Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Još poneko opažanje koje se u međuvremenu steklo. Menjač od početka je odličan za brzine unapred. Rikvercu je trebalo bogami vreme da se razradi, naime sada tek vidim da je u početku bilo momenata da se uzjoguni i neće iz prve da ubaci,  Inače bio sam žrtva podivljale patosnice koja je obludela kvačilo. Naime kupovna patosnica nije bila dobro utvrđena povukla se prema napred i eto belaja. Nimalo prijatna situacija, srećom ostao sam bez kvačila pri maloj brzinu, nekako sam mahinalno prvo kenuo nju da povučem i to je rešilo stvar. Sada je nameštena dobro i nadam se da ovo neće ponavljati. Inače auto ide kako sam ranije opisao i realno je obično u autu jedna ili dve osobe. Izuzetno retko se natrpa nas četvoro. Inače kada sam sam u autu brzina na 3000 obrtaja u  šestoj je oko115 km/h a na 3500 obrtaja je oko 135 km/h, ravan pravac na auto-putu bez čeonog vetra.

Pomenuta creva konkretno:

IMG_20210503_121457[1].jpg

 

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje domaci proizvod, "Inciju" je proizvodnja u Manisi (blizu Izmira). Interesantno kako svi ti fabricki akumulatori dolaze sa malom startnom strujom.

Apropo patosnica - apsolutno nema bolje stvari od kopci u podu. Obavezno fabricke patosnice ili zamenske po meri sa ugradjenim fiksatorima - i nema bojazni od vrlo neprijatnih situacija podvlacenja istih pod papucice.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam kopao po njihovim prodanim katalozima i takav akumulator nemaju u slobodnoj prodaji. Startne struje su jače  a i Ah su ili 60 ili 65. I trivia pronađena kopkanjem po mreži. Ta fabrika je joint venture sa japanskim proizvođačem  GS Yuasa 50-50. To samo po sebi nije ništa neobično da ti Japanci nisu bili upetljani u brojne paljevine avionskih baterija, doduše Li-Ion, na Boinzima 787 2013. što je rezultovalo nizom prinudnih sletanja i prizemljenjem 787 flote do nalaza NTSB-a gde je japanska firma označena kao jedan od krivaca za celu tarapanu.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/4/2021 at 8:49 PM, Zakeralo said:

Dodatak prethodnom pisaniju, akumulator i njegovi parametri:.

 

IMG_20210604_184448.jpg

U turskom Doblu je fabrički išao Mutlu, kod nas 8 godina trajao. I farovi su turski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve je to O.K. Meni je u osnovi interesantno koliko su Turci uspeli da lokalizuju proizvodnju i da povećaju udeo svih mogućih  komponenti za prvu ugradnju. turske proizvodnje

Tipo je inače stigao sa GoodYear Efficientgrip pneumaticima isto prizvedenim u Turskoj.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je skoro sve diskutabilan kvalitet. Vidi se po plastikama za Dobla, farovima, presvalakama sjedišta. Akumulator se pokazao dobrim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/6/2021 at 9:41 AM, MS PK said:

Turska je druga Kina takoreci emoji3.png

Kina za sirotilju

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Zakeralo said:

Meni je u osnovi interesantno koliko su Turci uspeli da lokalizuju proizvodnju i da povećaju udeo svih mogućih  komponenti za prvu ugradnju. turske proizvodnje

Odlicno za njihovu privredu. Inace imaju prilicnu istoriju vezanu za Fiat u Tofasu, vec pola veka unazad: od prvih Murat 124/131, Kartal, Dogan, preko nama poznatijih verzije Una, Tipa i Tempre, Bravo/Brava, pa do modela Albea, Linea, Aegea tj. Tipo i teretnjaka Fiorino, Doblo, imalo je toga jos... Takodje su jaki i neki drugi brendovi koji se rade tamo, kako proizvodnja vozila, tako i komponentasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, Ivan said:

Odlicno za njihovu privredu.

Daleko im lepa kuća :) da ih moje oči nikad više ne gledaju, što bi rekao Šurda :) 

Koji to novi Fiat nije na nivou turske plastike !? Ako mene sećanje dobro služi, taj isti Fiat je imao model Croma, bio je u samom vrhu automobilske industrije u rangu sa velikom trojkom, sa luksuznim automobilima iz Fr a i pre toga, 132, Aregnta .... 

Sada je druga priča, ali bar ne trule :) i ne ljušti im se lak :) 

Tipo je lep automobil, a kao i svi ostali brendovi, većina delova i sklopova je ista kao i za druge modele tog proizvođača (softveri, npr. sedišta itd) što je i normalno.

Nekada je to bilo u Jugoslaviji, osvojena je proizvodanja celog motora, do skoro sam viđao i sajt, DMB, gde su bili tehnički crteži, baš za 1,4 motor (pored standardnih 0,9, 1,1, 1,3) , ali to je neka stara priča, nažalost, loše ispričana.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa... @ISV_01 mrtva trka... da sam znao da je karavan samo 20cm duži možda bi se i odlučio za njega... ja sam sve išao logikom šta će mi toliko, imam nezgodno parkiranje u garaži, žena je i ovog već suzila :) svakako meni je HB za nijansku lepši, deluje širi, niži, karavan malo se propinje pozadi... ali to je opet nijansa koja bi mogla da prođe. E sad karavan nije imao u ovom paketu Street koji mi je opet bio dopadljiv, već običan bez alu felni, hrom lajsna itd. i još 500eur skuplji tako da... možda nekad, neki restajl napucani :) Pre neki dan sam ubacivao dečiju biciklu u gepek pa se setih karavana.... danas na poslu ono stoji na parkingu :) rekoh da ga parkiram pored :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam prvi put uživo video Tipo karavan pomislio sam da uopšte nije kraći od 159-ke karavan...i kad sam proverio - jedva 9 cm duža 159-ka, a u međuosovinskom rastojanju je još manja razlika.

Još je bio sa 1.6 MJet i u nekom većem paketu opreme (na Sajmu)...B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, djole81ar said:

još 500eur skuplji

Oni su po defaultu skuplji. Od sedana bezmalo 1000e i oprema u njemu je malo...čudnija u osnovnom paketu opreme. Sada i da hoćeš, nema ispod T3/100ks u osnovnom motoru, što bi mu svakako prijalo obzirom na malo veću težinu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Konacno je doslo vreme da se zameni GP 1.2 (2006)  Razmisljam se za 1.4HB 95k. Trenutno ima ovaj Citiy Life model 2021 u ponudi.

Odluka je bila na osnovu budzeta naravno, klasa kao i sigurnost. I da, benzin.

Kakva su vam iskustva sa grejanjem kod 1.4 HB ?, GP-u je trebalo prilicno vremena da zagreje kabinu, pogotovo na minusu.

Thx

 

Edited by Ivan
Prebaceno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, brzo se zagreva, pomalo neprirodno ali to važi samo za rashladnu tečnost motora. Ulje ide svojom tradicionalnom brzinom. Sebi sam odavno postavio merač temperature ulja na centralni ekran instrument tableu prvom redu kao podsetnik da se izbegava "lupanje" po gasu u prvih desetak minuta vožnje. Naime indikator temperature tečnosti za hlađenje je uveliko na sredini dok se indikator temperature ulja nije još ni pomerio sa mesta.  I nekako mi je najsmisleniji na tom mestu od svih onih ostalih didža-bidža.

Ovako je kod mene bilo i ostalo.

 

IMG_20210501_154423.thumb.jpg.2371dc99c15b16223aad71677d25e3a6.jpg

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radnik2

Prica o kupovini Tipa prebacena je u odgovarajucu temu.

Benzinci su poznati kao energetski slabije efikasne masine, tj. rasipnici su toplote (u poredjenju sa dizelima). Tako da sa grejanjem retko moze da bude problema, ako je sve tehnicki ispravno i prohodno (termostat, creva, mali hladnjak u kabini, itd...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banalna tematika, ali sam pretrcao video jedino zbog malca koji je apsolutni hit :D . Mali covek.

Stavih trenutno ovde, a moze i u neki Tipo tehnicki topic:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...