Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Meni je dosta toga novo, ali informacija da se Tipo kao model 'gasi' 2024 i još bolje da je trebalo da se ugasi 2022 mi je strašna. Pa ja ga još uvek nisam ni prihvatio kao nov model, ne viđam ga dovoljno a svaki koji vidim mi je top nov auto a oni bi da ga gase   :huh:

 

Baš sam Koštunica...

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, neshaoct said:

Miliste da nije moguć scenario da svoj život završe Tipo sedan i hatchback, a nastave Tipo Cross i karavan Cross?

Naravno da je moguce, posto u zadnje vreme rade upravo ono sto je najlakse, eksploatisuci stare modele do besvesti. Ali licno mislim da bi time, u konkretno ovom slucaju, samo sami sebi pucali u kolena. Na najvecem trzistu u Turskoj koje guta sedane, takvi modeli nece biti trazeni, prilicno sam siguran. Dok u Evropi prodaja modela polako ali sigurno zamire i bice potrebna odgovarajuca, moderna zamena (izuzetno prakticne karavane i MPV "pobise" Crossoveri). U tom identicnom "wanna be Compact" pristupu, uskocila je i konkurencija sa par modela vecih dimenzija na manjim platformama (Skoda, Dacia)... Tako da i ja jedva cekam da vidim sta ce smisliti kao sledeci korak u tom segmentu. Bilo je raznoraznih prica, od prekida proizvodnje u Tofasu, do cak novog C-crossovera, videcemo kako ce to ici sa Stellantisom.

1 hour ago, djole81ar said:

Šteta što cross i izmene iz restyle-a nisu došle ranije  pre sadašnje krize verujem da bi se videli rezultati u prodaji

Prvobitni plan je bio da model zavrsi zivotni ciklus iduce godine. A bar neki facelift ili restyle obicno dodje posle 3, max 4 godine. Znaci ocekivano bi bilo upravo ovako kao sto i ti pominjes, 2018-2019 (predstavljen je polovinom 2015. na sajmu u Istanbulu). Tada bi sigurno imalo mnogo vise efekta na prodaju u Evropi, apsolutno se slazem. Mada je njima Turska primarno trziste, a to je totalno druga logika i potrebe. U sta sam se i licno uverio pricajuci sa domacinima i sagledavajuci stanje na njihovim ulicama.

Ne bi me cak zacudilo da su pokusali da se nekako provuku i bez restyle (sa minimalnim facelift i izmenama). Pa kada su Turci produzili proizvodnju na jos 2 godine, onda je vec moralo - jer je model uveliko kaskao sa tehnologijama (nije bilo LED farova, digitalne table, sistema aktivne pomoci, vece dijagonale multimedije, modernih malih turbo-benzinaca, itd...). I onda si kao rezultat dobio restyle "ni tamo ni ovamo", posle skoro 6 godina. Taman toliko da je ulozeno, a da nema nekog preteranog efekta na prodaju, sto se i vidi nazalost. Jer model neminovno stari i automatski je manje trazen bez obzira na izmene, a konkurencija konstantno stancuje nove.

Ne znam, upravo iznad rekoh da im je politika modela za Evropu totalno cudna zadnjih 15 godina (jer su se orijentisali na globalnije stvari). Nazalost, postali su sampioni u zastarelosti ponude, nepracenju modernih tokova, razvlacenju i faceliftingu istih modela do u nedogled, itd. Fiat, koliko znam, i dan danas ima samo jedan jedini pravi Crossover - 500X i to predstavljen 2014. (koga je prodavao u 60-90k komada zadnjih godina). Dok su u medjuvremenu B i C crossoveri ubedljivo preuzeli primat u prodaji, a sa trona je posle vise decenija dominacije "zglajznuo" upravo klasicni Compact. Ono za sta im skidam kapu je mali 500 - neverovatno dobro "uboden" lifestyle autic, koji drzi konstantnu prodaju i do 190k jos od 2008., ubedljivo najprodavaniji model van maticnog trzista Italije, itd...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Ivan said:

Ali licno mislim da bi time, u konkretno ovom slucaju, samo sami sebi pucali u kolena. Na najvecem trzistu u Turskoj koje guta sedane, takvi modeli nece biti trazeni, prilicno sam siguran.

Ne, ne...zaboravi Tursku, to sa ukidanjem sedana ne važi za Tursku, ona je svet za sebe. Sedan će ostati za Tursku doklegod se prodaju.

Seti se ranije npr. Tempra...pravila se u Turskoj godinama nakon što je prestala da se pravi u Italiji i nakon što su izbačeni na tržište naslednici u vidu Bravo/Brava/Marea.

Dakle, mogući scenario je Tipo sedan za Tursku, a Tipo Cross i karavan Cross za Tursku i Evropu. :thumbup: 

 

21 minutes ago, Ivan said:

Dok su u medjuvremenu B i C crossoveri ubedljivo preuzeli primat u prodaji, a sa trona je posle vise decenija dominacije "zglajznuo" upravo klasicni Compact.

I upravo na tom talasu Fiat želi da ''jaše'' sa Tipom Cross i karavanom Cross. Za nikakve pare (ulaganje) dobija dva modela koji svojim karakteristikama svakako nisu na vrhu ponude tih segmenata, već predstavljaju jeftinije ponude (kao što je i Tipo sedan i HB takvu ulogu imao). Hoće svi da kupe B i C SUV i Crossovere, ali neće svi da daju po 25k-30k evra za njih...i etu tu prostora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je tacno, pa koliko dugo su u Tofasu stancovali i Lineu (koja je, po mojim merilima, direktan prethodnik Tipa i ima je jos uvek poprilicno na ulicama). Bas specificno trziste, interesantno je i popricati sa ljudima tamo - kako drugacije i prilicno prakticno razmisljaju.

Ali i sto se Evrope tice - opet sam ubedjen da ce u klasi jednostavno morati da smisle jos nesto osim toga. Jedino ako ne planiraju da se pod Stellantisom grupacijski "pokriju" sa modelima ili tehnologijom drugih proizvodjaca. Ovako mi ne deluje da ima previse smisla i da ce imati iole ozbiljnije prodajne rezultate :unsure: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo što govorite o potražnji sedan verzija automobila u Turskoj može delimično da objasni zašto mi koji smo naručili sedane čekamo proleće sledeće godine da ih proizvedu. Orijentisani su da prvo zadovolje potrebe svog tržišta u Turskoj pa tek onda potrebe izvoza. HB verzije ih ne interesuju pa smo imali već seriju od stotinak vozila koja su isporučena u Srbiji.

Kao kupac novog automobila kojeg interesuju isključivo sedan verzije ne vidim neku alternativnu Tipu. Naravno ovde govorim o najnižem cenovnom nivou koji je prosečnom srbinu dostupan sa prosečnom srpskom platom. Sedan modeli ostalih proizvođača su cenovno odavno prešli u opseg od 15000 evra naviše. Nema više Renault Fluence-a mada je i ranije bio viši cenovni rang. Nema više u ponudi Citroen C-ellise, Nema više Škode Rapid - koja je takođe u startu bila viši cenovni rang.  Peugeot 301 je isto prešao u viši cenovni rang. Jedino Daciu Logan bi mogli da svrstamo u isti cenovni rang ali mislim da je oprema lošija nego kod Tipa.

Mazde, hyundaije, honde i toyote neću ni da pominjem jer oni su cenovni i tehnički rang za sebe. Takođe tu ne svrstavam ni audije, VW , BMW i škode - za njih prosečan srbin jednostavno nema novca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo Cross i SW Cross nemaju šta da traže nakon 2024. ni na siromašnim EU tržištima kakvo je ITA, GRE, RUM... bez modernizacije dizajna, enterijera, pogonske grupe. Koliko znam FCA za Tipo ne nudi automatik trenutno? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam bas da li se ITA klasifikuje kao siromasno, al ajd :D Mislim da se ni Madjarska ne klasifikuje tako, a kamoli Italija, mada ajd nisam siguran, ispravite me ako gresim? BDP Italije je veci nego Rusije npr koja distribuira gas i naftu i ima ~2 puta toliko stanovnika :) 

 

Malo je apsurdna citava ova situacija sa rezultatima prodaje, jer s jedne strane tu neka kuknjava, ne ide, slabe brojke, s druge strane imamo zivih primera koji su na velikom cekanju za svoje primerke. Mislim da treba malo promeniti percepciju o tome, brojke koje su bile profitabilne pre ~10 (da ne kazem i vise) godina, i brojke koje su danas profitabilne, definitivno nisu iste... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, horvat said:

ne znam bas da li se ITA klasifikuje kao siromasno, al ajd :D Mislim da se ni Madjarska ne klasifikuje tako, a kamoli Italija, mada ajd nisam siguran, ispravite me ako gresim? BDP Italije je veci nego Rusije npr koja distribuira gas i naftu i ima ~2 puta toliko stanovnika :) 

 

Malo je apsurdna citava ova situacija sa rezultatima prodaje, jer s jedne strane tu neka kuknjava, ne ide, slabe brojke, s druge strane imamo zivih primera koji su na velikom cekanju za svoje primerke. Mislim da treba malo promeniti percepciju o tome, brojke koje su bile profitabilne pre ~10 (da ne kazem i vise) godina, i brojke koje su danas profitabilne, definitivno nisu iste... 

Quote

https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/bmw-pronasao-krivca-zbog-siromasnih-europskih-zemalja-osudeni-smo-na-benzin-i-dizel-15121525 

Bilo je i na autoblog.rs 

 

Italija je odavno u kanalu i ne prati razvojne trendove koje postavljaju GER, FRA, Beneluks, Skandinavija. 

Pogledajmo najprodavanije automobila u Italiji. Sve je to low cost A do C segment. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se oslanjas na novinarske 'klik-bejt' clanke, onda naravno nemam puno sta da dodam i komentarisem :D 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_GDP_(nominal)

 

 

image.png

 

4. najvecu ekonomiju u Evropi si klasifikovao kao 'siromasnu' :lol:

Edited by horvat
dodatak screenshota

Share this post


Link to post
Share on other sites

GDP mi nije neko mjerilo. Eto GDP Turske je veći od Irske, a ne znam ko bi izabrao Tursku za život umjesto Irske. Italija tone zadnjih 15ak godina. Kad smo već kod automobila, dovoljno je da vidimo npr održavanje vozila u Italiji ili eto Austriji npr. Primijetio sam da Talijani sve više kupuju low cost gume umjesto poznatih proizvođača (najbolje se vidi kod uvezenih automobila a i kod ITA turista)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam tačno šta je, ali mi GDP nije mjerilo.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italija je uglavnom uvek bila ekonomski najslabija u Zapadnoj Evropi, decenijama unazad...

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego, da se vratimo malo u Srbiju. 

U sredu 10.11. sam bio u Nikomu i uvidom u program mi je rečeno da će auto biti proizveden u toj nedelji i da je ušao u proizvodnju. 

Juče pitam za VIN broj i javljaju mi da je pomerena proizvodnja za 20 dana i da im se javim polovinom decembra.

Popizdeo sam. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da priznam: Odlične analize ekonomsko-političke situacije kroz presek automobilske industrije u zapadnoj Evropi.

 

 

kim-jong-66.thumb.gif.5ecce42bcd86df020be8b14213be1cab.gif

 

Kako li je tek u dupetu Evrope, tj. Srbiji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Stelantisu glavnu reč vode Francuzi,piši propalo za Italiju...Alfa Romeo i Lancia možda i prođu,ali Fiat ima da useru 100%

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Novi član said:

Nego, da se vratimo malo u Srbiju. 

U sredu 10.11. sam bio u Nikomu i uvidom u program mi je rečeno da će auto biti proizveden u toj nedelji i da je ušao u proizvodnju. 

Juče pitam za VIN broj i javljaju mi da je pomerena proizvodnja za 20 dana i da im se javim polovinom decembra.

Popizdeo sam. 

 

 

Ja sam poslao upit za moj HB početkom meseca koji je trebao biti proizveden 08.12.21.  I dobio odgovor Feb 2022. 

Malo je reći da sam Popizdeo (poludeo sam najstrasnije) ali sad sam se vec oladio. Lakše mi je jer vidim da nisam usamljeni slučaj već nas ima dosta koji cekamo duže od 90 dana (predviđeno ugovorom). Meni ističe krajem meseca uugovorom potpisani rok od 120 dana max čekanja, pa ću videti. Cene polovnjaka su skočile u nebesa, cene novih su skočile isto (a uz to se čekaju sada više od 6meseci) znači samo nešto sto ima na lageru (a to je u proseku za moj djep 0 %). 

Zato ostajem u redu za čekanje, pa ako nešto istrči polovno - zanimljivo onda cu da odustanem ;)

Screenshot_20211120_070553_com.google.android.apps.docs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam kupovao moj Tipo, uzeo sam model koji je bio test vozilo, zašto? Kad sam pitao koliki je rok isporuke, tada je bio April mesec, otvoreno su mi rekli, ispod 4-5 meseci ne očekuj zbog korone I svega. Dakle da sam tad poručio, rekli su mi da bi auto stigao u oktobru-novembru .

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Novi član said:

Još nisam čuo da su nekome rekli da će biti u januaru, izgleda da fabrika neće ni raditi u januaru. 

A ja kupio zimske gume... 

Meni rekoše da će biti proizveden krajem januara. Ako bude tako dobiću ga krajem februara i taman neću ni morati zimske gume do sledeće jeseni. Ako slučajno bude u februaru snega voziću stari auto (na njemu već imam zimske) i to je to. Samo ako i meni ne budu pomerili. Videćemo.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...