Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Bilo ih je pa onda krenu organizirani napadi na osobnoj razini. Moderacija naravno poduzima ništa. Neke stvari nemaju smisla. Sve je jako subjektivno... Kada im to odgovara 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

5 minutes ago, N.N. said:

Bilo ih je pa onda krenu organizirani napadi na osobnoj razini. Moderacija naravno poduzima ništa. Neke stvari nemaju smisla. Sve je jako subjektivno... Kada im to odgovara 

 

Ti si ako se dobro secam imao svoju priliku da modujes, uredjujes, pises, sklanjas, organizujes. Nisi je iskoristio, tako da...ono...

Edited by Milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, N.N. said:

Bilo ih je pa onda krenu organizirani napadi na osobnoj razini. Moderacija naravno poduzima ništa...

Slobodno ti piši, ima ko će da se bavi moderacijom. :thumbup::) Evo, probaj pa vidi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar to za diskove/dobose nije postao standard? Ako je automobil ispod 100ks ide dobos u protivnom disk pozadi? Bar je tako za automobile B segmenta. Npr. nova Ibiza/Polo/Corsa itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema standarda vec cista ciganija, recimo oktavija nema nezavisno ogibljenje vec gredu nazad ako nema 150ks, golf I najslabiji ima.

Zato npr kod nekog proizvodjaca doplata za jaci motor bude nerazumno velika na prvu loptu, a vuce bolje ogibljenje, kocnice, motor sta vec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to samo potvrdjuje moje misljenje, da je Tipo napravljen da se nosi sa jeftinijim limuzinama Rapid, C-elysse, P301 I tu je mnogo bolja kupovina, odnosno da u HB varijanti krene otpocetka, da se bije sa jeftinijim automobilima, Koreancima recimo i tu mislim da je bolja kupovina. Nadam se da ce po receptu tih istih Koreanaca sa auta na metar da u narednim godinama dodaje ponesto I vrati se gde je nekad bilo mesto Tipa, Stila I Brava! Sa druge strane mislim da isto onoliko koliko je limuzina bolja u odnosu na ova tri modela, losija je od, recimo Octavie, odnosno HB nema sta da trazi pored Golfa, Astre ... ALi I cena je takva, gde se zavrsava lounge cenovno, jos uvek ne pocinju modeli iz vrha klase. Ono sto mi takodje smeta je nikakva ponuda motorizacije kod nas, naprimer,  ako posmatramo da redizajnirani 500L 1.4 u lounge opremi ima istu cenu kao Tipo 1.4 lounge, mislim da bi Tipo bio zanimljiv sa 1.4 tjet motorom, jer bi kostao oko 14500e!

 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što sam rekao. Tipo HB u svakoj izvedbi ima sva 4 diska. 

Nekim proizvođačima su takve stvari ovisno o tržištu. Nije čudo kada Golf za neko tamo tržište straga ima doboš. Ili kada negdje i dosta jači Golf od od 1.2 ili 1.0 TSI završi sa stražnjom polukrutom.

 

Inače upravljanje MQB platforme u rizičnim situacijama je jako nezavidno. Otvorio sam temu za to pa vlasnici MQB vozila nisu ništa komentirali. Valjda im je to ispod časti. Vole subjektivni dojam.

 

A ima i testova gdje se mjere vremena krugova. Opet tu MQB sa polukrutom iznimno loš. Pa onda netko kaže da se dobro vozi, a Tipo ne. Sve je to isti klinac.

Uostalom čak se i Golf u većini prodaje sa polukrutom straga, a to su samo 1.6 TDI, 1.0 TSI i 1.2 TSI modeli u Europi. Sada zamislite kakav je udio tih modela kod Octavie ili Leona gdje i 1.4 odnosno 1.5 TSI idu sa polukrutom kao i 2.0 TDI modeli sa 150 KS. 
Normalno da mi nije drago kada netko to predstavlja kao vozački automobil. Uostalom može to i biti vozački automobil no u tom slučaj radi tipa ovjesa komfor mora biti izrazito narušen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda si u pravu I mqb sa polukrutom katastrofa lezi, jer octavia 2.0tdi iako dosta teza I to u nosu od oct 1.2tsi mnogo bolje lezi, makar subjektivno jer ih nisam derao do ivice, tudj auto, plus je udobnija.
Sto je sigurno do nezavisnog nazad.

Kod Tipa je volan kriminalan, dzabe dobar trap, volan ubija utisak.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, osjećaj na volanu. Neki tvrdi da dolazi sada verzija Sport. Valjda će to popraviti. Modul u 500X/Renegadeu nije isti. Već taj na Tipu bi pomogao.

 

U pravilu skuplji modeli znaju imati i drugačije opruge, amortizere. Bez da smo došli do multilinka. I već tu se u dinamici vožnje neke stvari drugačije odvijaju.
Konkretno za Tipa bi manja odstojanje od tla, ili kako vi kažete klirens, jako puno pomoglo.

Platforma od Tipa čak ima krutost tako da nije u njoj problem, nija ona ta koja ograničava da se na njoj napravi nešto bolje. Samo je isto činjenica da većina kupaca i ne traži ništa bolje.

 

Kao što sam možda rekao. Što se tiče brzine na stazi za neke obične modele tu je za neke iznenađujuće uvijek u vrhu Opel. Bilom da je riječ o Astri ili Insigniji. Doduše Astra iako ima polukrutu straga se može dobiti sa Wattsovim sponama. Insignia ima 4 spone multilink, 5 ako je AWD. Koliko znam VAG-ov MQB je sa 3 i pol spone ako ima multilink. BMW kod FWD modela je kao Giulietta na 2 i pol spone. Novi Jaguar E-Pace sa starom FWD Ford platformom 4 i pol spone kao i njihovi RWD modeli. Ovo samo dajem primjer da ni svaki multilink nije jednak. Dobar dio njih nije napredniji od onoga što su još nudile 156 i 147, odnosno sada 500X, Renegade i Compass, sa stražnjim McPhersonom. U tom slučaju je prednost jednostavnog multilinka što zauzima vertikalno daleko manje mjesta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Naprednost" sama po sebi ne mora da znaci nista, pa sta je citroen xantia imala pre xy godina sa aktivnim ogibljenjem, znam da se 147 sa naprednim ogibljenjem jedva nosi sa grande punto sport koji ima krutu gredu nazad, a imam oba, tj, grande je sada kod brata, nije sve u broju opruga i u tome koliko je sta napredno, vec i kako je to izvedeno.

 

241. Fiat Grande Punto T - Jet unknown 3:15.60 120 / 1155
258. 159 Sportwagon 1.9 JTDm unknown 3:17.03 150 / 1560

273.

Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet unknown 3:18.30 150 / 1290

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikoga ja ne trollujem, vec iznosim subjektivno vidjenje automobila. I to cenim kod ostalih pa makar bili potpuno u krivu.


Bolje je napisati eto meni se svidja mnogo vise Tipo od A6 jer sam stavio lakse decija kolica u gepek nego preneti neki test sto mogu i sam da nadjem. Pogotovu ako je taj test sponzorinsan od strane proizvodjaca.


Takodje, forum smatram odlicnim jer nije "sektaski", vec se svaki automobil i motor cene, barem kod vecine forumasa ;)

 

Ima Tipo svoje mesto koje je meni prilicno jasno gde je. I smatram da je odlican za te pare i ubija svoju konkurenciju, C-Elysse, 301 i Rapid.
Ali pricate kako je u rangu Leona, Golfa, Astre K i ostale "jace" C-klasa druzine je smesno, a i sama cena vozila to govori.

 

Nazalost, sa vozilima je vrlo cesto bas ono "koliko para, toliko muzike". Tako i ovde. Zna se gde je mesto svakom od nabrojanih vozila.

 

Znam da cu kao odogovor na ovo dobiti Q4 test, ali to, nazalost nece promeniti moje misljenje (delimicno sto je casopis i na italijanskom tako da svakako necu razumeti isti :D)

 

A za tu cuvenu polukrutu koja se pominje u svakom drugom postu: Koliko ja znam ima sasvim dobro ponasanje u krivinama i losu udobnost sto meni ni najmanje ne smeta. Da mi smeta ne bih vozio fabricki spusten auto na 18" felnama.

Kome ne smeta, neka ne hvali. Meni se svidja i zbog toga iznosim svoje misljenje.

 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

147 ima drugi problem. Platformu iz 1989. Krutost platforme se reflektira i na brzinu prolaska kroz zavoje.

Uostalom. Nekada je ETCC bio direktno baziran na produkcijskim automobilima. Koliko me sjećanje služi tamo je 156 dominirala. Zašto? Pa napredan ovjes. A trkaću automobili ionako imaju dodatne ukrute tako da su glavni problem jako jednostavno uklonili.  

1 minute ago, igor0511 said:

Nikoga ja ne trollujem, vec iznosim subjektivno vidjenje automobila. I to cenim kod ostalih pa makar bili potpuno u krivu.


Bolje je napisati eto meni se svidja mnogo vise Tipo od A6 jer sam stavio lakse decija kolica u gepek nego preneti neki test sto mogu i sam da nadjem. Pogotovu ako je taj test sponzorinsan od strane proizvodjaca.


Takodje, forum smatram odlicnim jer nije "sektaski", vec se svaki automobil i motor cene, barem kod vecine forumasa ;)

 

Ima Tipo svoje mesto koje je meni prilicno jasno gde je. I smatram da je odlican za te pare i ubija svoju konkurenciju, C-Elysse, 301 i Rapid.
Ali pricate kako je u rangu Leona, Golfa, Astre K i ostale "jace" C-klasa druzine je smesno, a i sama cena vozila to govori.

 

Nazalost, sa vozilima je vrlo cesto bas ono "koliko para, toliko muzike". Tako i ovde. Zna se gde je mesto svakom od nabrojanih vozila.

 

Znam da cu kao odogovor na ovo dobiti Q4 test, ali to, nazalost nece promeniti moje misljenje (delimicno sto je casopis i na italijanskom tako da svakako necu razumeti isti :D)

 

A za tu cuvenu polukrutu koja se pominje u svakom drugom postu: Koliko ja znam ima sasvim dobro ponasanje u krivinama i losu udobnost sto meni ni najmanje ne smeta. Da mi smeta ne bih vozio fabricki spusten auto na 18" felnama.

Kome ne smeta, neka ne hvali. Meni se svidja i zbog toga iznosim svoje misljenje.

 

Brojke nisu na talijanskom. Bar nas spase od ljigavih subjektivnih dojmova. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekom logikom se nameće da je Leon govno jeftino:


1.thumb.jpg.55a7f524382550a0f760ca9aa83416e1.jpg2.thumb.jpg.b86600e269f12f96fff736e11222a55a.jpg

 

To nisam ja rekao. To se nameće iz prethodnih postova.

Tipo je govno, a Leon 1.6 dizel na domicilnom tržištu jeftiniji. Onda mora i on biti govno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vagenovac said:

Kod Tipa je volan kriminalan, dzabe dobar trap, volan ubija utisak.

Probao sam taj volan i nikako nije kriminalan.Estetki su definitivno trebali da odrade središnji deo volana drugačije. Ni meni se to baš ne dopada. Sam obruč volana je odličan. Auto kupujem već dugo. Gledao sam Rapid , 301, i30, Elantru , 308, Mazdu 3, što novo ,što polovno. Znači 13000E + - 500. Rapid i 301 ne mogu da se porede sa Tipom HB u LOUNGE verziji . Kad stavite sva tri na jedno mesto  i uporedite , vidite , kraj! Hyundai je 1500 E skuplji. Kraj!  Polovne 308 izvozane ili havarisane za te pere. Gledao sam 3 Mazde 3 i skoro kupio, ali kad sam video koliko košta mali servis, bez servisa kočnica odmah sam odustao. Porediti Fiat Tipo sa Golfom 7 je isto besmisleno  po ceni, a i po izgledu. Jedino ako volite nešto što se nemenja? Kad stigne i kad ja stignem, slikaću i opisati auto amaterski. Ja za ovaj novac nisam našao noviji i bolji automobil. Opet je sve stvar šta ko voli i šta mu se dopada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spaad

Tipo je prije svega jeftin zbog jedne stvari, zbog jednog motora. To je 1.4 16v. Naravno star i provjeren motor. Nema ni turbo, ni GDI, ni dvomaseni zamašnjak, blok je sivi lijev. Može biti jeftin. No već na većini tržišta kada se gledaju cijene za 1.3 JTD ili 1.6 JTD to i nije baš povoljno. I opet se takve verzije kupuju. Štoviše kod karavana je 1.6 JTD jedne vrijeme bio najprodavaniji motor, ne znam kako je sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, N.N. said:

 

Nekom logikom se nameće da je Leon govno jeftino:
1.thumb.jpg.55a7f524382550a0f760ca9aa83416e1.jpg2.thumb.jpg.b86600e269f12f96fff736e11222a55a.jpg

 

To nisam ja rekao. To se nameće iz prethodnih postova. Tipo je govno, a Leon 1.6 dizel na domicilnom tržištu jeftiniji. Onda mora i on biti govno.

 

Nisam bas razumeo sta si hteo da kazes, ali ako je  tvoj stav da je Leon govno - takodje ok i cenim tvoje misljenje :)

Ja se ne vredjem oko brenda ili automobila niti bi bilo koja zrela osoba trebala da se vredja.

 

Kazem samo da vidim ogromnu razliku izmedju Leona i Tipa.

 

Da ne vidim ili da vidim da je Tipo bolji, kupio bih Tipa i ustedeo 3-4000e.  Da li sam ja u pravu - apsolutno nebitno.

Samo mi nekako ova rasprava vuce na kiselo grozdje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, igor0511 said:

 

Nisam bas razumeo sta si hteo da kazes, ali ako je  tvoj stav da je Leon govno - takodje ok i cenim tvoje misljenje :)

Ja se ne vredjem oko brenda ili automobila niti bi bilo koja zrela osoba trebala da se vredja.

 

Kazem samo da vidim ogromnu razliku izmedju Leona i Tipa.

 

Da ne vidim ili da vidim da je Tipo bolji, kupio bih Tipa i ustedeo 3-4000e.  Da li sam ja u pravu - apsolutno nebitno.

Samo mi nekako ova rasprava vuce na kiselo grozdje :)

 

3 minutes ago, N.N. said:

@spaad

Tipo je prije svega jeftin zbog jedne stvari, zbog jednog motora. To je 1.4 16v. Naravno star i provjeren motor. Nema ni turbo, ni GDI, ni dvomaseni zamašnjak, blok je sivi lijev. Može biti jeftin. No već na većini tržišta kada se gledaju cijene za 1.3 JTD ili 1.6 JTD to i nije baš povoljno. I opet se takve verzije kupuju. Štoviše kod karavana je 1.6 JTD jedne vrijeme bio najprodavaniji motor, ne znam kako je sada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spaad ne mislim na sam volan u smislu materijala, nego da se meni licno ne svidja osecaj na njemu, tj. kao da je operisan od  tockova, to je nesto sto ja cenim, a i mnogi drugi kada smo vec potegli pitanje voznih karakteristika. Ne mislim da si uzeo los auto i slazem se sa misljenjem da je bolji od rapida, 301 i slicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, bane1321 said:

mislim da bi Tipo bio zanimljiv sa 1.4 tjet motorom, jer bi kostao oko 14500e!

 

Ove godine kod nas bi trebao da se pojavi sa tJet motorom pa cemo videti cenu ali ne verujem da ce ici 2000e iznad. Moje misljenje je 1000e

 

Druga stvar, ne znam zasto spominjete krugove, trke, ponasanje na stazi i ostale

Tipo tu nema sta da trazi, ovde se cilja na udobnost i upotrebu

Za te pare udobnost je nekome dobra, nekome ne i to je to

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos

Povukao sam analogiju u cenama sa 500L. Mislim da bi I sa cenom od oko 14000e bio interesantan! Kada se pojavio, na test voznji, cura iz salona mi je najavila I 1.6 e-torq uparen sa automatskim menjacem.

 

@spaad

Kada stize sivac?:D

 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshaoct said:

Kao što Peugeot svoju jeftinu limuzinu u C segmentu ne zove ''308 sedan'', nego Peugeot 301, kao što Škoda ima Rapid, kao što Citroen nema ''C4 sedan'', nego C-Elysee, tako bi bilo dobro da je i Fiat koristio poseban naziv za svog rivala Peugeotu 301 ili Rapidu, ili C-Elysee.

Meni je potpuno opravdan takav Fiatov pristup za neki model (cena-dizajn-kvalitet), vidi se da daje rezultate u vidu cifara prodaje koje sam kacio pre neki dan (oko 123 000 komada u Evropi). I gde je Tipo na 8. mestu u klasi, sto je s obzirom na prodaju u tom segmentu u zadnjih 15-ak godina sjajan rezultat za Fiat.

Ali sam istovremeno i licno (sto naravno nista ne znaci, ali imam pravo na svoje misljenje) razocaran da je Fiat u tako bitnoj klasi ostao samo na tom pristupu. Skoda ima Rapid ali i Octaviu, Citroen C-Elysee ali i C4, Peugeot 301 ali i 308 itd. - i svi su uglavnom nebo i zemlja vec na prvi pogled... A razlika izmedju Tipa Sedan (koji je i zamisljen kao jeftiniji model) i Tipa HB je generalno (ne mislim na gepek) u par stvari koje smo nabrojali i koje i nisu nesto krucijalne. Tako da mi zajednicko ime Tipo pije vodu. Totalno mi je bio cudan i inicijalni pristup - da se vodeci model kompanije u C klasi , koji treba da se bori sa zestokom konkurencijom u Evropi, kasnije razvija iz nizbudzetnog sedana, uz sve sto to nosi. Da prave namerno neki otklon izmedju svojih brandova, ni to mi bas nesto ne igra (Giulietta je sa 30 000 komada vec zrela za zamenu, a naslednika jos uvek nema, Delta drop dead).

Sta hocu da kazem - Skoda je npr. u 2017. prodala upravo taj jeftini Rapid u 66 500 primeraka (12. mesto), a Octaviu u 227 000 komada. Nisam ljubitelj, ali recimo cela Vag grupacija u pomenutih top 10 ima 3 svoja modela (dva na prve 2 pozicije - Golf, Octavia, Leon) sa oko 855 000 prodatih vozila u Evropi. Plus svi ostali u Top 10 su zajedno na oko 1 925 000, sto pokazuje koliki je kapacitet prodaje "napucanijih" automobila u C segmentu (ne mislim na premium compact) koji uprkos navali SUV itekako drzi prodaju i minimalno varira.

Fiat se ovim modelom svesno pozicionirao iznad Rapida, 301 i C-Elysee, ali isto tako u svakom smislu ispod dugogodisnjih ozbiljnih igraca u C klasi (Golf, Octavia, Astra, Focus, 308, Megane, itd...). Iz tog razloga mi, kao ljubitelju Zabara i njihove filozofije vozila i dizajna, smeta sto se po raznoraznim casopisima i netu (slazem se, delom i orkestrirano) cesto tvrdi da je Fiat sa Tipom u rangu sa prvo pomenutom grupom ili da pokusava da takvim pristupom kopira uspeh Dacie u Evropi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Plus svi ostali u Top 10 su zajedno na oko 1 925 000, sto pokazuje koliki je kapacitet prodaje "napucanijih" automobila u C segmentu (ne mislim na premium compact) koji uprkos navali SUV itekako drzi prodaju i minimalno varira.

Jeste kapacitet prodaje, ali ne ni približno kapacitet zarade u tom segmentu. Zbog enormno povećane konkurencije (broja modela u ponudi) u poslednjih par decenija, iako ima prodaje u B i C, zarade neke velike u tom segmentu nema. Sa jedne strane moraš, kao ozbiljan proizvođač automobila, da imaš auto C i B segmenta, ali sa druge strane na njima ne možeš da zaradiš po jednom prodatom autu ni približno kao što možeš u ostalim segmentima. Nije baš, ali je skoro da imati auto u ponudi u ta dva segmenta postaje stvar moranja jer tako dobijaš zastupljenost/prepoznatljivost brenda (da bi onda lakše mogao da prodaš i modele iz drugih segmenata), ali pare zarađuješ drugde. Lakše je naravno onome ko istu platformu ''šalta'' na 5 modela jer mu ukupan volumen prodaje svih modela zajedno na toj platformi omogućava da zaradi, dok bi pojedinačno bilo upitno. 

Kad je već tako, onda je očigledno Fiat želeo da napravi auto na kojem će da zaradi, a ne da ga samo prodaje u toliko i toliko komada godišnje. Imao je prethodna dva modela (Stilo/Nuova Bravo) u C segmentu na kojima nije zaradio, teško da bi trebalo ići istom idejom dalje. 

 

Kao što reče @bane1321, gde se cenovno završava Fiat Tipo Lounge još uvek ne počinju modeli iz vrha klase po prodaji. I to pokazuje šta je Fiat gađao sa novim Tipom. Sigurno ne da kopira Daciu, ipak njen Logan ne može ni da se uporedi. Na sve to dodaš da mu je proizvodnja u Turskoj (za razliku od prethodna dva modela u C segmentu koji su se pravili u Italiji), pa je verovatno trošak proizvodnje manji nego pre, i eto dodatnog prostora da se na autu i zaradi, a ne da se samo prodaje. Sa tim u vezi, proizvodnja B segmenta na isto tako nekom mestu gde je trošak proizvodnje manji nego drugde po Fiatovim fabrikama u Evropi, bila bi dobra osnova za mogućnost zarade i u tom segmentu. :whistle::D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj novi B segment znamo gde bi svi mi voleli da se radi :) , ali to dosta zavisi od zahteva/koliko si spreman da ih ispunis/isplativosti, pa videcemo...

31 minutes ago, neshaoct said:

Jeste kapacitet prodaje, ali ne ni približno kapacitet zarade u tom segmentu.

Tacno tako, kao i vrlo lokalizovano trziste, pogotovo za hatch modele. Ali opet mislim da kao brand moras konstantno da budes u trci, a u kojoj meri tesko bas da iko od nas moze da odmeri. Mislim da je to jedan od kljucnih razloga prodajnih rezultata nekih drugih brand-ova, kao i mogucnost da zadovoljan kupac mozda sledeci put pikira nesto skuplje ili profitabilnije za proizvodjaca...

Nisam komentarisao, totalno mi je bio neozbiljan (ortodoksni marketinski :)) dopis uvoznika od pre neki dan, na temi o Tipu (30 godina tradicije, drugu godinu za redom auto u C segmentu sa najvecim rastom i sl.), koji mogu da proture nekom totalnom laiku. Jer upravo o tome pricamo, trazi se konstantost ponude, dizajna, kvaliteta...

Da ne davim, Tipo jeste lepo odmeren cena-kvalitet, solidno se prodaje, ali bi mi bilo drago da Fiat u ponudi u C klasi ima i nesto sto parira modernim liderima u klasi. Kao sto su modeli koje i licno pamtim - Ritmo, Tipo (Type 160), Bravo/Brava, Stilo, Bravo (Type 198)... Neki i jesu bili zamalo kamen oko vrata, ali su znali i da ponesu titulu automobila godine u Evropi (Tipo 160, Bravo/Brava) ili da budu u prva tri u izboru (Ritmo, Stilo).

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije sve u prodajnim brojkama. Eno Ford vjerojatno gasi Ford Mondeo/Fusion i za Sjevernu Ameriku i vrlo vjerojatno za Europu. A kombiniranoga su ga prodavali u i 400,000 primjeraka godišnje. Jednostavno pad je strmoglav, moraju davati velike popuste da bi prodali. Očito je da ne zarađuju. A taj segment je u SAD-u još velik sa preko milijun i pol primjeraka godišnje no ujedno je i najbrže padajući.

 

Tako i Fiat što se tiče B segmenta. U Italiji je bitan. No on je tamo isto dosta pao. No što je još važnije. Tamo 2005.-2007. kada je Grande Punto bio vruća roba možda ih se jako puno kupovalo sa jačim motorima. Sa vremenom sve manje. Čini mi se da je i kod njih 1.2 8v bio najprodavaniji na koncu. To za Fiat nije dobro. Njima je odabir jačih motora skoro čista zarada. Sa ovim možda završe i u minusu. A prodali bi da sada dođe novi Punto možda i njih 100,000 godišnje samo u Italiji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...