Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

52 minutes ago, knezevic76 said:

Ja čim upalim auto ugasim SS i parking senzore

Zar se parking senzori ne aktiviraju kada se ubaci u rikverc, a gase automatski kada se predje 20 km/h? Ili je neka drugacija logika?

Bar kod mene tako rade, a posto su u pitanju prednji+zadnji parking senzori, postoji i dodatno dugme na koje se mogu i rucno aktivirati/deaktivirati u svakom trenutku. Na verzijama samo sa zadnjim senzorima to dugme nije postojalo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad su aktivni, nervira me što se pri svakom zaustavljanju pale, tj na tabli mi izlazi grafika plus pište ako se malo više približimo nekome.
Kad ih ugasim na dugme, ugašeni su dok ih ne upalim, bez obzira na kontakt bravu ili na ubacivanje u rikverc, za razliku od SS koji se uvek resetuje kad se auto ugasi.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, knezevic76 said:

Kad su aktivni, nervira me što se pri svakom zaustavljanju pale, tj na tabli mi izlazi grafika plus pište ako se malo više približimo nekome.

Pa na koliko km/h onda automatika gasi prednje i zadnje senzore? Kod mene je to vec na 20 km/h, sasvim dovoljno da nema nikakvih problema ni u sporoj voznji sa vozilima ispred.

1 hour ago, knezevic76 said:

Kad ih ugasim na dugme, ugašeni su dok ih ne upalim, bez obzira na kontakt bravu ili na ubacivanje u rikverc, za razliku od SS koji se uvek resetuje kad se auto ugasi.

Zar nije pametnije da su napravili obrnuto? Da po startovanju motora S&S pamti zadnju zadatu vrednost, a da se senzori resetuju (tj. da su aktivni vec na prvom ubacivanju u rikverc). Onda ne bi morao nista da palis/gasis na dugme ;) .

Ne secam se kada sam pipnuo to dugme za parking senzore jer je sve lepo projektovano. Pale se na rikverc, gase preko 20 km/h (ne stignes ni da presaltas u 2. brzinu), resetovani su uvek nakon paljenja... Zato sam i pitao otkud gasenje parking senzora po paljenju auta, prvi put cujem da to neko radi.

Ali gov*ivi S&S moram da gasim po svakom startovanju motora :D , resenje za to je debilno isto kao i na Tipu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma i kod mene se gase na 20, al čim je ispod 20 preko celog displeja mi grafika za parkiranje, to mi baš bezveze. kad kažem na displeju, to je displej iza volana a ne na uconect tabletu.
Mislim da mogu i da ugasim grafiku, al onda gubi smisao. Na svakom semaforu grafika stoji.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čak i ako nema vozila iza tebe? Da li ti imaš i prednje ili samo zadnje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76 jel ubacuješ u rikverc na semaforu? Što @Ivan kaže kad ubacim u rikverc se pale ili na dugme. Ne razumem što bi se palili samo kad staneš na semaforu, ili bilo gde gde se zaustaviš bez da ubaciš u rikverc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino da si isao u rikverc, krenuo unapred i milis u nekoj kreni-stani koloni ispod 20 km/h. To mi je jedino logicno objasnjenje. Ali to je brzina trcanja, ne stignes ni u 2. brzinu da ubacis, a senzori su vec ugaseni. Ja to dugme za paljenje/gasenje senzora maltene da nisam ni pipnuo za 4 godine, radi sve apsolutno logicno i bez uznemiravanja. Za razliku od S&S, kao sto smo se svi slozili :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad čitam šta sam napisao po peti put i ne mogu da otkrijem koji deo vam nije jasan. Pa ću pokušati još jednom.

Senzori rade kao i kod svih drugih modela i brendova. Dakle, kad se uspori ispod 20km/h tada se aktiviraju, tj registruju prepreku i prednji i zadnji, da, imam i prednje i zadnje senzore.

Kad se uspori ispod 20km/h tada mi na instrument tabli iskače grafika za parkiranje a sklanja se , npr, brzinomer i ostalo što je na displeju.

To iskakanje grafike me iritira. Svako zaustavljanje GRAFIKA SE POJAVLJUJE!

Sad ne mogu da se setim koliko vremenski stoji.

Ta grafika može da se isključi u podešavanjima a zvuk senzora ostaje. Bez grafike mi je glupo, jer se na grafici vidi udaljenost od prepreke za svaki senzor posebno. Naravno, i zvuk dolazi sa onih zvučnika gde je registrovana prepreka.

Kad isključim parking senzore na dugme, više se ne pale nikako, šta god radio u autu, išao u rikverc itd.

Kad su isključeni na dugme, tako ostaje sve dok ih opet ne aktiviran ručno, ostaju ugašeni i nakon gašenja i paljenja motora.

Tako da ih palim samo kad vidim da mi je negde tesno da parkiram.

 

Isto mi je bilo i na BMWu, čim se uspori, senzori su aktivni. I tamo sam gasio isto.

 

Stojim na semaforu, pešak ili biciklista se provlači između mene i drugog auta, krene pištanje senzora.

 

Eto, mislim da sam sad pojasnio u detalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda nije ni cudo sto pitamo za pojasnjenje :D ... Cisto drugarski caskamo (da ne bude pogresno shvaceno) - zar nije logicnije da se parking senzori pale na ubacivanje u rikverc? Tada ti jedino i trebaju u 99.5% slucajeva. U onih 0.5% ako negde bas ne mozes da ocenis napred u provlacenju, upalices na dugme. Mislim, prednji parking senzori su, bar za mene, ionako totalna glupost na nasim malim Compactima. Pricam upravo iz iskustva, jer ih gledam svaki dan - to mi je vise za one koji drze sediste u najvisem polozaju i trude se da vide prednji kraj haube :) ... Da ne pricam sto bespotrebno piste punim zvukom (zadnji nivo upozorenja) na 30 cm od prepreke i samo bespotrebno "paniče". A imas jos ohoho fore ako je u pitanju provlacenje (to je ukupno cak 60 cm ili TRECINA sirine auta, ako gledamo npr. prednje bocne senzore).

Ovako, da se senzori pale automatski ispod neke brzine, mi je resenje van mog shvatanja materije :) (da ne kazem nesto drugo). Onda te potpuno razumem, na sta sa tim lici voznja po gradu i guzvi, sigurno da izludis. Umesto da se sistem maltene ne primecuje (kada bi se palio ubacivanjem u rikverc), ispada da non-stop smara sa onim sto je realno nepotrebno, a moras da ga gasis i palis rucno kada ti zatreba. A valjda mu je i ime parking senzor :) i u skladu sa tim bi primarno i trebao da se aktivira i sluzi. Bar moje skromno misljenje.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Ivan said:

...zar nije logicnije da se parking senzori pale na ubacivanje u rikverc? Tada ti jedino i trebaju u 99.5% slucajeva.

Jeste, al' ovi današnji parking senzori nisu više samo parking senzori :D i zato ono što je nekada bilo logično više nije.

Zato se danas prednji i zadnji senzori automatski aktiviraju kada se vozilo ubaci u bilo koju brzinu kretanja napred pri brzini jednakoj ili većoj od 10 km/h, ili kada se ubaci u rikverc. Senzori se automatski privremeno deaktiviraju kod vozila koje miruje ako je u P režimu. Ako miruje i u D je režimu radiće i dalje.

 

BSM (Blind Spot Monitoring) koristi zadnje parking senzore, odnosno ona dva spoljna koja su i radarska.

Zona registrovanja sistema pokriva otprilike jednu traku sa obe strane vozila (oko 3 metra). Ova zona počinje od spoljnog retrovizora i produžava se 6 metara u pravcu zadnjeg dela vozila. Kada su senzori aktivni sistem prati zone registrovanja na oba kraja vozila, i obaveštava vozača o eventualnom prisustvu vozila u tim zonama.

Sistem tada ne registruje prisustvo predmeta koji nisu u pokretu. Sistem ne obaveštava vozača kada se u blizini nalaze vozila koja dolaze iz suprotnog pravca u susednim trakama. 

Kada se za vozilo priključi prikolica, ovaj sistem se automatski deaktivira. Kako bi sistem radio pravilno, zona zadnjeg branika na kojem su smešteni radarski senzori, ne sme da na sebi ima snega, leda ili prljavštinu sa asfalta. Sistem otkriva vozila koja se približavaju zadnjem delu vozila sa obe strane i ulaze u zonu zadnjeg registrovanja sa razlikom u brzini u odnosu na sopstveno vozilo koja je manja od približno 40 km/h.

 

RCP (Rear Cross Path detection) takođe koristi parking senzore.

Ova funkcija pomaže vozaču prilikom kretanja u rikverc u uslovima slabe vidljivosti.

Funkcija RCP kontroliše zadnje zone registrovanja sa obe strane vozila, da bi otkrio predmete koji se kreću ka vozilu ukupnom minimalnom brzinom između 1 km/h i 3 km/h, i predmete koji se kreću maksimalnom brzinom od oko 35 km/h, kao što je obično slučaj na parkinzima.

 

ABSA (Active Blind Spot Assist) koristi parking senzore.

To je pomoćni sistem za vožnju koji može da izbegava/ograničava bočne sudare sa vozilima koja dolaze iz susednih traka menjanjem putanje vozila sa ciljem da ga zadrži unutar detektovane trake. Tokom vožnje sistem nadzire zonu detektovanja u tri razlilčite situacije:

  • u slučaju preticanja od nekog vozila
  • kada se pretiče vozilo
  • kada se neko vozilo približava sa strane

Upozorenje može da bude vizuelno, zvučno, vibriranje volana, i na kraju i okretanje volana (auto će odustati od automatskog okretanja volana ako vozač primeni malo veću silu na volanu). Vizuelna signalizacija, zvučna signalizacija i upozorenja pomoću vibracija raspoloživi su pri brzinama vozila između 10 km/h i 180 km/h.

 

Ovo sve je samo deo teksta (veći deo je citat, manji deo sam prepričao) o tim sistemima iz vlasničke knjižice za Giuliu.

Sigurno na istu/sličnu foru radi i kod drugih modela. Vlasnička knjižica za Tipo je OVDE.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš nezgodno rešeno 

Mada u principu imaš sve podatke brzinu, obrtaje ... Ali štrči i smeta, kapiram, a bez potrebe jer ni ispred ni iza tebe nema nikoga!

 

 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, neshaoct said:

Jeste, al' ovi današnji parking senzori nisu više samo parking senzori :D i zato ono što je nekada bilo logično više nije.

Sve je to lepo, nisam nikakav Statler i Waldorf iz Mapetovaca, koji gundjaju sa terase :D . Apsolutno se slazem da dobar deo implementiranih sistema doprinosi bezbednosti i podrzavam smer razvoja u tu svrhu bezrezervno. Samo ne mora da znaci da je sve sto je novo, po default i dobro. Licno mislim da se sa gomilom elektronike, cesto i nepotrebne, ljudi neretko zaglupljuju i lisavaju nekih svojih osnovnih motorickih sposobnosti, brzog razmisljanja, reakcije... Ista ume itekako da zabrlja, da zbuni coveka, skrene mu paznju sljastenjem, viskom nepotrebnih informacija, ekrana, nedostatkom taktilnih komandi i sl... Na savremenu auto industriju gledam slicno kao i na aktuelnu tehniku mobilnih telefona, kao i na svoju IT bransu, itd. - sto sarenije da impresionira, sto skuplje a da gomilu stvari neces koristiti, masovna produkcija za potrosacko drustvo i nametanje sto brze zamene i nove kupovine... Cesto zanemarujuci sustinu i praveci ljude zombijima. Ali to je vec neka druga tema.

 

Konkretno oko parking senzora oko koje je i pocela prica, mislim da kod vecine nas sluze za istu stvar. I iznad, moj komentar za "arhaicnu" verziju sa buzzerima napred/pozadi, prikazom na ekrancicu, auto aktiviranjem ubacivanjem rikverc i gasenjem preko 20 km/h (uz dodatno dugme za aktivaciju po potrebi) je ovakav:

21 hours ago, Ivan said:

Ja to dugme za paljenje/gasenje senzora maltene da nisam ni pipnuo za 4 godine, radi sve apsolutno logicno i bez uznemiravanja.

 

A postovani kolega za noviju verziju iste stvari kaze ovo:

On 3/15/2022 at 11:04 PM, knezevic76 said:

Ja čim upalim auto ugasim SS i parking senzore i lajn asistent

On 3/16/2022 at 12:19 AM, knezevic76 said:

Kad su aktivni, nervira me što se pri svakom zaustavljanju pale, tj na tabli mi izlazi grafika plus pište ako se malo više približimo nekome.

17 hours ago, knezevic76 said:

To iskakanje grafike me iritira. Svako zaustavljanje GRAFIKA SE POJAVLJUJE!

Kad isključim parking senzore na dugme, više se ne pale nikako, šta god radio u autu, išao u rikverc itd.

Kad su isključeni na dugme, tako ostaje sve dok ih opet ne aktiviran ručno

Sta je kome logicnije i bolje, to je vec na svakome od nas da odluci, cisto drugarski caskamo na tu temu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda kontam što su ostavili analogne cajgere za one ispod Lonunge opreme.

Zamisli, kupiš ga jedva za 13 soma sa solidno opreme, čekaš ga godinu dana ko Georginu, najzad stigne i upiškiš se od sreće kad sedneš u novog Tipišu a onda na drugom semaforu u guži pizdiš kao kolega knežević i bogoradaš na sva zvona "J****o ti "!#!!"#! žabarsku, platih te znojem i još mi ovo G*******o iskače po sred prozora svaki put kad krećem, plakyyyyyy" :D 

 

Pa ne bi ga više niko kupio :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, dobro, nećemo baš toliko da dramimo, grafika može da isključi, jačina pištanja senzora može da se podesi...mojoj gospođi ne smeta ta grafika što iskače.
Inače SS isključujem kad sam po gradu, u ostalim slučajevima ne.
Lajn asistent se u gradu retko aktivira, mislim da je preko 50km/h, a i jačinu asistencije, tj vibracije volana mogu podesiti. Npr, nikad ga ne gasim na AP i kad idem iz treće smene, dešavalo se da zadremam i od tad je stalno uključen nakon treće i kad je duže putovanje u pitanju, ipak igra značajnu ulogu što se bezbednosti tiče.
Najviše mi smeta na magistrali, ne možeš da izviriš bez migavca, on se odmah javlja i ispravlja čim se priđe isprekidanoj liniji.
Tako da, od viška glava ne boli. Ozbiljan bi problem bio da se ništa od toga ne može podešavati ili isključivati
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

Najviše mi smeta na magistrali, ne možeš da izviriš bez migavca, on se odmah javlja i ispravlja čim se priđe isprekidanoj liniji.

Da jos i to imam, bilo bi takodje non stop iskljuceno, kao kod tebe. Pogotovo na magistrali, posto sam tu ionako najmanje u svojoj traci :D .

 

16 hours ago, knezevic76 said:

@Ivan bogami, na Tipo Cross varijanti, prednji senzori su itekako potrebni, mislim kad bih spustio sedište na pod da tek tada ne bi mogao uopšte bez prednjih senzora.

Da ga je*em, ja vec dve i po decenije vozim na "osecaj" prostora. U svakom autu (privatno, sluzbeno) mi je sediste na podu i zavaljeno, tako da najvise sto vidim je donji deo soferke i eventualno brisaci :) . Prednji senzori su mi bas visak i kada sam kupovao mislim se koji ce mi... Ali zadnji senzori (ili kamera) su druga prica. Oni vec dosta znace, da su automobili kockasti kao ranije OK. Ali pogotovo moderna hatch vozila imaju visoke linije bokova, male prozore, ogromne C stubove...

Vozim i ovo, uzivo je jos gore nego na slici, metar i po u osnovi C stuba. Ono kad ti je svejedno da li su zadnji nasloni za glavu podignuti ili ne :lol: :

 

IMG_20211213_125320_resized_20220316_113437258.thumb.jpg.b540e4138db5559815db0051c8dd6faa.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, knezevic76 said:

Evo onoga o čemu sam pričao. Konkretno je slikano u momentu kad nigde nikog oko mene, zaustavio sam se i krenuo u prvoj.

 

senz01.jpg

Jesi li proverio u vlasničkom uputstvu za Tipo Cross šta su napisali za ovo?

Pominjem to jer kod Giulie radi drugačije, tj. izbacuje se grafika samo ako naiđe neka prepreka (auto stoji u D režimu, ili je u kretanju). Međutim, i kod Giulie kada senzor ima problem u radu prijavljuje ovako kao kod tebe...npr. još neposredno pre isporuke auta morao je ram prednje tablice da se dodatno podešava jer je jedan od prednjih senzora povremeno hvatao ivicu rama i zato trigerovao grafiku i zvučno upozorenje iako nije bilo prepreke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasničko uputstvo za isključivo model Tipo Cross ne postoji kao što se ni ne pominje 1.0 motor u njemu. Dobio sam klasično koje ide uz ostale Tipo modele, kapiram da je 90% stvari isto kao i kod klasičnog Tipa. Možda sad posle godinu dana proizvodnje postoji, ja kad sam dobio auto, nije ga bilo. Jbg, možda zbog uštede .

Što se senzora tiče, nemam pištanja ako nema prepreke, nemam grešku koja se ispisuje kad je neki problem sa senzorima.
Jednostavno mislim , pošto je ovo prvi model sa ovakvom tablom, da su napravili propust što nisu stavili da se grafika pojavi samo ako se registruje prepreka.

Što se prednjih senzora tiče, u Beogradu su pod moranje, pogotovo što je parkiranje u milimetar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako misliš na parking senzore, ne pojavljuje se kad se isključe senzori, pisao sam već, čak mogu i da isključim grafiku a senzori da pište preko svučnika.

Evo kako izgleda kad se skine keramički premaz sa stakla u delu gde rade brisači. Sad bi trebao da odem da se taj deo doradi, ali neću. Nisam trebao ni prvi put da radim šoferku keramikom, al ajde.
Ovo se vidi samo kad je vlažna, mokra šoferka.

 

soferka tipo 01.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...