Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

36 minutes ago, Ivanaksentijevic said:

Koliko para te izasao u tom paketu opreme,ako nije tajna naravno?

Ja sam kupio 1.4 benzinac,doduse u city life opremi, I super je,ako naravno normalno vozis.

I samo u preticanjima se oseti manjak snage,bar ja imam takav utisak.

Sa srecom.

@Ivanaksentijevic Po cenovniku je izašao 13390 eura (išla je samo doplata 400 eura na okean plavu boju). Nisam napomenuo da je sedan u pitanju.  Žalim jedino što u tu cenu ne ulaze prednji full LED farovi već samo dnevna led svetla. Doplata za full led napred je 500€. U ovom paketu je instrument tabla led displej full elektronska.

Što se tiče manjka snage u preticanju na to sam već navikao kroz vožnju Punta II - videću koja je razlika kada stigne i ispobam ga.

37 minutes ago, igor0511 said:

Ja bih u ovoj situaciji rado probao trocilindras. Ipak je manji motor, sa vise Nm i konja, tako da bi trebalo da manje trosi i bolje ide, ali  pokazace vec vreme.

 

Svakako ti zelim da stigne Tipo sto pre i da te dobro sluzi!

@igor0511 Hvala na lepoj želji! Trocilindraš je skuplji. Ubacili su u taj paket opreme uz taj motor i opcije aktivne elektronske bezbednosti - praćenje izlaska iz trake, praćenje znakova na putu i sl. Ove opcije bezbednosti su isključivo i samo uz novi FireFly motor.

Edited by Malmsteen

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivanaksentijevic said:

Koliko para te izasao u tom paketu opreme,ako nije tajna naravno?

Ja sam kupio 1.4 benzinac,doduse u city life opremi, I super je,ako naravno normalno vozis.

I samo u preticanjima se oseti manjak snage,bar ja imam takav utisak.

Sa srecom.

Kakav je sa potrosnjom? Ja sam u dilemi da li uzeti polovan tipo sa 1.6 ili nov sa 1.4, jako me odbija nedostatak snage i potrosnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad tek videh - htedoh da proverim cenovnik paketa.  Sad je drugačija akcija nego u junu  - LIFE paket za Tipo sedan sa full LED farovima i napred i pozadi + 17" felne  za dodatnih 600€ u odnosu na akciju u junu...

Mada i ne znam zašto su mi ti LED farovi toliko zapeli za oko. Svakako zbog dizajna i lepšeg izgleda. Što se tiče eksploatacije ne znam - čuo sam da se kod LED farova u slučaju kvara menja cela jedinica koja je opet znatno skuplja nego far sa klasičnim halogenim sijalicama (gde se menja samo sijalica).

Kakva su vaša mišljenja o LED farovima? Ili je ovo pak pitanje za novu temu na forumu?...

Edited by Malmsteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led valjda bolji od xenona. Ne brini, to se sređuje za max 100e. A možda i manje. 

 

Ako ti je za utehu - novog Logana sam kaparisao početkom juna, a isporuka je tek u oktobru. Svugde se čeka nekoliko meseci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Malmsteen said:

išla je samo doplata 400 eura na okean plavu boju). Nisam napomenuo da je sedan u pitanju.  Žalim jedino što u tu cenu ne ulaze prednji full LED farovi već samo dnevna led svetla. Doplata za full led napred je 500€

Ukoliko bi mi lova bila problem (a generalno uvek jeste) bez razmišljanja bih pre doplatio za LED farove, nego za boju! Dobra vidljivost nema cenu! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Malmsteen said:

Pozdrav za sve članove foruma.

Kao prvo - pozdrav i za tebe, dobrodosao na forum! Pa se, nadam se, druzimo i na nekim buducim FLCS okupljanjima/rostiljima kada stigne nova masina.

3 hours ago, Malmsteen said:

Ne volim motore sa tri cilindra. Ma koliku snagu oni imali, u većim obrtajima se čuje razlika.

Generalno, nikada nisam bio pristalica downsizinga. Ali malo po malo, vecinom je to slucaj, pogotovo se vlasnici benzinaca teraju na takve kompromise. Dok nas ne prebace na elektricna vozila :D .

S druge strane, iako su neki od njih imali pocetne boljke, ne moze se osporiti da se pojedini vrlo lepo voze, malo trose... Licno sam se posle 1.9 turbo dizela prebacio na malog turbo benzinca (prethodne generacije) bez ijedne primedbe u vezi performansi i potrosnje, naprotiv. Sto se samog zvuka tice, trocilindrasi cak mogu da deluju vrlo zanimljivo i da zvuce mnogo bolje nego sto idu :D (teram i jednu takvu sluzbenu Skodu).

2 hours ago, Malmsteen said:

Kakva su vaša mišljenja o LED farovima? Ili je ovo pak pitanje za novu temu na forumu?...

Ova tema je generalno namenjena savetima za kupovinu modela. Da od nje ne bi pravili "kupusaru" u kojoj se pita sve zivo :) , za konkretna tehnicka pitanja i probleme imamo poseban tehnicki podforum za svaki model.

Sto se LED farova tice, bas smo nedavno pricali o njima. Pitanje je koliko tehnologije i za koju cenu proizvodjaci hoce da spuste u "narodni" segment. Skoro smo caskali bas u vezi Tipa, poredili "narodni" LED sa nekim dobrim fabrickim ili aftermarket xenon projektorima, pricali o stelovanju, itd:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice dileme 1.4 atmo vs 1.6mjet to je drugi univerzum po voznji, utisak je kao da je duplo jaci, a realno i jeste duplo jaci u vecini uslova kad vozis normalno tu do 2500rpm recimo, ne oseca klimu, uspon, natovaren auto itd.\

 

Licno ne volim daunsajzing tj isforsirani daunsajzing po svaku cenu, ako to dobro radi sto da ne, a takodje nisam ni pristalica 3cil, jer cak i kad lepo rade razlika je kao kod 4cil u odnosu na nekog sestaka.

 

Da je izbor 1.4tjet protiv 1.0 firefly pa bih rekao uzmi tjet ili multiair, ali atmo nema sta da trazi pored firefly nazalost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta znam, ja bih mozda i uzeo nov 1.4 jer racunas da je svako kupio dizela da ga vozi, a ne gleda cadjav auspuh. 
A nov auto je mirna glava sigurno 5 godina.

 

 Ne kazem da bih ikada poredio 1.4 atmo i 1.6mjet, ali novo vs polovno mi ima smisla malo uporediti :)

 

Sto se LED farova tice, ja tvrdim da vrede svaku paru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne omalovažavam ničiji izbor, ali meni u situaciji boja VS. dodatna oprema (farovi, navigacija, zatamnjena stakla, ...), dodatna oprema odnosi ubedljivu pobedu! 

O boji bih razmišljao tek kad bih u okviru budžeta napakovao od opreme "sve i ćumur", pa mi je ostalo još novca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima svega, boja je u neku ruku takodje dodatna oprema, mada svakako prioritet opreme pri kupovini novog vozila treba biti ono sto ne moze da se kasnije ubaci ili vrlo tesko.

 

Npr felne, zatamnjena stakla, navigacija i slicno moze relativno lagano da se odradi naknadno i u kvalitetu.

 

Farovi, boja itd to je vec teze odraditi da bude u fabrickom kvalitetu ili tesko isplativo.

 

Dok recimo panoramu, siber, menjac, motor ne mozes naknadno promeniti (motor uslovno ako ima recimo varijanti gde je softverski oslabljen i/ili ima dosta prostora za chipovanje), ali opet ne ide bas chip na nov automobil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko o čemu ja o menjaču. Ko je uglavio šestobrzinac  imao je u glavi samo jednu stvar, autoput i ništa više. Sa 1,4 atmosfercem i petobrzincem auto bi imao bolje dinamičke karakteristike ali bi naravno bio sporiji. Po meni je bolje 175 km/h sa dobrom dinamikom, nego 185 km/h i razmišljanjem šta i kako sa punim autom. Kao što smo u jednoj diskusiji zaključili gde se može voziti više od 150? U zemlji Srbiji gde ti unezvereno kuče pretrčava AP? Da, imao sam skoro i takvo iskustvo, srećom bez posledica. Tipo HB sa 95ks je idealan za momke, samce ili matorce kao ja tada se sasvim lepo vozi uz nešto težu nogu na gasu.  Već sam pisao ranije ali da ponovim koliko brzinomer pokazuje pri pojedinim obrtajima. 2500=95 km/h, 3000=115 km/h, 3500=135 km/h, 4000=150 km/h, 4500=170 km/h. Brojeve sam očitavao sa centralnog displeja, ne kazaljke. Što su veći obrtaji i brzina cajger progresivno laže, jbg. A štp se tiče potrošnje ulja izgleda da me je zapao štediša sada je oko 1 dl na 1000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi ovako, ako je sad na 3500rpm na 135kmh, u petoj brzini je verovatno na nekih 4500rpm, e sad zamisli da ima samo 5 brzina i da su one krace, da bi auto imao bolje dinamicke karakteristike, onda bi u 5oj brzini na 135kmh bio na nekih 5500rpm i motor bi urlao i to bi bilo vrlo blizu maksimalnoj brzini jer bi ga ogranicavao broj obrtaja motora, a ne snaga motora.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće, no koliko vidim Tipo Kros se sasvim lepo snalazi sa petobrzinskim menjačem. Mislim da ne bi bilo tako ekstremno kako kažeš ali da bi bilo više buke preko 4000 to je sigurno. No valjalo bi to možda izračunati. U ostalom situacija se ne može izmeniti. Da ne bude zabune ja samo glasno razmišljam šta bi bilo kada bi bilo. Generalno sam zadovoljan da ne pomisli neko da kukam, daleko bilo.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi je odnos u menjaču kod Tipa Cross jer je ipak turbak pa su mogli da "razvuku" tu brzinu, što je po meni super. 6b u Tipu sa atmo motorom je ipak samo za kruziranje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da, po AP između 3000 i 3500 bez neke upadljive buke u kabini i bez ikakvog uočljivog zamora tokom vožnje jer sve ide dosta , dosta glatko i može se sasvim lepo i precizno odrediti položaj za upravljačem koji vozaču odgovara.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/22/2021 at 9:10 PM, Zakeralo said:

Već sam pisao ranije ali da ponovim koliko brzinomer pokazuje pri pojedinim obrtajima. 2500=95 km/h, 3000=115 km/h, 3500=135 km/h, 4000=150 km/h, 4500=170 km/h. Brojeve sam očitavao sa centralnog displeja, ne kazaljke.

Moze i ovako ;) - lep i koristan pregled za svaki raspon obrtaja i stepen prenosa za taj C514.6 :

 

Untitled.thumb.png.4f6449bb42cc44e7c85307b196e0df43.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas kako se kaze - 1 slika, 1000 reci :whistle: .

Inzenjer jos malo pa u 3. deceniji staza, jbg - profesionalna deformacija, boles', nazovi kako hoces :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je da ti ne daješ kontrolne kao on!

Vazda nam davao samo tri zadatka, ali svaki imao pod a, b, v i specijalitet kuće pod g - grafik! Izvinjavam se za:offtopic: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Uvek je to u najboljoj nameri i cisto dodatak tehnickoj preciznosti foruma, sa fabrickim podacima i poredjenjima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane blagodarim na grafikonu jasno i precizno. Ima nešto što nisam hteo da pominjem ali 'ajde. Ne bih da ispadne da pričam bajke i lovačke priče ali ovaj moj je u stanju da na ravnom pravcu samo sa vozačem da "legne" obrtomer na 5000 u šestoj. a brzinomer izbaci cifru koju sam smatrao za nerealnu i ne bih da je javno pominjem. To je nakratko je odmah mahinalno skidam nogu sa gasa, ali je pod navedenim uslovima je ponovljivo. Preko 5000 o/min u šestoj ne može nikako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Untitled0.jpg.41e5c1e47884da750be3976d1d1b796a.jpg

 

Na tih 5k RPM mu taman kreće opadati obrtni moment dovoljno da nije u stanju dalje da podiže obrtaje (i time snagu), odnosno gubi borbu sa silom otpora sredine.

 

Trebalo bi da na 5000 RPM u 6. stepenu pokazuje brzinu od 194-195 km/h prema prenosnim odnosima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...