Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Ako vec pricamo o NCAP, apsolutno se slazem da Scala ima nesto bolje rezultate i trenutno nosi 5 zvezdica, u odnosu na Tipovih 4.

Ali treba biti biti "fer" do kraja, pa dodati da je Scala 4 godine mladji model, sa dodatnim sistemima koje je u MY21 dobio i Tipo (pogotovo u delu vezanom za Safety Assist). Takodje se i rezultati testiranja razlikuju "samo" za 3 godine, vreme revizije za Tipo:

 

Untitled3.thumb.png.d8812ff5ed7a3bfab2046d9f548b9856.png

 

I za Scalu:

 

Untitled2.thumb.png.9865605e69e32effb8108618817b93e6.png

 

Generalno je normalno da novije vozilo ima sve vise trazenih sistema bezbednosti. Videcemo kako ce se pokazati MY21 Tipo na novom testiranju, sa svojim novim sistemima. Isto tako, kakvi ce biti rezultati testiranja i Scale i Tipa MY21 za koju godinu kada zastare. Licno smatram da su ovakvim pristupom i sa takvim platformama, vrlo slicni i u tom pogledu.

 

Posto se u pricu uvodi i Dacia - samo da pomenem da recimo pomenuti Logan, kao 2021. model, na 2021. testiranju - ima 2 (i slovima DVE) zvezdice na NCAP. Iako su na najnovijoj Clio platformi (doduse low-spec). Mislim da ni o ostalom ne treba trositi reci. Najbolji motori su 1.0 trocilindrasi sa 90-ak KS, a dovoljno je uporediti kvalitet izrade i brojne ustede. Mislim da je ovo sasvim dovoljno i da se samo u kombinaciji sa iznad navedenim, svaka prica oko poredjenja sa Tipom i Scalom zavrsava:

 

Dacia-Logan-TCe-100-LPG-Comfort-18-1024x768.thumb.jpg.cbc441e2de68b0a2eae3284910f363f9.jpg

 

Iako imaju slican pristup, za mene su licno Logan/Sandero ipak evidentno klasa ispod. Sandero i po dimenzijama i svemu ostalom i jeste B klasa, a Logan ali bas na limu "isforsiran" Compact.

Stepenica iznad, pa Tipo i Scala, u tom budget pristupu, stvarno mislim da nisu za poredjenje sa Daciama. Jedino zajednicko im je da kupce pokusavaju da pridobiju nizom cenom.

 

2 hours ago, vagenovac said:

multilink ima spomenuta 1.5tsi, ona ima i diskove nazad.

Za diskove nazad znam, naravno. To navode i u specifikacijama, videh da mogu da budu i dobosi i diskovi pozadi. A frapira me kada u 21. veku, na Compactu, vidim dobose. Kacih bas pre neki dan svoju fotku, kada sam video dobose na Tipo Crossu 1.0T :blink: .

Okaci nesto detaljnije o Multilinku na Scali ako imas saznanje? Stvarno me tehnicki zanima takvo resenje na A0 platformi. Posto je Tipo naravno iskljucivo sa "polukrutom":D.

 

SCALA_Technical_Overview_w-1440x1018.thumb.jpg.046c158e9f8f24fc14fd2aa2a36bb0a7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sustini hoces ostrasceno da biras samo podatke koji ti odgovaraju, samim tim je pitanje koliko ima smisla dalje diskutovati, jer ocigledno nije cilj diskusijom doci do istine i zakljucka, vec tebi je bitno da tipo pobedi, pa se onda stimuju argumenti.

 

Bacio sam pogled opet na euroncap kaze fiat tipo ima 3/5 zvezdica.

Safety pack tipo ima 4/5 zvezdica.

Razlika je u safety assistu, a zastita za putnike, sto odrasle sto decu je ostala identicna.

 

Dacia logan ima 2/5 zvezdice po testu iz 2021 i na nju ne treba trositi reci?

Zasto ne kazes da je to samo neznatno losije od tipa, jer recimo dacia stiti putnike 70%, a decu 72%, naspram tipo 82% putnike i 60% decu?

 

Ali zato u odnosu na scalu koja stiti putnike 97% i decu 87% sto bi trebala biti neosporna i ogromna razlika u odnosu na tipo 82% i 60%, dakle veca razlika nego izmedju tipa i dacie, ali je to onda jelte "nesto bolje".

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, vagenovac said:

ostrasceno da biras samo podatke koji ti odgovaraju

vec tebi je bitno da tipo pobedi, pa se onda stimuju argumenti

Auh :) , 100 puta sam rekao da je mnogo lakse kada se ljudi i licno znaju. Tako je, "ostrasceno" "stimujem" da bi moj "omiljeni" model "pobedio"... Inace sam zestoki zagovornik FCA grupacije i njihove politike sa evropskim modelima (toliko da ih i ne razmatram za sledeci), a ovo je sektaski forum ;) .

Apsolutno me *** ko ce da "pobedi" :) (cak me ni trunku ne privlaci ni jedan od svih pomenutih modela) - najnormalnije caskam o tehnickim karakteristikama. Btw, uzeo sam najbolji generalni rezultat (zvezdice) za sva 3 modela, iskljucivo iz namere da ne "davim" sa procentima u koje naravno da imam uvid. I upravo zbog toga naglasio da Scala kao mladji model sa modernijom opremom na aktuelnom testiranju naravno da ima bolji rezultat, od modela sa starijom opremom, na 3 godine starijem testiranju. Dodao si i detalje, odlicno (mene je iskljucivo mrzelo da pravim jos PrintSreen-ova), koji se samo slazu sa onim sto sam i ja napisao. Na Daciu (ponavljam), ne bih trosio tastaturu, u poredjenju sa ova dva modela, gledajuci ih kao celine.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vagenovac said:

@neshaoct Slazem se, oni su u sustini konkurencija daciji sandero/logan ili je dacia njima konkurencija.

Ne, ne...oni (Dacia) nisu iz te priče. Oni su još ispod...još low-low budget.

Imao sam prilike nedavno da provozam i da se provozam u najnovijem Loganu, ima onaj tablet po sredini, tako da je u jednom od najvećih paketa opreme.

 

Logan.jpg

 

Jedan primer: zatvoriš vrata i vidiš kako kederi tom autu vise na prednjim vratima (i levim i desnim, fabrički je tako), treba rukom da ih vraćaš. To ne može da se dogodi kod Tipa ili Scale...a, to je samo 1 od 1.000 primera zbog čega ti Dacia proizvodi ne idu ni u istu rečenicu sa Tipom ili Scalom. Ovaj je imao 1.0 turbo-benzinac i to definitivno odgovara tom laganom autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad deluje da si "zapenio" na moj komentar :D  

 

Naravno da je lakse kada se ljudi licno znaju, a i pored toga je laksa komunikacija uzivo, jer uvek ima taj neki neverbalni deo koji ne moze da se prenese tastaturom :)

 

Da, ubedjen sam da si pristrasan bio u ovoj diskusiji ili mi makar tako izgleda, nema potrebe sad trpati nesto sto niko nije spomenuo, zagovornika fca, njihove politike, kao ni sektaski forum :)

 

Dodao sam detalje koji se slazu sa onim sto sam ja napisao, a delovalo mi je da se ti ne slazes sa onim sto sam ja pisao, tako da svako tumaci podatke po svom nahodjenju i kvalifikuje ih kako hoce.

Takodje poznato je da uglavnom stariji modeli na novijim testovima prodju uglavnom losije, da se ne bavim izuzecima, ali to je pravilo, mozes natrpati komad dva opreme, ali zone guzvanja, materijale, poziciju greda, sedista, airbegova itd tesko da mozes naknadno pomerati.

 

Evo npr. grande punto je imao 5 zvezdica kada se pojavio 2005, posto se nije menjao sustinski kroz ristajlinge, zvezdice su vremenom nestajale, pa po zadnjem testu iz 2017 godine ima 0 zvezdica.

 

Tako da iako je grande punto apsolutno isto bezbedan, relativno je u odnosu na moderniju konkurenciju mnogo manje bezbedan, sto je i normalno.

 

Mene takodje ne interesuju ovi modeli samo mi je zaparalo usi/oci sto navodno ne bi pogledao mnogo bolji auto jer je ruzan/nezanimljiv/jeftin u konkrenciji slicnih automobila u klasi.

Takodje je smesno sto toliko diskutujemo o autima koji nas ne zanimaju.

Ali opet, automobili nas generalno zanimaju i zanimljivije mi je da bacim oko i uporedjujem tako neke karakteristike, pogotovo ako imam i neko licno iskustvo nego da mlatim praznu slamu o politici, medicini itd.

 

Znas da te postujem i kad se ne slazem sa tobom :) 

 

@neshaoct ne slazem se po pitanju klase, tj ne mozemo sad da imamo sijaset klasa, logan klasa, tipo klasa, megan klasa, pug 301 klasa, citroen ima u c segmentu 3-4 auta barem, golf klasa? :D  

 

Naravno da se slazem sa ostatkom da je dacia low low budget i da se to vidi po mnogo cemu, pa npr. i po statistikama pouzdanosti, jer bi ti viseci kederi na drugim automobilima bila reklamacija i negativna statistika, a u daciji je normalno, pritom ne samo to.

 

Recimo nacin na koji dacia pegla rupe tj. zvukovi koje oslanjanje ispusta bi bili povod za reklamaciju na barem pola automobila u klasi/segmentu :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, vagenovac said:

Evo sad deluje da si "zapenio" na moj komentar :D  

Ma jok, covece ;) . Opet kazem, opusteno caskamo iskljucivo o tehnici, nema potrebe da se bilo sta spusta na neki licni nivo. Oko price uzivo pominjem, jer ovde ne napisem ni 10% negativnog sto mislim (oko evropske FCA politike generalno), a sto procaskam sa ljudima na forumskim druzenjima. Sto ce ti potvrditi bilo ko od njih ;) (cisto da ne ispadne da sam fan-boy FCA, a hejter Skode/Dacie ili nesto slicno). Svaka roba ima svoga kupca.

Ocigledno da malo drugacije gledamo, ali u tome i jeste bogatstvo foruma, iz koga ce neko pokupiti samo korisne informacije od obojice ili bilo koga u raspravi. Za mene je svaki od modela skup motorizacije+dizajna+platforme+bezbednosti+kvaliteta komponenti/izrade i tako ih rangiram kao celinu. A sto ti kazes - ne zanimaju nas obojicu konkretni modeli, ali nas zanima tehnika. Zato sam te i pitao ako imas saznanja oko Multilink na Scali, jer me stvarno interesuje implementacija na manjoj platformi i u ovakvom low-budget pristupu. A ne da bi neki model (ili ti ili ja u raspravi) "pobedio".

44 minutes ago, vagenovac said:

Znas da te postujem i kad se ne slazem sa tobom :) 

Isto vazi i za tebe i za tvoje znanje, pogotovo oko drugih grupacija. Cimao sam te svojevremeno i oko detalja za TSI i oko Mk3 Leona FR, upravo iz tog razloga ;)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nisam mislio da si stvarno "zapenio" :D zato i kazem kao i ti da fali taj deo neverablne komunikacije i da je najtacnije komunicirati brojkama jer tu manje ima mesta nerazumevanju, osim ako ih ne opisujemo subjektivno :D  

 

Sto se tice multilinka procitao sam na par mesta za taj 1.5tsi, a i video na par ssajtova sa specifikacijama.

Znajuci vagenovu politiku osacakacivanja modela ne cudi me uopste, jer je recimo to slucaj sa octaviom, nisam gledao za ovu najnoviju, ali recimo kod one prosle je to bio slucaj npr. motori do 150ks su imali torziju, a 150ks i vise su imali multilink, mislim da je i kod leona bio isti slucaj, a da golf i a3 su bili postedjeni kasapljenja.

 

Znas sta je najgore, ne mozemo da "rastrgnemo" scalu, tipa itd u sitna crevca jer ce se naci ljudi uvredjeni :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

@neshaoct ne slazem se po pitanju klase, tj ne mozemo sad da imamo sijaset klasa, logan klasa, tipo klasa, megan klasa, pug 301 klasa, citroen ima u c segmentu 3-4 auta barem, golf klasa? :D  

Kad sam gore rekao da Dacia nije iz te priče mislio sam na ono što si ti rekao...da je npr. Logan konkurencija Scali ili Tipu. Ne, nije im Logan konkurencija.

To ne znači da je svaki model svoja klasa, već im Logan nije rival isto kao što Scala ili Tipo nisu rival Golfu ili Astri (bez obzira što marketing Škode želi da proda priču da je Scala sve isto kao Golf, samo jeftinije), i bez obzira što se sve to zajedno stavlja u C. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, vagenovac said:

Znas sta je najgore, ne mozemo da "rastrgnemo" scalu, tipa itd u sitna crevca jer ce se naci ljudi uvredjeni :D

Scalu mozemo slobodno, Tipa takodje ali sve sem odredjenih motorizacija :D .

Za Octaviu znam, ali zar i Golf 7 takodje nije bio u verziji sa torzijom na slabijim i Multilink na jacim? A Golf pe'ca i se'ca :) vec u seriji sa Multilink?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct sve je to tako kako kazes, samo nisi u pravu :D 

 

Nije uslov da su automobili strogo u klasi da bi bili konkurencija ili rivali, takodje neki automobili koji su u klasi, cak i kod istog modela automobila nisu konkurencija ili rivali.

 

Cesto vidjamo da se neko dvoumi dal B ili C segment, dal D ili E, C ili D, to jesu realne dileme i konkurencije ako se kupci zaista dvoume izmedju njih, pa tako i u klasi neko ce se dvoumiti izmedju jeftinije i skuplje varijante, sto je opravdano.

 

Dvoume se ljudi ne samo izmedju scale i golfa, nego izmedju gofla i passata i sve su to realne dileme, ako dodam vise para sta dobijam, jel bolje losiji napucan auto ili skuplji auto u osnovnoj opremi ili sta se to dobija za razliku u novcu itd.

Mnogi od nas su se cak i na forumu dvoumili izmedju razlicitih segmenta, a kamoli izmedju automobila u segmentu koji su pola klase gore dole.

 

@Ivan golf mi je generalno nezanimljiv da me mrzi sad i da gledam specifikacije iako sam na kompu, a seo sam za komp da otkucam poruku jer je previse za telefon :D 

Golf je bez dileme odlican automobil (u svojoj klasi) i vise puta sam ga razmatrao, ali iako je "jack of all trades" meni smeta sto je "master of none", recimo licno dosta polazem na vozacki ugodjaj i zbog toga obozavam alfa romeo i bmw najvise, imao sam i drugih automobila, ali najvise alfe i bmwa i najzadovoljniji sam sa njima i nastavio bih dalje sa alfama i bmwima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

Mislim da je ovo sasvim dovoljno i da se samo u kombinaciji sa iznad navedenim, svaka prica oko poredjenja sa Tipom i Scalom zavrsava:

 

Dacia-Logan-TCe-100-LPG-Comfort-18-1024x768.thumb.jpg.cbc441e2de68b0a2eae3284910f363f9.jpg

 

Iako imaju slican pristup, za mene su licno Logan/Sandero ipak evidentno klasa ispod. Sandero i po dimenzijama i svemu ostalom i jeste B klasa, a Logan ali bas na limu "isforsiran" Compact.

Stepenica iznad, pa Tipo i Scala, u tom budget pristupu, stvarno mislim da nisu za poredjenje sa Daciama. Jedino zajednicko im je da kupce pokusavaju da pridobiju nizom cenom.

 

A jes vala, ovo je rumunima minus ko kuća.  Zaista ne znam kako ću moći da vozim auto sa ovim nedostatkom.

A samo dve zvezdice - tek to neću da spominjem. MADA, imam fore još 3-4 nedelje da razmislim.

 

 

 

Još jedan u nizu propusta fiata jeste što u 21. godini XXI veka i dalje uvajuju praistorijske 1.4 motore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice praistorijskih 1,4 motora nudila bi ih i dacija da je imala konkurentne praistorijske motore, dacijin 1.4 je razvijao 75ks, sto je ogromna razlika naspram 95ks, posle su ga zamenili sa 1.2 benzincem koji je razvijao 75ks sto je fiat takodje nudio pre nekih 20 godina.

 

Takodje dacia u najnovijem loganu nudi motor sa 65ks koji nudi bukvalno praistorijske performanse od 16.7s do stotke u idealnim uslovima, verujem da je sa klimom i makar jednim putnikom to jedno 18s, posto slabiji motori kudikamo vise osecaju svako opterecenje.

 

Tako da nisi otisao kod dacije zbog toga sto fiat nudi nesto praistorijski, jer isto tako i dacija nudi svasta sto je na praistorijskom nivou.

 

Kao sto nisi uzeo 1.0 atmo daciju tako nisi morao ni da uzmes 1.4 atmo fiata koji je u odnosu na daciju raketa iz buducnosti :D 

 

Mislim sto bi rekli "just trying to keep it real" :D 

Znamo se licno nadam se da neces sve ovo pogresno da shvatis. :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martin

Ali barem ćeš, što reče Alvirko jr, moći sam da šteluješ jačinu i brzinu otvaranja gepeka! Raskzupusaš par kreveta i eto raznih federa! :lol: 

P.s. koleza izvini, Moro sam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, vagenovac said:

Sto se tice praistorijskih 1,4 motora nudila bi ih i dacija da je imala konkurentne praistorijske motore, dacijin 1.4 je razvijao 75ks, sto je ogromna razlika naspram 95ks, posle su ga zamenili sa 1.2 benzincem koji je razvijao 75ks sto je fiat takodje nudio pre nekih 20 godina.

 

Takodje dacia u najnovijem loganu nudi motor sa 65ks koji nudi bukvalno praistorijske performanse od 16.7s do stotke u idealnim uslovima, verujem da je sa klimom i makar jednim putnikom to jedno 18s, posto slabiji motori kudikamo vise osecaju svako opterecenje.

 

Tako da nisi otisao kod dacije zbog toga sto fiat nudi nesto praistorijski, jer isto tako i dacija nudi svasta sto je na praistorijskom nivou.

 

Kao sto nisi uzeo 1.0 atmo daciju tako nisi morao ni da uzmes 1.4 atmo fiata koji je u odnosu na daciju raketa iz buducnosti :D 

 

Mislim sto bi rekli "just trying to keep it real" :D 

Znamo se licno nadam se da neces sve ovo pogresno da shvatis. :)  

Ne znam o čemu pričaš, stiže mi 1.0 Tce sa 100 ks. 

 

A Sce nisam ni uzimao u obzir, mislim da je to zaista sprdnja od motora na tolikom autu. :lol:

 

@bane1321ma kakvi kreveti, to će biti imitacija gitare u toku pauze na dužim putovanjima. :D

 

 

Napomenuo bih sledeće, čime bih stavio tačku na diskusiju, a i što se tiče argumenata sa moje strane - Tipo 1.0, limuzina, u nivou opreme Life, sa dodacima kao što ću imati u Loganu koji sam naručio - koštao bi oko 20000 evra. Kad bih na to dodao ugradnju TNG uređaja - nek bude 21500 evra. Dakle - 14000 vs 22000 evra. 

 

Da li ta razlika vredi 8000 - ne znam, nisam vozio novog Tipa sa 1.0 motorom. Vredi bar 4000.  

 

 

 

I to je puno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo 1.6 dizel 130 KS City Cross koji u Hrvatskoj ima opremu kao nekad Lounge je nov oko 21k eura. Ne znam na koju foru je 1.0 GSE limuzina toliko skupa.

Inače jedna od najvećih provala foruma je MQB A0 sa multilinkom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martin pa pricam o praistorijskim aspektima nove dacie logana, ako vec pominjemo praistorijske aspekte novog fiat tipa, kao sto i ukazem da taj praistorijski motor moze da se zaobidje u oba slucaja, a i da nije isto doba praistorije :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Martin said:

A jes vala, ovo je rumunima minus ko kuća.  Zaista ne znam kako ću moći da vozim auto sa ovim nedostatkom.

Cisto prikaz ako je tako uradjeno nesto sto vidis (izolacija, amortizeri), kako ce tek biti uradjeno nesto sto ne vidis. U tom smislu sam rekao, ne misleci bukvalno samo na to. Pa kako i na originalnim Rendzulama zvone vrata (konkretno na Megane Mk4 koji sam gledao za sebe) i sl... Stvarno nista niti uzdizem u nebesa niti "pljujem", daleko bilo, cisto poredimo i komentarisemo.

PS: Nadam se da ne uzimate u obzir da su cene sa sajtova te koje pisu. Davao sam primer za koliko je covek uzeo 1.6 MultiJet Lounge sedana, daleko ispod svih tih cifara koje pominjete.

 

@vagenovac

Ma za Multilink sam mislio ako znas onako iz glave, taman posla da bunaris po netu, to mogu i ja...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah, svašta se pisalo pa da i ja dodam koju. Možda ste primetili moju fascinaciju otkrivanjem količine turskih delova? Ne mislim da je to nešto loše naprotiv. Turci su uspeli da samo motor, menjač, stakla i složena elektronika se uvoze. Sve ostalo je od sirovina, poluproizvoda, delova komplet je tursko te takođe logistika energija konačno sama finalizacija vozila. Sve ovo je po turskim cenama i dnevnici turskog radnika. Na osnovu ovoga moje lično mišljenje je da cena benzinca sa maksimalnim opcijama ne može biti veća od 15k a identičnog dizela 17k. Sve preko toga je klasična drumska pljačka i zidanje čistog profita u nebo. Primera radi da može i bolje, do pre godinu dve se u Indiji proizvodila Linea, nova u maksimalnoj opremi i sa 1,6 dizelom koštala je oko 10k evra.

Da li je Tipo loš? Nije, italijan ga je lepo nacrtao a turčin ga iznenađujuće kvalitetno finišira. Ima mana, svakako, da li bi moglo bolje naravno ali to nisu presudne stvari prilikom odluke o kupovini. Eto mene je auto na putu (sa registracijom i obaveznom opremom) koštao nešto ispod 12,5k, taman. Mislim da je za moju verziju to prilično realna cena. Da li Skala bila u razmatranju, da ali mislim da razlika u ceni nije tada a ni sada opravdavala zaletanje u kupovinu vozila više cene. Svako gleda da ubode najbolju kombinaciju spram finansija.

Eh i još nešto što nema sa Tipom direktne veze. Istinski heroji devedesetih su motori stare gradnje karburatorski i dizeli sa klasičnim pumpama i nešto malo singl point motora što je bilo. Oni su nas teglili sve te godine i u dobru ali i u zlu. Da nam  se nešto tako ponovi danas, pa jedno 2/3  do 3/4 voznog parka bi za par meseci bilo popuno neupotrebljivo. Gomile gvožđa dok se ne bi izdovijali kako to može da se pojednostavi i pokrene a do tada auto-taban.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Zakeralo said:

Da li je Tipo loš? Nije, italijan ga je lepo nacrtao a turčin ga iznenađujuće kvalitetno finišira. Ima mana, svakako, da li bi moglo bolje naravno ali to nisu presudne stvari prilikom odluke o kupovini. Eto mene je auto na putu (sa registracijom i obaveznom opremom) koštao nešto ispod 12,5k, taman. Mislim da je za moju verziju to prilično realna cena. Da li Skala bila u razmatranju, da ali mislim da razlika u ceni nije tada a ni sada opravdavala zaletanje u kupovinu vozila više cene. Svako gleda da ubode najbolju kombinaciju spram finansija.

Sa ovim delom se slažem i to je suština. Scala, klot oprema kao Punto Classic koji se proizvodio u Kragujevcu, kreće od 14k evry. 

 

Sa drugim delom se ne slažem. Današnje turbo-kosačice (benzinci, od 9 dl i oni od 1l ) bez problema prelaze po nekoliko stotina hiljada km. Jer su to već druga, treća generacija motora pa su neki nedostaci otklonjeni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se svodi na uloženo-dobijeno ili što bi moja baba rekla kost-benefit analizu. Da li kupiti polovni Scenic IV (extra oprema, turbo dizel, ali 130000+) ili novu Dačiju Stepvej... Ili se "pružiti" još pa kupiti Tipo Cross ili još malo pa uzeti C4 ili još malo... 

Poštujem svačiju odluku zasnovanu na nekoj njegovoj logici, pomalo mi smeta kad ljudi na neviđeno uzmu auto, pa kuku Lele mene majke. Onaj koji malo razmisli, proba, premeri po svome, taj uglavnom bude zadovoljan.

 

P.S. ovakve "svađice" su super, jer svako izbaci neki koristan podatak i olakša ljudima razmišljanje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo si sjajno rekao, jer bih rekao da velika vecina ljudi koji uzmu auto na nevidjeno budu razocarani uglavnom, manje ili vise, ali kupili su auto da ga nisu probali, pa su ga idealizovali recimo i onda dodje auto i bude sta je ovo, sta je ono.

 

Tako da su ocekivanja vrlo bitna, a ona se formiraju na osnovu prethodnog iskustva najvise, pa npr. ako si vozio reno scenic 3, imaces osecaj da se sa novim sanderom "unazadjujes" umesto da se "unapredjujes", po raznoraznim aspektima.

Ali da si recimo pre toga vozio recimo juga onda bi ti dacia bila wow.

 

Da ne kazem tek ako odes uzivo i uporedis scenic 4 sa sanderom jedan za drugim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je, samo treba biti realan da, posebno ako se prelazi sa bilo kog jaceg a starijeg auta u nov a jeftiniji segment sa slabijim agregatom, da se pravi ogroman kompromis. 

 

Ili... Ako je do razocarenja... Samo se pogleda koliko je taj stari kostao kao nov a ti ga kupio polovnog od jedno 5-9g star sa 120-150+km.

I kao uzeo bi nov tog segmenta, snage 'i dodao bi mu ovo jer moj nema i jos ovo i ono, zena oce ovo...'.pa se ukakis od cifre. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/18/2021 at 4:09 PM, vagenovac said:

Scala je osetno bolja od tipa bez dileme, nazalost. 

 

Da krenemo od crash testa gde je drasticna razlika u korist scale, pa onda za 20.000 dobijas tipo 1.4 120ks, a scalu 1.5tsi 150ks.

Scala ima i veci gepek od tipa u hb varijanti.

 

Ako se ne varam ima i multilink nazad u odnosu na torziju itd.

 

Nisam nikakav ljubitelj scale, ali budimo malo realni iako smo na flcs forumu :D  

Inace video sam da se 1.6mjet tipo nudi i sa ddct menjacem (pandan dsgu) sto ranije nije bio slucaj.

Bilo bi lepo da ga ubace i uz tbi motore.

A da krenemo od udobnosti? Kod Scale je nazad na nivou klupe u parku, a ni napred nije mnogo bolja. Šta je kome lepše to je do ukusa, ali u Tipu se po želji dobija i veći gepek, a u Scali ne. Mislim, probao sam oba, Škoda je jednostavno prokleto tvrda i uglavnom skuplja. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje da ne idemo od udobnosti, nema se tu tipo cime hvaliti. Sto bi ti rekao sedista su na nivou klupe iz parka, a i prokleto tvrda, nazad ne znam, ali uglavnom je svuda losije nazad. 

 

Kad vec pricamo o (ne)udobnosti ono sto me je iznenadilo kod tipa jeste sto je bas poskakuje preko neravnina kad je sam vozac u autu, sa punim autom je mnogo manje neudoban.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...