Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Oni što iz Turske idu na Bliski Istok, imaju poštene ekrane i 1.6 od 110 ks

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet nekako dodjosmo do Dodge i grdobina preko bare, pa da opet malo udarim kontru sa zabarskim dizajnom :lol: . Cela prica je pre za temu o projektu Type 356, u drugom podforumu... Ali mozda nekome od vlasnika kome auto nije samo puko sredstvo za prevoz od A do B bude interesantan poneki detalj iz procesa nastanka, dizajniranja, proizvodnje... Kacio sam detaljne tekstove/fotke/klipove za Fiate koje sam vozio (za Nuova Bravo dosta materijala bilo je ranije na "quellichebravo.it", i dalje se moze naci na YT), a evo i za Type 356 (Aegea/Tipo) trunke od toga.

Skice koje su krenule iz Officina 83, Fiatovog Centro Stile - kako je model mogao da izgleda, sta je od predloga zadrzano...:

 

081116_Fiat_Tipo_03.thumb.jpg.13c4f504e1eb793def1884787ffdf889.jpg t7.thumb.png.757b55803aba6f1f725a41a7d0ec91a1.png 081116_Fiat_Tipo_01.thumb.jpg.d7579467e91094c7ce18e6fef1f6409c.jpgt2.thumb.png.bccb2d04145ad594716a262836488c79.png

t6.thumb.png.928ae1de8d72abf8e15679efbc73719e.png 081116_Fiat_Tipo_04.thumb.jpg.48031275c925a6994d73c57bc3d880f6.jpg t1.thumb.png.476af1f887d0a8970299ebcce124c4b4.png t3.thumb.png.ad4a575e3ec1ecfc0547b6aba2f99348.png

t5.thumb.png.4ded3d2a53f70d62bc2de951eb7b1919.png 081116_Fiat_Tipo_05.thumb.jpg.e3a41e5acc5120b6b2a4e8d41b95fe06.jpg t4.thumb.png.da8ce9fe857e552fde65f0c0219f37e7.png t8.thumb.png.50b5d8456907c522f1de0b14b79c8bfb.png

 

Skice enterijera:

 

081116_Fiat_Tipo_06.thumb.jpg.f83784134aec16244f8388109ffd5922.jpg 081116_Fiat_Tipo_02.thumb.jpg.6b8647db593ebf67dd03e39870122e2c.jpg

 

Sef Fiat dizajna Alberto Dilillo objasnjava koncept modela, upravo u Centro Stile:

 

49136543_10156921826079583_7822313787473526784_n.thumb.jpg.10840b6287ebd50ce1afa63551c1a613.jpg

 

Kratak video procesa montaze, u "Tofasu" u Bursi - mozda je bas neki od ovih vas ;) :

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na materijalima. Lepo za videti. Realno spoljni dizajn HB-a kojeg vozim je nešto sa najvećom ocenom na ovom autu (kad jednog dana stignem da ga uslikam i otvorim temu u predstavljane, a verujem da će to biti posle mora, duže ture, merenja na čep...) svakako će to biti prva stavka). Enterijer sa druge slike iako 90% izgleda  kao što je ovaj koji se proizvodi ipak mi je lepši dosta sa tim agresivnijim linijama (volan, menjač, otvori na ventilaciji, prostor za čaše...) nego ovaj okrugliji koji je ispao... a verovatno i zbog materijala koji su korišćeni u izradi nekako nema tog utiska agresivnosti, kao na primer ove ''ručke'' pored menjača koje su ovde upečatljive a u praksi jedva primetne šta se htelo postići tj. reći... 

 

Edited by djole81ar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaooo zivote, pa gde pored ovih inicijalnih slika bas maknu sport linije Vidju 1. sliku...4,5...za taki tipo bi vala stekao pare, izgleda bas futuristicki, malo donekle na proCeed i vagen Siroka ali mu cuci super.
Ipak, sto kaze Ivan, model je ciljan kao jeftiniji model za sire narodne mase pa tako je i koncipiran.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, nacrti budu uvek pomalo "namunjeni", sa predimenzioniranim tockovima, sirokim bokovima, nizom i razvucenom siluetom, agresivnijim linijama... Sve to posle u praksi bude ublazeno i drugacije, zavisno sta model treba da postigne. Sacni kako je to izgledalo kod Nuova Bravo, kacio sam kracu pricu i za njegov razvoj: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37713-fiat-nuova-bravo/&do=findComment&comment=1478618

56 minutes ago, djole81ar said:

Enterijer sa druge slike iako 90% izgleda  kao što je ovaj koji se proizvodi

Baci pogled na sedista ;) , to je prva razlika koja mi je upala na oko:

 

081116_Fiat_Tipo_02.thumb.jpg.6b8647db593ebf67dd03e39870122e2c.jpg

 

Uglavnom im na konceptima sedista budu lepa, sa dugim sedalnim delom, dobrom bocnom potporom (ovde cak i podrska u kukovima na naslonu), profilisana... Da ne pozelis da izlazis iz njih... A u praksi obicno kod toga za*eru svaki model (pogotovo pocetne/nize serije) - kratak sedalni deo, losa bocna potpora... O tome se i ovde prica jedno XX godina unazad.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno. HB je cak dosta nalik pocetnim skicama. Sedan se mozda malo vise razlikuje u produkcijskoj izvedbi. Sa ovih skica bi covek pomislio - konkurent Arteonu ili Pugu 508 II :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/16/2019 at 1:35 PM, Ivan said:
Dobro, nacrti budu uvek pomalo "namunjeni", sa predimenzioniranim tockovima, sirokim bokovima, nizom siluetom, agresivnijim linijama... Sve to posle u praksi bude ublazeno i drugacije, zavisno sta model treba da postigne. Sacni kako je to izgledalo kod Nuova Bravo, kacio sam kracu pricu i za njegov razvoj: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37713-fiat-nuova-bravo/&do=findComment&comment=1478618
Baci pogled na sedista  , to je prva razlika koja mi je upala na oko:
 
081116_Fiat_Tipo_02.thumb.jpg.6b8647db593ebf67dd03e39870122e2c.jpg
 
Uglavnom im na konceptima sedista budu lepa, sa dugim sedalnim delom, dobrom bocnom potporom (ovde cak i podrska u kukovima na naslonu), profilisana... Da ne pozelis da izlazis iz njih... A u praksi obicno kod toga za*eru svaki model (pogotovo pocetne/nize serije) - kratak sedalni deo, losa bocna potpora... O tome se i ovde prica jedno XX godina unazad.
 

Posle projektovanja idu licitacije za komponente i tako se dobija krajnji rezultat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Ivan said:

Baci pogled na sedista ;) , to je prva razlika koja mi je upala na oko:

Da.... i ova siva boja na dizajnu bolje deluje nego izabrana crna.. Da li sam ja navikao sa stila na sivkastu varijantu, ali crna mi malo onako... negde su još malo mogli razbiti sa srebrnim delom kao ova štrafta što je po sredini table, možda onaj deo oko ručke za otvaranja vrata... Može li ste ofarbati :) ? I na crnoj se vidi prašina ubija... par dana i prašnjav...  na stilu ovu gornju itablu spod stakla mogao si nikad da na orbišeš :) Na dizajnu enterijera primećujem kako je ''radio'' lepo ukljopljen ceo u piano crnu kao da je sastavni deo instrument  table, a ovako je samo gurnut, još on u sjaju a oko njega neka plastika.. ali, enterijer mu svakako nije vrlina i to ti je... nema se tu nešto dopadljivo videti, neka fora osmišljenja.. 

 

Kad već pominjem stila i poredim, a već neke stvari i ''pripremam'' za predstavljanje, primetio sam odmah da je Stilo 3v imao mnogo više mesta za odlaganje iako se tipo reklamirao ne znam sa kojoj zapreminom.. stilo ima onu gornju policu ispred suvozača koja je još sa klimom (extra fora i rešenje) i donju koja je preduboka i u okviru nje onaj zadzepak gde stoje dokumenta i olovka :) (eto dobre fore) a Tipo ima samo donju koja je jako plitka, ne znam što šta joj zauzima mesto da nisu napravili dublju, bez zadžepka... a po dimenzijama je Tipo za porodicu super, ali to mi je zafalilo.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je jedino najzalije sto nisu stavili instrument tablu kao na skicama, ova na njemu mi deluje nekako zastarelo. 

Nego, zanima me jel ima razlike i kvalifetu izmedju sedana i HB? U smislu izrade i materijala. Vidim da neka oprema ne ide u sedan kao LED svetla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidi se ovde detaljno, ali mislim da se instrument tabala ne razlikuje, ovako i izgleda kad se upali, ceo izgled je zasnovano na svetlima table, zato izgleda bedno kad se ugasi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako na Tipu, verovatno zbog budžeta, ciljnog segmenta i cene, nema nekih da kažem marketinšikih detalja, kao npr 500l što ih ima iako je cenovno isti, da ne pričam o fiat 500, bravo ih ima punto... malo sa ovim Street paketom su dodali nekog šmeka, onog kojeg volim tamna stakla crne felne... ali unutra opet ništa, pa bar da su stavili fabričke patosnice sa tipo slovima koja su lepo dizajnirana bilo bi drugačije, ovako jednom rečju skromno. 

Edited by djole81ar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Hatchback je 357, a SW 358. Sve 3 karoserijske izvedbe imaju svoj broj projekta.

 

Sjedala na nekim skicama vi djeluju više kao ona na Cherokeeju, a ta su bome dobra. 

 

Dogodine je Tipo MCA sa valjda novim motorima i kako si rekli dilerima 10" infotainmentom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, N.N. said:

Hatchback je 357, a SW 358

Znam, videh i u eLearn, vadio sam vec ljudima detaljnije tehnicke podatke ;). Za razliku od npr. Stila koji je u svim verzijama bio 192 (Nuova Bravo 198 sa sve jednom karoserijskom izvedbom :lol:). 

Ali je krenuo kao Type 356 ili Project Aegea, u tom kontekstu sam i pominjao za sam razvoj modela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kacili smo i ranije power/torque dijagrame motora iz razlicitih izvora, a evo i fabricke specifikacije bas za Tipo, iz eLearn. Kod nas naravno najrasprostranjeniji FIRE atmo - kao sto rekosmo, max torque 127Nm@4500 rpm, max power 95KS@6000 rpm. 

 

Untitled.thumb.png.0a04caddc37e0b090ff0b5728c3bb348.png 

 

Evo i dijagrama ostalih verzija:

 

Untitled1.thumb.png.6e34902439e4e995cd401327b116ab76.png Untitled2.thumb.png.cf455e430cb9ee4db21da9240ee6907b.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma smešni su sa tim dijagramima, gledam 1.6mjet, kao ima maksimalni obrni moment na 1500rpm, aaa, oće to.

Evo jednog dijagrama sa od zapadnih tjunera, jeri oni su bogom dani i ne lažu, i tamo se voze samo ispravna vozila:

Fiat_Doblo_Gen_2_16_Multijet_1598_cc_201

 A evo i nekog bravo-a 1.6mjet koji je bio na merenju kod naših tjunera:

1.6mjet1.thumb.jpg.4a028262c13a4f5f479dcbe69db62536.jpg 1.6mjet2.jpg

Da zanemarimo cifre u gornjem desnom uglu koje ne odgovaraju grafiku, vidi se da je fabrički max obrtni moment oko 270Nm na nekih 2800rpm, a posle remapa bliže prema 2500rpm.

I kod ovih pederaša sa zapada je ista kriva, i šta sada?

Fabrika LAŽE!!!!

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisalo se ovde odavno vec naveliko o toj "pomerenosti" torque dijagrama u desno na (tada) novijim 1598 i 1956 ccm blokovima. A pisali smo i o utiscima iz prakse, pogotovo ko bi seo iz 1910 ccm, koliko se imalo osecaj da su stariji motori vise "responsive" iz bunara... S druge strane, meni sve to deluje mnogo ispeglanije i lepse za voznju na JTDm-2 verzijama, bar ove 1.6 i 2.0 koje sam imao priliku da probam. Dekijeva Djulka (2.0 JTDm-2 150) lepo cupa u D modu, a evo primera merenja za 1.6 Alficu, skoro max torque vec na 2000 rpm, sasvim korektno:

 

Alfa_Giulietta_1.6JDTM2_120hp-stage1_dynoplot.thumb.jpg.12e629475fd9a0135e187039880bb944.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi interesantno da uporedimo isto krivulje za benzince, i da vidimo da li su i oni proporcionalno pomereni u desno. Jer i ja takodje nemam bas osecaj da mi je max obrtni moment na 2.000 rpm :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Ivan said:

kao sto rekosmo, max torque 127Nm@4500 rpm, max power 95KS@6000 rpm. 

Moram da ispravim celo pitanje, šta koja kriva predstavlja za običnog bezinca, prvo sam mislio da je plava obrtni moment zašto nema skoka kao kod turbo, ali sad nisam siguran šta je šta ?

Edited by djole81ar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lako mozes da prepoznas i po obliku krive za bilo koji motor, jer snaga obicno linearno raste sa obrtajima, a torque zavisi od tipa motora (atmo, turbo)... Konkretno, ako gledas onu fabricku specifikaciju iznad:

- crvena linija je torque (obrtni momenat), vrednost gledas na desnoj strani (Nm), max 127Nm@4500 rpm ;

- plava linija je dijagram snage, vrednost izrazena na skali sa leve strane, max 95KS(70kW)@6000rpm ;

 

Skok krive obrtnog koji si primetio je najvise zahvaljujuci turbini (kod Tipa konkretno T-Jet 215 Nm, 1.6 MultiJet 320 Nm) - upravo ono sto omogucuje opustenu voznju, lepe performanse (i iz nizih obrtaja), nizu potrosnju goriva/ulja (pogotovo srazmerno performansama) itd.

Na grafiku snage mozes i da vidis da oni kojima obrtaji oko 4000 rpm predstavljaju "razvlacenje" FIRE motora (koji je konstruisan da se vrti kada zatreba) - tada u stvari voze sa celih 70 konjica ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...