Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

On 7/12/2019 at 11:14 AM, Jim9 said:

Meni su u MIG autu poklonili patosnice. Mada sam bio u fazonu, dajem vam u kešu 11000€ red bi bilo da se otvorite za nešto.

Za sada imam samo pohvale za MIG auto, momak koji radi je više nego korektan. Brzo smo završili sve. Više puta sam ga smarao sa nekim dodatnim pitanjima telefonom nakon kupovine, uvek sam dobijao odgovor.
 

Zdravo, :)

 

Moram da se ubacim u ovaj komentar.

Cestitam na novom autu i ja sam se odlucila za Tipa (limuzinu), zadovoljna sam i za taj novac, samo pohvale.

ono sto sam htela da kazem je vezano za MIG auto salon.

Moj stric je pre 6 godina uzeo kod njih Grande Punta (ubedili su ga da je Evo, nema veze, zadovoljan je autom), ali mu nisu dali ona dva papira koja omogucavaju prve dve registracije bez tehnickog pregleda. Ti papiri dolaze uz auto i oni su od proizvodjaca kao garancija da autu ne treba tehnicki pregled prve dve godine. Kao sto rekoh oni mu ih nisu dali, vec ih zadrzali za sebe.

NIsam to znala tada, pa nakon sto sam dobila ponudu od Auto Kuce Kole u Zemunu, htela sam da pomognem nase juznjake i da kupovinu obavim u MIGu. Ponuda je bila bezobrazna, a mislim na cenu. 4x sigurno sam vracala jer su mi uporno izostavljali dodatke sa liste, sa kojima sam htela da porucim auto iz fabrike (nisu imali na lageru takav u Srbiji), da bi spustali cenu, a u ponudi se pokloni (te patosnice, obavezna oprema i sl) nisu pominjali nikako, dok je AK Kole iz Zemuna sve to odmah ponudio.

Dobila sam tepih patosnice, gumene kadica patosnice 4 komada, obaveznu opremu, tj uze za slepa je, sijalice rezervne, trougao, rukavice, prsluk i prvu pomoc.

Nakon sto sam izgubila veru u MIG, zahvalila sam im se i rekla da se ne osecam lagodno da im platim 19000e sa takvom komunikacijom i da cu posao ipak zavrsiti u Beogradu. Decko sa kojim sam kroz sve to prosla je poludeo, vikao i razgovor sa njegove strane je postao krajnje neprofesionalan.

AUto mi je stigao, greskom sa drugim felnama od onih koje sam narucila, odmah su mi spustili cenu za 600e iako je doplata za te felne bila 300e.

Dok mi je MIG gurao te felne za cenu koju su mi nudili u Beogradu sa boljim felnama.

I Dobila sam ona dva papira, prekjuce sam drugi put registrovala auto bez tehnickog pregleda sa njima, ovde u Nisu.

Morala sam ovo da podelim, jer smatram da nije u redu "drpati" ljude samo zato sto su jedini diler u jusnoj Srbiji, auto je velika investicija i treba biti maksimalno korektan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opasno me zainteresovao Tipo u poslednje vreme. Video sam na PA ponudu za koju ne znam sta da mislim... deluje jako povoljna, a opet ili je sluzbeni auto ili je neki drugi problem. Recimo:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17573622/fiat-tipo-14-street?ref=search-normal&position_ref=3

 

tipo.thumb.png.62cd2b2f4069d79a0a371ed0599723a6.png

 

Presao manje od 10.000 km, a cifra je za 1500e niza od novog istog takvog ili vrlo slicnog.

Da li se isplati? Da li je bio sluzbeni ili test vozilo, imaju ih u ponudi nekoliko razlicite kilometraze? Da li bi mogla cena da se spusti na ispod 10.000 evra, recimo?

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen oglasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svojevremeno je neko rekao da test vozila ne bi uzimao (ako je ovde slučaj o istom), dal što je pali-gas-gasi i slično, nedovoljno lepo i pravilno razrađen motor i slično šta može biti,...dal kolega vagenovac ili neko drugi, ne mogu se setiti. Iskreno delim isto mišljenje, iako je ovaj motor dosta zahvalan za održavanje i skoro pa je peri-deri. 

 

Što se cene tiče...izašao je restyle, novi motor turbo benzinac od 1L i zameniće ovaj 1,4 16v atmo. Mislim da se dilerima svakako isplati da prodaju i za malo nižu cifru nego da imaju zarobljen kapital koji ne mogu da okrenu. Odeš, vidiš. Cena na sajtu nije ista kao u radnji..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis da pise prvo da cena nije fixna, drugo,nista te ne kosta da prosetas i pogledas, probas, das ponudu makar bila i lupam 5000eur :D Trece, jos je u garanciji.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam u Italiji rentakar 500x... i to u nekoj finoj opremi, nije mi bas legao posto mi je izuzetno ruzan, kao i 500L uostalom :D  Ali je bio jaci motor pa ne mogu da procenim koliko je 95 konja "dovoljno".

 

Sa druge strane, svuda su kamere i da hocu ne mogu po BG voziti preko 60, a to moze svaki auto :D a na autoputu 130-140 takodje moze svaki :D Tako da neke druge stvari postaju presudne, tipa dalja prodaja, servis, cena odrzavanja i sl.

 

A posto vecinu voznje cini kreni-stani po BG, nekako mi je bitnije da vozim "povoljan" auto nego jacu marku

 

A za te pare, tesko moze da se nadje povoljnije, a opet nisu male pare.

 

Dizel nije opcija, posto prelazim 12-13000 km godisnje

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 jeste ja sam to spominjao u vise navrata. A mislim da je taj period razade pogotovo bitan kod motora koji su skloni potrosnji ulja i slicno, samo karike da se ne razrade kako treba i imas smaranje i dosipanje ulja na novom automobilu...

 

9 minutes ago, radoznali said:

Sa druge strane, svuda su kamere i da hocu ne mogu po BG voziti preko 60, a to moze svaki auto :D a na autoputu 130-140 takodje moze svaki :D Tako da neke druge stvari postaju presudne, tipa dalja prodaja, servis, cena odrzavanja i sl.

Mozemo reci da sve sto moze novi fiat tipo, to moze svaki punto ili stilo star 20 godina sa vise stotina hiljada km na satu.

Taman tako. To sto mogu neki zadatak da izvrse oba vozila ne znaci da ce ga izvrstiti isto lagano, udobno itd.

 

Recimo samo ako poredimo 1.4 obican i tjet, razlika je sto ce tjet moci da odrzava brzinu u stepenu prenosa gde 1.4 nece moci, pa ce morati da se vraca brzina nize i povecava potrosnja.

 

Dakle ne treba relativizovati previse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@radoznali

Molba (a i pravilo je foruma) da se uz linkove eksternih portala dodaje i PrintScreen oglasa. Prica ovde treba da ostane korisna i za buduce citanje, ne samo da bi neko dobio odgovor za ono sto ga trenutno zanima ;) . Mozda i neko bude zainteresovan bas za isti auto, a ako link bude obnovljen ili obrisan - sva nasa prica pada generalno u vodu.

Svi ovi dileri drze jace cene za polovnjake. Nov Street ili Street Plus imas vec za cca 11.500 EUR, tako da je konkretno onaj prvi na -1000 u odnosu na nov. A zna se koliko vozilo procentualno gubi samo kada se istera iz salona. Zna se koliko dileri popuste i za nov auto, ako imaju mesta, u odnosu na "javne" cene. Plus, sto ljudi kazu - sve ove cene su neke okvirne za start cenkanja. Ako si ozbiljan kupac, odes, pogledas, probas, das svoju ponudu, polovnjak je u pitanju... Vizuelno, u oko jedino pada sto je gepek ocigledno izgreban utovarom nekih tezih ili ostrijih stvari.

Sto se FIRE motorizacije tice, pisano je zaista puno - o cenama, odrzavanju, performansama, potrosnji, potrosnji ulja... Imas i po drugim temama, pa procitaj da se ne ponavljamo i ne "prezvakavamo" isto po ko zna koji put. Najbolje da sam probas i vidis da li ti lezi, a ovde ces svakako pronaci gomilu tehnickih informacija i podataka, kao i (manje-vise pouzdane) subjektivne utiske.

Easy je bio nadogradnja na Pop, tako da nije bas totalna klotara (koliko se secam, dodatno je imao svetla za maglu, hromirane kvake, podizace pozadi, kozni volan i rucicu menjaca, retrovizore u boji)... Mada to je opet vrlo rastegljivo kod Zabara :) . Ni Street nije Bog zna sta - tipicno za Fiat, osrednji paket kojim se trude da, pre svega cenom, poguraju prodaju pred kraj zivota modela (posto stize Tipo MY21). Ima "grbu" na konzoli kao prvobitni Aegea sedan, obicnu multimediju bez navigacije i kamere, bez parking senzora, manuelna klima, 16'' felne, atmo motor, bez maglenki, kurble za prozore pozadi, nema naslon za ruku, itd... S druge strane, tu su tempomat i zatamnjena stakla.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=19651]ISV_01[/mention] jeste ja sam to spominjao u vise navrata. A mislim da je taj period razade pogotovo bitan kod motora koji su skloni potrosnji ulja i slicno, samo karike da se ne razrade kako treba i imas smaranje i dosipanje ulja na novom automobilu...

 

Mozemo reci da sve sto moze novi fiat tipo, to moze svaki punto ili stilo star 20 godina sa vise stotina hiljada km na satu.

Taman tako. To sto mogu neki zadatak da izvrse oba vozila ne znaci da ce ga izvrstiti isto lagano, udobno itd.

 

Recimo samo ako poredimo 1.4 obican i tjet, razlika je sto ce tjet moci da odrzava brzinu u stepenu prenosa gde 1.4 nece moci, pa ce morati da se vraca brzina nize i povecava potrosnja.

 

Dakle ne treba relativizovati previse.

Atmosferski je samo za gradsku vožnju izgleda... mislim, idem ja sa Puntom za Kruševac,ali ja vozim po propisima...

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/14/2021 at 3:29 PM, radoznali said:

 

Presao manje od 10.000 km, a cifra je za 1500e niza od novog istog takvog ili vrlo slicnog.

Da li se isplati? Da li je bio sluzbeni ili test vozilo

Zdravo, mislim da je cena najviša moguća, jer je nov 1.000 skuplji, tako da onaj ko ga prodaje posle 6 mes ili godinu, ne može sigurno očekivati 500eur ni

e, bar 1.000 ako ne i više, zavisi od situacije. Mada onaj ko ga je prodao menjao ili šta već ovoj kući on je i dao za niže, i ovi moraju da zarade :)A da li se isplati za 1.000eur nositi neki rizik??? Ako je on minimalan ili isključen onda da. A da bi bio minimalan onda bi trebalo da budete prilično sigurno u stanje vozila, ko je prethodni vlasnik, što ga je prodao ovoj kući, da li nešto oštećeno bilo..... Auto je kažu 6 mes star, prešao za to vreme blizu 10.000, znači vožen je lepo, dal se neko predomislio po pitanju izbora auto, pa je menjao u ovoj auto kući, ili je nešto drugo uzrok ko će to znati... Možda je nekom bio preslab auto pa se predomislio.... Svakako uvek doza sumnje, ali svi mi razmišljamo pozitivo da se neko možda predomislio, trebao mu novac... trebalo bi to nekim proverama ispitati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je dopadljiv i ima potencijala ali ostade samo na tome.

A to dal se isplati ili ne, veliko je pitanje.

Ako pogledaš, oglase videćeš najviše (jedino) taj 1.4 16V, sa malim kilometražama.

 

Pogledaj link, ovaj je objasnio:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/15/2021 at 9:25 AM, djole81ar said:
Da li je vraćana kilometraža
1002824258_Tipo2018.thumb.png.ba1b16db7fd42e9f2ed53df970fccd6a.png

Gde ti link?
Stavi i link i skrinšot da mogu i drugi da prate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram nepotrebno novu temu pošto se radi o skoro identičnom vozilu koje je Djole predstavio, čak je i boja potpuno ista. Ako moderatori smatraju da treba nova tema o.k. Dakle verzija Street Forte tako ima svetla za maglu, grejanje retrovizora, naslon za ruku, parking senzore i elektropodizače stakala pozadi.

Naime tokom februara meseca gledam šta bi moglo da uzme novo, bio sam zainteresovan za 500L u varijanti staro-za novo, lepe Kros i Spor4 verzije i bio je u ponudi Tipo po svemu sudeći rasprodaja lagera ali bez opcija staro za novo ili reciklaže. Elem odem u Stojanova reč-po-reč zagrejanost za 500L je u trenu nestala kada sam čuo za rok isporuke od dva meseca.  Tipo se preuzimao odmah a moglo je i da se bira par boja ali je izbor pao na tamno sivu. Kake ovo zlatno doba morao sam da uđem u kredit, no kada je sve regulisano  prvog dana marta odoh po registrovano vozilo. Pri preuzimanju ljbazno osoblje mi je od svega najviše skretalo pažnju na ulje tj. neophodnost redovne kontrole istog.

Svestan sam da je kupovina kompromis mogućeg i da je moguć pri ovoj kupovini pogon jedino poznati agregat 1.4 95ps/94ks odmah sam i kupio kanticu ulja, rekoh ovo je izgleda deo obavezneopreme. U međuvremenu sam iskupao neku staru tabelu za razrađivanje motora i reko polako ćemo penzionerski. Tablicu neću postavljati jer njem smisao je da se obrtaji konvertuju u brzine po stepenima prenosa tako da ispada da prvih 500km obrtaji ne prelaze 2500 a od 500km do kraja perioda razrade  ne prelaze 3000. Naime nekada niste mogli ni doplatiti obrtomer pa morate da vozite po kilometar satu. E ovo je dovelo do tragikomičnih situacija na semaforima jer da di se auto pokrenuo u 1. i 2. stepenu prenosa mora da se okrene na bar 3500 o/min Dalje ide sve kako treba ali u prvoj i drugoj oni iza pominju užu i širu familiju. Međutim vožnja sa oštrim ubrzanjima u opsegu od 2000-3000 o/min zna da bude veoma zanimljiva naravno ako je vozilu maksimalno suvozač. Menjanja u viši stepen prenosa na 4-4500 o/min u sada već razarađenom autu kada sam sam u vozilu je stvarno retko potrebno osim ako je ne hvatate krivine na brdskom putu, u gradu se tako može lako uleteti u prekršaj.  Potpuno opterećen auto se ponaša kako je to mnogo puta ranije opisano pa ne bih o tome.  Na auto putu ako se vozi na maksimalnoj dozvoljenoj brzini +-10km nema primedbi na buku i  upravljivost. Auto je inače stigao sa Goodyear gumama koje su po meni odličan izbor. E kada smo kod guma tu je i regularan rezervni točak. Pri ekscesivnom i naglom kočenju (izleteo pas, drugi put bicikista) hoće malo rep da zaigra ništa strašno ali se dodatno štrecnete. Što se tiče ulja ako je za 1500km potrošio oko 1 dl, nešto je malo niža crta no videćemo dalje. Potrošnja osciluje između 7,4 i 7,8 sa pretežno gradskom vožnjom a kada ste daleko od grada obara na 7,2 što povratkom u grad momentalno skače. Inače po svom ranijem iskustvu sa benzicima sipam samo stotku, meni se ranije razlika u ceni uvek isplatila manjom potrošnjom i za nijansu mirnijom radom.

O crnoj unutrašnjosti  i plastici s zna dosta pa da preskočimo. Oslonac za ruke deluje kao dobra stvar ali zna debelo da zasmeta kada hoćete brzo da manipulišete da kopčom pojasa ili ručnom kočnicom. Parking senzori su neophodni preglednost nazad je kao u rogu, vožnja u nazad ne ide ni sa retrovizorima, meni pun pogodak. Prekidači za prozore su postavljeni tako da po pravilu pogrešite i otvarate zadnji umesto svoj prozor a desilo mi se da sam zaboravio u jednom navratu da zatvorim pogrešno otvoren prozor, sreća nije bilo kiše.  Indikator promene brzine je dosadan i nepotreban no kada se oštrije ubzava počinje da se gubi sve dok ne počnete ponovo da sporo ubrzavate i menjate brzine. Start-stop sistem je meni izuzetno iritantna stvar tako da je stalno isključen i prva sijalica koja će crći a neće biti zamenjena je žuta od S&S sistema. Lično misim da je S&S sistem smrt za motore sa turbinom. Jednostavno ne mogu da se naviknem na udar anlasera pri ponovnom statovanju. Inače S&S sistem kod mene se uključuje i na nezagrejanom motoru pri spoljnim temperaturama blizu nule. Što se tiče zagrevanja motora ovo je prvi auto koji mi se u hladnom periodu potpuno zagreje do posla. Naime posao mi je relativno blizu kuće i ni jedan auto koji sam imao do sada bio benzin ili dizel nije mogao ujutro na toj razdaljini i niskoj spoljnoj temperaturi da tako brzo postigne radnu temperaturu kao ovaj Tipo. Inače zagrejan motor u leru se u kabini uopšte ne čuje, par puta sam uhvatio sebe da proveravam obrtomer da se nije ona S&S nesreća uključila. Inače pokazivak kilometara (oba) iako je XXI vek lažu negde oko 5 km/h, provereno objektivnom metodom.

Možda sam malo udavio ali su ovo neki prvi utisci. Odlčan izbor bio bi bio Tipo 1.4 sa turbinom i 120hp ali taj motor jednostavno nije bio u ponudi tako da je ovo za mene vrlo dobar auto naravno ako se naprave pravilne strategije vožnje pun/prazan, i kako neki kažu bitno je da "miriše na novo". 

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zakeralo

Post je, na osnovu ranijeg dogovora, prebacen u odgovarajucu temu o iskustvima sa Tipom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivanu za razumevanje zbog posta gde mu baš nije bilo mesto. Da dodam nešto što sam propustio, na izrazito neravnom asfaltu i lošoj kocki auto skače kao jarac. Na iole "normalnom" asfaltu je je sve o.k. Realno, razumno je tvrd  ali kao neki Nemac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve OK ;) , samo uzivaj i naravno navrati na neko forumsko druzenje kada umine ova posast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ne bi bilo lose da se postavi link kada se preusmerava post

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, italiano said:

Ne bilo lose da se postavi link kada se preusmerava post

Praksa je i to (ako ima vise ukljucenih u diskusiju koja duze traje) ili da tagujemo autora ako se post odmah premesta. Sto je ovde bio slucaj - bez ucesnika u prici koja je vrlo kratko trajala, dok kolega nije odlucio da li hoce ili ne predstavljanje sopstvenog auta.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...