Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Imali smo mi devedesetih budženog juga sa onim tg 620 gumama, 92ks na točkovima, raspale se od brzine... Prošlo me, jbg, iživeo se..

Alfa kod burazera, javlja grešku za pritisak ulja

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za nesto konkretnije od supe bolje mlada piletina
Mlada koka a stara šargarepa?
I ja mislim Street

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, dekirs said:

A gle covek na sta je spao sad.. Gotivi Lassa gume.. :D

Spade sa skupog lateksa na jeftin vulkanizirani kaučuk :P

 

Ne znam, meni lično je kupovina "klot" auta čist promašaj... Radije bih sačekao i skupio još novca, ili uzeo dobrog polovnjaka, nego uzeo auto u najosnovnijoj opremi. Ne kažem da svi treba tako, ali gledam cene i doplata za Lounge u odnosu na Pop je smešna kad vidiš šta se sve dobija (naravno ovo se odnosi na "pravu" cenu, ne na one sumanute "javne").

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/6/2019 at 12:01 AM, McSteel said:

Ne znam, meni lično je kupovina "klot" auta čist promašaj... Radije bih sačekao i skupio još novca, ili uzeo dobrog polovnjaka, nego uzeo auto u najosnovnijoj opremi. Ne kažem da svi treba tako

Dok lepog i modernog Compacta napakujes sa opremom, odgovarajucim motorom, i to skockas za uzivanje u voznji i da se jos jednom okrenes kada ga zakljucas :) - eto te opusteno na 20k EUR. S druge strane, totalno drugacije percipiraju ljudi kojima je sve to nebitno i auto im je iskljucivo sredstvo za prevoz od tacke A do tacke B. Pricam iskljucivo o krajnostima, imamo i temu "Polovno ili novo za iste pare".

Skoro sam negde kacio jednu lepu Giuliettu iz oglasa. 2015., 2.0 JTDm-2 (150 KS, 320 Njutna), kozni enterijer, navigacija, panorama, alu pedale, naravno digitalna klima, fabricki xenon, tamna stakla pozadi, pragovi, dupli izduv, 18'' felne, bele boje (standardno DNA rezimi voznje, MultiLink pozadi). Na oko kao casa, start je bio na 10k EUR (minus Nesin popust :P), naravno otisla je u roku od odmah. Licno bih uvek pre kesirao tako nesto za uzivanje u svakom kilometru, nego neznatno skuplju klotaru bez motora :), u ponudi bilo kog proizvodjaca u Compact klasi.

Sa jedne strane stoji parola "novo je novo", mada ni to sto je novo nije nikakva garancija da nema fabricku falinku ili da se nece pokvariti (primera imamo svuda), vec samo da ce problem biti otklonjen u garantnom roku. S druge strane su grafikoni otkaza komponenti tokom vremena i parola "Prvi placa, drugi se vozi, treci popravlja" :D . Pa ko sta voli i misli da je pametno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično si je definisao, mora novo, ne treba oprema, za od a do b dovoljno...
Ona bre ni ne ume tu opremu da koristi... Koji će joj...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ha, vozala ćaletovog golfa dvojku pre Punta, takođe kupljen nov i još izgleda kao nov, nikada nije bio otuđen... Ćale joj teže hoda pa se sada više voza nego ranije. Dizelka...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raznih je primera, sve je individualno. Meni me smeta motor iako sam vozio jtd.a 10god, volim da poteram auto okrenem pod rucnom po snegu I sl. znaci nisam neki sto posto smiren tip, ne volim doduse velike brzine, vise sam wrc tip nego formula :) Ali me predstavlja mi problem da ga vozim agresivjije kad treba ili mi se hoce, naravno ne mozes sa 100 da ubrzas na 150 brzo al u sporijim rezimima voznje moze da se stisne. Kad se setim snimicu ubrzanje Tipa 1.4. Trom je na 2.000 obrtaja svakako Ali drzi brzinu na tim obrtajima kad se krstari npr magistrala, a sva ubrzanja na vecim obrtajima.

Al je ekipa :)

IMG-ddc39f5a6f2736c3dfd5bbf895fb248b-V.jpg IMG-9ea6fa000a47b0844c32beb6c9748ec4-V.jpg

 

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 08/09/2019 at 1:28 PM, djole81ar said:

Meni me smeta motor iako sam vozio jtd.a 10god

Bese ona retka verzija od 74kW (100 KS)? Ako jeste, ona je najvise "ustinuta" upravo na obrtnom od 200 Njutna, mozda zato i primecujes dosta manju razliku u vuci. Najcesca 115 8v verzija je vec na 255 Nm (okruglo duplo vise), a 140 16v je na 305 Nm (Tipo 1.4 127 Nm). Podrazumevamo voznju u opsegu najveceg torque/snage (tj. zanemarujemo valjda vise celu onu "filozofiju" saltanja i podrazumevamo da je svaki motor na odgovarajucim rpm).

Apsolutno se slazem da je svaciji utisak individualan, zato je korisno napomenuti upravo ovo sto si ti uradio - ko je sta ranije vozio ili sa cim poredi. Licno uvek pricam o poredjenju sa nekim minimumom ili prosekom za savremenu Compact klasu. Za moja shvatanja za ovih 20 i kusur godina staza, na malu kubikazu od 1368 ccm, obican atmo motor tesko da ima i "P" od performansi pa jos na "nasih" 1200-1300 kg mase, odnos KS/kg dovoljno govori. Iz tog razloga su se i namnozili downsized turbaci, neki cak i sa dodatnim sistemima, koji iz tako malih zapremina izvlace odlicne performanse i smanjuju potrosnju. Ako pricamo o FCA, recimo poslednji T4 Firefly Turbo, iz 1332 ccm uz MultiAir sistem 3. generacije izvlaci 180 KS i 270Nm. A da bi izbacili i to subjektivno, tu su izmereni parametri i tu se sva nasa filozofija zavrsava.

Sto se opsteg trenda tice, neku kontru drzi npr. Mazda. I skidam im kapu na drzanju svog kursa i odolevanju ovom opstem downsize-turbo trendu. Ali oni to rade iz prilicno vece zapremine od 2000 ccm i SkyActiv tehnologijom. Recimo u novoj "3"-ci, najslabija 122 KS verzija je na 213 Nm, a verzija 181 KS na 222 Nm.

PS: Imas like za fotke, super su :thumbup: - falila ti je jos samo Delta pa da obuhvatis ceo FCA Compact segment u ovoj deceniji ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za like @Ivan Da, ja sam vozio tu verziju stila. Po karakteristikama koje si naveo mogu da pretpostavim kako idu jaci... mada je meni I on bio dovoljan, Ali svakako da sada osecam razliku na nize Ali Sam se prilagodio u tom smislu Sam rekao da mi ne smeta motor, moze da se vozi. I opet kazem govorim kao obican korisnik automobila, a to se svakako Mesa sa misljenjem fanova, nekog ko je npr vozio trke nekad ili stalno vozi auto sa jakim motorom to su dva odvojena misljenja I to se mesa na ovom forumu... Ja dajem informacije da kazem obicnim vozacima. Ivane, koja je  razlika ovog I stilovog benzinca? Samo se ovaj pljuje ako se be varam. Ako je poenta price sto nema jacih dizela to je drugo, al kome je ovo dovoljno sasvim zadovoljava ako se vozi isparavno tj. ne plasi za potrosnju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

Ivane, koja je  razlika ovog I stilovog benzinca?

Ne znam na koji mislis, Stilo je imao cak i 1.2 80. Pa onda 1.6 103, 1.8 133, 2.4 170, a posle restyle i ovaj 1.4 95 (koji je zamenio najslabiji 1.2). Nuova Bravo takodje - jedini atmo u ponudi je bio 1.4 90, a od njega masovno krecu T-Jet turbaci (koje nasledjuju 2 generacije MultiAir, pa sve do danasnjih FireFly).

Znaci svaka generacija je imala taj u sustini isti, osnovni motor cija je jedina prednost jednostavnost i jeftino odrzavanje (bez turba, intercoolera, plivajucih zamajaca, MA hidro-razvoda i sl.). Cinjenica je da je vremenom atmosferaca procentualno sve manje, ali opet smo pisali o njima maltene deceniju unazad, vlasnici iznosili svoja realna iskustva oko performansi i potrosnje, davno sazvakana prica... I onda ovde procitamo da takav motor "leti" u karoseriji od 1200 kg, iza cega se pise o odrzavanju brzine, stalnom radu menjacem (sto je naravno direktna posledica manjka snage i obrtnog momenta)... Iskljucivo oko toga se vrti prica - ili imamo razlicite percepcije sta je kompatibilno za koju karoseriju ili turbaci po tim kriterijumima probijaju zvucni zid :D. Cisto diskutujemo o realnim karakteristikama u argumentovanoj raspravi kao sto je to uvek bilo na forumu, ne vidim da je ikome cilj bilo kakvo "pljuvanje" ;) . Tu smo da se druzimo, pomognemo, razmenimo iskustva, a svako od nas ce izabrati ono sto mu lezi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Ivan said:

Bese ona retka verzija od 74kW (100 KS)? 

ja sam je imao u Idei, prva generacija multijet masina koja se nije proslavila ali je sjajno radila posao

 

 

6 hours ago, Ivan said:

Apsolutno se slazem da je svaciji utisak individualan, zato je korisno napomenuti upravo ovo sto si ti uradio - ko je sta ranije vozio ili sa cim poredi. Licno uvek pricam o poredjenju sa nekim minimumom ili prosekom za savremenu Compact klasu. Za moja shvatanja za ovih 20 i kusur godina staza, na malu kubikazu od 1368 ccm, obican atmo motor tesko da ima i "P" od performansi pa jos na "nasih" 1200-1300 kg mase, odnos KS/kg dovoljno govori. Iz tog razloga su se i namnozili downsized turbaci, neki cak i sa dodatnim sistemima, koji iz tako malih zapremina izvlace odlicne performanse i smanjuju potrosnju.

ne znam samo gde si stekao utisak da turbaci smanjuju potrosnju

pipni mu gas malo jace  dobijas isto ono uzivanje u dizelu  ali i virove u rezervoaru

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, neshtry said:
Bio je i Stilo sa Opel twinport motorom 1.6 105ks

 

Tako je. I interesantno, mnogo je isao losije sa tih 105 ks nego sa Fiatovih 103! Ali doduse, kazu da je i manje trosio, e sad ne znam...

Vidi se i iz ubrzanja :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, srdjos said:

ne znam samo gde si stekao utisak da turbaci smanjuju potrosnju

pipni mu gas malo jace  dobijas isto ono uzivanje u dizelu  ali i virove u rezervoaru

Vozio i atmo i turbo-dizel i turbo-benzinu (a uvek se trudim da pisem iz iskustva, dodatno potkrepljeno tehnickom dokumentacijom). Ako uporedimo atmo npr. sa vec starijim T-Jet (konstrukcijski maltene iz polovine prosle decenije i za danasnje norme prilican trosadzija, pogotovo po gradu) - dobijaju se primetno bolje performanse (ubrzanja, prenosne odnose, brzine po stepenima prenosa sam vec kacio), uz trunku nizu potrosnju, varijanta bez S&S. Posto je prica konkretno o Tipu, mereno prema najnovijim Euro VI-d Temp, to izgleda ovako (u praksi na starije podatke dodati komotno 1+ litar za grad i kombinovanu, sa E VI-d je to dosta tacnije):

 

Untitled2.thumb.png.4d5aeb3fc54e84372a62fdebfb21ecac.png

 

Sledeca generacija MultiAir turbaka (motor sa pocetka ove decenije, koji trenutno i sam posedujem) je na istom 1368 ccm bloku donela jos obrtnog (vec 250 Nm, oko 45 Nm vise u odnosu na T-Jet, duplo u odnosu na atmo) i za oko 15% manju potrosnju u odnosu na T-Jet. Da ne kacim grafikone, posto taj motor i ne ide u Tipo. Poslednja generacija Firefly, sa 3. generacijom MultiAir sistema ide na jos manju zapreminu, T3 je 999 ccm i planiran je za Tipo u nekoj od sledecih iteracija. Dok je T4 sa 1332 ccm trenutno nasviran do 180 KS i 270 Nm. Sve to uz trunku manju potrosnju u odnosu na MultiAir II.

Apropo pomenutog poredjenja dizela i benzinaca (sto mi nije ni bila poenta) - upravo sam i pisao da dinamicnom voznjom npr. vijugavom magistralom uz dosta preticanja mozes bukvalno da gledas kako turbo-benzina srce. Tu je iz mog iskustva najveca razlika, jer su dosta osetljiviji na dinamiku voznje u odnosu na turbo-dizele. A konkretno u praksi i racionalnom voznjom (imaju prilican torque na nizim rpm i uglavnom nema ni potrebe da se vrte), svaka novija turbo-benzina se vrlo lako spusta u okvire razumne potrosnje (Stilo JTD 6.1l, Sportak MultiAir 6.85l u periodu posedovanja). Cak ni autoput nije "strasan" koliko sam ocekivao, 6. je duza pa se na 130 km/h vrti na 2700rpm, na 140 km/h na 3000 rpm (Istanbul i nazad, krcat auto po cepu 6.43l). Sa tih brzina oko AP ogranicenja opet vrlo lako ubrzava ali i krece zestoko da srce :)

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, srdjos said:

pipni mu gas malo jace  dobijas isto ono uzivanje u dizelu  ali i virove u rezervoaru

 

31 minutes ago, Ivan said:

brzina oko AP ogranicenja opet vrlo lako ubrzava ali i krece zestoko da srce :)

 

nema nesto mnogo razlike u ovome sto smo rekli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem i iskustveno potvrdjujem ;) , ali onda vec ulazimo u pricu o brzinama od 150+ km/h. Tj. ubrzanjima, performansama i potrosnji sa tih brzina pa navise... Do cega se sa atmo tesko mozemo i dobaciti, a vecini nece ni biti interesantno.

Poenta moje price nije nikakvo "divljanje", posto imam godina. Vec da u normalnim uslovima eksploatacije turbo motor pruza daleko bolje performanse, uz neophodnu rezervu snage kada zatreba. Sve to uz nizu potrosnju u odnosu na atmo, cak i na svojim prvim verzijama iz polovine prosle decenije. Takodje nisam ni dizel/benzin sektas - opet iz mog iskustva, troskovi posedovanja novijeg turbaka su kod nas maltene identicni i sve se svodi na licni afinitet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...