14801226/fiat-tipo-tipo-14-lounge

 

image.thumb.png.7b3ad5ed854c12467df1aa19b7e6c512.png

 

Evo ga prvi TJET na oglasima! I to u Subotici, kod Annusa :)

 

Ja sam video ovaj auto, kad sam bio kod njih nesto, ali sam bio ubedjen da je 16v :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, horvat said:

kad sam bio kod njih nesto

Nisam samo dobro ispratio, kod koga si bio?

Kad pre stigose da mu urnisu vratanca suvozacke kasete...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kod njih (Annus - ovlasceni Fiat servis u Subotici). Konkretno, kad sam bio da uplatim onu pomoc na putu. Tad sam bas video ovog crvenog parkiranog :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, učio sam mađarski u školi, ali drugi nisu...

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

2fc23df2a59ee2fda36dabba6b3a8f5c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, u Subotici (i blizoj okolini) oni nemaju problema sa tim, niko nikad nije ni pomislio na dupe, ali sad kako je internet ucinio trgovinu malo geografski sirim poslom, mogli bi mozda da napisu 'po Vuku'  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti kažem...
Moja žena je Kruševljanka, ne zna mađarski, (iako mi je kum Nemeš(mađ. Nemes, a znači plemić )) , a medicinska sestra je, njoj odmah proradi profesionalna deformacija..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 29/07/2019 at 11:08 AM, Ivan said:

Kad pre stigose da mu urnisu vratanca suvozacke kasete...

Leva strana vozačevog sedišta (sedalni deo-kadica) je ozbiljno izlomljena/izgužvana. Na slikama se ne vidi ali sam video uživo.

Takođe, na naslonu za ruku se već vidi izlizanost materijala.

 

300-500 EUR max silaze dole sa cenom.

Tako barem reče prodavac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio nisam, pošto je bio vikend i prodavac je bio sa suprugom u tržnom centru. Samo sam vizuelno pregledao auto.

Vozio sam "običan" sa 95ks pre nekoliko meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27.7.2019. at 7:02 AM, marko.jovanovic said:

Tek prava, realna vožnja pre nekolliko dana. 

Ue-Hn na dan smene i velike gužve. Slikao sam tek uveče, pošto sam poslednjih sat i po proveo u stani - kreni gužvi. Prosečna brzina pala je za 7-8km/h, a potrošnja porasla za 0,4l.

Bio je žestoko natovaren, a ni malo milovan. Na serpentinama ubrzvao od 2-4. sa šaltanjem na oko 4000. 10 km vožen je drugom po makadamu jer su ispred Vilusa obimni radovi. Klima je radila sve vreme, osim prvog sata. 

Preteklo me je tek nekoliko vozila(uglavnom na punoj i zonama malih ograničenja) , a oni koje sam pretekao mere se desetinama. Max brzina u nekoliko navrata bila je oko 130 (na delu od Žabljaka do spusta iznad Risna). Sad smo se def sprijateljili i uvozali. Šaltanje na vrme i malo pre vremena je tajna brze vožnje u brdu. Preskanje brzina pomaže da motor uvek bude u zoni obrtaja koji daju normalnu vožnju, bez štete na potrošnji. NE SME DA SE ČEKA DA CRKNE I DA SE ŠALTA JEDNA PO JEDNA! Kad krene uzbrdo, odmah iz 6.u 4. a možda i u treću. Kad ssm išao redom i čekao da padne na oko 2000 pre niže, zaustavljao sam se u drugoj, a inače može 4. Ne treba ga žaliti od vipih obrtaja. Zahvaliče se manjom potrošnjom i većom snagom. 

Prijatelj sa senikom 1,9 i mnogo ks, u isto vreme imao je potrošnju od oko 6l po bordu. Stigao za približno isto vreme, sa sličnim opterećenjem. 

Prema tome, šta god se pisalo i predrasuđivalo, ovo jeste slabašan notor za ovoliki auto, ali uz malo veštine, veoma lepo će poslužiti. 

Kome je slab, ima mj. Meni je bio preskup, a ovaj, kao utešna nagrada, radi posao. 

 

IMG_20190801_212845.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/3/2019 at 4:22 PM, branik said:

Tek prava, realna vožnja pre nekolliko dana. 

Jel ovde bila prikačena neka slika, je ne vidim? Verovanto slika sa borda pošto u tekstu ne piše potrošnja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...