Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Lepo se i na ovoj slici vidi kako Compacti zadnjih 10 godina prosto "jedu" felne i vizuelno iz generacije u generaciju traze sve veci tocak. Caskali smo i ranije - ono sto je bila neka dizajnerska sredina, recimo 15'' za Bravo Mk1, 16'' za Stilo - to je 17'' za Nuova Bravo, Tipo (a isli su i za broj veci). Za novija vozila u klasi opusteno i veci tocak...

A uvek je vazilo: lepe i felne odgovarajuce velicine - pola izgleda auta.

Ovo sto si okacio su ti u pitanju 18'' felne, iz OEM Lineaccessori ponude. Ili kako sad to moderno zovu "Mopar" :):

 

Untitled1.thumb.png.6b745478d5d58499c28d8d39d21f786f.png

 

Imas jos jedne 18'', idu na S-Design varijantu (malo vuku na Stilo Blejderke):

 

download.thumb.jpg.68b5a89213c9270c5be7a18dd462be61.jpg

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, 18ke sa sporta... Hvala na dodatnim info. Naravno da je vizuelno lepše, i saam kad sam ranije crtkao malo automobile (doduše u većini slučajeva je to 911) uvek je felne bila veća a guma tanja :) E sad svaka čast ko može da priušti to i novčano i praktično jer kad treba sa autom da odem u selo sve pada u vodu :) ne znam ni sam k oliko putam na stilu vezivao šus pleh :) 

IMG_20191003_103931_762.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam trenutno na 17' + Eibach ProKit (- 30mm), i stvarnooo je tesko ziveti u Srbiji tako... :D Moze se, al bas zahteva paznje i obazrivosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i prakticno i novcano, moje iskustvo je primetno drugacije, da ne pravimo bauka gde ga nema :). Prakticno - 225/45/17 na fabricki spustenom Sportu vozim/pazim isto kao i godinama ranije 205/55/16 na standardnom Stilu (koji je bio tezi u nosu, sa susplehom). Obe dimenzije guma su maltene iste ukupne visine/obima, jedino 17'' ima nizi bok (11.2 vs 10.1 cm, nista drasticno) i sira je 2 cm. Mozda trunku se razlikuje u udobnosti, isto zaobilazim rupe, isto se parkiram, po visini vozila proci ce isto gde i sa 16''... S druge strane auto mnogo lepse lezi, stabilniji je, lepo upija sitne neravnine, lepse izgleda...

Novcano, 17'' gume su duplo jeftinije nego pre 10-15 godina, upravo jer su postale standard. Dodatno su se pojavili mid-range brandovi, tako da se i za 60-80 EUR moze kupiti vrlo dobra guma. Zlatna sredina za danasnju Compact klasu kada uzmemo u obzir performanse/izgled/cenu guma. Gore pomenute 18'' (225/40/18) su sa bokom visine 9 cm. Imao sam nesto slicno u startu na Stildzi 2007. godine (9,6 cm boka sa 215/45/17) - malo tvrdja voznja.

58 minutes ago, horvat said:

Mislim da te sto je okacio Djole, idu na Tipo Sport ?

Idu oba modela, cak ces cesce na Sport i S-Design naci ovaj drugi model koji sam okacio ;) . Kod nas jos nisam video ni jedne ni druge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa Bravo Sport koliko znam, nije spusten za 3 cm, nego 1-1.5? Zvuci malo, ali tacno moze razliku da napravi. Pri tom Alfa je sama po sebi tvrdja od Bravo-a (cak i poredeci fabricki sa fabrickim setup-om), pa jos na to kad se doda Eibach, koji nije samo nizi, nego je jos dodatno tvrdji, mislim da se dobija razlika koja bas nije za direktno poredjenje :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam uopste poredio vesanja (dodatno sto ne znam modifikacije kod tebe) - nego 205/55/16 i 225/45/17 tockove ;) . Posto je prica krenula od toga da veca felna prakticno i novcano nije za nase uslove. A moj dodatak je samo bio da i na nizem autu nema problema, jer su maltene iste ukupnom visinom i obimom kao 16''. Na standardnom setup tek nema o cemu da se brine. Cena guma maltene duplo manja nego ranije.

17'' je danas standard za Compacte, kao sto je 15'' bila pre 20 i kusur godina :) . Pa osnivac klase Golf 1 je krenuo sa 3.7 m duzine i 13'' tockicima. Pogledajte koliko je ta klasa danas sira/duza, sa koliko vecim medjuosovinskim, neuporedivo boljim performansama... Novi Compacti i zbog dizajna i zbog performansi idu opusteno na 18'', 19'', a tehnicki je najjeftinije da ostanemo u 70-im ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije to toliko ni do veličine gume koliko je do proizvodjaca... o ceni govorim konkretno lassina guma 225/45/17 je 5800... A i 15-ka guma ako oces marku ide i preko 10000...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ima 15" za 10.000 onda i 17" od 9.000 nije toliko na vrhu... Sigurno postoji razlog zašto je cena 15 i 17 drastično bilža u donjem rangu guma nego u gornjem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te za 9k su i vise nego dobre ;) . Cene 17'' su sada toliko pale da za cca 10k moze da se uzme dobra premium guma (Eagle F1, Primacy 4, P7 Cinturato...). Za neku hiljadarku manje pomenuti srednji/visi rang (Hankook, Fulda, Kleber, Falken). Dosta ljudi je iznosilo svoje iskustvo da je Sava UHP2 korektan ulozeno/dobijeno izbor. A ima i onih koji prodaju sve svoje dimenzije za 5 'ljade :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2019 at 9:54 PM, branik said:

Nema šanse da se pogodi brezon u rupu i započne navoj

Ako nemas, mozes da nabavis - za to u fabrickom setu imas onaj crveni, celicni klin, koji sluzi upravo za lakse montiranje tocka. Usrafi se u glavcinu, na njega se "okaci" felna - onda se lako usrafljavaju brezoni i na kraju se klin skine.

On 10/17/2019 at 9:54 PM, branik said:

Nema šanse, jer ulazi duboko u felnu. 

Dodatno, imas i plasticni 17 nastavak koji se postavi na vrh brezona i pomocu koga se lako, rukom, zapocinje navoj. Sitnice koje olaksavaju zivot, a ako se uzima po otpadima uglavnom ih i ne daju uz onaj komplet u rezervnom tocku. A ni ljudi uglavnom ne znaju sta tu sve ide, pa uzmu samo dizalicu i njenu polugu (eventualno krstasti/ravni srafciger :)) - tako da moras eksplicitno da im naglasis da dopune onim sto fali.

On 10/17/2019 at 9:54 PM, branik said:

Steže, ali je ostalo dosta izvan. 

Proveri obavezno kolika je razlika u "izlazu" navoja brezona iz celicne i alu felne. Tj. vidi sta se desava kroz glavcinu i da li uopste steze kako treba (konusi brezona/felne treba da legnu jedan na drugi). Recimo na Stilu, Nuova Bravo su bili isti srafovi za sve felne (celicne, alu 15'', 16'', 17''). Imaj u vidu i da ko zna sa cega su te felne koje si uzeo. Skoro je kolega kacio neke 15'' koje je trazio za Tipa. U oglasu je naravno pisalo da su za 500L, u sta sam posumnjao zbog malog ET (na 500L su felne uvucenije) . Na jednoj od slika prodavac je zaboravio SN, preko koga sam u ePer izbunario da su sa Fiat Professional programa, tj. sa Scuda :) (kao i partnerski Jumper, Expert, Beeper... ) .

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na felni je oštriji ugao konusa, tako da ranije stegne. Ulazi oko 7mmu glavčinu - utvrdio sam pomoću kapi ulja. Videću šta će vulkanizer reći. 

U kompletu nisam video da ima nešto od tih pomagala za montažu. Jedino, sad razmišljam da nastavak za šafljenje može biti ona bela plastika koju sam ja procenio da je neki levak. 

Ali, zato me je oduševio onaj klin za pod točak. Jeftino, delotvorno i domišljato. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Ivan said:

imas i plasticni 17 nastavak koji se postavi na vrh brezona i pomocu koga se lako, rukom, zapocinje navoj.

E ovoga se sećam sa stila, sa jedne strane kao ključ sa druge reckavo, kratko 7-8 cm dugo, i uvek se pitao za šta služi :) 

15 hours ago, branik said:

15" za 1500 po komadu. Za svaku preporuku

Ovo su alfine, 16 J širine, i ja sam kontaktirao Inđiju ti su uslovi bili, ali sam kupio ove što je Ivan identifikao da su sa Fiat Scuda, koje su malo šire 16,5 J i malo izbačenije 31 T, pa mi za 195 gumu to odgovaralo, za alfine sam takođe čuo da je sredina felne izbačenija (valjda ovaj venac) pa ne mogu da se montiraju fiatove ratkpane (ovo mi je rekao prodavac felni pa ne znam da li je istina) tako da sam se odlučio za ove felne, 20eur kom znači 2300-2400 skuplje nego alfine u inđiji, vuklanizer reče da su dobre, nisam slikao, nisu bile farbane.

 

E sad ovo za šrafove valjda pasuje nisam gledao, stavio sam gume pa ćemo videti kad bude montaža. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam video uzivo Lounge paket, ali na slici deluje lepse dosta sa ovim hrom obodom oko satova. Ne volim nesto hrom I sjaj, vise sam za mat, Ali bas je ciganianje,  ne mislim samo na  fiat na sve, koja lajsnica ide u koji paket...

 

IMG_20191018_223909_308.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sergio123 @spaad

Prica o unapredjenjima UConnect uredjaja prebacena je u odgovarajucu temu:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam jutros išao na posao, bilo je hladno (5C) i slinavo i kontinental mi se solidno klizao.

Kako danima vozim felne u gepeku, popodne sam namontirao tigar winter 195/65 15. Osetno se manje klizao u povratku. Umeo je čak i u trećoj da pri jačem dodavanju gasa prokliza. Videćemo. Dok se ne dokopam nekih boljih i originalnih, stavio sam i neke priručne ratkapne. Brezoni su ostali originalni. Ostalo je negde oko 4-5mm konusa, koliko je čelična felna tanja od aluminijumske. Vulkanizer kaže da je to sasvim ok. 

Nisam se bavio pritiskom u gumama, i setio se tek kad sam došao kući, ali ništa se, očito, nije bunio. 

Sutra imam vožnju jednim prilično zanimljivim, ali i prljavim putem, pa ću da vidim kako će da se ponaša na novim gumama, ako ga noćas kakva jača kiša ne opere. Odavno nije padala, ide kroz šumu, mnogo lišća je samleveno, tuda se provlače kontejneri za regionalnu deponiju, oživeo je kamionski i autobuski saobraćaj kao alternativa zastojima na putu Pž - Ue... Ume da bude, posebno za one što ga ne poznaju, kao po ledu i svakog dana viđam nove tragove klizanja, izletanja, posebno sad kad je poprilična gužva... 

Nisam još ozbiljnije osetio kako tipu f-niše ESP. Radoznao sam da ga probam na nekim meni znanim mestima gde znam da je bezbedno. Letos sam po nekoj kiši u oštroj krivini na trenutak spazio lampicu, ali nisam osetio delovanje. Volim da znam gde su mu granice. Javljam utiske. 

I, kad sam ga proletos preuzeo, u nekoliko navrata uključivao sam grejanje. Došlo opet vreme. Neverovatno je koliko brzo počinje da greje. Od kuće krećem nizbrdo nekih 250m. Već dok tu siđe i odstoji dva semafora, počinje. Za još 300m ima skoro sve crtice i puno grejanje. Dizelaši, javite se! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa logicno, dizel je energetski efikasnija masina (dodatno i sa vecim i masivnijim blokom motora)... Vece i brze zagrevanje benzinaca ima i dodatne negativne osobine - pogotovo kod turbaka i pogotovo na izduvnom delu, zbog mnogo vecih temperatura izduva nego kod dizela. Pricam kao neko ko se sa dizela opet vratio na benzinca, u tom slucaju su te stvari jos uocljivije.

PS: Pretpostavljam da je Conti u varijanti EcoContact? Vec i PremiumContact je mnogo ozbiljnija prica, SportContact tek da ne govorimo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...