Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Ma kad vidim one kineske aka Brilinace BS6 ili Suzuki Maruti S-presso (za indiju) koji koštaju jedva nešto iznad 4-6000e, a zgužvaju se kao pakla cigara ako neko malo jače kine pored njih, radije ne bih voleo toliko baš da uštede...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trend godinama u nazad je da su automobili sve skuplji I sve više se štedi na svemu, od izolacije do opreme, naravno zbog veće zarade.
Pa sad da auto ima nezavisno vešanje pozadi to je već dosta skuplje i ređe nego nekad. Krknu torziju u više varijanti I teraj.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored toga što si naveo, stekao sam utisak da su automobili skuplji jer neko mora da plati razvoj i izradu elektro automobila koji još ne donose profit a ko ce drugi no krajnji kupac preko drugog proizvoda. Ne vidim drugi razlog osim ovoga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrika i softver kostaju puno + poskupljenje svega sto je input za proizvodnju automobila (metali, farbe, zice, cipovi, itd) + sve rigoroznija ekologija :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, neshaoct said:

Obloge gepeka su navedene samo kao primer za čitavu filozofiju po kojoj je taj auto napravljen. Dakle, ne da je gepek presudan sam po sebi, nego da se tu najlakše vidi šablon po kojem je taj auto napravljen.

 

Videćeš, kad počneš da ga voziš, kako na onim istim putevima gde ideš Cromom odjednom u Loganu čuješ svaki kamenčić, svako veće zrno prašine kako udara u pragove/patos, kako i najmanja bara postaje kao okean (po zvuku) koji ti zapljuskuje auto jer zvučne izolacije nema.

 

Daciu Sandero Stepway sam prošle godine vozio 4-5 dana (sa renta), pređeno je preko 1.000 kilometara. Auto je bio star manje od 6 meseci sa nešto preko 10-tak hiljada na satu. 

Tipo HB sam samo jednom vozio na malo dužoj relaciji (200-300 km u jednom danu), bio je sa 1.4 16v. U odnosu na Alfu 159 sam čuo gomilu kamenčića kako udaraju u auto tamo gde sam mislio da ih nema, da je asfalt čist, ali je u odnosu na Daciu to ipak bio tih auto. :) 

Pozitivno i kao veliko unapređenje kod novog Logana ističu to da je izolacija dosta unapređena. A i moj utisak je bio takav kad sam isprobao novog Stepweja po NSu. 

 

 

Ko zna, možda je sve to do plastičnih panela ispod karoserije, ko zna. Videću. 

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto mogu da potvrdim oko kvaliteta (vise izdrzljivosti izrade, tkanine, konaca i sl) sedista je da bas izdrzavaju akanje i zapostavljenost, pricam za Stepway mk1. E sad, to sto je isti totalno plehan ali opet rdje nigde (07' godiste) jeste za pohvalu. Ali Logan mk1 koji smo imali je bio u dosta losijem stanju iako istog godista. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja iskreno ne poznajem nikog ko je birao kola na osnovu crash testa. Jako je tesko primeniti to u praksi jer 2cm levo ili desno mnogo menjaju. 
 

Sto se kola tice ja bih samo posavetovao da povuces sebi crtu od koje cifre gledas nova kola i da krenes polako u slatke muke :D Novo mi deluje kao bolji izbor uz dete jer je, barem po pravilu, sipaj i vozi jako dugo tako da mozes da se posvetis novim obavezama. Ali i ne mora da znaci.

 

5/6 brzina je opet vozacka preferenca. Ja sam cesto u 6oj u volim da saltam, ali kontam zasto neko i ne voli. Lepo uzmes kolica i jedan kofer u gepek, gospodju za ruku i na izlete i isprobavanje sta vam lezi :) Meni je gomila ljudi rekla da sam lud sto sam uzeo Leona kada je tada bio A3 limo i Superb 1.4tsi za iste pare, ali skoro pa klotovi. Danas bih mozda i razmotrio veci auto na stetu opreme i motora, ali tada nije bilo govora. Tako da vidi sta ti lezi i srecno!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, igor0511 said:

Ja iskreno ne poznajem nikog ko je birao kola na osnovu crash testa.

Now you do :D

 

1 hour ago, igor0511 said:

Novo mi deluje kao bolji izbor uz dete jer je, barem po pravilu, sipaj i vozi jako dugo tako da mozes da se posvetis novim obavezama. Ali i ne mora da znaci.

 

5/6 brzina je opet vozacka preferenca. Ja sam cesto u 6oj u volim da saltam, ali kontam zasto neko i ne voli.

Ovim se i ja vodim. Licno sa dobro rasterecenom 5b, 6tak mi ne bi ni trebao. Zbog 10tak puta godisnje APa, dosta mi je i 110/5b u Bravu i imam optimalnu brzinu i razumnu potrosnju.

 

Videcemo bas. Video upravo ispred zgrade novi Tipo HB verovatno ovaj sa akcije (Life+paket), mnooogo mi se svideo :wub: imao je 6b i iskreno mislim da je 1.4 16v ispod haube (bio parkiran). 

Vizuelno sam ga uporedio sa Bravom, definitivno taj duzi zadnji deo krova i ravniji gepek sigurno utice malo na zapreminu iako ovako ne bi rekao da ima neke bitnije razlike. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ISV_01 said:

Vizuelno sam ga uporedio sa Bravom, definitivno taj duzi zadnji deo krova i ravniji gepek sigurno utice malo na zapreminu iako ovako ne bi rekao da ima neke bitnije razlike. 

Maltene identicne spoljne dimenzije, duzina, sirina, medjuosovinsko, trag tockova, sve je ili isto ili u 1-3 cm razlike... Jedina primetna razlika su prednji i zadnji prepusti. Tipo HB ima duzi prepust pozadi i otprilike za toliko veci gepek, oko +40l. Odlican za klasu, mozda i najveci od klasicnih HB varijanti. Zbog ravnog krova ima i malo vise mesta za glavu pozadi, Bravo je tu placao danak dizajnu, tj. padajucoj liniji krova i agresivnoj, uzlaznoj liniji bokova.

Za koliko je duzi taj prepust pozadi, za toliko je kraci napred. Zato mi Tipo deluje malo nezgrapno u tom delu prednjeg krila gledajuci sa boka, ali je dobitak praktican u zapremini gepeka.

 

Apropo 5 brzina - naravno da je u pitanju kompromis, usteda (pa i diferenciranje u odnosu na jace verzije) i sve drugo je trazenje izgovora. Isto kao sto je pomenuta izolacija, nepostojeci tapacirung ili nedostatak amortizera i podizanje gepeka na oprugu kod drugog modela iz price. I isto kao sto je nedostatak amortizera za haubu na Bravu (koje je imao jos Stilo), ili plasticni :blink: karter na ovim novijim 2.0 HDi, itd., itd...

Hiljadu puta sam tamo od 2007. proklinjao onoga ko je u Stilu JTD 8v projektovao petobrzinac. Mozda je to pilo vodu na nekom manjem i laksem autu, tipa Punta JTD 80. "Getrag" je bio odlican menjac, pouzdan, za to vreme lepa medjuubrzanja - ali na autu od 1300 kg uvek mi je falila 6. brzina da ga jos rastereti i smanji obrtaje i buku. Ne mora uopste da bude autoput, dovoljno je i magistrala. Benzinac koji se konstrukcijski vrti na vecim obrtajima samo jos vise trazi 6. brzina, pogotovo ako su slabiji motorcici sa manjim torque u pitanju.

A poredjenja radi koliko to znaci i u najobicnijoj voznji - Stilo 1.9 JTD se u 5. brzini na 100 km/h vrteo na okruglo 2000 rpm. A mali 1.4 MultAir u Bravu u 6. brzini na maltene identicnih 2100 rpm. Vozila iste klase i tezine. Na 130 km/h je na 2700 rpm i potrosnja je neocekivano niska (bar meni bila) za benzinca i tu snagu, cak i na autoputu.

Samo je pitanje gde je u bilo kojoj varijanti sa 5 brzina "ustinuto" radi ustede - da li na krajnjim obrtajima ili u medjuubrzanjima. Jesu automobili danas daleko jaci - ali da je bolje, vozili bi jos uvek menjace sa 4 brzine, kao pre 30 godina.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Ivan said:

 ali da je bolje, vozili bi jos uvek menjace sa 4 brzine, kao pre 30 godina.

Ih kad se setim yuga 55 kad ubaciš u petu, samo šušti... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cak i na autima sa istim motorom 5/6 brzina pravi razliku i 6 brzina se itekako lepse i kvalitetnije vozi.

Uvek imas adekvatniji prenos kod 6 brzina u odnosu na 5 brzina, cak i kada su im zadnje brzine iste, a pogotovo kada nisu.

Recimo punto 2 1.2 16v je bio sa 5 i 6 brzina, sa 6 brzina je bio sporting i bolje je ubrzavao i kudikamo lepse se vozii iako je bio cak tezi 40ak kila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lično , nedostatak 6 brzine osetim na AP I to najviše u potrošnji, barem sa ovim motorom.
Već sam pisao da se mnogo ležernije vozi I manje šalta ovaj petobrzinski na 1.0 turbaku nego šestobrzinac na 1.4 atmo.
6 brzina na npr 1.4 služi samo za održavanje brzine I da se smanji potrošnja, na ubrzavanju mrtav.
Na dizelu je bogami u 6 ubrzavao lepo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, knezevic76 said:

6 brzina na npr 1.4 služi samo za održavanje brzine I da se smanji potrošnja, na ubrzavanju mrtav.

Ne bih se bas slozio u potpunosti. Sesta brzina sluzi i da se malo vise "sabije" preostalih 5 brzina - a kao sto rekoh, to itekako znaci na slabijim motorcicima, sa niskim torque. Time se kracim prenosima na jos jedan nacin delimicno ublazava manjak snage.

A naravno da se od atmosferca sa 127 Njutna ne moze ocekivati da cupa ni blizu kao bilo koji turbo sa 2 ili 3 puta vecim obrtnim (apropo pomenutog dizelasa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Ako si štucao, znaj da sam ja :D

 

Znam da imamo grafikone odnosa prenosa u menjaču za 1,4 16V 6b, a da li možeš postaviti uporedni za Fire 1,4 16V 6b, T3 novi 5b i 1,6 mjet 6b u tipu ? 

 

Grafikon snage meni ne treba, znam šta očekujem iz svakog auta :) 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, ISV_01 said:

a da li možeš postaviti uporedni za Fire 1,4 16V 6b, T3 novi 5b i 1,6 mjet 6b u tipu ? 

Uz Fire ide stari, dobri :) FPT-ov C514.6 . Kacio sam prenose vec vise puta, evo ponovo:

 

fire.thumb.png.57b30dd022d263015f1a4f606dabf1da.png

 

MultiJet i u prethodnoj 120 i u novoj 130 verziji u MY21, ima identicne prenose. U pitanju je takodje FPT, i to C635 koji im od 2010. (startovao sa restyle Bravom i Giuliettom) ide na gomilu i benzinskih i dizelskih motorizacija i modela. U varijanti na Tipu, stvari stoje ovako:

 

mjet.thumb.png.57da557974c6b2b67e0bb82fddf1700c.png

 

I na kraju, T3 u Tipu ide tek od MY21:

 

t3.thumb.png.704ded7ce02bcf6022f2f3233a54cd64.png

 

Kao sto rekoh, zbog 5 brzina, T3 ima najkracu poslednju brzinu. Takodje i najkracu prvu, vidi se kako je ceo opseg prenosa pomeren i sabijen. Kombinovanje performansi i ustede mora negde da se pokaze, zavisi vec za sta je motor namenjen (a ovaj je pre svega za grad i magistralu). Direktan prenos mu je u 4. stepenu (ima samo jedan stepen preko toga). A kod druga 2 menjaca, direktan prenos je takodje u 4., znaci jos 2 brzine preko njega.

U celoj prici, ne treba zaboraviti i prenosne odnose u diferencijalu (ukljucio sam i to, podatak na kraju). T3 je izmedju FIRE i MultiJet (manji FDR znaci manji torque na tocku, a vecu krajnju brzinu i obrnuto). Tj. logicno je da kod dizela sa traktorskim torque FDR bude najmanji.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se malo nadovežem na priču o menjačima. Mene na šestobrzincu opasno nervira treća brzina koja je sirasta, Naime prva u redu, druga vuče, treća kao da se ništa ne dešava, ono da vadimo dasku jel' može do asfalta, i onda auto povlači opet u četvrtoj pa  i u petoj. Moje je mišljenje da treća brzina snosi dobar deo krivice za lošiji utisak o performansama, ali i za probleme pri preticanjima i na oštrijim usponima. Navikao sam tokom godina da su prve tri brzine jasno vučne i agilne a u ostale dve šta ti Bog da i šta je bila namera konstruktora. Tako da nekako ispada da bih bio ipak srećniji sa 5 brzina nego sa 6, manjom krajnjom brzinom itd. Većna pređenih km mi je grad/magistrala, AP možda 10%. Da ne grešim dušu tokom vremena ali i namernim oštrim ubrzanjem u trećoj nevezano od od ostalih brzina nešto malo se situacija popravila, što je opet uočljivo ako su u vozilu samo vozač ili vozač i suvozač. Razrada ili računar uči da ima posla sa teškom nogom na gasu nemam pojma. Naravno i dalje stoji pun auto, nema ludiranja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo oko krajnje brzine se slažem sa tobom. Realno, danas sve preko 150 nema gde da voziš. Juče na AP kako sam se uključio, tako tempomat na 130 I primetim da je masa ljudi na tempomatu neki čak I na adaptivnim, jednostavno, sam bio u koloni od 5-6 vozila koja su išla od požarevca do bubanj potoka.
Malo mi smešno delovalo kad prvi krene da pretiče nekog ko vozi 125, cela kolona kreće u preticanje I to traje I traje, onaj prvi vozi 130 I svi za njim I onda taj isti nas pretekne nakon par minuta I uspori pa ga opet stignemo I opet milimo kraj njega dok ga pretičemo
Možda nas je par likova preteklo.


Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

knezevic76

Apsolutno je tako. Ja i nisam više u godinama da jurcam jednostavno se ne isplati. Na AP pustim malo auto da jurne kada je praznije čisto da izbaci gradski garež a ai to je tu oko 150-155 km/h maksimalno i opet na režim 130 kada se iole zagužva. Stignem gde treba i ovako i onako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo Toyotu sam često vozio u šestoj, sad na Scenicu često imam osećaj da mi je viška, van autoputa je nikad nisam upotrebio, a do 110 ide lepo petom... Na Bravu je nikad nisam koristio, najviše zato što je bio petobrzinac! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po gradu dizelu ne treba više od treće, a ako ideš auto-putem kroz BG, četvrta vrši posao
Insignia 2.0 cdti 120 ks npr na 60 km/h u trećoj je nešto ispod 2000 obrtaja.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2021 at 5:20 AM, knezevic76 said:

6 brzina na npr 1.4 služi samo za održavanje brzine I da se smanji potrošnja, na ubrzavanju mrtav.

Pa sad, što se mene tiče i nije baš tako, 6 na auto putu ima srazmerna ubrzanja prethodnim brzinama, naravno ako ne govorimo u usponima, i naravno ako se iz 5e šalta kad treba. Na normlanom delu auto puta svakako da se iz 5 u 6 šalta ne znam ni ja na 90-100 nisam nikad to pratio, po osećaju, i dalje ubrzanja šesta, ne vozim ga sigurno 5om 120 i onda održavam u 6oj. Sva preticanja u 6oj svakako da su izvodljiva ako se vozi na npr  110-120 jer tad je on na i nešto preko 3.000 obrtaja i u optimalnom režimu za preticanje. I dalje ubzanje ka 150kmh u nekom preticanju na auto putu, dalje, nit sam probao, niti me nešto vuče, verujem da bi dalje  ubrzanja bila prespora. Opet kažem ako se ne radi o usponu, tad sve ovo ne važi. A svakako u 6oj može da se vozi i po magistrali 90. Što se tiče obrtaja baš sam nešto juče pogledao na auto putu za BG, na 3.000 obrtaja je na 115km/h do 130 kmh ide na 3.500 obrtaja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uvece kroz BG autoput uvek iskoristim 6. brzinu, a i ujutru ponekad.

Vec od 90-100km/h mu je ok da ide 6om, a toliko moze da se ide uvece lagano.

 

A za van grada je obavezna. Ne znam otkud to sad da treba kolima vise brzina. Ja da mogu i 7u bih ugradio na Leona :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...