Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

8 hours ago, Ivan said:

Secam se da je u nekom istrazivanju pre par godina listu vozila koja najvise gube u postprodaji u prvoj godini predvodio upravo Fiat i to 500L. Gubio je na vrednosti vise od trecine

I moja ex Toyota je bila 2000e jeftinija, posle tri meseca i iljadu kilometara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam hteo da iskomentarišem...

Kod drugog prodavca,probna Tipo karavan 1.6 dizelka 5, 5k km 17,5k €....

Oni kao da su bunjike jeli...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svojevremeno platio Auris, -2000e u odnosu na nov, 1000km, tri meseca star...

Tako da preko 13200 ne bih dao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo je ponuda koju sam dobio kada sam gledao Fiata Tipa t-jet u Subotici.

Gledao sam ga uživo i dosta je bio iščukan na parkingu sa obe bočne strane, zadnji branik oštećen od guranja bicikla u gepek, levi bubreg na vozačevom sedištu izgužvan i izlomljen, fioke ispred suvozača ižuljana. Ne sećam se da li je bilo još nekih oštećenja, ali je bio prešao nepunih 7.000 km. Kameru nije imao kao ovaj u Nišu.

 

Screenshot_20191207-210208_Drive.thumb.jpg.570f95333d4dc17fcf9c6a9a5c536145.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvalo je nas nekoliko kad je 1.4 Tjet izašao kod nas i dobilo cene od 14500e, na to kad se doda metalik boja dođemo na 15000e. Koliko god da je prešao opet je polovan. Kad to uzmem u obzir, više od 13200 ne bih dao, iz sledećih razloga: polovan je, po ovoj ceni ima NOV, metalik boja me ne interesuje...

Ograđujem se za cenu opreme, ne bojom, koja je, eventualno ugrađena. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne licitira da li bi i šta bi se za te novce moglo pazariti. Samo primećujem koliko je cena nerealna u odnosu na potpuno NOV Tipo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljam o Tipo 1.3mjet za taksiranje u BG. Imam kolegu koji je imao mnogo problema sa kvacilom na 1.4 benzincu, ali nemam nikoga sa ovim dizelom, pa me zanima ima li i on ove probleme? Takodje me zanima koliko nafte trosi u gradskim uslovima. Kolegama sa starijom verzijom ovog motora u grande puntu trosi 6l. To bi mi bila gornja granica isplativosti u odnosu na neki drugi auto sa plinskim uredjajem.

Ako bi bio ljubazan neki ponosni vlasnik sa 1.3mjet motorom da napise recenicu - dve o svom iskustvu bio bih neizmerno zahvalan.

Znam da ce mnogi reci da je 1.6mjet bolji, ali meni je to za gradsku voznju 99%, potpuno nepotreban dodatni trosak.

Edited by sokoll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni extra ideja.
To za kvačilo ima na forumu, fabrička greška koja se rešava na garanciju
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sokoll

Ako mozes pojasniti koji su to problemi sa kvacilom, radi uporedjivanja sa modelom 1.3mjet znacilo bi. Ovako bi samo nagadjali koji su to problemi sa kojima se tvoj kolega susretao, a mozda i nisu problemi vec nesto drugo. 

 

Sa druge strane, koji model bi gledao za taksiranje? Tezina izmedju modela nije velika ali nije ni bas zanemarljiva, kao i prakticnost i da li ce biti samo taxi vozilo ili i za licne potrebe. 

 

1.3 u GP (dal 75 ili 90ks) 6 litara u gradu u spicu je... Pa gotovo marginalno moguce. Ako gledaju preko bord-a (prosecna potrosnja), slobodno dodaj 1-1.5L preko jerbo bord cesto laze, posebno u gradskim uslovima. Vise puta je pisano na temama o potrosnji i dosta kolega sa foruma ce ti reci isto ili priblizno iste brojke koje sam naveo kao vid povecanja u odnosu na bord racunar. Imaj u vidu da GP i Tipo imaju istu platformu ali je i Tipo tezi. 

 

1.3 mjet u puntu je meni trosio jedva 6L u gradu, a on je svakako laksi od GP. 

 

Dodatno, baci pogled i na stranice unazad ali i drugu temu koja se odnosi na potrosnju: Potrosnja goriva a pomocu SEARCH opcije u istoj temi samo ukucaj Tipo pa ce ti naci potrosnje i kod samog vozila koji clan ima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



[mention=21094]sokoll[/mention]
Ako mozes pojasniti koji su to problemi sa kvacilom, radi uporedjivanja sa modelom 1.3mjet znacilo bi. Ovako bi samo nagadjali koji su to problemi sa kojima se tvoj kolega susretao 


Navodno je menjao kvačilo čak 3 puta za 60k km i potom ga prodao. Takođe sam ovde procitao da je član menjao kvačilo na istom motoru na 13k.

Inače osim Tipa razmatram i ove "socijalne" varijante citroena i pezoa, oba sa 1.5hdi motorima i sličnom cenom i paletom opreme.
Isključivo za taxi, 99% gradska vožnja, Beograd noću :)
Od silnih ponuda mi već malo konfuzno pa ne isključujem mogućnost zadržavanja do daljnjeg vernog i besprekornog Logana 1.6 sa plinom... :)



Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno meni bi DPF bio veće pitanje nego potrošnja, mada 'ajde, po auto-putu kroz grad možda i može da se očisti...

 

Jesi razmatrao neki CNG auto? Ima da se sipa metan u blizini, rentabilnost nije upitna, a Fiat ima nekoliko modela u ponudi sa fabričkim gasom (tako da se ne gubi prtljažni prostor)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče CNG Fiat nam za sada nudi jedino baš taj običan 1.4. u 500l modelu. To će mušterije morati da guraju uzbrdo :) to nikako.

Češka konkurencija ima zanimljive ponude za CNG, ali ja nemam poverenja u 3 cilindra.
Iako kažu da su u Rapidu sa tim motorom(1.0tsi) već neki prešli 200k.
Ali možda je to za neku drugu temu..

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, ko prelazi sa tim 1.0 tsi npr 15k godisnje,za 10g predje 150k,i ne verujem da ce imati nekih problema, dok je taxi druga prica.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su menjali kvacilo na 1.4 95 ks benzincu u okviru garantnog roka, ali cu nazalost morati ponovo do servisa posto je kvacilo pocelo dosta da skripi. Iz nekog razloga najvise se cuje kada je volan smotan i krecem iz mesta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima mnogo kratke brzine i traži česte promene. Prva i druga su naučna fantastika da kreneš a da ne secne. Ja očekujem da mi ode kvačilo u nekom trenutku ali zato i imam garanciju, nek ode..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, sokoll said:

 Kolegama sa starijom verzijom ovog motora u grande puntu trosi 6l. To bi mi bila gornja granica isplativosti u odnosu na neki drugi auto sa plinskim uredjajem.

Meni je 1.3 jmet 90ks u GP-u, u dosta manjem gradu, leti trošio 7, zimi 8l. Ja ne znam kako vaše kolege postižu tako malu potrošnju, možda u kombinovanom režimu, pošto sam na magistrali postizao i 4l... ali grad je sasvim druga priča. Ne znam kako je kod novije verzije motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesantno da ih ima dosta na polovnim automobilima, 8 sa malom kilometražom, benzinac, i do 3 god star,  ja da kupujem ovakav auto, kupio bih polovan, sa malom kilometražom, nije mala razlika u ceni, čak se i ove cene obaraju za 10-20%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo srdačan pozdrav svim forumašima! Pratim forum negdje od aprila 2019. i proučio sam cijeli topic već kad smo naručili novog Tipa kod Nikom d.o.o. u Kragujevcu. Tako da se dovezujem na djelotovu misao kako mi je bio "bedak" ne saznati neke specifičnosti ili "razbiti" neke predrasude o kojima su se "lomila koplja" vezano što uz sam model, što uz motor 1,4 i, pošto je moja draga svakako željela benzinca, iako sam nakon 36 godina vozačkog staža ovdje u Hrvatskoj kupio prvog dizlaša: Daciju Logan MCV 1,5 dci (66 kW) i s kojom sam izuzetno zadovoljan, te što unatrag dvije godine vozim službeni Citroen Elysee 1,6 HDI (70 kW) te se privikao na "komfor" turbodizlaša.

Da se vratim na temu: auto (ženin izbor - voli veće aute), B) smo preuzeli na Vidovdan 2019. godine i malo mu nedostaje do 10.000 km. Vožen na relaciji Kragujevac - Mrčajevci i Kragujevac - Sisak (dakle pretežito otvorena cesta i autoput), nešto zanemarivo gradske vožnje po Kragujevcu. Prosječna potrošnja po boardu iznosi 6,7 l/100 km, na relaciji do Mrčajevaca i natrag (ukupno 80 km s uzbrdicama i nizbrdicama te ravnicom) vozim 5,8-6,0 l/100 km, uz "tjeranje" u više obrtaje prilikom preticanja na usponima (do 4500 o/min). Autoputom do Siska (470 km u jednom smjeru) potrošnja dodje do 7,3 l/100 km uz nešto gradske vožnje po Beogradu (tamo nam stanuju djeca) te brzinama 130-160 km/h, jer žena za volanom "se voli zaboraviti" :) . Inače je odličan vozač, dobra tehnika i osjećaj što za auto i motor, što za uslove na putu...nije da ju falim, no što jest -jest.

U Kragujevcu za prazničnih gužvi (NG i Božić) potrošnja 9,2-10,4 l/100 km, no meni matorom to nije auto za grad i da se traumiram hoće li me netko nepažljiv čuknuti ili zagrebat, jer zaista mi je taj auto "legao"...

Što se servisa tiče, evo kopirao sam ti dio iz Uputstva za upotrebu koji dolazi s autom, pa vidi sam.

Srdačan pozdrav,

Zoran

 

FIAT TIPO servisi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd da dodam nešto i o udobnosti i ležanju na cesti. Za moj volumen (175 cm visine i 130 kg mase) veoma komforno se smještam u odlično profilirana sjedišta. Pri prezentaciji prijateljima napred je sjeo covjek od 180 cm, a otraga njegov brat od 190 cm visine i nije imao problem s koljenima (ostalo je još par cm do naslona vozačkog sjedala). Velik međuosovinski razmak osigurava veoma dobro držanje pravca što nam je bitno prilikom putovanja na duljim relacijama, neravnine savladava odlično bez lupanja i poskakivanja, u zavojima se gotovo ne naginje (doduše još nisam imao oštrijih ulazaka s "čupanjem") uz neutralno ponašanje, recimo očekivano za trovolumensko vozilo (veoma usporedivo za moju neprežaljenu Mazdu 323 Sedan, serije BJ iz 2000 god. koja je bila hvaljena da "ide kao po tračnicama") ili Lagunu II, što su ipak automobili s puno nižim položajem sjedenja, pa vjerojatno i težištem. Kočnice za pohvalu, ABS me čak i iznenadio (dosad jedna ili dvije situacije) brojem ciklusa, to je najveća frekvencija od svih automobila koje sam dosad vozio, a nije ih bilo malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...