Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Iskreno ono što si nabrojao, insignija mi je najbolji izbor. Sedeo, probao... Odlično. Koreanci su ok ali su šminka. C5 aircross sa plastikom unutra ne zaslužuje C5 naziv. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ISV_01
Poštujem.
Za sve zamene koje si naveo za Tipa ( kao i ja)  Tipo je najisplativija kupovina sa najboljom motorizacijom i opremom.( ovo je velika tačka) Kia i Hyndai se ne mogu porediti. Sportage i Tuson su nebo i zemlja. ELX , automatik , dizel, jaka oprema i Tuson premium, direktno... Završna obrada , kvalitet materijala, iste motorizacije(ista kompanija) , malo više para,ali... Hyndai. Mazda, perfekcija, skuplja, održavanje dranje. Koreanci su duplo jeftiniji po ovom pitanju. Delovi za nov auto? Hibridi, to je daleko za nas.
Pa evo za Cx5 2.2d skyactiv , 2013god., presao 117hkm, prvi vlasnik... senzor izduvnih gasova 120e ( pre je isao plasticni, 500e), dijagnostika, filter nafte + pk kajs sa natezacem, sve ukupno 59600din u Mazdi :D
Veliki servis fabricki mislim da nema propisan interval jer je na lanac ali majstor kaze da je praksa pokazala da treba da se odradi do 150hkm i kod nas kosta oko 2500e

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Jevropi gledati jevropski auto. Generalno gledano na tvoj raspon budzeta, Tipo u full opremi sa 1.6 mjet uz par malih doplata (ton.stakla i sl) najmanje kosta od svih tih nabrojanih a verujem da ce se pokazati i da je bolje uradjen i kvalitetniji auto kroz vreme (u odnosu na korejska vozila) iako mizerno nizi segment. 

Sa druge strane, to je Fiat, nesto  delova od Tipa je kompatibilno sa ranijim platformama (GP, Evo) i Fiat generalno nije imao los dizel agregat i kasnije odrzavanje ce biti dosta pristupacnije. 

 

A onda, sto se tice post prodaje, skontas da nas ima po forumu koji zale za ponudom dizela u Tipu... 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali od tih na slici jedino Tipo postoji i sa većim gepekom, a ostali kakvi su - takvi su. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su igre bez granica , sve je pocelo kad smo probali kolica da stavimo u gepek .. ko je probao zna sta je muka 
Onda nam se svideo Tuscon ali onaj model pre i bile su korektne cene tipa 23k za 1.6 d sa nekim visim srednjim paketom opreme , ova nova u tom paketu je vec vise od 27k a na stranu to sto nema ni jedno dugme pa moze biti malo teze za ekspoataciju i sigurnost u voznji 
i onda krece ludilo u glavi tipa kad se vec ulazi u kredit daj da se uzme sto vise za sto manje para ( moj uslov je bio ako je SUV onda da bude aut dizel a zenin da bude lepa boja ) 
cak smo gledali i probali neki Hyu kao vozilo salona staro par meseci , cena je bila ok ali ko god da ga je vozio ko da je vozio prasice , sve izgrebano , kozna sedista iscepana znaci mi u ludilu ne bi dao te pare na nesto sto je evidentno izakano , a i malo mi je spustio misljenje o samom kvalitetu materijala ...
Kia , salon za svaku peporuku cena 1.6 aut black edition 26k , ide jako lepo probao sam znaci ubacio je u 7mu nisam ni znao gde sam (mana malo ljulja ali opet ima i visinu ) 
C5 Aircross sam vozio vise puta , kum ima sta da kazem udobna je lepo izgleda ali sta me odbija sem cene jer je poskupa je to sto je menjac , sad mozda gresim ali ko da mu treba malo da prebaci i da se muci (Auto je nov ) 1.5 dci aut i to sto Citroen ima taj avangardni dizajn koji za par god moze biti in a moze biti i totalni bljak 
Slucajno sam video cenu Insignije ( Mislio sam da su mnogo skuplje) svidela mi se ali od mana je to sto je ipak 5m dugacka , bio sam pre par dana u klinickom i gledao sam muku vozaca da je ubaci u parking u onoj ludnici 
Skoda , sta reci dok se ubaci neka oprema izadje na koliko hoces i neces cena 
Tako da onda dolazi do otreznjenja , Fiat , jeftinije odrzavanje , poznati motori manja cena 
Sad mozda ovo pisem ko da ubedjujem sam sebe ali mislim da ce najverovatnije da bude Tipo Sedan Life 1.6 plus paketi Tech , Parking , Led Plus i ako iskukam neki popust jos po nesto 
Tako bi dobio sve ono sto sam gledao u tim "kao boljim" modelima po manjoj ceni u pakovanju koje moze da mi stane na parking 
Izvinjavam se zbog poduzeg posta 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, kockica said:

svidela mi se ali od mana je to sto je ipak 5m dugacka

Vidi, u gradu ti je sve jedno koji auto imao, u zaista vecem broju slucajeva se ili popreko parkiraju ili teras auto u garazu da ne bi lomio glavu. Izuzetak su bas gradski auti, tipa sMrt, aygo, ignis, 500 i tome slicne konzervice, Insignija je za sve pomenute aute D segment i zato je toliko velika. Bonus kod nje su 5.ta vrata (retko za videti, fura to jos uvek Mondeo i Octavia) jer mozes spakovati svasta kabasto. Ako te duzina iste odbija isto ce ti se izgrebati, bilo to auto manji li njene dimenzije.

 

Dodatno, ili imas veliki broj kolica ili neka bas kabasta I nosis jos gro stvari u gepeku. Ja sam iz CG doneo u gepeku kompletna 3u1 kolica (ram, nosiljku, autosediste), ranac planinarski pun do vrha, sprinterice i jos jedan ranac bici opreme, kanta 5L dizela, korpu 60x20cm alata i jos par stvari u novom Bravu (400L) i da mi se ni daska za gepek nije mrdnula. Zadnja klupa prazna. Ne znam, mozda sam tetris manijak :stuart:

 

Sam si odgovorio, Fiat je prihvatljiv za odrzavanje, posebno van servisa. Maltene retko ko odrzava u ovlascenom jer su skupi a i licno ne vidim neki poseban benefit u tome osim ako auto nije u garanciji, ako imas svog majstora koji zna znanje. 

 

Uzmi onda Tipo SW i zavrsi pricu. Dovoljno sirok da udje u dvoriste, veoma prostran i 5.ta vrata za kabaste stvari i pri tome dizlo za izbor. Imaj u vidu da cene sa sajta nisu iste kao kad odes u salon kao odlucan kupac. 

 

Ne treba se zavlaciti u neki suludi kredit. mislim, Tipo od Sedana do SW sa sve dizlom dobacice mozda 20k i manje ali gore cene koje navodis znatno prebacuju tu sumu. Treba negde u letovati :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda se ponavljam, ali je meni (dok sam imao jedno dete) i GP bio sasvim  dovoljan... A svake druge nedelje minimum idem do majke u Smederevsku Palanku. Normalno sada u Scenicu imam veći komfor, mogu i da se blesavim, pa kao prošle godine da ponesem tri poluprazna kofera na more, jer eto ima mesta, pa da se ne gužva! 

Bravom sam četiri puta išao do grčke, jednom sa kolicima u gepeku i svaki put sam spakovao sve što (žena) zamislim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo i Škoda Scala su tu negde sa cenom, ali Tipo je komforniji, udobniji i što je za policiju dosta važno - može se dobiti sa snažnim dizelom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/11/2021 at 6:16 PM, kockica said:

To su igre bez granica , sve je pocelo kad smo probali kolica da stavimo u gepek .. ko je probao zna sta je muka 

Evo ga moj tovar u prošlonedeljnom povratku sa mora u HB Tipu. Kolica više ne idu na more, išla su nekad kišobran kolica (mislim da obična količica sa koferima ne može stati u običan auto a da nije SW ili neki veći) ali zato se nađe nešto drugo, sad su  išla dva trotineta :) Površina gepeka je velika i tačno tolika da mogu stati dva kofera i onda na njih ostatak. Iskreno malo žalim za SWom, mada relanih potreba baš i nemam al to je ono više aj što ne bih ubacio još nešto, ili nešto kabastije da stane na primer bicikla dečija a da se zatvori gepek... mada živim uz park pa to i nemam potrebe, tako da bih ja ako je potrebno pre sw nego limuzina uvek. A ako baš nemaš potrebnu za 500l, i turbo benz dolazi u obzir razmisli i o CROSSu, još će ti i ostati para u odnosu na dizela sa opremom koju kros ima. Coss ima gepek kao HB: Što se tiče gepeka kod HB, ovo što vidi je sa rez točkom punih dimenzija, sa ćopavcem )ili stom za rpearciju) je 7-8 cm dublji gepek, ali onda ti sve stvari koje ovako možeš da ubaciš dole kod točka (prva pomoć, trokut, razne sitnice...) odu gore. pa dođe na slično, ali svakako da jemalo manja zapremina sa velikim točkom 

 

 Gepek.thumb.jpg.bb038817144764aba5568e45f0bafd45.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, nesa 169 said:

Tipo i Škoda Scala su tu negde sa cenom, ali Tipo je komforniji, udobniji i što je za policiju dosta važno - može se dobiti sa snažnim dizelom. 

A kojim to snaznim :rolleyes: ? Ili mi sa prilicnim stazom sa Zabarima mozda to malo drugacije gledamo... Pa taj najsnazniji 1.6 u ovoj iteraciji, na prethodnoj generaciji Fiata/Lancie/Alfe u Compact klasi bio je maltene ulazna motorizacija ;) (od turbaka). Opusteno su isli 150 KS (1.9 16v i T-Jet), 140-170 KS (2.0 MultiJet i MultiAir), u Delti si imao 190 KS (1.9 TT). I da kazes da je to bilo nesto maltene standardno (na stranu 1.8 verzije Giuliette/Delte sa duplo vise, tj. 235 KS, ali ipak je i to bilo u ponudi u FLA Compact klasi).

Sto se Skode tice, zaboravljas da Scala ima i 1.5 TSI od 150 KS, dok im je 1.6 TDI u rangu snage sa "nasim" 1.6 MultiJet. Da ne bude da branim Skodu, Tipo je za moj ukus mozda i bolji, a svakako dizajnerski lepsi auto, HB i SW pogotovo. Jes' da ni Tipo nije neki lepotan/kvalitetan u enterijeru (licno mi je tu i najtanji, najvise iz tog razloga me ic "ne radi" kao model) - ali Scala mi je unutra kao dizajnirana sekirom i bez ikakve emocije. Pogotovo verzije koje su najcesce u prodaji i pogotovo onaj deo oko komandi klime, ventilacije i multimedije.

 

22-1.thumb.jpg.0b10875595ae023fa624b627f101475f.jpg Untitled.thumb.png.f905836e8990e0e203596fdacf3d535c.png

 

Takodje, dok je Fiat sa Tipom vrlo dobro, moze se reci i odlicno prosao (cak i u Evropi, a pogotovo kao Aegea u Turskoj) - licno mislim da je Scala za Skodu zesci promasaj. Pokusali su svojom standardnom taktikom guranja u "medjusegmente" - puno lima na manjoj platformi. Donekle se moze reci da su "kopirali" i politiku Tipa (koji je je na Small Wide, Scala na MQB A0). Ali su ocigledno zakasnili, dodatno sto dobar deo kupaca Compacta polako ali sigurno uzimaju mali Crossoveri. Iako par godina noviji model, Scala je jedva uspela da prebaci 50.000 komada u Evropi, u verovatno svojoj najboljoj godini. Rezultat identican kao Tipo posle 5 godina na trzistu, koji je u najboljoj godini dobacio do 124.000 komada. A ove godine ce Scala verovatno biti i ispod te cifre. To je cak primetno losije nego njihov prethodni low-budget Rapid. Susta suprotnost Octaviji, koja je formalno u istoj klasi, ali na broj vecoj platformi i koja odlicno gura sa prodajom. Konstatno je u Top 3 u Compact klasi, cak uglavnom 2., odmah iza jos uvek neprikosnovenog Golfa.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scala više ne može da se dobije s dizelom (ne znam da li je uopšte i mogla), a 1,6D u celoj VW grupi više se ne nudi. Umesto njega guraju 2,0 kome je snaga oborena na 115 konja, ali to možeš dobiti u Škodama samo od Oktavije pa nagore. Sadašnji Fabia, Scala i Kamiq nemaju dizele. 

Da, Fiat je nekad imao i dosta jačih dizela, ali to su imali i mnogi drugi pa su ukinuli, a 130 konja u Tipu može lepo da ide.

Može li neko da objasni zašto je dizelaš 1,6 vidno bučniji od 1,3? Bilo da lušam u Tipu ili 500L lepo se vidi, odnosno čuje razlika. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

dok im je 1.6 TDI u rangu snage sa "nasim" 1.6 MultiJet

Jedan ima maksimalni obrtni moment 250Nm, a drugi 320 Nm, tako da nema dileme koji razvija veću snagu na obrtajima sa najvećim obrtnim momentom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne spori. Ali ako gledas kao paket, laganija Scala ima maltene isti power-weight odnos. I kao rezultat dobijes ovo:

 

Untitled.png.1cb3fc7fe160e1395d4a4cb63cbd39d4.png

 

Naravno da je torque-weight na strani Fiatovog motora i da ce on biti dominantniji "na potapanje", u medjuubrzanjima bez saltanja.

S druge strane, overtake parametri pokazuju da uz najefektniji rad menjacem, parametri opet postaju vrlo uporedivi:

 

Untitled1.thumb.png.544c3887ad94757921c9b4e3c2be1e13.png

 

 

Naravno da bih uvek pre birao MultiJet i zbog gomile drugih pozitivnih i u praksi debelo proverenih karakteristika (cak i pre MY21 je bila prica da je taj motor izbacivao vise od 120 KS na valjcima). I Tipa pre Scale, kao model.

Opaska je bila jedino na to da Tipo ima snazne dizelase - i da Scala ima relativno slican pandan, a i daleko jaci benzinac u ponudi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očito, snaga i moment nisu jedini dovoljni da odrede pobednika :)

Šta bi ovaj tvoj izvor podataka rekao za oktaviju A7 1,6 TDI 115 5MT, kakva bi ona bila u poredjenju sa Tipom 1,6 MJ ? Interesuje me i zbog menjača, Scala je 6MT, a Octavia 5MT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prebacicemo se u neku drugu temu, da ne off-ujemo ovde.

AutoCatalog je ultra-detaljan i bolji od vecine baza tog tipa - ali iz nekog razloga nemaju pristup podacima za novije Vagene/Skode/Seate, a ima za Audije :blink: . Pa sve sto postoji u tom rangu motorizacije i tezine, mozemo da pogledamo i uporedimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scala je osetno bolja od tipa bez dileme, nazalost. 

 

Da krenemo od crash testa gde je drasticna razlika u korist scale, pa onda za 20.000 dobijas tipo 1.4 120ks, a scalu 1.5tsi 150ks.

Scala ima i veci gepek od tipa u hb varijanti.

 

Ako se ne varam ima i multilink nazad u odnosu na torziju itd.

 

Nisam nikakav ljubitelj scale, ali budimo malo realni iako smo na flcs forumu :D  

Inace video sam da se 1.6mjet tipo nudi i sa ddct menjacem (pandan dsgu) sto ranije nije bio slucaj.

Bilo bi lepo da ga ubace i uz tbi motore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, vagenovac said:

Da krenemo od crash testa gde je drasticna razlika u korist scale, pa onda za 20.000 dobijas tipo 1.4 120ks, a scalu 1.5tsi 150ks.

Nijedan od ta dva modela se ne kupuje po cenama iz cenovnika, naročito kad su u pitanju varijante koje nisu na ''akcijama''.

 

U C segmentu postoje automobili koji pucaju da budu na vrhu, da budu najbolji. Takvi su ujedno i na vrhu po pitanju cena.

Ali, ne žele svi ljudi za auto C segmenta da plate po 20k ili 30k evra...dok istovremeno ipak žele auto tih gabarita. E, za njih se onda uzme platforma B segmenta kako bi konačni proizvod bio jeftiniji, doda se dovoljno gabarita da se po metraži uđe u C segment...i dobijemo Tipo ili Scalu. Takvi automobili ne mogu da koštaju 20k evra jer se za te pare uzima nešto od onih modela koji su na vrhu C segmenta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Ako se ne varam ima i multilink nazad u odnosu na torziju itd.

Scala ima Multilink? Meni je u glavi da je torzija u pitanju, ispravite me ako gresim? Neke verzije Scale su sa dobosima pozadi (kacili smo isto to i za Tipo). Na nekoj od tema smo detaljno ostavljali podatke i da Scala ima manju nosivost, trag tockova je uzi nego kod Tipa (vise se oseca prisustvo male MQB A0 platforme ispod). Sto se pomenutog gepeka tice, razlika je sitna - HB Tipo ima 440l, Scala cini mi se 20-ak vise (a oba vrhunska za tu klasu), dok odskace Tipo sedan sa 520 l.

Generalno je pristup razvoju oba vozila vrlo slican, s tim da je Skoda zestoko zakasnila i prodaja modela je bas tanka (primetno losija nego Rapid). Iskreno, nisam neki ljubitelj ni Tipa (u stvari generalno takvog pristupa u Compact klasi) - ali bih ga uvek pre birao nego Scalu npr. Pogotovo ako se gledaju dizelasi, tj. 1.6 MultiJet 130 i 1.6 TDI 115 motorizacije, dizajnom takodje (u enterijeru ni jedan ni drugi nisu lepotani, ali mi je Scala prilicno grdja).

Da se razumemo, nisam nikakav hejter Skode :) - ali za razliku od Scale (koja je dizajnom u rangu bezivotnog Rapida), Superba su recimo "nacrtali" alal im vera :unworthy: . Tako da mislim da smo prilicno realni iako je Fiat forum u pitanju, tehnikom su Tipo/Scala tu negde, low-budget Compact. Sa MY21 Tipu su dodali par modernih funkcionalnosti (uz nove motore), ali po meni se ni jedan model ni sa cim posebno ne izdvaja u odnosu na drugi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct Slazem se, oni su u sustini konkurencija daciji sandero/logan ili je dacia njima konkurencija.

 

@Ivan multilink ima spomenuta 1.5tsi, ona ima i diskove nazad.

 

Licno bih pre uzeo osetno bezbedniji i bolji automobil pa makar bio i mnogo ruzniji da sam ogranicen na takav izbor ili ili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...