Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Razumem sve, meni je lakše jer imam auto koji sasvim uredno radi tako da nisam toliko napet kao što bih bio da sam bez auta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma imam i ja auto, ali želim da završim tu priču.

Svoj auto sam prodao i overio ugovor, ali novac dobijam tek kad ga predam čoveku u državinu. 

On me ne požuruje, ali postoji izvesna nelagoda... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

niko ne dobija auto po onom što su obećali osim onih koji su naručili  korejce,korejci nakupovali čipove i teraju…

Komšinica čekala skoro godinu dana na polo,a ženina drugarica fabiu čeka već deseti mesec…. ali zato kia stonik stigla na vreme kod kod komše u dvorište

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/19/2021 at 2:23 PM, Elra said:

GDP mi nije neko mjerilo. Eto GDP Turske je veći od Irske, a ne znam ko bi izabrao Tursku za život umjesto Irske. Italija tone zadnjih 15ak godina. Kad smo već kod automobila, dovoljno je da vidimo npr održavanje vozila u Italiji ili eto Austriji npr. Primijetio sam da Talijani sve više kupuju low cost gume umjesto poznatih proizvođača (najbolje se vidi kod uvezenih automobila a i kod ITA turista)...

Evo Nijemci počeli masovno kupovati all season gume, često i kineske, pa ja evo ne govorim da su siromašno tržište.

 

Što se tiče Tipa, a to je tema, njemu prodaja ide odlično i još uvijek dosta muku muče ili su na rubu proizvodnih kapaciteta. Ne znam tko je rekao, je li @horvat ili @neshaoct. Da se Tipo dosta čeka. Kažem nije čudno jer ubijaju sa prodajom limuzinske izvedbe, prije svega Turska. Njima je bitno da u ukupnom zbroju prodaja Tipa ne šteka, a bome ne šteka.

 

No sa vremenom sam pročitao različite komentare. Recimo da je Tipo rang Dacie. No različitih komentara će biti. Nije to neka novost.

 

Edited by Ivan
Recnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se zna kada se Tipo ugasi 2024. da li će dobiti nasljednika ili Fiat ostaje na A i B segmentu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo već kod Nikom-e, danas videh jedan Tipo limuzinu u full opremi i pitah čoveka za volanom kada ga je dobio. Kaže da je pazario u februaru i da mu je devojka diler iz Nikoma greškom prodala model koji je bio sajamski - promo i koji nikako nije smela da proda. Čovek je registrovao auto ali do dana današnjeg nije dobio servisnu knjižicu niti kodove potrebne za aktivniranje nekih opcija. Ja mu rekoh da mu nisu dali greškom auto do dana današnjeg bi čekao isporuku.

Posle na ulici videh još jednu Tipo novu  limuzinu u slabijoj opremi -registrovana kao službeno vojno vozilo.

Pitah ga za potrošnju ulja i kaže da je popio na prvih 1000 km oko 500ml. Ali kaže da je sada ta potrošnja prestala i da je sledećih 6000 km prešao bez utroška ulja.

Edited by Malmsteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigle danas u našu opštinsku upravu 3 Tipo limuzine... jedna crna i dve bele...po malenim točcima rekao BiH slabije opremljeni modeli(a možda im stavili zimske točkove sa Punta Evo koje su do sada drdali)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, Malmsteen said:

Kad smo već kod Nikom-e

Nikom KG kad sam svraćao nema ni jedan izložen restyle Tipo, samo onaj testni Cross i to je to... šta onda reći kad salon nema izložen

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, djole81ar said:

Nikom KG kad sam svraćao nema ni jedan izložen restyle Tipo, samo onaj testni Cross i to je to... šta onda reći kad salon nema izložen

E pa to bi i trebalo da je tako jer su napomenuli ljudima koji čekaju vozila da su odustali od porudžbina za salonska vozila kako bi što više kupaca dobilo automobile...

Zato nema restyle modela u salonu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, neshtry said:

Stigle danas u našu opštinsku upravu 3 Tipo limuzine... jedna crna i dve bele...po malenim točcima rekao BiH slabije opremljeni modeli (a možda im stavili zimske točkove sa Punta Evo koje su do sada drdali)

Kako si mislio da opelovske tockove sa CB 56.6 i PCD 4x100, montiraju na CB 58.1 i PCD 5x98 ;) ?

Jedino ako Uprava nije angazovala strugara - da im svima razbusi vece centralne rupe, napravi konvertere sa 4x100 na 5x98 i nabaci plivajuce srafove :stuart: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/22/2021 at 5:06 PM, Ivan said:
Kako si mislio da opelovske tockove sa CB 56.6 i PCD 4x100, montiraju na CB 58.1 i PCD 5x98  ?
Jedino ako Uprava nije angazovala strugara - da im svima razbusi vece centralne rupe, napravi konvertere sa 4x100 na 5x98 i nabaci plivajuce srafove :stuart: .

Lupam bre
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekoliko ličnih razmišljanja o "famoznom" 1.4 baznom motoru. Često se kaže da motor voli da se "vrti" u višim obrtajima ali da li je baš sve tako? Mislim da motor treba da je pretežno u režimu do 4000 o/min a da se u režim 4-6000 o/min ipak ulazi povremeno i po mogućstvu kratko. Naime ovo nije Lamperdijev TwinCam ili SOHC motor sa superkvadratnimim klipovima i višom srednjom brzinom klipa. Ti motori dokazano se vrte u višim režimima kao od šale. Poznata je priča da su prototipovi oba motora ispitani do 8000 o/min bez lomova. Eh, a FIRE motor je motor sa klipom dugog hoda, znatno sporiji klip od dva prethodna motora i sa svim ograničenjima što to nosi. Daleko od toga da ne može da se okrene kada treba ali po meni ipak bolje ne preterivati.

Potrošnja ulja, pojava o kojoj je dosta pisano, gde bi tu bio mogući uzrok? FIAT deklariše fabrička odstupanja stepena kompresije +/- 0,2 kod novih motora. Tako u teoriji mogu se jedan pored drugog naći dva ista auta ali sa različitim stepenom kompresije, jedan 11,2 a drugi 10,8. E ovaj drugi koji malo više "duva" fabrički je kandidat za onu famoznu deklarisanu potrošnju ulja od 0,4 l/1000 km dok sve ono što se bliži drugom kraju opsega gde motori bolje "dihtuju" su kandidati za nižu potrošnju ulja. Nek prosek kod mene je oko 1,8 do 0,2 l/1000 km za sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji ručni mjenjač ide u Tipa 1.6 Multijet karavan, 01/2017 godište? ZFA35600006E38249

M32 ili neka FPT varijanta?

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

FPT-ov C635.
M32 Opelas (Fiatova oznaka C544) je zbog "sjajnog" iskustva (pre svega crkavanja lezajeva visih brzina zbog greske u konstrukciji i losih upotrebljenih materijala, poznat i kao "Chocolate Bearings") izbacen jos od vremena restyle Brava. Tj. poklopilo se sa pocetkom ugradjivanja novog FPT menjaca u restyle Bravo i Giuliettu, znaci negde od 2010. godine.

Mada ni na Nuova Bravu nije isao na 1.6 MultiJet, vec samo na T-Jet benzince, a i to pre restyle.

Sto se dizelasa generalno tice, M32 je isao uglavnom u modele koji su nazalost radjeni u saradnji sa GM-om (Grande, Croma, 159)... Kazem, nazalost, jer je u toj saradnji Fiat sa svojim modelima polovinom te decenije izvukao deblji kraj - teske platforme, losi menjaci, problematicna zadnja vesanja, dok je GM dobio MultiJet motore.

 

FPT C635 je krenuo od 2010. kao potpuno novi menjac, sa deklarisanim torque od 350 Njutna, zbog cega od tada postaje "univerzalac" i ide na gomilu turbaka - i dizelskih i benzinskih. Proveren menjac, koji je i 1.6 MultiJet Tipo samo nasledio.

Sto se Tipa MY15 tice, generalno su isli sa takodje FPT-ovim menjacima. 1.4 atmosferac sa C514.6 (deklarisan na 147 Nm), 1.4 turbo sa pomenutim C635 (350 Nm), a 1.3 MultiJet sa FPT C510.5 (petobrzinac deklarisan na 206 Nm).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narode ima li neko nove informacije o pristizanju vozila? Poslednja informacija je da će moje vozilo biti proizvedeno od 2-6 nedelje u 2022 god.  Vozilo sam poručio 29.07.2021. God......... Da li je neko dobio skoro auto i da li je zadovoljan? 

Ajde pišite..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima na temi o predstavljanjima jedan je valjda dobio. Meni pre neki dan rekoše da će moj biti napravljen u martu. Poručio sam tu negde kad i ti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u salonu uzeo auto u pristizanju bas zbog toga da ga ne bi cekao. Da sam ga konfigurisao verovatno bi mu dodao jos nesto (vecu multimediju sigurno kao i parking kameru). 

Edited by stefank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno je stanka sa novim vozilima. Neki su dobili informaciju da će im vozila biti proizvedena početkom januara ali za sada nema vesti o njima. A neki smo dobili datum proizvodnje u martu.

I dalje ostaje isto - svaki datum proizvodnje je proizvoljan i ne pruža maltene nikakvu informaciju jer je do sada Fiat  svaki najavljeni rok uvek prekoračivao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci nista novo, kako kod Fiata, tako i kod drugih... Mozda azijati tu prednjace sa vozilima ali i to ne verujem da je velika razlika u cekanju. 

Izgleda vozilo sa lagera najbolja opcija..

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...