Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

@Skudra
Probao sam Grande Punto 1.4 16v 95ks, ali to je puno laganije vozilo, a za 500l me baš zanima....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo ovako, ja sam prije Tipa vozio Grande Punto sa 1.4 8v motorom i mislim da mogu reći da su tu negdje po temperamentu, možda je Tipo za nijansu temperamentniji, ali ako i jeste, samo za nijansu. Ako pogledamo odnose snaga i mase Tipa, 500L, Grande punta sa 1.4 8v i 1.4 16v motorom, stvari stoje ovako:

 

Tipo i 500L imaju cca 1250 kg i 95 KS, što znači da imaju približno 95/1250 = 0.076 KS/kg

Grande Punto 1.4 8v ima 1040 kg i 77 KS, što opet daje 77/1040 = 0.074 KS/kg

Grande Punto 1.4 16v ima 1150 kg i 95 KS, što daje 95/1150 = 0.083 KS/kg

 

E, sad, da bi Tipo i 500L imali istu snagu po jedinici mase kao Grande Punto sa 1.4 16v, morali bi imati 0.083*1250 = 103.75 KS, znači nekih 8-9 KS više, pa ispada da bi 500L I Tipo trebalo da idu slično kao GP 1.4 16v sa uključenom klimom :D

 

U svakom slučaju, mislim da to nisu neke dramatične razlike, što se vidi i po startu do 100:

GP 1.4 16v 11.4s

GP 1.4 8v 13.2s

Tipo HB 1.4 16v 12.1s

500L 1.4 16v 12.8s

 

Tipo je malo agilniji od 500L zbog povoljnije aerodinamike i iz istog razloga ima i nešto veću maksimalnu brzinu 185 km/h vs 170 km/h. E, sad jedino koliko se ta razlika u aerodinamici osjeća kod međuubrzanja pri nešto višim brzinama, a za očekivati je da se osjeća, jer bi sila otpora vazduha trebalo da raste sa kvadratom brzine... 

 

Ne znam jesam li bio i od kakve koristi, ali sam se trudio da budem :P

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, to me je i zanimalo.
Ja imam 90% gradske vožnje, pa mi aerodinamika nije najbitnija...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam poprilicno sluzbeni 500L sa identicnim atmo motorom. Na osnovu opisa iznad - kao da smo vozili dijametralno suprotne masine ;) . Ne bih u detalje posto se do sada razglabalo X puta, a i svako bira prema svojim afinitetima.

Po gradu je to relativno slicno, ali kod 500L vec na iole vecim brzinama do izrazaja dolazi aerodinamika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i ono sto sam ja napisao je za civilnu upotrebu, posto i sam uglavnom tako vozim. Ne idem sigurno sa sluzbenim 500L na NAVAK :D .

Citiraj mi, molim te, gde sam pomenuo potapanje gasa :question: . Nego sam upravo odgovorio na tvoje pitanje u vezi poredjenja sa 500L - da je razlika sa tim motorom primetnija na vecim brzinama, jer auto naravno ima drugaciju dinamiku. Motor je FIRE, konstrukcijski od pre Isusa Hrista i vecina smo ga verovatno vozili u prilicno FIAT modela.

I nije mi bila cilj nikakva analiza, rekoh da u to ne zelim da se upustam. Za tezinu vozila Compact klase, drasticnije razlike mogu biti jedino izmedju atmo i turbo motora, a to uopste nije poenta trenutne price.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije svakome do potapanja gasa ali voznja atmo motora posle turba je mucna, pa makar ne potopio gas nikad.
Ne mislim na atmo od 400ks svakako.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry

 

E, druže, krivo sam te informisao, GP 1.4 16v ima 1060 kg, Tipo HB 1.4 16v 1195 kg, a 500L 1245 kg

 

Pa nam onda ona računica ovako izgleda:

 

GP 1.4 16v 95/1060 = 0.0896 KS/kg

Tipo 1.4 16v 95/1195 = 0.0795 KS/kg

500L 1.4 16v 95/1245 = 0.0763 KS/kg

 

I onda ispada da bi Tipo, da ima istu snagu po jedinici mase kao GP 1.4 16v trebao da ima 0.0896*1195 = 107.1 KS

a 500L 0.0896*1245 = 111.5 KS

 

Dakle ipak nešto više od uključene klime, al' ne puno više :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na isto izađe, nije velika razlika... Neki dan sam vozio Jeep Renegade sa trocilindričnim fiat 1.0 GSE motorom od 120ks... Još mi sveže, ali me nije oduševio, ono , korektan je...

 

[mention=205]Ivan[/mention]

Ne očekujem od "od pilota lovca" da se oduševi transportnim avionom. Mi što vozimo transportne avione među sobom se lakše razumemo...

Ako razumeš... ništa lično...

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, neshtry said:

Ne očekujem od "od pilota lovca" da se oduševi transportnim avionom. Mi što vozimo transportne avione među sobom se lakše razumemo...

Ako razumeš... ništa lično...

Pa to je upravo to. Dvije različite filozofije kupovine automobila. Ako imam budžet od cca 12k € da si kupim automobil, mogu da razmišljam o novom Tipu 1.4 16v ili o novom 500L 1.4 16v ili o recimo Tipu sa 1.6 MJet motorom, ali starom 3-4 godine.

Tipo 1.6 MJet sa svojih 320 Nm na 1750 obrta je sigurno neuporedivo inspirativniji za voziti od 1.4 atmo benzinca, ali to je ipak polovan auto i potencijalno "mačak u vreći", a ovaj novi atmo je novo vozilo sa ipak kakvom-takvom garancijom. Moj izbor će, za isti novac uvijek biti nov automobil, mada uopšte ne tvrdim da je to jedini ispravan izbor.

Da mi je, kojim slučajem, budžet za kupovinu auta 1.2M €, tu bi se onda sigurno našao i Lamborghini Aventador i Alfa Giulia Quadrifoglio za svaki dan i ko zna šta još (sigurno i poneki Ferrari, pa možda i koji BMW sa M prefiksom) ali mi budžet nije 1.2 M € nego je 12k € :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma samo treba biti realan sa željama i očekivanjima. Probati pre kupovine naravno i ukalkulisati i troškove održavanja, pa onda videti da li nov, polovan, atmo ili turbo...

Mene, iskreno, užasava da na novom autu virim pod haubu svaku hiljadu/dve, za sve ostalo Tipo i 500L su mi korektni, pa i sa 95ks. Nemaju VAU efekat, ali se i taj efekat plaća, možda i najviše. Pričam kao neko ko je imao i nove i polovne automobile sa adekvatnim i neadekvatnim motorima i opremom...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, neshtry said:

Ne očekujem od "od pilota lovca" da se oduševi transportnim avionom. Mi što vozimo transportne avione među sobom se lakše razumemo... Ako razumeš... ništa lično...

Ovde neki drugi licno (a i emotivno) dozivljavaju najobicnije tehnicke price, poredjenja i razmenu iskustava. Em se dobar deo ljudi ovde licno poznaje, i ne da nema nikakve "lose" namere, nego smo naprotiv tu da se druzimo i pomognemo. Em nisam nikakav napaljeni klinac koji "potapa" gas, vec covek koji je zakoracio u 5. deceniju, sa 20 i kusur godina vozackog staza. Svemu se prilagodis i nadjes uzivanje, a u licne afinitete i izbore ne ulazim. Tako da stvarno nema potrebe da me ubacujes u takav kontekst ;)

4 hours ago, neshtry said:

Neki dan sam vozio Jeep Renegade sa trocilindričnim fiat 1.0 GSE motorom od 120ks... Još mi sveže, ali me nije oduševio, ono , korektan je.

T3 FireFly, bez obzira na 120 KS, kljuc takvog utiska je u 3 cilindra i 190 Njutna. Pogledaj specifikaciju i sta su uspeli da izvuku iz T4 verzije - brutalno za tako mali motor. Inace je za Tipo bio predvidjen iskljucivo T3, sto se i uklapa u njihovu dosadasnju politiku oko motorizacije i pozicioniranja modela.

Nego, jeste li pozdravili prodavca u salonu, koji vas je (kako si mi rekao u pitanju na PM) ubedjivao da je novi 1.0 T3 FireFly (999 ccm) u stvari stari 0.9 TwinAir dvocilindras (875 ccm) :D? Je li jos zaposlen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni spominjao u radnji, a ovaj moj bio nestrpljiv da im istera auto, dok mu je tetka iz Amerike tu... Vozi ga svaki dan ali nema oduševljenja.Oseti se turbo, ali nije da kida...

Po meni u Tipu bi bio extra.I u 500l.

A za afinitete...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Ivan said:

da je novi 1.0 T3 FireFly (999 ccm) u stvari stari 0.9 TwinAir dvocilindras (875 ccm

Ono što jes', jes', samo dovarili jedan cilindar pored! Dizduvava!:stuart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sramota da em uopste dobijes takvu informaciju, em da te jos ubedjuju :thumbdown: .  

23 minutes ago, neshtry said:

Oseti se turbo, ali nije da kida...

Pa ne mozes od tri cilindra, 999 ccm i 190 Njutna da ocekujes bas udar u ledja :) . Poredjenja radi, 1.4 atmo ima 127 Njutna, a najveci problem tog motora su sve ostrije norme oko potrosnje i ekologije. Zato ce ovo biti sasvim pristojna zamena, bar je tako najavljivano za Tipo. Apropo torque, 230-250 Njutna koliko je imao prethodni MultiAir su vec cifre koje se osete na nizim obrtajima i to je vec u rangu dizelasa ranijih generacija. T4 su lepo nasvirali u vise verzija, sve do 180 KS i 280 Nm, ali je on u planu za druge modele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike, mada nije to ni tolika razlika u tezini koliko mozda izgleda. Sva 3 modela su na FCA Small platformi (Tipo i Renegade na Small Wide, cini mi se). Tako da je to razlika mozda tezine jedne osobe, zavisno od gabarita :D . Otprilike je Renegade kao Tipo MW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@neshtry
 
E, druže, krivo sam te informisao, GP 1.4 16v ima 1060 kg, Tipo HB 1.4 16v 1195 kg, a 500L 1245 kg
 
Pa nam onda ona računica ovako izgleda:
 
GP 1.4 16v 95/1060 = 0.0896 KS/kg
Tipo 1.4 16v 95/1195 = 0.0795 KS/kg
500L 1.4 16v 95/1245 = 0.0763 KS/kg
 
I onda ispada da bi Tipo, da ima istu snagu po jedinici mase kao GP 1.4 16v trebao da ima 0.0896*1195 = 107.1 KS
a 500L 0.0896*1245 = 111.5 KS
 
Dakle ipak nešto više od uključene klime, al' ne puno više
Dobro, ali ostaje ono sa kvadratom brzine?
Malo da se nasalim na ovu inace odlicnu analizu Tipa

Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

86853624_2896953730368618_22865361261958

 

Znao sam da je samo pitanje vremena kada ce neko tuningovati Tipa sa 1.4 tjet, i eto, Poljaci su prvi (za koje ja znam) :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, Martin said:

Samo remap ili još nešto?

Nema sanse, moja pretpostavka je da je u pitanju td04 turbo, jer cak i sa gt1446 nije lako dohvatiti 250 ks... on obicno ide do 220-230 max... 

 

Naravno, stosta jos uz to, veci IC, dizne, usis, izduv, mozda i map sa abartha... 

 

Ali tamo odakle sam nabavio fotku, nema nikakvog infa sta je sve menjano... 

 

Meni je to interesantno za Tipa, posto je auto izuzetno lep, a ne postoji jaca verzija od 120 ks. Kod Giuliette je malo besmisleno tuningovati 1.4 tjet, kad postoji fabricki 1.8 tbi sa 235 ks, koji uz samo remap ide lagano na ~260-270 ks... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...