Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

On 7/7/2022 at 9:12 PM, Mister No said:

Znaci tacno negde mesec dana od dana kad je proizveden, pa do preuzimanja u salonu.

Ja sam čekao mesecipo, do preuzimanja.....  Od datuma proizvodnje,, svakako će stići, a onda uživancija aaaaa

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

Da, evo i ja videh, a mi stari kupci se načekasmo. Dobro, meni je stigao napokon. Kakve su sad cene? Nisam našao na tom linku.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kada sam izvezao auto iz salona čuje mi se zvuk sličan onome kad propadne ležaj točka. Međutim, to ne biva na svakoj podlozi, na nekim površinama neće. Sličan zvuk sam imao i kad sam na starom autu vozio one Kama gume. Zato sad ne znam da nije možda baš do guma. Na njemu su te Good year koje redovno stavljaju. Da li je neko imao sličan problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali kao da na prošlom autu nisam to čuo ili je možda zato što se tamo više čuo motor. 

Dobro, znači da ništa ne diram. Hvala, pratiću, pa ćemo videti. Drugih problema za sada nemam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nesa 169 provozaj malo po putu gde je bolji asfalt nego sto je po gradu. Po gradu su oranice, bulevar oslobodjenja, futoska, cara lazara... Bas je sramota u kakvom su stanju glavni bulevari i ulice po novom sadu. 

Provozaj malo tamo preko Banstola do Indjije, eto cisto da vidis da li se menja zvuk. Meni licno nije bas normalno da bude nekog hucanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to na putu mi je krenulo čim sam izašao od Stojanova. Prvo sam čuo taj zvuk, pa je onda kad sam prešao na drugu podlogu prestao i sve tako. Znači kad sam promenio saobraćajnu traku odmah je prestalo. Onda sam se vratio u desnu pa opet. U nekim ulicama se čuje, u drugim ne. Računam da je ležaj ili nešto drugo na samom autu trebalo bi uvek da se čuje. Sinoć sam išao do Futoga, isto tako, malo da, malo ne. Nisam pametan.

Inače eto posle oko 250 km, sve je normalno, nikakvih drugih problema nemam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, biće da je tako. Danas sam probao par puta kod Molove pumpe u Venizelosa, tačno prelaz dve vrste asfalta i promena zvuka.

Imao sam danas drugi doživljaj. U Kamenici me je uhvatila žestoka kiša i posle toga je kamera nazad prestala da radi. Obrisao sam je suvom krpom i proradila je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, nesa 169 said:

Kamenici me je uhvatila žestoka kiša

Kad? Do malopre sam bio u  Bockama na bazenu, ni kapi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prepodne, za Paragovo sam išao. Bio sam posle i u Bockama, namučih se kroz Jasminu, sva izrovana, a bilo je i građevinskih kamiona.

Malopre sam oprao opet kola i kameri ništa nije sad falilo. Ne znam šta joj je onda bilo. 

Prešao sam od srede do sada oko 400 km. Kaže da troši 9,4, ali dosta smo išli s klimom. Danas čak većinu puta. Mislim da bi bez toga bilo oko 8,5. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ste se ikada zapitali zasto vam kasni :stuart: ... Kakva crna Corona, poluprovodnici, problemi sa transportom i ratni sukobi.

Koliko uzivo vidim po brojnom stanju ove godine - ovde na domacem trzistu su dosli do tog nivoa da Aegeu (tj. Tipo) voze kao bicikle. Kao sto vec ranijih godina pisah - i dalje su to dominantno beli sedani (razlog zasto je model prvo startovao i u Turskoj i u toj izvedbi). A najvise je klotarica, sa tankom opremom, celicarama+ratkapnama i dominantno mali 1.3 MultiJet. Odlicna stvar za njih je sto se vidi da je dobar deo (pored privatnih vozila) i flotna prodaja. Tj. sluzbena vozila, Rent a car, itd. (svakako pohvalno, a ne kao sto su se kod nas odnosili prema nasem 500L Sumadincu).

Ako ranije pisah da se bez problema moglo naci po 2-3 Aegee u kadru, to se ove godine "malo" promenilo... Tako da su zadaci za forumsku razbibrigu sledeci:

 

1. Pronadji u kadru bar 5 belih Tipo sedana:

 

IMG_20220731_184151.thumb.jpg.5d609c1d295626472039bd50d15b86f8.jpg

 

2. Pronadji sakrivenog Tipa uljeza:

 

IMG_20220731_184310.thumb.jpg.5cab2e6a0d1e1bf35c8cca0777f6dd8f.jpg

 

Salu na stranu, kadrovi iznad su kao dobar dan. Na HB varijantu jos i moze da se naleti ali dosta redje, dok karavana maltene da nema. Cross verzija je izgleda (pored Evrope gde su zakasnili) definitivno promasaj i za domace trziste. Za 10-ak dana do sada, u ovom moru i MY21 Tipa, video sam samo 2 Crossa. U setnji, na reklami takodje videh da Cross (za razliku od ostalih trzista gde od benzinaca postoji samo 1.0 T3 100) ovde nude i sa klasicnim 1.4 FIRE 95 atmosfercem, po vrlo povoljnoj ceni.

 

Definitivno vrlo brojno i interesantno trziste, koje jos uvek koliko-toliko odoleva trenutnoj evropskoj SUV/Crossover maniji i naginje najvise sedanima. Ima svega "od Silvane do Nirvane" - od narodnih vozila do skupocenih premiuma. Definitivno dominiraju "domaci" proizvodjaci - Renault i njegovi derivati (Megane sedan, Fluence, Symbol, Stepway), Fiat (Aegea i njen prethodnik Linea, putnicki i teretni Qubo/Fiorino i Doblo), zatim Hyundai Elantra... Dok me je iznenadila gomila Toyoti i Hondi a maltene nepostojanje Vagena - totalno drugaciji mentalitet i trziste izgleda.

Dodacu jos neku fotku ako natrcim na neki interesantan i sredjen Tipo, posto ih ima gde god da se okrenes.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sam juče primetio, potencijalno dosta opasna stavka - naslon za glavu na prednjem sedištu u kombinaciji s malim zadnjim prozorom čini da nazad ukoso malo šta vidite. Veoma nezgodno pri izlasku iz kosih ulica ili recimo ako skrećete desno, a duž puta je i biciklistička staza. 

 

 

P20801-072703(1).jpg

Rešenje problema je da prednje desno sedište po mogućstvu bude više pomereno unapred, osim naravno ako imate baš dugonogog saputnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/1/2022 at 7:53 PM, Ivan said:

Dodacu jos neku fotku ako natrcim na neki interesantan i sredjen Tipo, posto ih ima gde god da se okrenes.

S obzirom da je kod njih usao vec u 8. godinu na trzistu, nema ih nesto preterano "personalizovanih".

Preko 90% ovoga sto vidjam po ulicama lici bukvalno kao jaje jajetu - em ih ima na svakom koraku, em maltene sve beli sedani koji se razlikuju uglavnom po ratkapnama i ramovima tablica.

S obzirom na brojnost i vec prilicnu vremensku prisutnost na trzistu - ne videh nekog ozbiljnijeg sredjivanja. Ali zato recimo, već na ćuning-smiling :) , itekako moze da se naleti. Pa evo par mojih "favorita", mozda neko i dobije neku ideju :D.

- nalepljen donji deo branika, sa nekim pokusajem difuzora i mrezice

- spojler na gepeku wanna be Giulia GTA, obe pomenute stvari na malom 1.3 MultiJet

- imitacija hrom lajsne, celom sirinom vrata gepeka ispod logoa

Dok su mi lepi detalji tablica bez rama i zatamnjena stakla:

 

IMG_20220731_181558.thumb.jpg.bfcac8083067feef4d6aaa24bcefd007.jpg

 

Jos jedan "fast and furious", sa sve osnovnim 1.4 motorom i ratkapnama - tamna stakla, "varijacija" spojlera na gepeku i shark antena :) :

 

IMG_20220731_184813.thumb.jpg.fec778d7a3dfa5103cba7bca21c67188.jpg

 

Na retkim HB verzijama, vidim da vole da okace imitaciju hrom lajsne na donji deo 5. vrata:

 

IMG_20220802_191203.thumb.jpg.239ca66f7b7af61414acb07bfb6b9dd6.jpg

 

U Turskoj je, za razliku od nas, dozvoljeno zatamnjivanje bocnih stakala i ispred B stuba. Zbog velikih vrucina i velikog broja suncanih dana, to je izuzetno prakticna stvar (zato ovoliko i biraju bele automobile). Tako da lepo izgledaju kada se ceo auto pritamni folijama sa nekih 65 do 85%. Evo par komada, mada ovi su vec malo previse zatamnjeni za moj ukus, poslednji je sa pritamnjenim i stopkama:

 

IMG_20220802_192955.thumb.jpg.ef5057342e897e0933739b2c01cf805c.jpg IMG_20220802_193001.thumb.jpg.4321bebe2ec93336723bbf700ae85f30.jpg IMG_20220802_194842.thumb.jpg.90dd7363abf559aebe734c1480497eb4.jpg IMG_20220802_195358.thumb.jpg.f5d3539259a6bb23231e234dfe2a3c12.jpg IMG_20220802_195420.thumb.jpg.52b8c9a5acde3ec318ab1832d8b428f5.jpg

 

Natrcah konacno i na neki Cross. Prvi bas kulturno zatamnjen, rekao bih pozadi 85%, napred 65%. Nisam zagledao kako je na onima koji stizu kod nas, ali primetio sam da su od MY21, pored ostalog, poceli da stede i na parking senzorima. Pa ih umesto standardna 4 kao ranije, stavljaju 3 (samo jedan centralni).

 

IMG_20220802_194127.thumb.jpg.70e8e96f63554574e66f249dc4b46953.jpg IMG_20220802_194149.thumb.jpg.67757d9e9878153058b27b3c3fb8b6e6.jpg IMG_20220802_184657.thumb.jpg.7ad226eee91af06c3961937e4e82718a.jpg IMG_20220802_184644.thumb.jpg.618a23c1402303dd494a225896dcd61c.jpg

 

Ranije pomenuta najcesca verzija Aegee - beli sedan, klot oprema, 16'' celicare + ratkapne, najgrdja verzija sa "grbavom" tablom, cesto nemaju cak ni mali 5'' Uconnect nego najobicniji Uconnect radio. Sa pogledom na Sredozemno more :) :

 

IMG_20220731_184938.thumb.jpg.5abfb83ddbb974cc0a78f532c385aaf6.jpg

 

I poslednja slika, koja je samo uvod za jedan poseban post koji cu napraviti vezano za istorijat Fiatovih modela koji su radjeni u fabrici Tofas u Bursi...

Izmedju dva primerka aktuelnog Aegea modela, njihov "čukundeda" - Tofas Serce, koji je jedan od prvih modela koje su Turci radili u Bursi po licenci Fiata. Konkretno Serce je bio Fiat 124, koji je krenuo pocetkom '70-ih. Prva verzija je bila Tofas 124 Murat, sa okruglim farovima. Tofas Serce je bio sledeca verzija 124-ke, sa kockastim farovima. A preko puta dve Aegee - njihov "tata" :) i prethodnik, takodje na varijaciji Small platforme - Fiat Linea, koja se i dalje prilicno vozi:

 

IMG_20220731_181345.thumb.jpg.6839ef100932d75adc1e549cd1a2c54e.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verzije Cross-a (proslogodišnje) su imale parking senzore. Ovogodišnje verzije, koje natpis Cross imaju pored retrovizora (umesto pozadi) nemaju parking senzore ni napred ni pozadi :(

Sent from my SM-A505FN using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Ponesi par natpisa Aegea za gepek. Verujem da će biti tržište i ovde, ono kao direktno sa izvora, kao CH nalepnica

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verzije Cross-a (proslogodišnje) su imale parking senzore. Ovogodišnje verzije, koje natpis Cross imaju pored retrovizora (umesto pozadi) nemaju parking senzore ni napred ni pozadi default_(.gif

Sent from my SM-A505FN using Tapatalk


Uglavnom imaju kameru ti novi Crossevi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne samo Crossevi, tako sam i ja dobio i još nekoliko koje znam na sedane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, andreja.micovic said:

@Ivan Ponesi par natpisa Aegea za gepek. Verujem da će biti tržište i ovde, ono kao direktno sa izvora, kao CH nalepnica

Javljajte sta jos treba, dok sam ovde u bazi :). Tebi sam nabrao ovaj jedan "wanna be" Giulia GTA spojler, ako pasuje i na Deltu. Ako ne, uvaljaj nekome sa Tipom sedanom, kazu da dodaje brat bratu oko 7 KS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki dio turskih tipa završio je kao flotna prodaja opštinskim, pokrajinskim, medicinskim i sl državnim službama, firmama (državnim i privatnim) te naravno taksi i rentacar. 

Vjerujem da je procentualno manji dio završio kod privatnih kupaca. Obrtnuta situacije je npr kod Megana Sedan, Corole Sedan (mada je njih manje jer više nemaju dizel motor). 

 

I da, Tofas fabrika završava karijeru sa Fiatom 2023. godine kada prestaje proizvodnja Tipa. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...