Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

He, he, oživeh temu. 

Važno je da se vozimo i da je svako zadovoljan onim što ima. 

"Volim i ja narandže, no trpim". 

Dizel mi je bio preskup. 

Hajde da se previše ne ponavljam, ide i ovaj, ali mora da se šalta i po nekokiko naniže odjednom da bi održao tempo. 

Eco contact su. Na suvom su bile odlične, sasvim solidne na kiši, ali lako su proklizavale na vlažnom i to najpre na vuči. Bolje su držale pravac, neko što su imale trakciju pri ubrzavanju. Na kočenju mi se nikad nije uključio ABS u normalnoj vožnji, iako vrlo oštro vozim. Prednje felne su mi stalno crne. Počeo sam da razmišljam kokiko će izdržati pločice. Da li ih je neko menjao na benzincu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, branik said:

Neverovatno je koliko brzo počinje da greje.

I ja sam video da ću se ove zime ogrejati :) baš brzo zagreje, verovatno i sauh onda vrati ranije pa nije baš ono da do posla voziš pod sauhom, videćemo kad stegne minus. Sa Stilom sam se smrzao, nešto tu nije bilo u redu, menjao sam termostat ali i posle grejanje nije bilo kako treba, sporo digne temperaturu, a znao je na nekoj većoj nizbrdici i da ga rashladi, pa kad ga naložiš uzbrdo ogreješ se :) verovanto to nešto nije bilo u redu ali nisam stigao da se bavim tim. 

 

Sa gumama sam i ja boga mi u selu po blatu i zemlji uzbrdo jedva prošao, šlajfuje kao da su ćelave. Verovatno ćemo ovaj vikend iako javljaju toplo na zimske, na vreme. Nešto me interesuje da li će ovako kratka 1. brzina biti problem po snegu!?

 

Hvala @branik na oživljavanju teme, nema razloga da se ne piše iako nemamo besne mašine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, branik said:

Eco contact su.

Pretpostavio sam po opisu, a i obicno te guraju na nova vozila. Tipicna eko-guma kao i kod ostalih proizvodjaca, sa svim manjkavostima koje to nosi. "Najtanja" u ponudi Continentala, vec sledeca PremiumContact drasticno odskace sa prianjanjem i udobnoscu. Ubedljivo najbolja guma koju sam ikada imao, jedina mana joj je sto se brze trosi. Za razliku od bilo koje eko, koje ce pre da se uplastice od starosti, nego sto ce da im se pojede sara (pravi primer je Michelin sa Energy Saver). Sto se pogotovo pokaze upravo na vlaznom putu.

54 minutes ago, djole81ar said:

sporo digne temperaturu, a znao je na nekoj većoj nizbrdici i da ga rashladi, pa kad ga naložiš uzbrdo ogreješ se

Ili nije valjao termostat (iako je menjan) ili onaj ko je menjao nije dobro odzracio sistem ;) . Dizelu treba nekoliko km da dodje na radnu, ali kada je JTD dostigne, drzi skalu zakucanu na pola i ne mrda. Benzinac je vec na par puta manjoj distanci uveliko na radnoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Grande Punto sam dobio Michelin Energy saver, a na Toyoti Conti Premium contact!:sofa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo u 1,4 a je svakako dno ponude i tu im je svaki evro uštede bitan, a kako temperature jutarnje padaju, ne treba ni čekati sa zamenom. Nije zimska guma samo za sneg, već i za hladno vreme. 

Ne vozimo besne mašine, ali što se mene tiče, trenutno bolju nemam. Tako da uživam. 

Otkrio ssm da ključ za paljenje radi impulsno. Samo dodir da pomeri anlaser i dalje sam vergla dok ne upali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je vidis zanimljivo otkrice! Isto recimo neki auti imaju zastitu od verglanja kad je auto upaljen, a neki nemaju :D To bi bilo interesantno znati, ali ko ce da se zrtvuje da proba :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, branik said:

Nije zimska guma samo za sneg, već i za hladno vreme. 

Ne vozimo besne mašine, ali što se mene tiče, trenutno bolju nemam. Tako da uživam.

Naravno, al do sada nešto ne beše ni hladno (osim jutri) tako da mi žao bilo da ih cepam, al sad bi već moglo, naročito što planiram još par odlazaka na reli do sela, a kako prođoh onda po rosi mogu da mislim sada posle kiše :) 

 

Šala mala za besne mašine, a i podstek da se piše i razmenjuju iskustva, realno nema nešto puno aktivnih vlasnika (izgleda da nema puno ljubitelja automoblia a da su i vlasnici Tipa :)))) ). A što se tiče uživanja to ne manjka ni kod mene, do sada pregazih 5.000 km nije neka cifra al tu sam i očekivao. Sad samo da padne snežić pa na probu, tad nije bitna snaga samo na vreme kontra :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitaš se za prvu. Budi nežan, blago neka klizi...

Druga je takođe dovoljno kratka da  prihvati čim ga prva pokrene. Ne bi trebalo da bude većih problema. 

Kako sam primetio, kontrola proklizavanja ne žuri sa intervencijom i oglasi se tek kad je točak već zašjafovao prilično, što na snegu neće mnogo pomagati. Prva je kratka, može i bez gasa da ide uzbrdo, i sad ozbiljno, nežno, popeće seci uz bukvu ako treba. 

Juče su kod vulkanizera paralelno stajali jedan rapid i moj tipo. Tužna je škoda. Neka su ga ugasili. Za klasu i generaciju tipo je ispred. Oni koji su parirali tipu cenom, mnogo su sirotinjski, a oni opremljeniji,  kao tipo dizel. Gledah prevnegde scalu. Ok izgleda i spolja i iznutra, ali skupo, preskupo. Budimo zadovoljni ovim tipićima. 

Horvat, svakako ne možeš verglati upaljenog. Nema šta da rizikuješ. Dok ne vratiš ključ do kraja, neće ti dati da ponovo pređeš kontakt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

tako da mi žao bilo da ih cepam

Jbg kad nam se zima svela na 2-3 malo hladnija meseca i par dana padavina (snega)... Treba i njih trositi da malo odmene letnje, kakva je klima i njih mozes opet da vratis maltene vec pocetkom marta.

6 hours ago, djole81ar said:

- Hvala @branik na oživljavanju teme, nema razloga da se ne piše iako nemamo besne mašine

- a i podstrek da se piše i razmenjuju iskustva, realno nema nešto puno aktivnih vlasnika

Nije forum samo ova jedna tema o kupovini Tipa - ima ih ukupno oko 35.000 ;) , a forum skoro 20.000 clanova i 1.000.000 postova, sa stalnim aktivnim diskusijama: tehnicke teme, opste teme (pneumatici, akumulatori, sijalice, ulja, kocnice, amortizeri, iskustva sa ovlascenim i drugim servisima, osiguranje...) odrzavanje, ICE, styling, kozmetika, zastita, predstavljanja, diskusije o auto-industriji, sport, oglasi.... Svaka tema ce biti aktivna onoliko koliko ima zainteresovanih za taj sadrzaj i voljnih da uzmu ucesce u njoj i daju i neki svoj doprinos njenom kvalitetu. U svakoj specijalizovanoj temi ce vase pisanje videti mnogo veci broj clanova, daleko vise se ukljuciti u diskusiju i pomoc, a na svako pitanje cete dobiti brz i kvalitetan odgovor od ljudi koji su u tematici, sa iskustvom ili se cak i profesionalno bave time. Dodatno sto sva problematika nevezana za konkretan model i njegovu kupovinu i treba da bude u tim temama. Cak i ova nasa prica oko performansi guma/vremenu zamene, trebalo bi da se splituje u odgovarajucu temu o pneumaticima :) (koja tradicionalno "gori" ovih nedelja kod prelaska na zimske).

Poenta: slobodno se ukljucite i u ostale teme (a ne samo ovu), navratite na neko FLCS okupljanje kada ste u mogucnosti - tu smo da se druzimo i pomognemo i informacijama i konkretno ;).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

7 minutes ago, Ivan said:

Nije forum samo ova jedna tema o kupovini Tipa

Naravno da nije, ali mi je trenutno u fokusu, što je po meni i normalno a ne da svi pišu o svemu. Za nju sam i rekao da nije toliko ativna, ne za forum, o Tipu nema materijala trenutno ni za ovu temu a kamoli za podteme, ali pročitao sam više puta da se piše svašta u ovoj temi, ne znam šta treba da bude sadržaj ove teme ako ne da neko novi sveobuhvatno sazna o vozilu i koje su mu gume i felne.... Ako nije tako onda bolje da se zaključa, izašao je Tipo, neki su kupili, neki ne, čeka se novi model i to je to. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi razumeo Ivana. Treba da se zna koje su gume i felne ali ne treba da se rasiri diskusija o tome koja je bolja guma i kako se koja pokazala na testovima i gde kupiti itd itd. Za to ima specijalizovana tema gde ima mnogooo iskustava. E sad, nema mnogo komentara ovde jer mnogi nemaju mogucnosti za kupovinu novog ili mladog auta sto Tipo jeste. Kad bude bio znatno jeftiniji porasce i broj vlasnika (pogledaj samo koliko je skupa dizel varijanta).
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

50 minutes ago, djole81ar said:

Ako nije tako onda bolje da se zaključa, izašao je Tipo, neki su kupili, neki ne, čeka se novi model i to je to. 

Slobodno pogledaj kako izgleda i bilo koja druga tema za kupovinu bilo kog auta u ovom podforumu. Izasli su u klasi i Giulietta i Delta i Nuova Bravo, neki cak i zavrsili svoj proizvodni ciklus, pa se i dalje pise o njima naveliko. Pre Tipa, pre 6-7 godina smo imali 500L kao nov model.

Podforum se zove "Saveti za kupovinu". Shvatam da je tebi kao trenutnom korisniku najlakse da pratis jednu temu i tu pitas sve sto te zanima - ali onda od te teme pravimo kupusaru u kojoj ce se pisati sve zivo i u kojoj se kasnije niko nece snaci. I sada kada menjamo gume - u temi o svakom modelu, samo vlasnici tog vozila treba da pisu o zameni? Zar ti nije logicnije, lakse i sa neuporedivo vise iskustava to procitati u jednoj temi? Slicno vazi i za sve ostale opste stvari, koje imaju svoje specijalizovane teme. Sutra ces (i van mreze ovlascenih) menjati ulje, kocione plocice, akumulator i naci ces prvo i mnogo detaljnije gomilu korisnih saveta po pomenutim temama - sta je najkvalitetnije, sta je best buy, sta je za izbegavanje... Poenta je da sadrzaj bude logican, na jednom mestu, lak za pretragu buducim korisnicima (sto manje multiplikovan). Dodatno, Tipo koristi gomilu delova, motorizaciju kao i svi prethodni modeli, tako da ces sigurno dobiti kvalitetan odgovor i na nekoj opstoj temi.

A naravno da ce u ovom topicu biti generalne ili specificne stvari za model, saveti oko kupovine, uskoro i pitanja potencijalnih clanova za kupovinu polovnjaka, kacicemo linkove primeraka sa oglasa za komentare... Kao i svaka druga tema za kupovinu, koja je do sada evo na 73 strane. Kada se vremenom namnozi, otvoricemo i poseban tehnicki podforum za Tipo, vec su otvorene i neke specificne teme u ICE (oko Uconnect, mapa,...) - sve zavisi od interesovanja, volje vlasnika da ucestvuju i daju svoj doprinos kvalitetu i brojnosti tema.

Moja primedba je bilo cisto drugarska, na tvoju reakciju zahvaljivanja - slobodno se ukljucite u ostale diskusije, a ne da ako zelite nesto da podelite sa ostalima cekate da neko nesto napise ovde ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

prodaje se iskljucivo radi kupovine jaceg vozila.

 

Jeste taj motor anemican, ali ne znam kako ljudi kupe bilo kakav auto bez probe...

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15354562/fiat-tipo-lounge

 

Untitled.thumb.png.a0ceda5eb8b56cd0a1073af222e109d1.png

 

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemojte bas o'ma osudjivati, napravi covek gresku, ja sam recimo vozio Kiu Ceed pre nego sto sam je kupio, dva puta, imao utisak da me ne zadovoljava, ali kao nije tako strasno, navici cu se, ostale stvari su mi ok, pa prevagnule...

 

Na kraju sam hteo da pristanem i da me biju svaki dan, samo da mi malo bolje ide :D  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo čudan oglas. Auto koji je za 3 meseca prešao 700 km? Ili je poklonjen, ili je nešto drugo u pitanju? Cena je 2k evra ispod novog. Po anteni ,auto bi trebalo da ima i GPS i DAB .Jako je ljut  vlasnik zbog slabog motora. :)

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali objasnio je sa navlakom volana - i to na koznom volanu, na novom autu. Jos naglaseno u listi opreme u opisu :blink: . Nisam obracao paznju, tek sad vidim da Tipo ide sa 3 sonde zadnjih parking senzora.

1 hour ago, spaad said:

Cena je 2k evra ispod novog.

Secam se da je u nekom istrazivanju pre par godina listu vozila koja najvise gube u postprodaji u prvoj godini predvodio upravo Fiat i to 500L. Gubio je na vrednosti vise od trecine. Slagacu te za tacnu cifru, ali mislim cak negde blizu 35%.

Koliko sam gledao, Tipo moze da se uzme kao polovnjak verovatno i za ispod 8.000 EUR (cena na oglasu 8300 EUR, doduse Easy sa osnovnom motorizacijom, kupljeni novi u Srbiji, sa par desetina hiljada km), za ispod 9000 EUR moze da se nadje ovakav Lounge od nepune 2 godine sa 30-ak k km...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/14/2019 at 9:11 AM, spaad said:
Malo čudan oglas. Auto koji je za 3 meseca prešao 700 km? Ili je poklonjen, ili je nešto drugo u pitanju? Cena je 2k evra ispod novog. Po anteni ,auto bi trebalo da ima i GPS i DAB .Jako je ljut  vlasnik zbog slabog motora.

Ko zna koji je tu razlog
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da razog nije uopste nerealan. Racunajte da on mozda u Subotici i nije imao prilike da proba test auto... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne sporim ja nikako velik pad cene kod fiata posle kupovine, ali test vozila imaju jaču cenu, više kilometara, i više su ruinirani. Meni je neverovatno da neko da 13K evra (probao ili ne) za auto, pređe sa njim 700 km i utvrdi da je motor slab! Šta je vozio pre i očekivao od tog motora? Pa ne kupuju deca auto od 13K evra. Valjda? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/14/2019 at 10:56 AM, Ivan said:

 Nisam obracao paznju, tek sad vidim da Tipo ide sa 3 sonde zadnjih parking senzora.

Kod mene su 4 . Verovatno opet neka ušteda ili je kod sedana tako?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri sonde sam vidjao jedino na manjim auticima, recimo u B klasi. Dva bocna i jedan centralni, a to isto videh i na ovom novom Lounge, iskreno i nisam obracao paznju do sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugaru sam pripomogao da nasteluje svetla na novom Tipu, posto mu je suvozacki far bacao neposredno ispred vozila.

Posto ima ljudi koji citaju samo ovu temu, cisto da ostavim link i pripomognem da ne istrazuju sta koji sraf nivelise. Svakako stavka za proveru i na novom vozilu, u ovom slucaju je auto iz fabrike izasao sa koka-zraka farovima:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...