Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Tako je mene zekila sijalica tablice...te radi te ne radi. Sijalica ok, kontak deluje ok. Malo kontakt limove ispomerao i evo par godina nista..kad se upali indikator, znam da je sijalica otisla u vecna lovista :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, ostoja said:

To mu dodjen italijanski tjunap. Isteras na autoput i pun gas u 4oj (ili kojoj vec da obrtaji porastu na oko 5000 ili nesto manje). Sagori cadj i sr... sto se nakupi u motoru i izduvu. Samo pripaziti turbo da se propisno ohladi pre gasenja auta (lagana voznja nekoliko desetak minuta posle ovakvog dzibrenja).

 

Gde turbaka da gaziš na 5.000 obrtaja, to bi bilo 180-190 km/h (Fiat Tipo 1.0):cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, darkman14 said:

@nesa 169 e to zna nekad da pukne ona nit unutra sijalice pa se odvoji pa se vrati nazad i zalepi

 

Ima dve sijalice i obe su istovremeno prestale da rade i isto tako proradile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nebojsa zvezdara said:

Gde turbaka da gaziš na 5.000 obrtaja, to bi bilo 180-190 km/h (Fiat Tipo 1.0):cheers:

Zato i kazem 4om ili kojom vec brzinom (tj stepenom prenosa)...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dizele neretko poteram do u crveno (obicno 4500+ rpm), da se produvaju. Evo i na ovom zadnjem dijagnostikom vidim, od kako sam ga uzeo, da je lepo povecao intervale regeneracije, a sa slicnim prosekom brzine. 

Za benzince tek da ne pricam. Koji po prirodi vole da se vrte, turbo im samo omogucava obrtni i snagu na nizim obrtajima. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brljotina u štampariji a i posle na liniji. Kao da im je bilo mrsko da vrate neispravne nalepnice. Kod mene stoji ispravno Paraflu, na nekoliko godina starijem Tipu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jovancha

Ja ga pronađoh online, neko se setio. :D

Piše Parafull OAT formula, namenjen za Fiat 500 i Maserati Quattroporte. :thumbup:

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Posto ponovo krecemo da pravimo "kupusaru" od teme za Savete pri kupovini, sa vec prepletenim i nepreglednim, citiranim postovima o vise tehnickih pitanja...

 

1. Prica o iTPMS (indirektnom TPMS) na Tipu, prebacena je u odgovarajucu tehnicku temu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81148-fiat-nuova-tipo-kako-mu-radi-tpms/&do=findComment&comment=1706162

 

2. Prica o Uconnect problematici, prebacena je takodje u postojecu tehnicku temu o uredjaju, konkretno za Tipo:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/79540-fiat-nuova-tipo-uconnect-iskustva-unapređenja/&do=findComment&comment=1706253

 

3. Postovi vezani za predstavljanje automobila kolege, izdvojeni su u zasebnu temu u odgovarajucem podforumu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/86030-fiat-tipo-lounge-hb-16-multijet/

 

A post kolege @StalnivozacFiata je ostavljen i ovde, kao dragoceno iskustvo i saveti za kupovinu Fiat Tipa:

 

"Hteo sam da podelim iskustva sa Tipom Hatch-om nakon nekih 15k km (relativno brzo pređenih za nekih 8 meseci - vozi se, ne stoji u garaži). Možda neko razmišlja da ga kupi.

Kupio sam polovnog Tipa sa nekih 170k km na satu, 2016. godište, Lounge oprema, 1.6 multijet (120ks, bar oni kažu da je toliko). 

Generalni utisak je dobar, možda i odličan. 

Auto u ovoj opremi je spreman za sve. Oduševljenje je adaptivni tempomat koji jako lepo i tečno radi. 
Tipo izgleda prelepo u crvenoj boji iz doplate, mislim da se zove Rosso Amore, bordo, koja je svetla na suncu, tamna u senci (i Alfa koristi istu nijansu). Uz to idu fabričke 17-ke kombinacije crne i brušenog alumuminijuma odlično izgledaju. Tu je hrom paket, gde god su mogli nešto da hromiraju, to je i urađeno. Sasvim fino, spolja meni dosta bolje od nekog ranog klot Golfa 7 koji ima sličnu cenu za polovnjaka.

Što se tiče mana, pa ima ih. Plastika na vratima je loša. Čuje se jako, zvrnda, brnda od vibracija hladnog motora. Kako se motor zagreje tako i to ode. Kao i da isto zveči i neka druga plastika napred, ali ne mogu da provalim koja je. Pretpostavljam da je ovo sve izraženije kako godine idu. 
Isto, šablon reljefne plastike koja je svuda korišćena je jako gadan. Baš deluje par generacija unazad. 

Da to u enterijeru sve bude malo bolje, doprinosi veći 7 inča displej u odnosu na manji u nižim paketima opreme. Isto tako, klima je automatska, a selektori su iz Alfe. To mu je verovatno nešto najkvalitetnije što ima u enterijeru. Isto, enterijer je za nijansu bolji sa drugim materijalom na sedištima. U višim paketima, polovina sedišta je klasičan štof, a polovina je kao neka lažna alkantara. Ali lepo izgleda i ne deluje jeftino.

Meni to zvrndanje plastike i ne smeta toliko, koliko mi je ružan njen reljef. Šteta za relativno dobro osmišljen enterijer.  

Motor je gde priča ide na bolje. Povlači jako lepo iz svake brzine. Četvrtom se lako krene u obilaženje sa 65-70kmh a završi na 125kmh da se ne primeti. Obilazi on bez problema i iz pete sa 80kmh, pa i iz šest sa 95kmh. Vidi se da je obrtni momenat raskošan, zato i deluje kao da ima više od 120ks. Jednostavno ide jako lepo, svaki put prijatno iznenadi kada se pritisne gas do kraja.
Prava potrošnja kombinovane vožnje gde je 70 odsto otvoreno, 30 odsto grad je leti 5l, a zimi 5.4l. I to nije nikakvo maženje i menjanje brzina na 2.000 rpm. 

 

Od kvarova, ima sam zamenu seta kvačila i zamajca zbog dotrajale lamele. Zapravo kažu da kvačilo u ranim modelima nije baš moglo da izdrži snagu motora. 
Redovne neke zamene, kao što su komplet kočnice, redovan mali servis. Ništa vanredno osim kvačila. Sve komplet sa zamajcem staje 70k dinara, tako da i nije tako strašno. 
Razgovarao sam drugim vlasnicima, sedeo u njihovom kolima. 

Zaključak je da 1.6mjet2 pravi motor za njega, a po meni, ako se kupuje polovan isključivo najviši paket opreme. Dobije se mnogo za malo para. Auto izgleda drastično drugačije u odnosu na neku klot varijantu. 

Ako nekog interesuje nešto konkretno oko auta neka pita. Ja nisam baš imao koga da pitam, pa sam ga opet kupio."

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me da li i Tipo ima nasledjen problem kod digitalne klime kao kod Brava/Stila odnosno da mu lakse crkavaju usmerivaci/mesaci i prateci elementi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se secam, u garanciji se desavalo da crkne neki motoric, ali to je bukvalno bila fabricka greska, vrlo brzo nakon isporuke vozila kupcu vralali su se sa reklamacijom. Tu je menjana kompletna jedinica klime ( kutija sa motoricima i klapnama ispod table... ). Sporadicno se to desavalo, takodje i kod 500L dok je kod Stila/Brava standardna boljka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MiloshBg Hvala za info, znaci deluje da su ili poboljsali kvalitet komponenti ili neko drugo resenje u sklopu dali. Cisto onako informativno pitam, da ne bezim od digitalca ako ne moram, dosta mi je ovaj reso sto imam :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo i Stilo (147, 156 Libra itd.) su imali automatsku dvozonsku Marelli klimu, osim klotara. To je bilo 2001. godine -  tehnološki iskorak.

 

Novi Fiat Tipo nema dvozonsku već običnu, jednozonsku koju potpisuje Mopar (ko stvarno pravi nemam pojma). Svakako skromnije, jednostavnije i jeftinije rešenje ali svićkaju displejčići, malo tužno izgleda danas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni izgleda sasvim dobro, ali ok, to je stvar ukusa. Od srednje opreme ima automatsku klimu (dakle i moj), a osnovna ima manuelnu. Za sada nemam problema, godinu i po dana i 62 000 km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Odvalio mi je neko levi retrovizor na parkingu. Hteo bih da kupim novi ili polovan original. Kako da saznam ko je proizvođač originalnog dela, da li je to Fiat ili neki drugi i eventualno oznaku?

Ukoliko post nije za ovu temu samo recite gde i prebaciću.
Hvala

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Original samo kod uvoznika ili polovan na otpadu. Novi u oglasima, dobrano jeftiniji, su 90% kineske kopije.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, samo_da_pitam said:

Kako da saznam ko je proizvođač originalnog dela, da li je to Fiat ili neki drugi

Za Tipo su najveci deo stvari radili domaci, turski komponentasi. Logicno, s obzirom na onoliko ulaganje turske drzave u svoj model u Bursi (u saradnji sa FCA).

Konkretno retrovizore za Tipo, radila je firma "Feka Otomotiv" takodje iz Burse.

Pre neku godinu su otvorili pogon i kod nas u Cupriji koliko se secam: https://www.fekaautomotive.com/

Verovatno ces i sa donje strane svog retrovizora videti ugraviran njihov logo, naravno uz dodatni "Mopar" kao krovni.

Farovi su npr. takodje turski "Mako", takodje pod "Mopar" znackom, itd...

2 hours ago, samo_da_pitam said:

i eventualno oznaku?

Najsigurnije je da pogledas po svom VIN u ePer. Ili skini retrovizor, pa ispod pogledaj nalepnicu. Posto imas vise verzija u zavisnosti od opreme (elektro podesavanje, grejanje, elektro sklapanje), sam konektor moze biti 5-pinac, 7-pinac...

2 hours ago, samo_da_pitam said:

Ukoliko post nije za ovu temu

Za ovakva pitanja, od nastanka foruma imamo odgovarajucu temu "Gde mogu da kupim": https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41777-gde-mogu-da-kupim

Prebacicemo ili tu ili u novu temu u tehnickom Tipo podforumu (ako su vlasnici voljni da pisu detaljnije), posto je ovo tema za savete pri kupovini.

Ako je polomljen sam nosac (kako sam razumeo), licno bih uzeo polovan iz originala, pa prepakovao. Ako je ostatak dobar, posto nema nikakve slike pa da pogledamo ostecenja (onda mozes i da kupis neki jeftiniji sa ostecenjem, tipa polomljene plasticne kalote ili stakla).

Imas ovde temu sa otpadima, pogledaj zadnje strane za kontakte, probaj prvo kod snabdevenijih, tipa Maki Sabac (ima i nove delove), Pedja Indjija:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5602-fiatlanciaalfa-romeo-otpadi/

Ili, kao sto Bane reci, neki jeftini aftermarket upitnog kvaliteta.

Iz originala kod ovlascenih je verovatno ziska.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@samo_da_pitam

Original je Feka, Turska. Brend Mopar.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hvala puno svima.
Polomljena je plastika i staklo. Mehanizam funkcioniše. Na desnom sam kao uspeo da pročitam da piše "epka", ali možda je i Feka. Proveriću. Hvala puno

 

IMG-20240404-WA0001.jpgIMG-20240404-WA0003.jpg Screenshot_20240406-150759~2.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...