Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Kod NCAP crash testa, nemojte da se zbunite kada trazite Daciu Logan i izbacuje sandero na nekim slikama, pise u opisu testa da se test Stepway-a (novog) moze primeniti i na novi Logan zbog slicnosti sasije i koncepta. 

 

Treba vise gledati pasivnu bezbednost, tj otpornost karoserije i kolicinu airbag-ova jer na to i cuva (zuta znacka sa vozacem), ostalo je samo bonus. 

Novi Stepway/Logan su svakako bolji od prethodnika u crash testu, da se priznati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Alo ljudi :) , o cemu pricamo? Poredite babe i zabe, Sandero/Stepway su segment manji automobili (Subcompact), na manjim platformama. Pa na sve to, jos u budget kategoriji. I neko gore onda pominje da ima manji gepek :D , a gde je sve ostalo?

Mada je i Tipo zamisljen i napravljen kao budget model - po mom skromnom misljenju, za proizvodjaca takve tradicije, sramota za Fiat bi bilo da im aktuelni Compact model uopste bude u istoj recenici sa bilo kojim od takvih modela. Tipa Sandera, Rapida, 301, C-Elysee i slicnih. Od voznih karakteristika, motorizacije, kvaliteta izrade... Jedino moguce poredjenje je nase klasicno - sta moze za isto para.

Sandero bi bio recimo konkurent Grande Puntu, za koga Fiat naravno nema naslednika. U klasi gde je nazalost ubijeni Puntisa svojevremeno bio hit i vladao - sada to (uz ostale Francuze) radi upravo ta Dacia. Lepo se prodaje i drzi odlicno 6. mesto u Subcompact klasi u Evropi. Glupo je porediti, ali ako vec pricate o ta dva modela, Sandero je prosle godine bio 3 puta prodavaniji od Tipa u Evropi (167k vs 53k). Zabezeknuo sam se kada sam video da je u toku jednog meseca Sandero bio 4. najprodavaniji model u Evropi, racunajuci sve klase :blink: .

Dok bi Tipo trebao da se poredi sa modelima u svojoj klasi - Golfom, Focusom, Astrom, Corollom, Octaviom, 308, Megane, Leonom, Ceed, i30 i ostalima... A naravno da tu kaska od kako se pojavio, jer je u startu ciljan totalno drugacije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Ivan said:

Poredite babe i zabe, Sandero/Stepway su segment manji automobili

Samo spomenut u NCAP testu da se moze porediti sa Loganom i ranije kao nosilac istog motora kao novi logan sa mogucnoscu fabrickog TNGa. 

 

Ovde je vise Tipo VS Logan po pitanju motorizacije i opreme u slicnom cenovnom rangu. 

 

Logan ne bih mogao da vozim pa ne znam sta imao unutra i ispod haube. Znaci unutrasnji dizajn mi je odvratan (mislim na tablu, dugmice, multimediju) i kao i u ranijim Loganima, nekako drzi tu tradiciju za razliku od Stepway-a za koji je reno prepoznao da se odlicno prodaje kao mali auto u odnosu na Logan. 

 

Nisam ni u Tipu ni u novom Loganu sedeo, ali prvom prilikom cu se u oba smestiti i uveriti se u kvalitet izrade shodno trenutne opreme u vozilu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Zakeralo said:

Prethodna diskusija me je zaintigirala da proverim kako stvari stoje po pitanju bezbednosti.

Tipo ima 2016 dva testa sa i bez dodatne sigunosne opreme, to znamo od ranije. Dačia ima svež ovogodišnji rezutat.

Tipo klot:

t.thumb.jpg.bae5ad8cf93f05d0a60b72a5f8a2408b.jpg

 

Tipo sa sigurnosnim paketom:

 

tse.thumb.jpg.56fcf2483d36cec062fd7bf3519ee804.jpg

 

Dačia Logan test 2021:

 

ds.thumb.jpg.8fd6f0fb3216541f36efdeaf48c938d9.jpg

 

Sandero Stepvej 2021:

dss.thumb.jpg.79525f3a80513f6aaaf9a72193c6f679.jpg

 

Na sajtu Euro NCAP se mogu pronaći  PDF-ovi sa detajnim rezultatima teestiranja za sva vozila. Što se mene tiče u ovom delu, Don't mix grandmothers and frogs.

Nisu isti kriterijumi 2016 i 2021.

 

A Logan je dobio samo dve zvezdice zbog nedostatka bezbednosnih sistema koji se mogu uzeti kao opcija.

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Martin said:

Nisu isti kriterijumi 2016 i 2021.

Ncap trenutni testovi i testovi od 2016 se isto boduju, tj isti je princip. Raniji (pre 2016) su se bodovali drugacije. 

Sa njihovog sajta:

Screenshot_20210630_202148_com.android.chrome.thumb.jpg.6a6bafef6886e77abf864ef39716cb62.jpg

 

IzvorRead the stars

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu ste, sandero je na bazi clia rađen.
Što se prodaje tiče I logan kad se pojavio pa onda I ostali modeli beležili su lepu prodaju, realno bili su I najjeftiniji u klasi na tržištima u svojim klasama.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, ISV_01 said:

Ncap trenutni testovi i testovi od 2016 se isto boduju, tj isti je princip. Raniji (pre 2016) su se bodovali drugacije. 

Sa njihovog sajta:

Screenshot_20210630_202148_com.android.chrome.thumb.jpg.6a6bafef6886e77abf864ef39716cb62.jpg

 

IzvorRead the stars

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto mogu primetiti u korist dacie u odnosu na tipo jeste da dacia ima vece medjuosovinsko rastojanje, da je sira, sto znaci i za prostor u kabini, a verovatno i za stabilnost a na kraju prilicno bitno bolje stiti decu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, knezevic76 said:

U pravu ste, sandero je na bazi clia rađen.

Od toga se i krece, zato sam i potencirao i pokrenuo pricu na tu temu. Ako se poredi Stepway i Cross, ovaj prvi je autic u poredjenju sa Tipom koji je ceo segment iznad (mada je i on na varijaciji Fiatove Small platforme). Valjda ste gledali i uzivo koliko Stepway kratko deluje, dugacak je nepunih 4.1m (maltene kao Grande Punto od "nasih"), 120l manji gepek, 200 kg laksi sa slicnim motorizacijama, manja nosivost...

Ono sto jeste pohvalno, ova Renoova platforma je maltene stigla Compacte prethodnih generacija , sa WheelBase od 2.6 m i sirinom vozila (a mozda ih u poslednjem cak i tuce, treba pogledati).

55 minutes ago, ISV_01 said:

Samo spomenut u NCAP testu da se moze porediti sa Loganom i ranije kao nosilac istog motora kao novi logan sa mogucnoscu fabrickog TNGa. 

Ma ne mislim ni na koga konkretno ;) , ovo iznad je samo baza na koju se kalemi sve ostalo... Pominje se kvalitet materijala, enterijera, dugmica, sastava - opet kazem da bi (po meni) sramota za Fiat bilo da neki budget Subcompact bude u istoj recenici sa njihovim aktuelnim Compactom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, vagenovac said:

Ono sto mogu primetiti u korist dacie u odnosu na tipo jeste da dacia ima vece medjuosovinsko rastojanje, da je sira, sto znaci i za prostor u kabini, a verovatno i za stabilnost a na kraju prilicno bitno bolje stiti decu.

Nije baš tako ni samo po brojkama...pa su samim tim i svi izvedeni zaključci pogrešni. Čak i da se samo te brojke uzimaju u obzir, a ništa kakvo je vešanje, kako je podešeno, širina traga točkova, koje su gume, kako je kalibrisan ESP...

Jedino kod širine auta postoji 4.6 cm razlike u korist Sandera Stepway.

 

Wheelbase

Tipo Cross  2.638 mm
Dacia Logan II facelift 2.634 mm
Dacia Sandero III Stepway 2.604 mm

 

Front track

Tipo Cross 1.542 mm
Dacia Logan II facelift 1.497 mm
Dacia Sandero III Stepway 1.520 mm

 

Rear (back) track

Tipo Cross 1.543 mm
Dacia Logan II facelift 1.486 mm
Dacia Sandero III Stepway 1.509 mm

 

Length

Tipo Cross 4.386 mm
Dacia Logan II facelift 4.346 mm
Dacia Sandero III Stepway 4.099 mm

 

Width

Tipo Cross 1.802 mm
Dacia Logan II facelift 1.733 mm
Dacia Sandero III Stepway 1.848 mm

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Screenshot_20210630_215946.thumb.jpg.834b0b848256f2a25788d31559b8fd39.jpg

18 minutes ago, neshaoct said:

Nije baš tako ni samo po brojkama...pa su samim tim i svi izvedeni zaključci pogrešni. Čak i da se samo te brojke uzimaju u obzir, a ništa kakvo je vešanje, kako je podešeno, širina traga točkova, koje su gume, kako je kalibrisan ESP...

Jedino kod širine auta postoji 4.6 cm razlike u korist Sandera Stepway.

 

Wheelbase

Tipo Cross  2.638 mm
Dacia Logan II facelift 2.634 mm
Dacia Sandero III Stepway 2.604 mm

 

Front track

Tipo Cross 1.542 mm
Dacia Logan II facelift 1.497 mm
Dacia Sandero III Stepway 1.520 mm

 

Rear (back) track

Tipo Cross 1.543 mm
Dacia Logan II facelift 1.486 mm
Dacia Sandero III Stepway 1.509 mm

 

Length

Tipo Cross 4.386 mm
Dacia Logan II facelift 4.346 mm
Dacia Sandero III Stepway 4.099 mm

 

Width

Tipo Cross 1.802 mm
Dacia Logan II facelift 1.733 mm
Dacia Sandero III Stepway 1.848 mm

 

 

Screenshot_20210630_215946.thumb.jpg.e0b5cd8d3abb2bd0336b259808abb345.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, knezevic76 said:

Jel ovo dačijama širi front od rear tracka?

 

Tako je i na alfi 159, a znamo da se ona fantasticno vozi, kod fwd auta je bolje da je prednji trag siri od zadnjeg, poboljsava upravljivost i stabilnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

 

Ok, onda su drugi podaci za najnovijeg Logana, nisam gledao za pravi auto.

Svejedno, za one zaključke treba mnogo više od pukih dimenzija. Da su samo dimenzije bitne, ili da su one presudan faktor onda bi npr. USA automobili od pre nekoliko decenija bili sinonim za upravljivost/stabilnost...kad ono ljuljali su se kao brod. :D

 

Lično, svako poređenje Logana i Tipa (sedan) počelo bi mi i završilo se ovde:

 

tipo gepek04.jpg tipo gepek05.jpg

 

logan gepek01.jpg logan gepek02.jpg

 

Plavi je Tipo sedan restajling, beli je najnoviji Logan. Ne znam da li postoji bitna razlika kod Logana u smislu paketa opreme...ili je svaki ovako go?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gde je Tipu 6. stepen prenosa? :P

 

 

Pazi kad sam pored toga ali i povoljnije cene, kao i uslova finansiranja, opet birao Logana. 

A da imam malo više novca, sledeći kandidat bili bi Scala ili Kamiq. Tipo sigurno ne. Jer smatram da ne vredi preko 15k.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem tu fascinaciju šestostepenim menjačem. Pa nisam trgovački putnik koji je non-stop na autoputu. Dobro raspoređen petobrzinski menjač nimalo ne zaostaje za 6-obrzinskim a u gradskim uslovima se i bolje pokazao jer nema potrebe za čestim šaltanjem. Ako je prenosni odnos sabijen zbog male snage motora, to ima svoj razlog i na kraju ispadne da se oba menjača vrte na istim obrtajima u krajnjoj brzini. Meni šesta brzina apsolutno ništa ne znači jer na AP provedem max. 10% godišnje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uslovaljavanje 6. stepenom je samo reakcija na obloge gepek vrata, koju je neshaoct naveo kao argument - kao protiv. ;)

Al donekle se slažem. Ni u Cromi ga ne koristim u fulu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, vicent said:

Ne razumem tu fascinaciju šestostepenim menjačem. Pa nisam trgovački putnik koji je non-stop na autoputu. Dobro raspoređen petobrzinski menjač nimalo ne zaostaje za 6-obrzinskim a u gradskim uslovima se i bolje pokazao jer nema potrebe za čestim šaltanjem. Ako je prenosni odnos sabijen zbog male snage motora, to ima svoj razlog i na kraju ispadne da se oba menjača vrte na istim obrtajima u krajnjoj brzini. Meni šesta brzina apsolutno ništa ne znači jer na AP provedem max. 10% godišnje.

Slažem se sa ovim, naveo sam već, 5 brzina je kod mene lepo raspoređeno tako da nema potrebe za čestim šaltanjem.

 

Apropo toga šta vredi za ispod ili iznad 15000€, to je sve lični stav I lični afiniteti. Ja sam mogao za iste novce da biram I Renegade I 500X al sam isto gledao I škodu skalu I ford I renault megane grandtour, koji mi se baš sviđa, al kad se malo zaigra sa konfiguratorom opreme odu te cene lepo. Sa druge strane, ko hoće, može sačekati I akcije kojih uvek ima pa mogu ostvariti lepe popuste.

Da nije bilo ovog Crossa odmah za preuzimanje, uzeo bih komontno novitipo HB 1.4 ili 500l isto sa 1.4 motorom u najvišoj opremi koji su bili oko 13000€, mada je prevaginjalo na 500l što se tiče ukućana, ženskog dela pogotovo. Jbg, bilo bi sebično da se samo ja pitam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je stepvej tačno po meri ali ovaj mi je preeeleep iako polovnjak…

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18351053/fiat-tipo-16jtd-eco-business?ref=search-normal&position_ref=2

 

C3BC6E9D-66E5-4530-A1B3-13FC04FA45B3.jpeg 57685BC8-2856-4F4C-865E-E3C9DE6672C0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry ma sve stoji al nema verzija sa panoramom. Stilo je imao (i to kakvu kao na B klasi), Bravo je imao, GP/Evo je imao, Bravo/Brava/Marea su imali makar šiber, Punto mk1/mk2 je imao isto šiber

----> 2017. godina i nema panorame?! A 500L iz KG polulakiran dodje sa panoramom :)

 

E da j*š baš i FIat

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Martin said:

Uslovaljavanje 6. stepenom je samo reakcija na obloge gepek vrata, koju je neshaoct naveo kao argument - kao protiv. ;)

Obloge gepeka su navedene samo kao primer za čitavu filozofiju po kojoj je taj auto napravljen. Dakle, ne da je gepek presudan sam po sebi, nego da se tu najlakše vidi šablon po kojem je taj auto napravljen.

 

Videćeš, kad počneš da ga voziš, kako na onim istim putevima gde ideš Cromom odjednom u Loganu čuješ svaki kamenčić, svako veće zrno prašine kako udara u pragove/patos, kako i najmanja bara postaje kao okean (po zvuku) koji ti zapljuskuje auto jer zvučne izolacije nema.

 

Daciu Sandero Stepway sam prošle godine vozio 4-5 dana (sa renta), pređeno je preko 1.000 kilometara. Auto je bio star manje od 6 meseci sa nešto preko 10-tak hiljada na satu. 

Tipo HB sam samo jednom vozio na malo dužoj relaciji (200-300 km u jednom danu), bio je sa 1.4 16v. U odnosu na Alfu 159 sam čuo gomilu kamenčića kako udaraju u auto tamo gde sam mislio da ih nema, da je asfalt čist, ali je u odnosu na Daciu to ipak bio tih auto. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ako ima ko dokon da testira. :D

Screenshot_2021-07-01-11-51-24-953_com.facebook.katana.jpg

 

Ja sam se vozio u tek kupljenom sanderu prethodne generacije i to je sve krckalo i puckalo i u mestu, ali i cena mu je bila takva 6-7k evra ako se dobro secam..

Edited by Dzimbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...