Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Meni rekoše da je problem s čipovima, a koliko vidim i mnogi drugi proizvođači isto imaju taj problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali update od mene posle 3 ipo godine i 35000 predjenih kilometara. Pre dva dana na 35k otkazalo kvacilo. Inace kvacilo su mi vec jednom menjali na 13k. Sta reci, a ne zaplakati:wallbash:. Cisto za ljude koji planiraju da pazare novi fiat, sta moze da ih snadje. Inace kvacilo koje je ugradjeno umesto tog pokvarenog na 13k km je jos uvek pod garancijom, posto na ugradjeni deo tece garancija od dve godine od datuma ugradnje, po zakonima nase zemlje, ali u Stojanovu ne postuju zakon i radnik koji me je kontaktirao se bukvalno izderao na mene kada sam se pozvao na svoja prava. Uporno mi je ponavljao da kotaktiram fiat pa kako oni kazu tako ce on da uradi. Kada sam mu rekao da sam ja automobil kupio od njih a ne od fiata i da reklamiram kvacilo koje su mi oni ugradili tu je prihvatio da kao on opet kontaktira fiat pa ce mi javiti. Inace nemaju ni originalnih delova samo valeo zamensko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@n1kMom prijatelju je u povratku sa mora stradao ceo menjač na Reno Kadjaru, 2016. godište. 

Činenica je da su automobili sve pouzdaniji i da se sve manje kvare, ali se nekada dese i ovakve stvari. 

Ako dva puta strada kvačilo, to je znak za uzbunu, jer to znači da je kvačilo samo kolateralna šteta izvornog kvara. 

Verovatno je menjač loš... 

Edited by Novi član

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Novi članHvala na savetu. Provericu sa njima u servisu. Na menjac nisam imao neke zamerke tj. radi kako treba, lepo salta brzine. Primetio sam jedino da se rucica menjaca blago pomera kada dodajem gas ne znam da li je to normalno? Koliko se secam na predhodnom autu, fiat brava, to se nije desavalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, andreja.micovic said:

Novo je novo... Nema šta da se pokvari... Nema d*kanja sa servisima... Samo redovan servis...

 

 

Nije cak ni (toliki) problem sto se nov auto pokvari, ali bi trebala garancija da otkloni glavobolje, zajebancije i natezanja sa majstorima i servisima, kvalitet zamenskog dela itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krajnje neprofesionalan stav servisa. Obzirom da se razgovori snimaju zbog kvaliteta usluga, ne bi nesto mnogo oklevao da se pozalim na tako drsku osobu. 

 

@n1k U pitanju je dizlo ili 1.4 atmo? Bas brzo crklo kvacilo, vise nam je trajalo na Nivi staroj boga oca i pored svog akanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 U pitanju je atmo benzinac 1.4 95ks. Pisao sam u medjuvremenu i Fiatu, a zalicu se i u Stojanovu licno kada odem. Inace njhov radnik se maksimalno trudio da skrati razgovor, tj da me takoreci isece, pa kad je video da ne ide poceo je da se dere. Kada sam ga upitao zasto se dere na mene, snizio je ton. Uspeo sam nekako da mu objasnim da je zakon o zastiti potrosaca na mojoj strani, ali se on sve vreme pozivao na Fiat i kako to u praksi nije tako. Na to sam mu odgovorio da je u praksi verovatno tako zato sto obmanjuju kupce mimo zakona, ljude koji nisu svesni svojih zakonskih prava. mislim bezveze je to sto moram da se cimam oko tih gluposti ali ne mogu ni da im pusti da me z@j kako hoce. Ili je doticni gospodin potpuno neadekvatna osoba za poziciju na kojoj radi ili svesno krsi zakon. U svakom slucaju spreman sam i da ih tuzim ako to bude potrebno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno je prijavljivanje kvara u garantnom roku Fiat-u odavno velika boljka. Još od kad su ofarbali jednu seriju Fiat Punta Classic sa lošom crvenom bojom čiji se providni sloj ljuštio celoj seriji. Tada bukvalno nisu nikome prihvatili reklamaciju na oštećenje farbe - iako je očito bila fabrička greška. Nisam siguran da kvačilo ulazi u garanciju. Kvačilo se smatra u potrošni deo kao i diskovi i pločice. Meni je kvačilo na Puntu takođe relativno rano skiknulo - na 40 000 km. Doduše to jeste bilo van garantnog roka od 2 godine. Veliki broj faktora utiče na istrošenost lamele - stil vožnje, da li vozilo koristi više vozača i td.

Čim se serviser vadi na to da mora da pozove Fiat da mu odobre popravku u garanciji - znači da popravku neće odobriti. Zato moraš zahtev da podneseš u pisanom obliku i da ti oni odgovore u pisanom obliku da popravku odbijaju. Onda možeš da se žališ dalje.

Valeo je zvaničan zamenski kuplung set - ne znam na koji drugi  original  kuplung misliš? Valeo je kvalitetan.

Edited by Malmsteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo objasnio @Malmsteen

I ja vozim Punto, kupio u ful opremi u Kg, nikada niti jedan kvar na autu nisam imao osim termostata od 400 dinara (koji je riknuo verovatno od vazduha u sistemu hladjenja, jer je crk'o nedugo nakon zamene antifriza) i izduvne cevi koja je istrulila na spoju sa loncem. 

Vožen 80% u najgoroj gradskoj vožnji - još ima fabričku lamelu. 

Zato i kažem, previše je faktora koji dovode do kvarova. 

@n1kPisanim putem uputi reklamaciju i  obavezno navedi da postoji osnovana sumnja da kvar izaziva menjač ili nešto drugo, a ne stil vožnje. Takodje navedi da ćeš predložiti veštačenje od strane veštaka mašinske struke, kojim će biti potvrdjene tvoje sumnje, a tada ćeš zahtevati da ti ugrade potpuno nov menjač. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam - Na 40 000 km je stavljen na moj Punto Valeo kuplung set - traje do danas 130 000 km (doduše se oseti da je pri kraju lamela) A pretpostavljam da je fabrički kuplung otišao na 40k zato što smo auto vozili i moja sestra i ja. Sestra je tada bila neiskusan vozač pa pretpostavljam da je kvačilo kod nje duže bilo pritiskano. A moguće je i da među fabričkim kuplunzima postoji neki % koji je feleričan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem da je kvacilu tu "siva zona" i da je jako tesko odrediti uzrok kvara, ali servisi bi morali zbog reputacije i manje makljanja sa proizvodjacem i musterijom da to glat prihvataju.

Imas primer vozila na forumu gde je zamenjeno kvacilo na 10-12000km. 

Ja znam za Leon TDI kome je menjac zamenjen u garanciji jer je krkljao (nije moj, slusao sam coveka dok sam cekao mali servis :D ).  Tako da ima takvih slucajeva, ali treba se malo izboriti.

 

Genralno je resenje da se ne svadjas, vec sto kazu kolege sve napismeno, kontaktiras zastitu potrosaca kada treba, a i Fiat direkt kada se zalis na dilera.

Negde ce nesto da ispliva :) 

 

Ja sam dobio duboko izvinjenje i pranje kola kada od Porsche SCG jer su se uplasili Seata. Totalna glupost bila, rekli su mi da ne moze full link da se ugradi u Srbiji.

Ja napisem mail Seatu i pitam ih gde moze jer sam trebao da idem na put kolima.

2 dana kasnije zove direktor Porschea da se izvini na dezinformaciji :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Malmsteen said:

A pretpostavljam da je fabrički kuplung otišao na 40k zato što smo auto vozili i moja sestra i ja. Sestra je tada bila neiskusan vozač pa pretpostavljam da je kvačilo kod nje duže bilo pritiskano

Vidi druze, svojim ocima gledao i nosem osecao kako mi lamela ide put neba dok mi sadasnja zena uci voziti uzbrdicu na Kosutnjaku.. Tako da ima osnova da delovi brze odu zavisno od nacina voznje tj baratanja elementima auta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A onaj neki senzor kvačila što su neki pominjali da li ima veze s tim?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, nesa 169 said:

A onaj neki senzor kvačila što su neki pominjali da li ima veze s tim?

To su mi takodje promenuli pre dva meseca, nisu nista naplatili posto je u garanciji.

Inace nece da priznaju garanciju na kvacilo koje su sami ugradili, a na koje su po zakonu o obligacionim odnosima duzni da daju garanciju od dve godine nakon ugradnje. Podeo sam prijavu udruzenju za zastitu potrosaca pa cu nako njihovog misljenja dalje preduzimati korake.

Продужење гарантног рока
Члан 503.
(1) У случају мање оправке, гарантни рок се продужава онолико колико је купац био лишен употребе
ствари.
(2) Међутим, кад је због неисправног функционисања извршена замена ствари или њена битна
оправка, гарантни рок почиње тећи поново од замене, односно од враћања оправљене ствари.
(3) Ако је замењен или битно оправљен само неки део ствари, гарантни рок почиње тећи поново само
за тај део.

Edited by n1k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao, kad čovek mora da se nateže za normalne stvari, gubi vreme i živce, to je zaista problem. Ok, nije loše znati, pošto sam i ja u Novom Sadu. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U maju potpisao ugovor i uplatio depozit, po ugovoru rok za isporuku bio od 60 do 90 dana, sto je isteklo polovinom avgusta, jos uvek nisam dobio vozilo. Pocetkom oktobra mi mejlom odgovorili da zaključno sa 31.12.2021. godine nece biti na traci za sklapanje i da pozovem krajem novembra, pa će možda tad imati datum kad ce u 2022. godini biti na traci za sklapanje. Računajući dok se sklopo, transportuje za Srbiju, zavrsi homologacija i dostavi dileru, ispada da ću ga čekati godinu dana.

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Mister No said:

...biti na traci za sklapanje. Računajući dok se sklopo, transportuje za Srbiju, zavrsi homologacija i dostavi dileru, ispada da ću ga čekati godinu dana.

Nije dug period od momenta kad krene put SRB do dana isporuke kupcu.

Nema homologacije za svaki konkretan auto (to je već urađeno sa prvim ikada Tipo restajlingom). Od dana kada stigne dileru do isporuke kupcu prođe 7-10 dana, tokom kojih se završe papiri, uplati ceo iznos (ako već nije), auto registruje i obavi nulti servis (pripremi za isporuku kupcu).

Najvažniji datumi su u kojoj nedelji je zakazana proizvodnja, i kad će krenuti put SRB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Mister No said:

Pre marta u najboljem slučaju neću ga preuzeti...

To ako ti kažu da će biti proizveden npr. u petoj ili šestoj nedelji 2022. godine. To ti je najvažniji datum i bez njega je faktički nemoguće proceniti kad će auto biti u SRB.

Koliko sam razumeo, tebi će za oko mesec dana moći da daju baš taj datum, tj. nedelju u 2022. u kojoj je planirana njegova proizvodnja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, neshaoct said:

To ako ti kažu da će biti proizveden npr. u petoj ili šestoj nedelji 2022. godine. To ti je najvažniji datum i bez njega je faktički nemoguće proceniti kad će auto biti u SRB.

Koliko sam razumeo, tebi će za oko mesec dana moći da daju baš taj datum, tj. nedelju u 2022. u kojoj je planirana njegova proizvodnja...

Da, krajem novembra datum za sledeću godinu, ali mozda će se znati, nije sigurno.  Tako su mi rekli pocetkom septembra, da pozovem pocetkom oktobra, da će se znati, pa pomerili da zovem krajem novembra.

14 minutes ago, Novi član said:

@Mister NoJesi li uzeo sedan varijantu? 

Da, sedan 1.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto i ja da dam info kao sto vec znaju neki porucio sam i uplatio depozit 11.06. Auto je konacno prosle nedelje proizveden i rekli su mi da mogu da ocekujem preuzimanje u prvoj nedelji novembra.  Takodje receno mi je iz AK Kole da ocekuju dostavu jedno 60ak vozila u periodu kraj oktobra/ pocetak novembra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...